Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1404161

ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators
08-11-2017 | 13:58:22
Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
07-11-2017 | 14:13:00
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
Millennials grootverbruikers van audio
26-10-2017 | 15:17:00
De tijd die millennials aan audio besteden, ligt met 202 minuten per dag 7 procent boven het landelijk gemiddelde
[Onderzoek] Live radio domineert audiodag
12-10-2017 | 15:42:00
Uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek (ADO) van Stichting NLO, blijkt dat live radio de dominante audiovorm is
NLO: meeste mensen luisteren via FM
05-10-2017 | 12:26:00
Het luisteraandeel van FM bedraagt 52 procent en houdt daarmee de digitale bronnen op afstand
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
28-09-2017 | 10:16:45
Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent (2013: 65%). De magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren
VINEX en SKO verlengen contract NOBO
08-09-2017 | 13:13:36
De Verenigde Internet Exploitanten en Stichting KijkOnderzoek hebben hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO)
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
23-08-2017 | 10:48:00
Jongeren spenderen gemiddeld 195 minuten per dag aan social media. Aan WhatsApp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 20:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 08:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Aantal vrouwelijke kijkers Eredivisie neemt toe
16-08-2017 | 11:02:00
Sponsoren van de Eredivisie lijken zich echter nog voornamelijk te richten op de mannelijke kijker
Nederlandse jongeren gaan slapen en worden wakker met telefoon
16-08-2017 | 10:47:51
68 procent van de 16- en 17-jarige Nederlandse jongeren gebruikt het laatste uur voordat zij gaan slapen op doordeweekse dagen hun telefoon
Lieke Martens meest populaire Nederlands Elftal-speler op social media
08-08-2017 | 12:57:50
Dit blijkt uit een analyse van Meltwater. Het bureau onderzocht hoe vaak de namen van de speelsters tijdens het Europees Kampioenschap werden genoemd in Nederlandstalige berichten op social media
Mobile App Users Hesitant to Give Info When Signing Up
04-08-2017 | 11:09:00
Security of permissions data is a top concern for smartphone users when registering for an app, a new survey finds
[Onderzoek] Nederlanders verkiezen traditionele communicatiekanalen bij online service
24-07-2017 | 10:38:19
Consumenten hechten nog weinig waarde aan het in contact kunnen komen met bedrijven via social media en chatbots
Booking.com onderzoekt relevantie social media en online reviews
17-07-2017 | 15:37:53
Booking.com heeft onderzoek uitgevoerd onder 18.000 mensen uit 25 landen wereldwijd om meer te weten te komen over de eerste 24 uur op reis
[Column] Martin Leeflang: Onze collectieve verslaving aan meningen
07-07-2017 | 14:48:00
Wat vind je van mijn nieuwe schoenen? Heb ik in deze broek een dik achterwerk? Mensen zijn ontzettend afhankelijk van de mening van anderen
[Onderzoek] Vraagtekens bij veiligheid online persoonsgegevens
29-06-2017 | 10:21:00
De jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dit blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert
CBS: meer ouderen op social media
27-06-2017 | 17:53:00
Het gebruik van sociale netwerken onder 45- tot 65-jarigen nam toe van 70 procent naar 83 procent
Ze.nl Summerbody Onderzoek: liever geen bikinifoto's op social media
22-06-2017 | 14:18:00
9 op de 10 vrouwen hoeft haar bikinifoto niet op social media, tenzij haar lichaam er voordelig in uitkomt (19,3%) of alleen zichtbaar is voor vrienden (10,1%)
Fair Data: een nieuw keurmerk voor dataprivacy
22-06-2017 | 09:15:00
MOA lanceert het keurmerk Fair Data. Een keurmerk dat consumenten inzicht biedt in welke (onderzoek)organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan
Onderzoek: e-mailcampagnes met kleine omvang meest effectief
15-06-2017 | 10:59:55
Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017, waarin 4,8 miljard e-mails verdeeld over 185.000 campagnes zijn onderzocht
GfK: 49 procent Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent
13-06-2017 | 14:43:46
18- tot 34-jarigen besteden dagelijks 3 uur en 40 minuten aan het kijken van online videocontent. Dit is 3 uur meer dan 55+ers kijken
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
13-06-2017 | 10:00:00
RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan
Burson-Martseller: Nederlandse overheid meest interactief op Twitter
06-06-2017 | 11:07:21
Het Twitteraccount van de minister-president staat met 787.158 volgers in de top 10 van de meest gevolgde EU-leiders
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
02-06-2017 | 17:36:00
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
[Interview] Karin Schut over VINEX en NOBO
17-05-2017 | 08:15:00
Na jarenlang bij mediabureaus te hebben gewerkt, is Karin Schut begin dit jaar gestart als directeur van VINEX. We spreken met Karin over het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)
[Interview] Symen Jansma over de meest geinstagramde plekken ter wereld
16-05-2017 | 13:34:00
Online reisaanbieder TravelBird lanceerde onlangs een trendstudie naar de toeristische attracties die het meest terugkomen op Instagram. We spreken met oprichter Symen Jansma over de lijst, pretparken en reisapps
Content Marketing Onderzoek 2017 van start
16-05-2017 | 10:33:23
Het is het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt.
Niet Mattie en Wietze, maar Domien meest besproken radio-dj
09-05-2017 | 12:05:00
Domien Verschuuren is de meest besproken dj van Nederland. Dj’s van de publieke omroep domineren het positieve sentiment
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
02-05-2017 | 13:24:00
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
25-04-2017 | 14:40:49
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Awin: verkoop smartphones blijft stijgen
25-04-2017 | 14:26:04
De verkoop van losse toestellen blijft in 2017 stijgen. Dat is wat volgens affiliate marketingnetwerk Awin de telecomtrend in 2017 zal kenmerken
Groot deel websites bioscopen niet responsive
25-04-2017 | 13:26:47
Bij 25 van de 88 bioscopen werd een responsive website gevonden. Dat betekent iets meer dan de 63 websites van bioscopen aan bruikbaarheid inboeten
PwC: kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships
06-04-2017 | 15:04:00
Mediabedrijven doen er goed aan hun verdienmodellen tegen het licht te houden. Dat is onontkoombaar als zij consumenten die naar sport willen kijken, ook de komende jaren willen bereiken
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
06-04-2017 | 09:28:56
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
De positieve effecten van softe sponsoring in CMC
31-03-2017 | 12:20:00
In de dramaserie CMC van RTL4 kregen zeven gezondheidsfondsen via de VriendenLoterij softe exposure in de serie
Feijenoord verslaat Ajax op social media
31-03-2017 | 09:03:00
Op 2 april staat Ajax – Feyenoord op het programma. Meltwater analyseert hoe de titelstrijd tussen de grootmachten zich online afspeelt
Digitale oplage FD groeit, printeditie vrijwel stabiel
30-03-2017 | 09:25:00
Met 68.646 digitale abonnees neemt het FD een derde positie in na de algemene dagbladen De Telegraaf en De Volkskrant
Adobe Analytics Video Heartbeat ontvangt SKO-certificering
28-03-2017 | 17:28:52
Met deze certificering komt Adobe Analytics Video Heartbeat beschikbaar voor Nederlandse broadcasters, adverteerders en mediabureaus
[Column] Tara Rikkers: Media-Trendpanel; gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017
19-03-2017 | 16:44:00
Het Media-Trendpanel heeft gesproken: gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017. Maar liefst 87 procent geeft aan dat deze trend belangrijk tot zeer belangrijk wordt dit jaar.
Spotalytics Zilveren Cross Media Innovatie 2017
16-03-2017 | 11:36:00
We kennen Mediasynced van Mark van de Crommert en Mendel Looije als een innovatief bedrijf dat al jaren crossmediaal denkt.
[Cross Media Innovatie 2017] Daan Bolder over Braingineers en Brainpeek
16-03-2017 | 10:33:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Braingineers stuurde Brainpeek in en is genomineerd voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Daan Bolder, Managing Partner bij Braingineers.
[Cross Media Case 2017] Bas Otterspoor over de effectiviteit van online radioreclame
14-03-2017 | 14:03:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MeMo2 stuurt hun onderzoek naar de effectiviteit van online radioreclame in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Bas Otterspoor, Strategy Consultant van MeMo2
Groot deel ondernemers gebruikt geen socialmediabuttons
21-02-2017 | 11:22:00
Telefoonboek.nl onderzocht de websites in haar database en bekeek welke socialmediabuttons er gesignaleerd worden
MeMo² duikt in Snapchatgebruik
21-02-2017 | 10:45:01
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en wil in 2017 naar de beurs. Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse
Karin Schut directeur VINEX
20-02-2017 | 13:48:00
Als directeur VINEX zal Karin het team aansturen en de voortgang van het onderzoek bewaken
Social media steeds belangrijker voor tijdschriften
17-02-2017 | 10:43:00
Steeds meer tijdschriften zijn te vinden op social media. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30 procent) en Instagram (+11 procent) neemt fors toe
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
14-02-2017 | 17:04:30
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
88 procent Nederlandse huishoudens heeft digitale tv
09-02-2017 | 13:04:22
Dat blijkt uit de resultaten van de Media Standaard Survey 2016 die Stichting KijkOnderzoek publiceerde. Screenforce zette de belangrijkste punten op een rij
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest presenteren Media-Trendpanel 2017
08-02-2017 | 18:22:00
Dit jaar willen we weer vier onderzoeken onder het panel houden, waarbij we aftrappen met een onderzoek naar de belangrijkste mediatrends voor 2017.
Snapchat meest gebruikt voor sexting
06-02-2017 | 09:11:35
76,1 procent van de naaktfoto’s of foto’s in ondergoed wordt verstuurd via Snapchat. Ook WhatsApp (47,8%) en Facebook (9%) zijn populair
LexisNexis monitort media-aandacht voor politieke partijen
02-02-2017 | 09:51:55
LexisNexis heeft een verkiezingsmonitor ingericht die bijhoudt welke politieke partij, welke lijsttrekker en welk verkiezingsthema het meest in het nieuws komen
Karin Schut directeur VINEX
01-02-2017 | 11:23:00
Karin Schut is de nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO. Zij volgt Bas de Vos op
[Onderzoek] Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding
27-01-2017 | 11:25:00
TV-commercials die zowel de verbeelding prikkelen als functionele voordelen van een product belichten het meest effectief, aldus Linda Couwenberg van de Erasmus Universiteit.
Desktop meest gebruikt voor Telefoonboek.nl
24-01-2017 | 12:54:48
Ook in 2016 werden er bedrijven en personen gezocht op Telefoonboek.nl. Het bedrijf zocht uit vanaf welk apparaat mensen zoeken
Hersenscans onthullen wat tv-reclame effectief maakt
23-01-2017 | 10:13:46
Linda Couwenberg ontdekte dat de meest effectieve tv-commercials de functionele voordelen van een product belichten en daarnaast de verbeelding prikkelen
Amerikaanse millennials keren hun favoriete merk de rug toe
18-01-2017 | 13:51:00
Merkloyaliteit van millennials vergroot druk op logistieke afdelingen, aldus Amerikaans onderzoek
[Column] Martin Leeflang: Adidas laat kans Gouden Loeki onbenut liggen
11-01-2017 | 10:30:00
Heel soms wordt reclame verheven tot kunst. Het idee voor deze televisie commercial kwam van de Duitse filmacademie student Eugen Mehrer. Op eigen kracht maakte hij een 'spec spot' voor Adidas, een low budget commercial waarmee concepten visueel beter uitgewerkt worden.
[Column] Anne-Marie Ketelaar: Onderzoek niet alleen, pas ook toe
16-11-2016 | 14:32:00
De adverteerder komt langs bij een onderzoeksbureau om zijn campagnes te testen. Alle voorwaarden zijn aanwezig. Hoe kan het dan toch zo zijn dat de betreffende campagne het niet goed doet qua rendement?
[Onderzoek] DDMA: helft organisaties onderbouwt beslissingen met data
11-11-2016 | 10:00:00
Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei
Criteo: aandeel mobiele reisboekingen blijft groeien
08-11-2016 | 12:09:00
Veel mensen bezoeken websites van reisaanbieders meerdere keren op verschillende devices voordat ze een boeking doen
Tara Rikkers werkt voor MediaTest
01-11-2016 | 16:12:00
Per 1 oktober heeft onderzoeksbureau MediaTest haar team verder uitgebreid met Tara Rikkers (28
VINEX lanceert NOBO
01-11-2016 | 11:15:00
VINEX heeft de nieuwe standaard voor digitaal bereikonderzoek gelanceerd. De nieuwe planningcurrency zal betrouwbare en gedetailleerde data voor de onlinedisplaymarkt leveren
[Column] Michiel Rotteveel: Acceptatie zakelijk WhatsApp nog in een beginstadium
11-10-2016 | 21:17:00
De nieuwe gebruiksvoorwaarden openen de weg voor een meer zakelijk en commercieel gebruik van WhatsApp.
Hé wat Leuk! MediaTest brengt klanten naar het veldwerk per limousine
18-09-2016 | 17:20:00
Om de waardering voor onze klanten te laten blijken, verloot MediaTest een compleet verzorgde rit in een limousine op een veldwerkdag!
Yanniek Hendriks Junior Research Consultant bij MediaTest
10-08-2016 | 11:18:00
Mediaonderzoeksbureau MediaTest heeft haar team versterkt met Junior Research Consultant Yanniek Hendriks
[Vacatures] MediaTest zoekt een Research Consultant (32-40 uur per week)
10-04-2016 | 08:06:00
Bij MediaTest werk je als Research Consultant voor uitdagende, aansprekende accounts als Rabobank, NS, Marktplaats, UWV, Ahold, Tele2, Fox Sports, Noordhoff Uitgevers, Nierstichting...
Hé wat leuk! Een bericht van... Fleur Vis, MediaTest
23-02-2016 | 15:38:00
WhatsApp voor bedrijven: de nieuwste marketingtool of slechts een uitbreiding van de klantenservice?
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest lanceren het Media TrendPanel - meld je aan!
08-02-2016 | 09:51:00
Begin 2016 hebben het Nederlands MediaNetwerk en MediaTest het Media TrendPanel gelanceerd, met het idee om vinger aan de pols te houden op het gebied van belangrijke mediatrends
Twee jonge talenten kiezen voor MediaTest
26-08-2015 | 10:54:00
Marktonderzoeksbureau MediaTest versterkt het team met twee nieuwe talenten. Eline Zwinkels (24) en Femke Errens (29) starten beiden als
[Vacature] (Junior) Research Consultant bij MediaTest
17-06-2015 | 09:49:00
MediaTest zoekt jou! Want jij bent die gedreven, commerciële en vakinhoudelijke Research Consultant met zo’n 2 jaar ervaring in marktonderzoek.
Onderzoek MediaTest naar online magazines: kansen, valkuilen en randvoorwaarden
10-11-2014 | 10:39:00
De online varianten van papieren relatiebladen schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen (Universiteit Utrecht) loop ik stage bij MediaTest, waar ik een onderzoek uitvoer
Stephan van Furth managing partner onderzoeksbureau MediaTest
03-04-2014 | 23:00:00
De directie van MediaTest heeft zich versterkt met oud-client director, Stephan van Furth (41). Per vandaag treedt Van Furth toe als managing partner.   Samen met managing partner, Michiel Rotteveel, leidt.....
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression
29-01-2014 | 23:00:00
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression   Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in kaart te brengen, aangezien.....