Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2121840

Publieke omroep lanceert campagne Open NPO
13-11-2018 | 11:44:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving
Niche-contentmakers aan de slag voor Letland
09-11-2018 | 11:49:00
Voor de campagne reisden niche-contentmakers van MixedGrill, LittleSpoon, ModerneHippies en Professional Wild Child het Baltische land door in gezelschap van lokale buddies
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
07-11-2018 | 09:54:14
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 11:07:42
Margriet bestaat 80 jaar. Om dit te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor KLM
06-11-2018 | 10:07:00
Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam een campagne gelanceerd: We are an Airline
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
05-11-2018 | 11:08:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de Amerikaanse campagne Tough as grapes van Welch’s Juice
Chuck Studios lanceert food-campagne
05-11-2018 | 09:32:00
Chuck Studios lanceert een food-campagne, gericht aan foodproducenten. Chuck Studios brengt food in beeld en maakt marketingconcepten voor verschillende foodmerken
CCCP mediapartner van NSGK
31-10-2018 | 12:10:28
Het creatieve bedrijf, bekend van StukTV, Streetlab en RamBam, wordt mediapartner van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK)
Sanoma schaft bureaucommissie af
30-10-2018 | 12:11:00
Sanoma schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Ze volgen hiermee de wens van veel partners voor vereenvoudiging van kostenstructuren. Deze vereenvoudiging zorgt voor meer efficiency en gemak
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Auto.nl kiest voor Abovo Media
24-10-2018 | 08:55:35
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland
Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon
23-10-2018 | 13:41:00
Nuon lanceert de Waardeerkant. De kaart is onderdeel van de Ome Jan-campagne, waarin Nuon blijvende klanten beloond met korting op hun energierekening
[Column] Erwin Fisser: Hou eens op met die passie
23-10-2018 | 08:59:00
Tientallen, zo niet honderden zoekresultaten kreeg ik van transporteurs die het woord passie in hun tagline gebruiken. Variërend van recht-voor-z'n-raap-passie voor logistiek, tot passie voor service tot het zelfs nóg vagere passie voor oplossingen
Centercom start met programmatic buying-platforms
22-10-2018 | 10:01:00
Centercom start met het structureel aanbieden van de mogelijkheid om (digitale) advertentieruimte in te kopen via programmatic buying
Bumble lanceert Making Moves in Music
22-10-2018 | 09:46:00
Bumble kondigde tijdens een exclusief ADE diner in Amsterdam aan dat ze de krachten bundelt met een aantal muziekplatforms om zo vrouwen aan te moedigen deel te nemen in de dance-industrie
Vijf bureaus winnen aanbesteding Rijksoverheid
15-10-2018 | 10:41:00
De Rijksoverheid heeft via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus geselecteerd met wie het een raamovereenkomst wil sluiten voor de komende twee jaar. De gekozen bureaus zijn: Roorda, Open Now. Icm TBWA en D&B, Cheil, Noise en MMS Groep
N=5 ontwikkelt merkcampagne KRO-NCRV
15-10-2018 | 09:32:01
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
The Pitch de creatieve wedstrijd van de Persgroep en ADCN
12-10-2018 | 13:42:00
Bedenk jij het winnende creatieve concept voor de wintercampagne van een van jouw klanten en verdien je zo 300.000 euro aan mediawaarde bij de Persgroep?
Natwerk ontwikkelt campagne 'Bols komt met een biertje'
12-10-2018 | 11:03:00
Geneverstoker Bols stuurt alle bieren van Nederland een vriendschapsverzoek
Basic-Fit introduceert DOOH-kanaal
09-10-2018 | 15:40:00
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken
BiFi kiest voor Stroom
01-10-2018 | 13:08:48
Producent van vleessnacks LSI, met haar merken BiFi en Jack Link’s, schakelt Stroom in voor de mediastrategie en –inkoop
More Than Live ontwikkelt campagne Holland America Line ‘Waarom niet nu?’
28-09-2018 | 09:40:00
Twee stellen ontdekken tijdens hun trip naar de Middellandse Zee en de Noorse fjorden waarom cruisen je pas iets zegt wanneer je het ervaart
[Column] Remco Klöters: Fake Claims & Campaigns
24-09-2018 | 08:54:19
Vorige maand wees de Amsterdamse kortgedingrechter een vonnis over een fake PVV-campagne af. Fake, want het was een campagne voor DENK. Althans, misschien was dat ook wel fake en heeft het betrokken reclamebureau op eigen houtje gehandeld toen ze de banners proefdraaide in het buitenland
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor Menzis
18-09-2018 | 13:43:00
DDB & Tribal Amsterdam maken een campagne voor Menzis. De campagne start op 17 september en moet Nederlanders inlichten over de positieve gezondheidsaspecten van een goede slaap. In tweede instantie biedt Menzis ook concrete handvatten aan om daarbij te helpen
[Column] Erwin Fisser: Ongewild verkeersappen en onbewust kinderporno downloaden
18-09-2018 | 09:42:12
Een raadsel: Wat is in de publieke opinie dé oplossing voor elk maatschappelijk probleem wanneer het er niet is, maar is altijd geldverspilling wanneer het er wel is?
Roorda introduceert Rij MONO, fiets MONO
14-09-2018 | 12:43:16
De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten doorkomen
Frisdrankproducenten verliezen rechtszaak tegen SodaStream
11-09-2018 | 11:43:25
CoCa-Cola European Partners Belgium, Danone, Nestlé Waters en Spadel hebben hun rechtszaak tegen SodaStream definitief verloren
FCB Amsterdam maakt campagne voor Play-Doh
11-09-2018 | 09:29:30
FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht is op kinderen, maar specifiek op ouders
[Column] Arno Peperkoorn: Nike staat op tegen racisme uit zakelijk oogpunt
10-09-2018 | 11:09:00
Nike zet Colin Kaepernick centraal in haar campagne. Ik vind het briljant omdat Nike daarmee een beweging omarmt die niet meer te stoppen is. En een beweging omarmt die wereldwijd enorm veel steun krijgt
Roorda maakt campagne voor Tempo-Team
10-09-2018 | 09:17:00
Roorda maakt een campagne voor Tempo-Team. Het thema van de campagne is werkplezier en zal zowel op televisie als online en via social zichtbaar zijn
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
05-09-2018 | 10:23:35
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing
CSU kiest voor Lewis
20-08-2018 | 13:56:00
CSU schakelt Lewis in om zijn stem in maatschappelijke discussies te laten horen en zijn dienstverlening te tonen. Lewis helpt CSU door middel van pr- en contentactiviteiten
Max Verstappen en Ruud Gullit samen in commercial Ziggo Sport
20-08-2018 | 10:21:00
In de commercial strijden Verstappen en Gullit tegen elkaar om als eerste in de Ziggo Sport studio te zijn
[Vacatures] UM zoekt consultant
17-08-2018 | 13:41:00
Als Consultant weet jij precies wat onze klanten nodig hebben, zelfs als ze er niet expliciet om vragen. Je bent goed in het vertalen debriefings naar vlijmscherpe mediastrategieën, en zorgt ervoor dat onze specialisten precies weten wat ze moeten doen
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
MassiveMusic en DixonBaxi werken samen aan rebranding Fox NL
17-08-2018 | 10:13:59
Fox NL presenteert een hernieuwde brand identity. Er is voor een opvallende stijl gekozen, begeleid door een modern, elektronisch anthem geproduceerd door MassiveMusic
Campagne rondom transferperiode Justlease en Voetbal International
14-08-2018 | 14:57:51
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
Alfred maakt campagne voor Beter Horen
14-08-2018 | 10:43:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet
Dept ontwikkelt app voor Vitesse
14-08-2018 | 10:15:00
Vitesse heeft een app gelanceerd voor supporters met een geel swert hart. De app die in samenwerking is ontwikkeld met het Vitesse fanplatform en Dept, is beschikbaar voor iOS en Android
Swinkels Family Brewers kiest voor Fama Volat
13-08-2018 | 11:22:26
Swinkels Family Brewers stelt Fama Volat aan als leading agency voor haar Bavaria-merk in Nederland
Onlinecampagne voor Randstad door Yune
13-08-2018 | 10:27:49
De onlinecampagne bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube en de socialmediakanalen en website van Randstad
Alfred maakt campagne voor nieuwe lijn Becel
13-08-2018 | 09:39:00
Becel roept mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig met het statement Planten Zijn De Nieuwe Koeien
America Today start podcastserie
06-08-2018 | 11:04:22
America Today lanceert de campagne The Inspiration Project. In samenwerking met presentator Benten Wijnen wordt er een podcastserie gelanceerd
Alfred maakt campagne voor Qmusic
03-08-2018 | 10:16:00
Alfred maakt een campagne voor Het Geluid van Qmusic. De nieuwe campagne brengt een ode aan het spel door op een originele en filmische manier terug te blikken op een paar geluiden uit het verleden
Videoland laat kinderen vragen stellen aan LGBTQ+-gemeenschap
02-08-2018 | 17:10:00
Samen met Kumpany is een activatie ontwikkeld op Amsterdam Centraal tijdens Pride Amsterdam
FOX Sports lanceert video voor iedere Eredivisieclub
25-07-2018 | 11:14:17
Als onderdeel van de FOX Sports-campagne De Magie van Live lanceert de zender voor alle 18 Eredivisieclubs een eigen video. De video’s zijn geproduceerd door HALAL en geregisseerd door Johan Kramer
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld
24-07-2018 | 10:14:00
Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.
VICE ontwikkelt multiplatformcampagne Sprite
24-07-2018 | 09:12:24
Het brand solutionsteam van VICE Benelux heeft haar bereik onder en kennis van jonge mensen ingezet om een Nederlandse contentcampagne voor frisdrankmerk Sprite
F-Secure en De Nieuwe Zaak wijzen consumenten op beveiliging die ze al hebben
20-07-2018 | 09:31:00
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Samsung kiest voor NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 11:26:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
UM en Rapport presenteren eerste dynamic campagne op Schiphol
19-07-2018 | 10:38:00
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media
Keesing Media Group lanceert puzzelcampagne
18-07-2018 | 10:26:00
Keesing Media Group, onder andere bekend van Denksport, 10 voor Taal, Sanders en Jan Meulendijks, heeft de campagne Vakantie voor je brein gelanceerd
Qmusic lanceert brandedcontentcampagnes met maatschappelijk doel
16-07-2018 | 18:00:00
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers
Cheil ontwerpt met Samsung collectors items voor Tour-fans
13-07-2018 | 14:57:11
Samsung maakt haar partnership met Team Sunweb dit jaar tastbaar voor wielerfans met een serie unieke collectors items, van de hand van creatief bureau Cheil Amsterdam
Doritos laat bekende YouTubers digitaal touwtrekken
13-07-2018 | 14:43:26
PepsiCo lanceert het concept Doritos® Collisions, twee tegenstrijdige smaken in één zak. Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD ontwikkelden een Livestream Battle
Ekoplaza eerste gifvrije supermarkt
12-07-2018 | 12:39:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland
[Onderzoek] Ruim 90 procent Nederlanders kent verdienmodel influencers
10-07-2018 | 15:35:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE.
TBWA\NEBOKO verzorgt wereldwijde campagne Adidas
09-07-2018 | 12:21:58
Voor de lancering van de UltraBOOST Parley heeft TBWA\NEBOKO onder andere in samenwerking met PSYOP and GOLDEN WOLF een animatie geproduceerd
Alfred ontwikkelt jongerencampagne voor SNS
03-07-2018 | 16:30:19
Alfred ontwikkelde rond TN’er Bart en zijn dochter een Through the Line-campagne voor online, tv, radio en POS. Getarget, met specifieke uitingen voor ouders en kinderen, in boodschap en vorm
Cordaid en Ouders van Nu organiseren verkiezing voor Vrolijkste Baby
03-07-2018 | 11:20:11
Omdat moeders en baby's overal ter wereld samen een onbezorgde start verdienen, organiseert Cordaid in samenwerking met Ouders van Nu de Vrolijkste Baby van het Jaar Verkiezing
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Pathé en JSB Productions werken samen voor campagne Met School Naar Fataal
02-07-2018 | 11:40:00
Vanaf komend schooljaar vinden alle bioscoopvoorstellingen van de film Fataal in diverse Pathébioscopen plaats en kunnen de leerlingen in de klas de film on demand bekijken via Pathé Thuis
JWT ontwikkelt tv-spot voor Secret Escapes' sceptici
28-06-2018 | 09:25:00
In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol
VICE en Unity lanceren drugscampagne De Bijsluiter
27-06-2018 | 12:33:44
VICE Benelux lanceert De Bijsluiter, een multiplatform campagne met als doel jonge mensen bewuster met drugs, en met name de opkomst van de zeer hoog gedoseerde pillen, om te laten gaan
National Geographic organiseert Beach Cleanup
26-06-2018 | 10:53:59
Zeshonderd deelnemers hebben zondag 24 juni ruim 3000 kilo plastic afval van het Nederlandse strand verwijderd tijdens de National Geographic Beach Cleanup
J. Walther Thompson werkt voor innogy
26-06-2018 | 09:49:00
J. Walter Thompson Amsterdam werkt voor het Duitse energiebedrijf innogy. Het reclamebureau werkt als één team samen met hun Duitse zusterbureau Scholz & Friends
RTV Rijnmond en Daniel den Hoed Fonds strijden samen tegen kanker
26-06-2018 | 09:25:00
De Daniel den Hoed-actie Maak Kanker Kansloos heeft 497.105 euro opgeleverd. Het geld wordt gebruikt voor de aankoop van een elektronenmicroscoop
Werving The Radio Project van start
26-06-2018 | 09:25:00
De werving van The Radio Project, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan het radiostation van de toekomst, is van start. Jongeren in de leeftijd van zestien tot 21 jaar
Hypotheek24 en Natwerk verklappen hoe slimme mensen huizen kopen
22-06-2018 | 12:09:51
Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie, positionering en campagne
Film1 lanceert campagne Leuker dan de realiteit
22-06-2018 | 11:48:00
In samenwerking met strategisch design/communicatiebureau Just en productiebureau Supersolid heeft Film1 een campagne gelanceerd om de nieuwe online service onder de aandacht te brengen
System1 Agency opent eerste vestiging in Amsterdam
21-06-2018 | 09:12:00
Reclamebureau System1 Agency geeft garantie op ROI above-the-line-campagnes
Vruchtvlees maakt campagne en website voor Cinekid
19-06-2018 | 14:06:00
Cinekid presenteert met trots de festivalcampagne van 2018, een nieuwe huisstijl en website. Hiervoor heeft de organisatie het digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design uit Den Haag in de hand genomen
Natwerk lanceert campagne voor Febo
19-06-2018 | 11:36:00
Rapper Donnie pronkte er op Pinkpop al mee: de nieuwe kledingcollectie van FEBO, speciaal voor het komende festivalseizoen. Andere FEBO-fans kunnen nu ook het limited edition Snackshirt en bijbehorend Snacktasje bemachtigen
QMusic's Foute maand van start
15-06-2018 | 14:38:00
In aanloop naar de Foute Party eind deze maand, organiseert QMusic onder het motto Schaamteloos goed wat fout met je doet verschillende acties
NU.nl kiest voor Fitzroy
14-06-2018 | 11:06:54
Na een bureauorientatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Yune maakt campagne voor ANWB
12-06-2018 | 11:23:00
Waar je deze zomer ook naartoe op vakantie gaat, de ANWB helpt je op weg. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe merkcampagne van de ANWB
FCB en Mastercard voorzien Amsterdam Open Air van onbetaalbare stunts
08-06-2018 | 09:58:00
Mastercard maakte in samenwerking met ID&T van Amsterdam Open Air één van de eerste festivals zonder cash en munten
Natwerk ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 10:32:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
Mediahuis Limburg start met Media Studio
05-06-2018 | 16:47:23
Het nieuwe creatieve hart van het mediabedrijf ontwikkelt concepten voor commerciële partners, zowel in print als online via web en app
Eelco Bos en Pierluigi Jorritsma starten LEDimpact
05-06-2018 | 14:32:00
Pierluigi Jorritsma, eigenaar van promotiebureau Dutch Moving Media is in januari 2018 samen met compagnon Eelco Bos een nieuw bedrijf gestart: LEDimpact. LEDimpact verhuurt LED-schermen met 8 m2 LED-oppervlak
Looye Kwekers lanceert campagne voor Honingtomaten
05-06-2018 | 14:11:46
Looye Kwekers start vanaf deze week een mediacampagne voor hun merk Honingtomaten. Met de campagne wil Looye de consument bekendmaken met het merk Honingtomaten
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 10:29:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 | 11:35:34
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
KesselsKramer ontwikkelt campagne 'Buiten is nooit ver weg' voor Bever
01-06-2018 | 11:15:00
KesselsKramer ontwikkelde de campagne waarin buitensportwinkel Bever iedereen oproept om simpelweg de deur uit te stappen
Alfred International ontwikkelt merkcampagne voor Bonduelle
01-06-2018 | 09:38:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer
VacanceSelect geeft persoonlijk vakantieadvies met Facebook Chatbot
31-05-2018 | 09:55:43
Samen met Vacanceselect heeft Dept een chatbot ontwikkeld en geactiveerd op Facebook messenger
KesselsKramer maakt migrainecampagne voor WOMEN Inc.
29-05-2018 | 17:49:00
Samen met kunstenaar Guda Koster werden kostuums ontwikkeld die de last die migrainepatiënten ervaren symboliseren
180 Kingsday maakt WK-campagne Qatar Airways
29-05-2018 | 17:23:54
De campagne zal wereldwijd uitgebreid te zien zijn, met inzet van een miljoenenmediabudget en wordt uitgebreid met de socialmediacompetitie #OnYourFeet
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 11:29:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
Metro en JD Sports brengen ode aan sneakers
25-05-2018 | 09:58:00
Metro brengt voor het tweede jaar een speciale editie uit die helemaal in het teken staat van sneakers. Dit keer samen met JD Sports
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
Ogilvy & Mather Amsterdam hackt McDonald's-reclame voor KFC
22-05-2018 | 15:45:23
Dat kip overheerlijk is, roepen andere ketens graag. Zo ook McDonald’s, die de Nederlander oproept om alles te vergeten over kip zoals we die vandaag kennen
Natwerk maakt campagne voor Caiway
22-05-2018 | 15:13:53
Natwerk ontwikkelde een introductiecampagne waarin de gewoontes van mensen veranderen met de komst van Caiway
[Interview] Maarten Roomer over de hernieuwde merkpositionering van Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:52:11
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl
Leen Bakker en Alfred maken campagne voor iedereen
18-05-2018 | 13:09:00
Samen met Alfred lanceerde Leen Bakker dit voorjaar zijn nieuwe campagne. Centraal in de campagne staat Anouk, die met de prachtige collectie van Leen Bakker haar huis steeds leuker en completer maakt
Sanoma trots op bijdrage aan AMMA award Beste Mediastrategie
18-05-2018 | 11:03:00
Winst was er voor Menzis met de inzending van Mindshare voor de beste media strategie met de case: 'Mens wat ben je mooi als je probeert'. In het verlengde van de thema campagne, ontwikkelde Sanoma activerende branded content
Vodafone introduceert innovatieve raceauto
16-05-2018 | 19:14:00
Vodafone introduceert een wereldprimeur waarbij het voor het eerst mogelijk is om een raceauto op afstand te besturen met de kracht van hersenactiviteit. Hoe beter de deelnemer zich focust, hoe sneller de auto gaat
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Telfort en De Buurtcamping zetten samenwerking voort in 2018
16-05-2018 | 16:46:00
Ook dit jaar werkt Stichting De Buurtcamping weer samen met Telfort om bijzondere ontmoetingen tussen mensen mogelijk te maken
De Wolven ondersteunt #WAKEcUPCALL met pr
15-05-2018 | 13:37:50
Fairfood zet in op verschillende media-kanalen en influencers om de steun van koffieliefhebbend Nederland voor armoedevrije koffie zichtbaar te maken
Vandebron neemt hipster op de hak in satirische reclame
15-05-2018 | 11:08:00
De duurzame energiespeler wil met de campagne laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
14-05-2018 | 12:07:38
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States
Hornbach lanceert tweede editie vaderdagcampagne
11-05-2018 | 15:14:00
Hornbach organiseert voor de tweede keer een kluscompetitie, waarbij vaders kunnen strijden om de Gouden Hamer en bijbehorende titel Beste Klusvader van Nederland
Britt Dekker nieuwe gezicht van MUNT in online campagne
09-05-2018 | 21:05:03
MUNT Hypotheken heeft Britt Dekker aan zijn nieuwste campagne verbonden. Deze campagne wordt geheel online uitgerold
Mundu lanceert duurzame reclamemast
08-05-2018 | 18:24:16
Het Groningse Mundu, exploitant in Digital-Out-of-Home, heeft de eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk van digitale masten en billboards
Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO
08-05-2018 | 09:35:36
De fintech zal te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken
Het succes van een paarse krokodil
07-05-2018 | 09:28:00
De paarse krokodil van OHRA is opgenomen in de Dikke Van Dale, columns en boeken en kent een plek in de wetgeving: de wijzigingswet tegen ingewikkelde regelingen heeft als officiële verkorte naam Wijzigingsplan Paarse Krokodil
KLM lanceert moederdagactie Call your Mom
05-05-2018 | 09:20:00
KLM heeft de moederdagactie Call your Mom gelanceerd. Met deze actie wil KLM moeders en kinderen samenbrengen via een interactief platform
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten
04-05-2018 | 16:36:00
Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis
Designer Alexander Wang en model Bella Hadid samen in korte film voor Magnum
02-05-2018 | 17:57:29
Speciaal voor de Take Pleasure Seriously campagne van Magnum gaan de wereldberoemde fashion designer Alexander Wang en internationaal supermodel Bella Hadid de samenwerking aan met het luxe ijsmerk Magnum
Alfred maakt campagne voor Simpel
01-05-2018 | 18:56:08
In de nieuwe Simpel-campagne kruipen de bekende vingers in de rol van special forces op jacht naar een geweldige buit
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
XXS Amsterdam ontwikkelt outdoor activatie voor Basic-Fit
30-04-2018 | 11:44:00
Bij de Get fit for summer-campagne wordt een outdoor activatie gelanceerd: de vriendengroep die als eerste het Get fit for summer-billboard naar Basic-Fit draagt, sport een jaar gratis
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag: FrieslandCampina speelt in op de behoeften van de bewuste consument
30-04-2018 | 08:12:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel.
180 Kingsday en Bloemenbureau Holland roepen Duitse rokjesdag voor planten in het leven
26-04-2018 | 11:28:00
Wanneer is het vorstgevaar voorbij en kunnen mijn planten veilig naar buiten? Om antwoord te geven op die vraag roept Bloemenbureau Holland een nieuwe dag in het leven: Nachtvorstvrijdag
Schoonmaakbedrijf Hago klopt bij RUMAG aan voor koningsdagcampagne
26-04-2018 | 10:55:00
Speciaal voor de feestdag delen ze op Koningsdag tienduizenden exclusieve RUMAG-t-shirts uit met een knipoog naar het Koningshuis
Backbone Marketing ontwikkelt Buurttafelcampagne voor Aviko
26-04-2018 | 10:28:28
Middels een tv- en online campagne worden consumenten opgeroepen zich op te geven voor de Buurttafel, waarbij samen met de buurt wordt gekookt en gegeten
Alfred maakt campagne voor Liga
25-04-2018 | 19:35:21
LiGA heeft gekozen voor Alfred als nieuw creatief bureau. Het eerste resultaat van de samenwerking is een nieuwe merkcampagne die LiGA weer terugbrengt als hét tussendoortje van Nederland
Alfred maakt campagne voor SNS
25-04-2018 | 17:26:36
Typische Nederlanders willen altijd de beste deal. Maar onderhandelen? Dat vinden ze vaak lastig. Dat zagen we in de nieuwste tv-reclame van SNS
XXS Amsterdam maakt Nieuwe Aanwinst Weken-campagne voor hollandsnieuwe
19-04-2018 | 11:05:00
In de campagne pronkt telecomprovider hollandsnieuwe met zijn nieuwe telefoons nieuwe klanten
RIDE ontwikkelt campagne voor VvAA
19-04-2018 | 10:27:02
Zorgverleners uit zeven verschillende beroepsgroepen spelen een hoofdrol in de campagne: ze geven aan wat zij gaan doen om de regeldruk te verlagen
Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam lanceren campagne voor Volvo
18-04-2018 | 16:55:00
Voor de promotie van de nieuwe Volvo XC40 werkten Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam samen met blowUP Media en JCDecaux. De campagne is gecentreerd rondom het Museumplein in Amsterdam en introduceert de nieuwe Volvo XC40
OHRA introduceert Paarse Krokodil 2.0
16-04-2018 | 16:23:00
Verzekeraar OHRA komt na veertien jaar met een opvolger van de Paarse Krokodil tv-commercial. De reclame met een tergend bureaucratische zwembadmedewerker
[Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne
13-04-2018 | 13:17:00
Pepsi MAX® lanceerde onlangs de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager
Campagne AXE Gold op showcase-Mupi's JCDecaux
13-04-2018 | 10:17:00
AXE introduceert AXE Gold; een deodorant met de geur van old wood en dark vanilla. Ter promotie van de geur, heeft AXE een 14-karaats gouden bodyspray ontwikkeld ter waarde van 25.000 euro
QO Amsterdam kiest voor Lemon Scented Tea
11-04-2018 | 18:11:25
Na een pitch heeft QO Amsterdam gekozen voor Lemon Scented Tea als creatief bureau. Deze week opent het nieuwe hotel, gelegen in het opkomende Amstelkwartier in Amsterdam Oost, haar deuren
Doritos lanceert campagne in bioscoop
11-04-2018 | 17:27:00
Doritos heeft een campagne ingekocht in de bioscoop genaamd They Left The Best Part. Als ludieke actie werd er naast de bioscoopcommercial ook een Doritos Box geplaatst
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Miele kiest voor Dawn
10-04-2018 | 18:42:52
Na een pitch heeft Miele gekozen voor het creatief strategisch bureau Dawn uit Amsterdam. Het Duitse familiebedrijf wil haar positie de komende tijd samen met Dawn in alle touchpoints gaan uitbouwen
Sony lanceert commercial voor Bravia Af8 Oled-tv
10-04-2018 | 18:04:49
Ter gelegenheid van de AF8 introductie lanceert Sony op 7 mei 2018 een wereldwijde reclamecampagne. De commercial is in 4K HDR opgenomen en is geproduceerd door Ben Tricklebank en DDB Berlin
André Hazes gezicht van Essent
09-04-2018 | 10:14:46
Essent gooit het roer om en slaat een nieuwe weg in. De boodschap Lang Leve Thuis moet heel Nederland enthousiasmeren thuis én het leven te vieren. Iemand die hier goed bij aansluit en de Essent-klant van vandaag en morgen vertegenwoordigd is André Hazes
Tele2 en Jan Taminiau ontwikkelen designer VR-bril
06-04-2018 | 09:41:00
Samen met couturier Jan Taminiau heeft telecomprovider Tele2 een VR-bril ontwikkeld met een statement: #streammetstijl. De limited edition VR-bril biedt reflectieve interactie
Benk maakt campagne voor Cardini
04-04-2018 | 17:51:28
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, heeft voor Cardini’s een campagne ontwikkeld die volledig inspeelt op het naderende barbecueseizoen
Nescafé lanceert een Coconut Latte-Abri
04-04-2018 | 17:19:00
Palmbomen, kokosnoten en een barretje van bamboe met een rieten dak: Nestlé’s Nescafé introduceert zijn limited edition Coconut Latte met een tropische Abri voor Amsterdam CS bij JCDecaux
Alfred maakt campagne voor Hertog IJs
03-04-2018 | 17:15:55
Hertog IJs lanceert deze week een campagne. De campagne werd ontwikkeld door Alfred, dat het account begin dit jaar won na een pitch
Shell lanceert Mood Detection-campagne; koffie met een glimlach
30-03-2018 | 10:30:39
Op Shell-tankstations De Andel en Peulwijk-Oost introduceert Shell een pilot met Mood Detection. Het Rotterdamse Binnenwegplein fungeerde als decor voor de kick-off
The Gardeners succesvol met crossmediale campagne voor Stichting Het Vergeten Kind
29-03-2018 | 11:47:00
In de campagne werd via tv, radio, outdoor, online en pr werd opgeroepen om een klein gebaar te maken door digitaal een lief bericht achter te laten
Energize maakt campagne voor CetaBever
27-03-2018 | 20:43:00
Met de nieuwe merkbelofte Hou’t simpel wil CetaBever de consument het vertrouwen geven om de klus aan te pakken en met succes af te ronden. Energize is verantwoordelijk voor de nieuwe communicatiestrategie en bijbehorende campagne
Speld maakt branded video voor Amsterdenim
27-03-2018 | 19:46:00
Toeristen ergeren zich kapot aan enorme hoeveelheden Amsterdammers in de Speld-repo voor Amsterdenim. Ze lopen je voor de voeten, ze hopen zich op bij alle hotspots en ze wonen: Amsterdamse locals
Nederlands Bakkerij Centrum en ALFRED brengen ode aan brood
27-03-2018 | 18:09:00
Al eeuwenlang heeft brood een prominente plek in onze Westerse eetcultuur. In ons land wordt er jaarlijks een flinke hoeveelheid brood geconsumeerd. Brood. Goed verhaal. is een meerjarenprogramma, dat brood tot de verbeelding laat spreken
Publicis maakt campagne voor Renault
27-03-2018 | 17:43:00
Publicis Amsterdam ontwikkelt een campagne voor Renault bedrijfswagens die heersende conventies doorbreekt en onder het motto Bedrijfswagens voor de vakman vrouwelijk vakmanschap eert
[Column] Marianne van Soomeren: De referendumval
27-03-2018 | 09:52:00
Recent onderzoek van de Erasmus Universiteit toont aan dat mooie en feelgoodreclame ons zo beïnvloedt dat we er niet meer in slagen om een merk, dienst of product objectief te beoordelen. Zelfs niet als we er geld voor krijgen om onze mening te herzien. Een beter bewijs dat positieve reclame werkt, is er niet.
XXS Amsterdam maakt campagne voor Verkade
21-03-2018 | 16:23:00
XXS Amsterdam wint de pitch van Verkade als lead creative agency. Vanaf 2018 neemt XXS Amsterdam samen met Verkade de regie voor alle merk -en communicatie activiteiten
Rebranding Provamel door KesselsKramer
21-03-2018 | 16:02:40
KesselsKramer ontwikkelde de update van het merk Promavel, gericht om niet alleen Provamel en een plantaardige levenswijze te promoten, maar ook de positiviteit die dat met zich meebrengt
Pathé kiest voor Dawn
20-03-2018 | 14:36:00
Bioscoopmarktleider Pathé kiest Dawn als creatief strategische partner. Pathé en Dawn werken samen om van plek naar merk te gaan, en van scherm naar beleving
Alfred ontwikkelt commercial rond SNS Combinatievoordeel
20-03-2018 | 12:01:00
Nederlanders vinden zichzelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. SNS komt ze tegemoet in de nieuwe door Alfred gemaakte commercial
FCB Amsterdam lanceert campagne Mastercard
16-03-2018 | 12:30:00
FCB Amsterdam ontwikkelt een emotionele film over een dochter en haar vader. Het verhaal is onderdeel van de Safety & Security campagne van Mastercard
Energize creëert internationale campagne voor samenwerking Ørgreen en Yuniku
15-03-2018 | 12:51:21
Voor de samenwerking tussen Yuniku en Ørgreen heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte Designed around you gecreëerd. De campagne is ontwikkeld voor opticiens en consumenten in EMEA
XXS Amsterdam maakt Worst Bartender-campagne voor Schweppes
14-03-2018 | 19:57:00
Met deze campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, zoekt Schweppes mensen met nul bar-ervaring die een serieuze carrièreswitch willen maken tot professionele bartender
Bavaria #Carnavalvrij Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2018
14-03-2018 | 19:21:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Bavaria #Carnavalvrij is Zilveren Media Case van het Jaar
[Cross Media Case 2018] Leontine van den Bos over #ikgeefomje
14-03-2018 | 18:19:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #ikgeefomje, ingestuurd door Sanoma, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Leontine van den Bos, Chief Editor bij Margriet
[Cross Media Case 2018] Alexandra van Nieuwenhuijzen over de Schoon water voor iedereen-campagne
14-03-2018 | 16:45:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Schoon Water campagne is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Alexandra van Nieuwenhuijzen, Manager Marketing en Fondsenwerving bij Cordaid
Expand Online lanceert brandingcampagne op Xing
13-03-2018 | 16:33:00
Expand Online rolt een internationale videocampagne uit op Xing. Xing is in Duitsland een belangrijke tegenhanger van LinkedIn.
[Startups] Blendin verbindt nieuwkomers en locals
13-03-2018 | 16:10:00
Blendin, een nieuwe start-up die nieuwkomers en locals met elkaar verbindt op basis van gedeelde interesses, lanceert vandaag zijn introductiecampagne Nieuwkomer zoekt local
J. Walther Thompson werkt samen met Danone
13-03-2018 | 15:45:00
J. Walter Thompson Amsterdam kondigt een strategisch en creatief partnership aan met Danone voor het merk Danio. Het betreft een samenwerking voor de Benelux
FoxSports en Keuken Kampioen lanceren KampioensKoorts
13-03-2018 | 15:29:00
De campagne KampioensKoorts keert terug. FOX Sports en Keuken Kampioen slaan de handen ook dit seizoen ineen om de kampioenswedstrijd van een amateurteam live op FOX Sports in beeld te brengen
[Cross Media Case 2018] Paul Braat over Life through a lens
13-03-2018 | 14:39:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Huawei stuurt Life through a lens in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Paul Braat, marketingdirecteur van Huawei
Sublime World lanceert crowdfundingplatform Sublime Doing
08-03-2018 | 17:24:00
Sublime World, de moedermaatschappij van radiostation Sublime, heeft een crowdfundingplatform gelanceerd: Sublime Doing. Via het crowdfundingplatform biedt Sublime World een podium aan initiatieven
Naar Ed Sheeran met Sky Radio tijdens de Super Star Maand
08-03-2018 | 09:02:43
Maart is Super Star Maand bij Sky Radio. Luisteraars maken iedere dag kans op speciale Super Star Tickets voor concerten van supersterren zoals P!nk en Ed Sheeran
De Bijenkorf lanceert campagne met Lois Cohen
07-03-2018 | 20:04:00
De Bijenkorf introduceert haar nieuwe fashion campagne genaamd Straat Couture, gefotografeerd door talent Lois Cohen. Het huidige straatbeeld is diverser dan ooit
KesselsKramer maakt campagne voor Lotto
07-03-2018 | 18:28:00
Lotto vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn LIFE's collection
[Startups] Tim Hoefnagel over Squeezely
07-03-2018 | 13:16:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Tim Hoefnagel, oprichter en Managing Director van Squeezely
Nuon lanceert campagne over zonne-energie
06-03-2018 | 16:50:00
In de nieuwe campagne van Nuon staat meer uit de zon halen centraal. Het is de derde geïntegreerde campagne binnen de merkpositionering Luisteren geeft energie
Cloudfactory en adidas lanceren arbeidsmarktcampagne
06-03-2018 | 16:09:00
Cloudfactory en adidas lanceren vandaag een arbeidsmarktcampagne waarin 7 digitale talenten van adidas centraal staan
JWT en Opel lanceren wervingscampagne om meer vrouwelijke autoverkopers aan te trekken
05-03-2018 | 11:47:24
Slechts 4 procent van de autoverkopers in het Opel-dealernetwerk is vrouw. Om meer diversiteit op de werkvloer te creëren is Opel, samen met partner Randstad, een experimentele campagne gestart
Pech voor Freek Vonk in commercial Reaal
05-03-2018 | 10:30:00
Freek Vonk speelt weer een opvallende rol in de nieuwe commercials van verzekeraar Reaal, ontwikkeld door reclamebureau Etcetera
Pr-bureau Glasnost aan de slag voor Google Nederland
28-02-2018 | 10:16:00
Google Nederland heeft na een intensieve bureaupitch Glasnost per februari benoemd tot pr-bureau. Glasnost zal Google onder meer versterken in pr en campagneontwikkeling
[Interview] Joey Hullegie en Jasper Admiraal over de samenwerking tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars
26-02-2018 | 09:51:00
Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative, heeft een brandedcontentsamenwerking bewerkstelligd tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars. We spreken over het project met creatief directeur Joey Hullegie en directeur business development Jasper Admiraal, beiden werkzaam bij Initaitive Tomorrow
HP helpt Nutella aan 650.000 unieke potten
22-02-2018 | 11:42:00
De limited editions hebben een uniek design, gemaakt met een speciaal ontwikkeld algoritme, waardoor geen één pot hetzelfde is
NIBC neemt belang in Roadshow Group
22-02-2018 | 10:07:38
Roadshow Group herbergt vier internationale bedrijven op het gebied van live-eventmarketing en de verhuur van promotionele voertuigen
Lidl: Bioscoop effectief medium voor wervingscampagne
21-02-2018 | 14:53:59
Werven via de bioscoop is een trend die steeds vaker voorkomt, volgens Jean Mineur Mediavision. Bioscoopcampagnes, vooral interessant om jongeren tussen vijftien en vijfentwintig jaar te bereiken
TMG's Metro start Mediabureau Battle
20-02-2018 | 15:05:00
De B2B-campagne Mediabureau Battle van Metro is van start gegaan. In de campagne roept Metro mediabureaus op mee te doen aan de Mediabureau Battle
Linden & Barbosa verzorgt pr-campagne 50-jarig World Fashion Centre
20-02-2018 | 14:23:54
Het World Fashion Centre bestaat 50 jaar. Ter viering van het jubileum is portret- en fashionfotograaf Reinier van der Aart gevraagd inspirerende verhalen te portretteren
BENK pakt door met Overtref Jezelf voor het Zweedse Lindahls Kvarg
15-02-2018 | 13:20:02
Activatiebureau BENK gaat opnieuw aan de slag voor kwarkmerk Lindahls Kvarg van Lactalis-Nestlé. In 2016 introduceerde BENK het Zweedse merk met de campagne Overtref Jezelf
Natwerk verzorgt rebranding seksclub Elvee
15-02-2018 | 13:19:32
Gentlemen's club Elvee heropent haar deuren voor pers en publiek en biedt een kijkje achter de schermen bij een van de meest luxueuze seksclubs in Nederland
M2Media verzorgt mediacampagne Dutch Filmworks' Bankier van het Verzet
12-02-2018 | 14:04:00
M2Media gaat de volledige mediacampagne verzorgen omtrent de lancering en promotie van de Nederlandse speelfilm Bankier van het Verzet van Dutch Filmworks
Runner's World en Vifit Sport helpen hardloopdromen te verwezenlijken
12-02-2018 | 11:34:00
Runner’s World en Vifit Sport lanceren een campagne onder de naam Delivering Dreams. Het idee is dat hardlopers hun langgekoesterde loopdroom kunnen laten uitkomen
Blendle groeit en breidt uit met Blendle Audio
09-02-2018 | 15:11:00
Blendlelezers lazen in 2017 116 miljoen minuten aan betaalde artikelen, een toename van bijna 800.000 uur. 18.731.777 artikelen werden vorig jaar gelezen
Megawatt Advertising verzorgt herpositionering Korein Groep naar Wij zijn JONG
09-02-2018 | 11:16:00
Megawatt Advertising heeft de herpositionering van Korein Groep gerealiseerd. De merknaam Korein sloot niet meer aan bij de ambitie. Daarom ontwikkelde Megawatt de nieuwe merknaam: Wij zijn JONG
Initiative en Publicis One maken campagne Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar
08-02-2018 | 15:35:19
Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar, is een initiatief van het Ministerie van VWS
FCB Amsterdam maakt NIVEA-campagne Keep Your Head Up
08-02-2018 | 14:13:49
FCB Amsterdam is verantwoordelijk voor de strategie, het concept en, samen met NewAms en regisseur Jacobien van Hellemond, voor de productie van de campagne
[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips
08-02-2018 | 13:20:00
Ik was benieuwd naar de campagnes tijdens de Amerikaanse Superbowl. Het valt op dat de merken die hier aan meedoen, redelijk op safe spelen. Veel campagnes gebruiken humor en positieve berichten over maatschappelijke activiteiten. Doritos komt met een playback-rap
Hornbach lanceert drie commercials in reclamecampagne die het begrip ‘project’ claimt
05-02-2018 | 11:47:00
Hornbach heeft een drietal commercials laten ontwikkelen, waarin ze ingrijpen op het gebruik van het woord project
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
05-02-2018 | 08:54:00
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne
The Oddshop en Initiative creëren campagne Autoriteit Persoonsgegevens
31-01-2018 | 12:27:00
De campagne moet burgers en organisaties aanmoedigen om te achterhalen wat er voor hen verandert door de nieuwe privacywet
OOHA Media verzorgt weather targeting-campagne CheapTickets
30-01-2018 | 13:36:09
Tijdens de campagne was de live adaptive advertentie alleen te zien op het moment dat het regende. Via meteogegevens werd bekeken of er binnen een bepaalde straal om de mast neerslag viel
Helden Media en Etcetera produceren Start Your Impossible-campagne voor Toyota
30-01-2018 | 13:21:00
Toyota lanceert de wereldwijde campagne Start Your Impossible in Nederland met Olympisch kampioen schaatsen Ireen Wüst en Paralympisch snowboarder Chris Vos
Ambassadors creëert geanimeerde campagne Nationale Postcode Loterij
29-01-2018 | 13:12:00
De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben de handen ineengeslagen voor de geanimeerde korte film Het geluk van Harry en Barry, twee vogelspotters
Februari Oscarmaand bij Pathé met klassiekers en genomineerden
29-01-2018 | 09:49:00
Pathé presenteert Oscarklassiekers als Gladiator, Rain Man, The Silence of the Lambs en The Godfather
Studio Piraat maakt identiteit van Volvo Ocean Race Finish The Hague 2018
26-01-2018 | 10:01:00
Strategisch ontwerpbureau Studio Piraat won de pitch om de identiteit voor de editie van 2018 en de website te maken
Het PR Bureau ontwikkelt campagne Bar-le-Duc
25-01-2018 | 14:11:47
In de campagne Het meest transparante water is naast een commercial ook plek voor een influencercampagne, confrontatievideo, een online- en een socialcampagne
Vodafone en Chef’Special maken remix van hit Amigo
25-01-2018 | 11:47:44
De instrumenten uit de clip, van Freedrums, Specdrums, Jamstiks en Mogees, kun je met het netwerk van Vodafone overal gebruiken via je mobiel
De Bijenkorf lanceert samen met datingapp happn Hello Beautiful
23-01-2018 | 13:23:00
In aanloop naar Valentijnsdag brengt de Bijenkorf de online en de fysieke wereld samen. Op 14 februari kunnen gebruikers van de app elkaar ontmoeten tijdens happn hour bij de Bijenkorf
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Natwerk ontwikkelt campagne en mixdranken Hooghoudt Beerenburg
22-01-2018 | 12:40:54
Bureau Natwerk ontwikkelde twee nieuwe mixen met Hooghoudt Beerenburg: de Sneeuwtoeter en de Zwarte Piste. Met de campagne Whoop Whoop Winter, worden de nieuwe mixdranken geïntroduceerd
Radio 538 gebruikt kracht van DOOH met inhakers op storm
18-01-2018 | 15:51:00
Radio 538 haakte vanaf 's ochtends vroeg op ludieke wijze in op de storm met Hierrr Met Je Rekening
WerkSpot zoekt vakmannen en -vrouwen middels radiocommercial
18-01-2018 | 12:52:22
Voor de afdeling marketing is het een grote uitdaging om in deze markt vakmannen aan het platform te binden
KPN en Sven Kramer lanceren hightech schaatsstoel
18-01-2018 | 09:44:00
KPN introduceert vandaag samen met meervoudig Olympisch kampioen Sven Kramer een hypermoderne versie van de klassieke stoel die kinderen helpt overeind te blijven op het ijs
Kleenex haakt in op griepgolf
18-01-2018 | 09:20:57
Op www.mijnkleenex.nl kunnen snotteraars een gratis Kleenex Oppepbox aanvragen, een aantal Twitteraars krijgt deze ook en er rijdt een Kleenex Oppepbus rond
Spelletjes spelen met Chocomel en a friend of mine
09-01-2018 | 16:21:18
Chocomel is samen met creatief bureau a friend of mine op zoek gegaan naar een wintertraditie voor de maanden na de feestdagen
Blauw Gras aan de slag voor Bavaria
09-01-2018 | 13:53:43
Het Amsterdamse bureau zal de Brabantse familiebrouwer ondersteunen op het gebied van social media en campagnes
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over Fuze Tea
08-01-2018 | 14:54:00
Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden. Toch bleef het nog gissen naar hoe de introductiecampagne wordt ingestoken. Wij vragen het Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
KesselsKramer ontwikkelt campagne voor jarig Jantje Beton
04-01-2018 | 10:55:04
De campagne is te zien op print en tv. De website, jantjebeton.nl, is ontworpen en ontwikkeld door Just
N=5 ontwikkelt campagne LOI
03-01-2018 | 11:50:00
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
Dawn verzorgt rebrandingscampagne Belsimpel.nl
02-01-2018 | 10:16:45
Dawn verzorgt de rebrandingscampagne van Belsimpel.nl waarin de term De Belsimpel Methode wordt gevoerd
Justlease en Toyota lanceren campagne What’s your drive? met Ireen Wüst
28-12-2017 | 15:40:45
Private lease-aanbieder Justlease en Toyota lanceren in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2018 in Pyeongchang de campagne What’s your drive?
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Eneco lanceert campagne rondom duurzaamheid
26-12-2017 | 14:48:29
Eneco sluit het jaar af met een campagne waarin het bedrijf mensen wil inspireren en helpen om hun eigen huis te verduurzamen; door zelf slimmer met energie om te gaan
JCDecaux ondersteunt kerstspecial Stadshart Amstelveen met uitgebreide campagne
22-12-2017 | 13:11:00
Stadshart Amstelveen promoot zijn Wintervillage en extra opening op Tweede Kerstdag met een OOH-kerstspecial, gecreëerd door onder andere JCDecaux. Op een abri in de Van Baerlestraat in Amsterdam
Natwerk lanceert YoufoneTV-campagne
22-12-2017 | 12:04:00
Youfone lanceert een campagne, waar een opvallende tv-commercial deel van uitmaakt. Aanleiding hiervoor is YoufoneTV, de alles-in-één videodienst die de Rotterdamse challenger onlangs lanceerde
Joe Public maakt eindejaarscommercial voor GAMMA
22-12-2017 | 10:03:00
Joe Public Take-Away Advertising maakt voor GAMMA een commercial die inspeelt op een mijlpaal die menig ouder zal herkennen of vrezen; het moment dat je kind het ouderlijk huis verlaat
Tosti Creative marketingcommunicatiebureau Fit For Free
21-12-2017 | 09:12:30
Tosti Creative is komend jaar verantwoordelijk voor de campagnes van de fitnessketen. De samenwerking wordt afgetrapt met de campagne Daar doe ik het voor
Icemedia ontwikkelt digitale campagne voor GAMMA
19-12-2017 | 16:33:24
De campagne speelt in op het feit dat doe-het-zelvers vaak niet over het juiste gereedschap beschikken om de klus te klaren
Oranjeboom en Johnny Loco samen in campagne Add Some Dutch
19-12-2017 | 12:17:04
Hoewel het merk oerHollands is, zie je Oranjeboom vooral in het buitenland. Uit de recente campagne blijkt echter duidelijk dat het bier zijn roots niet is vergeten. Add Some Dutch wordt dan ook echt een ode aan Nederland
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
18-12-2017 | 13:05:00
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden
KWF vormt verlicht hart door duizenden lampionnen
18-12-2017 | 09:36:00
Op vrijdag 29 december verlicht KWF Kankerbestrijding een hart van duizenden lampionnen. Op de lampion wordt met de hand de naam van een dierbare geschreven. Zo denken we tijdens de laatste dagen van het jaar aan mensen die er niet meer zijn
Coebergh lanceert kerstcampagne Rituals
18-12-2017 | 09:15:00
Op woensdag 13 december startte de kerstcampagne Open Your Heart, in het teken van schoonheid en diversiteit, van Rituals op station Amsterdam Centraal. De campagnefotograaf maakte op het station zwartwit portetfoto's van reizigers en voorbijgangers
BureauZUID en DEAR lanceren campagne voor Bruynzeel Keukens
15-12-2017 | 14:06:00
Bruynzeel Keukens introduceert de campagne ‘Een keuken die alléén bij jou past’. Het merk wil aangeven dat ieder mens een andere keuken verdient
Bolsius, Hero en Baarsma kiezen voor nu:amsterdam
14-12-2017 | 08:56:00
Voor Baarsma Wines ontwikkelde nu:amsterdam nieuwe concepten, zoals een brand story en identiteit voor Southern Creek
Hammerfest lanceert sexting-campagne voor Qpido en Gemeente Amsterdam
12-12-2017 | 14:07:00
De campagne roept ouders om hun kinderen te beschermen tegen de risico’s van socialmedia-apps door samen het gesprek aan te gaan
BOOMERANG ontwikkelt campagne UNICEF
11-12-2017 | 11:44:00
Boomerang heeft voor UNICEF de wintercampagne #MEERDANEENDEKEN ontwikkeld. In een tv-commercial roept de hulporganisatie Nederlanders op om een donatie te doen
TeamNL start campagne ‘Zo doen we dat’
08-12-2017 | 15:14:08
Deze week start NOC*NSF een TeamNL-campagne, waarin iedereen kan zien hoe de Nederlandse topsporters tot grootse prestaties komen
[Interview] Monique Kemperman over planten als vrouwenmagneet en Maxim Hartman
08-12-2017 | 10:07:00
Bloemenbureau Holland heeft in samenwerking met The Gardeners een onlinevideocampagne opgezet voor Mooiwatplantendoen.nl. Hierin verovert mannenman Maxim Hartman de harten van vrouwen met verschillende planten
Vandebron start campagne om suf imago duurzaamheid te doorbreken
08-12-2017 | 09:27:00
Duurzame energiemarktplaats Vandebron zet geitenwollen sok op voetstuk
Roorda lanceert College voor de Rechten van de Mens campagne
08-12-2017 | 09:00:00
Zondag 10 december is het De Internationale dag van de Mensenrechten. Het College voor de Rechten van de Mens start die dag een landelijke campagne over mensenrechten in Nederland
Bol.com lanceert kersthuis
07-12-2017 | 10:22:00
Om het ultieme kerst- en thuisgevoel te creëren, lanceert bol.com dit jaar het bol.com kersthuis; een contentplatform dat volledig in het teken staat van de feestdagen
Kult & Ace neemt Novel over
05-12-2017 | 16:45:00
Millennial consultancy Kult&Ace neemt millennialbureau Novel over per 1 januari. De twee Amsterdamse bureaus beschikken over een wederzijds aanvullende expertise in jongerencommunicatie
180 Kingsday lanceert campagne voor Peaks
04-12-2017 | 13:49:00
Startup Peaks en creatief bureau 180 Kingsday lanceren de campagne Be smarter with your money, waarmee het beleggingsplatform en de bijbehorende app worden geïntroduceerd aan een Nederlands publiek
McDonald's start campagne Cadeau Kalender
01-12-2017 | 12:23:00
McDonald’s start de decembermaand met de Cadeau Kalender. McDonald’s geeft haar gasten tijdens deze maand iedere dag een ander cadeau: kortingen, wannahaves en de mooiste prijzen
N=5 ontwikkelt nieuwe positionering Aidsfonds
01-12-2017 | 10:25:00
Aidsfonds heeft in samenwerking met N=5 een nieuwe positionering ontwikkeld. Met de liefde als kern. Met deze nieuwe positionering keert Aidsfonds terug naar de essentie van het merk: alle liefdes beschermen tegen de gevolgen van aids
Clear Channel kiest nieuwe marktbenadering
01-12-2017 | 09:39:00
We optimize your outdoor campaign is de nieuwe slogan van Clear Channel Nederland. Met de focus op People & Places, Insights en Create wil Clear Channel haar marktpositie verstevigen
Margriet start met campagne #ikgeefomje
30-11-2017 | 11:18:50
Margriet start vandaag met de landelijke actie #IKGEEFOMJE. Met deze campagne wil Margriet het belang van aandacht en erkenning voor elkaar benadrukken
Energize ontwikkelt merkcampagne Nationale Vacaturebank
29-11-2017 | 15:25:00
In alle uitingen wordt keer op keer bevestigd dat Nationale Vacaturebank meer is dan enkel een vacaturesite
Zino Davidoff kiest Burst als global digital partner
24-11-2017 | 12:27:42
Het luxemerk Zino Davidoff, bekend van onder meer Cool Water, heeft voor Burst gekozen om hun nieuwe wereldwijde platform te realiseren. Burst won de internationale pitch waarbij ook bureaus uit Londen en Wenen betrokken waren
Nuon lanceert contentformat Energie van waarderen
24-11-2017 | 11:55:00
In de laatste tv-commercial van de Luisteren geeft energie-campagne staat waarderen centraal. Met Energie van waarderen gaat Nuon een stap verder
Consuwijzer start social mediacampagne
24-11-2017 | 10:26:00
The Odd Shop ontwikkelde voor Consuwijzer een social mediacampagne die consumenten waarschuwt voor de risico’s van het kopen via social media
Claartje Rose lanceert campagne in samenwerking met HP
23-11-2017 | 10:43:00
Vandaag lanceert influencer Claartje Rose een video als ode aan haar moeder en alle mooie herinneringen die ze samen hebben
Radiozenders starten campagne voor radioreclame: Radio ráákt
23-11-2017 | 09:02:00
De Nederlandse radiostations zijn een radiocampagne gestart om het eigen reclamemedium te promoten. De campagne heeft als doel adverteerders te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken
Verfwinkel.nl kiest TCC & The Fightclub
21-11-2017 | 13:10:00
Na een uitgebreide oriëntatie heeft Verfwinkel.nl zijn communicatiebelangen neergelegd bij The Communication Company en The Fightclub
89 goede doelen kiezen voor Roorda
20-11-2017 | 11:38:00
89 CBF erkende goede doelen starten een gemeenschappelijke campagne met als doel mensen te inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan. Roorda Reclamebureau won het account na een pitch
Fitzroy ontwikkelt 'The drive-in closet' voor de Hyundai KONA
15-11-2017 | 23:06:00
De Hyundai KONA kun je op iedere mogelijke manier personaliseren. Om dit te illustreren ontwikkelde bureau Fitzroy een spectacular op het Marktplein in Rotterdam: een drive-in closet
[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep
15-11-2017 | 12:34:00
De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf), Lauren van der Heijden (directeur corporate sales De Persgroep) en Sjors Kroon (oprichter Media Reverse) over de The Pitch-concurrenten en buurten bij de brouwer
Natwerk en Solidaridad lanceren campagne
14-11-2017 | 16:16:00
Solidaridad lanceert in samenwerking met Natwerk de campagne Een wereld zonder koffie
De Bijenkorf onthult interactieve etalages
10-11-2017 | 14:36:00
De Bijenkorf heeft haar etalages voor het feestseizoen onthuld. Nieuw dit jaar zijn enkele interactieve etalages
VUUR ontwikkelt employer branding campagne voor Jacobs Douwe Egberts
10-11-2017 | 13:58:58
Creatief bureau VUUR heeft de nieuwe employer branding campagne voor Jacobs Douwe Egberts ontwikkeld. Impact staat hierin centraal
Imagocampagne Duik in Den Haag gelanceerd
09-11-2017 | 12:19:29
Den Haag heeft op ludieke wijze een internationale campagne gelanceerd, waarmee de stad zich nog duidelijker op de kaart wil zetten als stad aan zee
KPN lanceert campagne Hoe overleef ik mijn eerste mobiel?
09-11-2017 | 09:11:00
Kinderen krijgen steeds jonger hun eerste mobiele telefoon. Over het gebruik bestaan veel vragen en onduidelijkheden, bij zowel ouder als kind. KPN helpt het gesprek aan te gaan
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 15:20:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Digitaal label VIVAT officieel van start
06-11-2017 | 11:34:00
NowGo, het digitale label van VIVAT, lanceert eerste commercial. De commercial voor autoverzekeringen is de eerste in een reeks die online te zien is
FITGIRLS lanceert #LETSGETREAL campagne
06-11-2017 | 11:16:00
FITGIRLS lanceert de campagne #LETSGETREAL, waarin het bespreekbaar wil maken wat er echt door het hoofd van de vrouw gaat, en hoe ze naar zichzelf kijkt
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 09:52:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
03-11-2017 | 17:26:00
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor slimme chatbot van Amsterdam Marketing
03-11-2017 | 11:58:00
Het culturele aanbod in Amsterdam is enorm. Daarom komt Amsterdam Marketing met een oplossing; Goochem, de slimme culturele chatbot
KesselsKramer maakt sterrenstof campagne voor NEMO
03-11-2017 | 11:29:00
Ter aankondiging van de nieuwe tentoonstelling Leven in het heelal lanceert NEMO Science Museum een campagne die de geschiedenis van het heelal vertelt
Activatie Erdem x H&M-collectie op Rotterdam Centraal
03-11-2017 | 11:24:00
Ter promotie van de designercollectie produceerden Megawatt, Kinetic en MediaCom een opvallende activatie op Rotterdam Centraal
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
03-11-2017 | 10:02:00
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project
INDIE maakt FBTO campagne
02-11-2017 | 17:02:00
Ondanks alle beschikbare bronnen van data kent een verzekeraar zijn klanten niet zo goed als zijzelf. Daarom biedt FBTO mensen de mogelijkheid om zelf hun ideale verzekering samen te stellen.
Qban maakt campagne Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever
02-11-2017 | 15:05:00
Voor de jaarlijkse Doe maar lekker duurzaam-campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld
XYZ Branding Agency maakt campagne Willem de Kooning Academy
02-11-2017 | 09:31:58
XYZ Branding Agency lanceert de jaarlijkse recruitmentcampagne voor de open dagen van de Willem de Kooning Academy
Brand New Telly en Havas verantwoordelijk voor merkcampagne Lexus
01-11-2017 | 14:04:00
Door de beeldtaal laat het concept zich goed doorvertalen naar verschillende middelen. Van TVC tot 6 seconden pre-roll
Isobar creëert Halloweencampagne Fanta
01-11-2017 | 12:17:55
De campagne wordt uitgerold via Facebook, Snapchat, Instragram en YouTube en bestaat uit onder andere exclusieve Halloween cans, online video, social tutorials, Snapchatlenzen en social activaties
Thuiswinkel.org en Grey Amsterdam lanceren campagne tegen frauduleuze webshops
01-11-2017 | 11:43:13
Thuiswinkel.org lanceert in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne Voorkom een online shoppingfail, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen
The Others ontwikkelt introductiecampagne VVV Cadeaukaart
31-10-2017 | 16:42:59
Na 42 jaar wordt de papieren VVV cadeaubon vervangen door een plastic kaart. The Others Creativity is geselecteerd om de kaart te voorzien van een nieuwe identiteit
Volvo Trucks start veiligheidscampagne
31-10-2017 | 15:13:00
Met de inzet van veiligheidsdemo’s wil Volvo Trucks naast aandacht vragen voor de verkeersveiligheid ook bewustwording creëren bij vrachtwagenchauffeurs en medeweggebruikers
Smarthouse Films maakt documercial voor Dubai’s grootste adverteerder
31-10-2017 | 12:25:39
De film is in twee weken tijd meer dan 5,7 miljoen keer bekeken, ontving 55.000 likes en is 11.000 keer gedeeld
SIRE viert 50-jarig jubileum met campagne Luister naar de toekomst
31-10-2017 | 11:33:00
De campagne is ontwikkeld door Dawn en gerealiseerd in samenwerking met Halal. Het PR Bureau is verantwoordelijk voor de doorvertaling naar de Nederlandse media
Campagne #30.000perdag van start
31-10-2017 | 10:41:00
Om de complexe wereld van medische isotopen (die worden gebruikt bij de behandeling van kanker) in beeld te brengen, is het platform 30.000perdag.nl gelanceerd
FNKE maakt campagne in4nite
30-10-2017 | 12:16:00
In4nite is een samenwerking tussen multinational Low & Bonar en tien designers en is te zien op de Dutch Design Week 2017
Looye Kwekers zet samen met Burst in op digitalisering
25-10-2017 | 12:05:57
De online strategie en roadmap die door Burst is ontwikkeld, zorgt ervoor dat Looye Kwekers de internationale gebruikers beter kan bedienen.
Vacaturesite Indeed introduceert campagne Ga voor groots
25-10-2017 | 11:34:30
De vacaturesite Indeed introduceert een campagne die een van de laatste taboes rondom recruitment aanpakt – namelijk onbewuste vooroordelen tijdens sollicitaties.
Maxim Hartman in Mooiwatplantendoen.nl-campagne The Gardeners
24-10-2017 | 12:08:00
The Gardeners is verantwoordelijk voor het creatieconcept, productieconcept, pr-traject en socialmediamanagement van de campagne
Cheil lanceert campagne voor Samsung Galaxy
24-10-2017 | 11:22:00
Vandaag presenteert Cheil Amsterdam Switch to Galaxy, een nieuwe campagne voor Samsung waarin het creatieve bureau laat zien dat switchen naar de Galaxy S8/Note8 makkelijker is dan gedacht
George Baker in campagne Lidl en Joe Public
23-10-2017 | 09:39:44
In de Lidl-campagne worden de verse broodjes van de supermarktketen aangeprezen door George Baker met het nummer Lidl Brown Bag
CLUSE en GreatQuestion! lanceren campagne met Negin Mirsaheli
20-10-2017 | 12:43:00
Horlogemerk CLUSE en digital pr & comms agency GreatQuestion! lanceren deze week de campagne voor de limited edition gift box, ontworpen door top influencer Negin Mirsaheli.
epidemie ontwikkelt campagne voor noise-canceling van AKG
20-10-2017 | 10:26:00
De campagne bestaat uit vijf printuitingen en een online commercial. Door het zogeheten time lapse-effect komen de hoofdpersonen los van hun omgeving en vergeten zij de wereld om zich heen.
Funkel ontwikkelt campagne voor KVGN ‘Minder CO2. Wij doen mee.’
20-10-2017 | 09:54:00
De Koninklijke Vereniging Gasproductiebedrijven Nederland is een campagne gestart om het belang van de reductie van CO2-uitstoot onder de aandacht te brengen.
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 15:23:00
We spreken met Katrien Kloos, communicatieadviseur Fair Trade Original over de branded content campagne
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 11:18:00
De Aziatische campagne was voor Fair Trade Original aanleiding om een samenwerking aan te gaan met Makkie Mulder, hoofdredactrice van delicious., en Patrick van Hooy van Value Zipper
[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen
19-10-2017 | 08:50:00
Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat
BeyenMeyer werkt voor Plantina
18-10-2017 | 10:04:31
Het bureau ontwikkelde een campagne waarin de door Plantina gesponsorde sporters centraal staan. De print- en onlinecampagne is vanaf eind oktober zichtbaar.
Libressecampagne breekt lans voor menstruatie
17-10-2017 | 15:48:46
In een online campagne laat Libresse echt bloed zien. In de campagnevideo #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes
Code D'Azur lanceert campagne ABN AMRO
17-10-2017 | 15:18:00
In de campagne Spaarverslimmers activeert ABN AMRO mensen te ontdekken hoe zij meer uit hun spaargeld kunnen halen
The Odd Shop maakt campagne voor H-TEAM
12-10-2017 | 12:48:00
Naast twee campagnefilms, liggen er ook hiv-wenskaarten in diverse boekhandels. De campagnemiddelen verwijzen allen naar laatjesneltesten.nl
Chiquita kleurt label roze voor Oktober Borstkankermaand
12-10-2017 | 11:58:10
Chiquita wil met de campagne het onderwerp borstkanker onder de aandacht brengen van een breed publiek
Influencercampagne Another City Trip moet bezoekers naar Eindhoven trekken
12-10-2017 | 11:30:00
De internationale influencercampagne Another City Trip is een initiatief van citymarketingorganisatie Eindhoven365 in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek
Vastgoedgroep Unibail-Rodamco lanceert Europese OOH-campagne
11-10-2017 | 12:38:31
Unexpected Smile wordt uitgerold in 7 landen in 33 winkelcentra. In Nederland wordt de campagne gelanceerd in Stadshart Amstelveen
De Correspondent lanceert campagne Schuldvrij!
11-10-2017 | 11:21:00
De makers van de Human-documentaireserie Schuldig en De Correspondent lanceren op 16 oktober de campagne Schuldvrij!
Alzheimer SOCKS-campagne leidt al tot 50.000 Helden op Sokken
10-10-2017 | 11:06:00
Sinds de start van de Alzheimer SOCKS-campagne op 21 september zijn er al ruim 50.000 paar verkocht. Daarmee is het doel van de campagne over de helft
Reclamebureau Mr. Brand lanceert campagne voor Leen Bakker
09-10-2017 | 10:58:00
Mr. Brand ontwikkelt campagne voor woonwarenhuis Leen Bakker. De campagne wordt ondersteund op tv, online, bioscoopreclame, de folder en winkelmaterialen
Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 | 11:04:00
Your Social en MEC Global lanceren de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal