Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2604303

Studio Dorien Franken ontwerpt Anybody special voor Viva
26-07-2021 | 11:14:01
Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken worden
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
16-07-2021 | 16:12:00
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia lanceren kennisplatform Trust in Media
08-07-2021 | 19:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia hebben een gezamenlijk online kennisplatform gelanceerd onder de naam Trust in Media. Op dit platform staat het belang van vertrouwde media voor zowel de consument als de adverteerder centraal
DeMedia100: Arjen Lubach nummer 1, John de Mol gezakt op de lijst
08-07-2021 | 13:53:00
DeMedia100 2021 is bekendgemaakt. Voor het eerst sinds de eerste editie van DeMedia100 is er een andere nummer 1. Negen jaar op rij stond John de Mol bovenaan. Dit jaar wordt hij voorbijgestreefd door Arjen Lubach
DPG Media stopt met blad en merk VIVA
16-06-2021 | 16:36:00
DPG Media stopt met het uitgeven van het blad VIVA, VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum. Het merk heeft bijna 50 jaar bestaan. VIVA bereikt (samen met Flair, beide van uitgever DPG Media) een grote groep jonge vrouwen, maar VIVA daalt de laatste jaren sterk in oplage en bereik, vooral bij print
Bestuur MMA uitgebreid met Martijn van der Spek en Arjan Kropman
16-06-2021 | 16:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) heeft Martijn van der Spek (VDS Publishers) en Arjan Kropman (F&L Media) benoemd binnen het bestuur. Daarnaast is ingestemd met de herbenoeming van zittend bestuurslid Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media)
Onderzoek Quest: Gemiddelde Nederlander kent 540 mensen
15-06-2021 | 12:51:49
De gemiddelde Nederlander kent op dit moment 540 mensen. Dat blijkt uit een statistisch onderzoek van de Universiteit Utrecht en Radboud Universiteit dat is gedaan op verzoek van het tijdschrift Quest
[Interview] Patrick van Hooy en Aytekin Demirtas (Value Zipper): Focus op kwalitatieve titels ook digitaal
08-06-2021 | 12:35:00
We spraken onlangs met Aytekin Dermirtas (Digital Strategy Consultant) en Patrick van Hooy (eigenaar) van Value Zipper over het afgelopen jaar, de stand van de mediamarkt en digitale ontwikkelingen bij Value Zipper
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
03-06-2021 | 14:05:00
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
Hearst Netherlands: reorganisatie kan beginnen na positief advies OR
02-06-2021 | 17:02:00
De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft positief geadviseerd over een voorgenomen reorganisatie. Als gevolg van de coronacrisis heeft het bedrijf gemerkt dat de behoeften van adverteerders en mediaconsumpties zijn gewijzigd
[Cross Media Case 2021] Hilmar Mulder over Dit is onze zorg
31-05-2021 | 11:25:07
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Libelle dingt met de case Dit is onze zorg mee in de categorie Case. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle
Veronica Magazine voortaan Veronica Superguide
27-05-2021 | 19:11:00
Veronica Magazine gaat verder als Veronica Superguide. Het blad is sinds april 2020 in handen van DPG Media. In 2017 werd het blad met de verkoop aan het toenmalige Sanoma losgekoppeld van de televisiezender Veronica
Harper’s Bazaar: optimisme
20-05-2021 | 18:51:00
Het meest recente nummer van het tijdschrift Harper’s Bazaar straalt optimisme uit. Eindelijk lijkt de wereld weer in beweging te komen, durven we ons langzaamaan te verheugen op aangeklede feestjes, een bezoek aan een restaurant, theater, museum. Business zal weer opbloeien
Hearst Netherlands stopt met 8 titels
19-05-2021 | 23:26:51
Hearst Netherlands heeft aangekondigd te stoppen met het uitgeven van National Geographic Traveler, Elle Eten.nl, Vogue, Vogue Living, Glamour, Esquire, Designer Vintage en Fiscalert. Condé Nast wil Vogue, Vogue Living en Glamour met een andere partner in Nederland uit blijven geven
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
Hearst gaat reorganiseren
14-05-2021 | 14:53:25
Hearst gaat reorganiseren in Nederland. Dit heeft het bedrijf naar aanleiding van aandacht in verschillende media over een voorgenomen reorganisatie bevestigd
[Cross Media Case 2021] Hilmar Mulder over #Dankjeweldollemina
06-05-2021 | 15:15:18
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Libelle dingt met de case #Dankjeweldollemina mee in de categorie Case. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle
[Onderzoek] DPG Media: aandacht was, is en blijft belangrijk
05-05-2021 | 10:39:00
Aandacht was, is en blijft een belangrijk thema. Dit blijkt uit onderzoek dat DPG Media samen met Newcom Research & Consultancy heeft gedaan in het eerste kwartaal van 2021
Ferdi Felderhof hoofdredacteur Donald Duck
29-04-2021 | 14:06:00
Ferdi Felderhof start per 1 juli 2021 als hoofdredacteur van Donald Duck. Hij is momenteel adjunct-hoofdredacteur en 15 jaar werkzaam bij het weekblad. Joan Lommen zal na 40 jaar het bedrijf verlaten
Jannine Berkelaar per half mei hoofdredacteur Kek Mama
28-04-2021 | 13:29:00
Jannine Berkelaar start half mei 2021 als hoofdredacteur van Kek Mama. Zij volgt hiermee Helene van Santen op, die op hetzelfde moment start als hoofdredacteur van Margriet, ook onderdeel van DPG Media. Jannine Berkelaar is op dit moment chef redactie van Kek Mama
Bol.com en vtwonen bundelen krachten op gebied van wonen
28-04-2021 | 11:28:00
Bol.com en vtwonen gaan samenwerken. Op deze manier wil Bol.com zijn woonartikelen een beter podium geven. Onderdeel van het partnerschap is een zoektocht naar stylingtalenten
Remy Bonjasky aan de slag als columnist voor Kek Mama
20-04-2021 | 10:36:44
Remy Bonjasky, oud-wereldkampioen kickboksen en vader van drie kinderen, wordt columnist voor Kek Mama. Vanaf eind april deelt hij maandelijks het wel en wee van zijn gezin met de lezeressen het magazine
Helene van Santen hoofdredacteur van Margriet
12-04-2021 | 13:20:00
Helene van Santen start half mei 2021 als hoofdredacteur van Margriet, een van de grootste vrouwenmerken van DPG Media én Nederland. Zij volgt daarmee Leontine van den Bos op
Facebook Accelerator start met LINDA., FD en RTV Horizon
08-04-2021 | 14:14:00
Facebook Accelerator start met tien Benelux-deelnemers, waaronder LINDA., het Financieele Dagblad en RTV Horizon. De deelnemende uitgeverijen krijgen negen maanden ondersteuning bij het genereren van online omzet en bij het werven en behouden van nieuwe lezers
Girav en Ford kiezen voor VDS Custom Media
08-04-2021 | 13:31:00
VDS Custom Media heeft een glossy relatiemagazine gemaakt voor Girav in een oplage van 100.000 exemplaren. Daarnaast heeft VDS een mini-magazine gemaakt over de Ford Mustang Mach-e en andere elektrische en hybride modellen van Ford
Bouw Mediavaert-kantoor DPG Media van start
02-04-2021 | 14:26:00
De bouw van het hoofdkantoor van DPG Media in Duivendrecht is gestart. De Mediavaert komt in OverAmstel te staan, in het gebied dat aan wordt geduid als Amstel Business Park Zuid. De bedoeling is dat alle onderdelen van DPG Media vanaf 2023 hier zetelen
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
31-03-2021 | 00:00:00
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
[Interview] Karin Swerink: LINDA. maakt met hart & ziel en lef & liefde het beste voor de leukste vrouwen van Nederland
25-03-2021 | 10:47:25
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Karin Swerink hoofdredacteur van LINDA.
Leontine van den Bos weg bij Margriet om te studeren
23-03-2021 | 10:44:23
Op 1 mei 2021 neemt Leontine van den Bos afscheid als hoofdredacteur van Margriet. Sinds augustus 2008 is zij het boegbeeld van een van de grootste vrouwentitels van Nederland
[Value Zipper] Voordelen en nadelen van rubrieken als contentvorm
21-03-2021 | 08:30:00
In Veronica Inside zit een gesponsorde samenwerking met TOTO. Value Zipper noemt het een van de beste branded-contentformats op televisie. Zijn betaalde samenwerkingen met media in de vorm van rubrieken altijd een goed idee?
DPG Media: stijging in omzet en winst 2020
19-03-2021 | 17:13:23
DPG Media heeft in 2020 stijging in zowel omzet als winst gerealiseerd. De Belgische mediagroep behaalde een omzet van 1,77 miljard euro 8 procent omzetstijging. Het bedrijfsresultaat steeg naar 254 miljoen euro, een stijging van 31 procent. De ebitda-winst bedroeg 339 miljoen euro, een stijging van 31 procent
FuturumMag voortaan drie keer per jaar
19-03-2021 | 14:43:00
FuturumMag, het magazine van FuturumShop, verschijnt voortaan drie keer per jaar. De bladformule en vormgeving zijn ontwikkeld in samenwerking met de makers van Bicycling en Runner’s World, twee titels van Hearst Netherlands
WPG Uitgevers benoemt Erik van Aalst tot financieel directeur
18-03-2021 | 12:54:00
Erik van Aalst is benoemd tot financieel directeur van WPG Uitgevers. Zijn benoeming gaat op 1 mei 2021 in. Erik van Aalst heeft ruime ervaring in Finance en IT, als senior controller en plaatsvervangend CFO
[Interview] Hilde Tholen: Ouders van Nu is een van de betrouwbaarste merken van Nederland
15-03-2021 | 10:51:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilde Tholen, hoofdredacteur van Ouders van Nu
[Interview] Renske Veldhoff: De belofte Met Vriendin ben je nooit alleen, breiden we steeds verder uit
11-03-2021 | 10:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renske Veldhoff, hoofdredacteur van Vriendin
[Interview] Edine Russel: ELLE gaat over persoonlijke stijl in combinatie met female empowerment en eigen keuzes maken
08-03-2021 | 11:56:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
04-03-2021 | 09:30:00
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
[Interview] Renée van Breukelen: Mijn Geheim is een papieren vriendin die lezeressen verbindt
02-03-2021 | 11:57:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renée van Breukelen, hoofdredacteur van Mijn Geheim
[Interview] Annalot Boersma: Santé brengt brands en producten die goed bij ons passen mooi onder de aandacht
01-03-2021 | 15:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Annalot Boersma, chef redactie van Santé
Mediahuis: forse omzet- en resultaatgroei in 2020
25-02-2021 | 12:17:00
Mediahuis heeft in 2020 een forse omzet- en resultaatgroei gerealiseerd. De omzet steeg met meer dan 15 procent naar 990,5 miljoen euro. Het operationeel resultaat verdubbelde bijna naar 121,9 miljoen euro en het nettoresultaat verviervoudigde bijna naar 58,6 miljoen euro
[Interview] Sterre van Leer: Lezers vertrouwen Psychologie Magazine vanwege onze basis in de wetenschap
23-02-2021 | 11:48:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Sterre van Leer, hoofdredacteur van Psychologie Magazine
Intimidatie en agressie tegen vrouw centraal in LINDA.meiden
22-02-2021 | 18:00:00
Stop met het intimideren van vrouwen op straat. Dat is wat onder anderen Jesse Klaver, Sunnery James en Pepijn Lanen hun seksegenoten voorhouden in een video van LINDA.meiden
[Interview] Irene Smit: Flow heeft een unieke formule, een groot bereik en een lezersgroep die je nergens anders vindt
18-02-2021 | 11:45:27
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Irene Smit, hoofdredacteur van Flow
[Column] Marjolein Denekamp over data bij Hearst Netherlands
18-02-2021 | 10:59:00
Digitaal is een cruciale groeifactor van onze organisatie en dus voor ons als uitgever een belangrijk topic. Zowel vanuit redactioneel als commercieel oogpunt zijn data onmisbaar. In 2021 blijken data alleen maar belangrijker te worden
[Interview] Anke de Jong: Samenwerken met Glamour biedt niet alleen branding maar ook omzet
15-02-2021 | 12:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Anke de Jong, hoofdredacteur van Glamour
[Interview] Joan Lommen: Donald Duck trekt lezers van alle leeftijden
09-02-2021 | 15:37:08
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Joan Lommen, hoofdredacteur van Donald Duck.
[Interview] Philip Fontani: Quest groeit online als kool en de lezers verslinden de nieuwsbrieven
08-02-2021 | 15:58:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Philip Fontani, hoofdredacteur van Quest
[Interview] Leontine van den Bos: Margriet is een feest van herkenning voor de gewone, 55-plus vrouw; de positieve aanpakkers van Nederland!
04-02-2021 | 12:07:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. We praten vandaag met Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet
DPG Media benoemt Guido den Aantrekker tot Creative Director entertainment magazines
03-02-2021 | 21:46:00
DPG Media heeft Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story, benoemd tot Creative Director entertainment Nederland en België. In Nederland vallen Veronica Magazine, Totaal TV, Story en de online publicatie Superguide daaronder
[Interview] Nicolette Fox: vtwonen is exact daar waar de consument op zoek is naar inspiratie, informatie of een aankoop
02-02-2021 | 10:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen
[Interview] Helene van Santen: Kek Mama adviseert adverteerders, biedt een crossmediaal plan én aansprekende content
01-02-2021 | 11:26:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Helene van Santen, hoofdredacteur Kek Mama
[Interview] Damiaan Hage: Als je informatie over auto’s nodig hebt, kom je al snel uit bij AutoWeek
28-01-2021 | 12:44:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek
[Interview] Hilmar Mulder: Libelle is en blijft een geliefde klassieker met een vast plekje in veel huishoudens
28-01-2021 | 11:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle. 
[Interview] Milou Turpijn: Women’s Health heeft een groeiende community van positieve millennials die we in beweging weten te krijgen
26-01-2021 | 16:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Milou Turpijn, hoofdredacteur van Women’s Health
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is dé gateway naar de moeilijk te vangen millennial- en GenZ-doelgroep
26-01-2021 | 10:16:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan
Paul van Riessen volgt Sander Schimmelpenninck op bij Quote
25-01-2021 | 11:44:37
Quote heeft in Paul van Riesen de hoofdredacteur gevonden die in de voetsporen van Jort Kelder en Sander Schimmelpenninck. Hij werkte er al als adjunct-hoofdredacteur
[Column] Marscha Krouwel: Time will tell
21-01-2021 | 16:12:00
Het afgelopen jaar was voor de meeste uitgevers natuurlijk een zeer lastig jaar. Dat geldt ook voor Hearst Netherlands, maar bij ons herstelde de omzet zich in het vierde kwartaal ongelofelijk goed
[Interview] Olivier Heimel (Runner’s World): Als je hardlopers wilt bereiken, doe je dat veruit het eenvoudigst via ons
19-01-2021 | 15:59:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World
[Interview] Arno Kantelberg: National Geographic is het oog op de wereld
18-01-2021 | 16:25:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Arno Kantelberg, hoofdredacteur van National Geographic
Men’s Health maakt docu over spiermassa kweken in 12 weken
14-01-2021 | 11:01:00
Men's Health-redacteuren Mart en Martyn onderzochten hoeveel spiermassa ze met 12 weken speciale training en voeding bij zouden kunnen krijgen. Het resultaat is een documentaire die online te zien is
L’HOMO. stopt; geen jaarlijkse editie meer
12-01-2021 | 10:08:00
L’HOMO., het tijdschrift voor de lhbti-gemeenschap van de makers van LINDA. zal voorlopig niet meer worden uitgebracht. Het blad bereikt de afgelopen jaren steeds minder lezers dus hebben de makers besloten geen jaarlijkse editie meer uit te brengen
Michel Florisson directeur Vipmedia
05-01-2021 | 09:44:28
Michel Florisson is aan de slag gegaan als algemeen directeur van uitgeverij Vipmedia publishing & services. Hij volgt Ed Bruijns op, die per 1 maart 2021 met pensioen gaat
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur (medior) Quest
04-01-2021 | 09:03:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur (medior) Quest
Soundos El Ahmadi maakt voor ELLE oudejaarsconference van 7 minuten
29-12-2020 | 10:47:53
Soundos El Ahmadi, bekend als stand-up comedian en actrice, blikt voor ELLE terug op het vreemdste jaar van deze eeuw. De mini-conference is opgenomen in een lege zaal
Ruud de Langen MediaTransfer van het Jaar 2020
27-12-2020 | 13:16:00
2020 was een jaar als geen ander. Niet alleen waren er veel transfers maar ook veel mensen die alleen maar weggingen en vooralsnog nergens zijn geland, daarom dit jaar ook een waarschijnlijk en hopelijk eenmalige editie van Transfer To Nowhere
[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten
17-12-2020 | 17:20:00
Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!
[Interview] Neelie Kroes en Janneke Niessen: Als we onze nek niet uitsteken, gebeurt er niets
15-12-2020 | 10:18:00
Voor het LOF jaarboek 2020 organiseerde Jolanda Holwerda een uniek gesprek tussen Neelie Kroes en Janneke Niessen. Daarin kwam ruim aan bod wat vrouwelijke rolmodellen en minimale (tech-)investeringen in “ondernemers die geen witte mannen in een hoodie zijn” met elkaar te maken hebben
[Interview] Eveline Helmink over Happinez
14-12-2020 | 10:46:00
Eveline Helmink is hoofdredacteur van Happinez. We spreken haar over het platform, de samenwerking met adverteerders en het roerige jaar 2020
Vtwonen is Mercur Magazinemerk van het Jaar, Helene van Santen Hoofdredacteur van het Jaar
10-12-2020 | 17:00:00
Bij de 23e Mercurs, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine-mediabranche, zijn 10 december in acht categorieën prijzen uitgereikt. Voor het eerst na 22 jaar vond de prijsuitreiking plaats zonder publiek. Vanuit de Central Studio’s in Utrecht was de livestream voor iedereen te volgen.
[Interview] Heleen Peverelli over Yoga Magazine
10-12-2020 | 15:04:00
Heleen Peverelli is hoofdredacteur van Yoga Magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020
Value Zipper voegt 7 Audax-titels toe aan portfolio
09-12-2020 | 11:37:00
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van het portfolio van Audax. Value Zipper neemt de verkoopactiviteiten op zich voor de titels Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party
[Interview] Jolanda Holwerda: Vrouwelijk talent in de spotlight zetten blijft mijn missie
07-12-2020 | 12:08:00
Jolanda Holwerda is hoofdredacteur en oprichter van het platform Lof. Wij spreken haar over de broodnodige cultuurverandering in typische mannenbolwerken als het bedrijfsleven en het openbaar bestuur en dus ook in marketing en media
Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op bij Quest
07-12-2020 | 10:38:13
Quest heeft per direct een andere hoofdredacteur. Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op. Zij nam eerder dit jaar afscheid van het tijdschrift
Vlam lanceert kwartaalblad over relaties, intimiteit en seksualiteit
27-11-2020 | 19:02:00
Onder de naam Vlam starten de seksuologen Judith van Duivenboden-Kreijne en Jeroen Hindriks en maatschappelijk werker Natascha Pankow een kwartaalblad over relaties, intimiteit en seksualiteit
Minister Arie Slob: onvoldoende basis voor verbod bestedingsaandeelkortingen
21-11-2020 | 00:14:00
Minister Arie Slob (ChristenUnie) vindt dat er onvoldoende basis is voor een verbod op bestedingsaandeelkortingen in de advertentiemarkt. Dit schrijft de minister van Media in antwoorden op vragen in een schriftelijk overleg
Nominaties Mercurs 2020 bekendgemaakt
19-11-2020 | 06:56:00
De jury's van de Mercurs hebben de 37 nominaties bekendgemaakt voor de vakprijzen die de Magazines Media Associatie jaarlijks uitreiken. Er waren dit jaar 115 inzendingen en twee jury's die het werk beoordeelden
[Interview] Anke Braams over Denksport
17-11-2020 | 09:48:00
Anke Braams is Managing Director Nederland bij Keesing Media Group B.V., uitgever van onder meer Denksport. We spreken haar over puzzelen tijdens en na de lockdown en de stappen richting braintainment
[Interview] Alida Dijk over Zin en digitalisering door de coronacrisis
09-11-2020 | 11:12:00
Alida Dijk is hoofdredacteur van Zin magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020
Linda Hakeboom maakt online serie over kanker voor LINDA.
29-10-2020 | 09:48:45
Recentelijk werd documentairemaker en presentatrice Linda Hakeboom gediagnosticeerd met borstkanker. Een grote schok en totaal onverwacht. Middels de tweewekelijkse vlog Linda’s kankerverhaal deelt ze haar verhaal op LINDA.nl
[Interview] Peter Contant en Ivo Janssens over de lancering van CLASSY Lifestyle
28-10-2020 | 12:24:00
“Wat veel mensen niet weten is dat we dit project uitgevoerd hebben in een zeer korte tijd. Daar ben ik heel trots op. Ons team werd afgelopen jaar steeds sterker en tijdens zo’n operatie realiseer je je hoe professioneel alles is geworden. Fantastisch om te zien."
[Interview] Tom Kellerhuis over HP/De Tijd in 2020
27-10-2020 | 21:59:00
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020: "We zagen het aanvankelijk somber in, maar met het dubbeldikke zomernummer hebben we het hele jaar goedgemaakt."
DeTijdschriften50 2021 | De Genomineerden
13-10-2020 | 22:53:00
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeTijdschriften50. De lijst wordt vastgesteld op basis een onderzoek, uitgevoerd door MediaTest. Voor dit onderzoek worden 40.000 professionals in media en marketingcommunicatie uitgenodigd. Het onderzoek vindt plaats in de tweede helft van oktober
[Column] Bas Vlugt: DPG Media gaat met de lancering van eigen advertentie-ecosysteem nu écht de strijd met de techgiganten aan
09-10-2020 | 14:25:00
De overname van Sanoma heeft bij DPG Media geleid tot een nieuwe status quo, een nieuw inzicht en een nieuw besluit. Misschien ook wel nieuwe verhoudingen en nieuw zelfbewustzijn. DPG Media ziet zichzelf graag zo: de digitale kampioen met de mentaliteit van een challenger
CEO Casper de Nooijer van Audax Groep op non-actief, Hubert de Leeuw neemt taken waar
25-09-2020 | 18:46:00
Bij de Audax Groep is een onoverbrugbaar verschil ontstaan over de strategie, de implementatie en het tempo ervan tussen de aandeelhouders en CEO Casper de Nooijer. Aandeelhouder Hubert de Leeuw is tot tijdelijk CEO benoemd
Ruud de Langen en José Rozenbroek juryvoorzitters Mercurs 2020
25-09-2020 | 08:28:00
Dit jaar stellen tien juryleden onder leiding van twee voorzitters de nominaties en winnaars vast in acht categorieën. Secretaris van beide jury’s is Harriët Schrier, die de juryprocedure bewaakt
ANP en DPG Media verlengen contract, inclusief NU.nl
18-09-2020 | 14:39:00
Persbureau ANP en DPG Media hebben hun contract met drie jaar verlengd. Daarbij is het contract ook van kracht voor de uitgaven die DPG Media in april 2020 van Sanoma overnam, waaronder NU.nl
[Value Zippper] Quality Read in print?
17-09-2020 | 16:18:43
In de wereld van online branded content kennen we het begrip Quality View (QV). Een goede metric om het succes van online branded content te meten en vergelijken. Jammer dat dit in print niet mogelijk is. Of misschien toch wel? Value Zipper buigt zich erover
GOOISCH wordt crossmediaal CLASSY Lifestyle platform
15-09-2020 | 15:33:00
De media-ondernemers Peter Contant en Ivo Janssens, die in maart 2019 een samenwerking startten, gaan het platform GOOISCH…als Lifestyle uitbouwen en voortzetten onder de naam CLASSY Lifestyle gekoppeld aan platform www.classy.nl
[Interview] Lauren van der Heijden over digitalisering van tijdschriften
08-09-2020 | 11:11:00
Lauren van der Heijden is directeur advertising bij DPG Media. Na de overname van Sanoma heeft het bedrijf grootse plannen met de tijdschriften. “Wij geloven echt dat we tijdschriften kunnen digitaliseren”, vertelt hij bij Nederlands Media Netwerk TV
ABN Amro verwacht na 6 procent daling in TMT-industrie, 4 procent herstel in 2021
26-08-2020 | 15:57:00
ABN Amro verwacht in 2020 dat de TMT-sector met 6 procent zal dalen. In 2021 verwacht de in overheidshanden zijnde bank, een herstel van 4 procent
Patrick Swart vertrekt bij WPG Uitgevers
25-08-2020 | 09:42:10
Patrick Swart stopt als algemeen directeur bij WPG Uitgevers. Hij begon medio 2016 met de missie de uitgeverij weer slagvaardig en winstgevend te maken en zodoende een gezond perspectief te geven
Corine d'Haans wordt directeur van WPG Media
21-08-2020 | 17:29:00
Corine d'Haans is per 1 september 2020 benoemd tot directeur van WPG Media. Susan Stevens, die WPG Media op interimbasis leidde, zal het bedrijf verlaten. Dit heeft Patrick Swart, directeur bij WPG Uitgevers, bekendgemaakt
LINDA. en bol.com maken MODE.gids
21-08-2020 | 16:53:00
LINDA. heeft samen met Bol.com onder de naam MODE.gids een speciaal modenummer uitgebracht dat bij het septembernummer van LINDA.magazine is gevoegd. MODE.gids is de start van een samenwerking tussen Bol.com en Talpa Network
STER-directeur Frank Volmer wordt lid Raad van Commissarissen WPG Uitgevers
17-08-2020 | 23:48:38
Frank Volmer, directeur van de STER is per 1 september 2020 benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van WPG Uitgevers. Dit heeft het bestuur van Stichting Weekbladpers, eigenaar van WPG Uitgevers, bekend gemaakt
[Interview] Koen Dittmar over de conversational lead banners van Mannenmedia
14-08-2020 | 15:52:00
Sinds kort biedt Mannenmedia adverteerders de mogelijkheid zogeheten conversational banners in te zetten op websites. Koen Dittmar is Head of Sales bij Mannenmedia. We vragen hem naar deze ontwikkeling
Blendle overgenomen door Franse Cafeyn
30-07-2020 | 01:43:00
Blendle wordt volledig overgenomen door het Franse bedrijf Cafeyn. Dit heeft oprichter en leidinggevende Alexander Klöpping aan verschillende media bevestigd. Hij verkoopt daarbij zijn belang van 25 procent
Voetbal International zoekt cultheld
29-07-2020 | 13:05:00
Voetbal International is op zoek naar de ultieme cultheld. De voetbaltitel biedt via haar website de mogelijkheid via een poll de komende weken de mogelijkheid de grootste cultheld van die week te kiezen
[Onderzoek] Kantar: advertenties in magazines sluiten aan bij interesse lezer
16-07-2020 | 16:25:00
De consument ervaart een sterke fit tussen magazines en de reclame daarin. Advertenties sluiten aan bij hun persoonlijke interesses. Dit blijkt uit het onderzoek Mediabeleving 2020 dat is uitgevoerd door Kantar in samenwerking met de MMA, bvA, NDP Nieuwsmedia en Outreach
Sanne Groot Koerkamp verlaat Hearst Netherlands
14-07-2020 | 13:10:00
Sanne Groot Koerkamp vertrekt op 1 september als hoofdredacteur van Quest. Ze beraadt zich op een toekomst in de non-profit sector
Reisvakblad TravelPro gaat verder als digitaal magazine
14-07-2020 | 10:46:43
Reisvakblad TravelPro is afgelopen weekend voor het eerst verschenen in een digitaal design. Daarmee is het magazine, na ruim 25 jaar te zijn uitgekomen in print, van start gegaan met een nieuwe fase
Albert Heijn lanceert met LINDA. eenmalig tijdschrift VRUCHT.
10-07-2020 | 15:36:00
Albert Heijn heeft samen met de redactie van LINDA. een éénmalige uitgave gemaakt van het tijdschrijft VRUCHT. Daarmee wil de supermarkt een ode aan groente en fruit brengen
DPG Media wijzigt management
10-07-2020 | 14:06:00
DPG Media Nederland heeft haar management gewijzigd. Dit naar aanleiding van de integratie van de overname van de Nederlandse magazines van Sanoma op 20 april 2020
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie; social media tijdverdrijf
08-07-2020 | 14:25:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media, die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
Value Zipper neemt salesactiviteiten HP/De Tijd over
07-07-2020 | 07:10:00
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie van HP/De Tijd en de daaraan gekoppelde commerciële proposities. Met de toevoeging van HP/De Tijd versterkt Value Zipper haar positie in het opinie segment
Louise van Nispen start als Managing Director bij LINDA.
02-07-2020 | 18:13:00
Louise van Nispen start per 15 juli als managing director van LINDA. naast haar rol als CEO van Talpa Gaming. Voordat zij bij Talpa Network aantrad, was Louise van Nispen werkzaam bij het toenmalige Sanoma Media Netherlands als Domain Director Women
Kek Mama Cross Media Merk van het Jaar 2020
01-07-2020 | 11:11:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020
01-07-2020 | 10:53:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Mariëlle Arts verlaat LINDA.
25-06-2020 | 12:06:00
Mariëlle Arts, zakelijk directeur LINDA., verlaat LINDA. na 11 jaar. Na de overname door Talpa Network in maart 2019 had Mariëlle Arts de leiding over het integratieproces van LINDA
[Onderzoek] Digital News Report 2020: Nieuwsinteresse in Nederland blijft hoog
17-06-2020 | 17:45:00
Het nieuwsgebruik in Nederland is sinds 2018 zeer stabiel. Dit blijkt uit het Digital News Report 2020 dat het Commissariaat voor de Media door Reuters Institute for the Study of Journalism heeft laten maken
[Onderzoek] Nielsen: mediabestedingen stegen met 3,9 procent in 2019
12-06-2020 | 14:46:44
De netto mediabestedingen in Nederland bedroegen in 2019 bijna 4,7 miljard euro, een stijging van 3,9 procent vergeleken met 2018. Dit blijkt uit het jaarraport netto mediabestedingen 2019 van onderzoeksbureau Nielsen
Cosmopolitan met 3D-omgeving op Instagram Story
11-06-2020 | 15:21:00
Cosmopolitan heeft een 3D-omgeving gelanceerd bij de uitgave van haar maandblad. Via de Instagram Story die samen met het feministische kunstcollectief The TittyMag is gemaakt, kunnen gebruikers rondkijken
Mediahuis Nederland schrapt fors bij salesafdeling
11-06-2020 | 14:05:00
Mediahuis Nederland gaat bijna 70 van de 160 banen schrappen bij haar salesafdeling. Dit maakte de directie bekend via onder meer de eigen uitgave De Telegraaf
Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot Panorama-bijlage
05-06-2020 | 17:03:43
Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot een bijlage van Panorama. Dit maakte hoofdredacteur Jonathan Ursem bekend via zijn twitter-account middels een brief aan collega's
[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5
04-06-2020 | 11:26:00
Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
New Skool Media kiest voor een partnership met Adhese
29-05-2020 | 12:47:00
De Nederlandse uitgever New Skool Media van onder andere Elsevier Weekblad, Delicious, Formule 1, Fiets Columbus Travel en Truckstar stelt de advertising inventory van 18 sites beschikbaar via Adhese
De Ondernermer start met HybridEvents
28-05-2020 | 13:45:00
De Ondernemer, het zakelijke platform van DPG Media, komt met HybridEvents. Daarmee wil het bedrijf de combinatie maken van fysieke evenementen en online evenementen
[Cross Media Merk 2020] Nieke Mulder over Vogue
26-05-2020 | 10:20:57
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue
Snippet Media komt met Saar 70plus nog lang niet achterlijk
15-05-2020 | 17:09:00
Snippet Media heeft aangekondigd medio augustus onder de naam Saar 70plus een éénmalig blad uit te willen geven voor vrouwen van boven de 70 jaar. De ondertitel van het blad is: nog lang niet achterlijk
150ste editie Kek Mama verschenen
15-05-2020 | 14:38:00
De 150ste editie van Kek Mama is verschenen. In het jubileumnummer brengen bekende moeders een ode aan dé vrouw die hen altijd heeft geïnspireerd. De cover wordt gesierd door Hanna Verboom
Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties
14-05-2020 | 12:55:00
Vakmedianet, het B2B-mediabedrijf bekend van titels als Cobouw, Distrifood, Misset Horeca, AM, Logistiek, PW en Vastgoedmarkt, doneert vijf mediapakketten aan non-profitorganisaties
[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker (MPG) over Iedereen een Rembrandt
11-05-2020 | 11:09:02
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case
Talpa Network kondigt reorganisatie aan
07-05-2020 | 12:26:00
Talpa Network gaat reorganiseren. Een deel van de contracten wordt beëindigd of niet verlengd en de directie levert 20 procent salaris in
Sanoma Media Netherlands ziet in eerste kwartaal 2020 halvering nettoresultaat
30-04-2020 | 18:34:00
Sanoma Media Netherlands behaalde in het eerste kwartaal van 2020 een halvering van haar nettoresultaat. Dit blijkt uit de rapportage die het beursgenoteerde Sanoma bekend heeft gemaakt
[Onderzoek] De Ondernemer: innovatie blijft ondanks coronacrisis hoog op de agenda staan
24-04-2020 | 17:01:00
Uit het Nationaal Ondernemers Onderzoek blijkt dat bij ondernemers in het mkb innovatie hoog de agenda staat én blijft staan. 52 procent van de ondernemers geeft aan dat de coronacrisis geen invloed heeft op lopende innovatieprojecten
Overname is een feit: Sanoma Media Netherlands voortaan DPG Media
20-04-2020 | 16:18:00
De overname van Sanoma Media Netherlands door DPG Media is per 20 april 2020 om 15:00 uur een feit. Het bedrijf noemt zich voortaan DPG Media. DPG Media heeft 460 miljoen euro betaald voor de overname
134.000 vrouwelijke christelijke ouderen krijgen Libelle of Margriet
17-04-2020 | 13:45:00
134.000 vrouwelijke ouderen die lid zijn van de christelijke seniorenorganisatie KBO-PCOB krijgen dankzij een samenwerking met Sanoma, PostNL en Greetz een gratis Margriet of Libelle met een kaartje toegestuurd
ACM akkoord met overname Sanoma Media Netherlands door DPG Media
10-04-2020 | 14:02:00
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van Sanoma Media Netherlands, al haar deelnemingen en Aldipress door DPG Media. De overname zal naar verwachting voor eind april 2020 een feit zijn
[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk
02-04-2020 | 14:35:00
Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk
Sanoma organiseert Sanoma Bootcamp webinar
01-04-2020 | 13:13:00
Op 23 april 2019 organiseerde Sanoma Bootcamp de eerste Breakfast Bootcamp, een training voor mediacollega's. In april 2020 zal er een derde editie van de Breakfast Bootcamp zijn
Sanoma schrapt winstverwachting 2020
25-03-2020 | 14:26:00
Sanoma heeft haar omzet en winstverwachting voor 2020 geschrapt. In februari 2020 verwachtte het bedrijf nog een stabiele omzet en stabiel resultaat van een netto operationeel margeresultaat (EBIT-margin) van circa 15 procent
Anne Marije de Vries Lentsch volgt Vincent Siegelaar op als CCO bij Hearst Netherlands
25-03-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands heeft Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer. In deze nieuwe rol overziet ze beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst Netherlands
[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
24-03-2020 | 09:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
[Cross Media Case 2020] Olivier Heimel over Boost 2 Berlin van Adidas
19-03-2020 | 10:31:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Boost2Berlin van Adidas voor als Cross Media Case. We spreken met Olivier Heimel
[Cross Media Case 2020] Josephine Kay over Cosmopolitans Augmented Reality cover
19-03-2020 | 10:09:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Cosmopolitans Augmented Reality-cover: bringing print to digital voor als Cross Media Case. We spreken met Josephine Kay
[Cross Media Innovatie 2020] Michiel Muller en Menno Zevenbergen over Hey Google, ik wil met de Donald Duck praten
17-03-2020 | 13:04:00
DPG Media en Greenhouse sturen Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten in als Cross Media Innovatie van het Jaar 2020. Wij spreken met Michiel Muller, online coördinator Donald Duck bij DPG Media en Menno Zevenbergen, Head of Conversational bij Greenhouse
Erben Wennemars gasthoofdredacteur van Runner’s World
17-03-2020 | 10:01:00
Voormalig langebaanschaatser Erben Wennemars is eenmalig gasthoofdredacteur van hardloopmagazine Runner’s World
[Cross Media Vrouw] Saskia Caelen over DPG Media
12-03-2020 | 11:19:00
Saskia Caelen is directeur MediaLab bij DPG Media. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Italiaanse media- en telecombedrijven bieden gratis diensten aan tijdens Corona-crisis
11-03-2020 | 17:03:00
Italiaanse media- en telecombedrijven hebben op initiatief van het Italiaanse ministerie voor technologische innovatie en digitalisering een aantal diensten gratis ter beschikking gesteld. Dit gebeurt onder de noemer Solidarieta' Digitale
Simon Keizer, Sander Lantinga en Sophie columnisten LINDA.nl
11-03-2020 | 15:46:00
Zanger Simon Keizer, Radio 538-dj Sander Lantinga en het pseudoniem Sophie starten in de maand maart 2020 met eigen columns op de website LINDA.nl
Bridget Maasland gezicht van PowerSlim
02-03-2020 | 11:03:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie
[Column] David de Jong: Economische crisis corona groter dan corona zelf?
01-03-2020 | 17:04:00
Corona grijpt om zich heen. Uiteraard is dat triest om te zien en diegenen die dat virus ondergaan: sterkte en hopelijk blijven we allemaal leven! De paniek in Europa en daarbuiten is echter zo groot dat die onmiddelijk impact heeft op de economie
[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.
24-02-2020 | 09:20:00
Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek
Kek Mama vernieuwd
14-02-2020 | 11:18:55
Kek Mama is vernieuwd en heeft naast nieuwe columns ook nieuwe rubrieken, een nieuwe pay-off en regelmatig een essay
Audax verpakt tijdschriften in suikerrietfolie
13-02-2020 | 15:47:00
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plasticfolieverpakking
Sanoma in Nederland: verliezen in 2019 door grote afwaarderingen
07-02-2020 | 13:51:00
De media-activiteiten van Sanoma in Nederland boekten in 2019 49,8 miljoen euro aan netto verlies. Dit wordt veroorzaakt door een afwaardering van 115,6 miljoen euro, waarvan 105 miljoen met de verkoop te maken heeft
[Forum] Hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften?
06-02-2020 | 15:38:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag: hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften
Nieuwe topstructuur voor DPG Media: Erik Roddenhof CEO van groep DPG Media
05-02-2020 | 10:53:00
Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de mediagroep DPG Media. Het bedrijf krijgt een andere topstructuur. Erik Roddenhof krijgt per 1 maart 2020 de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie
Inspiratiedag van MMA en NVJ voor bladenmakers
04-02-2020 | 15:43:00
Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) organiseren op 6 maart een inspiratiedag voor bladenmakers onder de naam Mag Inspiration Day
SlagersVak gratis blad van GPmedia voor slagersbranche
04-02-2020 | 15:37:00
Uitgeverij GPmedia start met een nieuw vaktijdschrift: SlagersVak. Daarmee borduurt de Nijmeegse uitgeverij voort op het eerder opnieuw gepositioneerde Meat&Co, dat in de zomer van 2018 werd overgenomen
[Column] David de Jong: Reclameban The Guardian verstandig?
30-01-2020 | 14:58:00
The Guardian heeft aangekondigd de in zijn optiek milieuvervuilende fossiele bedrijven te weren. De krant, die in handen is van een trust, heeft al eerder een wat activistische houding aangenomen met betrekking tot klimaatverandering
Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
28-01-2020 | 09:52:00
Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs
[Forum] Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?
28-01-2020 | 09:29:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
WPG Uitgevers sluit zich aan bij Readly
23-01-2020 | 16:08:00
De 5 WPG-titels voegen zich bij de 163 Nederlandse titels en de 5.000 internationale magazines al op Readly.
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:00
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?
06-01-2020 | 13:49:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Column] Bas Vlugt: 10 Media Marcom MegaTrends 2020
05-01-2020 | 23:57:00
De start van een nieuw decennium wekt verwachtingen en waarom die verwachtingen niet even op een rij zetten? Ter inleiding vier opmerkelijke gebeurtenissen uit 2019, die allemaal plaatsvonden in december
Samenwerking sportdomein Helden en DPG Media
19-12-2019 | 10:44:00
DPG Media en Helden maken bekend dat zij binnen het sportdomein op gaan samenwerken. Zij gaan samen voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen
Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 | 10:04:23
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie
BvA roept DPG op onevenredige prijsstijgingen te voorkomen na overname Sanoma
17-12-2019 | 10:16:00
De overname van Sanoma door DPG is volgens bvA een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap
[Column] Femke Leemeijer: Een kwartje voor de freelancers
16-12-2019 | 09:37:00
Net zoals we tegenwoordig steeds vaker bereid zijn om iets meer geld uit te geven aan een duurzaam kledingstuk of eerlijk geproduceerde chocolade, zou het mooi zijn als we in onze rol als consument ook alleen nog bladen, kranten en boeken zouden aanschaffen die op een eerlijke manier zijn gemaakt
Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
12-12-2019 | 09:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer over de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt
Magna Global: wereldwijde omzet tv-reclame en print dalend; online fors stijgend
11-12-2019 | 17:47:00
De wereldwijde omzet van televisiereclames daalt in 2019 met 3,6 procent. Die van print met 19,6 procent. Dit prognotiseert onderzoeksbureau Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien
10-12-2019 | 14:24:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
Rob Kolkman CEO van Sanoma Learning
10-12-2019 | 09:19:10
Rob Kolkman wordt CEO van Sanoma Learning. Sinds 1 januari 2019 was hij CEO van Sanoma Media Nederland. Hij zal deze functie blijven vervullen tot de verkoop van Sanoma Media Netherlands aan DPG Media is voltooid
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
10-12-2019 | 08:21:00
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Daarmee wordt DPG Media eigenaar van titels als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine
DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
05-12-2019 | 09:11:00
John de Mol is voor de negende keer uitgeroepen tot de invloedrijkste persoon in het Nederlandse medialandschap. Hij voert DeMedia100. De ranglijst werd woensdagavond 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders
03-12-2019 | 11:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport
[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media
Halina Reijn krijgt Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
26-11-2019 | 09:36:44
Actrice Halina Reijn heeft dit jaar de Harper's Bazaar Woman of the Year Award gewonnen. Ze kreeg hem maandag 25 november 2019 uitgereikt door Tweede-Kamervoorzitter Khadija Arib
Rico en Badr op covers van Men's Health
25-11-2019 | 11:33:00
Men’s Health ligt met twee verschillende covers in de winkel. Op de ene staat Rico Verhoeven en op de andere Badr Hari. Beide kickboksers vechten eind december 2019 in Arnhem om de wereldtitel
NU.nl komt met NUjunior Funboek en NUsport Dit is het sportjaar 2019
21-11-2019 | 12:29:00
NU.nl brengt twee printspecials uit: NUjunior Funboek en NU.nl Dit is het sportjaar 2019. Deze printuitgaves zijn gemaakt door NU.nl, team Groei & Innovatie van Sanoma General Interest en Pro Shots, ook onderdeel van Sanoma
Bruna wordt onderdeel van de Audax Groep
18-11-2019 | 22:50:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van de Audax Groep
Portret van 11-jarige Emma door Colette Lukassen wint National Geographic fotowedstrijd
18-11-2019 | 22:10:00
Het portret dat Colette Lukassen heeft geschoten van de 11-jarige Emma is beste foto van het jaar in de National Geographic Fotowedstrijd 2019. Tot die conclusie kwam de jury van de wedstrijd
Vorsten komt met podcast Aan het Hof
18-11-2019 | 18:03:00
Het magazine Vorsten is gestart met een podcast onder de naam Aan het Hof. De podcast is via onder meer iTunes en Spotify te beluisteren
MMA wint Silver Medal bij FIPP Insight Awards 2019
14-11-2019 | 17:25:00
De Magazine Media Associatie heeft een Silver Medal gewonnen in de categorie Primary Research Project B2B bij de FIPP & UPM Insight Awards 2019 voor het onderzoek BIG MAG - de unieke waarde van magazinemerken
Flow Magazine en museum het Dolhuys starten creatieve samenwerking
13-11-2019 | 14:08:00
Flow Magazine en museum het Dolhuys zijn een creatieve samenwerking aangegaan. Die is bedoeld om te leren hoe de geest werkt en wat men zélf kan doen om die wat vaker tot rust te brengen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
Ronnie Flex en dochter op cover LINDA.meiden Winterboek
12-11-2019 | 09:59:29
Op de cover van het LINDA.meiden Winterboek staan dit jaar rapper Ronnie Flex en zijn dochter Nori. In zijn interview vertelt Ronnie dat hij moeite heeft om zijn twee verschillende levens te leiden
[Mercurs 2019] AutoWeek, Happinez, LINDA., Plus Magazine en Psychologie Magazine genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar
08-11-2019 | 08:04:00
Recordaantal inzendingen leidt tot 45 nominaties in 11 categorieën
Fietsblad Bicycling voortaan zes keer per jaar
07-11-2019 | 14:48:00
Bicycling verhoogt in 2020 de verschijningsfrequentie van vier naar zes keer per jaar. Het fietsblad werd in de zomer van 2017 gelanceerd
Topkoks op cover LINDA.man
05-11-2019 | 09:47:46
Drie bekende koks staan dit jaar op de cover van LINDA.man: Sergio Herman, Joris Bijdendijk en Jermain de Rozario. Dit keer heeft het magazine geen gasthoofdredacteur, maar een thema: mannen en eten
Kantonrechter: zzp-journalisten krijgen te weinig betaald
01-11-2019 | 14:20:00
Twee freelance (foto)journalisten hebben een rechtszaak over tarieven tegen DPG Media gewonnen. De kantonrechter oordeelt in een eerste uitspraak dat de tarieven die zij voor hun werk kregen, te laag waren
[Onderzoek] Koopintentie bij papieren advertentie 40 procent hoger dan digitaal
31-10-2019 | 14:07:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt het meest gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit neuro-onderzoek
Tarieven freelance journalistiek drastisch gedaald
31-10-2019 | 09:59:01
Kranten en tijdschriften betalen hun freelance journalisten in 2019 bijna een kwart minder dan vijftien jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in het boek Hosselen, Harken en andere Handigheden: een survivalgids voor freelance journalisten
Jeroen Verkroost: Newsweek, de streamingmarkt, Mashable, deepfakes en meer
28-10-2019 | 11:48:35
Steengoed verhaal over hoe het er achter de schermen aan toegaat op de Newsweek-redactie. Dit is de realiteit van journalistiek vandaag. Lezen!
Sanoma: lagere resultaten in derde kwartaal
25-10-2019 | 15:06:00
Sanoma heeft haar resultaten voor het derde kwartaal bekendgemaakt. Voor het segment Media in Nederland daalde de omzet met 18,6 miljoen euro naar 87,4 miljoen euro
MMA stelt jury's vast voor Mercurs 2019
24-10-2019 | 15:00:00
De Magazine Media Associatie heeft de drie jury’s voor de Mercurs 2019 bekendgemaakt. De juryleden gaan begin november 2019 de 180 inzendingen beoordelen
LINDA. werkt samen met We Fashion voor serie Citroenstraat 10
21-10-2019 | 14:20:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
21-10-2019 | 11:36:25
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
16.900 bezoekers voor In de wolken Festival, Ouders van Nu
21-10-2019 | 09:52:00
De tweede editie van het In de wolken Festival heeft 16.900 bezoekers getrokken. Het driedaagse evenement richtte zich op (aanstaande) ouders met workshops, informatie en optredens
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
[Column] Femke Leemeijer: Dertig jaar ELLE
15-10-2019 | 14:24:23
Een paar weken geleden: buiten regende het en het was spitsuur in Amsterdam, maar in de lounge van het College Hotel brandde de kachel en waren de kaarsen aangestoken. Het was er gezellig
Kim Kötter gaat vloggen voor Kek Mama TV
15-10-2019 | 12:45:00
Presentatrice Kim Kötter geeft vanaf 7 november een exclusief inkijkje in haar wereld in vlogs voor Kek Mama TV. De presentatrice en influencer zal de kijkers van Kek Mama TV wekelijks meenemen in haar gezin, haar werk en alles wat haar bezighoudt
Vogue werkt samen met Rijksmuseum voor novembernummer
08-10-2019 | 10:29:00
Het novembernummer van Vogue staat in het teken van Dutch Design. Het nummer is een samenwerking tussen Vogue en het Rijksmuseum om het Rembrandtjaar te vieren
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
DeTijdschriften50 2020 | De Genomineerden
29-09-2019 | 23:27:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
27-09-2019 | 09:53:34
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
Laatste week voor inzenden Mercurs 2019
25-09-2019 | 14:57:24
Op donderdag 12 december 2019 vindt de uitreiking plaats van de Mercurs in het DeLaMar-theater te Amsterdam. Je kunt nog tot en met woensdag 2 oktober 17:00 uur jouw favoriet inzenden
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
23-09-2019 | 14:36:00
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
[Column] San Fu Maltha: Hoe de PINDA* ontstond
23-09-2019 | 12:44:00
Daar was 'ie dan eindelijk op 19 september 2019: De PINDA*, een Indische glossy voor iedereen. En dat in de huidige tijd, waarin printmedia het erg moeilijk hebben. Een glossy op de markt brengen en dan ook nog eens Indisch? Je lijkt wel tolol (gek)!
[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!
[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John
22-09-2019 | 23:56:00
Het slagveld in de media was afgelopen week weer boeiend. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek om te vertellen over hun plannen voor Net5
[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel
Voetballers op de cover van Vogue Man
17-09-2019 | 15:58:24
Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Memphis Depay staan dit jaar op de cover van Vogue Man, de mannenmode-editie van het magazine. Er zijnn drie verschillende covers uitgebracht
LINDA. verschijnt later door faillissement drukkerij
17-09-2019 | 10:36:00
Nummer 183 van LINDA. verschijnt niet deze week, maar pas aan het einde van de maand. Dat komt door het faillissement van drukkerij Corelio en de overstap naar een andere drukkerij
LINDA. lanceert lifestylegids LINDA.loves
17-09-2019 | 10:12:00
LINDA.loves, de lifestylegids van LINDA., is voor de eerste keer uitgekomen. Het magazine telt 220 pagina’s met artikelen en rubrieken over hebben, houden, doen en wegdoen op het gebied van wonen, mode, beauty, reizen en eten
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend
12-09-2019 | 13:44:00
De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen
Body positivity in oktobernummer Vogue
12-09-2019 | 08:30:00
Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle ‘Coco’ Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde
[Column] Wilbert van der Heijden: Koop eens een blootblad!
09-09-2019 | 09:45:17
Onze kinderen, zowel jongens als meisjes, douchen na het sporten eendrachtig weer met hun ondergoed aan. Dit preutse gedrag is moeilijk te rijmen met de onbezonnenheid waarmee veel jongeren zich op internet letterlijk blootgeven, ondanks de waarschuwingen die ze op school en thuis krijgen
ELLE Nederland bestaat 30 jaar
06-09-2019 | 12:39:00
ELLE Nederland bestaat deze maand 30 jaar en heeft een jubileumnummer uitgebracht. Een nummer waarin wordt teruggekeken op dertig jaar mode en personal style in Nederland, maar dat ook het vizier richt op de toekomst
Mediasector maakt afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
04-09-2019 | 23:35:00
De grootste partijen in de Nederlandse mediasector hebben afspraken gemaakt over reclame, distributie, content en digitalisering. Dit schrijft minister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
Hearst Netherlands lanceert incubator HearstLab - We Are Eves en HelloMaaS eerste deelnemingen
02-09-2019 | 15:08:00
Marscha Krouwel: "Dat HearstLab zich richt op door vrouwen geleide startups is niet alleen een goed initiatief passend bij Hearst maar is vooral een goede investering die zorgt voor relevante innovatie van onze bestaande business
Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award
30-08-2019 | 10:52:00
Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video Tijd voor Elkaar een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie Award in de categorie Marketing Campaign of the Year voor mediabedrijven
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
Flow verschijnt vaker in 2020
26-08-2019 | 15:23:00
In 2020 verhoogt het tijdschrift Flow zijn verschijningsfrequentie van acht naar tien keer per jaar. Het aantal abonnees is flink gegroeid, en ook de totale oplage toont zwarte cijfers
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
21-08-2019 | 13:09:50
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit te vieren, geeft het magazine de jubileumeditie uit met vijf verschillende covers
Gronings blog Sikkom komt met papieren magazine
15-08-2019 | 09:12:00
Vier keer per jaar komt Sikkom Magazine uit, een productie van het Groningse blog Sikkom van NDC Mediagroep. Het eerste nummers is op zondag 11 augustus verschenen
Matthijs van Nieuwkerk hint op vertrek bij DWDD
12-08-2019 | 18:00:00
Matthijs van Nieuwkerk ziet steeds meer redenen om komend voorjaar met DWDD te stoppen. Dat vertelt hij in het septembernummer van LINDA
Eerste nummer Vogue-hoofdredacteur Rinke Tjepkema verschenen
08-08-2019 | 09:58:34
Het September Issue van Vogue Nederland heeft deze keer drie verschillende covers. Het modenummer is het eerste issue van Vogue's kersverse hoofdredacteur Rinke Tjepkema, die al sinds haar veertiende Vogue-edities verzamelt
Sanoma merkt impact verkoop LINDA. in resultaten tweede kwartaal
25-07-2019 | 20:15:00
Sanoma merkt de impact op de verkoop van Mood for Media, oftewel de uitgeverij waar het blad LINDA. onder valt. Het bedrijf boekte bij de Nederlandse mediatak 14 procent minder omzet in het tweede kwartaal van 2019 ten opzichte van een jaar eerder
[Interview] Karin Swerink: Ik wil dat mensen de LINDA. zo bijzonder vinden dat ze hem willen bewaren
22-07-2019 | 10:33:00
Karin Swerink nam in april na elf jaar het stokje over van Jildou van der Bijl en verliet hiervoor met toch een beetje pijn in het hart haar VOGUE. We spreken haar over nieuwe kansen en plannen voor LINDA
Personeel Voetbal Internationaal boos over verkoop aan Digital Enterprises
19-07-2019 | 13:12:27
Het personeel van Voetbal Internationaal is boos over de verkoop van hun blad aan Digital Enterprises. Dit meldt het AD. Het personeel heeft een advocaat ingehuurd om de verkoop door WPG aan Digital Enterprises ongedaan te maken
Digital Enterprises neemt Voetbal International over van WPG
18-07-2019 | 12:11:00
Voetbal International is per 16 juli 2019 overgenomen door Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar een andere thuisbasis heeft als doel verdere groei van VI
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio
12-07-2019 | 13:49:00
Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy
Runner’s World maakt YouTube-serie over marathonlopers
10-07-2019 | 10:29:00
Runner’s World maakt een YouTube-serie over drie lopers op weg naar de marathon van Berlijn. Vanaf 28 juli is tien weken lang elke week een aflevering van Boost 2 Berlin te zien op het YouTube-kanaal van Runner’s World
[Interview] Rob Kolkman over Sanoma: De groei komt weer terug
05-07-2019 | 10:30:00
Rob Kolkman heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd in Nederland en daarbuiten. Aan hem nu de taak om als CEO leiding te geven aan Sanoma Media Netherlands. Chris Helt, reporter bij NU.nl, vraagt naar zijn plannen, The Wizzard of Oz en op je bek gaan
[Vacatures] Value Zipper zoekt Account Manager Brand Solutions
03-07-2019 | 09:36:00
Connectie maken. Dat is de kern van jouw baan als accountmanager bij Value Zipper. Je gaat relaties aan met onze klanten en helpt ze met marketingoplossingen die bij ze passen. De mogelijkheden zijn eindeloos: van advertenties in tijdschriften tot branded content in speelfilms
[Vacatures] MPG. zoekt een culinair redacteur voor Allerhande
02-07-2019 | 15:32:00
Wij zijn voor Allerhande per direct op zoek naar een Culinair Redacteur (32 uur per week). In deze functie ben je medeverantwoordelijk voor de productie van culinaire content voor de verschillende uitingen van (primair) Allerhande
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit
27-06-2019 | 11:51:00
NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit
[Onderzoek] Freelance journalisten in de regio verdienen minder dan minimumloon
20-06-2019 | 14:30:42
Freelance journalisten en fotojouranlisten verdienden met hun werk voor de regionale titels of huis-aan-huisbladen van de twee grootste mediaorganisaties in 2018 minder dan het wettelijk minimumloon
[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 | 12:36:40
Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 bekende merken
Psychologie Magazine lanceert Coachfinder
18-06-2019 | 09:32:00
Via Coachfinder.nl kunnen consumenten op basis van persoonlijke voorkeuren via een slim algoritme eenvoudig een coach vinden die bij ze past
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
17-06-2019 | 11:06:18
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Stripblad Eppo heeft primeur Asterix-album
17-06-2019 | 09:44:56
Stripblad Eppo publiceert de eerste pagina van het aankomende Asterix-album Dochter van de veldheer. Dat verschijnt in oktober
[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited
17-06-2019 | 08:27:17
Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
12-06-2019 | 12:31:00
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print
Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel
12-06-2019 | 11:54:00
Cosmopolitan heeft in samenwerking met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland gepresenteerd. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie
Rinke Tjepkema hoofdredacteur Vogue Nederland
12-06-2019 | 10:34:46
Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Ze werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
07-06-2019 | 14:15:00
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
Donald Duck viert 85ste verjaardag
06-06-2019 | 11:16:27
Donald Duck, in 1934 geboren als filmster in de video The Wise Little Hen, blaast zondag 9 juni 2019 85 kaarsjes uit. In Nederland verschijnt het 3500ste nummer van zijn weekblad
Arno Kantelberg juryvoorzitter National Geographic Fotowedstrijd
05-06-2019 | 12:22:18
Arno Kantelberg nam vorig jaar het hoofdredacteurschap van National Geographic Magazine over van Aart Aarsbergen. In die hoedanigheid zit hij ook de fotowedstrijd voor
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
ELLE Eten met snackbar op Bacchus Wijnfestival
31-05-2019 | 10:47:00
ELLE Eten zal tijdens het jaarlijkse Bacchus Wijnfestival een ELLE Eten X Bacchus Snackbar presenteren
Nathan Vos CCO New Skool Media, Alida Dijk hoofdredacteur Zin
29-05-2019 | 11:45:30
Nathan Vos heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. Hij zal gaan samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio
Bicycling lanceert Tour de France Special
29-05-2019 | 10:38:52
In de Bicycling Tour de France Sport Special analyseren Laurens ten Dam en zijn collega’s Bauke Mollema en Wout Poels alle Tour-etappes
VROUW brengt special Opgebiecht uit
28-05-2019 | 13:54:00
Opgebiecht is een van de populairste rubrieken in VROUW. Nu heeft het magazine van TMG een special uitgebracht rondom de rubriek, met veel zelfspot, miskleunen, rampvakanties en leesverhalen
Veronica Magazine lanceert The Guide
28-05-2019 | 12:35:30
The Guide telt 148 pagina’s en verschijnt in een oplage van 220.000 exemplaren. De special verschijnt ieder kwartaal en bevat alle Veronica-klassiekers, zoals films & series, muziek, uittips, lifestyle, puzzels, strips en acties
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
Donald Duck viert verjaardag met het Rijksmuseum
27-05-2019 | 11:49:00
Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni 2019 en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de Donald Duck Kunstcollectie
Sanders Media koopt vakbladen Meubel+ en Parketblad
22-05-2019 | 11:54:06
De vakbladen Meubel+ en Parketblad zijn per 1 mei 2019 overgenomen door Sanders Media uit Weert. Deze titels werden tot dan uitgegeven door de crossmediale uitgeverij Vakbladen.com
GTST-acteurs Alkan Çöklü en Melissa Drost hoofdredacteuren GTST Magazine
22-05-2019 | 09:25:00
Na Everon Jackson Hooi in 2017 en Dilan Yurdakul in 2018, zijn er in 2019 twee hoofdredacteuren. Alkan Çöklü en Melissa Drost nemen dit jaar samen het stokje over
Credits Media lanceert magazine De Liefde
21-05-2019 | 07:00:00
Credits Media lanceert De Liefde, een nieuw blad over liefde en relaties. De missie van De Liefde is om lezers informatie en inspiratie te bieden zodat ze meer uit hun liefdesrelatie kunnen halen. Ruud Hollander is de hoofdredacteur
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 11:51:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
Helden Magazine viert jubileum met extra dik nummer
16-05-2019 | 09:38:05
Helden Magazine bestaat tien jaar en brengt daarom eind mei 2019 een dubbeldik nummer uit. Het blad heeft voor de eerste keer een dubbele cover, met aan de ene kant Ronald Koeman en aan de andere kant Lieke Martens
Vtwonen richt strandkamers in
14-05-2019 | 12:34:21
Vtwonen heeft drie strandkamers ingericht aan het strand van Zandvoort. Ze staan naast het strandpaviljoen vtwonen@ajuma
Samenwerking Pinterest en vtwonen
07-05-2019 | 09:52:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Helene van Santen hoofdredacteur Kek Mama
07-05-2019 | 09:18:02
Op 1 juni 2019 start Helene van Santen als hoofdredacteur van Kek Mama. Helene van Santen is nu redactiemanager van Libelle.nl en Libelle TV
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
Sanoma boekt mindere resultaten in eerste kwartaal 2019
03-05-2019 | 14:53:00
De Nederlandse mediatak presteerde met 85,3 miljoen euro aan omzet. 11 procent minder vergeleken met het eerste kwartaal van 2018
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen
Groener Wonen tijdschrift voor mensen met een groen hart
29-04-2019 | 10:09:24
Het eerste nummer van het tijdschrift Groener Wonen van uitgeverij Vipmedia is verschenen. Het blad richt zich op mensen die duurzaam wonen belangrijk vinden
Uitblinkers in Zaken Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 22:02:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial Cross Media Case van het Jaar 2019
27-04-2019 | 12:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial in als Cross Media Case. We spreken met Tjerk de Vries, contentregisseur bij TMG Natives
LINDA.meiden Cross Media Merk van het Jaar 2019
27-04-2019 | 07:37:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is LINDA.meiden uitgeroepen tot Cross Media Merk van het Jaar 2019
Nouveau brengt special over koningin Máxima uit
18-04-2019 | 09:55:28
De glossy Nouveau heeft een Máxima-special samengesteld. De uitgave draait om de koningins leven tijdens de afgelopen twintig jaar aan het Nederlandse hof
25-jarig Zo Zit Dat promoot nieuwsgierigheid kinderen
17-04-2019 | 14:57:00
Tijdschrift Zo Zit Dat bestaat 25 jaar. Het tijdschrift bevordert nieuwsgierigheid bij kinderen Nieuwsgierigheid is hét gedrag dat ons in beweging brengt om nieuwe kennis te vergaren
150ste nummer JAN verschenen
17-04-2019 | 14:25:00
JAN heeft het honderdvijtfigste nummer uitgebracht met Hadewych Minis op de cover. JAN wil met dit jubimeumnummer het thema Alles kan Samen onderstrepen
Roto Smeets vraagt faillissement aan
17-04-2019 | 11:42:00
Drukkerij Roto Smeets heeft een faillisement aangevraagd voor alle drukkerij activiteiten in Nederland. Dit heeft het moederbedrijf Circle Media Group aangekondigd middels een persbericht
[Column] Femke Leemeijer: Vrij Nederland en het zwarte gat
16-04-2019 | 10:48:00
Ward, mijn advies: maak geschiedenis door niet door te sukkelen, maar stop. Niet stilletjes en bescheiden, maar met een legendarisch, onvergetelijk, spraakmakend en enerverend laatste nummer. Go with a bang en durf te sterven
L’HOMO. richt zich voortaan op hele LHBTI-gemeenschap
15-04-2019 | 17:30:00
Na tien jaar richt het jaarlijkse magazine L’HOMO. zich niet alleen meer op homomannen maar op de hele LHBTI-gemeenschap
Carros en Residence draaien door; niet failliet
12-04-2019 | 13:18:00
Een zusterbedrijf in de holding van de bladen Carros en Residence, Pelican Media BV is failliet verklaard. Carros en Residence blijven bestaan en zijn niet failliet
Vriendin & platform VriendinnenOnline.nl lanceren speeddate voor vriendinnen
11-04-2019 | 11:39:00
Vriendin en het onlineplatform VriendinnenOnline.nl organiseren binnenkort een speeddate voor vrouwen om ze te helpen met het vinden van waardevolle vriendschappen en nieuwe vriendinnen
Nieuw magazine over liefde en relaties: Ik ook van jou
11-04-2019 | 10:59:00
Uitgeverij Mediawater brengt een nieuw magazine op de markt over liefde en relaties met de naam Ik ook van jou. Het magazine zal twee keer per jaar als glossy verschijnen
Libelle viert 85e verjaardag
10-04-2019 | 16:19:00
Op 13 april 1934 verscheen de allereerste Libelle. 85 jaar is Libelle als influencer een groot en invloedrijke vrouwen-mediamerk van Nederland
100ste nummer Vogue Nederland
09-04-2019 | 16:14:00
Het 100ste nummer van Vogue Nederland, mei 2019, wordt gevierd met topmodel Doutzen Kroes op de cover - haar achtste Vogue-cover - en vier grote interviews
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.
02-04-2019 | 11:21:00
Karin Swerink is tot op heden hoofdredacteur van modetijdschrift VOGUE, uitgegeven door Hearst Netherlands. De ervaren bladenmaker is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA.
[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 | 11:09:37
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen
[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan
29-03-2019 | 14:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan
[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest
[Interview] Anke de Jong over het eerste virtuele model: Ik hoop dat Raven nog lang onderdeel blijft van Team Glamour
27-03-2019 | 09:18:00
Op de cover van Glamour staat voor het eerst een digitaal model: Raven. Het model is een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit. We spreken met hoofdredacteur Anke de Jong over de avatar, het digitale tijdperk en de scheidslijn tussen echt en nep
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
26-03-2019 | 12:21:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG
[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie
26-03-2019 | 10:24:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer
Ivo Janssens participeert met FIRA in GOOISCH… als lifestyle
26-03-2019 | 09:41:00
Voormalig 100%-NL magazine en Audax Media-directeur Ivo Janssens participeert met zijn onderneming FIRA in de kwartaalglossy GOOISCH …als lifestyle van Peter Contant en in diens online radiostation GOOISCH Music
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
Taco van den Velde vertrekt na 23 jaar bij Voetbal International
22-03-2019 | 12:12:00
Taco van den Velde voegt zich bij de technische staf van Bert van Marwijk, die eerder deze week werd aangesteld als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
21-03-2019 | 10:35:43
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
Hearst Create contentpartner Kenia's communicatiebedrijf Safaricom
14-03-2019 | 14:58:00
Hearst Create heeft een nieuw contract getekend met Safaricom, een groot telecommunicatiebedrijf in Kenia. Hearst Create zal voor Safaricom een magazine produceren