Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3744859

Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
12-12-2019 | 09:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer over de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt
Magna Global: wereldwijde omzet tv-reclame en print dalend; online fors stijgend
11-12-2019 | 17:47:00
De wereldwijde omzet van televisiereclames daalt in 2019 met 3,6 procent. Die van print met 19,6 procent. Dit prognotiseert onderzoeksbureau Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien
10-12-2019 | 14:24:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
Rob Kolkman CEO van Sanoma Learning
10-12-2019 | 09:19:10
Rob Kolkman wordt CEO van Sanoma Learning. Sinds 1 januari 2019 was hij CEO van Sanoma Media Nederland. Hij zal deze functie blijven vervullen tot de verkoop van Sanoma Media Netherlands aan DPG Media is voltooid
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
10-12-2019 | 08:21:00
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Daarmee wordt DPG Media eigenaar van titels als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine
DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
05-12-2019 | 09:11:00
John de Mol is voor de negende keer uitgeroepen tot de invloedrijkste persoon in het Nederlandse medialandschap. Hij voert DeMedia100. De ranglijst werd woensdagavond 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders.
03-12-2019 | 11:59:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport
[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media
Halina Reijn krijgt Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
26-11-2019 | 09:36:44
Actrice Halina Reijn heeft dit jaar de Harper's Bazaar Woman of the Year Award gewonnen. Ze kreeg hem maandag 25 november 2019 uitgereikt door Tweede-Kamervoorzitter Khadija Arib
Rico en Badr op covers van Men's Health
25-11-2019 | 11:33:00
Men’s Health ligt met twee verschillende covers in de winkel. Op de ene staat Rico Verhoeven en op de andere Badr Hari. Beide kickboksers vechten eind december 2019 in Arnhem om de wereldtitel
NU.nl komt met NUjunior Funboek en NUsport Dit is het sportjaar 2019
21-11-2019 | 12:29:00
NU.nl brengt twee printspecials uit: NUjunior Funboek en NU.nl Dit is het sportjaar 2019. Deze printuitgaves zijn gemaakt door NU.nl, team Groei & Innovatie van Sanoma General Interest en Pro Shots, ook onderdeel van Sanoma
Bruna wordt onderdeel van de Audax Groep
18-11-2019 | 22:50:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van de Audax Groep
Portret van 11-jarige Emma door Colette Lukassen wint National Geographic fotowedstrijd
18-11-2019 | 22:10:00
Het portret dat Colette Lukassen heeft geschoten van de 11-jarige Emma is beste foto van het jaar in de National Geographic Fotowedstrijd 2019. Tot die conclusie kwam de jury van de wedstrijd
Vorsten komt met podcast Aan het Hof
18-11-2019 | 18:03:00
Het magazine Vorsten is gestart met een podcast onder de naam Aan het Hof. De podcast is via onder meer iTunes en Spotify te beluisteren
MMA wint Silver Medal bij FIPP Insight Awards 2019
14-11-2019 | 17:25:00
De Magazine Media Associatie heeft een Silver Medal gewonnen in de categorie Primary Research Project B2B bij de FIPP & UPM Insight Awards 2019 voor het onderzoek BIG MAG - de unieke waarde van magazinemerken
Flow Magazine en museum het Dolhuys starten creatieve samenwerking
13-11-2019 | 14:08:00
Flow Magazine en museum het Dolhuys zijn een creatieve samenwerking aangegaan. Die is bedoeld om te leren hoe de geest werkt en wat men zélf kan doen om die wat vaker tot rust te brengen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
Ronnie Flex en dochter op cover LINDA.meiden Winterboek
12-11-2019 | 09:59:29
Op de cover van het LINDA.meiden Winterboek staan dit jaar rapper Ronnie Flex en zijn dochter Nori. In zijn interview vertelt Ronnie dat hij moeite heeft om zijn twee verschillende levens te leiden
[Mercurs 2019] AutoWeek, Happinez, LINDA., Plus Magazine en Psychologie Magazine genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar
08-11-2019 | 08:04:00
Recordaantal inzendingen leidt tot 45 nominaties in 11 categorieën
Fietsblad Bicycling voortaan zes keer per jaar
07-11-2019 | 14:48:00
Bicycling verhoogt in 2020 de verschijningsfrequentie van vier naar zes keer per jaar. Het fietsblad werd in de zomer van 2017 gelanceerd
Topkoks op cover LINDA.man
05-11-2019 | 09:47:46
Drie bekende koks staan dit jaar op de cover van LINDA.man: Sergio Herman, Joris Bijdendijk en Jermain de Rozario. Dit keer heeft het magazine geen gasthoofdredacteur, maar een thema: mannen en eten
Kantonrechter: zzp-journalisten krijgen te weinig betaald
01-11-2019 | 14:20:00
Twee freelance (foto)journalisten hebben een rechtszaak over tarieven tegen DPG Media gewonnen. De kantonrechter oordeelt in een eerste uitspraak dat de tarieven die zij voor hun werk kregen, te laag waren
[Onderzoek] Koopintentie bij papieren advertentie 40 procent hoger dan digitaal
31-10-2019 | 14:07:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt het meest gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit neuro-onderzoek
Tarieven freelance journalistiek drastisch gedaald
31-10-2019 | 09:59:01
Kranten en tijdschriften betalen hun freelance journalisten in 2019 bijna een kwart minder dan vijftien jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in het boek Hosselen, Harken en andere Handigheden: een survivalgids voor freelance journalisten
Jeroen Verkroost: Newsweek, de streamingmarkt, Mashable, deepfakes en meer
28-10-2019 | 11:48:35
Steengoed verhaal over hoe het er achter de schermen aan toegaat op de Newsweek-redactie. Dit is de realiteit van journalistiek vandaag. Lezen!
Sanoma: lagere resultaten in derde kwartaal
25-10-2019 | 15:06:00
Sanoma heeft haar resultaten voor het derde kwartaal bekendgemaakt. Voor het segment Media in Nederland daalde de omzet met 18,6 miljoen euro naar 87,4 miljoen euro
MMA stelt jury's vast voor Mercurs 2019
24-10-2019 | 15:00:00
De Magazine Media Associatie heeft de drie jury’s voor de Mercurs 2019 bekendgemaakt. De juryleden gaan begin november 2019 de 180 inzendingen beoordelen
LINDA. werkt samen met We Fashion voor serie Citroenstraat 10
21-10-2019 | 14:20:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
21-10-2019 | 11:36:25
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
16.900 bezoekers voor In de wolken Festival, Ouders van Nu
21-10-2019 | 09:52:00
De tweede editie van het In de wolken Festival heeft 16.900 bezoekers getrokken. Het driedaagse evenement richtte zich op (aanstaande) ouders met workshops, informatie en optredens
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
[Column] Femke Leemeijer: Dertig jaar ELLE
15-10-2019 | 14:24:23
Een paar weken geleden: buiten regende het en het was spitsuur in Amsterdam, maar in de lounge van het College Hotel brandde de kachel en waren de kaarsen aangestoken. Het was er gezellig
Kim Kötter gaat vloggen voor Kek Mama TV
15-10-2019 | 12:45:00
Presentatrice Kim Kötter geeft vanaf 7 november een exclusief inkijkje in haar wereld in vlogs voor Kek Mama TV. De presentatrice en influencer zal de kijkers van Kek Mama TV wekelijks meenemen in haar gezin, haar werk en alles wat haar bezighoudt
Vogue werkt samen met Rijksmuseum voor novembernummer
08-10-2019 | 10:29:00
Het novembernummer van Vogue staat in het teken van Dutch Design. Het nummer is een samenwerking tussen Vogue en het Rijksmuseum om het Rembrandtjaar te vieren
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
DeTijdschriften50 2020 | De Genomineerden
29-09-2019 | 23:27:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
27-09-2019 | 09:53:34
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
Laatste week voor inzenden Mercurs 2019
25-09-2019 | 14:57:24
Op donderdag 12 december 2019 vindt de uitreiking plaats van de Mercurs in het DeLaMar-theater te Amsterdam. Je kunt nog tot en met woensdag 2 oktober 17:00 uur jouw favoriet inzenden
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
23-09-2019 | 14:36:00
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
[Column] San Fu Maltha: Hoe de PINDA* ontstond
23-09-2019 | 12:44:00
Daar was 'ie dan eindelijk op 19 september 2019: De PINDA*, een Indische glossy voor iedereen. En dat in de huidige tijd, waarin printmedia het erg moeilijk hebben. Een glossy op de markt brengen en dan ook nog eens Indisch? Je lijkt wel tolol (gek)!
[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!
[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John
22-09-2019 | 23:56:00
Het slagveld in de media was afgelopen week weer boeiend. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek om te vertellen over hun plannen voor Net5
[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel
Voetballers op de cover van Vogue Man
17-09-2019 | 15:58:24
Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Memphis Depay staan dit jaar op de cover van Vogue Man, de mannenmode-editie van het magazine. Er zijnn drie verschillende covers uitgebracht
LINDA. verschijnt later door faillissement drukkerij
17-09-2019 | 10:36:00
Nummer 183 van LINDA. verschijnt niet deze week, maar pas aan het einde van de maand. Dat komt door het faillissement van drukkerij Corelio en de overstap naar een andere drukkerij
LINDA. lanceert lifestylegids LINDA.loves
17-09-2019 | 10:12:00
LINDA.loves, de lifestylegids van LINDA., is voor de eerste keer uitgekomen. Het magazine telt 220 pagina’s met artikelen en rubrieken over hebben, houden, doen en wegdoen op het gebied van wonen, mode, beauty, reizen en eten
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend
12-09-2019 | 13:44:00
De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen
Body positivity in oktobernummer Vogue
12-09-2019 | 08:30:00
Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle ‘Coco’ Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde
[Column] Wilbert van der Heijden: Koop eens een blootblad!
09-09-2019 | 09:45:17
Onze kinderen, zowel jongens als meisjes, douchen na het sporten eendrachtig weer met hun ondergoed aan. Dit preutse gedrag is moeilijk te rijmen met de onbezonnenheid waarmee veel jongeren zich op internet letterlijk blootgeven, ondanks de waarschuwingen die ze op school en thuis krijgen
ELLE Nederland bestaat 30 jaar
06-09-2019 | 12:39:00
ELLE Nederland bestaat deze maand 30 jaar en heeft een jubileumnummer uitgebracht. Een nummer waarin wordt teruggekeken op dertig jaar mode en personal style in Nederland, maar dat ook het vizier richt op de toekomst
Mediasector maakt afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
04-09-2019 | 23:35:00
De grootste partijen in de Nederlandse mediasector hebben afspraken gemaakt over reclame, distributie, content en digitalisering. Dit schrijft minister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
Hearst Netherlands lanceert incubator HearstLab - We Are Eves en HelloMaaS eerste deelnemingen
02-09-2019 | 15:08:00
Marscha Krouwel: "Dat HearstLab zich richt op door vrouwen geleide startups is niet alleen een goed initiatief passend bij Hearst maar is vooral een goede investering die zorgt voor relevante innovatie van onze bestaande business
Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award
30-08-2019 | 10:52:00
Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video Tijd voor Elkaar een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie Award in de categorie Marketing Campaign of the Year voor mediabedrijven
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
Flow verschijnt vaker in 2020
26-08-2019 | 15:23:00
In 2020 verhoogt het tijdschrift Flow zijn verschijningsfrequentie van acht naar tien keer per jaar. Het aantal abonnees is flink gegroeid, en ook de totale oplage toont zwarte cijfers
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
21-08-2019 | 13:09:50
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit te vieren, geeft het magazine de jubileumeditie uit met vijf verschillende covers
Gronings blog Sikkom komt met papieren magazine
15-08-2019 | 09:12:00
Vier keer per jaar komt Sikkom Magazine uit, een productie van het Groningse blog Sikkom van NDC Mediagroep. Het eerste nummers is op zondag 11 augustus verschenen
Matthijs van Nieuwkerk hint op vertrek bij DWDD
12-08-2019 | 18:00:00
Matthijs van Nieuwkerk ziet steeds meer redenen om komend voorjaar met DWDD te stoppen. Dat vertelt hij in het septembernummer van LINDA
Eerste nummer Vogue-hoofdredacteur Rinke Tjepkema verschenen
08-08-2019 | 09:58:34
Het September Issue van Vogue Nederland heeft deze keer drie verschillende covers. Het modenummer is het eerste issue van Vogue's kersverse hoofdredacteur Rinke Tjepkema, die al sinds haar veertiende Vogue-edities verzamelt
Sanoma merkt impact verkoop LINDA. in resultaten tweede kwartaal
25-07-2019 | 20:15:00
Sanoma merkt de impact op de verkoop van Mood for Media, oftewel de uitgeverij waar het blad LINDA. onder valt. Het bedrijf boekte bij de Nederlandse mediatak 14 procent minder omzet in het tweede kwartaal van 2019 ten opzichte van een jaar eerder
[Interview] Karin Swerink: Ik wil dat mensen de LINDA. zo bijzonder vinden dat ze hem willen bewaren
22-07-2019 | 10:33:00
Karin Swerink nam in april na elf jaar het stokje over van Jildou van der Bijl en verliet hiervoor met toch een beetje pijn in het hart haar VOGUE. We spreken haar over nieuwe kansen en plannen voor LINDA
Personeel Voetbal Internationaal boos over verkoop aan Digital Enterprises
19-07-2019 | 13:12:27
Het personeel van Voetbal Internationaal is boos over de verkoop van hun blad aan Digital Enterprises. Dit meldt het AD. Het personeel heeft een advocaat ingehuurd om de verkoop door WPG aan Digital Enterprises ongedaan te maken
Digital Enterprises neemt Voetbal International over van WPG
18-07-2019 | 12:11:00
Voetbal International is per 16 juli 2019 overgenomen door Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar een andere thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio
12-07-2019 | 13:49:00
Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy
Runner’s World maakt YouTube-serie over marathonlopers
10-07-2019 | 10:29:00
Runner’s World maakt een YouTube-serie over drie lopers op weg naar de marathon van Berlijn. Vanaf 28 juli is tien weken lang elke week een aflevering van Boost 2 Berlin te zien op het YouTube-kanaal van Runner’s World
[Interview] Rob Kolkman over Sanoma: De groei komt weer terug
05-07-2019 | 10:30:00
Rob Kolkman heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd in Nederland en daarbuiten. Aan hem nu de taak om als CEO leiding te geven aan Sanoma Media Netherlands. Chris Helt, reporter bij NU.nl, vraagt naar zijn plannen, The Wizzard of Oz en op je bek gaan
[Vacatures] Value Zipper zoekt Account Manager Brand Solutions
03-07-2019 | 09:36:00
Connectie maken. Dat is de kern van jouw baan als accountmanager bij Value Zipper. Je gaat relaties aan met onze klanten en helpt ze met marketingoplossingen die bij ze passen. De mogelijkheden zijn eindeloos: van advertenties in tijdschriften tot branded content in speelfilms
[Vacatures] MPG. zoekt een culinair redacteur voor Allerhande
02-07-2019 | 15:32:00
Wij zijn voor Allerhande per direct op zoek naar een Culinair Redacteur (32 uur per week). In deze functie ben je medeverantwoordelijk voor de productie van culinaire content voor de verschillende uitingen van (primair) Allerhande
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit
27-06-2019 | 11:51:00
NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit
[Onderzoek] Freelance journalisten in de regio verdienen minder dan minimumloon
20-06-2019 | 14:30:42
Freelance journalisten en fotojouranlisten verdienden met hun werk voor de regionale titels of huis-aan-huisbladen van de twee grootste mediaorganisaties in 2018 minder dan het wettelijk minimumloon
[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 | 12:36:40
Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 bekende merken
Psychologie Magazine lanceert Coachfinder
18-06-2019 | 09:32:00
Via Coachfinder.nl kunnen consumenten op basis van persoonlijke voorkeuren via een slim algoritme eenvoudig een coach vinden die bij ze past
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
17-06-2019 | 11:06:18
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Stripblad Eppo heeft primeur Asterix-album
17-06-2019 | 09:44:56
Stripblad Eppo publiceert de eerste pagina van het aankomende Asterix-album Dochter van de veldheer. Dat verschijnt in oktober
[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited
17-06-2019 | 08:27:17
Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
12-06-2019 | 12:31:00
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print
Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel
12-06-2019 | 11:54:00
Cosmopolitan heeft in samenwerking met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland gepresenteerd. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie
Rinke Tjepkema hoofdredacteur Vogue Nederland
12-06-2019 | 10:34:46
Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Ze werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
07-06-2019 | 14:15:00
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
Donald Duck viert 85ste verjaardag
06-06-2019 | 11:16:27
Donald Duck, in 1934 geboren als filmster in de video The Wise Little Hen, blaast zondag 9 juni 2019 85 kaarsjes uit. In Nederland verschijnt het 3500ste nummer van zijn weekblad
Arno Kantelberg juryvoorzitter National Geographic Fotowedstrijd
05-06-2019 | 12:22:18
Arno Kantelberg nam vorig jaar het hoofdredacteurschap van National Geographic Magazine over van Aart Aarsbergen. In die hoedanigheid zit hij ook de fotowedstrijd voor
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
ELLE Eten met snackbar op Bacchus Wijnfestival
31-05-2019 | 10:47:00
ELLE Eten zal tijdens het jaarlijkse Bacchus Wijnfestival een ELLE Eten X Bacchus Snackbar presenteren
Nathan Vos CCO New Skool Media, Alida Dijk hoofdredacteur Zin
29-05-2019 | 11:45:30
Nathan Vos heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. Hij zal gaan samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio
Bicycling lanceert Tour de France Special
29-05-2019 | 10:38:52
In de Bicycling Tour de France Sport Special analyseren Laurens ten Dam en zijn collega’s Bauke Mollema en Wout Poels alle Tour-etappes
VROUW brengt special Opgebiecht uit
28-05-2019 | 13:54:00
Opgebiecht is een van de populairste rubrieken in VROUW. Nu heeft het magazine van TMG een special uitgebracht rondom de rubriek, met veel zelfspot, miskleunen, rampvakanties en leesverhalen
Veronica Magazine lanceert The Guide
28-05-2019 | 12:35:30
The Guide telt 148 pagina’s en verschijnt in een oplage van 220.000 exemplaren. De special verschijnt ieder kwartaal en bevat alle Veronica-klassiekers, zoals films & series, muziek, uittips, lifestyle, puzzels, strips en acties
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
Donald Duck viert verjaardag met het Rijksmuseum
27-05-2019 | 11:49:00
Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni 2019 en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de Donald Duck Kunstcollectie
Sanders Media koopt vakbladen Meubel+ en Parketblad
22-05-2019 | 11:54:06
De vakbladen Meubel+ en Parketblad zijn per 1 mei 2019 overgenomen door Sanders Media uit Weert. Deze titels werden tot dan uitgegeven door de crossmediale uitgeverij Vakbladen.com
GTST-acteurs Alkan Çöklü en Melissa Drost hoofdredacteuren GTST Magazine
22-05-2019 | 09:25:00
Na Everon Jackson Hooi in 2017 en Dilan Yurdakul in 2018, zijn er in 2019 twee hoofdredacteuren. Alkan Çöklü en Melissa Drost nemen dit jaar samen het stokje over
Credits Media lanceert magazine De Liefde
21-05-2019 | 07:00:00
Credits Media lanceert De Liefde, een nieuw blad over liefde en relaties. De missie van De Liefde is om lezers informatie en inspiratie te bieden zodat ze meer uit hun liefdesrelatie kunnen halen. Ruud Hollander is de hoofdredacteur
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 11:51:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
Helden Magazine viert jubileum met extra dik nummer
16-05-2019 | 09:38:05
Helden Magazine bestaat tien jaar en brengt daarom eind mei 2019 een dubbeldik nummer uit. Het blad heeft voor de eerste keer een dubbele cover, met aan de ene kant Ronald Koeman en aan de andere kant Lieke Martens
Vtwonen richt strandkamers in
14-05-2019 | 12:34:21
Vtwonen heeft drie strandkamers ingericht aan het strand van Zandvoort. Ze staan naast het strandpaviljoen vtwonen@ajuma
Samenwerking Pinterest en vtwonen
07-05-2019 | 09:52:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Helene van Santen hoofdredacteur Kek Mama
07-05-2019 | 09:18:02
Op 1 juni 2019 start Helene van Santen als hoofdredacteur van Kek Mama. Helene van Santen is nu redactiemanager van Libelle.nl en Libelle TV
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
Sanoma boekt mindere resultaten in eerste kwartaal 2019
03-05-2019 | 14:53:00
De Nederlandse mediatak presteerde met 85,3 miljoen euro aan omzet. 11 procent minder vergeleken met het eerste kwartaal van 2018
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen
Groener Wonen tijdschrift voor mensen met een groen hart
29-04-2019 | 10:09:24
Het eerste nummer van het tijdschrift Groener Wonen van uitgeverij Vipmedia is verschenen. Het blad richt zich op mensen die duurzaam wonen belangrijk vinden
Uitblinkers in Zaken Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 22:02:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial Cross Media Case van het Jaar 2019
27-04-2019 | 12:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial in als Cross Media Case. We spreken met Tjerk de Vries, contentregisseur bij TMG Natives
LINDA.meiden Cross Media Merk van het Jaar 2019
27-04-2019 | 07:37:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is LINDA.meiden uitgeroepen tot Cross Media Merk van het Jaar 2019
Nouveau brengt special over koningin Máxima uit
18-04-2019 | 09:55:28
De glossy Nouveau heeft een Máxima-special samengesteld. De uitgave draait om de koningins leven tijdens de afgelopen twintig jaar aan het Nederlandse hof
25-jarig Zo Zit Dat promoot nieuwsgierigheid kinderen
17-04-2019 | 14:57:00
Tijdschrift Zo Zit Dat bestaat 25 jaar. Het tijdschrift bevordert nieuwsgierigheid bij kinderen Nieuwsgierigheid is hét gedrag dat ons in beweging brengt om nieuwe kennis te vergaren
150ste nummer JAN verschenen
17-04-2019 | 14:25:00
JAN heeft het honderdvijtfigste nummer uitgebracht met Hadewych Minis op de cover. JAN wil met dit jubimeumnummer het thema Alles kan Samen onderstrepen
Roto Smeets vraagt faillissement aan
17-04-2019 | 11:42:00
Drukkerij Roto Smeets heeft een faillisement aangevraagd voor alle drukkerij activiteiten in Nederland. Dit heeft het moederbedrijf Circle Media Group aangekondigd middels een persbericht
[Column] Femke Leemeijer: Vrij Nederland en het zwarte gat
16-04-2019 | 10:48:00
Ward, mijn advies: maak geschiedenis door niet door te sukkelen, maar stop. Niet stilletjes en bescheiden, maar met een legendarisch, onvergetelijk, spraakmakend en enerverend laatste nummer. Go with a bang en durf te sterven
L’HOMO. richt zich voortaan op hele LHBTI-gemeenschap
15-04-2019 | 17:30:00
Na tien jaar richt het jaarlijkse magazine L’HOMO. zich niet alleen meer op homomannen maar op de hele LHBTI-gemeenschap
Carros en Residence draaien door; niet failliet
12-04-2019 | 13:18:00
Een zusterbedrijf in de holding van de bladen Carros en Residence, Pelican Media BV is failliet verklaard. Carros en Residence blijven bestaan en zijn niet failliet
Vriendin & platform VriendinnenOnline.nl lanceren speeddate voor vriendinnen
11-04-2019 | 11:39:00
Vriendin en het onlineplatform VriendinnenOnline.nl organiseren binnenkort een speeddate voor vrouwen om ze te helpen met het vinden van waardevolle vriendschappen en nieuwe vriendinnen
Nieuw magazine over liefde en relaties: Ik ook van jou
11-04-2019 | 10:59:00
Uitgeverij Mediawater brengt een nieuw magazine op de markt over liefde en relaties met de naam Ik ook van jou. Het magazine zal twee keer per jaar als glossy verschijnen
Libelle viert 85e verjaardag
10-04-2019 | 16:19:00
Op 13 april 1934 verscheen de allereerste Libelle. 85 jaar is Libelle als influencer een groot en invloedrijke vrouwen-mediamerk van Nederland
100ste nummer Vogue Nederland
09-04-2019 | 16:14:00
Het 100ste nummer van Vogue Nederland, mei 2019, wordt gevierd met topmodel Doutzen Kroes op de cover - haar achtste Vogue-cover - en vier grote interviews
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.
02-04-2019 | 11:21:00
Karin Swerink is tot op heden hoofdredacteur van modetijdschrift VOGUE, uitgegeven door Hearst Netherlands. De ervaren bladenmaker is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA.
[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 | 11:09:37
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen
[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan
29-03-2019 | 14:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan
[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest
[Interview] Anke de Jong over het eerste virtuele model: Ik hoop dat Raven nog lang onderdeel blijft van Team Glamour
27-03-2019 | 09:18:00
Op de cover van Glamour staat voor het eerst een digitaal model: Raven. Het model is een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit. We spreken met hoofdredacteur Anke de Jong over de avatar, het digitale tijdperk en de scheidslijn tussen echt en nep
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
26-03-2019 | 12:21:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG
[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie
26-03-2019 | 10:24:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer
Ivo Janssens participeert met FIRA in GOOISCH… als lifestyle
26-03-2019 | 09:41:00
Voormalig 100%-NL magazine en Audax Media-directeur Ivo Janssens participeert met zijn onderneming FIRA in de kwartaalglossy GOOISCH …als lifestyle van Peter Contant en in diens online radiostation GOOISCH Music
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
Taco van den Velde vertrekt na 23 jaar bij Voetbal International
22-03-2019 | 12:12:00
Taco van den Velde voegt zich bij de technische staf van Bert van Marwijk, die eerder deze week werd aangesteld als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
21-03-2019 | 10:35:43
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
Hearst Create contentpartner Kenia's communicatiebedrijf Safaricom
14-03-2019 | 14:58:00
Hearst Create heeft een nieuw contract getekend met Safaricom, een groot telecommunicatiebedrijf in Kenia. Hearst Create zal voor Safaricom een magazine produceren
[Interview] Roger Verdurmen over Sanoma SYNC
14-03-2019 | 11:35:00
Sanoma Media introduceerde onlangs haar nieuwe full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC. We spreken met Roger Verdrumen, Concept & Strategy Director bij Sanoma over dit initiatief.
Mediabedrijven tekenen Charter Diversiteit
13-03-2019 | 14:25:00
Negen werkgevers uit de mediasector hebben het Charter Diversiteit getekend. AT5, BNNVARA, FunX, Human, KRO-NCRV, LINDA., NTR, Viacom en VPRO verklaren zich in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in hun eigen organisaties
MAGNA brengt magazine REDEFINE uit
13-03-2019 | 08:00:00
MAGNA-magazine REDEFINE slaat een weg in van het verbeteren, herpositioneren en opnieuw uitvinden van het mediavak. Met een nieuwe look, want de vertrouwde MAGNA Outlook was volgens de makers na vier jaar toe aan een opfrisser
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs
08-03-2019 | 12:00:00
Fotograaf Alexander Schippers heeft de Jos van Leeuwen Fotoprijs voor de nieuwsfoto van 2018 gewonnen. Deze nieuwe fotoprijs is in het leven geroepen door ANP en Hollandse Hoogte. De prijs is vernoemd naar de Haagse nieuwsfotograaf Jos van Leeuwen
FT zet Readly in top 10 snelstgroeiende mediabedrijven
06-03-2019 | 14:37:00
Readly, de digitale abonnement-service voor magazines is gerangschikt in de top 200 van de Financial Times 1000-lijst van snelstgroeiende bedrijven in Europa. Readly is het zevende snelstgroeiende bedrijf in de mediacategorie
Shatho Beheer neemt tijdschriften Veen Media over
06-03-2019 | 11:51:00
Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, Maarten! en New Scientist worden per 1 juli 2019 onderdeel van Shatho Beheer. Shatho Beheer neemt de tijdschriften over van Veen Media, onderdeel van Veen, Bosch & Keuning Uitgevers Groep
Glamour zet virtueel model op cover
05-03-2019 | 12:24:00
Glamour zet voor het eerst een digitaal model op de cover. Het gaat om Raven, een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit
Topmodel Imaan Hammam op cover Vogue
05-03-2019 | 11:08:00
Op de plek waar ze ooit verliefd werden, in Tulum, werden topmodel Imaan Hammam en haar vriend Lentini door Bibi Borthwick gefotografeerd voor het Nederlandse Modern Love-nummer van Vogue
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mark Miedema over de events van Sanoma
04-03-2019 | 12:53:00
Mark Miedema is sinds 3,5 jaar Director Events bij Sanoma. Hij zorgt ervoor dat lezers en lezeressen op optimale wijze in contact komen met mediamerk, redactie en adverteerders
[Interview] Patrick van Hooy over 5 jaar Value Zipper
04-03-2019 | 11:22:00
Value Zipper bestaat in 2019 alweer vijf jaar. Het bedrijf timmert hard aan de weg met het verbinden van merken aan media, en branded content toevoegen aan speelfilms. We spreken met Patrick van Hooy, directeur/eigenaar
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
Jet Roos CFO Talpa Network
22-02-2019 | 13:49:00
Jet Roos is per 18 maart benoemd tot CFO bij Talpa Network. Jet Roos was acting EO en CFO van eBay Classifieds Group Benelux. Eerder was aangekondigd dat CFO Shashi Baboeram Panday ervoor gekozen heeft om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media
Rob Stenders nieuwe columnist Soundz Magazine
22-02-2019 | 12:10:00
Rob Stenders, dj voor BNNVara op NPO Radio 2, heeft een nieuwe column verkregen in het muziekmagazine Soundz Magazine. Leo Blokhuis, muziekkenner, dj, schrijver en presentator heeft daarnaast een nieuwe rubriek gekregen met de titel Dossier Blokhuis
In de Wolken Festival van Ouders van Nu naar Expo Haarlemmermeer
21-02-2019 | 11:03:00
De tweede editie van het In de wolken Festival vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2019 op een nieuwe locatie: de Expo Haarlemmermeer. Dit is een nieuwe locatie. Het festival voor nieuwe ouders en aanstaande ouders is een initiatief van Ouders van Nu, onderdeel van Sanoma
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
Harper's Bazaar en BrandedUI organiseren International Women's Day Summit  
19-02-2019 | 11:27:00
Op woensdag 6 maart organiseren Harper's Bazaar Network Academy en BrandedU de International Women's Day Summit 2019 in De Hallen Studio's in Amsterdam. Twee dagen later is het Internationale Vrouwendag
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
[Onderzoek] Zin: 50+ vrouw voelt zich jonger
15-02-2019 | 12:17:00
Bijna 7 op de 10 vrouwen voelen zich, gemiddeld, 13 jaar jonger dan ze feitelijk zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder vrouwen tussen de 50 en 75 jaar uitgevoerd in opdracht van tijdschrift Zin
Coiffure Media Group neemt kappersbladen over van Vakbladen.com
15-02-2019 | 09:42:00
De merken die onder het nieuwe uitgeefbedrijf vallen zijn: Coiffure Magazine, Coiffuretv.nl, Coiffure Award, Estetica NL en One Hairdresser
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 | 10:19:00
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine Impact
13-02-2019 | 14:00:00
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord is gestart met een nieuw magazine onder de naam Impact. Daarmee wil het ontwikkelbedrijf het noordelijkste deel van Noord-Holland etaleren
Sanoma verbetert winstgevendheid
08-02-2019 | 13:35:08
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
Vakmedianet Groep neemt VMT, Voeding Nu en VMT Food over
08-02-2019 | 12:50:00
Vakmedianet Groep neemt per 1 maart de business to business-titels VMT, Voeding Nu en VMT Food over van MYbusinessmedia. Bij de overname zijn 10 medewerkers betrokken.Vakmedianet groep geeft al titels als Distrifood en Foodmagazine uit
Topmodel Lara Stone siert maartnummer van Vogue
06-02-2019 | 12:04:00
Exclusief voor Vogue Nederland werd Nederlands topmodel Lara Stone in Brighton gefotografeerd voor alweer haar vierde Vogue Nederland-cover
[Interview] Alexia Hageman: de moderne vakjournalist is de ideale contentmarketeer
05-02-2019 | 12:40:00
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is Nursing uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Wij spreken met Alexia Hageman, hoofdredacteur bij Nursing
[Interview] Yara Michels: Ik voel snel aan of een verhaal iets gaat losmaken
05-02-2019 | 10:54:00
Dit jaar voor het eerst genomineerd voor DeMedia100 en gelijk een plaats in maar liefst drie lijsten: DeInfluencer50, DeTijdschriften50 én DeMedia100. Hoofdredacteur van LINDA.meiden Yara Michels is een multitalent en vastberaden
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Uitgeverij Credits Media brengt titels onder bij Aldipress
23-01-2019 | 10:08:00
Credits Media brengt per januari 2019 haar gehele assortiment bestemd voor de losse verkoop onder bij BV Aldipress, distributeur en trademarketeer van tijdschiften
Ouders van Nu maakt parkeerbord voor zwangeren
18-01-2019 | 11:53:00
Ouders van Nu ontwierp een ludiek verkeersbord dat werkgevers kunnen plaatsen op hun parkeerterrein. Zwangere vrouwen weten dan dat er een ruime parkeerplek beschikbaar is, waar ze makkelijk in- en uitstappen
Restyling voor Elsevier Weekblad
18-01-2019 | 09:28:00
Elsevier Weekblad heeft een nieuw jasje gekregen. Vanaf 24 januari is het magazine voorzien van meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten
Remy Ludo Gieling hoofdredacteur Management Team
15-01-2019 | 12:42:00
Remy Ludo Gieling is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Management Team. Gieling volgt daarmee vertrekkend voorman Thijs Peters op
[Bladformule] Bas Vlugt: FourFourTwo
14-01-2019 | 22:41:00
F&L Media haalt alles uit de licentie wat erin zit. Ik bedoel: als je de licentie dan toch hebt; waarom zou je dan niet inzetten op het primair overnemen en vertalen van artikelen
BNR en Quest starten podcast BNR Questcast
09-01-2019 | 12:56:00
Quest en BNR Nieuwsradio zijn een podcast gestart: BNR Questcast met presentator Robin Rotman, BNR Nieuwsradio, en co-host Frank Beijen van Quest
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube
Restyling Glamour en Lil' Kleine als gasthoofdredacteur
31-12-2018 | 11:34:00
In 2019 krijgt Glamour een luxere en volwassenere uitstraling, met dikker en mat papier en een matte cover. Om dit te lanceren is Lil’ Kleine in editie 3 Glamour’s eerste gasthoofdredacteur
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sanne Groot Koerkamp over Quest; Magazinemerk van het Jaar
30-12-2018 | 22:34:00
In december werden de Mercurs uitgereikt. Je wilt ze als uitgever allemaal winnen, maar is één absolute hoofdprijs, de Oscar voor tijdschriften; de Mercur voor Magazine Merk van het Jaar. Dit jaar won Quest, een uitgave van Hearst Netherlands. Nederlands MediaNetwerk was erbij en sprak de dag erna uitvoerig met winnend hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp
[Interview] Kees Wilbrink: Print blijft een geweldig medium in de mix
30-12-2018 | 17:05:00
Sanoma heeft zich in de afgelopen jaren met grote en minder grote bewegingen aangepast aan de wereld van nu en heeft zich getransformeerd van tijdschriften-uitgever tot een crossmediale speler. We speken met Kees Wilbrink, Commercial Director bij Sanoma
[Bereiksonderzoek] De Telegraaf, RTL Nieuws en LINDA. zien online bereik groeien
29-12-2018 | 13:34:00
Online bereik van de Telegraaf steeg in november 2018 met 20 procent tot 5,5 miljoen. Daarmee bereikt de Telegraaf online 34,6 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. Dat blijk uit de meest recente NoBo cijfers van Vinex
Sanne Visser verlaat WPG Media
20-12-2018 | 17:42:00
Per 1 januari 2019 stopt Sanne Visser als Directeur Uitgever bij WPG Media en Voetbal International. Die functie vervulde ze sinds augustus 2017
[Interview] Luc van Os: Inzichtelijk en meetbaar wil niet zeggen gratis
18-12-2018 | 13:33:00
Hearst Netherlands nam eind 2017 G+J Media over. Een jaar later is de integratie een eind gevorderd, maar nog niet afgerond. Ondertussen staat de wereld buiten ook niet stil. Wij spreken met CEO Luc van Os
Flow wint Mercur d’Or/LOF 2018
17-12-2018 | 08:52:26
Met de oeuvreprijs wordt een persoon of een magazinemerk geëerd vanwege langdurige en opvallende prestaties op de Nederlandse magazinemarkt
fonQ licentiepartner voor webshop vtwonen
14-12-2018 | 11:19:00
fonQ gaat als licentiepartner alle e-commerce activiteiten op vtwonen.nl per 1 april 2019 runnen voor vtwonen. Daarmee is ‘vtwonen by fonQ’ geboren
Quest wint Mercur Magazinemerk van het Jaar
14-12-2018 | 09:47:00
Jossine Modderman van LINDA.nl is Hoofdredacteur van het Jaar, Flow wint de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines en Quest wint de Mercur Magazinemerk van het Jaar
[Column] Femke Leemeijer: Mijn Mercurs
14-12-2018 | 08:45:00
Ik tik dit stukje aan de vooravond van de Mercurs. Wanneer je deze column leest, kun je op de website zien wie de gelukkigen zijn, maar ik ben nu nog onwetend en zal je vertellen wie mijn winnaars zijn
Amnesty en Tosti Creative lanceren de glossy Glamoria!
12-12-2018 | 12:01:00
In Glamoria! vind je niet het laatste nieuws uit 't Gooi of de beste anti-aging tips. Als lezer kom je alles te weten over de hopeloze situatie in de Griekse vluchtelingenkampen
[Interview] Sanne Groot Koerkamp: Dylan Haegens veroorzaakt gekte, net Michael Jackson
11-12-2018 | 10:08:00
Dylan is de meest recente aanwinst van Hearst. Het nieuwe magazine is vernoemd naar - en gaat over - de populaire YouTuber Dylan Haegens. Aan Quest-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp om alles in goede banen te leiden en van Dylan een succes te maken
Miljuschka Witzenhausen columnist bij Flair
10-12-2018 | 14:12:00
In november verscheen het eerste nummer van Flair in de nieuwe stijl. Met onder andere een nieuwe columnist: presentatrice en tv-kok Miljuschka Witzenhausen
Samenwerking muziekmagazine Soundz en Ziggo Dome
06-12-2018 | 14:31:37
De samenwerking zal bestaan uit het inzetten van elkaars platformen voor concertnieuws en andere commerciële activiteiten
&C opent winkel en café, redactie verhuist
06-12-2018 | 14:20:00
Vanaf januari krijgt de redactie een nieuwe werkplek die gecombineerd wordt met een winkel en een café waar bezoekers producten kunnen kopen en koffie kunnen drinken
Vincent Siegelaar commercial director Hearst Netherlands
04-12-2018 | 21:01:00
Vincent Siegelaar wordt per 1 januari 2019 verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hearst Netherlands
[Interview] Rutger Houweling: Bever werkt zonder extern contentbureau
26-11-2018 | 12:00:00
Als Head of Content & Social van buitenwinkelketen Bever staat Rutger Houweling aan de basis van het net gelanceerde branded outdoormagazine Buitentijd. Het magazine en print spelen een belangrijke rol in de nieuwe crossmediale contentstrategie van Bever. Wij spreken Rutger Houweling over de bladformule en hoe journalistiek en commercie hand-in-hand kunnen gaan
Bekendmaking nominaties LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019
23-11-2018 | 14:13:00
De LOFonderscheiding voor Vakinformatie is de tweejaarlijkse kwaliteitsonderscheiding voor vakinformatieve media voor beroep en bedrijf
Hearst Create wint tijdens Grand Prix Content Marketing
23-11-2018 | 13:33:00
Lifestylecontentmarketingbureau Hearst Create heeft tijdens de Grand Prix Content Marketing 2018 de Bekroning Beste Fotografie ontvangen voor KLM’s in-flight magazine Holland Herald
AD en 24Kitchen brengen 24Kitchen Fijne Feestdagen Special uit
23-11-2018 | 08:44:47
De 24Kitchen Fijne Feestdagen Special is een bewaarnummer met 100 pagina’s aan recepten van 24Kitchen-chefs zoals Jamie Oliver, Donna Hay, Annabel Langbein, Danny Jansen en Mounir Toub
&C presenteert Trendboek AND SEE 2019
19-11-2018 | 14:01:00
&C brengt in samenwerking met L’Oréal en Etos het Trendboek AND SEE 2019 uit. In dit softcoverboek van 228 pagina’s vind je de trends voor volgend jaar
BlazHoffski koopt tv-rechten Alles rustig? van journalist Nick Klaessens
19-11-2018 | 11:25:00
De film- en tv-rechten voor de debuutroman Alles rustig? van Nick Klaessens zijn aangekocht door BlazHoffski. De komende maanden zullen zij het boek verwerken tot een mogelijke tv-serie
Gerard van Roekel winnaar National Geographic Fotowedstrijd 2018
19-11-2018 | 10:15:00
In de jury namen dit jaar fotografen Sacha de Boer, Marco Borsato, Ruben Smit, Frederik Buyckx en juryvoorzitter Aart Aarsbergen plaats
&C presenteert Trendboek AND SEE 2019
19-11-2018 | 10:09:01
&C brengt in samenwerking met L’Oréal en Etos het Trendboek AND SEE 2019 uit. In dit softcoverboek van 228 pagina’s vind je de trends voor volgend jaar
Gerard van Roekel winnaar National Geographic Fotowedstrijd 2018
19-11-2018 | 09:23:00
De foto van een eenzame figuur die een imposant zandduin in Namibië beklimt, heeft de National Geographic Fotowedstrijd 2018 gewonnen. Dat is tijdens de prijsuitreiking bekendgemaakt
38 nominaties Mercurs 2018
16-11-2018 | 11:37:00
In totaal zijn 38 nominaties in acht categorieën toegekend voor de 21ste editie van de Mercurs, de jaarprijzen van de magazine mediabranche
VIVA400-awards 2018 uitgereikt
16-11-2018 | 11:03:47
Voor de elfde keer zijn de VIVA400-awards uitgereikt aan de meest inspirerende en succesvolle vrouwen van Nederland. De awardshow werd gehost door vlogger Sanny Verhoeven en VIVA-hoofdredacteur Debby Gerritsen
Sanoma verkoopt Head Office België
16-11-2018 | 10:16:22
Head Office België gaat per direct zelfstandig verder. Head Office Nederland blijft onderdeel van Sanoma Media Netherlands
Sanoma verkoopt Head Office België
16-11-2018 | 08:14:00
Sanoma heeft Head Office België verkocht aan de oprichters van Head Office in België, Gilles van Lembergen en Tim Pauwels. Head Office België gaat per direct zelfstandig verder
Daphne Deckers gasthoofdredacteur Nouveau
14-11-2018 | 08:23:10
Hoe is het mogelijk dat de grootste bevolkingsgroep van Nederland zo goed als onzichtbaar is? Dat vraagt Nouveau’s hoofdredacteur Claudia Straatmans zich af. Ze brengt een ageless-editie uit met gasthoofdredacteur Daphne Deckers
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
Redesign Veronica door CapeRock
13-11-2018 | 10:48:00
CapeRock ontwikkelde Veronica TV, Radio Veronica en het magazine als één merk. Verschillende elementen, geïnspireerd op het maritieme verleden, komen terug in alle uitingen (tv, digital, print)
[Interview] Rob Koghee (DigiMaQ): Wat heb jij de laatste tien jaar voor je abonnees gedaan?
12-11-2018 | 10:51:35
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media om zich te kunnen richten op nieuwe samenwerkingen en overnames. Een resultaat daarvan is DigiMaQ, dat Rob Koghee samen met Push2Tablet ontwikkelde. Wij spreken hem over de nieuwe applicatie
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 10:19:43
Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
LINDA. realiseert exclusief interview met Michelle Obama
12-11-2018 | 10:07:00
De autobiografie van voormalig first lady Michelle Obama, Mijn Verhaal, verschijnt op 13 november 2018. LINDA. mocht haar als enig medium in Nederland interviewen
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 09:46:00
Hearst lanceert Dylan Magazine. Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
[Interview] Rob Koghee (DigiMaQ): Wat heb jij de laatste tien jaar voor je abonnees gedaan?
12-11-2018 | 09:20:00
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media om zich te kunnen richten op nieuwe samenwerkingen en overnames. Een resultaat daarvan is DigiMaQ, dat Rob Koghee samen met Push2Tablet ontwikkelde. Wij spreken hem over de nieuwe applicatie
[Kijkcijfers] 1,2 miljoen mensen zien Max Verstappen Formule 1 GP van Brazilië net niet winnen
12-11-2018 | 07:49:00
Ongenaakbaar op nummer 1 Boer zoekt Vrouw (KRO-NCRV, Nederland 1), waar de boerenliefde inmiddels van het scherm spat. Er keken 3,4 miljoen mensen
Lancering voetbalmagazine FourFourTwo
08-11-2018 | 12:09:00
Voetbalmagazine FourFourTwo wordt in meer dan twintig landen uitgegeven en bespreekt naast de Premier League de grote Europese voetbalcompetities en de internationale sterren
TMG wint Native Advertising Award
07-11-2018 | 11:03:58
De mini-editie van Privé, gemaakt door de Natives-afdeling van TMG en Privé, in opdracht van het Rijksmuseum, is winnaar geworden van de internationale Native Advertising Award
Hearst Create wint Special Mention bij German Design Award
07-11-2018 | 09:53:41
Hearst Create heeft bij de German Design Awards een Special Mention gewonnen binnen de categorie Editorial met het inflight magazine van Kenya Airways Msafiri
Beau van Erven Dorens gasthoofdredacteur LINDA.man
06-11-2018 | 15:50:00
Presentator Beau van Erven Dorens is het nieuwe gezicht van de LINDA.man, de mannenvariant van LINDA. Hij neemt het stokje over van Johnny de Mol die vorig jaar gasthoofdredacteur was
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 12:27:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert over kijk- en luistercijfers, maar over bereik van dagbladen en tijdschriften publiceren we veel te weinig. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 11:07:42
Margriet bestaat 80 jaar. Om dit te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
Delicious. komt met kookboek Delicious. Elke dag bijzonder!
06-11-2018 | 10:35:39
In Delicious. Elke dag bijzonder! staan meer dan 101 internationale gerechten met een twist door Food Director Phoebe Wood
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 10:24:14
Om het jubileum te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
Delicious. komt met kookboek Delicious. Elke dag bijzonder!
06-11-2018 | 09:38:15
In Delicious. Elke dag bijzonder! staan meer dan 101 internationale gerechten met een twist door Food Director Phoebe Wood
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 09:25:29
Mediumbereik is belangrijk voor adverteerders, mediabureaus en exploitanten. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
Uitgeverij Scala brengt Creëer Magazine uit
05-11-2018 | 10:19:00
Creëer Magazine is een honderd pagina's tellend tijdschrift, gericht op de moderne vrouw met een creatieve levensstijl. Creëer Magazine geeft tips om een eigen creatieve draai aan het leven te geven.
MKB-voorzitter Jacco Vonhof columnist De Ondernemer
02-11-2018 | 12:02:13
De column van Jacco Vonhof maakt onderdeel uit van een inhoudelijke vernieuwing van De Ondernemer. Er is een uitgebreider netwerk aan schrijvende experts binnen de ondernemerswereld samengesteld en er wordt meer eigen redactionele content gepubliceerd
Medialane richt zich op televisieproducties en live entertainment, Chantal Janzen gaat zelfstandig verder met &C
31-10-2018 | 11:03:00
MediaLane gaat zich volledig concentreren op content creatie voor televisieproducties en live entertainment. En volgt hiermee de internationale trend van de opmars van live entertainment
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
L’OFFICIEL NL Anniversary issue: 10 jaar, 10 covers, 10 vrouwen
26-10-2018 | 12:18:43
De Nederlandse editie van het internationale modeplatform L’OFFICIEL bestaat tien jaar. Ter ere hiervan verschijnt deze maand een 400+ pagina tellend jubileumnummer met tien verschillende covers
Omzet Sanoma Media Nederland stijgt in derde kwartaal naar 106 miljoen euro
24-10-2018 | 08:16:00
De omzet steeg in het derde kwartaal door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop
[Interview] Teun Naber over deelname van Autovisie aan de Media Rally 2018
23-10-2018 | 23:34:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Teun Naber rijdt mee met het Autovisie team. Wij bellen hem
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 17:45:00
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 10:59:45
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Floris Wyers over de deelname van Pure Luxe Media & Events aan de Media Rally 2018
23-10-2018 | 07:48:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Floris Wyers rijdt mee met het Pure Luxe Media & Events team. Wij bellen hem
Léon Bouwman naar New Skool Media
22-10-2018 | 19:03:00
Léon Bouwman wordt per 1 januari uitgever en directeur Line/Brand Extensions en Events bij New Skool Media
Het PR Bureau werkt voor Huawei en Quest
22-10-2018 | 09:22:22
Huawei slaat de handen ineen met Het PR Bureau. Dat is de uitkomst van de pr-pitch die het technologiebedrijf onlangs organiseerde. Het PR Bureau verzorgt in Nederland de marketing- en corporate pr-activiteiten
Miluska van ’t Lam opvolger Cécile Narinx bij Harper's Bazaar
16-10-2018 | 09:26:00
Miluska van ’t Lam is per 15 oktober 2018 benoemd tot hoofdredacteur van Harper’s Bazaar Nederland. Dit maken Luc van Os, CEO Hearst Magazines Netherlands, en Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands, bekend
Snippet Media brengt Saar Magazine vier keer uit in 2019
15-10-2018 | 13:45:00
Snippet Media gaat in 2019 vier keer Saar Magazine uitbrengen in print. De van oorsprong online titel is op verzoek van de lezers in 2017 voor het eerst in print verschenen
Nieuw bij ADR Nieuwsmedia (De Persgroep): Z en Zo
15-10-2018 | 09:57:00
De titels van ADR Nieuwsmedia vernieuwen met de bijlagen; Z en Zo. Met meer aandacht voor de regio, meer duiding, meer wetenschap en meer aandacht voor de wensen van de lezer
LINDA.brandstore op Schiphol
12-10-2018 | 09:51:00
Er is een LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer, een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
Sanoma lanceert Donald Duck special voor dyslectische kinderen
09-10-2018 | 11:30:00
Sanoma lanceert Ducklexie, een speciale uitvoering van Donald Duck voor de lancering van de Dag van Dyslexie. Deze speciale editie is speciaal ontwikkeld voor kinderen die moeite hebben met lezen
Sanoma lanceert AutoWeek Campers
08-10-2018 | 09:00:13
Sanoma lanceert AutoWeek Campers. Het magazine ligt vanaf 2 oktober in de winkel en zal vijf keer per jaar worden uitgebracht. Het magazine van 100 pagina’s biedt inspiratie en informatie voor campereigenaren of geïnteresseerden
VIVA400 The Movement: topvrouwen bundelen hun krachten
05-10-2018 | 10:38:00
Inspirerende, ambitieuze en succesvolle vrouwen strijden in zes categorieën om een felbegeerde VIVA400-award
DeTijdschriften50 2019 | De Genomineerden
03-10-2018 | 00:38:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 18:03:00
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 10:56:15
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair en welke koers ze wil varen met het blad voor open-minded vrouwen
High Society Privé Mini Special genomineerd voor internationale Native Advertising Award
27-09-2018 | 13:17:00
De High Society Privé Mini Special, die afgelopen maart uitkwam, is genomineerd voor een prestigieuze Native Advertising Award in de categorie ‘Best Use of Print Media’
Renske Veldhoff hoofdredacteur Vriendin
27-09-2018 | 12:31:00
Audax Publishing heeft Renske Veldhoff benoemd als hoofdredacteur van Vriendin. De afgelopen maanden heeft zij deze functie reeds ad interim ingevuld
LINDA. bestaat vijftien jaar
24-09-2018 | 10:39:16
In het najaar van 2003 kwam de allereerste LINDA. uit. Vijftien jaar later ligt, aanstaande woensdag 26 september, het jubileumnummer in de winkel. Met niet één, maar vijftien Linda look-a-likes op de cover. LINDA. is de laatste jaren uitgegroeid tot een mediamerk
Runner’s World lanceert podcast Susy Q & A
19-09-2018 | 12:20:00
Topatlete Susan Krumins en hoofdredacteur Olivier Heimel bespreken in de podcast actuele ontwikkelingen in de loopwereld, het topsportleven van Krumins en beantwoorden vragen van luisteraars
Klaar Bavinck verantwoordelijk voor Allerhande bij MPG.
19-09-2018 | 09:53:00
Klaar Bavinck is bij communicatie- en contentmarketingbureau MPG. gestart als client content director. Ze is verantwoordelijk voor het crossmediaplatform Allerhande van Albert Heijn
Stage Entertainment Nederland en Vrouw met mini musicalspecial in De Telegraaf
15-09-2018 | 20:06:00
Magazine Vrouw brengt de start van het komende musical- en theaterseizoen extra onder de aandacht
Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet
14-09-2018 | 12:09:00
Deze week is Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet. ‘Haar’ Margriet staat in het teken van haar nieuwe leven na het overlijden van haar man Guus Verstraete
Josephine Kay benoemd tot hoofdredacteur Cosmopolitan
14-09-2018 | 10:28:00
Josephine Kay is gestart als hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze volgt Anne Marije de Vries Lentsch, die Hearst Agency gaat leiden, op
[Interview] Chantal Janzen: Veranderend televisielandschap brengt onrust - en dat is goed
12-09-2018 | 13:44:00
Alleskunner Chantal Janzen bekleedt een toptienpositie in DeMedia100. Naast theater, film en heel veel televisie, is ze uitgever van het magazine en merk &C. Net bevallen van zoon Bobby heeft ze even wat rustiger aan gedaan
New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
10-09-2018 | 13:31:00
De uitgever stelt de online advertentieruimte volledig beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen
Value Zipper lanceert elfde editie van Boer zoekt Vrouw-magazine
07-09-2018 | 09:17:00
Het elfde nummer van Boer zoekt Vrouw-magazine verschijnt op 16 oktober. Het magazine bevat interviews met de vijf boeren en hun potentiële geliefden
Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 | 09:34:00
Tot 1 januari 2019 blijft Susan Duinhoven CEO a.i.
David Vink leidt jury Mercurs 2018
05-09-2018 | 16:27:00
Acht juryleden gaan begin november de nominaties en winnaars vaststellen in negen categorieën
Voetbal International krijgt drie hoofdredacteuren
03-09-2018 | 15:38:00
Voetbal International benoemt Taco van den Velde, Peter Wekking en Pieter Zwart als driehoofdige hoofdredactie
Celeste Boddaert hoofdredacteur OPEN Rotterdam
03-09-2018 | 12:03:00
Celeste Boddaert is per 1 september 2018 benoemd tot hoofdredacteur van OPEN Rotterdam. Zij volgt de huidige hoofdredacteur Rob Freijssen en initiatiefnemer van OPEN Rotterdam op
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
Nicolette Fox hoofdredacteur vtwonen
28-08-2018 | 16:04:00
Sanoma maakt bekend dat Nicolette Fox, nu adjunct-hoofdredacteur bij Libelle, per 1 september start als hoofdredacteur van vtwonen. Zij volgt hiermee Carlein Kieboom op
Mark Mackintosh hoofdredacteur Columbus Travel
22-08-2018 | 15:02:22
Na dertien jaar lang het reismagazine Columbus Travel te hebben geleid, dragen oprichters Louise ten Have en Matthijs de Groot de mantel van het hoofdredacteurschap over aan Mark Mackintosh
Sanoma lanceert Tina Awards
18-08-2018 | 13:18:00
Sanoma reikt dit jaar voor het eerst de Tina Awards uit. Populaire artiesten en influencers als Lisa & Lena, Lil’ Kleine, Marije Zuurveld, Kalvijn, Maan, Vajèn van den Bosch en Joy van BeautyNezz strijden om deze onderscheiding
Mini-documentaire toont out-of-office-experiment Elle
17-08-2018 | 11:58:20
De volledige redactie van Elle verruilt voor een week de gebruikelijke office voor landgoed Ullerberg te Ermelo. Dit naar aanleiding van de nieuwe thema's: land, natuur, creativiteit en community
Mercurs: twee nieuwe categorieën en inzendingen van start
16-08-2018 | 15:50:00
Het thema Media in Motion haakt in op de veranderingen in de tijdschriftenbranche waarbij het magazinemerk in almaar nieuwe vormen op verschillende platforms verschijnt
Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct
15-08-2018 | 07:59:00
Marc Duijndam: “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel aansluit bij mijn persoonlijke ambities."
Septembernummer Harper’s Bazaar in teken van kunst
14-08-2018 | 15:24:00
Is mode kunst? Met die grote vraag in het achterhoofd heeft de redactie van de Nederlandse Harper’s Bazaar haar jaarlijkse septembernummer gemaakt.
Helden strikt interview met oud FIFA-baas Sepp Blatter
13-08-2018 | 09:47:00
In 2015 werd Blatter afgezet door de mondiale voetbalbond en voor zes jaar geschorst. Frits Barend ging bij Blatter langs in Zwitserland
Runner’s World en Bicycling van WPG naar Hearst
18-07-2018 | 08:25:33
De titels werden door WPG Media uitgegeven op basis van een licentie met het Amerikaanse Rodale Inc. Eind vorig jaar kondigde Hearst Magazines Inc. de overname aan van Rodale
HandicapNL lanceert magazine saam[en]
04-07-2018 | 15:52:00
HandicapNL brengt het magazine saam[en] uit: over, voor en door mensen met een handicap en mantelzorgers
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 | 10:31:00
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
[Interview] Erwin van Luit over zijn plannen bij New Skool Media
02-07-2018 | 11:42:20
New Skool Media is een uitgever van twintig mediamerken, waaronder een aantal titels die zijn overgenomen van Sanoma. Een van de grootste titels is Elsevier,
[Interview] Aimée Kiene aan de slag als chef Volkskrant Magazine
22-06-2018 | 09:48:00
Aimée Kiene heeft sinds begin april het stokje overgenomen van Corinne van Duin als chef van Volkskrant Magazine. Kiene is geen onbekende van de Volkskrant
Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax
01-06-2018 | 09:48:16
De Wind komt van Wayne Parker Kent. Bij Audax wordt De Wind verantwoordelijk voor de online strategie van de titels
WENDY Magazine lanceert een limited edition zomerkledingcollectie
28-05-2018 | 08:31:00
WENDY Magazine komt met een limited zomerkledingcollectie die exclusief te koop zal zijn bij Kruidvat
Cécile Narinx stopt bij Harper’s Bazaar en wordt stijlredacteur van de Volkskrant
22-05-2018 | 15:29:00
Philip Remarque op volkskrant.nl: "Wel chic voor onze Volkskrant: vanaf 1 september hebben we een stijlredacteur. Veel belangrijker: het is Cécile Narinx!
Gaykrant lanceert de Gaykrant 100
18-05-2018 | 10:45:09
De Gaykrant, het onafhankelijke LHBT+ platform van Nederland start de Gaykrant 100. De lijst met de honderd meest inspirerende rolmodellen, actoren en influencers van Nederland van en voor de Regenboogcommunity
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Marieke van Bommel voorzitter Stichting Quiet 500
16-05-2018 | 16:59:00
Per 1 juli 2018 wordt Marieke van Bommel voorzitter van de Stichting Quiet 500. Zij treedt daarmee in de voetsporen van de huidige voorzitter en mede-oprichter Ralf Embrechts, die als ambassadeur aan Quiet verbonden blijft
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten
04-05-2018 | 16:36:00
Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis
Rens Muller eindredacteur Runner’s World
25-04-2018 | 18:36:11
Rens Muller wordt per 1 mei de nieuwe coördinerend eindredacteur van Runner’s World. Rens Muller was eerder onder meer werkzaam als hoofdredacteur van Veronica Magazine en content director bij de Nederlandse Top 40
Tina gaat samenwerking aan met online sterren Lisa & Lena
24-04-2018 | 15:22:36
Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers
Kidsweek 15 jaar
18-04-2018 | 11:30:44
Om het 15 jarig-bestaan te vieren is een speciale extra dikke omkeerkrant gemaakt, waarin onder meer wordt teruggeblikt op bijzondere verhalen uit 15 jaar Kidsweek
[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print
17-04-2018 | 14:56:30
Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?
Zomermagazine GTST vanaf juli verkrijgbaar
10-04-2018 | 20:11:00
In navolging van het eerste GTST Magazine in de zomer van 2017 wordt ook dit jaar de zomerstop van de serie gevuld met een tijdschrift van Goede Tijden, Slechte Tijden, gemaakt door de cast
NTB, Runner's World en Bicycling lanceren magazine Triathlon
09-04-2018 | 09:55:00
De sport triatlon wint meer en meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond in samenwerking met Runner's World en Bicycling het magazine Triathlon
Value Zipper: Waarom adverteren in magazines?
30-03-2018 | 12:19:00
Print en online versterken elkaar meer dan ooit, zoals radio en tv elkaar ook altijd hebben aangevuld. Cross-over aanwezigheid, maken beide vormen relevant
National Geographic maakt themanummer over ras
30-03-2018 | 11:09:00
Het aprilnummer van het tijdschrift National Geographic staat vrijwel volledig in het teken van rassendiversiteit. Aanleiding is de vijftigste sterfdag van Martin Luther King
Linda Boks Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
29-03-2018 | 12:11:00
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
Snippet Media geeft meerdere edities SAAR uit na succes eerste uitgave
26-03-2018 | 11:20:00
Dit jaar gaat onlineuitgever Snippet Media drie keer een papieren versie van het tijdschrift SAAR uitgeven. Het eerste nummer verschijnt in mei 2018. In 2017 kreeg SAAR al een try-outummer dat door crowdfunding tot stand is gekomen
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
vtwonen@ajumabeach geopend
16-03-2018 | 16:35:00
Het vtwonen gevoel wordt onderstreept door het gebruik van vtwonen meubels en accessoires. Gasten van Ajuma kunnen zo de vtwonen collectie bewonderen, uitproberen en direct bestellen
Sandera Krol vertrekt als hoofdredacteur Vriendin en Santé
16-03-2018 | 09:44:00
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Het besluit over haar vertrek is gezamenlijk en in goed overleg genomen
[Cross Media Case 2018] Leontine van den Bos over #ikgeefomje
14-03-2018 | 18:19:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #ikgeefomje, ingestuurd door Sanoma, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Leontine van den Bos, Chief Editor bij Margriet
[Cross Media Case 2018] Carola Maassen van den Brink over Maak het met Marit
14-03-2018 | 17:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle/Sanoma sturen Maak het met Marit in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Carola Maassen van den Brink, Marketing Manager bij Libelle
New Skool Media verkoopt Zeilen aan Gottmer Uitgevers Groep
14-03-2018 | 10:46:35
New Skool Media kondigt aan dat Zeilen, verkocht zal worden aan Gottmer Uitgevers Groep. Alle aan de titel verbonden medewerkers zullen meegaan naar de nieuwe eigenaar
The Gardeners, Bloemenbureau Holland en Hearst lanceren ELLE Bloemen
13-03-2018 | 10:24:00
ELLE Bloemen is een speciale uitgave van de tijdschriften ELLE en ELLE Decoration. Het magazine wil consumenten inspireren met interessante content over bloemen
[Cross Media Innovatie 2018] Barbara van Erp over Saar Magazine
12-03-2018 | 12:49:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Snippet Media stuurt Saar Magazine in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Barbara van Erp, oprichter en Managing Partner van Snippet Media
[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA
09-03-2018 | 17:08:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA