Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2219569

[Interview] René Bogaarts (NVJ): Worden de lezers in de regio afgescheept met goedkoop nieuws?
03-12-2018 | 09:29:00
Een dag nadat wij een interview met Tubantia-hoofdredacteur Martha Riemsma online zetten, kregen wij een mail van de voorzitter van de sectie Zelfstandigen bij de NVJ René Bogaarts. Of wij een open brief aan Martha Riemsma wilden publiceren (hier te lezen). Dat wilden wij niet, wél wilden wij hem graag een aantal vragen stellen over wat hem dwarszat na het lezen van het interview
AD en 24Kitchen brengen 24Kitchen Fijne Feestdagen Special uit
23-11-2018 | 08:44:47
De 24Kitchen Fijne Feestdagen Special is een bewaarnummer met 100 pagina’s aan recepten van 24Kitchen-chefs zoals Jamie Oliver, Donna Hay, Annabel Langbein, Danny Jansen en Mounir Toub
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
NRC rijkt De Heldringprijs uit aan Maxim Februari
12-11-2018 | 12:46:23
De Heldringprijs is dit jaar toegekend aan columnist en schrijver Maxim Februari. Februari kreeg de jaarlijkse prijs uit handen van juryvoorzitter Xandra Schutte tijdens De 9e Nacht van NRC in De Doelen te Rotterdam
NRC rijkt De Heldringprijs uit aan Maxim Februari
11-11-2018 | 09:15:00
Maxim Februari kreeg de jaarlijkse prijs uit handen van juryvoorzitter Xandra Schutte tijdens De 9e Nacht van NRC in De Doelen te Rotterdam
Mediahuis neemt Wayne Parker Kent volledig over - Slaven Mandic Directeur Advertising TMG
08-11-2018 | 18:18:00
Slaven Mandic Directeur Advertising Telegraaf Media Groep
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 18:08:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep; de mediawereld op z’n kop
NDC Mediagroep kiest voor het DM Bureau voor winback acties
08-11-2018 | 11:55:34
NDC Mediagroep, uitgever van noordelijke media, waaronder Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad, is een samenwerking aangegaan met het DM Bureau
NDC Mediagroep kiest voor het DM Bureau voor winback acties
08-11-2018 | 09:22:30
Gedurende de maand november wordt gestart met een continue winback actie voor het komende half jaar
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 09:20:06
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen
Mediahuis neemt Wayne Parker Kent volledig over - Slaven Mandic Directeur Advertising TMG
08-11-2018 | 09:16:55
Voorgenomen is dat Mediahuis-dochter Telegraaf Media Groep (TMG) 100% van de aandelen in WPK verwerft
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 12:27:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert over kijk- en luistercijfers, maar over bereik van dagbladen en tijdschriften publiceren we veel te weinig. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 09:25:29
Mediumbereik is belangrijk voor adverteerders, mediabureaus en exploitanten. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
[Interview] Geert-Jan Telkamp over de deelname van NDC mediagroep aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 10:04:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Geert-Jan Telkamp rijdt mee met het NDC mediagroep team. Wij bellen hem
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:30:49
Independer wordt 17 miljoen keer per jaar bezocht en er worden jaarlijks zo’n 6 miljoen vergelijkingen gedaan
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:05:00
Independer is het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland voor verzekeringen, bancaire producten, hypotheken en energie
[Interview] Teun Naber over deelname van Autovisie aan de Media Rally 2018
23-10-2018 | 23:34:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Teun Naber rijdt mee met het Autovisie team. Wij bellen hem
KLM en De Persgroep intensiveren samenwerking
16-10-2018 | 11:36:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besproken.
Nieuw bij ADR Nieuwsmedia (De Persgroep): Z en Zo
15-10-2018 | 09:57:00
De titels van ADR Nieuwsmedia vernieuwen met de bijlagen; Z en Zo. Met meer aandacht voor de regio, meer duiding, meer wetenschap en meer aandacht voor de wensen van de lezer
Persgroep sluit strategische alliantie met RTL, beëindigt samenwerking met BrandDeli
11-10-2018 | 15:08:00
De Persgroep en RTL Nederland hebben een overeenkomst gesloten met een loopduur van drie jaar
Kinderkrant Jong010 krijgt navolging in Roosendaal, Alkmaar en Haarlem
10-10-2018 | 09:40:00
Het doel is dat het concept zich steeds verder over Nederland verspreidt totdat alle kinderen in elke gemeente en regio van Nederland een eigen lokale kinderkrant ontvangen
Nieuwe managementstructuur de Persgroep: Erik Roddenhof CEO Nederland en België
09-10-2018 | 09:05:00
De Persgroep past de managementstructuur aan en installeert een België-Nederland organisatie om intensiever te gaan samenwerken tussen beide landen
DeDagbladen50 2019 | De genomineerden
03-10-2018 | 12:02:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Geert-Jan Telkamp - Head of Brand Concepts NDC mediagroep
28-09-2018 | 12:54:00
Geert-Jan Telkamp is Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken hem.
Parool Film Fest te zien in vier bioscopen in Amsterdam
24-09-2018 | 13:29:45
Paff heeft de ambitie om de komende jaren uit te groeien tot een breed podium voor kwaliteitsfilms. Op het festival zijn buitenlandse en Nederlandse speelfilms te zien evenals animatiefilms en documentaires die tijdens Paff hun Nederlandse première beleven.
Engelhart en Van Beusekom adviseurs corporate communicatie TMG
24-09-2018 | 09:49:00
François Engelhart en Janneke van Beusekom zijn per 1 oktober de aanspreekpunten op de afdeling corporate communicatie van Telegraaf Media Groep (TMG)
[Interview] Paul Jansen: Digitaal maken we stappen voorwaarts
24-09-2018 | 09:42:00
Paul Jansen volgde Sjuul Paradijs in 2015 op als hoofdredacteur van de Telegraaf. In de tussentijd is TMG overgenomen door Mediahuis en kreeg de Telegraafredactie een aanslag te verduren. Wij spreken met hem over de huidige positie van de Telegraaf en de ontwikkelingen in de mediabranche
MWG: zetten adverteerders en consultants de bureauwereld onder druk?
19-09-2018 | 12:14:00
Twee grote trends in de branche werden bediscussieerd tijdens de Algemene Mediabeschouwingen van MWG: lokale mediapartijen versus techreuzen en bureaus versus consultants
Marc Reineman sales director B2B bij NDC Mediagroep
17-09-2018 | 12:50:00
Reineman is nu nog in dienst van Telegraaf Media Groep en stapt over naar de noordelijke uitgever
Stage Entertainment Nederland en Vrouw met mini musicalspecial in De Telegraaf
15-09-2018 | 20:06:00
Magazine Vrouw brengt de start van het komende musical- en theaterseizoen extra onder de aandacht
FD komt met nieuwe merkcampagne door Dawn
27-08-2018 | 12:14:00
Het Financieele Dagblad lanceert de ‘Wie volgt, leidt’-campagne waarin tech, popcultuur en de financiële wereld samenkomen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin (NRC): het vakgebied waarin wij opereren heet vertrouwen
27-08-2018 | 11:26:00
De uitgever heeft de wind in de rug. Daarbij krijgt NRC sinds anderhalf jaar steun uit onverwachte hoek: net als dat in de Verenigde Staten gebeurt, zet de mede door Donald Trump aangejaagde discussie over nepnieuws kwaliteitsmedia op de kaart
[Column] Mandy van der Wal: Hand in hand ONLINE
27-08-2018 | 10:18:00
Het is alweer de laatste week van augustus. De zomer loopt op zijn einde en de meesten van ons zijn inmiddels weer op volle kracht aan het werk. We hebben er zin in! Ondanks dat we er vanwege de toenemende drukte op de weg
Metro komt met speciale edities rond Amsterdam Fashion Week en trouwen
24-08-2018 | 09:05:00
De gratis krant brengt begin september een speciale fashioneditie uit en een week later een special met alles over trouwen
AD blijft grootste in bereik bij de dagbladen
23-08-2018 | 09:34:00
AD bereikt 52,9 procent van de Nederlanders van 13 jaar en ouder en blijft daarmee De Telegraaf voor
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mandy van der Wal over TMG en video
24-07-2018 | 13:03:00
De tijd dat TMG zich vooral bezig hield met het uitgeven van dagbladen in print, ligt alweer een tijd achter ons. Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Mandy van der Wal, directeur video bij TMG
Pier Baarsma algemeen directeur NDC Mediagroep
13-07-2018 | 15:51:00
Hij volgt Dina Boonstra op, die onlangs haar vertrek aankondigde
[Vacatures] NRC Media zoekt Marketeer
12-07-2018 | 09:30:00
Voor de advertentieafdeling zoekt NRC Media een ervaren en fulltime Marketeer
RTV en AD schrijven brief aan OM over illegaal afluisteren
09-07-2018 | 12:29:00
Nadat bekend werd dat een fotojournalist van MediaTV illegaal is afgeluisterd door het Openbaar Ministerie in Rotterdam
Metro lanceert platform Music City
29-06-2018 | 09:39:00
Metro lanceert het muziekplatform Music City in Nederland en België. Music City is een open platform boordevol met muzieknieuws en informatie over concerten, festivals en muziekevents
KIJK viert 50-jarig bestaan met speciale editie
26-06-2018 | 14:53:28
KIJK bestaat vijftig jaar en dat vieren ze met een special, samengesteld met daarin de beste, leukste, spannendste, opmerkelijkste en grappigste verhalen uit de lange geschiedenis van het blad.
Aanslag op de Telegraaf
26-06-2018 | 09:33:00
Onbekenden hebben vannacht rond 4 uur een aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van De Telegraaf aan de Basisweg in Amsterdam
[Interview] Aimée Kiene aan de slag als chef Volkskrant Magazine
22-06-2018 | 09:48:00
Aimée Kiene heeft sinds begin april het stokje overgenomen van Corinne van Duin als chef van Volkskrant Magazine. Kiene is geen onbekende van de Volkskrant
Dina Boonstra verlaat NDC Mediagroep
18-06-2018 | 20:40:00
De algemeen directeur vertrekt per 1 augustus, een opvolger is nog niet bekend gemaakt
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
[Column] Bob Goulooze: Getuige à decharge
05-06-2018 | 11:35:43
Eind vorig jaar schreef ik in mijn column dat de reputatie van het AD in het geding was en mijn advies aan hoofdredacteur Hans Nijenhuis was om direct met al die testen te stoppen
TMG ziet omzet in 2017 met 10,4 procent dalen, kleine winst door verkopen
01-06-2018 | 15:36:00
Advertentie-inkomsten uit print dalen met 33 procent
Metro en JD Sports brengen ode aan sneakers
25-05-2018 | 09:58:00
Metro brengt voor het tweede jaar een speciale editie uit die helemaal in het teken staat van sneakers. Dit keer samen met JD Sports
Nederland onvoldoende voorbereid op manipulatie online nieuws
24-05-2018 | 09:57:18
Anders dan de Verenigde Staten, is Nederland tot dusverre ontsnapt aan grootschalige online verspreiding van desinformatie met politieke bedoelingen
Cécile Narinx stopt bij Harper’s Bazaar en wordt stijlredacteur van de Volkskrant
22-05-2018 | 15:29:00
Philip Remarque op volkskrant.nl: "Wel chic voor onze Volkskrant: vanaf 1 september hebben we een stijlredacteur. Veel belangrijker: het is Cécile Narinx!
De Volkskrant vernieuwt digitale omgeving
15-05-2018 | 11:24:00
De digitale omgeving bestaat nu uit een nieuwe digitale editie op tablet, een nieuwe smartphone-app en een vernieuwde website
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten
04-05-2018 | 16:36:00
Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis
NDC mediagroep organiseert DvhN LenteFair in opdracht van Dagblad van het Noorden
04-05-2018 | 09:34:00
NDC Events, onderdeel van NDC mediagroep, organiseert in opdracht van Dagblad van het Noorden het terugkerende evenement DvhN LenteFair.
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
Kidsweek 15 jaar
18-04-2018 | 11:30:44
Om het 15 jarig-bestaan te vieren is een speciale extra dikke omkeerkrant gemaakt, waarin onder meer wordt teruggeblikt op bijzondere verhalen uit 15 jaar Kidsweek
Jaarcijfers NRC: omzet +2,2 procent, oplage +4 procent
13-04-2018 | 09:29:00
NRC Media publiceert de jaarcijfers van NRC Media Holding: de omzet steeg met 2,2 procent tot 105 miljoen euro. De abonnementeninkomsten stegen met 4,9 procent
TMG en Museumvereniging promoten Nationale Museumweek met VROUW-bijlage
06-04-2018 | 12:54:00
De week van 9 tot en met 15 april is Nationale Museumweek. Om dit onder de aandacht te brengen van het brede publiek, is de Museumvereniging een samenwerking aangegaan met TMG
Metro-hoofdredacteur Arjan Paans verlaat TMG
30-03-2018 | 15:55:30
Waarnemend hoofdredacteur Arjan Paans van Metro verlaat TMG per 1 mei. Onder leiding van Paans maakte de redactie van gratis dagblad Metro het afgelopen jaar de transitie naar een crossmediaal merk
Persgroep: 1,8 miljoen raadplegingen gemeentelijke Kieswijzer
26-03-2018 | 09:22:53
De Kieswijzer van de regionale titels van de Persgroep Nederland is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen ruim 1,8 miljoen keer geraadpleegd. Met een totaal van 220 gemeenten was de Kieswijzer de grootste regionale stemhulp ooit
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens over Kijkje in de Keten
21-03-2018 | 14:02:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep & McDonald’s: Kijkje in de Keten, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord: Dominique Henskens, manager Corporate Marketing bij de Persgroep Nederland
[Cross Media Man 2018] Willem-Albert Bol
21-03-2018 | 13:15:00
Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.
[Cross Media Exploitant 2018] Lauren van der Heijden over De Persgroep
21-03-2018 | 11:28:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep is genomineerd voor de titel Cross Media Exploitant van het jaar. Aan het woord is Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales bij de Persgroep Nederland
[Cross Media Case 2018] Wouter van Rijn over Van bereik naar Impact met Reaal
20-03-2018 | 07:13:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Van bereik naar Impact, ingestuurd door TMG, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Wouter van Rijn, creatief strategische conceptontwikkeling Telegraaf Media Groep
Ebiquity: nieuwsmedia in top drie beste advertentiedragers
15-03-2018 | 10:59:00
De geschiktheid van nieuwsmedia voor reclamecampagnes wordt door de huidige generatie marketeers onderschat. Nieuwsmedia blijken in tegenstelling tot de heersende perceptie te behoren tot de top drie
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep
Regionale kranten Persgroep lanceren Gemeentekieswijzer
20-02-2018 | 15:58:00
De regionale titels van de Persgroep komen op 24 februari met een gezamenlijke Kieswijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen
De Persgroep daagt EU voor de rechter
20-02-2018 | 15:28:00
De Persgroep spant een kort geding aan tegen de Europese Unie. De uitgever neemt die stap vanwege beschuldigingen over nepnieuws
TMG's Metro start Mediabureau Battle
20-02-2018 | 15:05:00
De B2B-campagne Mediabureau Battle van Metro is van start gegaan. In de campagne roept Metro mediabureaus op mee te doen aan de Mediabureau Battle
AD mediapartner van KNLTB
20-02-2018 | 14:00:00
AD wordt de mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis
[Interview] Mandy van der Wal: TMG wil online de onbetwiste nummer 1 zijn
20-02-2018 | 11:33:00
Mandy van der Wal is als directeur video bij TMG onder andere verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de over-the-top-kanalen van de uitgeverij. Hoe staan de OTT-zaken ervoor en wat zijn de plannen met TMG? We vragen het haar
[Column] Marvin Jacobs: Wat Nederlandse media kunnen leren van de LA Times
19-02-2018 | 12:21:17
In Nederland wordt vrijwel altijd gekozen voor een conversationeel format: een host die praat met gasten. Begrijpelijk, want dat is productioneel het meest haalbaar. Storytellingformats (zoals S-Town of het Nederlandse Bob) vereisen investeringen die de meeste media hier blijkbaar nog niet aandurven
[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter
16-02-2018 | 10:29:00
Een Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving
De Persgroep sluit strategische samenwerking met NOC*NSF
10-02-2018 | 11:47:00
Doelstelling is om gemeenschappelijk unieke content te maken en te verspreiden
De Persgroep lanceert onlinevideoformat Studio Korea
08-02-2018 | 08:40:00
Studio Korea is te volgen via de sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia) en Qmusic
De Telegraaf verslaat Olympische Winterspelen on- en offline
05-02-2018 | 13:14:00
De Telegraaf biedt tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang online een breed aanbod aan korte video's met het actuele sportnieuws uit Zuid-Korea
[Onderzoek] GfK: nieuwsconsumptie stijgt door groei smartphonebezit
02-02-2018 | 11:21:00
Bijna de helft van smartphonebezitters gebruikt het device om het nieuws te volgen. Door de groei van het smartphonebezit is aantal nieuwsvolgers via mobiel in 2017 gestegen tot 42 procent
[Interview] Hoofdredacteur Arjan Paans over Metro en media
01-02-2018 | 13:08:00
Eind 2017 lanceerde Metro een vernieuwde website en app die de krant samen met zijn lezers ontwikkelde. Tijd voor een rendez-vous met hoofdredacteur Arjan Paans. Hoe is de nieuwe site ontvangen en hoe gaat het eigenlijk met de gratis krant?
Tweede seizoen voor AD.nl-serie Roel in de Regio
24-01-2018 | 11:42:13
In de zesdelige serie gaat televisiemaker en verslaggever Roel Maalderink het land in op zoek naar bijzondere verhalen van doorsnee Nederlanders
TMG per 22 februari 2018 niet meer genoteerd aan de beurs
18-01-2018 | 18:54:00
Mediahuis start op korte termijn een uitkoopprocedure op grond van artikel 2:92a van het Burgerlijk Wetboek, teneinde de resterende aandelen in het kapitaal van TMG te verkrijgen
AD Utrechts Nieuwsblad start politieke podcast
17-01-2018 | 11:12:12
Het AD Utrechts Nieuwsblad is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart gestart met de politieke podcast #UtrechtKiest
In NRC: Het online nieuwsarchief zit vol gaten
09-01-2018 | 13:39:00
Nieuwssites worden vaak onzorgvuldig gearchiveerd. "Sommige websites zijn zeldzamer dan middeleeuwse incunabelen"
[Interview] Marieke ’t Hart, Hoofdredacteur van het Jaar 2017
02-01-2018 | 11:06:00
Tijdens de afgelopen Mercur-uitreikingen in Amsterdam werd Marieke ’t Hart verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar. We spreken met het boegbeeld van VROUW over de verkiezing
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 16:57:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest
[Visie] Willem-Albert Bol, de Persgroep: Ga voor aandacht
27-12-2017 | 12:27:00
De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Willem-Albert Bol, creatief directeur van de Persgroep
De Limburger lanceert dagelijkse bijlage Leef!
22-12-2017 | 13:38:00
Leef! Elke dag twaalf pagina’s over het goede (Limburgse) leven. Met in de hoofdrol thema’s als eten & drinken, cultuur, showbizz, entertainment en uitgaan
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
21-12-2017 | 11:04:24
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
[Column] Bob Goulooze: AD, stop ermee
21-12-2017 | 10:02:00
Wat moet je met iemand die de reputatie van een bedrijf willens en wetens in gevaar brengt, persisteert in corrupte testen, hardwerkende middenstanders schoffeert en niet openstaat, zelfs niet na harde statistische bewijzen, voor opbouwende kritiek? Zo iemand brengt het vertrouwen van het publiek in het medium in gevaar
[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer
14-12-2017 | 14:13:29
Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. “Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant”
Positief advies COR TMG inzake verkoop belang Talpa Radio
14-12-2017 | 09:15:09
De centrale ondernemingsraad (COR) van TMG heeft een positief advies verstrekt inzake de verkoop van het belang van TMG in Talpa Radio
Het Financieele Dagblad start project SMART Journalism
13-12-2017 | 12:40:37
Met het project wil het FD gebruikmaken van technologie als artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme gepersonaliseerde nieuwsoverzichten te ontwikkelen
Amsterdamse huis-aan-huisbladen verenigd in Mediagroep Amsterdam
13-12-2017 | 11:16:00
Het gaat om Bijlmer&Meer, de Brug, ZUID!, Westerpost, Noord-Amsterdams Nieuwsblad en Kompas met een gezamenlijke oplage van 287.800 exemplaren
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
12-12-2017 | 12:26:00
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Metro lanceert nieuwe metronieuws.nl
11-12-2017 | 14:42:00
Na de lancering van de app en de vernieuwde krant, heeft Metro nu ook een gloednieuwe website. De nieuwe site metronieuws.nl is in lijn gebracht met de andere kanalen van Metro
Bereiksversterker.nl toont crossmediale bereik nieuwsmedia
08-12-2017 | 10:26:00
Nieuwsmedia hebben met hun crossmediale portfolio een grote en diverse lezerskring opgebouwd. Samen bedienen de nieuwsmerken inmiddels ruim 86 procent van de Nederlandse bevolking
Dagbladmerken bereiken miljoenenpubliek met digitale platforms
07-12-2017 | 09:30:00
Dagbladsites- en apps en zorgen voor een ruime verdubbeling van het lezerspubliek. Ook zijn er veel lezers die zowel de printuitgave als de online platforms lezen
Talpa en TMG ruilen belangen in TMG en Talpa Radio uit
01-12-2017 | 23:19:00
De transacties zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden
Media Tornado verzorgt publiciteit De Persgroep
23-11-2017 | 16:46:00
Media Tornado ondersteunt De Persgroep bij de publicitaire activiteiten voor de B2B en B2C media
CEO Marc Vangeel maakt koers TMG bekend: focus op de sterke merken, de beste in service en kwaliteit en het huis op orde
22-11-2017 | 08:23:00
In juni 2017 ging er een nieuwe fase in voor Telegraaf Media Groep. Met de benoeming van CEO Marc Vangeel en CFO Koos Boot bouwt TMG samen met Mediahuis aan een mediabedrijf met een stevige marktpositie en sterke merken
Bert Willemsen marketingdirecteur de Persgroep Nederland
13-11-2017 | 14:31:00
De huidige marketingdirecteur, Harry de Haas, heeft zijn vertrek naar KPN aangekondigd. Bert Willemsen zal De Haas per direct opvolgen
DeDagbladen50 2018 | De genomineerden
15-10-2017 | 14:16:00
DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
[Column] Madeleine de Cock Buning, CvdM: Lokale media verdienen onze steun
13-10-2017 | 09:14:00
In de turbulentie van het sterk veranderende medialandschap en de trend dat de landelijke overheid steeds meer taken aan gemeenten overdraagt, verdienen lokale media onze steun.
[Onderzoek] Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen
12-10-2017 | 10:12:23
Jong volwassenen, boodschappers, welgestelden en zakelijke doelgroepen zijn frequente gebruikers van nieuwssites en –apps. Dat blijkt uit analyses van NDP Nieuwsmedia van het NOBO online bereiksonderzoek.
Drukke zomer voor online nieuwsmedia
06-10-2017 | 12:59:00
Komkommertijd? Tussen half juni en half september 2017 hebben 5 op de 6 Nederlanders het online nieuws geraadpleegd.
Bjorn Oostra mede-hoofdredacteur van De Limburger
06-10-2017 | 12:20:00
Bjorn Oostra is benoemd tot mede-hoofdredacteur van De Limburger. Oostra vormt nu samen met Roy op het Veld de tweekoppige hoofdredactie van het Limburgse nieuwsmerk
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
[Interview] Gerard van Driesten en Pier Baarsma over NDC Brand Concepts
17-09-2017 | 10:26:00
NDC mediagroep is bezig met een ingrijpende transformatie die het bedrijf van traditionele dagbladuitgever tot een crossmediale speler in nieuwsmedia maakt. En daar hoort een vertegenwoordiging in Amsterdam bij want daar zitten de bureaus en wordt het advertentiegeld uitgegeven.
Xavier van Leeuwe directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep
15-09-2017 | 10:56:00
Xavier van Leeuwe wordt bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving
ProMille Media breidt portfolio uit met 27 titels
12-09-2017 | 09:52:00
ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 nieuwe titels. Adverteerders kunnen nu ruim vijf miljoen Nederlanders in de regio en lokaal bereiken
Katja Schuurman lanceert via het AD videoplatform haar videoserie Return to Sender
08-09-2017 | 13:44:00
Vanaf medio september verschijnen de video’s van Katja wekelijks op AD.nl en de regiosites van ADR Nieuwsmedia
De Persgroep neemt Reclamefolder.nl over
04-09-2017 | 11:30:00
Nederlands grootste aanbiedingenplatform Reclamefolder.nl is overgenomen door de Persgroep Nederland. Huidige eigenaren, waaronder RTL Ventures en H2 Equity partners, verkopen hun aandelen
[Column] Niels Bruinsma: De ontwikkelingen van het dagbladenlandschap
25-08-2017 | 11:24:00
Het is al jaren onrustig in de dagbladwereld. De totaal verspreide oplage van alle dagbladen ligt nu nog tegen de 3 miljoen exemplaren. Dat was vóór de eeuwwisseling wel anders, toen De Telegraaf alleen al een oplage van zo’n 800.000 had. Toch zien wij kansen om iets te doen aan de dalende oplagecijfers
Hé wat leuk! Een bericht van... Jort Koopman (en je mag zijn baan hebben)
23-08-2017 | 12:08:00
Met in mijn ogen de mooiste baan binnen het pand neem ik na 7,5 jaar, waarvan ruim 4,5 jaar bij NU.nl, afscheid van Sanoma en is het tijd voor een nieuwe uitdaging!
[Onderzoek] Online zorgt voor groei landelijke dagbladmerken
23-08-2017 | 08:41:00
Het printbereik van de landelijke dagbladmerken bleef stabiel, terwijl de digitale nieuwsconsumptie bij deze merken voor groei zorgde
AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta met Thijs Zonneveld en Edwin Winkels
18-08-2017 | 10:06:00
Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels van AD weer met het online programma In Het Wiel
Talpa staakt overnamepoging TMG - houdt wel strategisch belang van 29 procent aan
09-08-2017 | 21:45:00
Talpa Holding kondigt aan dat het openbaar bod op alle uitgegeven gewone aandelen in Telegraaf Media Groep tegen een biedprijs van 6,50 euro in cash per TMG Aandeel niet gestand wordt gedaan.
TMG ziet advertentieomzet in print in eerste halfjaar 2017 met 27 procent dalen - winst van 3,1 miljoen euro slaat om in verlies van 11,4 miljoen euro
28-07-2017 | 08:05:00
De resultaten van Telegraaf Media Groep over het eerste halfjaar van 2017 zijn fors lager dan over de eerste helft van 2016.
Rotterdamse kinderkrant Jong010 wil landelijk uitbreiden
27-07-2017 | 15:46:00
In 2009 startte Angelique van Tilburg op eigen houtje en zonder ervaring met het opzetten van haar eigen gratis lokale kinderkrant Jong010
TMG verkoopt Keesing Media Group aan Ergon, houdt belang van 30 procent - waardering Keesing 150 miljoen euro
18-07-2017 | 18:17:00
Telegraaf Media Groep maakt bekend dat na een zorgvuldig en zeer voortvarend verlopen proces, de aandelen Keesing Media Group worden verkocht aan een samen met Ergon Capital Partners III te vormen partnership.
Jaarcijfers NRC: Omzet daalt 5,1 procent, winst groeit 6,6 procent, sterke groei digitale abonnementen
14-07-2017 | 07:45:00
De betaalde verkoop van NRC Handelsblad en nrc.next steeg, het aantal leesminuten op de site nrc.nl maakte een grote sprong voorwaarts en de zaterdagverkoop van de papieren krant deed het uitstekend.
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.
HP/De Stijl richt zich op vrouwen
06-07-2017 | 18:31:00
Op 7 juli verschijnt het eerste nummer van HP/De Stijl: een speciale uitgave vooral voor haar door de makers van HP/De Tijd.
Mediahuis haalt in na-aanmeldingstermijn 3,3 procent van de TMG aandelen binnen en groeit naar belang van 64,7 procent
03-07-2017 | 20:33:00
Mediahuis heeft in de na-aanmeldingstermijn, een korte periode na het moment dat het bod definitiief was geworden, nog 1,5 miljoen aandelen TMG gekocht voor 6 euro per stuk.
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 | 17:21:00
Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet.
Metro-app voor millennials on the move
28-06-2017 | 11:18:00
Metro lanceert een app, speciaal voor de in het openbaar vervoer reizende millennial. Met onder meer nieuws, video's, puzzels, locatiegebonden voordelen en interactiemogelijkheden
NDC mediagroep koopt regionale nieuwsmediabedrijf van Boom
28-06-2017 | 09:15:00
Zo ontstaat één groot Noordelijk mediabedrijf dat zich via diverse kanalen bezighoudt met onafhankelijke nieuwsvoorziening voor en over Noord-Nederland, Flevoland en delen van Overijssel
Dominic Stas CEO Media Groep Limburg, Henk Pansters COO
15-06-2017 | 07:57:00
Media Groep Limburg, uitgever van onder meer De Limburger, is overgenomen door Mediahuis BV. De Limburgse dagbladen vallen daarmee onder dezelfde eigenaar als NRC/NRC Next, Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg.
Talpa en Mediahuis blijven stappen zetten in overnamegevecht TMG - nog geen winnaar aan te wijzen
14-06-2017 | 14:12:00
Na wekenlange stilte is er weer beweging in de overnamestrijd rondom TMG maar erg opschieten doet het allemaal niet, de daadwerkelijke overname kan nog wel eens lang op zich laten wachten.
Gerard van Driesten naar NDC Brand Concepts
14-06-2017 | 09:37:26
Gerard van Driesten, voorheen strategie & concept manager bij Sanoma Marketing Partnerships, gaat leiding geven aan het NDC Brand Concepts team in Amsterdam. Het creatieve team is onderdeel van de NDC mediagroep
Talpa koopt 200.000 aandelen TMG, breidt belang uit van 28,7 naar 29,2 procent
12-06-2017 | 23:23:00
Na een tijd lang radiostilte is er weer beweging in de overnamestrijd rondom TMG. Twee dagen geleden laat Talpa weten TMG nog steeds te willen overnemen
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten
09-06-2017 | 10:56:00
De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in europa op max anerhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest.
[Column] Didier Kick: De Kanttekening
08-06-2017 | 11:53:08
Sinds de krant Zaman Vandaag zijn naam heeft veranderd in De Kanttekening, heb ik een abonnement genomen. De Kanttekening plaatst letterlijk een kanttekening bij nieuwsberichten. Dit is geweldig voor de pluriformiteit van je informatiebronnen
Het FD benoemt Sanne Walvisch tot adjunct-hoofdredacteur digitaal
07-06-2017 | 10:40:00
Per 1 juli treedt Sanne Walvisch in dienst als adjunct-hoofdredacteur digitaal van Het Financieele Dagblad. De hoofdredactie bestaat dan uit Jan Bonjer, Prisco Battes en Sanne Walvisch
FD Mediagroep neemt strategisch belang in Springest
07-06-2017 | 09:30:00
Springest is het leidende online platform waar opleidingen, e-learning en trainers vergeleken en geboekt kunnen worden
TMG ziet advertentieinkomsten uit print in eerste 4 maanden 2017 met 25 procent dalen
27-05-2017 | 00:02:00
TMG heeft de omzet in de eerste vier maanden van het jaar met 7,6 procent zien dalen tot 127 miljoen euro. Dit kwam vooral door een daling van advertentie-inkomsten in print (-25%).
Commercieel partnership De Persgroep en Stage Entertainment
24-05-2017 | 13:40:00
De Persgroep en Stage Entertainment Nederland sluiten een overeenkomst om te gaan samenwerken op gebied van ticketing, communicatie en een online video webserie.
[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code
23-05-2017 | 12:36:00
NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie.
DDB & Tribal en de Persgroep lanceren campagne voor Topics
19-05-2017 | 13:09:06
DDB & Tribal en de Persgroep hebben een campagne ontwikkeld voor Topics, de app die de content van alle 13 kwaliteitskranten van de Persgroep toegankelijk maakt voor alle abonnees
Historisch Nieuwsblad lanceert Het Grote Geschiedenis Doeboek
18-05-2017 | 19:57:00
Dit rijk geïllustreerde doeboek is door de redactie van Historisch Nieuwsblad speciaal gemaakt voor kinderen van 8 tot 12 jaar
De Persgroep neemt nationale advertentieverkoop NDC mediagroep over
18-05-2017 | 12:20:00
De Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van de dagbladen, weekbladen en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen
Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt campagne De NRC Code
18-05-2017 | 08:45:00
NRC start een campagne waarin de kwaliteitsjournalistiek van NRC centraal staat
Head Office NL lanceert relatiemagazine GO TOYOTA
12-05-2017 | 18:20:00
Het nieuwe magazine wordt gemaakt door Head Office NL en ligt sinds 5 mei bij meer dan 200.000 Toyota-rijders in Nederland.
Hoofdredacteur TMG Arjan Paans van HMC naar Metro
09-05-2017 | 09:31:00
Arjan Paans, nu nog hoofdredacteur van de Holland Media Combinatie,wordt per direct de nieuwe waarnemend hoofdredacteur van het gratis dagblad Metro
PubMedia lanceert Livre Magazine
04-05-2017 | 16:06:14
Op 9 juni verschijnt hét nieuwe tijdschrift voor de boekenliefhebber: Livre Magazine
Toestemming van ACM voor Mediahuis en VP Exploitatie voor overname TMG Amsterdam
02-05-2017 | 10:49:55
Mediahuis en VP Exploitatie startten op 20 april jongstleden het openbare bod op TMG. De biedingsperiode eindigt op 15 juni 2017
MyChannels start academy voor creatieve filmmakers
28-04-2017 | 10:25:52
Dit jaar start MyChannels, onderdeel van de Persgroep Nederland, met een kersverse academy gericht op jonge creatieve filmmakers
Nominatie European Digital Media Awards voor nrc.nl
25-04-2017 | 13:10:00
De awards worden jaarlijks toegekend door de World Association of Newspapers om de beste digitale initiatieven van Europese uitgevers te bekronen
[Column] Bob Goulooze: Geils best
25-04-2017 | 11:29:00
Een dag of tien geleden stond zijn verscheiden in de kranten. Jerome Geils is niet meer, net als zijn band. De naamgever van deze Amerikaanse rock and roll-band speelde gitaar. En hoe! Hakken en scheuren
Het Parool uitgeroepen tot World's Best Designed Newspaper
25-04-2017 | 10:29:00
Afgelopen weekend werd de prijs uitgereikt tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Society for News Design, een internationale koepelorganisatie van vormgevers en journalisten
De Persgroep blikt terug op sterk jaar
19-04-2017 | 14:11:00
De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9 procent)
Talpa zet voorgenomen bod op TMG door
12-04-2017 | 07:52:00
Talpa zal, zoals aangekondigd in eerdere berichten, voor 17 april aanstaande een verzoek tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de AFM dat ziet op haar voorgenomen bod op alle (certificaten van) aandelen in TMG.
Metro lanceert nieuwe app
11-04-2017 | 10:57:00
Metro lanceert vandaag een testversie van de nieuwe Metro-app
[Cross Media Man 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep
31-03-2017 | 14:17:00
Willem-Albert Bol, Creative Director bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem.
Digitale oplage FD groeit, printeditie vrijwel stabiel
30-03-2017 | 09:25:00
Met 68.646 digitale abonnees neemt het FD een derde positie in na de algemene dagbladen De Telegraaf en De Volkskrant
Verkiezingen leiden tot topdrukte op online nieuwsmedia
29-03-2017 | 09:04:00
Op de dag van de verkiezingsuitslagen was het online bereik 30 procent hoger dan op een gemiddelde dag.
KOKORO Amsterdam maakt campagne Trouw
23-03-2017 | 12:02:47
De merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial
[Analyse] Talpa blijft aandelen TMG kopen - wat wil John de Mol?
23-03-2017 | 09:53:00
Op dinsdag 21 maart deed de Ondernemingskamer in de zaak die Talpa had aangespannen tegen TMG. Daar werd reikhalzend naar uitgekeken. Daarna gebeurde er eigenlijk verrassend weinig.
Talpa verliest rechtszaak tegen TMG
21-03-2017 | 18:38:00
De Ondernemingskamer heeft uitspraak gedaan inzake de overnamestrijd rondom TMG.
John de Mol koopt half miljoen aandelen TMG in afwachting op uitspraak Ondernemerskamer
19-03-2017 | 14:01:00
Bij de grootste en meest spraakmakende media-overname van de afgelopen jaren hoort natuurlijk ook een rechtszaak. Afgelopen donderdag diende de zaak die Talpa bij de Ondernemerskamer had aangespannen tegen TMG.
[Interview] Madelon Fortuin: Bij NRC is het mobile first; al het andere volgt daaruit
17-03-2017 | 11:15:00
De dynamiek in de wereld van nieuwsmedia is enorm - en niet alleen bij TMG. NRC transformeert razendsnel richting digital en steeds vaker is het zelfs digital only.
Alexander Klöpping: Dat Blendle niet zou innoveren, is de wereld op z'n kop
15-03-2017 | 13:19:00
NRC trekt zich terug uit Blendle. Gebruikers van Blendle hebben per 1 april geen toegang meer tot NRC content.
Commissarissen TMG benoemen Hans Bakker tot interim directeur, Harry de Wit weg, John de Mol en Mediahuis blijven aandelen TMG kopen
14-03-2017 | 21:28:00
De raad van commissarissen van TMG heeft met onmiddellijke ingang Hans Bakker benoemd tot algemeen directeur ad-interim van TMG.
De Telegraaf haalt wel alle lijsttrekkers binnen
11-03-2017 | 08:00:00
Er heerst een fascinerende overnamestrijd met betrekking tot TMG die veel aandacht naar zich toetrekt. Je zou haast vergeten dat TMG en vlaggenschip De Telegraaf ook gewoon doordraaien en doorontwikkelen.
Mediahuis en VP Exploitatie dienen biedingsbericht TMG ter goedkeuring in bij AFM
08-03-2017 | 16:38:00
Mediahuis,VP Exploitatie,biedingsbericht,goedkeuring,AFM,TMG
[Column] Herman Spinhof: De bloedigste strijd in krantenland
08-03-2017 | 13:20:00
Mediastrategisch is John de Mol een brokkenpiloot. De mislukkingen zijn bekend: Sport 7, Veronica TV en Talpa TV. Op journalistieke belangstelling kun je hem niet betrappen. Alleen als het geld oplevert, beginnen zijn ogen te fonkelen
TMG boekt 1,6 miljoen euro winst in 2016, omzet daalt
08-03-2017 | 08:22:00
Door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen is er voor TMG een buitengewone situatie ontstaan. Op grond daarvan is besloten om de volledige goedgekeurde jaarrekening en het jaarverslag binnen enkele weken te publiceren.
John de Mol verzoekt Ondernemingskamer onderzoek te gelasten en onafhankelijke commissaris TMG te benoemen
07-03-2017 | 23:11:00
Talpa en Dasym Investments hebben gezamenlijk de Ondernemingskamer verzocht om een onderzoek in te stellen naar het beleid en de gang van zaken van TMG en tot het treffen van onmiddellijke voorzieningen.
Ondernemingsraad TMG sleept commissarissen voor de rechter, Geert-Jan van der Snoek en John de Mol beraden zich
07-03-2017 | 22:34:00
We kijken nu al uit naar TMG het Boek, de Film, het Toneelstuk en de Musical maar we zitten voorlopig nog midden in de meer dan boeiende overnamestrijd.
Blendle ingehaald door journalistieke online werkelijkheid: NRC stapt eruit
07-03-2017 | 18:40:00
Per 1 april kunnen de gebruikers van Blendle geen NRC artikelen meer kopen en lezen
TMG wijst bod Talpa af, Talpa vergroot belang in TMG tot 23,3 procent
06-03-2017 | 21:02:00
TMG bevestigt ontvangst verhoogd voorstel Talpa en herbevestigt steun voor bod Mediahuis en VP Exploitatie
Mediahuis neemt TMG over, overnameprijs naar 6 euro per aandeel, Raad van Bestuur TMG geschorst door commissarissen, Keesing wordt verkocht, Talpa verhoogt bod naar 6,50 euro
05-03-2017 | 19:16:00
Zo, dat ging allemaal wel heel erg hard op. De dynamiek rondom de overname van TMG liep eerder dit weekend al hoog op toen verschillende stakeholders zich uitspraken naar welke biedende partij hun voorkeur uitging.
Harry de Wit spreekt voorkeur uit voor Talpa - Centrale Ondernemingsraad TMG wil gelijkwaardig speelveld voor bieders
04-03-2017 | 09:35:00
De overname van TMG behoort inmiddels tot de meest besproken overnames in de Nederlandse mediageschiedenis en zolang deze niet definitief is, houdt het spreken over de overname aan.
Mediahuis en VP Exploitatie: Bod van Talpa niet realistisch
01-03-2017 | 08:44:00
"Elk bod van Talpa is kansloos, omdat het geen meerderheid kan halen."
Bruto mediabestedingen 2016: Unilever en KPN besteden veel minder, Procter & Gamble en Tele2 juist veel meer
01-03-2017 | 08:29:00
Radio en outdoor deden het goed, dagbladen en bioscoop niet. Een analyse.
John de Mol verhoogt bod op TMG naar 6,35 euro per aandeel
01-03-2017 | 07:52:00
Het verbeterde bod betekent een premie van 8 procent ten opzichte van het bod van Mediahuis en VP Exploitatie
Fitzroy ontwikkelt campagne FD
28-02-2017 | 15:01:00
De campagne Niet iedereen leest het FD maakt gebruik van de laatste nieuwsfeiten, die als eerste door het FD zelf naar buiten worden gebracht
Etcetera maakt De Telegraaf-campagne Altijd vanuit het hart
23-02-2017 | 11:59:00
De Telegraaf lanceert een commercial binnen de vorig jaar opgestarte campagne Altijd vanuit het hart. Vanaf 24 februari op televisie
Mediahuis en VP Exploitatie verhogen bod op TMG van 5,25 naar 5,90 euro - zelfde bod als John de Mol
19-02-2017 | 16:37:00
Bod biedt premie van 70 procent ten opzichte van de slotkoers van 13 december 2016
NRC vernieuwt
15-02-2017 | 12:23:00
NRC heeft deze week de integratie van de redactie voltooid. Er was een presentatie in het Compagnietheater in Amsterdam.
Lennard Hoogenraad vertrekt bij TMG
15-02-2017 | 12:04:00
ls gevolg van de in 2016 aangekondigde herstructurering van TMG zijn de directie en Hoogenraad van TMG Landelijke Media (TLM) overeengekomen dat de COO per 1 februari de organisatie heeft verlaten.
Persgroep lanceert grootste campagne ooit met 44 verkiezings-cartoons
14-02-2017 | 22:46:00
In aanloop naar de verkiezingen gidsen de kranten van de Persgroep de lezer door het politieke nieuws.
[Interview] Uitgever René Westening over Infoplaza
14-02-2017 | 10:45:00
Infoplaza is een uitgeverij van actuele informatie op het gebied van weer, verkeer en openbaar vervoer. Met hun weerafdeling leveren ze informatie aan media als de NOS, NU.nl en het Algemeen Dagblad. We spreken met uitgever en eigenaar René Westening
Stevige digitale stijging van NRC maakt daling papier ruimschoots goed
13-02-2017 | 17:33:00
Papier doet het vooral goed in het weekend.
Mediahuis boekt in 2016 11 procent hogere winst, NRC Media groeit mee
10-02-2017 | 09:28:00
Mediahuis presenteert voor 2016 goede cijfers op zowel de lezers- als de adverteerdersmarkt en ziet onder meer zijn digitale omzet gevoelig stijgen.
Mediahuis verwerft recht op overnemen TMG-aandelen van Delta Lloyd
08-02-2017 | 08:27:00
Mediahuis heeft een overeenkomst gesloten met Delta Lloyd waarbij Mediahuis het recht heeft verkregen het aandelenbelang van ongeveer 11 procent dat Delta Lloyd houdt in Telegraaf Media Groep van Delta Lloyd over te nemen.
De Persgroep krimpt arbeidsplaatsen bij huis-aan-huis bladen met 70 procent in
03-02-2017 | 18:06:00
De Persgroep Nederland gaat herstructureren bij de huis-aan-huisbladen. Het doel is de productiekosten van de weekkranten te verlagen.
Nieuws in de klas introduceert de Nieuwsservice Digitaal in samenwerking met Blendle
01-02-2017 | 08:24:00
Landelijke en regionale nieuwsmerken stellen in samenwerking met Nieuws in de klas en Blendle hun nieuwsartikelen beschikbaar voor het onderwijs
MGL en L1 beëindigen samenwerking 1Limburg
01-02-2017 | 07:39:00
De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg.
TMG laat John de Mol in de boeken kijken
31-01-2017 | 18:21:00
Door Talpa toegang tot de informatie te geven, creërt TMG een gelijk speelveld voor beide partijen die overwegen een bieding uit te brengen op de onderneming
John de Mol doet bod op TMG
23-01-2017 | 07:59:00
Talpa wordt multimediaal bedrijf in televisie, radio, dagbladen en online
[Interview] Lauren van der Heijden: Onze huis-aan-huiskranten zijn nog steeds een conversiekanon
21-01-2017 | 10:15:00
De Persgroep gelooft nog steeds in print en innoveert tegelijkertijd.
Nieuws prominent aanwezig op devices van Nederlanders
20-01-2017 | 14:59:00
Van de meest gebruikte apps is circa de helft ontwikkeld door nieuwsmedia. Daarnaast wordt nieuws volop via de browsers op laptop of PC bekeken; ruim de helft volgt het nieuws op die wijze
[Analyse] Wat wil John de Mol met TMG
19-01-2017 | 23:12:00
Voor wie het nog niet wist, John de Mol heeft in alle edities van DeMedia100 tot nu toe op nummer 1 gestaan en het ziet er niet naar uit dat dit de komende jaren zal veranderen.
Essent start samenwerking met Blendle Premium
13-01-2017 | 09:40:00
Energieleverancier Essent gaat een samenwerking aan met de online dienst Blendle. Essent klanten kunnen 3 maanden gratis gebruikmaken van het vandaag gelanceerde Blendle Premium
Mediahuis en VP Exploitatie bevestigen voorgenomen gezamenlijk bod op TMG
11-01-2017 | 09:14:00
Het voorgenomen bod is onderdeel van een voorstel aan TMG om de ondernemingen van Mediahuis en TMG te combineren.
[Column] Herman Spinhof: Regio journalistiek
09-01-2017 | 16:16:00
Op Oudejaarsdag maakte de Telegraaf Media Groep (TMG) bekend dat 45 redactieleden (fte) op de regionale redacties zullen verdwijnen. Een schok voor de betrokken redacties, maar ook voor lezers en inwoners in de verspreidingsgebieden. De landelijke redactie van de Telegraaf blijft buiten schot.
[Interview] Erik Roddenhof, CEO Persgroep: Ons verdienmodel is gebaseerd op betrouwbaarheid
07-01-2017 | 14:33:00
Huize Roddenhof is een huis van contrasten. Op het ene moment gaat het er aan de keukentafel over miljoenenorders en dan weer moet elke euro worden omgedraaid.
TMG wil redacties De Telegraaf, Metro en regionale bladen bundelen, bij Holland Media Combinatie zou een kwart van banen verdwijnen
01-01-2017 | 11:37:00
TMG wil de redacties van De Telegraaf, Metro en de regionale bladen en in één organisatie onder te brengen. Daardoor verdwijnen 45 van de 185 FTE's bij Holland Media Combinatie.
Media Groep Limburg neemt Limburgvac.nl over
27-12-2016 | 17:12:00
De uitgever van De Limburger, WijLimburg en 1Limburg zet daarmee opnieuw een stap in het uitbreiden van haar productaanbod
[Interview] Eddy Salfischberger, Alfred: Wij zijn tot meer in staat dan tv-only
21-12-2016 | 09:33:00
Alfred heeft de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Het team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd. Daarnaast gaat Alfred aan de slag met de positionering en campagne van Omoda. We spreken Managing Partner Eddy Salfischberger
Mediahuis en VP Exploitatie doen overnamebod op Telegraaf Media Groep
14-12-2016 | 17:10:00
In antwoord op recente geruchten in de markt, bevestigt TMG dat zij een ongevraagd niet-bindend voorwaardelijk voorstel heeft ontvangen van Mediahuis en VP Exploitatie voor de verwerving van alle uitgegeven en uitstaande certificaten van TMG voor een indicatieve prijs van 5,25 euro in contanten per TMG-certificaat.
Het Financieele Dagblad presenteert De Wereld in 2017
08-12-2016 | 10:00:41
In deze bijlage belicht de redactie belangrijke ontwikkelingen en trends die veeleisende en ambitieuze professionals het komende jaar niet willen of mogen missen
Alfred International wint opnieuw de Creative Press Challenge
02-12-2016 | 10:56:00
Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International hebben de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door de Persgroep
Harry de Haas marketing directeur de Persgroep Nederland
24-11-2016 | 14:21:00
Hij is in deze rol verantwoordelijk voor Business-to-Consumer marketing van alle nieuwsmerken van de Persgroep
[Interview] Madelon Fortuin over de dynamiek op de lezers- en advertentiemarkt bij NRC
17-11-2016 | 11:21:00
De dagbladuitgevers zijn volop in beweging en dat geldt zeker voor NRC Media. Wij laten ons door Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC Media, bijpraten over ontwikkelingen op lezers- en advertentiemarkt.
Het Parool is European Newspaper of the Year
16-11-2016 | 10:05:00
Het Parool mag zich een jaar lang European Newspaper of the Year noemen
De Persgroep gaat dagbladen publiceren in Virtual Reality - einde van de papieren krant
12-11-2016 | 09:28:00
Nieuws krijgt in welke vorm dan ook de aandacht en merken die tussen het nieuws staan, profiteren hiervan
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] Ernst-Jan Pfauth over hoe De Correspondent leden werft
07-11-2016 | 11:09:00
Uitgever Ernst-Jan Pfauth legt 15 november tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag uit hoe De Correspondent succesvol leden werft en een band met hen opbouwt.
[Interview] Xavier van Leeuwe over distributed content
01-11-2016 | 11:38:00
Xavier van Leeuwe is Directeur Marketing en Data bij NRC Media. Van Leeuwe is onder andere verantwoordelijk voor de werving en het behoud van abonnees, data-analyse en CRM. Wij spreken hem over de kracht van distributed content.
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] Digitale disruptie? We ain’t seen nothing yet!
31-10-2016 | 12:48:00
"We gaan nooit meer terug naar de vliegtuigmodus. Turbulentie is in de mediasector het nieuwe normaal."
Glamour en Clinique organiseren groots beauty-event
31-10-2016 | 09:09:25
Glamour organiseerde in De Hallen Studio's in Amsterdam de 'Clinique & Glamour Beautylovers-dag' die in het teken stond van je mooi voelen – vanbinnen en vanbuiten
[Column] Wouter Bax: De krant is beter dan vroeger, dankzij internet
24-10-2016 | 12:22:00
Twintig jaar geleden dronken wij Antwerpse journalisten geregeld een bolleke bij de lunch, een pintje om drie uur en ’s avonds enige pinten voor we gingen tikken voor de krant van morgen. Leverden we goed werk? Nou, wij hadden er wel een goed gevoel bij
[MediaWeek] TMG lanceert VNDG | Kijktijd in september daalt met 10 procent | KLM lanceert de KLM Media App
20-10-2016 | 22:06:00
Nieuwsoverzicht media en marketingcommunicatie | woensdag 5 - woensdag 12 oktober 2016
Mediahuis neemt Concentra Media Nederland over
19-10-2016 | 10:05:00
Mediahuis, het Belgische multimediabedrijf, neemt per 1 januari 2017 Concentra Media Nederland over. Tot dit concern behoort Media Groep Limburg
Creative Press Challenge: 126 creatieven zetten hun talent in voor Plastic Soup Foundation
12-10-2016 | 16:23:00
De Persgroep heeft gisteravond de vierde editie van de Creative Press Challenge gelanceerd
TMG lanceert digitaal videoplatform Telegraaf VNDG
06-10-2016 | 06:41:00
Telegraaf Media Groep (TMG) toonde adverteerders deze week welke nieuwe ontwikkelingen er binnen het cross mediale merkportfolio zijn en wat voor nieuwe mogelijkheden dit adverteerders biedt om hun doelgroepen te bereiken.
Uitbreiding en vernieuwing TMG apps en sites
03-10-2016 | 19:11:00
Deze maand zet Telegraaf Media Groep (TMG) een aantal nieuwe en vernieuwde apps en websites van verschillende TMG-merken live. Hiermee biedt TMG op ieder gewenst moment nog meer hoogwaardige en op maat gemaakte content.
De Persgroep neemt Synpact over
03-10-2016 | 12:54:00
Synpact, de grootste speler van ondernemersmarketing en onder meer eigenaar van de Week van de Ondernemer, wordt overgenomen door de Persgroep Nederland
[Interview] Lauren van der Heijden over de salesambities van de Persgroep
03-10-2016 | 09:52:00
Sinds januari is directeur Corporate Sales Lauren van der Heijden verantwoordelijk voor de aansturing van alle nationale sales voor de landelijke en regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten van de Persgroep Nederland
Erik Roddenhof nieuwe CEO de Persgroep Nederland
29-09-2016 | 12:18:00
De huidige CEO Frits Campagne blijft actief als voorzitter van de raad van bestuur. Erik Roddenhof neemt alle dagelijkse operationele verantwoordelijkheden van het bedrijf op zich
TMG gaat kosten met 90 miljoen euro terugbrengen, waarvan 40 miljoen euro in 2017
27-09-2016 | 14:00:00
TMG geeft tijdens de Investor Relations-dag een update over de 24/7 strategie en over de vooruitgang ten aanzien van de organisatorische aanpassingen die bij de presentatie van de halfjaarcijfers zijn aangekondigd.
[MediaWeek] Erik Roddenhof nieuwe CEO De Persgroep | SNS Bank wordt Volksbank | HBO verdwijnt uit Nederland
27-09-2016 | 10:54:00
Woensdag werd bekend dat SBS Bank de naam verandert in Volksbank. Kweenie hoor, maar er zullen in Nederland toch met mij vele duizenden mensen een ietwat rare associatie hebben met die naam.
Persgroep en ANP sluiten langjarig contract
16-09-2016 | 12:25:00
De uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken en onder meer Q-music bestendigt de relatie met het ANP vanaf 1 januari 2017 met vier jaar
NRC organiseert NRC Filmwedstrijd
14-09-2016 | 12:44:00
De winnaar, de film met de meeste publieksstemmen, wordt op zondag 23 oktober tijdens een NRC Filmdag in het Ketelhuis in Amsterdam vertoond
Persgroep neemt Hardware.Info over
08-09-2016 | 15:53:00
Hardware.Info wordt binnen het technologiecluster van de Persgroep Online Services naast Tweakers gepositioneerd
Women on Wings, Centrum Internationale Kinderontvoering, Microkrediet voor Moeders en KNRM zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2016
05-09-2016 | 10:07:00
De Publieksprijs is gewonnen door Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij
AD/de Persgroep mediapartner van de KNVB
01-09-2016 | 12:08:00
De KNVB en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten een meerjarige overeenkomst. Doel van de samenwerking is aandacht voor voetbal
[Interview] Hans Nijenhuis over zijn koers bij de Persgroep
31-08-2016 | 10:20:00
Hans Nijenhuis werkt per 1 mei voor de Persgroep als algemeen hoofdredacteur van ADR Nieuwsmedia (het AD en de regiotitels). Bij elkaar werken er bijna 900 journalisten die samen de grootste nieuwsorganisatie van Nederland vormen. Ik spreek hem over zijn overstap, de toegevoegde waarde van de regiotitels en vrolijke krantenberichten
Persgroep presenteert onderzoek naar Live Adblocking
29-07-2016 | 11:03:00
Persgroep en TBWA\ komen met een grootschalige test, genaamd Live Adblocking
Advertentie-inkomsten TMG dalen eerste halfjaar 2016 met 21,8 procent
29-07-2016 | 08:48:00
In de eerste helft van 2016 zette TMG de koers van de 24/7 strategie voort met een steeds scherper wordende focus. TMG concentreert zich op het creëren van relevante content die altijd en overal beschikbaar is voor de consument en op het verder versterken van het bereik van de hoofdmerken
Strategische samenwerking TMG met Talpa - radio, televisie en OTT
22-07-2016 | 08:08:00
De afgelopen maanden hebben Talpa en TMG intensieve gesprekken gevoerd over de voorgenomen strategische samenwerking die op 15 januari 2016 werd aangekondigd
De Persgroep lanceert Topics: Spotify voor journalistiek
20-07-2016 | 10:42:00
De Persgroep lanceert Topics, een dienst waarbij abonnees toegang krijgen tot alle stukken uit de kranten van de uitgever. Onderwerpen staan centraal, niet de afzender van de artikelen
Cannes 2016: Creative Battle De Persgroep
23-06-2016 | 06:27:00
Persgroep en ADCN organiseren Creative Battle Nederland-België in Cannes. Nederlands MediaNetwerk is erbij
Persgroep en ADCN organiseren Creative Battle Nederland-België in Cannes
20-06-2016 | 12:14:00
ADCN en De Persgroep Nederland houden samen met hun Belgische collega’s Creative Belgium en De Persgroep Advertising een tweede ‘Creative Battle’ op woensdag 22 juni tijdens het International Cannes Lions Festival.
Christian van Thillo: Media-exploitanten moeten samenwerken als antwoord op Google en Facebook
03-06-2016 | 11:42:00
De Advertiser's Summit kent het jaarlijks hoogtepunt in het optreden van Christian van Thillo, CEO van De Persgroep.
Christel van den Hazel Directeur Business Development De Persgroep, Kees Reinders Directeur Regional Sales
03-06-2016 | 07:31:00
Christel van den Hazel, nu nog Commercieel Directeur bij De Persgroep, krijgt een andere functie. Zij zal innovatie gaan aanjagen in de functie van Directeur Development.
Zakelijke nieuwssite NRC Q verandert
02-06-2016 | 09:54:00
Per 1 juni aanstaande gaat nrcq.nl op in nrc.nl
NRC ziet abonneebestand groeien in 2015
31-05-2016 | 07:34:00
NRC bouwt zijn digitale activiteiten uit, maar blijft investeren in papieren producten en wil het merk NRC verder vermarkten.
De Persgroep: Start bèta-versie vernieuwde AD.nl
10-05-2016 | 13:05:00
Vanaf vandaag wordt regionaal nieuws gebracht vanuit 28 regio’s. Dit aantal zal gedurende het jaar worden uitgebreid
[Cross Media Man 2016] Genomineerd: Willem-Albert Bol
10-04-2016 | 07:30:00
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem.
Adverteerders betalen bij NRC alleen voor een view die in beeld is - above the fold
24-03-2016 | 13:08:00
Één van de strategische pijlers van NRC is het uitbouwen van de digitale activiteiten. Deze strategie is ook leidend richting adverteerders en heeft geresulteerd in een nieuwe ontwikkeling bij online adverteren.
[Cross Media Exploitant 2016] Willem-Albert Bol over de Persgroep
15-03-2016 | 16:14:00
Op 20 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep dingt mee naar de award voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Willem Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland.
[Forum] Madelon Hoekstra-Fortuin: NRC blijft investeren in papieren producten en bouwt digitale activiteiten uit
05-03-2016 | 16:32:00
In dit forum vragen wij een aantal bepalende spelers naar de stand van zaken bij de dagbladuitgevers naar aanleiding van het nieuws dat The Independent als eerste Britse landelijk dagblad alleen nog in digitale vorm zal worden uitgegeven
Ronald Bouwman sales manager Ad Sales NRC Media
02-03-2016 | 15:50:00
Als Sales Manager rapporteert Ronald rechtstreeks aan Commercieel Directeur Madelon Hoekstra-Fortuin
[Interview] Ronald Ockhuysen over Het Parool
02-03-2016 | 13:58:00
April 2015 werd Ronald Ockhuysen aangesteld als hoofdredacteur van Het Parool. Nu is er een ingrijpende restyling. Wij spreken hem.
NRC Media: Nieuwe redactionele formule voor lifestylemagazine DeLUXE
28-02-2016 | 22:06:00
NRC-lezers worden elke maand bijgepraat over de mooie kanten van het leven en NRC laat ze kennismaken met bijzondere plekken en personen.
NRC Q verliest eigen website
11-02-2016 | 16:15:00
Het zakelijke zusje van NRC Handelsblad is in de website van de moederkrant geschoven
J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelt nieuwe positionering en campagne voor Het Parool
10-02-2016 | 10:00:00
Nieuwe positionering en campagne van J. Walter Thompson Amsterdam zet de volledig vernieuwde krant neer als ‘hoofdkrant van Nederland’
Persgroep: Restyling en vernieuwing Het Parool
09-02-2016 | 23:24:00
Een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's
Persgroep ontslaat ICT-directie in België
27-01-2016 | 15:57:00
De Persgroep ontslaat vier van zijn vijf ICT-directieleden en gaat een nieuw team samenstellen, geleid door Roel Buyzen
Machiel van den Heuvel Manager Marketing & Communicatie Ad Sales bij NRC Media
15-01-2016 | 10:46:00
Op 18 januari start Machiel van den Heuvel als Manager Marketing & Communicatie Ad Sales bij NRC Media. Daarvoor werkte hij als Senior Customer Experience Manager bij KPN Consumentenmarkt.
TMG richt met Talpa radio- en televisiebedrijf op, krijgt aandeel in SBS
15-01-2016 | 08:39:00
TMG kondigt het voornemen aan een strategische samenwerking aan te gaan met Talpa waarmee zij haar positie op het gebied van radio, TV en OTT verder versterkt.
NRC Media sluit 2015 af met stijgend abonnementenstand over hele lijn
18-12-2015 | 08:07:00
NRC Media maakt vandaag bekend dat het aantal verkochte abonnementen eind 2015 gestegen is naar ruim 255.000, dat zijn er 4000 meer dan een jaar geleden
[Interview] Christel van den Hazel over De Persgroep en de integratie van Wegener
15-12-2015 | 16:57:00
Christel van den Hazel is Commercieel Directeur Persgroep Advertising. Wij spreken haar.
De Persgroep kiest Vote Company voor organisatie Musical Awards
11-12-2015 | 15:25:00
Van 2 januari tot in de live-uitzending op 6 januari kan er gestemd worden om de winnende musical te bepalen
De Persgroep: J. Walter Thompson Amsterdam winnaar Creative Press Challenge 2015
02-12-2015 | 13:14:00
Volgens de jury heeft dit creatieve team op intelligente wijze het rebelse karakter van Fight cancer overgebracht en goed ingespeeld op het mediumtype krant
Persgroep stopt met glossy Frits
24-11-2015 | 17:28:00
Het magazine bestaat sinds 2008 en verschijnt vier keer per jaar. Het is niet rendabel te krijgen, aldus De Persgroep
Michiel Kwaaitaal Chief Ditigal Officer bij de Persgroep
23-11-2015 | 14:25:00
Kwaaitaal (41) komt van ING, waar hij als directeur product management een leidende rol speelde in de digitale transformatie van de bank.
De Persgroep lancert MKB platform De Ondernemer
18-11-2015 | 18:26:00
Met dit crossmediale platform wil de Persgroep MKB’ers en ZZP’ers informeren, inspireren en met elkaar in contact brengen
TamTam werkt voor De Persgroep
17-11-2015 | 14:38:00
Na een strategische pitch tussen drie bureaus heeft de Persgroep gekozen voor full service digital agency TamTam.
Lauren van der Heijden Directeur Corporate Sales De Persgroep
12-11-2015 | 16:38:00
Naar aanleiding van het vertrek van Irene ten Dam zal 11 januari 2016 Lauren van der Heijden starten als Directeur Corporate Sales.
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] De Persgroep geeft update over sales-strategie
27-10-2015 | 18:32:00
De sales-strategie van de Persgroep en de belangrijke rol die digitale branded content daarin speelt wordt 24 november toegelicht in een presentatie tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag.
De Persgroep lanceert derde editie van Creative Press Challenge
21-10-2015 | 12:29:00
De Persgroep heeft de derde editie van Creative Press Challenge gelanceerd. Een recordaantal deelnemers kwam bij Club ADCN bij elkaar voor de briefing
De Persgroep reikt recordaantal Effies uit
14-10-2015 | 19:06:00
Tijdens de jaarlijkse Effie uitreiking heeft de Persgroep alvast een voorsprong genomen op volgend jaar en 500 gouden Effies voor 2016 uitgereikt.
DDB & Tribal Amsterdam maakt Meer-weten-is-wel-zo-leuk campagne voor de Volkskrant
13-10-2015 | 08:52:00
DDB & Tribal Amsterdam heeft samen met marketing en de hoofdredactie van de Volkskrant een nieuwe campagne voor de grootste kwaliteitskrant van Nederland ontwikkeld.
De Persgroep zet vernieuwing op advertentiemarkt verder door
08-10-2015 | 10:15:00
De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media zal als entiteit ophouden te bestaan.
NRC-uitgever Mediahuis start platform Mindshakes
01-10-2015 | 16:25:00
De website wil naar eigen zeggen een kweekvijver voor jong talent zijn, met verhalen die je raken
IAB Nederland organiseert samen met BVA collegedag programmatic advertising bij De Persgroep
16-09-2015 | 11:12:00
Ruim 40 adverteerders zaten 8 uur lang aan de collegebanken gekluisterd bij De Persgroep om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic
[Interview] Jeroen Swiers en Irene ten Dam over de digitale ambities van de Persgroep
09-07-2015 | 17:36:00
De Persgroep investeert volop in digitale innovatie. Jaarlijks gaat er zo’n 19 miljoen euro in om.
Christian van Thillo: Persgroep gaat investeren in huis-aan-huis media
05-06-2015 | 09:52:00
Persgroep verblijft met adverteerders, mediabureaus de fine fleur van de Nederlandse vakmedia twee dagen in Kopenhagen voor de Advertisers Summit. Vanmorgen was het optreden van Christian van Thillo het afgetekend hoogtepunt van het event.
Christian van Thillo spreekt uitgeefwereld toe op Mediafacts Uitgeverscongres
28-04-2015 | 15:45:00
Christian van Thillo spreekt uitgeefwereld toe op Mediafacts Uitgeverscongres
Ronald Ockhuysen nieuwe hoofdredacteur van Het Parool
02-04-2015 | 08:08:00
Ronald Ockhuysen (48) wordt de nieuwe hoofdredacteur van Het Parool. Ockhuysen was sinds 2011 adjunct-hoofdredacteur van de krant
Mediahuis benoemt nieuwe raad van commissarissen NRC
26-02-2015 | 14:05:00
De nieuwe raad bestaat uit vijf personen, met als president-commissaris Aad Stoop, advocaat bij Bergh Stoop & Sanders
Mercurs: Quest, Volkskrant Magazine, VT Wonen, Flow en Esquire genomineerd voor Tijdschrift van het Jaar
31-10-2014 | 08:43:00
Quest en Volkskrant Magazine zijn met elk drie nominaties het meest genomineerd voor de Mercurs 2014. Beide titels dingen ook mee naar de belangrijkste prijs, voor Tijdschrift van het Jaar, samen met Esquire, Flow en VT Wonen.
Frank Volmer weg bij TMG
30-10-2014 | 08:41:00
De in juni aangetreden TMG CEO Geert-Jan van der Snoek vliegt er hard in. Zijn herstuctureringsplan moet nog bekend worden gemaakt maar nu al is bekend dat Frank Volmer en Tim Klein de dagbladuitgever zullen verlaten.Dat wordt door bronnen binnen TNG aan MarketingTribune bevestigd.