Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2835650

Maart recordmaand voor nieuwssites en -apps
19-04-2019 | 09:40:12
Nieuwssites en -apps hebben in Q1 2019 veel bezoek getrokken (11 miljoen bezoekers per maand). Vooral maart was een recordmaand door de lerarenstaking, de aanslag in Utrecht en de Statenverkiezingen
De Persgroep België en Nederland benoemt Philippe Remarque tot journalistiek directeur
18-04-2019 | 15:30:00
Philippe Remarque wordt per 1 september 2019 benoemd tot journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland
ADR wil een one-stop-shop voor nieuws, video en entertainment worden
18-04-2019 | 14:42:00
ADR, het De Persgroep-bedrijfsonderdeel achter het Algemeen Dagblad en de regionale titels wil een one-stop-shop voor nieuws, video en entertainment worden
Verhaallijn Valentijns Vlucht van GTST op Instagram Stories
18-04-2019 | 11:58:17
Via Instagram Stories is vanaf maandag 29 april 2019 een speciale verhaallijn van GTST te volgen: Valentijns Vlucht. Via het account van de serie zijn de belevenissen van het personage Valentijn Sanders te zien
Exterion Media: Oostenrijks Toeristenburo brengt de bergen naar Hoog Catharijne
18-04-2019 | 09:45:00
Exterion Media heeft de roltrappen van winkelcentrum Hoog Catharijne een make-over gegeven. In opdracht van het Oostenrijks Toeristenburo staan wandelervaringen in het land centraal
Corrino Studios verzorgt tv-registratie SLAM! Koningsdag
18-04-2019 | 09:18:12
Corrino Studios is partner geworden van SLAM! Koningsdag. Het bedrijf verzorgt de uitzending van het evenement op SLAM! TV en onder meer de YouTube-kanalen van SLAM!
[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins
16-04-2019 | 09:33:13
Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen
ProSiebenSat.1 Media wil samenwerking Europese commerciële zenders uitbreiden
13-04-2019 | 13:55:00
ProSiebenSat.1 Media wil de samenwerking die het heeft met een aantal grote commerciële zenders uitbreiden, met name op het gebied van streamingdiensten
Bo-Rent kiest voor Abovo
13-04-2019 | 12:41:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Q-Escape Room komt terug
11-04-2019 | 16:16:33
De escape room waarin Qmusic-dj’s Mattie, Marieke en Domien 72 uur zaten opgesloten, krijgt een vervolg
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Universiteit van Nederland en de Persgroep komen met Wat zegt de wetenschap?
04-04-2019 | 12:56:00
De Persgroep Nederland en de Universiteit van Nederland gaan hun samenwerking uitbreiden met het format Wat zegt de wetenschap?
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 13:40:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 11:46:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Offspring Media lanceert Duitse site
02-04-2019 | 10:10:00
Online uitgeverij Offspring Media zet haar eerste buitenlandse stappen. Het bedrijf met verschillende platforms in de jongegezinnenmarkt lanceert de Duitse site Für Mamas
[Interview] Bo Wijnakker: NU.nl werkt aan nieuws op maat
01-04-2019 | 10:12:00
Tijdens de World AI Summit won het team van NU.nl de hackathon met hun pitch voor breaking nieuws op maat. We spreken met Bo Wijnakker, product owner en deelnemer aan de hackathon namens de nieuwssite
[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest
[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken
28-03-2019 | 12:14:25
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
[Cross Media Bureau 2019] Isabelle Dacz over Wavemaker
28-03-2019 | 11:42:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Wavemaker dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van Wavemaker
[Cross Media Bureau 2019] Thijs Muller over Havas Media
28-03-2019 | 10:37:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO bij Havas Media
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 | 09:34:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG
[Jaarcijfers De Persgroep] Christian van Thillo: We investeren in digitale ontwikkeling en bouwen Online Services uit tot een nieuwe groeipoot
28-03-2019 | 07:04:00
De Persgroep zet nieuwe stap in digitale transformatie en boekt sterke resultaten in 2018
The Correspondent sluit kantoor in New York
27-03-2019 | 11:42:23
he Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, ziet voorlopig af van een permanente aanwezigheid in de Verenigde Staten
SoundCloud gaat advertentie-samenwerking aan met Targetspot
26-03-2019 | 15:27:51
SoundCloud, het wereldwijd actieve open audio-platform is een samenwerking aangegaan voor Nederland met Targetspot
[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie
26-03-2019 | 10:24:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
25-03-2019 | 15:44:00
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
[Cross Media Case 2019] Ingrid Walschots over Project Rembrandt
25-03-2019 | 12:19:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De NTR zendt Project Rembrandt in als Cross Media Case. We spreken met Ingrid Walschots, Digital Creative bij de NTR
[Cross Media Case 2019] Renate van Dijk over Beemster & Chill
25-03-2019 | 11:10:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Beemster zendt Beemster & Chill in als Cross Media Case. We spreken met Renate van Dijk, marketeer commercie van Beemster
Disney voortaan eigenaar Fox-zenders, filmstudio en EndemolShine
21-03-2019 | 14:43:00
Walt Disney Corporation is per 20 maart 2019 eigenaar geworden van onder andere de internationale versies van Fox en Fox Sports, filmstudio 20th Century Fox en National Geographic
Niels Rijerse Head of Digital binnen de Candid Group
21-03-2019 | 13:16:00
Met het toetreden van Digital Agency Group, is de online dienstverlening een nog sterker onderdeel van het Candid-platform geworden. Niels Rijerse is aangesteld als Head of Digital binnen de Candid Group
[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen
19-03-2019 | 12:04:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case
Offspring Media neemt webwinkel voor moeders over
19-03-2019 | 08:39:00
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
[Onderzoek] Grote groei verwacht voor smart speakers
14-03-2019 | 13:39:00
Er wordt een grote groei verwacht voor het gebruik van smart speakers. Inmiddels gebruikt sinds de introductie van Google Home op de Nederlandse markt na 4,5 maand 5 procent van de Nederlandse huishoudens een smart speaker. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar
RTL Nederland boekt hogere omzetten en slecht resultaat vierde kwartaal
13-03-2019 | 21:22:00
RTL Nederland heeft in 2018 een behoorlijke omzetstijging gegenereerd. Toch was het vierde kwartaal een minder kwartaal door een forse daling in de bedrijfsresultaten
Nieuwe muzikale spelshow Platenbazen op YouTube en TV538
13-03-2019 | 14:53:33
538 start met de nieuwe muzikale spelshow Platenbazen. Daarin wordt de muziek- en artiestenkennis van bekende Nederlanders getest
[Interview] Hugo Schneider: Het draait binnen TMG weer om de journalistiek
12-03-2019 | 13:59:00
Voor het eerst sinds vele jaren steeg het aantal abonnees van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep. Aan het roer staat Hugo Schneider, hoofdredacteur bij Holland Media Combinatie, onderdeel van TMG. We spreken hem over de invloed van Mediahuis, trends en flauwekulnieuws
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee
12-03-2019 | 13:17:00
Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op
[Cross Media Event 2019] Raoul van Wijk over FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
12-03-2019 | 12:59:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event Aan het woord is Raoul van Wijk, mede-eigenaar van marketing- en pr-bureau Vertigo 6.
[Cross Media Bureau 2019] Aimée Verburgt over &content
12-03-2019 | 11:52:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. &content dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Aimée Verburgt, marketingmanager bij &content
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
NPO FunX geeft schuldenproblematiek bij jongeren een jaar lang aandacht
08-03-2019 | 12:52:00
NPO FunX vraagt het komende jaar aandacht voor schuldenproblematiek onder jongeren. De aanleiding is de EO–documentaire Lost Boys, 5 jaar later die het verhaal vertelt van Jeansen Djaoen, ex-bendelid van The Bloods, en nu medewerker van FunX
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs
08-03-2019 | 12:00:00
Fotograaf Alexander Schippers heeft de Jos van Leeuwen Fotoprijs voor de nieuwsfoto van 2018 gewonnen. Deze nieuwe fotoprijs is in het leven geroepen door ANP en Hollandse Hoogte. De prijs is vernoemd naar de Haagse nieuwsfotograaf Jos van Leeuwen
Google test Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen
07-03-2019 | 11:55:00
Google test met Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen. Google doet dit bij een klein percentage van haar gebruikers in de Verenigde Staten. Shoppable ads zijn plaatjes die voorzien zijn van verkoopinformatie die geplaatst worden bij de zoekresultaten van plaatjes
NU.nl en Indeed werken samen voor vacatures
07-03-2019 | 09:45:05
NU.nl en Indeed zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van vacatures. De nieuwssite brengt nieuws en achtergronden over carrières, waarna de koppeling wordt gemaakt naar Indeed voor het vacatureaanbod
Financial Times neemt meerderheidsbelang in The Next Web
05-03-2019 | 11:35:18
Uitgever Financial Times heeft een meerderheidsbelang genomen in TNW, The Next Web. TNW heeft hiermee een partner om de komende jaren verder te groeien in binnen- en buitenland
[Startups] Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema over Offspring Media
04-03-2019 | 09:47:18
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Mathijs Visser, Willem Verheijen en Rienk Miedema, oprichters van Offspring Media
[Startups] Ruben Balfoort over Commercialreview
04-03-2019 | 09:12:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Ruben Balfoort, founder van Commercialreview.nl
De Volkskrant in maart met Beter Leven Gids
01-03-2019 | 12:49:00
De Volkskrant komt gedurende de hele maand maart onder de noemer Beter Leven Gids met een reeks publicaties over een gezonde levensstijl oftewel thema's als voeding, beweging of slapen. Vragen als val je af van sporten? Kunnen vitamines uit je sap verdwijnen? Maakt junkfood depressief?
Radio 538 heeft nieuwe website
01-03-2019 | 10:56:00
Radio 538 heeft een nieuwe website gelanceerd. Daarmee wil het de luisteraar dichter bij haar merk laten komen. Het is simpeler om live mee te kijken in de studio en het is voortaan mogelijk om volledige radioprogramma's terug te luisteren
[Interview] Madelon Fortuin: NRC groeit in aantal betalende abonnees; we zijn een premium merk en zo positioneren we ons ook
28-02-2019 | 14:46:00
NRC wil niet alleen een kwaliteitsmedium zijn voor lezers maar ook voor adverteerders. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal resolute beslissingen. We spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC
[Column] Paola Cassone: Instavriendje te huur
28-02-2019 | 12:53:00
Toen ik deze boodschap hoorde, dacht ik meteen aan een grap: een reisorganisatie bood vrijgezelle dames een vriend aan waarmee ze tijdens hun verblijf in Rome mee op de foto kunnen om hun reis op Instagram nóg leuker te laten lijken.
Eerste inzending Cross Media Awards 2019 door DAZN Group
28-02-2019 | 12:18:50
DAZN Group heeft haar campagne VZ FIFA 19 FRENZY ingezonden als case voor de Cross Media Awards 2019. Hierbij werden bekende influencers ingezet om twee doelgroepen te betrekken bij een eSportstoernooi
[Cross Media Case 2019] Manon Schalkwijk over sportmediabedrijf DAZN
28-02-2019 | 11:57:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. DAZN Group zendt de VZ FIFA 19 FRENZY in als Cross Media Case. Aan het woord is Manon Schalkwijk, Partnership Manager bij DAZN Group.
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
TradeCast TV kiest voor videoadvertentieplatform SpotX
26-02-2019 | 09:58:28
TradeCast TV gaat een samenwerking aan met videoadvertentieplatform SpotX. De samenwerking betekent voor de uitgevers, broadcasters en YouTubers die een interactieve online tv-zender exploiteren bij het Zwolse technologiebedrijf een nieuwe inkomstenbron
[Interview] Willem Groeneveld over Sikkom
25-02-2019 | 11:07:45
Sikkom.nl is de brutale nieuws- en videosite voor studenten in Groningen van de NDC Mediagroep. Willem Groeneveld is hoofdredacteur. We spreken hem over het wat & hoe van Sikkom
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie
25-02-2019 | 08:00:00
Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie
Talpa Network benoemt Marcel van Lingen tot directeur journalistiek
22-02-2019 | 13:58:00
Talpa Network heeft Marcel van Lingen per 1 april benoemd tot directeur journalistiek. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa Network
Jet Roos CFO Talpa Network
22-02-2019 | 13:49:00
Jet Roos is per 18 maart benoemd tot CFO bij Talpa Network. Jet Roos was acting EO en CFO van eBay Classifieds Group Benelux. Eerder was aangekondigd dat CFO Shashi Baboeram Panday ervoor gekozen heeft om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media
Telegraaf.nl en Vrouw.nl met Tienermoeder weer zwanger
22-02-2019 | 11:21:00
Op Telegraaf.nl en Vrouw.nl is de nieuwe video-reeks Tienermoeder wéér zwanger te zien. Hierin wordt wekelijks de jonge, single Mariah gevolgd, een van de drie tienermoeders uit de eerdere serie Tiener & Moeder
5PM breidt uit met partners Ronen Wolf en Peter Minkjan
22-02-2019 | 11:01:00
YouTube Strategy & Services Company 5PM voegt Ronen Wolf en Peter Minkjan toe als nieuwe partners. Hiermee verbreedt de startup zijn kennis en kunde op het gebied van Social Video Strategy, Revenue Optimization en Social Advertising
In de Wolken Festival van Ouders van Nu naar Expo Haarlemmermeer
21-02-2019 | 11:03:00
De tweede editie van het In de wolken Festival vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2019 op een nieuwe locatie: de Expo Haarlemmermeer. Dit is een nieuwe locatie. Het festival voor nieuwe ouders en aanstaande ouders is een initiatief van Ouders van Nu, onderdeel van Sanoma
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
Gebroken interne links op bijna helft websites
19-02-2019 | 11:08:00
Zo’n 42,5 procent van alle websites heeft interne links die niet werken. Ze verwijzen naar pagina’s die niet te bezoeken zijn. Dat meldt onlinemarketingplatform SEMRush
[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk
18-02-2019 | 11:52:28
Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker
Miljuschka Witzenhausen, RTL en De Persgroep beginnen klusvlog
15-02-2019 | 13:25:00
Miljuschka Witzenhausen is begonnen met een nieuwe vlog: Miljuschka's Droomboerderij. De vlog is een resultaat van een samenwerking met RTL's Eigenhuisentuin.nl, AD en de zeven regiotitels van de Persgroep
Disney+: Netflix straks zonder Disney/20th Century Fox
15-02-2019 | 12:30:00
Nog dit jaar is het de verwachting dat Disney ook in Nederland start met haar eigen streamingdienst onder de naam Disney+. Gevolg is dat Netflix straks geen Disney- en 20th Century Fox-content meer zal kunnen aanbieden
Discovery begint Nederlandse versie videoplatform Dplay
14-02-2019 | 10:28:00
Discovery Benelux is begonnen met de Nederlandse versie van het videoplatform Dplay. Via Dplay kunnen kijkers on demand en live kijken naar het programma-aanbod van de Discovery-zenders. Live kan men kijken naar Discovery Channel, Investigation Discovery en TLC.
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 | 10:19:00
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Slager in de diepvries is grappigste taalfout van 2018
13-02-2019 | 07:30:00
De zin De vegetarische slager ligt vanaf nu in de diepvries op de slagerij-afdeling van een Plus-supermarkt is de grappigste taalfout van 2018. Met 15 procent van de stemmen won het de verkiezing van de taalsite Taalvoutjes
Nieuwe talkshow op New Business Radio: De Ondernemer
11-02-2019 | 09:24:00
New Business Radio begint dinsdag 12 februari met de nieuwe wekelijkse talkshow De Ondernemer. Het programma wordt gemaakt samen met de redactie van De Ondernemer
Sanoma verbetert winstgevendheid
08-02-2019 | 13:35:08
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 11:09:00
Qmusic kiest Mediascience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 14:07:00
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Trustpilot komt met tool om reviews transparanter te maken
07-02-2019 | 12:21:00
Consumenten en bedrijven inzicht geven in het proces rondom het rapporteren van reviews, wat er verder mee gebeurt en hoe het afloopt. Dat is wat Trustpilot wil met de nieuwe tool Transparent Flagging
NU.nl werkt samen met Studio040 voor Eindhovens nieuws
07-02-2019 | 09:41:00
Lokaal nieuws uit Eindhoven is voortaan ook te zien in de app van NU.nl. De nieuwssite is een samenwerking aangegaan met Studio040.
[Interview] Yara Michels: Ik voel snel aan of een verhaal iets gaat losmaken
05-02-2019 | 10:54:00
Dit jaar voor het eerst genomineerd voor DeMedia100 en gelijk een plaats in maar liefst drie lijsten: DeInfluencer50, DeTijdschriften50 én DeMedia100. Hoofdredacteur van LINDA.meiden Yara Michels is een multitalent en vastberaden
NOS en regionale omroepen bundelen krachten
05-02-2019 | 10:41:27
De NOS en de regionale omroepen gaan online nauwer samenwerken. Content van regionale omroepen krijgt een vaste plek op NOS.nl en de NOS-app
Kranten Persgroep werven samen nieuwe leden  
05-02-2019 | 09:47:56
Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne waarin alle 11 titels van de Persgroep de handen ineenslaan om nieuwe lezers te werven. Centraal in de campagne staat het begrip de krantenmens
[Startups] OffspringMedia gelanceerd
04-02-2019 | 15:40:00
OffspringMedia is de nieuwe mediastart-up voor jonge gezinnen van de ondernemers Willem Verheijen, Rienk Miedema en Mathijs Visser. Het bedrijf richt zich op zwangere vrouwen en jonge moeders
Twee derde beschermt gegevens op smartphone
04-02-2019 | 10:22:00
Twee derde van de Nederlanders heeft bij het installeren of gebruiken van een app op de smartphone de toegang tot persoonlijke gegevens beperkt of geweigerd, 12 procent wist niet dat zoiets kon
Samenwerking Robey en Team Gullit sportkleding e-sports
31-01-2019 | 14:38:00
Robey Sportswear en Team Gullit hebben een overeenkomst getekend om sportkleding naar e-sports te brengen
Dimi Albers CEO Dept
31-01-2019 | 10:07:00
Dept benoemt Dimi Albers tot CEO en koopt e3creative in het Britse Manchester aan
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
30-01-2019 | 10:38:00
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Monica Geuze presenteert spelshow op Concentrate
25-01-2019 | 10:26:00
YouTube-ster Monica Geuze debuteert als presentatrice bij de nieuwe spelshow DOWN… of de CROWN op de online zender Concentrate
Vakbladen.com neemt nieuwssite Windenergie-nieuws.nl over
25-01-2019 | 10:02:00
Mediaconcern Vakbladen.com heeft de nieuwssite Windenergie-Nieuws.nl overgenomen per 24 januari 2019. Dat is een online informatieplatform voor vakmensen, bedrijven en organisaties
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
[Column] Remco Klöters: (A)social Influencers
23-01-2019 | 15:30:00
Ben jij een influencer met 100.000 echte volgers en een gemiddelde van 2.500 likes dan levert zo’n post je 20 euro op, bij iedere 100.000 extra volgers komt daar 20 euro bij. Zakt je invloed onder de 100.000, dan val je terug op de barterdeal en is de kleding zelf je vergoeding
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
23-01-2019 | 13:27:00
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Nieuwe campagne maakt jongeren enthousiast voor techniek
18-01-2019 | 12:39:32
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA.
Muziekplatform Noisey prominent op ESNS
18-01-2019 | 10:49:00
Noisey, het muziekplatform van VICE, is prominent aanwezig op het tweedaagse festival ESNS
Shula Rijxman: NPO wil afbouw reclame met als eerste reclamevrije kinderprogrammering
18-01-2019 | 01:19:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen
Maarten Hoffer directeur VoetbalTV
11-01-2019 | 07:41:00
Hoffer volgt Roeland Stekelenburg op, mede-initiator van VoetbalTV en sinds de start van het project ad-interim algemeen directeur
[Interview] Nisrine Sahla: NOS Stories zit middenin de doelgroep
10-01-2019 | 15:01:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories, dat nieuws brengt uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op dertien- tot en met achttienjarigen en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en ze helpen een mening te vormen. Wij spreken met Nisrine Sahla over haar werk en haar ambities
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube
[Bereiksonderzoek] De Telegraaf, RTL Nieuws en LINDA. zien online bereik groeien
29-12-2018 | 13:34:00
Online bereik van de Telegraaf steeg in november 2018 met 20 procent tot 5,5 miljoen. Daarmee bereikt de Telegraaf online 34,6 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. Dat blijk uit de meest recente NoBo cijfers van Vinex
Studio Korea Beste Nieuws Video bij Hashtag Awards
21-12-2018 | 09:44:00
Studio Korea, de online sporttalkshow van MyChannels en de Persgroep op AD.nl tijdens de Olympische Winterspelen, wint een Hashtag voor Beste Nieuws Video
John de Mol: Talpa Network lanceert nieuwskanaal in 2019
20-12-2018 | 14:46:00
In maart 2018 nam Talpa Network het ANP over van Vereniging Veronica Veronica en niemand dacht dat John de Mol dat zomaar deed of voor de lol of voor het rendement - ANP was toen, en nu wellicht nog steeds, een verlieslatend bedrijf zonder briljante economische vooruitzichten
InnoGames en Zoomin.TV starten strategische samenwerking
19-12-2018 | 11:18:43
InnoGames, ontwikkelaar en uitgever van online en mobiele games in Duitsland, en Zoomin.TV hebben de basis gelegd voor een strategische samenwerking met de lancering van een videoserie
[Column] Rein Vogel: Programmatic TV staat op de deur te bonzen
18-12-2018 | 23:10:00
Afrekenmodellen zullen meer dan de vorige jaren op PMP’s en fixed pricing worden ingericht
[Column] Erwin Fisser: Zitten? Nee, de verticale video is het nieuwe roken
17-12-2018 | 10:43:36
Omdat de oudere, verstandigere generaties onomstotelijk vaststellen dat verticale video een slecht idee is, gaat de jeugd lekker rechtop staande video’s bekijken. Eigenlijk is het net als roken. Lekker rebels iets doms doen
fonQ licentiepartner voor webshop vtwonen
14-12-2018 | 11:19:00
fonQ gaat als licentiepartner alle e-commerce activiteiten op vtwonen.nl per 1 april 2019 runnen voor vtwonen. Daarmee is ‘vtwonen by fonQ’ geboren
Brahim Vlogs wint Talent Trophy
13-12-2018 | 14:34:36
Club Hub-presentatrice Quinty Misiedjan heeft live tijdens een speciale uitzending van het online BNNVARA-programma Club Hub de eerste Talent Trophy uitgereikt aan vlogger Brahim Vlogs
[Onderzoek] XS4ALL: 25 procent denkt dat er op internet sprake is van censuur
13-12-2018 | 14:06:00
Twee derde van de Nederlanders gebruikt het internet nog altijd het meest waarvoor het ooit bedoeld is: om vrijuit informatie op te kunnen zoeken
[Visie] Jeroen Rutte: 5 misvattingen over header bidding
13-12-2018 | 13:40:00
Trends. Van het ene op het andere moment zijn ze er en we doen er met z’n allen massaal aan mee. Zo ook met header bidding
Redkiwi bouwt nieuwe Feyenoord webshop
12-12-2018 | 10:40:07
Feyenoord wil de e-commerce verder professionaliseren en heeft vorige week een webshop gelanceerd, gebouwd door Redkiwi. Digital agency Dept is verantwoordelijk voor het design
Blauw Gras wint social media pitch Nederlandse Loterij
12-12-2018 | 10:29:00
Blauw Gras gaat aan de slag voor Nederlandse Loterij. Het eerste werk verschijnt deze week rondom de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen
Online samenwerking KNVB en VICE Sports
11-12-2018 | 09:14:00
In de online content – zowel video als geschreven artikelen – worden het amateurvoetbal, enkele nationale teams en (jeugd)internationals gevolgd
NPO programmeert breed palet in 2019
10-12-2018 | 13:30:00
De aangekondigde journalistieke vernieuwing bij NPO krijgt vorm in 2019. De publieke omroepen investeren extra in nieuwe initiatieven
[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019
05-12-2018 | 07:29:00
In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
[Column] Mark de Weerd (Improve Digital): Programmatic Advertising in 2019
29-11-2018 | 09:49:00
Dat de markt van digital en programmatic advertising continu in beweging is, mag voor iedereen duidelijk zijn. Ik denk dat we de volgende trends in de gaten moeten houden voor 2019
Jaguar Land Rover investeert in Wetrip
28-11-2018 | 10:43:17
InMotion Ventures, de participatiemaatschappij van Jaguar Land Rover, investeert in WeTrip: een digitaal platform gericht op het boeken, plannen en versimpelen van groepsreizen
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Waarom de Copyright Directive een serieuze bedreiging is voor het open internet
27-11-2018 | 13:41:00
In de basis was het internet een plek die mensen verbond, waar niemand de baas over was en waar iedereen in alle vrijheid zijn persoonlijke mening kon plaatsen. Het ziet ernaar uit dat dit wonderlijke vrije internet, waar ik ooit verliefd op werd, binnenkort niet meer bestaat
[Onderzoek] Influencers beïnvloeden gedrag KPI's
21-11-2018 | 11:58:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van Influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van Influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's
[Nederlands MediaNetwerk TV] Majella van Raalte over Beautiful Minds
20-11-2018 | 11:04:00
Beautiful Minds is een design agency in Amsterdam. Ze ontwikkelen design en emotional conent door middel van smart IT. Majella van Raalte is partner en Creative Director van Beautiful Minds
Ernst-Jan Pfauth: Start crowdfundcampagne The Correspondent
15-11-2018 | 17:55:00
Vandaag lanceren we een crowdfundcampagne om The Correspondent mogelijk te maken. Als lezers uiterlijk 14 december in totaal 2,2 miljoen euro bijdragen, lanceren we The Correspondent in de lente van 2019
Spuiten en Slikken stopt op tv en wordt online platform
15-11-2018 | 10:16:00
Het BNNVARA-programma Spuiten en Slikken gaat verder als educatief en interactief online platform gericht op het geven van voorlichting met betrekking tot seks en drugs
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
[Onderzoek] Twitter als influencer
07-11-2018 | 08:00:00
Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %)
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
Bas de Goeje aangesteld als CEO Smart Internet Media
05-11-2018 | 13:03:37
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:56:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt
[Interview] Sergio Bouterse over Widespace
30-10-2018 | 14:18:00
Sergio Bouterse is Country Manager Netherlands van Widespace, actief in mobile advertising. Wij spreken hem
Sanoma schaft bureaucommissie af
30-10-2018 | 12:11:00
Sanoma schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Ze volgen hiermee de wens van veel partners voor vereenvoudiging van kostenstructuren. Deze vereenvoudiging zorgt voor meer efficiency en gemak
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
[Interview] Pieter Blijenberg over deelname van Prodos aan Media Rally 2018
25-10-2018 | 10:47:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Pieter Blijenberg rijdt mee met het Prodosteam. Wij bellen hem.
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:30:49
Independer wordt 17 miljoen keer per jaar bezocht en er worden jaarlijks zo’n 6 miljoen vergelijkingen gedaan
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:05:00
Independer is het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland voor verzekeringen, bancaire producten, hypotheken en energie
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
Omzet Sanoma Media Nederland stijgt in derde kwartaal naar 106 miljoen euro
24-10-2018 | 08:16:00
De omzet steeg in het derde kwartaal door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
[Interview] Lex ten Veen over Navads en de Media Rally 2018
22-10-2018 | 10:18:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Lex ten Veen en Robert Bruil rijden mee met het Navads team. Wij bellen met Lex
[Column] Bob Goulooze: Chinese kool
22-10-2018 | 10:15:00
China groeit als kool en heeft geld, te veel geld. Het land biedt andere landen hulp, bijvoorbeeld met het aanleggen van 5G-netwerken. Daarmee is in de toekomst supersnel internet- en telefoonverkeer mogelijk. Maar alle data die dit oplevert, komen uiteindelijk bij de Chinese overheid terecht. Die weten alles van ons en met die kennis kunnen zij macht uitoefenen
We Adapt lanceert toepassing voor video-advertenties
17-10-2018 | 11:35:44
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties worden geautomatiseerd en aangepast
Restauratie De Nachtwacht voor het oog van de wereld
16-10-2018 | 16:14:00
Zomer 2019 komt er om De Nachtwacht een glazen ruimte waardoor de restauratie voor iedereen op de voet is te volgen. Ook is het proces wereldwijd, via een digitaal platform, online te volgen
Geene en Dubbelaar lanceren Esports Club
16-10-2018 | 11:54:08
Vanaf heden kunnen esports liefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
KLM en De Persgroep intensiveren samenwerking
16-10-2018 | 11:36:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besproken.
Persgroep sluit strategische alliantie met RTL, beëindigt samenwerking met BrandDeli
11-10-2018 | 15:08:00
De Persgroep en RTL Nederland hebben een overeenkomst gesloten met een loopduur van drie jaar
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 | 15:24:00
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers
Nieuwe managementstructuur de Persgroep: Erik Roddenhof CEO Nederland en België
09-10-2018 | 09:05:00
De Persgroep past de managementstructuur aan en installeert een België-Nederland organisatie om intensiever te gaan samenwerken tussen beide landen
[Interview] Makers serie Vrouw op Mars: Hoogste tijd om het imago van feminisme te normaliseren
05-10-2018 | 10:19:00
Vanaf 11 oktober start de zesdelige serie Vrouw op Mars, een crossmediaal project van BNNVARA en NPO. Crossmediaal, want televisie, web én podcast zijn geïntegreerd in deze serie. Wij spre
De Filmkrant lanceert nieuwe website
05-10-2018 | 09:54:00
Filmkrant.nl is volledig vernieuwd. De website van de Filmkant werd gisteren op het Nederlands Film Festival in Utrecht gepresenteerd tijdens de slotavond van het Forum van de Regisseurs
De Persgroep schrapt bureaucommissie voor digitale media
04-10-2018 | 16:00:00
De Persgroep heeft besloten met ingang van 1 januari 2019 de 15 procent bureaucommissie af te schaffen voor alle digitale media. Dit besluit is niet van toepassing op de inkoop van print van de Persgroep
Verlaagd btw-tarief voor digitale media
03-10-2018 | 13:03:48
De Europese ministers van Financiën hebben unaniem ingestemd met een wijziging van de btw-richtlijn die een verlaagd btw-tarief op digitale media mogelijk maakt
Kinetic: De key takeaways van DMEXCO2018 voor Out of Home
27-09-2018 | 09:53:00
In het steeds verder digitaliserende Out of Home landschap zijn AI toepassingen te bedenken die al haalbaar zijn op korte termijn
BNN VARA en NPO 2 ontwikkelen crossmediaal project Vrouw op Mars
26-09-2018 | 10:02:00
Vanaf 11 oktober zet de zesdelige BNNVARA-televisieserie Vrouw op Mars deze verworven vrouwenrechten in historisch perspectief. Journaliste en presentatrice Fidan Ekiz bezoekt vrouwen en mannen die betrokken waren bij de strubbelingen, strijdpunten
Engelhart en Van Beusekom adviseurs corporate communicatie TMG
24-09-2018 | 09:49:00
François Engelhart en Janneke van Beusekom zijn per 1 oktober de aanspreekpunten op de afdeling corporate communicatie van Telegraaf Media Groep (TMG)
[Interview] Paul Jansen: Digitaal maken we stappen voorwaarts
24-09-2018 | 09:42:00
Paul Jansen volgde Sjuul Paradijs in 2015 op als hoofdredacteur van de Telegraaf. In de tussentijd is TMG overgenomen door Mediahuis en kreeg de Telegraafredactie een aanslag te verduren. Wij spreken met hem over de huidige positie van de Telegraaf en de ontwikkelingen in de mediabranche
[Onderzoek] Online bestedingen stijgen in eerste half jaar met 11 procent naar 11,8 miljard euro
21-09-2018 | 09:23:00
Verwachting voor heel 2018: 230 miljoen online aankopen en een online omzet van 25 miljard euro
MWG: zetten adverteerders en consultants de bureauwereld onder druk?
19-09-2018 | 12:14:00
Twee grote trends in de branche werden bediscussieerd tijdens de Algemene Mediabeschouwingen van MWG: lokale mediapartijen versus techreuzen en bureaus versus consultants
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor Menzis
18-09-2018 | 13:43:00
DDB & Tribal Amsterdam maken een campagne voor Menzis. De campagne start op 17 september en moet Nederlanders inlichten over de positieve gezondheidsaspecten van een goede slaap. In tweede instantie biedt Menzis ook concrete handvatten aan om daarbij te helpen
Petra Knoth Channel Director bij 24Kitchen
18-09-2018 | 10:46:50
Petra Knoth start 20 september als Channel Director 24Kitchen. In haar rol is zij verantwoordelijk voor de strategie van het merk 24Kitchen, zowel online als tv, voor de implementatie van commerciële partnerships en voor contentontwikkeling
Floyd van Lith Head of Sales en Account bij Storyboard
17-09-2018 | 12:00:00
Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Floyd maakt de overstap van Talpa Media Solutions, waar hij werkzaam was als accountmanager
VICE Video Everywhere: de one-stopshop voor adverteerders
14-09-2018 | 09:42:06
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory
Wayne Parker Kent verhoogt bureaucommissie naar 20 procent
13-09-2018 | 08:54:00
Het mediabedrijf haakt in op de stap van Ster en RTL om de bureaucommissie van vijftien procent te schrappen
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 09:44:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Campaign Manager Digital & Trading
07-09-2018 | 08:51:00
Abovo Media is op zoek naar een fulltime Campaign Manager die verantwoordelijk is voor het optimaliseren van de advertentieomzet voor onze klanten
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEA-Consultant
07-09-2018 | 08:34:00
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performance bureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Voor onze klant Dienst Publiek en Communicatie zijn wij op zoek naar een SEA-Consultant
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEO-Consultant
06-09-2018 | 13:09:00
Traffic4u is een jonge ambitieuze organisatie die gespecialiseerd is in Strategic Digital Marketing. Om onze groeiambitie waar te kunnen maken, zijn wij in Amsterdam of Groningen op zoek naar een SEO consultant
Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 | 09:34:00
Tot 1 januari 2019 blijft Susan Duinhoven CEO a.i.
Voetbal International krijgt drie hoofdredacteuren
03-09-2018 | 15:38:00
Voetbal International benoemt Taco van den Velde, Peter Wekking en Pieter Zwart als driehoofdige hoofdredactie
Trifork en Google partners in cloudtechnologie
03-09-2018 | 15:26:00
Cloudtechnologie verandert de manier waarop bedrijven innoveren en samenwerken. Het gebruik van deze technologie zal de komende jaren exponentieel toenemen. Dankzij een strategische samenwerking
[DDA] Digitale industrie groeit hard
03-09-2018 | 10:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing
Mediaxplain stelt Theijn en Westinga aan als directors
31-08-2018 | 08:42:00
Dirk Jan Theijn wordt finance director en Menno Westinga digital data & campaign director bij het mediabureau
Seizoen 2018/2019: NPO zet in op vernieuwing
30-08-2018 | 08:04:00
De programmering telt meer dan 100 nieuwe en vernieuwde titels op alle platforms
LiveChat Service neemt Cobrowser over
28-08-2018 | 09:00:00
LiveChat Service neemt het Groningse Cobrowser over. LiveChat Service beschikt over eigen chatsoftware en developers en zal naast Cobrowser een merk gaan ontwikkelen met de naam Knowler.io
FD komt met nieuwe merkcampagne door Dawn
27-08-2018 | 12:14:00
Het Financieele Dagblad lanceert de ‘Wie volgt, leidt’-campagne waarin tech, popcultuur en de financiële wereld samenkomen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin (NRC): het vakgebied waarin wij opereren heet vertrouwen
27-08-2018 | 11:26:00
De uitgever heeft de wind in de rug. Daarbij krijgt NRC sinds anderhalf jaar steun uit onverwachte hoek: net als dat in de Verenigde Staten gebeurt, zet de mede door Donald Trump aangejaagde discussie over nepnieuws kwaliteitsmedia op de kaart
[Column] Mandy van der Wal: Hand in hand ONLINE
27-08-2018 | 10:18:00
Het is alweer de laatste week van augustus. De zomer loopt op zijn einde en de meesten van ons zijn inmiddels weer op volle kracht aan het werk. We hebben er zin in! Ondanks dat we er vanwege de toenemende drukte op de weg
Geert Hoogeveen country manager Targetspot in Nederland en Duitsland
24-08-2018 | 09:23:00
Hij was eerder managing director van SNDC8, waarvan eerder dit jaar de activiteiten in Nederland werden gestaakt
AD blijft grootste in bereik bij de dagbladen
23-08-2018 | 09:34:00
AD bereikt 52,9 procent van de Nederlanders van 13 jaar en ouder en blijft daarmee De Telegraaf voor
Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct
15-08-2018 | 07:59:00
Marc Duijndam: “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel aansluit bij mijn persoonlijke ambities."
Aantal internetpiraten in Europa daalt, legale mediaconsumptie stijgt
31-07-2018 | 14:53:00
Het percentage van de internetgebruikers in Europa dat wel eens illegaal muziek, films, series, boeken of games downloadt of streamt via bijvoorbeeld The Pirate Bay of PopcornTime is tussen 2014 en 2017 gedaald
[Vacatures] Traffic4u zoekt digital campaign manager
24-07-2018 | 11:41:53
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performancebureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Wij willen talent kennen en binden aan onze organisatie met groeikansen
[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld
24-07-2018 | 10:14:00
Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.
[Screenforce] tv bezit Nederlandse huishoudens in eerste helft 2018 op 96 procent
24-07-2018 | 09:28:00
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens stijgt verder. Terwijl tv een belangrijke plek behoudt in huishoudens, groeit het bezit van mobiele devices
Influencermarketing in mediapakket The online company
23-07-2018 | 13:34:22
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen
Digital Agency Group start 6Circles
20-07-2018 | 09:20:00
Digital Agency Group heeft 6Circles, een gespecialiseerd label, opgericht waarin alle search engine marketingactiviteiten binnen de groep zijn gecentraliseerd
Samsung kiest voor NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 11:26:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
10-07-2018 | 09:36:00
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
Matters Most werkt aan visuele identiteit Eneco
03-07-2018 | 11:40:00
Matters Most past de visuele identiteit van Eneco aan. Met behoud van herkenbaarheid van het merk, ontwikkelde het bureau een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 | 10:31:00
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
Nieuwe gezichten bij contentbureau SOCIAL.INC
03-07-2018 | 09:10:28
SOCIAL.INC, een social- en contentbureau dat merken helpt bij het maken van verhalen via digitale media, heeft drie nieuwe collega's aangesteld
Metro lanceert platform Music City
29-06-2018 | 09:39:00
Metro lanceert het muziekplatform Music City in Nederland en België. Music City is een open platform boordevol met muzieknieuws en informatie over concerten, festivals en muziekevents
LiveChat Service en Tripolis lanceren ChatInMail
26-06-2018 | 11:31:07
LiveChat Service en Tripolis lanceren ChatInMail, dit maakt het voor de consument en zakelijke gebruiker mogelijk om direct contact op te nemen met de afzender
Cadeaubonnen online verkopen via Gifty
22-06-2018 | 12:46:00
Met de lancering van het cadeaubonplatform Gifty kunnen ondernemers sinds deze maand hun eigen cadeaubonnen, zowel fysiek in de zaak als online, aanbieden
MediaCom lanceert media first campagne voor Volkswagen up! beats
21-06-2018 | 08:53:00
Met behulp van dynamische digital OOH heeft Volkswagen up! Beats concertgangers op de route naar en vanaf de concertlocatie getarget
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
EndemolShine maakt winnaar-NGO's Engage the Future bekend
13-06-2018 | 11:46:43
EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, gaat deze NGO's helpen awareness rondom het thema women empowerment te vergroten
[Column] Ronja Slierendrecht: Tijd versus pageviews
13-06-2018 | 09:24:00
We zijn te veel bezig met pageviews en vergeten waar het echt om draait. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw publiek graag tijd besteedt aan de content die je maakt? Als je deze en andere bijbehorende vragen stelt, kom je al gauw uit op de elementen die jouw platform onderscheiden van andere mediaorganisaties en daar ligt jouw succesformule
De Persgroep, Sanoma en TMG starten gemeenschappelijke datadienst NLProfiel
07-06-2018 | 11:07:00
De Persgroep, Sanoma en TMG bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten
RTL Ventures investeert in travelbags.nl
05-06-2018 | 09:34:00
Travelbags en RTL Ventures maken bekend dat zij een investeringsovereenkomst hebben gesloten. RTL neemt een minderheidsbelang in de online winkel op het gebied van koffers en tassen
EndemolShine Nederland helpt NGO's met online aanwezigheid
30-05-2018 | 11:45:00
EndemolShine Nederland gaat Nederlandse NGO’s die zich richten op women empowerment helpen hun online awareness te vergroten
Nederland onvoldoende voorbereid op manipulatie online nieuws
24-05-2018 | 09:57:18
Anders dan de Verenigde Staten, is Nederland tot dusverre ontsnapt aan grootschalige online verspreiding van desinformatie met politieke bedoelingen
IPG Mediabrands en The Next Ad gaan langdurige relatie aan
14-05-2018 | 11:42:00
IPG Mediabrands Nederland slaat de handen ineen met The Next Ad op het gebied van social advertising
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Liselot Jaspers Focks (NDC) over het succes van hyperlokaliteit
09-05-2018 | 10:14:00
In deze vierde aflevering van onze podcasts over betekenisvolle communicatie, praten wij met met Liselot Jaspers Focks, brandmanager van de online community’s Suksawat en Sikkom bij NDC mediagroep
Waylon populair in zoekopdrachten Google
08-05-2018 | 16:35:37
Als we de kans op succes bepalen aan de hand van de online populariteit, dan wordt Waylon derde tijdens het komende Eurovisie Songfestival
[Startups] Talpa Network stapt in Camvision
07-05-2018 | 12:12:46
Camvision is een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van intelligente systemen voor de volledig automatische registratie en online streaming van live sportwedstrijden
Mart Smeets verslaat Giro d'Italia en Tour de France voor NU.nl
05-05-2018 | 10:06:23
Mart Smeets zal deze zomer op NU.nl de etappes uit de Giro d'Italia en Tour de France bespreken in een dagelijkse videocolumn
The online company werkt voor AGU
04-05-2018 | 10:07:00
AGU heeft gekozen voor een langetermijnsamenwerking met The online company, onderdeel van Digital Agency Group, als digitaal bureau voor het verzorgen van digitale media
Mediaman Quintin Schevernels CEO funda
01-05-2018 | 16:16:00
Quintin Schevernels was lid van de directie van Telegraaf Media Groep, COO/CCO bij VNU Media en CEO van Layar
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
Erik de Zwart start online reisplatform 24Trains.tv
26-04-2018 | 12:34:00
24Trains.tv is een online platform voor treinreisliefhebbers, met de reisverslagen, eigen registraties en andere reportages van bijzondere treinreizen
NTR lanceert interactieve onlinedocumentaire De metamorfose van Escher
23-04-2018 | 09:17:00
De interactieve documentaire De metamorfose van Escher stelt de websitebezoeker in staat het werk en leven van Escher van heel dichtbij te ontdekken en beleven
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
20-04-2018 | 12:01:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
Samenwerking AT5 en NU.nl goedgekeurd door Commissariaat van de Media
17-04-2018 | 13:56:42
AT5 en NU.nl hebben zo'n twee jaar een samenwerking op het gebied van regionaal nieuws. Het Amsterdamse nieuws van AT5 verschijnt in de hoofdstad automatisch op de voorpagina van NU.nl
Jaarcijfers NRC: omzet +2,2 procent, oplage +4 procent
13-04-2018 | 09:29:00
NRC Media publiceert de jaarcijfers van NRC Media Holding: de omzet steeg met 2,2 procent tot 105 miljoen euro. De abonnementeninkomsten stegen met 4,9 procent
Bureau Qban wordt Havana Harbor
11-04-2018 | 10:55:00
Digitaal productiebureau Qban gaat verder als Havana Harbor Creative Agency. De nieuwe naam is een logisch gevolg van de verbreding van het aantal diensten
The Odd Shop maakt campagne voor Mobiel.nl
04-04-2018 | 18:20:49
Het reclamebureau The Odd Shop werkte samen met Mobiel.nl aan de uitvoering van de nieuwe merkpositionering. De realisatie van de campagne zie je de komende weken terug in de media
BookSpot neemt lezerscommunity Chicklit over
03-04-2018 | 21:12:00
BookSpot breidt uit en neemt lezerscommunity Chicklit over van online mediabedrijf EEN Media. Een overnameprijs is niet bekend gemaakt
Metro-hoofdredacteur Arjan Paans verlaat TMG
30-03-2018 | 15:55:30
Waarnemend hoofdredacteur Arjan Paans van Metro verlaat TMG per 1 mei. Onder leiding van Paans maakte de redactie van gratis dagblad Metro het afgelopen jaar de transitie naar een crossmediaal merk
Great Place To Work: hoogst genoteerde nieuwkomer PauwR op plaats drie
28-03-2018 | 15:33:42
PauwR mag zich voortaan Great Place To Work noemen. Het digital marketingbureau eindigde in de categorie tot 50 werknemers als hoogst genoteerde nieuwkomer
Rebranding Spinnin' Records-playlists: klaar voor spraakgestuurde technologie 
27-03-2018 | 11:35:00
Spinnin 'Records, heeft een volledige rebranding onthuld van de populairste online playlists van het label. Deze playlists kunnen nu worden gevonden onder een nieuwe beknopte naam waardoor ze klaar zijn voor spraakgestuurde technologie
Digitas Amsterdam en Episerver kondigen strategisch partnerschap aan
27-03-2018 | 10:45:00
De samenwerking tussen Digitas en Episerver creëert een marktaanbod door de krachten van de twee bedrijven te combineren op het gebied van marketing en commercie
[Vacatures] MPG. zoekt (Creative) Producer Video
27-03-2018 | 10:32:00
Jij wordt onze koning(in) als het aankomt op het organiseren en begeleiden van verschillende videoproducties van diverse A-merken waar we voor werken. Je bespreekt de planning en begrotingen met de programmamanager video en vertaalt klantwensen in ijzersterke briefings
Snippet Media geeft meerdere edities SAAR uit na succes eerste uitgave
26-03-2018 | 11:20:00
Dit jaar gaat onlineuitgever Snippet Media drie keer een papieren versie van het tijdschrift SAAR uitgeven. Het eerste nummer verschijnt in mei 2018. In 2017 kreeg SAAR al een try-outummer dat door crowdfunding tot stand is gekomen
Persgroep: 1,8 miljoen raadplegingen gemeentelijke Kieswijzer
26-03-2018 | 09:22:53
De Kieswijzer van de regionale titels van de Persgroep Nederland is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen ruim 1,8 miljoen keer geraadpleegd. Met een totaal van 220 gemeenten was de Kieswijzer de grootste regionale stemhulp ooit
[Column] Maurice Wenneker: SXSW 2018, bots en buzzwords
22-03-2018 | 13:45:00
SXSW (South by Southwest of, zoals de kenners zeggen, South by) is de jaarlijkse pelgrimstocht naar Austin, Texas voor nerds, hipsters en early adopters die alles willen weten over de nieuwste trends op het gebied van digital en innovatie
[Vacatures] VICE is looking for an Editor MUNCHIES
22-03-2018 | 06:42:00
Je stuurt de redactie aan, hebt een netwerk van unieke freelancers en weet hoe je een uniek verhaal kan vertellen, zowel in tekst als beeld
[Vacatures] VICE is looking for Senior Strategist VIRTUE
22-03-2018 | 06:29:00
As a Senior Strategist you’re responsible for bringing VICE’s tenacity in storytelling and commitment to commercial impact to local, European and global clients with best-in-class strategic thinking
[Startups] SwitchBay lanceert tweedehands elektronica-marktplaats
21-03-2018 | 15:29:15
SwitchBay.com wil het online kopen en verkopen van tweedehands elektronica (electrifiers) voor en door consumenten net zo simpel, veilig en transparant maken als de aanschaf van nieuwe spullen bij gerenommeerde webshops als Coolblue en Bol.com
[Cross Media Case 2018] Casper Sikkema over Kiezen met VICE
21-03-2018 | 15:11:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kiezen met VICE, ingestuurd door Vice Media Benelux, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Casper Sikkema Editor in Chief bij VICE Media Benelux
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
FunX peiling: 64% jongeren niet van plan te stemmen
20-03-2018 | 13:22:00
In een poll van FunX op Facebook heeft slechts 36% van de jongeren uit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag aangegeven te gaan stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen
[Cross Media Case 2018] Wouter van Rijn over Van bereik naar Impact met Reaal
20-03-2018 | 07:13:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Van bereik naar Impact, ingestuurd door TMG, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Wouter van Rijn, creatief strategische conceptontwikkeling Telegraaf Media Groep
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
20-03-2018 | 06:38:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
VICE Cross Media Exploitant 2018
20-03-2018 | 05:08:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. VICE Cross is Media Exploitant 2018
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
19-03-2018 | 18:06:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
[Cross Media Case 2018] Marcel Beekes en Jos van den Bergh over Blijf Erin en Win
19-03-2018 | 17:54:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Blijf Erin en Win, ingestuurd door Talpa Media Solutions, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord zijn Talpa's Marcel Beekes en Jos van den Bergh van Renault en Dacia
Stan van Engelen, Anouk Kamminga en Willem van Zeeland verantwoordelijk voor nieuwe multimediale koers VPRO
19-03-2018 | 16:52:00
De Hoofdredactie Media wordt verantwoordelijk voor alle programma’s van de VPRO, zowel voor radio, televisie als online
[Startups] Rutger Teunissen over 24sessions
08-03-2018 | 10:37:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018
Criteo doet onderzoek naar gedrag consumenten
07-03-2018 | 16:01:00
Het onderzoek geeft onder meer aan dat 29 procent van alle aankopen vanaf een Nederlandse desktop vooraf wordt gegaan door een klik op een mobiel apparaat
Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital
07-03-2018 | 11:37:45
De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep
Anita Witzier voor een dag gasthoofdredacteur Nouveau
06-03-2018 | 15:34:00
Anita Witzier neemt op 8 maart, in het kader van wereldvrouwendag, de hoofdredactie van Nouveau over. Om de twee uur post zij een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers
Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag
05-03-2018 | 12:06:00
Het grootste vraag- en antwoordplatform is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina
[Startups] Maarten Bos over schoolery.nl
04-03-2018 | 13:13:00
Schoolery.nl is een platform waar scholen zich op een eigentijdse en unieke wijze kunnen presenteren aan (startende) leerkrachten, stagiares, zij-instromers en herintreders
[Interview] Louaie El Rowidi over datatech scale-up Cabture
02-03-2018 | 14:21:00
Datatechbedrijf Cabture groeide in twee jaar tijd uit van start-up naar scale-up. Cabture biedt onboard informatiesystemen in onder andere taxi’s
Thijs Boon President Digital VICE Media EMEA
01-03-2018 | 10:43:00
Als hoofd van de digitale media tak van deze business unit is Boon in deze regio verantwoordelijk voor digital sales, redactie, marketing, video, creatie en B2B communicatie
[Interview] Judith van den Berg over haar overstap van Sanoma naar Snippet Media
26-02-2018 | 12:01:05
Snippet Media groeit hard. Na het lanceren van een aantal succesvolle online titels is Snippet Concepts opgezet, een onlinecontentbureau. Judith van den Berg (voorheen Account Director bij Sanoma) is aangesteld als commercieel directeur. We spreken haar over Snippet, durf en ondernemerschap
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
Hans Veldhorst (Ogilvy & Mather) en Diederick Ubels (MobPro) starten creatief bureau 24AM
19-02-2018 | 09:55:08
"Het klinkt wat heftig, maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van de kortetermijnvisie"
Internationale erkenning digitale marketing SEAT Nederland
19-02-2018 | 09:18:00
De Nederlandse onderneming behoort wereldwijd tot de top drie van meest innoverende importeurs van het merk
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
19-02-2018 | 08:55:14
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter
16-02-2018 | 10:29:00
Een Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving
IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam
15-02-2018 | 13:56:01
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
14-02-2018 | 13:02:00
De R van relevantie zit hem in de uitroeptekens en de schreeuwerigheid. Zo is de headline van NU.nl, "Voorlopig geen schaatsweer", niet zo sexy als "Schaatsen? Vergeet het maar!" (AD.nl) of "Rijk dankzij de Bitcoin? Kijk uit!"
Van startup naar scale-up: Cabture gaat de grenzen over
14-02-2018 | 10:35:26
Om zich verder te ontwikkelen, start het bedrijf een Series A-investeringsronde om via Venture Capitalists één tot anderhalf miljoen euro aan te trekken
Blendle groeit en breidt uit met Blendle Audio
09-02-2018 | 15:11:00
Blendlelezers lazen in 2017 116 miljoen minuten aan betaalde artikelen, een toename van bijna 800.000 uur. 18.731.777 artikelen werden vorig jaar gelezen
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
06-02-2018 | 12:11:03
De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van juryvloggers
Eurosport lanceert ontbijtshow op Facebook rond Olympische Spelen
06-02-2018 | 11:46:00
OS Daily is een ontbijtprogramma dat elke ochtend rond de klok van 08:00 uur live wordt uitgezonden via de Facebook-pagina van Eurosport
[Startup] Faktor lanceert Privacy Analytics als hulp bij de AVG
06-02-2018 | 10:51:00
Een onderdeel van Privacy Analytics is de Cookie Scanner, die inmiddels door Mannenmedia wordt ingezet en op korte termijn door Ster zal worden getest
De Telegraaf verslaat Olympische Winterspelen on- en offline
05-02-2018 | 13:14:00
De Telegraaf biedt tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang online een breed aanbod aan korte video's met het actuele sportnieuws uit Zuid-Korea
[Startups] Bas Kostelijk over Wizzymaps
05-02-2018 | 11:12:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Kostelijk van Wizzymaps
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
05-02-2018 | 08:54:00
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne
OMG/Brainshuffle tweede in The best design hunt 2017
01-02-2018 | 15:30:00
Op woensdag 31 januari werd bekend dat het e-maildesign van designer Robin Sprang van OMG/Brainshuffle 2e is geworden in de e-maildesignwedstrijd van Emailmonks
LiveChat Service biedt mogelijkheid tot retargeting door textmining
30-01-2018 | 15:11:50
Retargeting by textmining is een manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek
Commercial Oikocredit geschoten in India
26-01-2018 | 14:31:00
Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit
INDUS forum stimuleert duurzame handel tussen India en Nederland
26-01-2018 | 10:30:00
Het INDUS Forum faciliteert matchmaking en het delen van kennis over duurzame en inclusieve handel tussen India en Nederland. Het verbindt slimme geesten met slimme ideeën en initiatieven die zakelijk zinvol zijn
Gerard Timmer - BNNVARA - volgt Jan de Jong op als algemeen directeur NOS
25-01-2018 | 18:32:00
Gerard Timmer en zakelijk directeur Geert Hofman vormen samen de directie van de NOS
NPO-fonds sluit 2017 succesvol af en richt zich in 2018 volop op vernieuwing
25-01-2018 | 14:00:00
Het NPO-fonds heeft het eerste jaar succesvol afgesloten. Ruim 14 miljoen euro werd in 2017 toegekend aan hoogwaardige drama- en documentaireprojecten en aan talentontwikkeling
[Column] Elwin Gastelaars: Adverteerders zijn niet enkel slachtoffer
25-01-2018 | 09:40:00
Afgelopen jaar hebben we geruime tijd te maken gehad met een stroom negatieve artikelen waarin vraagtekens werden gezet bij online advertentieplaatsingen en niet-menselijk dataverkeer. Er werd met name gefocust op het slachtoffer (adverteerder) en de boosdoener (uitgever). Maar in mijn optiek zijn adverteerders niet alleen maar slachtoffer
[Onderzoek] Conduent: twee derde klanten communicatie- en mediabedrijven is loyaal
24-01-2018 | 13:06:39
Tegelijkertijd zegt bijna de helft van de klanten (47 % bij communicatie, 48 % bij media) dat ze een aanbieder zonder problemen aan de kant schuiven als daar een goede reden voor is
Dagelijks 1 miljoen kijkers voor NPO Start
24-01-2018 | 11:23:13
Elke dag maken 1 miljoen Nederlanders gebruik van NPO Start. Dit maakte NPO-voorzitter Shula Rijxman bekend op de nieuwjaarsborrel van de NPO
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Startpagina.nl, onderdeel Sanoma, viert twintigjarig bestaan
22-01-2018 | 11:57:00
Startpagina.nl viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Inclusief themapagina's bereikt de site van uitgever Sanoma maandelijks bijna vijf miljoen Nederlanders die een veelvoud aan pagina's bekijken
Nieuw kantoor en overname Beast.io. voor Triple
17-01-2018 | 13:36:00
De twee ondernemingen gaan onder de naam Triple verder. Tom Romkes (Beast) wordt Design Director
UEFA Europa League blijft komende drie jaar bij FOX Sports
17-01-2018 | 11:44:30
De sportzender heeft een overeenkomst gesloten tot en met de zomer van 2021. Het rechtenpakket omvat net als de afgelopen drie jaar de live uitzendrechten van alle 205 wedstrijden
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
Talpa Network investeert in DFFRNT Media
11-01-2018 | 11:58:00
DFFRNT Media, gespecialiceerd in technische platforms, kondigt aan dat marketingbureau tcc global en Talpa Network beide een minderheidsbelang hebben genomen in het bedrijf
In NRC: Het online nieuwsarchief zit vol gaten
09-01-2018 | 13:39:00
Nieuwssites worden vaak onzorgvuldig gearchiveerd. "Sommige websites zijn zeldzamer dan middeleeuwse incunabelen"
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
08-01-2018 | 18:07:00
De opdracht van de publieke omroep moet de komende concessieperiode wat de VPRO betreft worden aangescherpt omdat de NPO de slag om de middelmaat nooit kan winnen
Brandpunt verder als Brandpunt+
08-01-2018 | 11:08:41
Brandpunt+ gaat nadrukkelijk op zoek naar het perspectief en mogelijke oplossingen van gesignaleerde problemen
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
Persberichten.nl neemt persberichtenservice Nieuwsbank.nl over
08-01-2018 | 09:50:12
De website Nieuwsbank.nl gaat een nieuw verdienmodel voor journalisten ontwikkelen en stopt met het distribueren van persberichten. De aloude persberichtenservice wordt overgenomen
XITE lanceert Youtubeprogramma Karaoke Box
08-01-2018 | 09:38:22
XITE lanceert Karaoke Box, een Youtubeprogramma waarin artiesten als Supergaande, Kaj van der Voort, PLEUN, Bizzey en F1rstman hun guilty pleasures zingen
GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group
05-01-2018 | 10:37:00
Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group. Niet alleen komt hiermee de ervaring en expertise van de Make Some NOISE Group bureaus per direct beschikbaar voor klanten van GANDA, het betekent ook een fysieke verhuizing
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS
04-01-2018 | 10:35:00
Als algemeen hoofdredacteur gaat ze de uitgever en de hoofdredacties van de print- en online uitgaven begeleiden
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 15:33:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
21-12-2017 | 11:30:00
Het lijkt heel menselijk om alles wat niet goed gaat toe te wijzen aan de laatste innovaties: we zijn gewoontedieren en alles wat de status quo verandert, veroorzaakt automatisch verzet. Bovendien, hoe ouder je wordt. hoe minder je ontvankelijk bent voor verandering. Echter, het verzet tegen innovaties lijkt me hier soms echt overdreven