Tag Resultaten
ABN Amro verwacht na 6 procent daling in TMT-industrie, 4 procent herstel in 2021
ABN Amro verwacht in 2020 dat de TMT-sector met 6 procent zal dalen. In 2021 verwacht de in overheidshanden zijnde bank, een herstel van 4 procent
Pathé en RTL Group ontvangen NOW-miljoenen aan overheidssteun
Pathé is met 7,1 miljoen euro een van de grotere ontvangers van de NOW-gelden uit de mediasector. RTL Group kreeg voor RTL Nederland en Fremantle/Blue Circle 4,6 miljoen euro aan overheidsteun als gevolg van de coronacrisis
Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties
Vakmedianet, het B2B-mediabedrijf bekend van titels als Cobouw, Distrifood, Misset Horeca, AM, Logistiek, PW en Vastgoedmarkt, doneert vijf mediapakketten aan non-profitorganisaties
[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk
Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk
[Cross Media Merk 2020] Renske van de Merbel over The Finance Academy
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. The Finance Academy dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Renske van de Merbel, uitgever en hoofdredacteur Finance bij B+B Vakmedianet
Jan Kleinnijenhuis en Pieter Klein Journalist van het Jaar 2019
De jury van vakblad Villamedia kent hun de prijs toe vanwege hun diepgravende en langdurige onderzoek naar de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst
[Onderzoek] Freelance journalisten in de regio verdienen minder dan minimumloon
Freelance journalisten en fotojouranlisten verdienden met hun werk voor de regionale titels of huis-aan-huisbladen van de twee grootste mediaorganisaties in 2018 minder dan het wettelijk minimumloon
Sanders Media koopt vakbladen Meubel+ en Parketblad
De vakbladen Meubel+ en Parketblad zijn per 1 mei 2019 overgenomen door Sanders Media uit Weert. Deze titels werden tot dan uitgegeven door de crossmediale uitgeverij Vakbladen.com
Shatho Beheer neemt tijdschriften Veen Media over
Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, Maarten! en New Scientist worden per 1 juli 2019 onderdeel van Shatho Beheer. Shatho Beheer neemt de tijdschriften over van Veen Media, onderdeel van Veen, Bosch & Keuning Uitgevers Groep
Rob Stenders nieuwe columnist Soundz Magazine
Rob Stenders, dj voor BNNVara op NPO Radio 2, heeft een nieuwe column verkregen in het muziekmagazine Soundz Magazine. Leo Blokhuis, muziekkenner, dj, schrijver en presentator heeft daarnaast een nieuwe rubriek gekregen met de titel Dossier Blokhuis
Coiffure Media Group neemt kappersbladen over van Vakbladen.com
De merken die onder het nieuwe uitgeefbedrijf vallen zijn: Coiffure Magazine, Coiffuretv.nl, Coiffure Award, Estetica NL en One Hairdresser
Vakmedianet Groep neemt VMT, Voeding Nu en VMT Food over
Vakmedianet Groep neemt per 1 maart de business to business-titels VMT, Voeding Nu en VMT Food over van MYbusinessmedia. Bij de overname zijn 10 medewerkers betrokken.Vakmedianet groep geeft al titels als Distrifood en Foodmagazine uit
[Interview] Alexia Hageman: de moderne vakjournalist is de ideale contentmarketeer
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is Nursing uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Wij spreken met Alexia Hageman, hoofdredacteur bij Nursing
NURSING wint LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is NURSING uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Aan deze onderscheiding is een geldbedrag verbonden van 10.000 euro
Vakbladen.com neemt nieuwssite Windenergie-nieuws.nl over
Mediaconcern Vakbladen.com heeft de nieuwssite Windenergie-Nieuws.nl overgenomen per 24 januari 2019. Dat is een online informatieplatform voor vakmensen, bedrijven en organisaties
Bekendmaking nominaties LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019
De LOFonderscheiding voor Vakinformatie is de tweejaarlijkse kwaliteitsonderscheiding voor vakinformatieve media voor beroep en bedrijf
Vakbladen.com neemt Automatie | PMA over
Per 26 juni 2018 heeft mediaconcern Vakbladen.com het vakblad en digitaal platform Automatie | PMA overgenomen
Vakblad Adfundum wordt More than drinks!
Vakblad More than drinks! verschijnt vijf keer per jaar bij alle drankenspecialisten in Nederland
Jeroen Cnossen uitgever bij Vakbladen.com
Vakbladen.com uit Zwolle en Den Haag heeft Jeroen Cnossen per 1 april 2018 benoemd als uitgever en lid van de directie. De afgelopen 10 jaar hielp hij als zelfstandig mediaconsultant tal van mediabedrijven bij de transitie naar crossmediale bedrijven
Vakmedianet gaat samenwerken met @Foodclicks
Vakmedianet en @FoodClicks gaan een strategische samenwerking aan op het gebied van B2B informatie, onderzoek en beheren van data over de ontwikkelingen in de out-of-homemarkt
Machina nieuwe titel MacFan
Na ruim twintig jaar verandert het computerblad MacFan van naam. Machina wordt de nieuwe titel. Het blad dat ooit ontstond als een informatiebron voor Macintosh-gebruikers
e-Spirit opent winkel van de toekomst tijdens DMEXCO
e-Spirit opent tijdens de DMEXCO de winkel van de toekomst. De winkel laat zien met welke technieken retailers een brug kunnen slaan tussen de digitale en fysieke wereld. De Beurs vindt dit jaar plaats tussen 13 en 14 september in Keulen
Entertainment Business publiceert lijst machtigste spelers Nederlandse vinylindustrie
Aan het woord komen onder meer winkelketens, retailers, platenmaatschappijen, distributeurs, platenperserijen, programmamakers, artiesten en journalisten
Uitgeefsector in kaart gebracht
Digitaal speelt een steeds grotere rol binnen de uitgeefsector. Zowel de digitale omzet als het gebruik van digitale uitgaven stijgt fors
Daniel Ropers volgt Derk Haank op als topman bij Springer Nature
Daniel Ropers zal bol.com per 1 oktober 2017 verlaten om aan de slag te gaan als CEO bij Springer Nature. Waarom Derk Haank vertrekt is niet bekend
[Column] Gerard Molenaar: Hoe word je als vakblad 100?
De grafische branche voelde als geen ander de gevolgen van digitalisering. Oude grafische technieken werden in enkele jaren overbodig. Waar vroeger micromonteurs en macromonteurs films klaarmaakten om offsetplaten te belichten, staat nu een beeldscherm
Léon Bouwman Chief Content Officer Sijthoff Media Groep
Léon Bouwman (50) treedt per 10 april toe tot de directie van de Sijthoff Media Groep, uitgever van onder meer de B-2-B titels Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur en de B-2-C titels Kidsweek en 7Days.
Jury Cross Media Awards 2017 en nieuwe categorie bekend, opening inschrijving
De awards voor de beste cross media cases van Nederland zullen worden uitgereikt tijdens het Cross Media Diner in het Compagnietheater aan de Kloveniersburgwal in hartje Amsterdam.
Nederlands MediaNetwerk bereidt lancering Engelstalige website voor
Nederlands MediaNetwerk heeft de lancering van een Engelstalige website in voorbereiding. Naam van de website wordt Dutch Creative Industry.
[Column] Gerard Molenaar: Creatief met commerciële content
Het is ook zo’n aantrekkelijke gedachte voor uitgeverijen: goedkope, jonge krachten die op een leuke manier het verhaal van de adverteerder kunnen vertellen
François Kroes hoofdredacteur CustomerFirst
Per half februari 2017 neemt François Kroes de functie van Jan Kloeze over, die afgelopen jaar ad interim de redactionele leiding had
Eric-Jan Vis keert terug bij BBP Media
Eric-Jan Vis komt per 1 januari 2017 terug als commercieel manager bij uitgeverij BBP Media, uitgever van MarketingTribune, Twinkle en CustomerFirst in Woerden.
De Persgroep lanceert Aandacht!, magazine voor de advertentiemarkt
De Persgroep introduceert een magazine voor de zakelijke markt: ‘Aandacht!’. Een magazine voor relaties, aandachttrekkers in de breedste zin van het woord en iedereen die zich interesseert voor marketing, communicatie, media en reclame
Vakmedianet neemt HR- en Overheid-portfolio’s Reed Business Information over
B+B Vakmedianet Groep BV kondigt overname aan van B2B communitytitels en congressen en events op het gebied van HR, Arbo, OR en online kennisbanken voor de gemeentelijke overheid van Reed Business Information
Eric-Jan Vis commercieel directeur NPB Media
Eric-Jan Vis (53) wordt commercieel directeur bij NPB Media. NPB, Nationaal Publiciteits Bureau, is een van de grootste buitenreclame-exploitanten in Nederland en werd recent onderdeel van de Scheybeeck Groep.