Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2848892

[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Tim Claassen (Havas Lemz) over emotie in content
23-07-2018 | 11:35:00
In deze aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Tim Claassen, Strategy Director bij Havas Lemz. We gaan met Claassen in gesprek over de vraag welke rol content en dialoog spelen bij het creëren van betekenisvolle communicatie.
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Liselot Jaspers Focks (NDC) over het succes van hyperlokaliteit
09-05-2018 | 10:14:00
In deze vierde aflevering van onze podcasts over betekenisvolle communicatie, praten wij met met Liselot Jaspers Focks, brandmanager van de online community’s Suksawat en Sikkom bij NDC mediagroep
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Professor Mirko Schäfer over data en de AVG. Wat moeten we ermee?
21-03-2018 | 11:44:00
We vragen Mirko Schäfer welke invloed data, datamanagement en alle nieuwe wet- en regelgeving rondom data hebben op betekenisvolle content, dialoog en engagement
[Column] Deike Schulz: Social media en de dood? Lang leve social media!
15-03-2018 | 15:11:00
Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant. Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers
14-02-2018 | 13:48:00
In deze tweede aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Domien Verschuuren, radio-dj bij 3FM en online influencer
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?
24-01-2018 | 10:14:00
In deze eerste podcast gaan wij op zoek naar kaders en sleuteltermen rondom betekenisvolle content, dialogen en engagement
[Column] Deike Schulz: Het lieve, knusse internet
22-11-2017 | 13:02:45
Plop! Opeens landt een kleine, witte origamikikker in de sjoelbak. Waar net nog houten schijfjes met een noodgang heen en weer vlogen, kijken nu vijf paar ogen naar een vernuftig geknutseld schepsel van papier. Ik verbreek de stilte (in juf-modus): “Wie heeft jou dat geleerd?” Vriendin van mijn oudste dochter (en tevens de maakster van dit mooie werkje): “YouTube”
[Column] Deike Schulz: De R zit in de maand: knuffel een boek, of een blog!
18-09-2017 | 10:18:00
De R zit weer in de maand, dus stond ik onder het motto rust, reinheid en regelmaat voor mijn boekenkast met de oprechte ambitie om mijn boeken te knuffelen. Dit alles was aangewakkerd door een lees/bladersessie in een stapel Duitse tijdschriften, die ik aan het einde van de vakantie had verorberd
[Column] Deike Schulz: Back in life, back in (cyber)reality anno 1997
19-07-2017 | 13:29:00
In de televisiereportage Digitale Diva’s uit 1998 vertelt Yvonne dat Nara Zoyd ontstond door een deel van haarzelf te nemen en dat helemaal uit diepen en uit te vergroten. Dit met het effect dat zij op een gegeven moment niet meer wist wat schijn en wat werkelijkheid was
[Column] Deike Schulz: Save a (band) T-shirt - of, hoe zat dat ook alweer met betekenisvolle content?
08-06-2017 | 12:19:00
Het leek wel alsof ik een hele slechte TED-Talk aan een groep giechelende tienermeiden gaf. Mijn oudste dochter keek vol afschuw naar mij, hopend dat dit spektakel snel over zou zijn. Later vroeg ik haar of ze de band wel kende en of haar leeftijdsgenoten ook bekend waren met Joy Division. Het antwoord was een tamelijk ongeïnteresseerd: “Denk het niet – hoezo?”
[Column] Deike Schulz: Cosiness ad absurdum - scripting your own media(life)
20-03-2017 | 09:21:53
Elk hoekje in huis wordt in scene gezet, meestal met een voorafgaand gepland socialmediaverhaal in het achterhoofd. Je wilt immers elk mooi moment vastleggen, delen en als een verhaal aan elkaar rijgen
[Column] Deike Schulz: Switch your #media #perspective & #DeFilterYourLife
13-01-2017 | 09:21:00
Naar muziek luisteren is natuurlijk geen onderdeel van mijn werk, maar het is wel belangrijk om tijdens het werken alles een beetje op afstand te houden en te kunnen focussen.