Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1430181

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Den Haag, Red Bull, Jacobs Douwe Egberts
23-11-2017 | 09:42:51
De quote “if your advertising goes unnoticed, everything else is academic” van meer dan 60 jaar geleden (!) is nog steeds actueel en misschien nog wel meer dan toen. Die eerste horde neemt de stad Den Haag met glans met hun video om de stad te promoten als toeristische bestemming. Leuk idee om het gegeven dat Den Haag zo dicht bij zee ligt met onderwaterbeelden te benadrukken. Laten we hopen dat de beelden door global warming geen werkelijkheid worden
[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
07-11-2017 | 11:34:00
Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, tv, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: KLM, Energiedirect.nl, Olvarit
18-10-2017 | 11:00:00
In de energiemarkt zijn er niet zo veel routes naar groei waar je uit kunt kiezen. Een van die routes is die van no frills, met prijs als belangrijkste wapenfeit. Energiedirect heeft in dit kader een campagne gemaakt die bestaat uit maar liefst negen creatieve uitwerkingen, die voor mijn gevoel allemaal wel familie van elkaar zijn
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: We Fashion, NFF, Sigma
24-08-2017 | 12:26:00
Fris en uitgerust nieuwe video’s bekijken die tijdens mijn vakantie zijn verschenen, leuk toch? Och… Het was niet in alle gevallen een fijne thuiskomst. Zo roept Chantal Janzen Nederland op een foto in te sturen van de best verpakte mannenbillen. Ze doet dat namens We Fashion
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Apple, Philips
17-08-2017 | 12:19:00
Om het tij te keren, of in ieder geval de verkoopcijfers wat op te krikken, doet Apple iets dat ze al héél lang niet meer gedaan hebben; ze voeren een ouderwetse reclamecampagne
[Commercial Review] Maurice van Susante: Samsung, KPN, ministerie van Defensie
09-08-2017 | 11:27:00
Veel mensen (in het vak) spraken de laatste tijd over de viral van Interpolis. Deze sloeg in mijn beleving de plank mis, vooral omdat ik de rol van en koppeling naar Interpolis erg dun vond. Los van het vermeende plagiaat en de makkelijke traan. Samsung heeft als leverancier van mobiele telefoons in mijn beleving een duidelijkere rol hierin
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford
26-07-2017 | 13:14:11
Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen
[Commercial Review] Maurice van Susante: Specsavers, Fonds Gehandicaptenzorg, Apple
13-06-2017 | 17:00:00
Allereerst Specsavers, die met haar nieuwe campagne een lans wil breken voor mensen met een gehoorprobleem. Met de inzet van kinderen - die altijd de waarheid vertellen en voor dat stukje emotie zorgen - komt een aantal aannames en vooroordelen aan bod
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: sluikreclame met Vriendenloterij, Madame Tussauds, Haven van Rotterdam
03-05-2017 | 11:53:07
Er was onlangs wat ophef over zogenaamde sluikreclame. Het Commissariaat voor de Media constateert dat in zo’n 90 procent van de Nederlandstalige Youtube-vlogs producten worden aangeprezen. Jongeren worden "onbewust overspoeld met reclame"
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Leffe, Pearle, War Child
28-04-2017 | 09:33:00
Omdat veel pilsmerken op smaak nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, is er geen productgroep denkbaar waarin reclames zo onmisbaar zijn om de A status van het merk te bevestigen. Die vlieger gaat niet op voor het abdijbier van Leffe
[Commercial Review] Maurice van Susante: Volkwagen, SiSi, BrightPensioen
20-04-2017 | 09:52:21
De situaties zijn grappig, tot op zekere hoogte. Uiteindelijke vliegt het voor mij de bocht uit doordat het te ver gaat en zelfs eindigt met een rare referentie naar gezinsuitbreiding
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Centraal Beheer, ING, Nissan
03-04-2017 | 09:49:00
Onlangs lanceerde Centraal Beheer met veel bombarie een nieuwe themacampagne met bijhorende thematische TVC. Voor deze zoveelste (60e) commercial in de Even Apeldoorn bellen-serie werden wederom kosten nog moeite gespaard
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
[Commercial Review] Maurice van Susante: Heineken, Peugeot, Barbie
22-02-2017 | 10:23:00
Het absolute pareltje op videogebied van de afgelopen periode is de laatste commercial van Heineken. Storytelling, detail, humor en een Nederlandse signatuur spatten ervanaf
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: McDonald's, Hornbach, Nierstichting
09-02-2017 | 09:20:43
Het eerste spotje is in ieder geval grappig, prachtig uitgevoerd en positief. En perfect belicht. Dus gescript. Prima reclame, dat geeft de burger moed
[Commercial Review] Marlies Mols: Specsavers, Coop, IKEA
18-01-2017 | 11:43:00
Heibel tussen prijsvechters en audiciens kopte de Volkskrant nog afgelopen november. Niks nieuws onder de zon zou je zeggen
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Rabobank, Verspillingsfabriek, Bont voor Dieren
22-12-2016 | 09:39:00
Laat ik beginnen met de Rabobank. De alom aanwezige bouwgettoblaster, die normaal afgestemd staat op Slam FM of 100% NL, doet voor de gelegenheid een slow versie van een kerstklassieker. Het eerste wat in me opkomt is: wat een treurnis, klussen tijdens de kerstdagen
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Commercial Review] Marlies Mols: Reaal, de Consumentenbond, Ben
12-12-2016 | 13:29:00
De consument centraal. Geef hem het heft in handen, laat hem spreken en voedt hem op, moeten onderstaande merken gedacht hebben
[Commercial Review] Rik toe Water: Volvo Trucks, Media Markt, matrassen
01-12-2016 | 11:00:00
Allereerst Volvo. Het is geen epic split en zal ook zeker niet zo hard viraal gaan, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben wel een toffe stunt uitgevoerd daar bij Volvo Trucks. De Red Bull van de vrachtwagens zo het lijkt
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Bavaria, de Persgroep, HEMA
30-11-2016 | 14:08:58
Welcome to the family, een leuk uitnodigend, gastvrij regeltje waarmee Bavaria de toekomst ingaat. Ter introductie is er een tv-commercial bij gemaakt. Of eigenlijk moet ik zeggen: er is een commercial bijgezocht, want het zijn allemaal stockbeelden
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Huawei, Volkswagen, Visit Japan
17-11-2016 | 11:23:00
Wat ik wel opvallend vind is dat de marketinginzichten voor deze campagne verdacht veel lijken op die in de lancering van de Samsung S7-lijn. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen inzetten op de gunstige prijs die dit toestel heeft ten opzichte van de concurrentie, in plaats van het platgetreden pad van fotografie
[Commercial Review] Marlies Mols: Nibud, TomTom Sports, Philips
14-11-2016 | 12:05:00
Onderstaande campagnes proberen gedragsverandering teweeg te brengen en ieder op zijn eigen manier. Of om juist middels data en het duidelijk kennen van je consument relevante producten of diensten aan te bieden
[Commercial Review] Maurice van Susante: The North Face, Inferno/Pathé, Nissan
02-11-2016 | 10:59:42
Allereerst The North Face. Voor het 50-jarig bestaan heeft The North Face een wereldwijde campagne opgetuigd met grote atleten waaronder de gerespecteerde atleet en regisseur/campagnedirecteur Stacy Peralta
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: NS, Emirates, Amstel
31-10-2016 | 10:07:00
Allereerst de NS. Had ik het in mijn vorige review nog over het tekort aan goede animaties in de vaderlandse commercialblokken, komt NS met een uiterst sympathiek animatiefilmpje voor de Kinderboekenruil
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: UNESCO, ING, Haribo
20-10-2016 | 10:39:00
Wij Nederlanders hebben natuurlijk best wel een minderwaardigheidscomplex. “Zij zijn groot en ik is klein”, om met Calimero te spreken. Dat is niet terecht, want vorig jaar kwamen 15 miljoen (!) buitenlandse toeristen naar ons land.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Heineken, Mentos, Galaxy Note7
22-09-2016 | 11:14:00
Heineken heeft een campagne gemaakt die het merk als werkgever op een spectaculaire manier op de kaart zet
[Commercial Review] Marlies Mols: Hornbach, NESCAFÉ Dolce Gusto, Royal Club
19-09-2016 | 09:23:00
Hoe maak ik geschikte content voor mijn merk? Een consument heeft de volledige keuzevrijheid in alle content die er maar beschikbaar is en jij als merk moet de aandacht gaan opeisen en krijgen. Voor contentmarketing heb je een lange adem nodig
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Samsung, Nike, Procter & Gamble
25-08-2016 | 12:07:00
De Olympische Spelen. Er is geen enkel ander moment waarop de aandacht van de wereld samenkomt op één plek en waar de verhalen over winst en verlies voor het oprapen liggen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung
21-07-2016 | 13:21:00
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.
[Commercial Review] Rik toe Water: TUC, Lexa, Reebok
18-07-2016 | 11:45:00
Op dit moment zweeft er een pareltje rond van Reebok. De imperfecte reclamecampagne van Lexa mag ik natuurlijk niet onbehandeld laten evenals de vreselijk irritante reclame van TUC, met hun ‘alles kan land’.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Aegon, NIVEA SUN, Clearasil
05-07-2016 | 13:17:00
In mijn vorige review had ik het ook al over Aegon. Ik ben namelijk enthousiast over hun aanpak. Samen met ING is Aegon wat mij betreft hét voorbeeld van de vermenselijking van financiële dienstverlening.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Royal Club, Tabac, Fietsenwinkel.nl
14-06-2016 | 13:44:00
Hoe krijg je Nederland aan Royal Club? Volgens bureau Alfred doe je dat door de strijd aan te gaan met ‘doe maar een frisje’, je bent tenslotte wat je drinkt.
[Commercial Review] Rik toe Water: Centraal Beheer Achmea, ŠKODA, Greg Norman
24-05-2016 | 14:38:00
“Treat people well. Every interaction is an opportunity, and nothing bad can come from a positive one.” Dit is een terugkerende rubriek op de site van The Players’ Tribune en voor mij een voorbeeld van zeer mooie content. Content met een ziel.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Blokker, Nationale-Nederlanden, Specsavers
04-05-2016 | 12:18:00
Retail in Nederland staat zwaar onder druk. Dat is geen geheim. Blokker wil daar aan ontsnappen door een sprong voorwaarts te maken: wég uit het anonieme midden. Want stuck in the middle is de dood in de pot. Dus...winkels opfrissen en een nieuwe campagne.
[Column] Martijn van Lambalgen: Wie overal is, is nergens
11-04-2016 | 16:39:00
Pas daarna ging ik me afvragen hoe het kan gebeuren dat ik het interview niet meteen had gelezen. Het verontrustte me een beetje, want door dat scangedrag mis ik blijkbaar toch de pareltjes
[Commercial Review] Gerard Ghazarian: Pearle, Maag Lever Darm Stichting, Hertog Jan
23-03-2016 | 10:04:00
Poep, menselijke poep, da’s geen makkelijk onderwerp om aan de orde te brengen in het kader van de maatschappelijke bewustwording. De Maag Lever Darm Stichting introduceert: “check je poep”.
[Column] Martijn van Lambalgen: Verkeerde wachtrij
15-03-2016 | 11:40:00
Niemand ontkomt aan het 'verkeerde wachtrij'- syndroom.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Trouw, Libresse, Mercedes-Benz
10-03-2016 | 13:34:00
Als er één ding is dat je kunt leren van de race naar het Amerikaanse presidentschap, is hoe belangrijk beeldvorming is. De lens waardoor je naar de wereld kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je het interpreteert.
[Commercial Review] Marlies Mols: Under Armour, MasterCard, SPORTLIFE
03-03-2016 | 12:41:00
Creativiteit staat op scherp! Aandacht vragen, maar dat ook daadwerkelijk krijgen is weer een uitdaging tussen alle aanwezige content. De keuze is reuze tenslotte…
[Commercial Review] Rik toe Water: Aegon, Energie-Nederland, Longfonds
25-02-2016 | 13:35:00
Ik weet niet hoeveel Loden Loekie’s er in de opslagplaats van het programma Radar liggen, maar ik weet er wel raad mee. Laat die verkiezing maar zitten, we hebben namelijk een winnaar.
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Nierstichting, Dacia Duster, Zeeman
18-02-2016 | 14:28:00
Wat moet je zeggen over een commercial waar eigenlijk alles aan klopt? Licht, cameravoering, casting, locatie, regie, edit, muziek, spanningsopbouw, het klopt allemaal en allemaal even mooi.
[Column] Martijn van Lambalgen: Grazende kuddes
15-02-2016 | 11:26:00
De Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie (VRT) besloot recent te stoppen met het uitzenden van teletekst. Teletekst trekt in Nederland nog steeds 3,5 miljoen bezoekers per dag. Oké, een deel via de app of internet, maar wel met dezelfde stokoude interface.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Superbowl 50 – Budweiser USA, SoFi, GoDaddy
11-02-2016 | 14:10:00
De commercial is beter dan het eigenlijke product. Maar hey, smaken verschillen.
[Column] Remco Klöters: Een bondscoach, wat kost dat nou?
02-02-2016 | 13:45:00
Eind januari veroordeelde de rechter in Amsterdam een reclamebureau voor het gebruik van het portret van Van Gaal tot een vergoeding van € 25.000,-. Hoe komt de rechter tot zo’n bedrag?
[Commercial Review] Rik toe Water: South Africa Tourism, Expedia, Coca-Cola
01-02-2016 | 14:03:00
Ik moest na het zien van deze commercial even goed naar de releasedatum kijken. Heel even dacht ik naar een advertentie uit de jaren ’90 te kijken. Coca-Cola vaart toch echt een nieuwe koers.
[Commercial Review] Gérard Ghazarian: Fonds Gezond Geboren, Campina Vla, WNF
21-01-2016 | 13:27:00
Wat vla verder te maken heeft met sport is mij niet duidelijk geworden in deze 30 seconden. Dat blijft het geheim van Campina.
[Column] Martijn van Lambalgen: Onze digitale contouren
18-01-2016 | 10:22:00
Het is redelijk beklemmend dat er achter de schermen de contouren van jouw digitaal profiel steeds scherper aan het worden zijn, zonder dat je weet door wie en waarom.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heineken, Zillertal Arena, KFC
14-01-2016 | 14:27:00
Maar wacht eens even… als Milli voeger niet real was en nu wel, geldt dat dan ook voor de kip van KFC? Ik bel de Keuringsdienst van Waarde even.
[Commercial Review] Rik toe Water: Jillz, Neckermann Reizen, Johnnie Walker
31-12-2015 | 10:34:00
Ik wil de boel niet verklappen, dit is sowieso 1,5 minuut van je tijd goed besteed. Niet voor niets een viraal succes op social media. Dit is storytelling in optima forma. Kippenvel zelfs.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: GAMMA, 3FM Serious Request, Dance4life
24-12-2015 | 10:59:00
En voor mensen die discussie voeren over zin en onzin van branded content: dit is de beste case die bewijst dat inhoud en promotie soms prima samengaan.