Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2238344

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Nietszeggend Promovendum, altijd thuis met Ring, vrijgevig Toyota
27-11-2018 | 11:55:15
In stock-achtige beelden komen loze termen als vurig, vrij, vrolijk, superstoer, Zwarte Piet (of niet), ochtendmens en gezonder voorbij. Wow, wat totaal nietszeggend. Met geen woord wordt er gerept over het uitsluiten van mensen met die geen academische of HBO-opleiding hebben genoten
[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally
03-08-2018 | 08:46:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ongeloofwaardig Iglo, dito Côte d’Or en tomatenkunst van Looye
05-07-2018 | 10:05:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ford pakt uit/in, op zoek met Sixt, 999 treden met Range Rover
07-03-2018 | 09:36:00
We trappen af met een grensverleggende uiting, van Ford. Want deze Amerikaanse automobielbouwer heeft een kleine SUV gemaakt die zich met haar gepassioneerde “Go further” weinig schijnt aan te trekken van grenzen
[Column] Machiel Verkuyl: Cultureel erfgoed. Top 2000 of Famke Louise?
09-01-2018 | 14:19:59
Je kunt van Famke Louise zeggen wat je wilt, ik heb Google Trends er even op nageslagen en haar populariteit in de zoekmachine vertoont Bitcoin-explosiviteit: ze piekt in Nederland op momenten zelfs boven het zoekvolume van Ed Sheeran. En die man kan zingen, zelfs zonder autotune
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: KLM, Energiedirect.nl, Olvarit
18-10-2017 | 11:00:00
In de energiemarkt zijn er niet zo veel routes naar groei waar je uit kunt kiezen. Een van die routes is die van no frills, met prijs als belangrijkste wapenfeit. Energiedirect heeft in dit kader een campagne gemaakt die bestaat uit maar liefst negen creatieve uitwerkingen, die voor mijn gevoel allemaal wel familie van elkaar zijn
[Column] Machiel Verkuyl: Even lekker disrupten
01-08-2017 | 12:01:00
Er zijn (veel) voorbeelden van disruptors die anderen de rekening presenteren van de ravage die zij soms achterlaten. Denk aan de broeiende haat tegenover rolkoffermensen door de opkomst van AirBnB in onze hoofdstad
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford
26-07-2017 | 13:14:11
Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: sluikreclame met Vriendenloterij, Madame Tussauds, Haven van Rotterdam
03-05-2017 | 11:53:07
Er was onlangs wat ophef over zogenaamde sluikreclame. Het Commissariaat voor de Media constateert dat in zo’n 90 procent van de Nederlandstalige Youtube-vlogs producten worden aangeprezen. Jongeren worden "onbewust overspoeld met reclame"
[Column] Machiel Verkuyl: Elke dag rokjesdag
20-03-2017 | 09:51:02
Marketeers en reclamemakers in Nederland hebben rokjesdag nodig. Om merken relevant te maken, om op in te haken en om met z’n allen mee bezig te zijn. Want rokjesdag kun je niet wegzappen of adblocken
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: McDonald's, Hornbach, Nierstichting
09-02-2017 | 09:20:43
Het eerste spotje is in ieder geval grappig, prachtig uitgevoerd en positief. En perfect belicht. Dus gescript. Prima reclame, dat geeft de burger moed
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Huawei, Volkswagen, Visit Japan
17-11-2016 | 11:23:00
Wat ik wel opvallend vind is dat de marketinginzichten voor deze campagne verdacht veel lijken op die in de lancering van de Samsung S7-lijn. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen inzetten op de gunstige prijs die dit toestel heeft ten opzichte van de concurrentie, in plaats van het platgetreden pad van fotografie
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Heineken, Mentos, Galaxy Note7
22-09-2016 | 11:14:00
Heineken heeft een campagne gemaakt die het merk als werkgever op een spectaculaire manier op de kaart zet
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung
21-07-2016 | 13:21:00
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Royal Club, Tabac, Fietsenwinkel.nl
14-06-2016 | 13:44:00
Hoe krijg je Nederland aan Royal Club? Volgens bureau Alfred doe je dat door de strijd aan te gaan met ‘doe maar een frisje’, je bent tenslotte wat je drinkt.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Trouw, Libresse, Mercedes-Benz
10-03-2016 | 13:34:00
Als er één ding is dat je kunt leren van de race naar het Amerikaanse presidentschap, is hoe belangrijk beeldvorming is. De lens waardoor je naar de wereld kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je het interpreteert.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Superbowl 50 – Budweiser USA, SoFi, GoDaddy
11-02-2016 | 14:10:00
De commercial is beter dan het eigenlijke product. Maar hey, smaken verschillen.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: GAMMA, 3FM Serious Request, Dance4life
24-12-2015 | 10:59:00
En voor mensen die discussie voeren over zin en onzin van branded content: dit is de beste case die bewijst dat inhoud en promotie soms prima samengaan.