Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2136829

[Onderzoek] Adobe: personalisatie en AI prioriteit voor merken in de Benelux
06-11-2018 | 09:11:00
3 procent van de organisaties in de Benelux zet AI in om personalisatie mogelijk te maken. Op dit moment bevinden de meeste bedrijven in de Benelux zich nog in de test- (22%) of uitrolfase (33%)
RTB House bekroond in Deloitte's Big Five-categorie
15-10-2018 | 11:05:26
RTB House is het enige Poolse bedrijf dat in de Big Five-categorie staat van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Het bedrijf staat op de tweede plaats in de categorie van grote techbedrijven die uitzonderlijk snel groeien
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
Kinetic: De key takeaways van DMEXCO2018 voor Out of Home
27-09-2018 | 09:53:00
In het steeds verder digitaliserende Out of Home landschap zijn AI toepassingen te bedenken die al haalbaar zijn op korte termijn
Trifork en Google partners in cloudtechnologie
03-09-2018 | 15:26:00
Cloudtechnologie verandert de manier waarop bedrijven innoveren en samenwerken. Het gebruik van deze technologie zal de komende jaren exponentieel toenemen. Dankzij een strategische samenwerking
MediaMonks opent MediaMonks Labs
30-08-2018 | 11:51:08
MediaMonks opent een nieuwe research & developmentdivisie in Stockholm, geleid door Sander van der Vegte
[Interview] Roland Sars - Media Distillery: handmatige metadatacreatie is achterhaald
13-07-2018 | 13:36:00
Onlangs ontving Media Distillery 1,4 miljoen subsidie van de Europese Unie. Wij spreken met Roland Sars, CEO en mede-eigenaar van Media Distillery
De Persgroep, Sanoma en TMG starten gemeenschappelijke datadienst NLProfiel
07-06-2018 | 11:07:00
De Persgroep, Sanoma en TMG bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten
Publicis Groupe lanceert AI platform Marcel
24-05-2018 | 15:41:00
Elke werknemer van Publicis wordt door Marcel in staat gesteld om de kracht en kennis van 80.000 collega’s te gebruiken
AI-startup Media Distillery ontvangt 1,4 miljoen euro subsidie vanuit EU
23-05-2018 | 13:02:00
Media Distillery, een AI-startup dat zich richt op het extraheren van data uit video, heeft een subsidie van 1,4 miljoen euro van de Europese Unie ontvangen in het kader van het SME Instrument programma, dat onderdeel uitmaakt van Horizon 2020
[Column] Marc Cloosterman: Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren
22-05-2018 | 10:16:00
Of je het nu wilt of niet, technologie beïnvloedt organisaties disruptief en dit heeft invloed op alle aspecten van je merk
[Startups] Talpa Network stapt in Camvision
07-05-2018 | 12:12:46
Camvision is een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van intelligente systemen voor de volledig automatische registratie en online streaming van live sportwedstrijden
XYMS lanceert Het MarketingAlgoritme
03-04-2018 | 20:27:00
Mkb'ers kunnen hun marketingstrategie nu helemaal afstemmen op de beschikbare data. XY Marketing Solutions ontwikkelde daarvoor een nieuw instrument: het MarketingAlgoritme
Rebranding Spinnin' Records-playlists: klaar voor spraakgestuurde technologie 
27-03-2018 | 11:35:00
Spinnin 'Records, heeft een volledige rebranding onthuld van de populairste online playlists van het label. Deze playlists kunnen nu worden gevonden onder een nieuwe beknopte naam waardoor ze klaar zijn voor spraakgestuurde technologie
[Column] Maurice Wenneker: SXSW 2018, bots en buzzwords
22-03-2018 | 13:45:00
SXSW (South by Southwest of, zoals de kenners zeggen, South by) is de jaarlijkse pelgrimstocht naar Austin, Texas voor nerds, hipsters en early adopters die alles willen weten over de nieuwste trends op het gebied van digital en innovatie
Report on Marketing Innovation: branche worstelt met snelheid digitale transformatie
15-03-2018 | 16:05:45
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse CMO’s worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie
[Column] Ronja Slierendrecht: Omarm artificial intelligence
06-02-2018 | 14:39:34
Ik denk dat bepaalde tools die gebruikmaken van AI een hoop edit- en researchwerk uit handen kunnen nemen. Denk aan geautomatiseerd editen, het automatisch herkennen en selecteren van bepaalde gebeurtenissen in grote hoeveelheden content en het genereren van metadata
[Startup] Faktor lanceert Privacy Analytics als hulp bij de AVG
06-02-2018 | 10:51:00
Een onderdeel van Privacy Analytics is de Cookie Scanner, die inmiddels door Mannenmedia wordt ingezet en op korte termijn door Ster zal worden getest
[Startups] Chatbot Watermelon officieel gelanceerd
23-01-2018 | 10:26:00
Voor een vast bedrag per maand maakt Watermelon het mogelijk om een chatbot actief te krijgen op verschillende online berichtendiensten
Stefan Nuijten over The Fightclub Digital en de advertentiemarkt 2018
11-01-2018 | 16:42:00
Het door Michiel Mol opgerichte ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
KLM zet automatische beantwoording in met AI
19-12-2017 | 17:10:00
KLM neemt de volgende stap in het gebruik kunstmatige intelligentie binnen haar sociale media service. Voortaan wordt een deel van veelgestelde vragen automatisch beantwoord
KLM introduceert spraakgestuurde assistent op Google Home
14-12-2017 | 10:53:07
BB, KLM’s servicebot, geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse
Het Financieele Dagblad start project SMART Journalism
13-12-2017 | 12:40:37
Met het project wil het FD gebruikmaken van technologie als artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme gepersonaliseerde nieuwsoverzichten te ontwikkelen
Booking.com test AI-chatbot Booking Assistant wereldwijd
12-12-2017 | 12:40:59
Booking Assistant is de nieuwste ontwikkeling in het contactplatform van Booking.com en combineert artificial intelligence met de klantenservice van Booking.com
Strossle introduceert Visitor Accelerator
11-12-2017 | 09:09:00
Uitgevers worden steeds meer afhankelijk van techgiganten als Google en Facebook. Met de introductie van de Visitor Accelerator helpt Strossle uitgevers, bloggers en vloggers om hun afhankelijkheid te beperken en bezoek naar hun pagina’s te realiseren
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 18:09:00
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 17:42:00
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen
[Column] Paola Cassone: AI is net een peuter
22-11-2017 | 08:55:00
Het zal jullie niet ontgaan dat de discussie over robots en kunstmatige intelligentie tegenwoordig vrij prominent in de media is.
AI bepaalt de customer-experiencestrategie van topmerken
11-10-2017 | 14:22:00
Een wereldwijd onderzoek wijst uit dan 91 procent van bedrijven (met hoogste niveau tevredenheid bij customer experience (CX) en hoog niveau merkbekendheid) gebruikmaakt van AI-oplossingen
Netapp introduceert Active IQ en Elio
10-10-2017 | 10:35:17
NetApp biedt klanten een nieuwe digitale ervaring, gebaseerd op inzichten uit een uitgebreide NetApp-knowledge base met voorspellende analyses, proactieve support en cognitieve computing
[Onderzoek] Consumenten staan open voor commerciële AI
19-09-2017 | 13:24:40
Uit onderzoek van Adobe en Goldsmiths blijkt dat ruim driekwart van de consumenten in de Benelux loyaal is aan merken die hun beleving aanpassen aan de voorkeuren en wensen van de klant
Growth Tribe lanceert Artificial Intelligence voor Marketing opleiding
15-09-2017 | 08:56:00
Growth Tribe lanceert een AI voor Marketing & Growth opleiding waarin iedereen zonder technische achtergrond leert hoe AI en Machine Learning (ML) in de praktijk toegepast worden
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
06-09-2017 | 10:05:00
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Algo zesde overname van Meltwater binnen een jaar
30-08-2017 | 11:50:00
Algo is een realtime data-analyticsplatform dat ondersteund wordt door machinelearningtechnieken
[Startups] Join introduceert AI in influencermarketing
18-07-2017 | 10:44:00
Met Join kunnen merken en bureaus hun influencermarketingcampagnes zelf opzetten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd
Primeur voor Recruitz.io: inzet Google Display Ads bij recruitment
11-07-2017 | 08:18:00
Recruitz.io gebruikt geautomatiseerde voor het eerst Google Display banners voor wervingscampagnes. Hiermee is het bedrijf de eerste onderneming die Google Display geautomatiseerd inzet voor het vinden en aantrekken van talent
[Startups] Watermelon Messenger neemt Ecreation over
28-06-2017 | 10:26:00
De Utrechtse startup, die zich specialiseert in het stroomlijnen van digitale klantenservices voor bedrijven, krijgt daarmee in een keer de beschikking over 75.000 geavanceerde chatbots
Meltwater lanceert Executive Alerts
26-06-2017 | 16:40:00
Executive Alerts geeft gebruikers inzicht in informatie over hun organisatie, concurrentie en branche. Met dagelijkse alerts worden leidinggevenden uitgedaagd om top-level beslissingen nog beter te nemen
NetBooster en Artefact bundelen krachten
13-06-2017 | 12:30:57
Zij vormen samen een wereldwijd online marketingbureau dat zich focust op strategische digitale marketingconsultancy met data en artificial intelligence als basis
Cas van Andel Managing Director Executive Alerts bij Meltwater
06-06-2017 | 16:05:00
Van Andel wordt in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor het uitbouwen van de Nederlandse Meltwateractiviteiten omtrent AI en machine learning
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
18-05-2017 | 14:12:00
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen
[Interview] Karlijn Vogel-Meijer over emoji's als de nieuwe wegwijzer van KLM
05-04-2017 | 12:38:29
Wat betreft social loopt KLM al jaren voorop. Karlijn Vogel-Meijer is Director Social en inmiddels meer dan vier jaar verantwoordelijk voor de ontwikkelingen binnen deze afdeling. Onlangs lanceerde ze een aanvulling op KLM-Messenger: emoji’s als wegwijzer. We spreken haar over deze nieuwe functie
[Startups] Slingshot investeert 2 miljoen in Recruitz.io
28-03-2017 | 14:30:05
Recruitz.io kan nu de door hun ontwikkelde technologie op basis van artificial intelligence verder ontwikkelen en de (inter)nationale groei versnellen
Mirabeau and Transavia launch chatbot
21-03-2017 | 09:08:19
Digital agency Mirabeau and low cost airline Transavia together created a chatbot on Facebook Messenger that smoothly guides customers through their ticket selection and purchasing process 
[Startups] Artificialintelligence-vertaler Travis naar Barcelona
27-02-2017 | 09:24:00
Travis is geselecteerd door StartupDelta om te worden gepresenteerd op het Mobile World Congress Barcelona 2017
Watermelon lanceert met chatbot platform klantenservice van de toekomst
10-01-2017 | 09:03:00
Alexander Wijninga en Charl Haas lanceren op 1 februari de Watermelon Messenger
Virtual Reality, Artificial Intelligence en andere bepalende trends in retail 2017
22-12-2016 | 17:54:00
2016 was een enerverend jaar voor de retailsector. Innovatieve mogelijkheden en nieuwe spelers volgden elkaar in razendsnel tempo op.
[Interview] Bas Korsten over The Next Rembrandt
21-06-2016 | 23:59:00
Vandaag spraken wij Bas Korsten van J. Walter Thompson, één van de meest gevierde mannen in Cannes, die voor The Next Rembrandt een hele batterij aan Lions in ontvangst mocht nemen, waaronder twee gouden.