Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1665660

[Interview] Hans Veldhorst over het belang van mobile advertising
09-07-2018 | 14:46:00
Door zijn ervaringen in de reclamewereld, opgedaan bij onder andere bureaus als TBWA en Ogilvy, zag Hans Veldhorst van dichtbij hoe de markt zich ontwikkelde richting mobile
[Interview] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Zenith voorspelt 4,5% groei in adspend in 2018
28-06-2018 | 13:33:36
Zenith voorspelt dat de wereldwijde advertentie-uitgaven in 2018 met 4,5 procent zullen stijgen en tegen het einde van het jaar $ 580 miljard (USD) zullen bereiken
[Interview] Phileas Fox (Adfactor) over podcast advertising
26-06-2018 | 12:29:00
Contentmarketingspecialist Adfactor biedt adverteerders de mogelijkheid om podcasts in te zetten. Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers. Wij spreken Phileas Fox, directeur van Adfactor
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
Adfactor start podcast advertising
29-05-2018 | 16:36:13
Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologiewebsite Numrush
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:25:10
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
Een Data Management Platform, hoe begin je er mee?
15-05-2018 | 20:57:00
Bijna iedereen ziet het belang van gepersonaliseerde marketing en content, afgestemd op de behoeftes van (potentiële) klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
05-05-2018 | 09:41:00
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot
BVA zet in op actieve en eigentijdse netwerkorganisatie
02-05-2018 | 20:48:00
Met instemming van de leden zet BVA bond van adverteerders in op een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Directeur Prisca Ancion-Kors vertrekt bij Stichting Reclame Code
26-04-2018 | 14:51:00
Prisca Ancion-Kors heeft kenbaar gemaakt dat zij na 28 jaar Stichting Reclame Code een andere weg wilt inslaan
Nieuwe koers voor BVA
19-04-2018 | 13:04:00
Met instemming van de leden zet de Bond van Adverteerders in op een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie
Hillenaar Outdoor op busstation Arnhem met 4 wanden
17-04-2018 | 09:17:46
De special bestaat uit 4 wanden van 13 aaneengesloten abripanelen. Elke wand vormt één unieke uiting van 26m²
Campagne AXE Gold op showcase-Mupi's JCDecaux
13-04-2018 | 10:17:00
AXE introduceert AXE Gold; een deodorant met de geur van old wood en dark vanilla. Ter promotie van de geur, heeft AXE een 14-karaats gouden bodyspray ontwikkeld ter waarde van 25.000 euro
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Performance4You en MediaCows ontwikkelen Exposurebox met LED
04-04-2018 | 20:17:00
Performance4You heeft in samenwerking met MediaCows de Exposurebox met LED ontwikkeld. De Exposurebox, een pop-up showroom, wordt nu ook geleverd met een LED-scherm
Heineken voerde real-time DOOH-campagne tijdens Olympische Spelen via Exterion Media
30-03-2018 | 16:16:28
Heineken voerde tijdens de Olympische Spelen campagne op de digitale schermen van Exterion Media. De gouden successen van de Nederlanders olympiërs werden rond de spits real-time uitgezonden op straat
JCDecaux introduceert Moodvertising: real-time adverteren op basis van actuele emoties
30-03-2018 | 15:56:59
JCDecaux introduceert Moodvertising en laat adverteerders real-time inspringen op de actuele gemoedstoestand van passanten
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
Tele2 Cross Media Adverteerder van het jaar 2018
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2
[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 | 12:14:00
Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content & Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company
[Cross Media Adverteerder 2018] Bas Snetselaar over Plus
27-03-2018 | 11:58:00
PLUS is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Energize Amsterdam. Wij spreken met Bas Snetselaar, Manager Formule en Communicatie bij PLUS Retail
[Cross Media Adverteerder 2018] Maurice van Dijk over Anderzorg
23-03-2018 | 11:01:00
Anderzorg is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door XXS Amsterdam. Wij spreken met Maurice van Dijk merkstrateeg bij Menzis
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
Pathé kiest voor Dawn
20-03-2018 | 14:36:00
Bioscoopmarktleider Pathé kiest Dawn als creatief strategische partner. Pathé en Dawn werken samen om van plek naar merk te gaan, en van scherm naar beleving
Nathalie Peters ontvangt Coq d’Honneur van het genootschap voor reclame
20-03-2018 | 14:03:00
Nathalie Peters ontvangt Coq d’Honneur van het genootschap voor reclame (GVR). Het GVR rijkt de prijs ieder jaar uit aan mensen die een markante prestatie hebben geleverd in het marketingcommunicatievak
Alfred ontwikkelt commercial rond SNS Combinatievoordeel
20-03-2018 | 12:01:00
Nederlanders vinden zichzelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. SNS komt ze tegemoet in de nieuwe door Alfred gemaakte commercial
Turner International lanceert digitale advertentieafdeling T1
20-03-2018 | 11:42:00

De lancering van Turner International Digital Advertising Sales - T1 - brengt de internationale digitale reclamemogelijkheden van Turner samen in een divisie
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens over SNS en de gewone Nederlander
19-03-2018 | 08:33:00
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens van De Persgroep over hoe SNS aan de gewone Nederlander laat zien dat het écht uitmaakt waar je bankiert
[Column] Elwin Gastelaars: Interactief adverteren op connected tv
13-03-2018 | 11:37:00
Wat is er zo waardevol aan adverteren op connected tv en waarom is deze ontwikkeling interessant? In deze column deel ik mijn ervaringen met (interactieve) advertentieformats en nieuwe mogelijkheden voor tv-adverteerders
Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen in Adcombi
08-03-2018 | 11:38:00
Adtech bedrijf Adcombi haalt opnieuw groeigeld op. Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
[Interview] Victor Knaap over MediaMonks en Mexico
20-02-2018 | 15:53:00
MediaMonks opende begin dit jaar zijn elfde internationale kantoor, in Mexico-Stad. Wij spreken met Victor Knaap, CEO van MediaMonks
[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips
08-02-2018 | 13:20:00
Ik was benieuwd naar de campagnes tijdens de Amerikaanse Superbowl. Het valt op dat de merken die hier aan meedoen, redelijk op safe spelen. Veel campagnes gebruiken humor en positieve berichten over maatschappelijke activiteiten. Doritos komt met een playback-rap
[Startups] Bas Gerritsen over Pabbl
01-02-2018 | 14:42:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Gerritsen, medeoprichter van Pabbl
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
01-02-2018 | 10:42:00
Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie
Commercial Oikocredit geschoten in India
26-01-2018 | 14:31:00
Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal
23-01-2018 | 10:44:00
Wat niet iedereen zich realiseert, is dat bij branded content andere wetten, andere doelstellingen en andere werkwijzen gelden. Het wie betaalt, bepaalt-adagium van adverteren verschuift naar redactioneel maatwerk, dat het resultaat is van een slimme samenwerking. En juist omdat je sámenwerkt, is het extra belangrijk dat je elkaars taal spreekt
Stefan Nuijten over The Fightclub Digital en de advertentiemarkt 2018
11-01-2018 | 16:42:00
Het door Michiel Mol opgerichte ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital
Betere aansluiting door strategisch partnerschap ProMille Media en ToLocal  
09-01-2018 | 11:02:03
Het partnerschap zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huiskrantenportfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers, afkomstig uit het ToLocal-netwerk
PSH Media Sales is Dock35 Media
08-01-2018 | 11:24:00
PSH Media Sales is omgedoopt tot Dock35 Media. Binnen dit merk zijn de bedrijven PSH Media Sales en NextGen Publishers, een uitgeverij, samengevoegd
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
[Forum] Advertentiemarkt 2018
27-12-2017 | 17:43:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt
[Visie] Sebastiaan Moesman, Improve Digital: Waarom transparantie en volwassenheid in programmatic belangrijker zijn dan ooit
27-12-2017 | 12:52:00
De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital
[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
27-12-2017 | 12:00:00
Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon. “Elke vestiging krijgt zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied”
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 16:34:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 10:43:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
14-12-2017 | 13:40:00
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
14-12-2017 | 13:02:00
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media
Adverteerders besteden miljoenen aan Black Friday
11-12-2017 | 12:56:00
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Adfact registreerde circa tien miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd
Voetbal International sluit overeenkomst met Mannenmedia voor programmatic advertising
06-12-2017 | 12:30:00
VI besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo
04-12-2017 | 11:34:00
Om optimaal in te spelen op het razendsnel veranderende medialandschap en onze klanten op het hoogste niveau te kunnen adviseren, werkt UM volgens de missie Better Science. Better Art. Better Outcomes
ADchieve trekt Daniëlle Bol aan als CCO
30-11-2017 | 11:39:00
ADchieve heeft per 1 december Daniëlle Bol aangesteld om de directie van het bedrijf te versterken
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
Qban ontwikkelt digitale campagne New York Pizza
27-11-2017 | 10:04:31
Vanaf 24 november is New York Pizza een landelijke actieweek gestart met een pizza voor 3,99 euro. Met impactvolle aanwezigheid op mobile en digital-out-of-home is het digitale aandeel in deze campagne groter dan ooit
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
[Interview] Robert Franke - Marktplaats: Mobiel is nummer 1 onderwerp in onze gesprekken met adverteerders en bureaus
26-10-2017 | 08:04:00
Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders.
De leeftijd van een model in advertenties: het luistert nauw
24-10-2017 | 13:51:00
Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de uiteindelijke doelgroep
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
16-10-2017 | 10:38:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
13-10-2017 | 10:21:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital.
Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak
11-10-2017 | 17:17:00
Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak met een out-of-homecampagne in hartje Amsterdam
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
11-10-2017 | 15:01:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
02-10-2017 | 14:56:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital
ProMille Media breidt portfolio uit met 27 titels
12-09-2017 | 09:52:00
ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 nieuwe titels. Adverteerders kunnen nu ruim vijf miljoen Nederlanders in de regio en lokaal bereiken
RA*W en Jonge Honden gaan strijd aan in Van Wou
12-09-2017 | 08:44:00
Op vrijdagavond 22 september zullen RA*W en Jonge Honden samen met achterban de creatieve strijd aangaan bij Tosti Creative voor een DJ battle die de Van Woustraat op haar grondvesten zal doen schudden
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
11-09-2017 | 06:44:12
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
Adform en Adcombi gaan samenwerken voor local advertising oplossing
08-09-2017 | 17:06:00
Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek.
Directeur Olaf Croon verlaat Bond Van Adverteerders, gaat naar Rotterdams Philharmonisch Orkest
31-08-2017 | 15:10:15
De werkzaamheden van Croon worden op interim basis overgenomen door Cees Polman
[Startups] ASUS een van eerste adverteerders op Pabbl
17-08-2017 | 14:03:00
Pabbl is een innovatief reclameplatform dat consumenten laat sparen voor cadeaus en kortingen telkens als zij het vergrendelscherm van hun smartphone ontgrendelen
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
10-08-2017 | 11:19:00
Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising
[Column] Didier Kick: Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar
04-08-2017 | 12:10:58
Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gilette zou scheren
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
[Startups] Pabbl kiest voor Vertigo 6
20-07-2017 | 11:26:00
Pabbl, een startup gespecialiseerd in lockscreen advertising, heeft gekozen voor Vertigo 6 als hun pr-bureau
Roorda breidt uit
13-07-2017 | 09:45:00
Roorda Reclamebureau versterkt deze zomer de vloer met vier nieuwe talenten. Op de designafdeling is Dino Kho begonnen en op account start Michelle de Vos
Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking
13-07-2017 | 07:39:00
Centralpoint.nl en ClickDistrict verlengen de samenwerking. De twee bedrijven willen op die manier hun positie op de zakelijke markt uitbreiden en versterken
Havas Lemz en Ambassadors: Stop met aardkloten voor Greenchoice
12-07-2017 | 06:56:00
Energieleverancier Greenchoice lanceert deze week een campagne die op een activerende toon consumenten oproept om het heft in eigen hand te nemen
Taxicentrale Amsterdam kiest voor Counter Creatives en Counter Content
11-07-2017 | 14:10:00
Communicatiebureau Counter Content en reclame- en designbureau Counter Creatives gaanTaxicentrale Amsterdam (TCA) ondersteunen bij vormgeving en campagnes het verzorgen van PR
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 | 09:55:27
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
[Column] Maarten Ros: Recordboete voor Google is een lachertje
06-07-2017 | 10:26:00
De Google die in 2010 deze regels aan zijn laars lapte is in de zeven jaar die inmiddels alweer achter ons liggen, alleen maar groter gegroeid en is niet van plan zich door deze boete te laten tegenhouden. Sterker nog, het gaat zo goed dat men zich kan veroorloven te stoppen met het veel bekritiseerde dataminen van persoonlijke Gmailberichten om er advertenties bij te serveren
Parship kiest voor Storm Digital
04-07-2017 | 10:14:00
Storm Digital gaat aan de slag voor Parship, een van de grootste datingsites van Europa voor singles die op zoek zijn naar een serieuze, duurzame relatie
FCB Amsterdam introduceert nieuwe digitale dienst KPMG om kennis te delen
04-07-2017 | 07:56:33
KPMG introduceert Smart Tech Solutions: een nieuwe digitale dienst waardoor meer bedrijven gebruik kunnen maken van de collectieve kennis van KPMG. FCB Amsterdam Amsterdam tekent voor de campagne
Screenforce lanceert commercial prikbord met beste tv-commercials
04-07-2017 | 07:17:00
Screenforce en Pop the Campaign lanceren Commercial Prikbord. Het Commercial Prikbord laat de beste TV-commercials uit binnen- en buitenland zien
Nieuwe campagne De Amersfoortse: Verzekeren als een baas
03-07-2017 | 12:05:59
De Amersfoortse start met een campagne die zich gekscherend richt op de bazen van Nederland én op hun werknemers
Holland Casino-activatie bij 538 bekroond met RAB Award
30-06-2017 | 10:17:00
Holland Casino en Talpa Radio hebben met de activatie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet? in het 538-programma De Coen en Sander Show de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content gewonnen.
Het Parool daagt adverteerders uit met Best Designed Advertisement Contest
29-06-2017 | 19:46:00
Het Parool is uitgeroepen tot ‘Best Designed Newspaper of the World’. Om deze loftuiting te vieren, roept Het Parool adverteerders op extra mooie advertenties te maken
Bristol radioaverteerder van het jaar, McDonald's en Tele2 beste radiocommercials
29-06-2017 | 18:36:00
Vanmiddag zijn de RAB Radio Advertising Awards uitgereikt tijdens het radiofestival op het terrein Thuishaven in Amsterdam. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Bristol de titel ‘radioadverteerder van het jaar’ won.
Omzet Programmatic Advertising groeide met 20 procent in 2016
29-06-2017 | 17:26:00
Programmatic Advertising is in 2016 met 20 procent sterk gegroeid, naar een omzet van 225 miljoen euro in Nederland. Opvallende cijfers zien we in programmatic video en programmatic mobile.
EDM behaalt certificaat ISO 27001
20-06-2017 | 10:37:00
De dataspecialist uit Nieuwegein beheert, valideert en analyseert veel klantdata van de top 200 grootste adverteerders van Nederland
[Startups] We adapt lanceert platform voor programmatic creative video ads
12-06-2017 | 09:18:00
De afgelopen twee jaar is er in samenspraak met verschillende adverteerders aan de nieuwe technologie gewerkt
Unruly breidt uit naar Benelux
31-05-2017 | 14:07:01
Video Ad Tech-bedrijf Unruly zet haar globale groei voort door een nieuw kantoor in Amsterdam te openen
Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni
23-05-2017 | 13:53:00
Zwitserleven lanceert de campagne: roadtrip. In de nieuwe campagne staan bereikbaarheid, realisme en beleving centraal
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne
23-05-2017 | 10:44:29
Online platform voor personal fitness training Fitchannel.com, lanceert een nieuwe marketingcampagne om de product-bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven.
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt
23-05-2017 | 05:57:00
De helft van de Nederlanders weet niet zo goed hoe ze contact kunnen maken met een vreemde. Dat en meer blijkt uit onderzoek dat Mentos liet doen door PanelWizard onder ruim 1000 Nederlanders
Pervorm lanceert OWNIT
19-05-2017 | 21:16:00
Digitale marketing-specialist Pervorm lanceert vandaag haar ‘OWNIT’ service
[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen
17-05-2017 | 11:48:29
Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder? Daar moet je bij zijn toch?
Marqeting volledig gericht op lokale online advertising
17-05-2017 | 09:20:00
Digital marketingbureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website. De vernieuwde website vloeit voort uit de nieuwe koers die het bureau uitzet, gericht op lokale online advertising
[Column] Arno Peperkoorn: Geen stijl
11-05-2017 | 10:05:14
De vrouwonvriendelijkheid, het denigrerende taaltje op deze site is ze nu echt in het verkeerde keelgat geschoten. Iedereen vindt er iets van en iedereen heeft er een mening over. Ik ook
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
StreamOne en Unified Streaming introduceren Server-Side Ad Insertion voor FashionWeek
21-04-2017 | 11:20:00
StreamOne levert in samenwerking met Improve Digital, Unified Streaming en Amsterdam FashionWeek als eerste een implementatie van Server-Side Ad Insertion (SSAI)
TMG kiest voor Improve Digital
18-04-2017 | 16:50:00
Het Europese technologiebedrijf zal samen met TMG werken aan de verkoop van al haar premium inventory in de Nederlandse markt
[Review] Fuck! Dieter de Ridder
14-04-2017 | 13:11:00
Een van de meest bekroonde Belgische creative directors komt speechen op het 26ste Sloveense reclamefestival. Zeg maar het Lampenfestival maar dan twee dagen lang
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
10-04-2017 | 21:24:00
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
06-04-2017 | 12:40:45
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL
05-04-2017 | 10:40:00
RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met de bumper ad. Deze pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL
[Column] Daan Onland: 5 Key Ad Tech Takeaways from Mobile World Congress
04-04-2017 | 13:51:24
While MWC is still obviously a playground for the large mobile phone makers and telecom companies, the event is also attracting an increasing number of ad tech providers, publishers, advertisers and agencies
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
04-04-2017 | 12:30:31
Het bericht van Adidas heeft mij aan het denken gezet. Wat gaat er in de hoofden van de netwerkbazen om? Gaan er meer adverteerders volledig stoppen met tv? Waar gaat Adidas nu haar bereik halen en tegen welke kosten? Kortom, is het wel zo’n slim besluit om een mediumtype als tv uit je mediamix te verbannen?
Open Universiteit kiest voor l’eau
31-03-2017 | 09:41:00
l'eau gaat werken aan de naamsbekendheid en aan de kloof tussen identiteit en imago
Inventaris-app AppNexus van Sanoma | SBS live
27-03-2017 | 12:06:07
De display inventory voor alle merken en alle devices, zowel web als app, zijn nu via één platform in te kopen
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
Verkoop Sanoma | SBS display inventory nu volledig via SSP van AppNexus
23-03-2017 | 11:18:00
De tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
22-03-2017 | 07:20:00
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit
20-03-2017 | 15:12:00
De campagne bestaat uit radio, direct, print en pre-rolls geregisseerd door Max Porcelijn (CZAR). Daarin wordt duidelijk dat de Ford Transit volledig naar eigen voorkeur is in te richten.
Adidas stopt met televisie reclame
20-03-2017 | 07:38:00
Sportmerk Adidas zoekt haar nieuwe klanten alleen nog op sociale media. Reden? Jongeren, de belangrijkste doelgroep van fabrikant van sportuitrusting, zijn niet meer te bereiken via televisie
Dawn maakt campagnefilm Groen Links: laat je niet leiden door angst
15-03-2017 | 08:56:00
In aanloop naar de verkiezingen heeft GroenLinks samen met Dawn een campagne gelanceerd
Yvonne de Jager directeur IAB Nederland
14-03-2017 | 08:08:00
Yvonne de Jager is per 1 april directeur van IAB Nederland
Brandreclame werkt voor Score en Enexis
13-03-2017 | 06:29:00
Het Groninger reclamebureau Brandreclame gaat werken voor netbeheerder Enexis en retailer Score
Bestedingen televisiereclame groeien met 2,7 procent tot 1 miljard euro
09-03-2017 | 22:51:00
Non-spotmarkt groeit naar recordomzet van € 129 miljoen
Etcetera en Essent lanceren De Nachtwas
07-03-2017 | 08:36:00
Etcetera heeft in opdracht van Essent een uniek kunstwerk ontwikkeld: de Nachtwas
DDB & Tribal maakt maakt zestigste Even Apeldoorn Bellen commercial voor Centraal Beheer
20-02-2017 | 16:43:00
De film Hulk is nummer 60 in de reeks van commercials die ruim 30 jaar geleden bij Centraal Beheer ontstond.
Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc.
16-02-2017 | 11:41:00
Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van het bureau Social Inc.
Zelf radio zoeken en boeken met RadioBookers
15-02-2017 | 21:58:04
Met RadioBookers kan iedere adverteerder zelfstandig een radiocampagne ontwikkelen en boeken
Donald Nolet keert terug bij Dawn
14-02-2017 | 12:28:00
Dawn breidt haar senior team uit met de terugkeer van Donald Nolet als Creative Director Copy
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
09-02-2017 | 13:26:00
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Ster en SpotX starten pilot voor de verkoop van programmatic-videocampagnes van de NPO
08-02-2017 | 23:38:00
De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist.
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
02-02-2017 | 15:19:00
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
BrandDeli groeit in 2017
01-02-2017 | 11:35:00
Met het primetime marktaandeel van 10,3 procent in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar werd wederom een groei gerealiseerd (+6 procent ten opzichte van januari vorig jaar)
Goud Uberconnected maakt activatie voor Hyundai
01-02-2017 | 08:41:00
Hyundai promoot de vernieuwde Hyundai i10 met een slimme én leuke online activatie Drag & Drop
Wordt jouw klant Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017? Stuur jouw voordracht in!
31-01-2017 | 16:52:00
Wie wordt de opvolger van KPN - voorgedragen door Mindshare - de huidige Cross Media Adverteerder van het jaar?
MediaTest publiceert 5 whitepapers over de efficiviteit van online magazines, tv commercials, zakelijk WhatsApp en klantcommunicatie
31-01-2017 | 12:43:00
MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap.
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
30-01-2017 | 22:19:00
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
Clear Channel Nederland komt met crossmediale location based oplossing
30-01-2017 | 17:43:00
De impact van out-of-home kan worden vergroot door het toevoegen van mobile marketing
Alfred wint met Jumbo Ster Gouden Loeki 2016, Joe Public en DDB runners-up
26-01-2017 | 22:06:00
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2016 is Helemaal Kerst met Jumbo
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
26-01-2017 | 10:50:00
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
[Interview] Victor Knaap, MediaMonks: Focus op programmatic advertising
23-01-2017 | 22:56:00
Victor Knaap is managing director bij MediaMonks. Hij staat op nummer 44 in DeMedia100. Wij spreken hem.
ING maakt geveldoek Leeuwarden-Fryslân 2018
23-01-2017 | 15:44:00
Het geveldoek is gemaakt door fotograaf en kunstenaar Jaap Vliegenthart
Brand New Telly creëert campagne Sourcy
23-01-2017 | 10:53:00
Sourcy. Vol Nederlands Karakter omvat ‒ naast uitingen op de landelijke tv-kanalen ‒ tevens billboards, printadvertenties en een doorvertaling op de winkelvloer
[Merken Top 40] Reiswereld: KLM op eenzame hoogte, TUI en Corendon volgen op afstand
23-01-2017 | 10:30:00
Het nieuwe jaar is begonnen, achter de horizon gloort de zomervakantie. En dus is de reiswereld wakker.
[Interview] Lauren van der Heijden: Onze huis-aan-huiskranten zijn nog steeds een conversiekanon
21-01-2017 | 10:15:00
De Persgroep gelooft nog steeds in print en innoveert tegelijkertijd.
Dawn maakt campagne voor Eneco
19-01-2017 | 22:26:00
Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn.
[Column] Remco Vroom: Facebook introduceert advertising model voor video
19-01-2017 | 18:46:00
Al jaren zegt Mark Zuckerberg dat Facebook een tech bedrijf is en geen media bedrijf maar daar lijkt nu verandering in te komen.
[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising
19-01-2017 | 13:21:00
Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.
[Commercial Review] Marlies Mols: Specsavers, Coop, IKEA
18-01-2017 | 11:43:00
Heibel tussen prijsvechters en audiciens kopte de Volkskrant nog afgelopen november. Niks nieuws onder de zon zou je zeggen
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
16-01-2017 | 12:18:00
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
Page lanceert campagne rond billen vegen
09-01-2017 | 13:21:00
Toiletpapiermerk Page lanceert een uitgebreide campagne rondom wat men in het persbericht omschrijft als de Schoonroutine. Page deed onderzoek en wat blijkt? Na elk toiletbezoek blijken we ons steeds minder schoon te voelen.
Dawnbot: Creëer je eigen reclame zonder tussenkomst van mensen
05-01-2017 | 18:01:00
Reclamebureau Dawn lanceert een chatbot die via vragen een unieke campagne maakt. Dawn wil hiermee laten zien dat ook de creatieve sector niet ontkomt aan de digitalisering en het gebruik van artificial intelligence.
Ster gaat de verkoop van reclame op FunX verzorgen
03-01-2017 | 14:12:00
FunX is hét radiostation voor urban jongeren met een landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
03-01-2017 | 11:43:01
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
Hogere ROI met inzet bioscoopreclame
02-01-2017 | 12:43:00
Onderzoek toont aan dat een groot aantal sectoren profiteren van een hogere ROI met een hogere inzet van bioscoopreclame.
[Merken Top 40] Albert Heijn op nummer 1, Aldi (16) en HEMA (22) nieuwe binnenkomers
02-01-2017 | 08:12:00
December is altijd een goede maand voor retail, zeker in de week voor de feestdagen wordt er meer geld uitgegeven dan in andere weken. Niet alleen aan cadeautjes maar ook aan eten en drinken.
Starcom wint Fiat Chrysler account
29-12-2016 | 10:49:00
Fiat Chrysler heeft Starcom aangewezen als mediabureau voor de planning en buying activiteiten, het account komt van Maxus
Wefilm maakt campagne voor ABN AMRO over sociaal ondernemerschap
27-12-2016 | 10:34:00
Met een korte nieuwjaarsfilm wil ABN AMRO het grote publiek inspireren om in 2017 vaker producten en diensten van sociaal ondernemers te gebruiken
[Merken Top 40] Philips voorbij Samsung, Sony en LG blijven achter
27-12-2016 | 09:19:00
Deze week aandacht voor consumenten elektronicamerken in de Merken Top 40. Samsung stond afgelopen week nog op nummer 1, deze week is Samsung gezakt naar nummer 18. Philips staat op nummer 15.
Frank Eijken, Marc Stubbé en Lex Beijersbergen leiden ORN in transitie
26-12-2016 | 08:55:00
De raad van commissarissen en de directie van Omroep Reclame Nederland zijn door Stichting Regionale Omroep Overleg en Samenwerking verzocht om een toekomst te verkennen voor ORN.
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
[Column] Jeroen Verkroost: Gelekt: De nieuwe privacywetgeving die Europa aan Nederland zal opleggen
16-12-2016 | 13:29:00
De concepttekst van de e-Privacy verordening lekte deze week uit – ook bindend voor Nederland. Ik neem je kort mee door de digitale highlights van de Europese Telecommunicatiewet. Wat verandert er voor bedrijven en consumenten
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Column] Remco Vroom: De 6 beste YouTube-commercials van 2016
15-12-2016 | 09:28:00
Hier zijn ze dan: de beste YouTube-commercials van 2016, bekendgemaakt door Google
Platform161 en Adoptiq bundelen krachten en inventory
14-12-2016 | 12:16:00
Klanten van Platform161 kunnen ook printadvertenties inkopen. Uitgevers van printmedia hebben via Adoptiq toegang tot een nieuwe groep media-inkopers
[Commercial Review] Marlies Mols: Reaal, de Consumentenbond, Ben
12-12-2016 | 13:29:00
De consument centraal. Geef hem het heft in handen, laat hem spreken en voedt hem op, moeten onderstaande merken gedacht hebben
[Interview] René Zeedijk over MediaScience, digital marketing en creativiteit
09-12-2016 | 14:31:00
Wij spreken René Zeedijk, managing partner van MediaScience en nummer 82 in DeMedia100.
[Interview] Joris van der Pol (OMS): "Innovaties zullen aantrekkingskracht advertising medium radio vergroten"
09-12-2016 | 13:24:00
OMS zal naast Radio 538, Radio 10, SLAM!, 100% NL en Sublime FM ook radiospot sales verzorgen voor radiozenders van Sky Radio Group, Sky Radio en Radio Veronica. Wij spreken Joris van der Pol, algemeen directeur van OMS en de nummer 70 in DeMedia100
[Interview] Vincent Siegelaar over branded partnerships, crossmedia en data
09-12-2016 | 12:11:30
Toen Peter de Mönnink CEO werd van Sanoma, bevonden de aandeelhouders van SBS zich in een periode van moeilijke samenwerking, maar inmiddels worden de crossmediale vruchten geplukt. Wij spreken met Vincent Siegelaar, Sales Director bij Sanoma
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
09-12-2016 | 11:43:00
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
Coca-Cola zet deze alledaagse kersthelden centraal in campagne
06-12-2016 | 11:00:00
Tijdens de kerstcampagne ‘Bedank jouw kerstheld’ roept Coca-Cola iedereen op om zijn of haar kerstheld te bedanke
Clement Postmus verlaat ORN
05-12-2016 | 23:52:00
De Raad van Commissarissen van Omroep Reclame Nederland maakt bekend dat Clement Postmus met ingang van 1 december 2016 zijn functie van statutair directeur van ORN Holding en zijn overige functies binnen de ORN-groep neerlegt
[Interview] Isabelle Dacz: MEC is geobsedeerd door het willen begrijpen van de consumer journey
01-12-2016 | 16:38:00
Isabelle Dacz, CEO MEC. In DeMedia100-2017 klom zij 16 plaatsen en staat nu op nummer 74. Wij spreken haar
Live beelden als advertenties bij de Persgroep
30-11-2016 | 12:52:00
Tijdens de Formule 1-race in Abu Dhabi werden gedurende 30 seconden live beelden van de zender Ziggo Sport ingezet als advertentie op onder andere AD.nl
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
[Interview] Diederik Breijer: "Creatie is een onlosmakelijk deel van de activiteiten van IPG Mediabrands geworden"
26-11-2016 | 11:44:00
Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Huawei, Volkswagen, Visit Japan
17-11-2016 | 11:23:00
Wat ik wel opvallend vind is dat de marketinginzichten voor deze campagne verdacht veel lijken op die in de lancering van de Samsung S7-lijn. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen inzetten op de gunstige prijs die dit toestel heeft ten opzichte van de concurrentie, in plaats van het platgetreden pad van fotografie
[Interview] Patrick Stal over TomTom Sports
01-11-2016 | 13:19:00
TomTom pakt uit om de wereld te laten weten dat ook zij uitstekende sportsgear hebben, voor zowel beginners als professionals. VP of Marketing van TomTom Sports Patrick Stal, zet groot in met televisie, bioscoop, magazines, online en out-of-home. We spreken hem over de ambitieuze marketingstrategie
Validators, Kinetic, Exterion Media en Ngage Media onderzoeken bereik digitale buitenreclame
26-10-2016 | 12:28:00
Consumenten zien een digitaal scherm met een bewegende uiting vaker vanaf een grotere afstand én kijken hier langer naar
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: UNESCO, ING, Haribo
20-10-2016 | 10:39:00
Wij Nederlanders hebben natuurlijk best wel een minderwaardigheidscomplex. “Zij zijn groot en ik is klein”, om met Calimero te spreken. Dat is niet terecht, want vorig jaar kwamen 15 miljoen (!) buitenlandse toeristen naar ons land.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Heineken, Mentos, Galaxy Note7
22-09-2016 | 11:14:00
Heineken heeft een campagne gemaakt die het merk als werkgever op een spectaculaire manier op de kaart zet
[Column] Pieter Voogt: Adverteerders, bereid je voor om nóg relevanter te zijn
22-09-2016 | 07:51:00
Daar zit je dan, in 2030. Op de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam. Je wordt gereden door een zelfrijdende auto, dus je bent op een digitaal scherm bezig met van alles en nog wat.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Samsung, Nike, Procter & Gamble
25-08-2016 | 12:07:00
De Olympische Spelen. Er is geen enkel ander moment waarop de aandacht van de wereld samenkomt op één plek en waar de verhalen over winst en verlies voor het oprapen liggen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung
21-07-2016 | 13:21:00
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Aegon, NIVEA SUN, Clearasil
05-07-2016 | 13:17:00
In mijn vorige review had ik het ook al over Aegon. Ik ben namelijk enthousiast over hun aanpak. Samen met ING is Aegon wat mij betreft hét voorbeeld van de vermenselijking van financiële dienstverlening.
MailDB en KVGO stellen gemeente Amsterdam aansprakelijk voor schade JA/JA sticker
24-06-2016 | 10:19:00
De Amsterdamse gemeenteraad heeft besloten om het huidige opt-outsysteem (de NEE/NEE- en de NEE/JA-stickers) voor ongeadresseerd reclamedrukwerk te wijzigen in een opt-insysteem (de JA/JA-sticker)
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Royal Club, Tabac, Fietsenwinkel.nl
14-06-2016 | 13:44:00
Hoe krijg je Nederland aan Royal Club? Volgens bureau Alfred doe je dat door de strijd aan te gaan met ‘doe maar een frisje’, je bent tenslotte wat je drinkt.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Blokker, Nationale-Nederlanden, Specsavers
04-05-2016 | 12:18:00
Retail in Nederland staat zwaar onder druk. Dat is geen geheim. Blokker wil daar aan ontsnappen door een sprong voorwaarts te maken: wég uit het anonieme midden. Want stuck in the middle is de dood in de pot. Dus...winkels opfrissen en een nieuwe campagne.
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
[Column] Martijn van Lambalgen: Wie overal is, is nergens
11-04-2016 | 16:39:00
Pas daarna ging ik me afvragen hoe het kan gebeuren dat ik het interview niet meteen had gelezen. Het verontrustte me een beetje, want door dat scangedrag mis ik blijkbaar toch de pareltjes
[Commercial Review] Gerard Ghazarian: Pearle, Maag Lever Darm Stichting, Hertog Jan
23-03-2016 | 10:04:00
Poep, menselijke poep, da’s geen makkelijk onderwerp om aan de orde te brengen in het kader van de maatschappelijke bewustwording. De Maag Lever Darm Stichting introduceert: “check je poep”.
[Column] Martijn van Lambalgen: Verkeerde wachtrij
15-03-2016 | 11:40:00
Niemand ontkomt aan het 'verkeerde wachtrij'- syndroom.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Trouw, Libresse, Mercedes-Benz
10-03-2016 | 13:34:00
Als er één ding is dat je kunt leren van de race naar het Amerikaanse presidentschap, is hoe belangrijk beeldvorming is. De lens waardoor je naar de wereld kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je het interpreteert.
[Commercial Review] Marlies Mols: Under Armour, MasterCard, SPORTLIFE
03-03-2016 | 12:41:00
Creativiteit staat op scherp! Aandacht vragen, maar dat ook daadwerkelijk krijgen is weer een uitdaging tussen alle aanwezige content. De keuze is reuze tenslotte…
[Commercial Review] Rik toe Water: Aegon, Energie-Nederland, Longfonds
25-02-2016 | 13:35:00
Ik weet niet hoeveel Loden Loekie’s er in de opslagplaats van het programma Radar liggen, maar ik weet er wel raad mee. Laat die verkiezing maar zitten, we hebben namelijk een winnaar.
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Nierstichting, Dacia Duster, Zeeman
18-02-2016 | 14:28:00
Wat moet je zeggen over een commercial waar eigenlijk alles aan klopt? Licht, cameravoering, casting, locatie, regie, edit, muziek, spanningsopbouw, het klopt allemaal en allemaal even mooi.
[Column] Martijn van Lambalgen: Grazende kuddes
15-02-2016 | 11:26:00
De Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie (VRT) besloot recent te stoppen met het uitzenden van teletekst. Teletekst trekt in Nederland nog steeds 3,5 miljoen bezoekers per dag. Oké, een deel via de app of internet, maar wel met dezelfde stokoude interface.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Superbowl 50 – Budweiser USA, SoFi, GoDaddy
11-02-2016 | 14:10:00
De commercial is beter dan het eigenlijke product. Maar hey, smaken verschillen.
[Column] Remco Klöters: Een bondscoach, wat kost dat nou?
02-02-2016 | 13:45:00
Eind januari veroordeelde de rechter in Amsterdam een reclamebureau voor het gebruik van het portret van Van Gaal tot een vergoeding van € 25.000,-. Hoe komt de rechter tot zo’n bedrag?
[Commercial Review] Rik toe Water: South Africa Tourism, Expedia, Coca-Cola
01-02-2016 | 14:03:00
Ik moest na het zien van deze commercial even goed naar de releasedatum kijken. Heel even dacht ik naar een advertentie uit de jaren ’90 te kijken. Coca-Cola vaart toch echt een nieuwe koers.
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Fonds Gezond Geboren, Campina Vla, WNF
21-01-2016 | 13:27:00
Wat vla verder te maken heeft met sport is mij niet duidelijk geworden in deze 30 seconden. Dat blijft het geheim van Campina.
[Column] Martijn van Lambalgen: Onze digitale contouren
18-01-2016 | 10:22:00
Het is redelijk beklemmend dat er achter de schermen de contouren van jouw digitaal profiel steeds scherper aan het worden zijn, zonder dat je weet door wie en waarom.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heineken, Zillertal Arena, KFC
14-01-2016 | 14:27:00
Maar wacht eens even… als Milli voeger niet real was en nu wel, geldt dat dan ook voor de kip van KFC? Ik bel de Keuringsdienst van Waarde even.
Reclamecode Fieldmarketing een feit
04-01-2016 | 17:09:00
De Reclamecode Fieldmarketing is per 1 januari opgenomen in de Nederlandse Reclame Code
[Forum Advertentiemarkt 2016] Pieter Voogt: Bureaus, laten we de adverteerder centraal zetten!
01-01-2016 | 17:52:00
De advertentiemarkt zou in 2016 een heel stuk kunnen krimpen! Omdat er nu simpelweg nog veel te veel mediabudget wordt verspilt doordat (media)bureaus niet geïntegreerd samenwerken
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: GAMMA, 3FM Serious Request, Dance4life
24-12-2015 | 10:59:00
En voor mensen die discussie voeren over zin en onzin van branded content: dit is de beste case die bewijst dat inhoud en promotie soms prima samengaan.
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
Milka lanceert lokale tv-commercial
09-10-2015 | 14:25:00
Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. Men kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare
[Column] Camiel Verhey: Adblocken is OK
18-09-2015 | 14:27:00
Als je adblockers als onderwerp voorbij ziet komen bij De Wereld Draait Door, dan weet je dat het gemeengoed is geworden.