Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3582191

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit
21-10-2019 | 10:55:35
The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project
Hiphopzender Revolt start met Nederlandse versie
18-10-2019 | 18:54:00
Hiphopzender Revolt start op 1 november 2019 in Nederland en zal al eerste via het kabelnetwerk van VodafoneZiggo te zien zijn. De Amerikaanse zender van Sean Combs oftewel Puff Daddy start daarmee voor het eerst buiten de Verenigde Staten
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
Telegraaf Media Groep wordt Mediahuis Nederland
17-10-2019 | 00:09:00
Telegraaf Media Groep verandert haar bedrijfsnaam per 4 november 2019 in Mediahuis Nederland. TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep
Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  
14-10-2019 | 11:17:00
Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’
Online Radio Awards 2019 naar KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man, de podcast
09-10-2019 | 23:41:00
KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man hebben de Online Radio Awards 2019 gewonnen. Domien Verschuuren won die voor Beste Presentator en voor Beste Podcast voor Man Man Man, de podcast. De award voor Beste Online Radiostation ging naar KINK
DeNieuwsmedia50 2020 | De genomineerden
08-10-2019 | 21:26:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?
07-10-2019 | 10:05:36
The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf
VICE Media Group neemt Refinery29 over
03-10-2019 | 14:27:00
VICE Media Group neemt Refinery29 over. Refinery29 is een op vrouwen gericht lifestyle- en entertainmentmerk dat actief is in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk
DeInfluencer50 2020 | De genomineerden
01-10-2019 | 09:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Nieuwe lobbypoging Shula Rijxman: onafhankelijkheid bij de NPO staat op het spel
27-09-2019 | 14:05:47
Shula Rijxman bestuursvoorzitter van de NPO heeft middels een uitgebreid blogbericht een nieuwe lobbypoging gedaan om de plannen van de coalitie en minister Arie Slob te verhinderen
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Sky Radio verandert logo
23-09-2019 | 14:19:00
Sky Radio heeft haar vormgeving en logo gewijzigd. Het vorige logo dateerde van september 2012. De audiovormgeving, met als ondertitel The Feel Good Station, is hetzelfde gebleven
Talpa Network lanceert jongerenplatform NEW WAVE
20-09-2019 | 14:32:00
Talpa Network heeft het jongeren- en lifestylemerk NEW WAVE gelanceerd. NEW WAVE wil jongeren inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen
Videoformat Het zal mij een zorg zijn laat andere kant dementie zien
20-09-2019 | 13:58:00
Op de videowall van AD en de regiotitels van ADR Nieuwsmedia zal een documentaireserie van 8 afleveringen starten. Presentatoren Joep ten Hove en Thijs Meeuwsen laten zien wat dementie inhoudt
Google sluit grote duurzame energieovereenkomsten
20-09-2019 | 13:36:00
Google heeft overeenkomsten voor de aankoop van duurzame energie afgesloten ter waarde van 1600 megawatt. Daarmee heeft Google haar portfolio van wind- en zonne-energie vergroot tot 5.500 MW
Overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden
19-09-2019 | 15:56:00
De overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden. Dit blijkt uit de miljoenennota. In 2020 zal er ruim 1 miljard euro worden besteed. Dat is 6,5 miljoen euro meer dan in 2019
Samenwerking RTL Z en De Ondernemer
19-09-2019 | 14:27:00
RTL Z en De Ondernemer bundelen vanaf dit najaar hun krachten met als aftrap de Week van De Ondernemer en als hoogtepunt het MKB Ondernemerscongres
Veronica Legends, Alternative XL, 538 Drops en Sky Radio Easy gestart bij Talpa Network
19-09-2019 | 13:24:00
Veronica Legends, Alternative XL, 538 Drops en Sky Radio Easy zijn als non-stop audiokanalen van start gegaan bij Talpa Network. Ze nemen onder meer de plek over van enkele hitlijst-geörienteerde audiokanalen
NBCUniversal/Comcast start Peacock in de Verenigde Staten
18-09-2019 | 13:49:16
NBCUniversal heeft aangekondigd in april 2020 te starten met de nieuwe streamingdienst Peacock. De dienst zal vooralsnog alleen in de Verenigde Staten worden aangeboden
Christian van Thillo - DPG Media: We zijn met online nog maar net begonnen
13-09-2019 | 13:12:00
"Wij willen terug naar organische groei. Dat betekent voor DPG Media dat je met wat van je hebt dat groeit - zonder de acquisities - sneller groeit dan wat achteruit gaat."
First look: Streamingdienst Disney+ nog in opbouw
12-09-2019 | 16:50:00
Disney+ is exclusief in Nederland gelanceerd in een pilot tot 12 november 2019. De dienst is zonder kosten te gebruiken tot aan de officiële lancering over twee maanden
Meerderheid Tweede Kamer steunt reclameluw NPO
11-09-2019 | 17:49:00
Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de plannen voor een reclameluwe NPO. Dit blijkt uit het Algemeen Overleg dat de commissie OCW in de Tweede Kamer hield
Apple TV+ start 1 november 2019 voor 5 euro per maand
11-09-2019 | 17:22:00
Apple TV+ gaat op 1 november 2019 van start voor 5 euro per maand. Opvallend is dat Apple iedereen die een iPhone, iPad, Apple TV of ander Apple-product koopt, een jaar lang gratis Apple TV+ aanbiedt
Storyboard komt met Influencer Audits
11-09-2019 | 16:14:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina's tellend rapport dat marketeers voorziet van inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
Live-blog mediadebat Tweede Kamer
11-09-2019 | 10:19:00
Live-blog mediadebat Tweede Kamer. Middels dit live-blog actuele updates over het Algemeen Overleg dat de Tweede Kamer houdt met Minister Arie Slob van Media over de toekomst en zijn visie over het Nederlandse mediabestel
[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen
09-09-2019 | 11:02:00
Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director
NPO wil behoud tv-reclame zonder kinderreclame met online contextual advertising
09-09-2019 | 00:23:00
De NPO pleit in haar lobby richting de politiek voor het behoud van reclame. Wel wil de NPO kinderreclames op televisie schrappen. Online reclame zal per 1 januari 2020 zonder gebruik van persoonlijke data van consumenten zijn
Raad voor Cultuur wil in 2020 gezamenlijk online mediaplatform
06-09-2019 | 14:53:00
De Raad voor Cultuur adviseert minister Arie Slob komend jaar een onlineplatform te creëren waar alle Nederlandse programma's voor iedereen toegankelijk zullen zijn; ook is de Raad tegen Regio3, maar voor regiovensters
[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob
06-09-2019 | 13:31:00
Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen
LN24 en Puls24: nieuwszenders in België en Oostenrijk van start
05-09-2019 | 13:13:00
LN24 en Puls24 zijn in respectievelijk Franstalig België en Oostenrijk van start gegaan als crossmediale nieuwsmerken
Minister Arie Slob oriënteert zich op kickbacks en kortingen; NPO na 20:00 uur niet commerciëler
05-09-2019 | 01:27:00
Minister Arie Slob oriënteert zich nog met het ministerie van EZK en ACM over het onderwerp kickbacks en kortingen in de mediabranche. De NPO zou 's avonds niet commerciëler worden als er alleen na 20:00 uur reclame is
Mediasector maakt afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
04-09-2019 | 23:35:00
De grootste partijen in de Nederlandse mediasector hebben afspraken gemaakt over reclame, distributie, content en digitalisering. Dit schrijft minister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
Aandeelhouders Mediaset gaan akkoord met Nederlandse holding
04-09-2019 | 22:16:00
De aandeelhouders van het Italiaanse mediabedrijf Mediaset zijn akkoord gegaan met de fusie van Mediaset en Mediaset Espana die zullen vallen onder de Nederlandse holding MFE MediaForEurope
ROB en Raad van Cultuur willen meer vrijheid voor lokale omroepen
04-09-2019 | 20:21:00
De Raad voor Openbaar Bestuur en Raad van Cultuur willen dat de lokale publieke omroepen meer vrijheid krijgen. Dit blijkt uit een advies dat beide instellingen aan de regering hebben uitgebracht
FOX Sports start met dynamic ad insertion (DAI)
04-09-2019 | 12:58:00
In maart 2019 berichtten we al over deze ontwikkelingen binnen FOX. Jeroen Rutte, mede-eigenaar van New Rivets, publiceerde destijds een column over het fenomeen, inclusief interview met Susan van Geenen
Outbrain beschikbaar via Google Display en Video 360
04-09-2019 | 11:56:00
Outbrain integreert Google’s Demand-Side Platform (DSP), Display & Video 360 (DV360) om adverteerders meer mogelijkheden te geven
Voetbal International maakt site en app voor betalende abonnees reclamevrij
04-09-2019 | 11:21:00
Deze beslissing is genomen na een onderzoek onder de elfduizend PRO-abonnees, die daarin aangaven dat ze bereid waren om meer te betalen voor een volledig bannervrije site
Weinig vertrouwen in chatbots
03-09-2019 | 11:20:37
Meer dan de helft van Nederlandse consumenten vertrouwt chatbots niet. Bijna een derde doet zelfs liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 mensen
Nieuwe huisstijl en logo voor Rijnmond
03-09-2019 | 10:03:41
Rijnmond zet een volgende stap in de eerder uitgezette koers met de introductie van een nieuwe huisstijl en nieuw logo. Deze werden op maandag 2 september 2019 onthuld door minister Arie Slob
Viveport ondersteunt Valve Index-headsets
02-09-2019 | 10:39:47
Virtualrealityplatform Viveport ondersteunt voortaan ook Valve Index-headsets. De service is daardoor compatibel is met alle belangrijke VR-apparaten voor consumenten
Volkskrant begint campagne rond actueel nieuws
02-09-2019 | 10:23:00
De crossmediale campagne Lees je in. de Volkskrant is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het leidende creatieve bureau van de Volkskrant
[Column] Maartje Blijleven: Een #1-bestseller met dank aan je community? Yes we can!
30-08-2019 | 13:55:00
Het lijkt tegenstrijdig en onmogelijk: nummer 1 in de Bestseller Top 100 staan, terwijl je boek nog niet uit is. Toch kan het
Willem-Albert Bol Directeur Business Development DPG Media/Persgroep, Saskia Caelen Creative Director MediaLab
30-08-2019 | 09:09:00
Willem-Albert Bol stapt in zijn derde rol binnen DPG Media/Persgroep. Na eerder B-to-B marketing en MediaLab geleid te hebben, zal hij in zijn nieuwe rol van directeur Business Development wederom de blik van het bedrijf naar buiten richten
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
Luuk Ikink en Simone Wijnands maken OchtendPod bij het AD
28-08-2019 | 14:23:00
Presentator Luuk Ikink en zijn echtgenote, nieuwslezeres Simone Wijnands, gaan voor het AD elke werkdag een podcast maken
NOS focust zich op bevrijding in 1944/1945
28-08-2019 | 13:17:00
De NOS zal van 5 september 2019 tot en met augustus 2020 van dag tot dag berichten over hetgeen 75 jaar geleden in het nieuws was. Dit in het kader van het het vieren van 75 jaar bevrijding
RTL Group reorganiseert topstructuur
28-08-2019 | 10:07:00
RTL Group heeft een nieuwe topstructuur aangekondigd en concentreert de ad-tech-activiteiten in Duitsland
Raad van Bestuur NPO blijft NLZIET ondersteunen; CDA/D66 stellen Kamervragen
27-08-2019 | 15:47:00
De Raad van Bestuur van de NPO neemt afstand van aanbevelingen van een NPO-werkgroep over NPO Start (Plus). Ondertussen hebben CDA en D66 de minister op opheldering gevraagd
IKEA lanceert catalogus als audioboek
27-08-2019 | 12:44:30
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen
BNN-campagne Ask For Angela voor veilig uitgaan
26-08-2019 | 14:56:00
De makers van Make Holland Great Again en Spuiten en Slikken willen het uitgaansleven veiliger maken met de campagne Ask For Angela. Met het codewoord kan iemand aan het barpersoneel doorgeven te worden lastiggevallen
Werkgroep: NPO moet overwegen uit NLZIET te stappen
26-08-2019 | 08:00:00
NPO Start (Plus) wil doelbewust de Mediawet omzeilen, zichzelf onaantastbaar maken en uit NLZIET stappen. Dit blijkt uit een bij Nederlands MediaNetwerk uitgelekt document over het toekomstscenario van NPO Start en NPO Start Plus
Online groeistrategie De Ondernemer laat resultaat zien
25-08-2019 | 23:56:00
De vergelijking tussen de januari-juli 2018 en diezelfde periode in dit jaar laat zien dat de website van De Ondernemer 25 procent meer unieke bezoekers telt en doorgroeide naar ruim 2,1 miljoen
[Forum] Martijn Caspers: komst Disney+ betekent uitholling bestaande streamingdiensten
23-08-2019 | 13:32:48
Voor bestaande streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime en Videoland, maar ook voor bijvoorbeeld Ziggo Movies & Series betekent de komst van Disney+ een verdere uitholling
NPO met NPO Start Plus op ramkoers met minister Arie Slob
22-08-2019 | 21:51:00
De NPO lijkt met NPO Start Plus op ramkoers te zitten met de koers van Arie Slob, de minister van OCW. De NPO doet dit door de betaalde dienst als onmisbaar te positioneren en uit te willen bouwen
NLZIET telt minder dan 100.000 abonnees
22-08-2019 | 17:11:00
De online videodienst NLZIET telt minder dan 100.000 abonnees. Dit bevestigt een woordvoerder van NLZIET op de vraag van het Nederlands MediaNetwerk
HEMA introduceert AI make-upfilter op Instagram
21-08-2019 | 11:45:00
HEMA introduceert het B.A.E. Instagramfilter. Met het make-upfilter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality
Linkedin start met dagelijkse nieuwsupdates
15-08-2019 | 16:39:00
LinkedIn is met dagelijkse Nederlandse nieuwsupdates gestart. Daarvoor heeft LinkedIn twee Nederlandse redacteuren aangenomen. Er zijn inmiddels meer dan 65 redacteuren wereldwijd actief voor LinkedIn in talloze talen
[Screenforce] Tv-reclamemarkt naar 394 miljoen euro in eerste helft 2019
15-08-2019 | 09:35:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018
Gronings blog Sikkom komt met papieren magazine
15-08-2019 | 09:12:00
Vier keer per jaar komt Sikkom Magazine uit, een productie van het Groningse blog Sikkom van NDC Mediagroep. Het eerste nummers is op zondag 11 augustus verschenen
Esther Verkaaik Operations Director The Online Company
09-08-2019 | 18:08:00
Esther Verkaaik is benoemd tot Operations Director bij The Online Company, dat onderdeel is van Candid Group
Disney: teleurstellende prestaties door moeizame integratie 21st Century Fox
09-08-2019 | 16:36:00
Disney heeft deze week teleurstellende resultaten gepresenteerd. De mediamoloch die afgelopen kwartaal films als Aladdin, Avengers: Endgame en Toy Story 4 uitbracht, behaalde een nettowinstdaling van 51 procent
Rebranding Vice.com
08-08-2019 | 14:56:00
VICE.com heeft een rebranding uitgevoerd op zijn homepage die gebruikers in staat stelt om in één keer alle content van VICE te zien
Weinig interesse vanuit de markt voor Nederlandse Radioplayer
07-08-2019 | 13:42:00
Er is in de Nederlandse radiomarkt weinig interesse in het opzetten van een sectorbrede radiospeler zoals Radioplayer, waarbij radiostreams en podcasts worden gebundeld op een neutrale en universele basis. Dit blijkt uit een rondgang bij radiopartijen
Robert Bernink directeur nieuwe entertainment-tak DPG Media/Persgroep Nederland
05-08-2019 | 11:49:00
Robert Bernink is benoemd tot directeur entertainment bij DPG Media/Persgroep Nederland. Sinds maart 2015 is hij algemeen directeur van Qmusic, een functie die hij zal combineren met zijn nieuwe functie
Wayne Parker Kent wint Content Marketing Award
31-07-2019 | 18:56:00
Wayne Parker Kent heeft van het Content Marketing Institute een award gekregen voor de Best Content Marketing Multi-Year Program met de Android & You case voor Samsung en Google
[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken
26-07-2019 | 13:28:00
Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap
Vlaamse Radioplayer van start
25-07-2019 | 22:07:00
De Vlaamse Radioplayer is officieel van start gegaan. Dit hebben DPG Media, Mediahuis en de publieke omroep VRT bekendgemaakt.
SpotX integreert Open Measurement SDK van IAB Tech Lab
25-07-2019 | 16:12:00
SpotX, het wereldwijde videoadvertentieplatform, kondigt de certificering voor en ondersteuning van de Open Measurement Software Development Kit (OM SDK) van het IAB Tech Lab aan
Pathé komt met zomercampagne
25-07-2019 | 14:49:00
Pathé is met een zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer en dat met zon of regen, Pathé het coolste uitje is om te doen
Sublime vernieuwt app met themazenders
24-07-2019 | 15:15:00
Radiozender Sublime heeft haar app vernieuwd met een een ruimer aanbod van muziek, nieuws en de mogelijkheid tot interactie
KPN ziet klanten weglopen en resultaten dalen na onzeker tweede kwartaal
24-07-2019 | 14:42:00
KPN heeft klanten zien weglopen en haar resultaten zien dalen na een onzeker tweede kwartaal. KPN stopte met het aparte merk Telfort, ook verhoogde het haar prijzen en waren er openlijke discussies over de uitzending van de Fox/Disney-kanalen Fox, Disney Channel, 24Kitchen en National Geographic
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Another World van CNN en Land Rover
24-07-2019 | 12:02:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne Another World van CNN en Land Rover
[Screenforce] Kleine bedrijven profiteren het meest van tv-commercials
23-07-2019 | 10:36:21
Uit het onderzoek Supercharge: transform your business with TV is gebleken dat tv-reclame verantwoordelijk is voor 80 procent van de uit reclame voortvloeiende verkopen. Hier vind je meer aanbevelingen en inzichten
Personeel Voetbal Internationaal boos over verkoop aan Digital Enterprises
19-07-2019 | 13:12:27
Het personeel van Voetbal Internationaal is boos over de verkoop van hun blad aan Digital Enterprises. Dit meldt het AD. Het personeel heeft een advocaat ingehuurd om de verkoop door WPG aan Digital Enterprises ongedaan te maken
De beerput is open: politiek vraagt minister om opheldering Commissariaat voor de Media
18-07-2019 | 15:43:00
De beerput is open. Half juni kwam de situatie bij het Commissariaat voor de Media volop in de aandacht en vroeg een meerderheid van de Tweede Kamer om opheldering.
Digital Enterprises neemt Voetbal International over van WPG
18-07-2019 | 12:11:00
Voetbal International is per 16 juli 2019 overgenomen door Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar een andere thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI
MediaScience ontwikkelt VELUX Zolderkamer-alarm in Weeronline app
17-07-2019 | 06:02:00
Als launching partner van de nieuwe Zonnegrafiek binnen de populaire app van Weeronline, lanceert VELUX Nederland in samenwerking met MediaScience het Zolderkamer-alarm
[Interview] Han-Menno Depeweg: NRC durft keuzes te maken, ook als ze geld kosten
15-07-2019 | 12:26:00
Als Head of Digital bij NRC heeft Han-Menno Depeweg de digitale ontwikkelingen van de krant mede vormgegeven. We spreken hem over online journalistiek en de kansen die digitalisering biedt
De Persgroep/DPG Media een van de koplopers in digitale transformatie
12-07-2019 | 10:17:00
De Persgroep/DPG Media is een van de koplopers in digitale transformatie. Dit blijkt uit de derde editie van Transformers 200. Vlerick Business School onderzocht dit in opdracht van Het Financieele Dagblad
STER zoekt meer de publiciteit sinds plannen overheid
11-07-2019 | 14:29:00
Niet alleen maakte het bedrijf dit jaar razendsnel haar halfjaarcijfers bekend, ook maakte het via het AD doelbewust bekend wat het EK Voetbal voor vrouwen aan omzet opleverde
United Screens voortaan samen met Divimove
11-07-2019 | 11:56:00
RTL Group heeft haar online video-activiteiten uit Scandinavië, United Screens met Divimove gebundeld. Ook het Nederlandse RTL MCN zal deel uitmaken van deze gecombineerde entiteit
XITE komt met zomercampagne rond Starbucks
11-07-2019 | 10:47:04
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan
Red Bee Media opent Red Lab in Hilversum
10-07-2019 | 12:39:00
Red Bee Media heeft in Hilversum zijn tweede Red Lab-faciliteit geopend waar nieuwe producten worden getest en ontwikkeld. IP- en software-oplossingen voor de acquisitie, compressie, contributie en distributie van live televisie en radio kunnen daar worden gedemonstreerd
[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?
10-07-2019 | 09:57:00
De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen
[LinkedIn] Stephan Fellinger | Baba Touré | Simon Aurik | Ron Simpson | Bas Vlugt
08-07-2019 | 11:24:00
Mis nooit meer een belangrijke, interessante of nuttige LinkedIn-post van mensen die ertoe doen in de mediawereld. Nederlands MediaNetwerk houdt je op de hoogte van wat er allemaal gebeurt
Omzet Ster groeit met 11 procent in eerste halfjaar 2019
03-07-2019 | 19:05:00
De omzet van de reclameverkooporganisatie op de NPO-zenders, Ster, is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 97 miljoen euro en daarmee met 11 procent gegroeid
B&W Amsterdam willen AT5, Salto, FunX en Concertzender houden
03-07-2019 | 10:58:00
Het College van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam wil de zenders van AT5, Salto, FunX Amsterdam en Concertzender behouden. Dit wordt de Amsterdamse gemeenteraad geadviseerd die daar op 10 en 11 juli over vergadert
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
02-07-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network
Rik Ruts Managing Director Business Insider Nederland
01-07-2019 | 10:57:41
Rik Ruts is per 1 juli 2019 Managing Director van Business Insider Nederland, het platform voor zakelijk nieuws
Rijksmuseum komt met persoonlijke route langs kunstwerken
01-07-2019 | 09:49:00
Via de site Rijksstudio kan iedereen een route maken langs zijn favoriete kunstwerken uit het Rijksmuseum. De route is te openen met de app van het museum, die de bezoeker dan langs alle opgeslagen werken begeleidt
NPO houdt geld over: 1,6 miljoen euro in 2018 dankzij extra belastinggeld; sport belangrijkste kostenpost
28-06-2019 | 15:40:00
De NPO heeft 1,6 miljoen euro als positief resultaat geboekt in 2018. Sport is de grootste kostenpost voor de NPO. De NPO draaide positief dankzij extra belastinggeld
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0
28-06-2019 | 12:42:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
GTST Stories op Instagram terug met tweede verhaal
28-06-2019 | 11:42:00
Vanaf maandag 12 augustus 2019 starten RTL Nederland en Endemol Shine op Instagram voor de tweede keer met GTST Stories: Hartsvriendinnen?
[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
28-06-2019 | 11:24:00
NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers
Rien van Beemen CEO TMG, Dominic Stas CEO NRC
27-06-2019 | 15:13:00
Het Mediahuis Group Team, dat de lijn voor de langetermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in Nederland en België uitzet, ondergaat een aantal wijzigingen
[Column] Jeroen Verkroost: grote toekomst voor Talpa Nieuws
27-06-2019 | 13:10:00
Video. Een no-brainer. Talpa nieuws heeft dankzij beschikking over de eigen (video) content van Talpa Network een natuurlijke, grote voorsprong op NU, AD en Telegraaf
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit
27-06-2019 | 11:51:00
NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit
Commissariaat voor de Media tot nader order op vakantie
26-06-2019 | 13:22:00
Het Commissariaat voor de Media zal voorlopig geen besluiten nemen tot een nieuwe voorzitter is benoemd. Daarmee kan het feitelijk toezicht op reclameregels en de Mediawet niet worden uitgevoerd
[Screenforce] A/B-testen niet alleen voorbehouden aan online
25-06-2019 | 10:33:00
A/B-testen zijn niet alleen voorbehouden aan online. Ook op tv kan het toegepast worden. Het gebeurt weinig terwijl het een prima middel is om het effect van een campagne te vergroten
[Interview] Koen Dittmar (Mannenmedia) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:04:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Koen Dittmar en zijn collega’s van Mannenmedia rijden mee. Wij spreken hem
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag
20-06-2019 | 14:46:00
De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
20-06-2019 | 14:21:00
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder
18-06-2019 | 13:35:00
Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob
16-06-2019 | 23:32:00
De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob
Naar reclamevrije NPO: Brief minister Arie Slob
14-06-2019 | 16:41:00
Minister Arie Slob (ChristenUnie) heeft na instemming van de ministerraad de brief vrijgegeven waarin officieel het standpunt wordt ingenomen dat de regering wil toewerken naar een volledig reclamevrije NPO
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
Ben Tiggelaar maakt podcastserie voor BNR
13-06-2019 | 10:55:27
BNR komt met een wekelijkse podcast door schrijver, spreker en gedragswetenschapper Ben Tiggelaar. In alke aflevering spreekt hij met gasten over persoonlijk leiderschap, effectief werkgedrag en work-life balans
Het Parool voegt Engels deel toe aan de site
13-06-2019 | 10:12:48
De website van Het Parool is uitgebreid met een Engelse sectie. Op dat deel van de site staan nieuwsberichten, tips voor Amsterdamse hotspots en achtergrondartikelen
Join: Reclameverbod NPO versnelt groei influencermarketing
08-06-2019 | 16:20:00
Voor bedrijven met een jonge doelgroep is het nagenoeg onmogelijk om via traditionele marketingkanalen consumenten te bereiken
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
07-06-2019 | 14:15:00
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
RTL Nederland, Talpa Network, DPG Media en Mediahuis blij met inperking reclame NPO: juiste stap
07-06-2019 | 13:24:00
RTL Nederland, Talpa Network, De Persgroep/DPG Media en Mediahuis zien het inperken van reclame bij de NPO op televisie tot 20:00 uur en het afschaffen van reclame in het digitale domein van de NPO als een juiste stap
[Column] Niels Bruinsma: NPO levert bonnetje van 40 miljoen in bij de Nederlandse staat
07-06-2019 | 11:48:00
Deze week lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20:00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie
[Screenforce] Mediagebruik stabiel gebleven op 8,5 uur per dag
06-06-2019 | 10:52:24
De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8,5 uur per dag aan media
"NPO op tv tot 20 uur en online reclamevrij, derde net regiokanaal"
05-06-2019 | 17:39:00
Als het aan de regeringscoalitie ligt, wordt de NPO op televisie tot 20:00 uur en online volledig reclamevrij en zal NPO 3 een regionaal kanaal worden
[Onderzoek] 50-plussers massaal aan smartphone en apps
05-06-2019 | 11:32:03
Onlangs is Media:Tijd gepubliceerd door VINEX. De belangrijkste conclusie uit dit tijdbestedingsonderzoek is dat de tijd die we aan media besteden niet is veranderd, de manier waarop wel
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 11:14:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl-propositie NUlokaal adverteren
René Moerland hoofdredacteur NRC Media
04-06-2019 | 14:53:00
Moerland leidde in 2015 de vernieuwing van nrc.next en de samenvoeging van de nrc.next-redactie met die van NRC Handelsblad. In 2016 heeft hij met onder meer de uitgeverij meegewerkt aan de nieuwe digitale en papieren strategie
Sony brengt evolutie woonkamer in beeld
04-06-2019 | 12:38:01
Sony onderzocht de evolutie van de woonkamer door de jaren heen en bracht dit in beeld via een fotoserie. Dit ter gelegenheid van de introductie van een nieuw model tv
Rembo & Rembo op NPO Start
04-06-2019 | 12:04:05
Alle afleveringen van de VPRO-jeugdserie Rembo & Rembo zijn toegevoegd aan NPO Start, de streamingdienst van de Nederlandse Publieke Omroep
Viveport ondersteunt Windows Mixed Reality-headsets
04-06-2019 | 11:42:00
Virtualrealityplatform Viveport ondersteunt vanaf 5 juni 2019 alle Windows Mixed Reality-headsets (WMR). De headsets van Acer, HP, Asus, Dell, Lenovo en Samsung zijn dan compatibel met een deel van de titels van Viveport
Samenwerkingsverband voor verkiezing Club van het Jaar
04-06-2019 | 11:16:09
Rabobank, NOC*NSF en AD en de regionale dagbladen werken samen bij de verkiezing van Club van het Jaar 2019. Het partnership is een samenvoeging van verschillende verkiezingen
De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV
04-06-2019 | 09:58:00
De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl en AutoTrack.nl gaan verder in Automotive Mediaventions BV
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities
04-06-2019 | 09:14:56
Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten
STER: fors lagere opbrengst in 2018
31-05-2019 | 16:07:00
STER heeft in 2018 met een omzet van 179 miljoen euro een fors lagere opbrengst uit reclames bij de NPO binnengehaald dan het jaar daarvoor en dan het zelf had begroot
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Talpa Social richt lifestyleplatform op met Lil Kleine
29-05-2019 | 09:46:00
Jorik Scholten (Lil Kleine) en Talpa Social bundelen de krachten voor de lancering van een lifestylemerk voor jongeren van 15 tot 24 jaar. Jorik Scholten en Talpa Network willen deze doelgroep bedienen met één centraal lifestyleplatform
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
Roland Garros drie jaar exclusief bij Eurosport
27-05-2019 | 10:01:00
Tennistoernooi Roland Garros is tot en met 2021 exclusief te zien bij Eurosport. De wedstrijden van het toernooi zijn te volgen via de televisie en de Eurosport Player. Het Grand Slam-toernooi duurt nog tot en met 9 juni 2019
John Olivieira ad-interim bestuurder Publieke Omroep Amsterdam - AT5, SALTO, FunX, Concertzender
23-05-2019 | 18:06:00
De Raad van Toezicht van de Publieke Omroep Amsterdam (POA) - van onder meer AT5, SALTO en de Amsterdamse editie van FunX - heeft John Olivieira aangesteld als ad-interim bestuurder
DPG Media versterkt datastrategie met beslissingssysteem SmartOcto
23-05-2019 | 13:34:54
DPG Media sluit een 3-jarig contract met de Nederlandse startup SmartOcto.com om het datagedreven werken op alle redacties te intensiveren
Red Bee Media levert OTT diensten aan NLZiet
23-05-2019 | 12:46:00
Red Bee Media heeft in Nederland een contract gesloten met NLZiet voor de levering van Managed OTT Services
De Persgroep verandert naam in DPG Media
23-05-2019 | 11:09:00
Christian van Thillo: We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn
Paul Doop nieuw lid NPO Raad van Bestuur
16-05-2019 | 15:12:00
Paul Doop is benoemd tot nieuw lid van de Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met de portefeuille financiën en bedrijfsvoering
Mannenmedia breidt netwerk uit met lifestyle channel
16-05-2019 | 12:52:00
Mannenmedia gaat de samenwerking aan met verschillende lifestyle publishers, om adverteerders nog beter te bedienen en hun bereik te vergroten in de niches mannen, automotive, sport en lifestyle
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite
14-05-2019 | 11:12:00
Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
Hearst in zee met online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:13:35
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
NPO aan de slag met innovatieteams 
13-05-2019 | 09:27:47
De NPO is van start gegaan met een nieuwe innovatiebeleid. Doelen zijn de innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen en verbinden met tech-teams en start-ups
Het Parool breidt online uit
10-05-2019 | 11:57:29
Het Parool heeft een nieuwe site, mobiele app en een interactieve digitale editie met online berichtgeving over nieuws buiten de hoofdstad
Eurosport pakt uit met Giro d'Italia
10-05-2019 | 10:47:15
De 102e editie Giro d’Italia gaat op zaterdag 11 mei 2019 van start en is via televisie te volgen op Eurosport. De zender zendt de etappes live uit via Eurosport 1 en de Eurosport Player
Beeld en Geluid ontwikkelt vernieuwd museum met mediatech-partners
10-05-2019 | 10:22:26
Eind 2021 opent Beeld en Geluid een compleet vernieuwd museum waarin de bezoeker via meer dan vijftig interactieve installaties wordt meegenomen in de wereld van radio, televisie en online
Klaverblad Verzekeringen kiest voor MediaCom
10-05-2019 | 09:26:32
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken
09-05-2019 | 11:07:00
Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor
RTL AdConnect opent tweede Amerikaanse kantoor in Los Angeles
08-05-2019 | 13:37:00
RTL AdConnect opent een tweede kantoor in de Verenigde Staten. Hiermee wil het internationale reclamenetwerk van RTL Group meer aansluiting krijgen bij adverteerders aan de Amerikaanse westkust
Seeders: Ajax online nog nooit eerder zo populair
08-05-2019 | 12:34:00
Dankzij de voetbalsuccessen van Ajax in de Champions League is de Amsterdamse club wereldwijd populairder dan ooit. Dit blijkt uit onderzoek van Seeders
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 11:45:40
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
YouTubekanaal Gierige Gasten wordt onlineplatform Veronica
08-05-2019 | 10:32:00
Gierige Gasten Martijn Manschot, Niels Oosthoek en Joost Kraima gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein
Samenwerking Pinterest en vtwonen
07-05-2019 | 09:52:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Ronald van Bruchem Travel Director SMN bij Vakantie.nl
06-05-2019 | 11:15:00
Sanoma heeft Ronald van Bruchem aangetrokken als Travel Director SMN voor de domeinnaam Vakantie.nl
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
Sanoma boekt mindere resultaten in eerste kwartaal 2019
03-05-2019 | 14:53:00
De Nederlandse mediatak presteerde met 85,3 miljoen euro aan omzet. 11 procent minder vergeleken met het eerste kwartaal van 2018
StukTV start onlineserie De Hongerige Wolven
03-05-2019 | 12:01:00
StukTV start zaterdag 4 mei 2019 met de online serie De Hongerige Wolven. Het idee is dat negen hongerige wolven los worden gelaten in een krimpend territorium
Mediahuis neemt Ierse INM over
02-05-2019 | 11:47:00
Mediahuis heeft aangekondigd het Ierse dagbladbedrijf Independent News & Meda INM over te willen nemen en een bod te hebben gedaan ter waarde van 145,6 miljoen euro
NPO mag iets minder met online reclame
01-05-2019 | 15:11:20
De NPO en de regionale en lokale publieke omroepen hebben met onmiddelijke ingang iets meer restricties opgelegd gekregen voor online reclame van het Commissariaat voor de Media
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen
Gratis robot-jurist voor Google Home
30-04-2019 | 10:34:00
LegalMatters heeft een robot-jurist ontwikkeld die gratis advies geeft over arbeidsrecht via de slimme speaker Google Home. Later komen er andere rechtsgebieden bij
Uitblinkers in Zaken Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 22:02:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
Hoe Reizende Content het Holland Heineken House naar Nederland bracht Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 13:59:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Hoe Reizende Content het Holland Heineken House naar Nederland bracht uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2019
Pijper Media neemt websites Upcoming en Autobahn over van TMG
26-04-2019 | 14:25:00
Pijper Media is vanaf 1 mei de nieuwe eigenaar van de websites Upcoming en Autobahn en neemt deze over van Telegraaf Media Groep
Nederlanders besteden 8,5 uur per dag aan media
25-04-2019 | 11:58:00
De manier waarop Nederlanders hun tijd besteden, blijft min of meer gelijk aan eerdere jaren. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds 8 uur en 23 minuten aan media. De meeste tijd per etmaal wordt besteedt aan slapen
Trustpilot werkt samen met BeCommerce
25-04-2019 | 09:58:24
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
Maart recordmaand voor nieuwssites en -apps
19-04-2019 | 09:40:12
Nieuwssites en -apps hebben in Q1 2019 veel bezoek getrokken (11 miljoen bezoekers per maand). Vooral maart was een recordmaand door de lerarenstaking, de aanslag in Utrecht en de Statenverkiezingen
De Persgroep België en Nederland benoemt Philippe Remarque tot journalistiek directeur
18-04-2019 | 15:30:00
Philippe Remarque wordt per 1 september 2019 benoemd tot journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland
ADR wil een one-stop-shop voor nieuws, video en entertainment worden
18-04-2019 | 14:42:00
ADR, het De Persgroep-bedrijfsonderdeel achter het Algemeen Dagblad en de regionale titels wil een one-stop-shop voor nieuws, video en entertainment worden
Verhaallijn Valentijns Vlucht van GTST op Instagram Stories
18-04-2019 | 11:58:17
Via Instagram Stories is vanaf maandag 29 april 2019 een speciale verhaallijn van GTST te volgen: Valentijns Vlucht. Via het account van de serie zijn de belevenissen van het personage Valentijn Sanders te zien
Exterion Media: Oostenrijks Toeristenburo brengt de bergen naar Hoog Catharijne
18-04-2019 | 09:45:00
Exterion Media heeft de roltrappen van winkelcentrum Hoog Catharijne een make-over gegeven. In opdracht van het Oostenrijks Toeristenburo staan wandelervaringen in het land centraal
Corrino Studios verzorgt tv-registratie SLAM! Koningsdag
18-04-2019 | 09:18:12
Corrino Studios is partner geworden van SLAM! Koningsdag. Het bedrijf verzorgt de uitzending van het evenement op SLAM! TV en onder meer de YouTube-kanalen van SLAM!
[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins
16-04-2019 | 09:33:13
Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen
ProSiebenSat.1 Media wil samenwerking Europese commerciële zenders uitbreiden
13-04-2019 | 13:55:00
ProSiebenSat.1 Media wil de samenwerking die het heeft met een aantal grote commerciële zenders uitbreiden, met name op het gebied van streamingdiensten
Bo-Rent kiest voor Abovo
13-04-2019 | 12:41:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Q-Escape Room komt terug
11-04-2019 | 16:16:33
De escape room waarin Qmusic-dj’s Mattie, Marieke en Domien 72 uur zaten opgesloten, krijgt een vervolg
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Universiteit van Nederland en de Persgroep komen met Wat zegt de wetenschap?
04-04-2019 | 12:56:00
De Persgroep Nederland en de Universiteit van Nederland gaan hun samenwerking uitbreiden met het format Wat zegt de wetenschap?
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 13:40:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 11:46:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Offspring Media lanceert Duitse site
02-04-2019 | 10:10:00
Online uitgeverij Offspring Media zet haar eerste buitenlandse stappen. Het bedrijf met verschillende platforms in de jongegezinnenmarkt lanceert de Duitse site Für Mamas
[Interview] Bo Wijnakker: NU.nl werkt aan nieuws op maat
01-04-2019 | 10:12:00
Tijdens de World AI Summit won het team van NU.nl de hackathon met hun pitch voor breaking nieuws op maat. We spreken met Bo Wijnakker, product owner en deelnemer aan de hackathon namens de nieuwssite
[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest
[Cross Media Bureau 2019] Isabelle Dacz over Wavemaker
28-03-2019 | 11:42:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Wavemaker dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van Wavemaker
[Cross Media Bureau 2019] Thijs Muller over Havas Media
28-03-2019 | 10:37:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO bij Havas Media
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 | 09:34:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG
[Jaarcijfers De Persgroep] Christian van Thillo: We investeren in digitale ontwikkeling en bouwen Online Services uit tot een nieuwe groeipoot
28-03-2019 | 07:04:00
De Persgroep zet nieuwe stap in digitale transformatie en boekt sterke resultaten in 2018
The Correspondent sluit kantoor in New York
27-03-2019 | 11:42:23
he Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, ziet voorlopig af van een permanente aanwezigheid in de Verenigde Staten
SoundCloud gaat advertentie-samenwerking aan met Targetspot
26-03-2019 | 15:27:51
SoundCloud, het wereldwijd actieve open audio-platform is een samenwerking aangegaan voor Nederland met Targetspot
[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie
26-03-2019 | 10:24:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
25-03-2019 | 15:44:00
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
[Cross Media Case 2019] Ingrid Walschots over Project Rembrandt
25-03-2019 | 12:19:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De NTR zendt Project Rembrandt in als Cross Media Case. We spreken met Ingrid Walschots, Digital Creative bij de NTR
[Cross Media Case 2019] Renate van Dijk over Beemster & Chill
25-03-2019 | 11:10:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Beemster zendt Beemster & Chill in als Cross Media Case. We spreken met Renate van Dijk, marketeer commercie van Beemster
Disney voortaan eigenaar Fox-zenders, filmstudio en EndemolShine
21-03-2019 | 14:43:00
Walt Disney Corporation is per 20 maart 2019 eigenaar geworden van onder andere de internationale versies van Fox en Fox Sports, filmstudio 20th Century Fox en National Geographic
Niels Rijerse Head of Digital binnen de Candid Group
21-03-2019 | 13:16:00
Met het toetreden van Digital Agency Group, is de online dienstverlening een nog sterker onderdeel van het Candid-platform geworden. Niels Rijerse is aangesteld als Head of Digital binnen de Candid Group
[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen
19-03-2019 | 12:04:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case
Offspring Media neemt webwinkel voor moeders over
19-03-2019 | 08:39:00
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
[Onderzoek] Grote groei verwacht voor smart speakers
14-03-2019 | 13:39:00
Er wordt een grote groei verwacht voor het gebruik van smart speakers. Inmiddels gebruikt sinds de introductie van Google Home op de Nederlandse markt na 4,5 maand 5 procent van de Nederlandse huishoudens een smart speaker. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar
RTL Nederland boekt hogere omzetten en slecht resultaat vierde kwartaal
13-03-2019 | 21:22:00
RTL Nederland heeft in 2018 een behoorlijke omzetstijging gegenereerd. Toch was het vierde kwartaal een minder kwartaal door een forse daling in de bedrijfsresultaten
Nieuwe muzikale spelshow Platenbazen op YouTube en TV538
13-03-2019 | 14:53:33
538 start met de nieuwe muzikale spelshow Platenbazen. Daarin wordt de muziek- en artiestenkennis van bekende Nederlanders getest
[Interview] Hugo Schneider: Het draait binnen TMG weer om de journalistiek
12-03-2019 | 13:59:00
Voor het eerst sinds vele jaren steeg het aantal abonnees van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep. Aan het roer staat Hugo Schneider, hoofdredacteur bij Holland Media Combinatie, onderdeel van TMG. We spreken hem over de invloed van Mediahuis, trends en flauwekulnieuws
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee
12-03-2019 | 13:17:00
Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op
[Cross Media Event 2019] Raoul van Wijk over FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
12-03-2019 | 12:59:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event Aan het woord is Raoul van Wijk, mede-eigenaar van marketing- en pr-bureau Vertigo 6.
[Cross Media Bureau 2019] Aimée Verburgt over &content
12-03-2019 | 11:52:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. &content dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Aimée Verburgt, marketingmanager bij &content
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
NPO FunX geeft schuldenproblematiek bij jongeren een jaar lang aandacht
08-03-2019 | 12:52:00
NPO FunX vraagt het komende jaar aandacht voor schuldenproblematiek onder jongeren. De aanleiding is de EO–documentaire Lost Boys, 5 jaar later die het verhaal vertelt van Jeansen Djaoen, ex-bendelid van The Bloods, en nu medewerker van FunX
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs
08-03-2019 | 12:00:00
Fotograaf Alexander Schippers heeft de Jos van Leeuwen Fotoprijs voor de nieuwsfoto van 2018 gewonnen. Deze nieuwe fotoprijs is in het leven geroepen door ANP en Hollandse Hoogte. De prijs is vernoemd naar de Haagse nieuwsfotograaf Jos van Leeuwen
Google test Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen
07-03-2019 | 11:55:00
Google test met Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen. Google doet dit bij een klein percentage van haar gebruikers in de Verenigde Staten. Shoppable ads zijn plaatjes die voorzien zijn van verkoopinformatie die geplaatst worden bij de zoekresultaten van plaatjes
NU.nl en Indeed werken samen voor vacatures
07-03-2019 | 09:45:05
NU.nl en Indeed zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van vacatures. De nieuwssite brengt nieuws en achtergronden over carrières, waarna de koppeling wordt gemaakt naar Indeed voor het vacatureaanbod
Financial Times neemt meerderheidsbelang in The Next Web
05-03-2019 | 11:35:18
Uitgever Financial Times heeft een meerderheidsbelang genomen in TNW, The Next Web. TNW heeft hiermee een partner om de komende jaren verder te groeien in binnen- en buitenland
[Startups] Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema over Offspring Media
04-03-2019 | 09:47:18
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema, oprichters van Offspring Media
[Startups] Ruben Balfoort over Commercialreview
04-03-2019 | 09:12:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Ruben Balfoort, founder van Commercialreview.nl
De Volkskrant in maart met Beter Leven Gids
01-03-2019 | 12:49:00
De Volkskrant komt gedurende de hele maand maart onder de noemer Beter Leven Gids met een reeks publicaties over een gezonde levensstijl oftewel thema's als voeding, beweging of slapen. Vragen als val je af van sporten? Kunnen vitamines uit je sap verdwijnen? Maakt junkfood depressief?
Radio 538 heeft nieuwe website
01-03-2019 | 10:56:00
Radio 538 heeft een nieuwe website gelanceerd. Daarmee wil het de luisteraar dichter bij haar merk laten komen. Het is simpeler om live mee te kijken in de studio en het is voortaan mogelijk om volledige radioprogramma's terug te luisteren
[Interview] Madelon Fortuin: NRC groeit in aantal betalende abonnees; we zijn een premium merk en zo positioneren we ons ook
28-02-2019 | 14:46:00
NRC wil niet alleen een kwaliteitsmedium zijn voor lezers maar ook voor adverteerders. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal resolute beslissingen. We spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC
[Column] Paola Cassone: Instavriendje te huur
28-02-2019 | 12:53:00
Toen ik deze boodschap hoorde, dacht ik meteen aan een grap: een reisorganisatie bood vrijgezelle dames een vriend aan waarmee ze tijdens hun verblijf in Rome mee op de foto kunnen om hun reis op Instagram nóg leuker te laten lijken.
Eerste inzending Cross Media Awards 2019 door DAZN Group
28-02-2019 | 12:18:50
DAZN Group heeft haar campagne VZ FIFA 19 FRENZY ingezonden als case voor de Cross Media Awards 2019. Hierbij werden bekende influencers ingezet om twee doelgroepen te betrekken bij een eSportstoernooi
[Cross Media Case 2019] Manon Schalkwijk over sportmediabedrijf DAZN
28-02-2019 | 11:57:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. DAZN Group zendt de VZ FIFA 19 FRENZY in als Cross Media Case. Aan het woord is Manon Schalkwijk, Partnership Manager bij DAZN Group.
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
TradeCast TV kiest voor videoadvertentieplatform SpotX
26-02-2019 | 09:58:28
TradeCast TV gaat een samenwerking aan met videoadvertentieplatform SpotX. De samenwerking betekent voor de uitgevers, broadcasters en YouTubers die een interactieve online tv-zender exploiteren bij het Zwolse technologiebedrijf een nieuwe inkomstenbron
[Interview] Willem Groeneveld over Sikkom
25-02-2019 | 11:07:45
Sikkom.nl is de brutale nieuws- en videosite voor studenten in Groningen van de NDC Mediagroep. Willem Groeneveld is hoofdredacteur. We spreken hem over het wat & hoe van Sikkom
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie
25-02-2019 | 08:00:00
Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie
Talpa Network benoemt Marcel van Lingen tot directeur journalistiek
22-02-2019 | 13:58:00
Talpa Network heeft Marcel van Lingen per 1 april benoemd tot directeur journalistiek. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa Network
Jet Roos CFO Talpa Network
22-02-2019 | 13:49:00
Jet Roos is per 18 maart benoemd tot CFO bij Talpa Network. Jet Roos was acting EO en CFO van eBay Classifieds Group Benelux. Eerder was aangekondigd dat CFO Shashi Baboeram Panday ervoor gekozen heeft om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media
Telegraaf.nl en Vrouw.nl met Tienermoeder weer zwanger
22-02-2019 | 11:21:00
Op Telegraaf.nl en Vrouw.nl is de nieuwe video-reeks Tienermoeder wéér zwanger te zien. Hierin wordt wekelijks de jonge, single Mariah gevolgd, een van de drie tienermoeders uit de eerdere serie Tiener & Moeder
5PM breidt uit met partners Ronen Wolf en Peter Minkjan
22-02-2019 | 11:01:00
YouTube Strategy & Services Company 5PM voegt Ronen Wolf en Peter Minkjan toe als nieuwe partners. Hiermee verbreedt de startup zijn kennis en kunde op het gebied van Social Video Strategy, Revenue Optimization en Social Advertising
In de Wolken Festival van Ouders van Nu naar Expo Haarlemmermeer
21-02-2019 | 11:03:00
De tweede editie van het In de wolken Festival vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2019 op een nieuwe locatie: de Expo Haarlemmermeer. Dit is een nieuwe locatie. Het festival voor nieuwe ouders en aanstaande ouders is een initiatief van Ouders van Nu, onderdeel van Sanoma
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
Gebroken interne links op bijna helft websites
19-02-2019 | 11:08:00
Zo’n 42,5 procent van alle websites heeft interne links die niet werken. Ze verwijzen naar pagina’s die niet te bezoeken zijn. Dat meldt onlinemarketingplatform SEMRush
[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk
18-02-2019 | 11:52:28
Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker
Miljuschka Witzenhausen, RTL en De Persgroep beginnen klusvlog
15-02-2019 | 13:25:00
Miljuschka Witzenhausen is begonnen met een nieuwe vlog: Miljuschka's Droomboerderij. De vlog is een resultaat van een samenwerking met RTL's Eigenhuisentuin.nl, AD en de zeven regiotitels van de Persgroep
Disney+: Netflix straks zonder Disney/20th Century Fox
15-02-2019 | 12:30:00
Nog dit jaar is het de verwachting dat Disney ook in Nederland start met haar eigen streamingdienst onder de naam Disney+. Gevolg is dat Netflix straks geen Disney- en 20th Century Fox-content meer zal kunnen aanbieden
Discovery begint Nederlandse versie videoplatform Dplay
14-02-2019 | 10:28:00
Discovery Benelux is begonnen met de Nederlandse versie van het videoplatform Dplay. Via Dplay kunnen kijkers on demand en live kijken naar het programma-aanbod van de Discovery-zenders. Live kan men kijken naar Discovery Channel, Investigation Discovery en TLC.
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 | 10:19:00
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Slager in de diepvries is grappigste taalfout van 2018
13-02-2019 | 07:30:00
De zin De vegetarische slager ligt vanaf nu in de diepvries op de slagerij-afdeling van een Plus-supermarkt is de grappigste taalfout van 2018. Met 15 procent van de stemmen won het de verkiezing van de taalsite Taalvoutjes
Nieuwe talkshow op New Business Radio: De Ondernemer
11-02-2019 | 09:24:00
New Business Radio begint dinsdag 12 februari met de nieuwe wekelijkse talkshow De Ondernemer. Het programma wordt gemaakt samen met de redactie van De Ondernemer
Sanoma verbetert winstgevendheid
08-02-2019 | 13:35:08
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 11:09:00
Qmusic kiest Mediascience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 14:07:00
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Trustpilot komt met tool om reviews transparanter te maken
07-02-2019 | 12:21:00
Consumenten en bedrijven inzicht geven in het proces rondom het rapporteren van reviews, wat er verder mee gebeurt en hoe het afloopt. Dat is wat Trustpilot wil met de nieuwe tool Transparent Flagging
NU.nl werkt samen met Studio040 voor Eindhovens nieuws
07-02-2019 | 09:41:00
Lokaal nieuws uit Eindhoven is voortaan ook te zien in de app van NU.nl. De nieuwssite is een samenwerking aangegaan met Studio040.
[Interview] Yara Michels: Ik voel snel aan of een verhaal iets gaat losmaken
05-02-2019 | 10:54:00
Dit jaar voor het eerst genomineerd voor DeMedia100 en gelijk een plaats in maar liefst drie lijsten: DeInfluencer50, DeTijdschriften50 én DeMedia100. Hoofdredacteur van LINDA.meiden Yara Michels is een multitalent en vastberaden
NOS en regionale omroepen bundelen krachten
05-02-2019 | 10:41:27
De NOS en de regionale omroepen gaan online nauwer samenwerken. Content van regionale omroepen krijgt een vaste plek op NOS.nl en de NOS-app
Kranten Persgroep werven samen nieuwe leden  
05-02-2019 | 09:47:56
Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne waarin alle 11 titels van de Persgroep de handen ineenslaan om nieuwe lezers te werven. Centraal in de campagne staat het begrip de krantenmens
[Startups] OffspringMedia gelanceerd
04-02-2019 | 15:40:00
OffspringMedia is de nieuwe mediastart-up voor jonge gezinnen van de ondernemers Willem Verheijen, Rienk Miedema en Mathijs Visser. Het bedrijf richt zich op zwangere vrouwen en jonge moeders
Twee derde beschermt gegevens op smartphone
04-02-2019 | 10:22:00
Twee derde van de Nederlanders heeft bij het installeren of gebruiken van een app op de smartphone de toegang tot persoonlijke gegevens beperkt of geweigerd, 12 procent wist niet dat zoiets kon
Samenwerking Robey en Team Gullit sportkleding e-sports
31-01-2019 | 14:38:00
Robey Sportswear en Team Gullit hebben een overeenkomst getekend om sportkleding naar e-sports te brengen
Dimi Albers CEO Dept
31-01-2019 | 10:07:00
Dept benoemt Dimi Albers tot CEO en koopt e3creative in het Britse Manchester aan
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
30-01-2019 | 10:38:00
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Monica Geuze presenteert spelshow op Concentrate
25-01-2019 | 10:26:00
YouTube-ster Monica Geuze debuteert als presentatrice bij de nieuwe spelshow DOWN… of de CROWN op de online zender Concentrate
Vakbladen.com neemt nieuwssite Windenergie-nieuws.nl over
25-01-2019 | 10:02:00
Mediaconcern Vakbladen.com heeft de nieuwssite Windenergie-Nieuws.nl overgenomen per 24 januari 2019. Dat is een online informatieplatform voor vakmensen, bedrijven en organisaties
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
[Column] Remco Klöters: (A)social Influencers
23-01-2019 | 15:30:00
Ben jij een influencer met 100.000 echte volgers en een gemiddelde van 2.500 likes dan levert zo’n post je 20 euro op, bij iedere 100.000 extra volgers komt daar 20 euro bij. Zakt je invloed onder de 100.000, dan val je terug op de barterdeal en is de kleding zelf je vergoeding
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
23-01-2019 | 13:27:00
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Nieuwe campagne maakt jongeren enthousiast voor techniek
18-01-2019 | 12:39:32
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA.
Muziekplatform Noisey prominent op ESNS
18-01-2019 | 10:49:00
Noisey, het muziekplatform van VICE, is prominent aanwezig op het tweedaagse festival ESNS
Shula Rijxman: NPO wil afbouw reclame met als eerste reclamevrije kinderprogrammering
18-01-2019 | 01:19:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen
Maarten Hoffer directeur VoetbalTV
11-01-2019 | 07:41:00
Hoffer volgt Roeland Stekelenburg op, mede-initiator van VoetbalTV en sinds de start van het project ad-interim algemeen directeur
[Interview] Nisrine Sahla: NOS Stories zit middenin de doelgroep
10-01-2019 | 15:01:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories, dat nieuws brengt uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op dertien- tot en met achttienjarigen en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en ze helpen een mening te vormen. Wij spreken met Nisrine Sahla over haar werk en haar ambities
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube
[Bereiksonderzoek] De Telegraaf, RTL Nieuws en LINDA. zien online bereik groeien
29-12-2018 | 13:34:00
Online bereik van de Telegraaf steeg in november 2018 met 20 procent tot 5,5 miljoen. Daarmee bereikt de Telegraaf online 34,6 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. Dat blijk uit de meest recente NoBo cijfers van Vinex
Studio Korea Beste Nieuws Video bij Hashtag Awards
21-12-2018 | 09:44:00
Studio Korea, de online sporttalkshow van MyChannels en de Persgroep op AD.nl tijdens de Olympische Winterspelen, wint een Hashtag voor Beste Nieuws Video
John de Mol: Talpa Network lanceert nieuwskanaal in 2019
20-12-2018 | 14:46:00
In maart 2018 nam Talpa Network het ANP over van Vereniging Veronica Veronica en niemand dacht dat John de Mol dat zomaar deed of voor de lol of voor het rendement - ANP was toen, en nu wellicht nog steeds, een verlieslatend bedrijf zonder briljante economische vooruitzichten
InnoGames en Zoomin.TV starten strategische samenwerking
19-12-2018 | 11:18:43
InnoGames, ontwikkelaar en uitgever van online en mobiele games in Duitsland, en Zoomin.TV hebben de basis gelegd voor een strategische samenwerking met de lancering van een videoserie
[Column] Rein Vogel: Programmatic TV staat op de deur te bonzen
18-12-2018 | 23:10:00
Afrekenmodellen zullen meer dan de vorige jaren op PMP’s en fixed pricing worden ingericht
[Column] Erwin Fisser: Zitten? Nee, de verticale video is het nieuwe roken
17-12-2018 | 10:43:36
Omdat de oudere, verstandigere generaties onomstotelijk vaststellen dat verticale video een slecht idee is, gaat de jeugd lekker rechtop staande video’s bekijken. Eigenlijk is het net als roken. Lekker rebels iets doms doen
fonQ licentiepartner voor webshop vtwonen
14-12-2018 | 11:19:00
fonQ gaat als licentiepartner alle e-commerce activiteiten op vtwonen.nl per 1 april 2019 runnen voor vtwonen. Daarmee is ‘vtwonen by fonQ’ geboren
Brahim Vlogs wint Talent Trophy
13-12-2018 | 14:34:36
Club Hub-presentatrice Quinty Misiedjan heeft live tijdens een speciale uitzending van het online BNNVARA-programma Club Hub de eerste Talent Trophy uitgereikt aan vlogger Brahim Vlogs
[Onderzoek] XS4ALL: 25 procent denkt dat er op internet sprake is van censuur
13-12-2018 | 14:06:00
Twee derde van de Nederlanders gebruikt het internet nog altijd het meest waarvoor het ooit bedoeld is: om vrijuit informatie op te kunnen zoeken
[Visie] Jeroen Rutte: 5 misvattingen over header bidding
13-12-2018 | 13:40:00
Trends. Van het ene op het andere moment zijn ze er en we doen er met z’n allen massaal aan mee. Zo ook met header bidding
Redkiwi bouwt nieuwe Feyenoord webshop
12-12-2018 | 10:40:07
Feyenoord wil de e-commerce verder professionaliseren en heeft vorige week een webshop gelanceerd, gebouwd door Redkiwi. Digital agency Dept is verantwoordelijk voor het design
Blauw Gras wint social media pitch Nederlandse Loterij
12-12-2018 | 10:29:00
Blauw Gras gaat aan de slag voor Nederlandse Loterij. Het eerste werk verschijnt deze week rondom de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen
Online samenwerking KNVB en VICE Sports
11-12-2018 | 09:14:00
In de online content – zowel video als geschreven artikelen – worden het amateurvoetbal, enkele nationale teams en (jeugd)internationals gevolgd
NPO programmeert breed palet in 2019
10-12-2018 | 13:30:00
De aangekondigde journalistieke vernieuwing bij NPO krijgt vorm in 2019. De publieke omroepen investeren extra in nieuwe initiatieven
[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019
05-12-2018 | 07:29:00
In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
[Column] Mark de Weerd (Improve Digital): Programmatic Advertising in 2019
29-11-2018 | 09:49:00
Dat de markt van digital en programmatic advertising continu in beweging is, mag voor iedereen duidelijk zijn. Ik denk dat we de volgende trends in de gaten moeten houden voor 2019
Jaguar Land Rover investeert in Wetrip
28-11-2018 | 10:43:17
InMotion Ventures, de participatiemaatschappij van Jaguar Land Rover, investeert in WeTrip: een digitaal platform gericht op het boeken, plannen en versimpelen van groepsreizen
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Waarom de Copyright Directive een serieuze bedreiging is voor het open internet
27-11-2018 | 13:41:00
In de basis was het internet een plek die mensen verbond, waar niemand de baas over was en waar iedereen in alle vrijheid zijn persoonlijke mening kon plaatsen. Het ziet ernaar uit dat dit wonderlijke vrije internet, waar ik ooit verliefd op werd, binnenkort niet meer bestaat
[Onderzoek] Influencers beïnvloeden gedrag KPI's
21-11-2018 | 11:58:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van Influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van Influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's
[Nederlands MediaNetwerk TV] Majella van Raalte over Beautiful Minds
20-11-2018 | 11:04:00
Beautiful Minds is een design agency in Amsterdam. Ze ontwikkelen design en emotional conent door middel van smart IT. Majella van Raalte is partner en Creative Director van Beautiful Minds
Ernst-Jan Pfauth: Start crowdfundcampagne The Correspondent
15-11-2018 | 17:55:00
Vandaag lanceren we een crowdfundcampagne om The Correspondent mogelijk te maken. Als lezers uiterlijk 14 december in totaal 2,2 miljoen euro bijdragen, lanceren we The Correspondent in de lente van 2019
Spuiten en Slikken stopt op tv en wordt online platform
15-11-2018 | 10:16:00
Het BNNVARA-programma Spuiten en Slikken gaat verder als educatief en interactief online platform gericht op het geven van voorlichting met betrekking tot seks en drugs
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
[Onderzoek] Twitter als influencer
07-11-2018 | 08:00:00
Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %)
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
Bas de Goeje aangesteld als CEO Smart Internet Media
05-11-2018 | 13:03:37
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:56:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt