Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3580224

[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit
21-10-2019 | 10:55:35
The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project
Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  
14-10-2019 | 11:17:00
Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’
Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?
07-10-2019 | 10:05:36
The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf
Jeroen Verkroost: Hey, robot kopen? Objectieve journalistiek, kan dat? Alexa aan je vinger? Social Media Infographic?
29-09-2019 | 10:25:00
Martin Ford stelde in 2015 in zijn veelgeprezen boek Rise of the Robots vragen als “What are the jobs of the future? How many will there be? And who will have them?”. Sindsdien houden robots ons bezig
Jeroen Verkroost: Zingende handtassen, waarom? Hoe hack je Waze? Louis Vuitton met Supreme? Redt Dematerialization de planeet?
22-09-2019 | 08:16:00
Naast Issey Miyake investeren grote merken zoals, HSBC, BMW en Mastercard allemaal in Sonic Branding, want de Age of Voice breekt aan en elk product krijgt zijn eigen geluid. Ik ben enorm benieuwd hoe een levensverzekering of een pak beschuit straks klinkt
[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?
16-09-2019 | 12:51:00
Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers
[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle
08-09-2019 | 12:21:00
Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder
[Forum] Wat betekent de komst van Disney+ voor het Nederlands medialandschap?
27-08-2019 | 12:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de betekenis van de komst van Disney+ voor het Nederlands medialandschap
[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)
24-08-2019 | 12:30:00
Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
02-07-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network
[Column] Jeroen Verkroost: grote toekomst voor Talpa Nieuws
27-06-2019 | 13:10:00
Video. Een no-brainer. Talpa nieuws heeft dankzij beschikking over de eigen (video) content van Talpa Network een natuurlijke, grote voorsprong op NU, AD en Telegraaf
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Waarom de Copyright Directive een serieuze bedreiging is voor het open internet
27-11-2018 | 13:41:00
In de basis was het internet een plek die mensen verbond, waar niemand de baas over was en waar iedereen in alle vrijheid zijn persoonlijke mening kon plaatsen. Het ziet ernaar uit dat dit wonderlijke vrije internet, waar ik ooit verliefd op werd, binnenkort niet meer bestaat
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter
19-12-2017 | 13:48:00
Waar mensen elke dag mee geconfronteerd worden in het dagelijks leven en zich nooit zorgen over maken, daar leiden dezelfde technieken op internet plotseling tot angst en paranoia. Terwijl zo’n beetje alle marketingtechnologieën die we ontwikkelen, zijn gebaseerd op psychologie en menselijke scenario’s
Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland
17-08-2017 | 15:10:00
Tot voor kort vervulde onze columnist ad interim de directeursfunctie van het IAB en was hij eerder werkzaam bij de Persgroep
[Column] Jeroen Verkroost: Cross Media Congres 2017
20-04-2017 | 11:47:00
Woensdag 20 april stond in het teken van het Cross Media Congres dat werd georganiseerd door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings. Verschillende topsprekers zorgde er al snel voor dat het evenement was uitverkocht. Ik was de gehele dag aanwezig. Hierbij een verslag en samenvatting van de belangrijkste onderwerpen die de sprekers aansneden
[Column] Jeroen Verkroost: Kamergotchi, whiskyveiling, influencers… Algoritme is king!
26-02-2017 | 13:52:00
Als IAB directeur spreek ik regelmatig consumenten die niet blij zijn met de manier waarop er met ze omgegaan wordt op het internet.
[Column] Jeroen Verkroost: Het overschot aan advertentieruimte
26-01-2017 | 12:05:00
Uit recent onderzoek onder Nederlandse topmarketeers blijkt dat marketingprofessionals in zéér interessante tijden leven. Met alle recente ontwikkelingen is het voor hen een hele uitdaging te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van nieuwe technologische innovaties en hoe daarbij moet worden omgegaan met (klant)data
[Column] Jeroen Verkroost: Gelekt: De nieuwe privacywetgeving die Europa aan Nederland zal opleggen
16-12-2016 | 13:29:00
De concepttekst van de e-Privacy verordening lekte deze week uit – ook bindend voor Nederland. Ik neem je kort mee door de digitale highlights van de Europese Telecommunicatiewet. Wat verandert er voor bedrijven en consumenten
[Column] Jeroen Verkroost Hallo Commissariaat? Regels voor vlogreclame bestaan al twee jaar…
24-11-2016 | 23:08:00
RTLZ, NOS, BNR en de vakmedia schreven er gisteren over. Het Commissariaat voor de Media wil reclame richtlijnen voor vloggers op gaan stellen. De toezichthouder wil nu ingrijpen: sluikreclame in vlogs moet worden verboden
[Column] Jeroen Verkroost: Klachten over online advertenties
02-11-2016 | 12:41:00
Mensen klagen over online advertising, en dat is volkomen terecht. Het zijn mooie tijden voor de digitale mediacriticasters. Als geen ander genieten ze van het negatieve sentiment dat zowel bij consumenten als de industrie zelf is ontstaan