Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3301828

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg
17-07-2019 | 11:48:00
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron
29-04-2019 | 09:33:00
E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen
19-02-2019 | 12:52:00
Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Slaapverwekkend Philips, ontspannen met Perla, irritant effectief Becam
24-12-2018 | 10:34:00
Juist door te fluisteren krijg je aandacht. Steeds meer video’s op YouTube maken daar gebruik van, vooral omdat mensen die vaak met koptelefoons op bekijken. Mijn aandacht heeft de commercial dus en wat dan volgt zijn 8 minuten beelden van koffiezetten. Saai zou je denken, maar eigenlijk is het heel prettig
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heel anders en toch hetzelfde
25-09-2018 | 14:16:00
Twee video’s, van de twee grootste concurrenten op het gebied van sportkleding: Nike en Adidas. En allebei maken ze een statement. De één alleen iets duidelijker dan de ander. Nike’s video ademt pure kwaliteit; het is zo’n beetje het summum van wat je
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg vs. Ben, Calvé en Peijnenburg, Adidas e.v.a.
30-07-2018 | 09:39:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB
16-05-2018 | 09:01:00
Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Amsterdamse Grolsch, LOTTO slaat de plank mis en KARWEI doet 't anders
22-03-2018 | 16:25:25
Ik moet jullie van tevoren misschien even waarschuwen, want ik werd nogal chagrijnig van de video’s die ik ging bespreken. Misschien heeft het met de snijdende oostenwind te maken, misschien word ik een ouwe zuurpruim. Ik weet het niet, maar pas bij de derde commercial kroop ik weer een beetje uit het dal
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: winter met Chocomel, goud met Samsung, luxeproblemen bij Jantje Beton
25-01-2018 | 14:31:00
Chocomel is samen met Unox het enige merk dat de Nederlandse winter kan claimen. Unox doet dat nog steeds consequent, maar Chocomel is er een soort van afgestapt. Omdat ze het idee hadden dat het hen beperkte, waarschijnlijk
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Den Haag, Red Bull, Jacobs Douwe Egberts
23-11-2017 | 09:42:51
De quote “if your advertising goes unnoticed, everything else is academic” van meer dan 60 jaar geleden (!) is nog steeds actueel en misschien nog wel meer dan toen. Die eerste horde neemt de stad Den Haag met glans met hun video om de stad te promoten als toeristische bestemming. Leuk idee om het gegeven dat Den Haag zo dicht bij zee ligt met onderwaterbeelden te benadrukken. Laten we hopen dat de beelden door global warming geen werkelijkheid worden
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: We Fashion, NFF, Sigma
24-08-2017 | 12:26:00
Fris en uitgerust nieuwe video’s bekijken die tijdens mijn vakantie zijn verschenen, leuk toch? Och… Het was niet in alle gevallen een fijne thuiskomst. Zo roept Chantal Janzen Nederland op een foto in te sturen van de best verpakte mannenbillen. Ze doet dat namens We Fashion
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: UNESCO, ING, Haribo
20-10-2016 | 10:39:00
Wij Nederlanders hebben natuurlijk best wel een minderwaardigheidscomplex. “Zij zijn groot en ik is klein”, om met Calimero te spreken. Dat is niet terecht, want vorig jaar kwamen 15 miljoen (!) buitenlandse toeristen naar ons land.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Samsung, Nike, Procter & Gamble
25-08-2016 | 12:07:00
De Olympische Spelen. Er is geen enkel ander moment waarop de aandacht van de wereld samenkomt op één plek en waar de verhalen over winst en verlies voor het oprapen liggen
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Aegon, NIVEA SUN, Clearasil
05-07-2016 | 13:17:00
In mijn vorige review had ik het ook al over Aegon. Ik ben namelijk enthousiast over hun aanpak. Samen met ING is Aegon wat mij betreft hét voorbeeld van de vermenselijking van financiële dienstverlening.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Blokker, Nationale-Nederlanden, Specsavers
04-05-2016 | 12:18:00
Retail in Nederland staat zwaar onder druk. Dat is geen geheim. Blokker wil daar aan ontsnappen door een sprong voorwaarts te maken: wég uit het anonieme midden. Want stuck in the middle is de dood in de pot. Dus...winkels opfrissen en een nieuwe campagne.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heineken, Zillertal Arena, KFC
14-01-2016 | 14:27:00
Maar wacht eens even… als Milli voeger niet real was en nu wel, geldt dat dan ook voor de kip van KFC? Ik bel de Keuringsdienst van Waarde even.