Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2847245

[Column] Femke Leemeijer: Vrij Nederland en het zwarte gat
16-04-2019 | 10:48:00
Ward, mijn advies: maak geschiedenis door niet door te sukkelen, maar stop. Niet stilletjes en bescheiden, maar met een legendarisch, onvergetelijk, spraakmakend en enerverend laatste nummer. Go with a bang en durf te sterven
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
[Column] Femke Leemeijer: Mijn Mercurs
14-12-2018 | 08:45:00
Ik tik dit stukje aan de vooravond van de Mercurs. Wanneer je deze column leest, kun je op de website zien wie de gelukkigen zijn, maar ik ben nu nog onwetend en zal je vertellen wie mijn winnaars zijn
[Column] Femke Leemeijer: Baas in eigen bubbel!
16-10-2018 | 10:53:00
Martijn van Dam, laat mij met je algoritmes met rust en koers liever op een Nederlandse mediawereld waarin de NPO geen oneerlijke concurrent meer is van de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek in dit land
[Column] Femke Leemeijer: Mensen en merken
23-08-2018 | 11:18:52
Net terug van vakantie, was ik bezig met de gebruikelijke inhaalslag op het gebied van medianieuws, en in dat kader kwam ik good old Harry Dekker van Unilever tegen
[Column] Femke Leemeijer: Nepnieuws
15-06-2018 | 14:54:01
Vanochtend hoorde ik op Radio 1 dat Nederlanders zich weinig zorgen maken over nepnieuws. Slechts 30 procent van ons ligt wakker van de vraag of een nieuwsbericht dat in onze nationale media verschijnt feitelijk waar is
[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print
17-04-2018 | 14:56:30
Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?
[Column] Femke Leemeijer: Fun in het uitgeefvak
13-02-2018 | 16:02:53
Voor Sanoma-baas Duinhoven kan de fun nu beginnen, kopte het FD onlangs. Ik weet niet zeker of deze formulering van Susan Duinhoven zelf is of van de eindredactie van het FD, maar ik vond de woordkeuze wat ongelukkig
[Column] Femke Leemeijer: Oude en nieuwe media
12-12-2017 | 17:35:00
Ik stel voor om geen geforceerde initiatieven meer te lanceren die vanuit de oude media door de strot van de nieuwe generatie dienen te worden geduwd. Laat ze lekker met rust
[Column] Femke Leemeijer: Stoelendans
16-10-2017 | 11:03:00
Het is vrees ik niet een heel erg origineel onderwerp, ook ik heb er al eerder over geschreven en ik ben niet de enige, maar het blijft een urgente kwestie: waarom is het toch zo lastig om als bestaande, traditionele organisatie échte innovatie te initiëren en te incorporeren?
[Column] Femke Leemeijer: Het raadsel &C
22-06-2017 | 10:49:00
Wat moet er gebeuren wanneer de bedenker in kwestie van het strafbankje komt? Terug naar de tekentafel. Bedenk in elk geval een goede propositie die bij het logo op de website kan worden geplaatst. Wie weet wordt het dan nog wat, Chantal
[Column] Femke Leemeijer: Over Blendle en businessmodellen
01-05-2017 | 09:11:00
Op het gevaar af om voor zure oude taart uitgemaakt te worden: ik heb Blendle nooit een goede oplossing voor uitgevers gevonden. Wel voor consumenten trouwens (tot op zekere hoogte). Maar uitgevers lopen risico’s waarover al veel geschreven is
[Column] Femke Leemeijer: De tering naar de nering zetten?
14-02-2017 | 11:14:50
Onbegrijpelijk vind ik de keuze van Vrij Nederland om met een grote vaste redactie het onzekere avontuur van een maandblad in combinatie met een digitaal platform aan te gaan
[Column] Femke Leemeijer: Subsidie uit pensioenpotten
13-12-2016 | 10:17:00
Vorige week kwam het nieuws voorbij dat een groep gepensioneerde redacteuren en bladenmakers de tweewekelijkse krant Argus gaat lanceren. Trots wisten ze daarbij te vermelden dat zij in staat zouden zijn dit blad rendabel te maken, omdat alle redacteuren hun bijdragen gratis aanleveren
[Column] Femke Leemeijer: De jeugd heeft de toekomst
27-10-2016 | 12:40:36
“Efforts made by a number of publishers to increase revenues by looking to reach young consumers across a number of platforms.” Het staat er ook zo droevig, de wanhoop druipt eraf, en ligt het aan mij of hoor ik een ondertoon die zegt: hou er toch mee op! Ze willen domweg niet, die millennials!