Tag Resultaten
Vincent Siegelaar Head Digital Trading GroupM
Zijn focus komt te liggen op het verder optimaliseren van samenwerking tussen publishers, adverteerders de GroupM mediabureaus
Digitas Amsterdam en Episerver kondigen strategisch partnerschap aan
De samenwerking tussen Digitas en Episerver creëert een marktaanbod door de krachten van de twee bedrijven te combineren op het gebied van marketing en commercie
[Cross Media Case 2018] Jan-Willem Stoop over Renault Scenic TV Remarketing
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Jan-Willem Stoop, Strategy Director bij OMD Nederland
Qmusic introduceert Programmatic FM
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Qmusic introduceert Programmatic FM
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital
De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling
[Startups] Hans Veldhorst over 24AM
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Hans Veldhorst, mede-oprichter van 24AM
Hans Veldhorst (Ogilvy & Mather) en Diederick Ubels (MobPro) starten creatief bureau 24AM
"Het klinkt wat heftig, maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van de kortetermijnvisie"
We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5
We adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video heeft in samenwerking met digital marketingbureau Oogst een Facebookcampagne opgezet voor autofabrikant Mazda
DDMA: Europese ePrivacy Verordening bedreiging voor media-industrie zoals we die kennen
De Europese ePrivacy Verordening die onder meer de huidige cookieregels moet vervangen, gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek
BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, Persgroep, Talpa Networks, TMG, RTL en Ster lanceren Buy-media.nl
Binnen dit online platform zijn al hun kwalitatieve digitale advertentieproducten beschikbaar voor media-inkopers
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van juryvloggers
LiveChat Service biedt mogelijkheid tot retargeting door textmining
Retargeting by textmining is een manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek
[Column] Elwin Gastelaars: Adverteerders zijn niet enkel slachtoffer
Afgelopen jaar hebben we geruime tijd te maken gehad met een stroom negatieve artikelen waarin vraagtekens werden gezet bij online advertentieplaatsingen en niet-menselijk dataverkeer. Er werd met name gefocust op het slachtoffer (adverteerder) en de boosdoener (uitgever). Maar in mijn optiek zijn adverteerders niet alleen maar slachtoffer
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
SpotX opent kantoor in België
SpotX heeft voor het Belgische kantoor Merouane Saadi aangenomen als Director Platform Services
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
N=5 ontwikkelt campagne LOI
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op
Door het oprichten van de werkgroep willen de belangenbehartigers exploitanten, adverteerders en (media)bureaus van advies en documentatie voorzien op het gebied van de GDPR en de e-Privacy Verordening
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
SpotX lanceert log-level-data-programma
Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
SpotX lanceert log-level-data-programma
Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
Dentsu Aegis Network: Campagne op Twitter kan 40 procent hogere ROI opleveren
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat marketingcampagnes op Twitter een 40 procent hogere return on investment kan opleveren ten opzichte van andere mediakanalen
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data
AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales
AutoScout24 gaat in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24 de samenwerking met Semilo
AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales
AutoScout24 gaat in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24 de samenwerking met Semilo
[Interview] Robert Franke - Marktplaats: Mobiel is nummer 1 onderwerp in onze gesprekken met adverteerders en bureaus
Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders.
[Column] Nathalie Peters: How To Make It Work
Is het een gunstige ontwikkeling of juist een dominante waarbij bestaande merk-KPI’s niet langer gelden?
OMX versterkt positie in digital audio advertising
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMX versterkt positie in digital audio advertising
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMX versterkt positie in digital audio advertising
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
Viduate breidt uit met vijftien Europese vestigingen
Viduate wil uitgroeien tot één van de voornaamste partijen in videoproductie en -marketing wereldwijd. Tim Viergever, algemeen directeur Viduate: ’Mensen willen niet meer lezen, maar video’s kijken.’
Adform en Adcombi gaan samenwerken voor local advertising oplossing
Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek.
Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners
Expand Online (part of Dept) lanceert samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising
[Column] Roupert Muller: 6 seconds ads
Onlangs kondigde Facebook aan dat zij samen met een aantal selecte adverteerders een nieuw format voor videoadvertenties willen ontwikkelen. De videoadvertenties kunnen vrij kort worden: het voornemen is advertenties van maximaal 6 seconden te tonen. Is dat echt de ideale lengte of is het een meesterzet van Facebook om nog meer advertentie-inkomsten binnen te harken?
AdCoin, cryptovaluta voor online advertentiemarkt gelanceerd
De munt moet zijn waarde bewijzen met het genereren van clicks, leads en klanten binnen advertentienetwerken als Google Adsense
VIVAT kiest voor The online company
VIVAT, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM, heeft gekozen voor The online company als digitaal mediabureau
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising
SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. We spreken met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics
Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking
Centralpoint.nl en ClickDistrict verlengen de samenwerking. De twee bedrijven willen op die manier hun positie op de zakelijke markt uitbreiden en versterken
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
SpotX lanceert Audience Lock
SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen
Uitzending Gemist wordt NPO Start
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start
RTL verkoopt video-reclame voor Telegraaf en Dumpert
RTL gaat per heden online video-advertentieruimte van de digitale platforms van De Telegraaf en Dumpert van Telegraaf Media Groep (TMG) verkopen
[Startups] We adapt lanceert platform voor programmatic creative video ads
De afgelopen twee jaar is er in samenspraak met verschillende adverteerders aan de nieuwe technologie gewerkt
Picnic gaat met Storm Digital in zee
Storm helpt het bedrijf om de digital-advertisementinspanningen te versnellen. Daarnaast bouwt Storm Digital mee aan de opzet van Picnic’s marketing stack
[Column] Roupert Muller: Blocken
De opkomst van ad blockers was een kwestie van tijd. De user (het publiek) is simpelweg de dupe van het onvermogen van publishers om een duurzaam businessmodel te realiseren. Het gaat nog altijd om advertentie-inkomsten, de ouderwetse manier van werken
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
Improve Digital monetisation partner One Business
Uitgeverij One Business heeft Improve Digital aangesteld als haar exclusieve partner om de programmatic strategie in Nederland te realiseren
Flashtalking presenteert dynamic video-toolkit
Flashtalking, het platform voor innovatieve advertentietechnieken en -oplossingen, presenteert een uitgebreide cross-screen creative toolkit voor dynamic video-adverteerders
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
Abovo Media lanceert Digital Brixx, bureau voor digital advertising
Het digitale medialandschap heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Meer dan ooit is digital advertising een essentieel onderdeel van de crossmediale marketingmix
SoundCloud introduceert reclameopties
De lancering valt tegelijk met de introductie van nieuwe abonnementen: SoundCloud Go en SoundCloud Go+
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit
De campagne bestaat uit radio, direct, print en pre-rolls geregisseerd door Max Porcelijn (CZAR). Daarin wordt duidelijk dat de Ford Transit volledig naar eigen voorkeur is in te richten.
SOS Kinderdorpen wil samen met TamTam opbrengst voor 2020 vertwaalfvoudigen
A friend of mine neemt de digitale campagnes voor haar rekening en Expand Online de online marketing
Yvonne de Jager directeur IAB Nederland
Yvonne de Jager is per 1 april directeur van IAB Nederland
Nieuw in Amsterdam: Red Button Digital
Het nieuwe digitaal productie-bureau Red Button Digital garandeert een online project binnen 24 uur op de rit te zetten
Sandra Hofstede Managing Director MediaScience
Sandra is een ervaren digitale ondernemer met 18 jaar digitale- en 10 jaar ondernemerservaring
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Ster en SpotX starten pilot voor de verkoop van programmatic-videocampagnes van de NPO
De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist.
MediaMonks Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google
MediaMonks is officieel benoemd als eerste Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google in Latijns-Amerika en de Azië-Pacificregio
Magneds internationaal met online loyalty- en salesoplossingen
Eerste opdrachtgever is internationaal retailconcern uit Zwitserland
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
[Interview] Vivian Opsteegh over Girls in Film
(Vrouwelijke) filmliefhebbers kunnen terecht bij het online filmmagazine Girls in Film. Het platform biedt lezers een blik achter de schermen van film- en tv-producties. We spreken medeoprichter Vivian Opsteegh.
SpotX: Groeiend aantal private-marketdeals creëert nieuw vak in de ad-techindustrie: de programmatic matchmaker
Naast de aanhoudende groei van programmatic video-advertising neemt ook de vraag naar curated marketplaces binnen private-marketdeals toe
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
Marc O’Polo breidt samenwerking met metapeople uit
Online performancebureau metapeople, onderdeel van NetBooster Group, gaat de online marketing activiteiten van premium fashion brand Marc O’Polo in zeven Europese landen verzorgen
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising
Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
[Column] Remco Vroom: De 6 beste YouTube-commercials van 2016
Hier zijn ze dan: de beste YouTube-commercials van 2016, bekendgemaakt door Google
[Interview] Janneke Niessen (Improve Digital): “Marketeers, laat je niet gek maken door iedere nieuwe holy grail in de markt.”
Janneke Niessen is mede-oprichter en Chief Innovation Officer bij Improve Digital. Zij kwam vorig jaar in DeMedia100 vanuit het niets binnen op nummer 54, dit jaar dendert zij door naar plaats 22
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
[Interview] Isabelle Dacz: MEC is geobsedeerd door het willen begrijpen van de consumer journey
Isabelle Dacz, CEO MEC. In DeMedia100-2017 klom zij 16 plaatsen en staat nu op nummer 74. Wij spreken haar
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
Zelfregulering alcoholreclame effectief
R2 Research heeft eerder dit jaar een onderzoek uitgevoerd naar het bereik van alcoholreclame op sociale media
Jaarpresentatie SBS: Remco van Leen, Toppers, Stephanie Tency, Dennis van der Geest en Crossmedia
De schaduw van de jaarpresentatie van SBS werpt zich al vooruit met het ontvangen van de uitnodiging. Waarom kiezen voor een oude fabriekshal in Amsterdam Noord of Halfweg als je adverteerders en mediabureaus ook kunt ontvangen in Koninklijk Theater Carré?
[Interview] Leon Dekker over het succes van Startpagina
Uit onderzoek van NOBO blijkt dat Startpagina in de top 5 van de meest bezochte Nederlandse websites staat. We laten ons bijpraten door manager marketing en analyse Leon Dekker
D-reizen start nieuwe multimediale vroegboekcampagne
D-reizen start met een nieuwe multimediale vroegboekcampagne. Met onder meer tv- en radiocommercials en online bannering onderstreept D-reizen haar rol als aanbieder van alle vakanties onder de zon
[Column] Jeroen Verkroost: Klachten over online advertenties
Mensen klagen over online advertising, en dat is volkomen terecht.
Het zijn mooie tijden voor de digitale mediacriticasters. Als geen ander genieten ze van het negatieve sentiment dat zowel bij consumenten als de industrie zelf is ontstaan
Persgroep presenteert onderzoek naar Live Adblocking
Persgroep en TBWA\ komen met een grootschalige test, genaamd Live Adblocking
[Column] Dennis van de Ven: Pokémon GO Advertising
Kaartverkoop van een festival boosten door een zeldzame Pokémon op jouw locatie te plaatsen? Pokémon lokken om de opening van je winkel te promoten?
[Interview] Slaven Mandic over Wayne Parker Kent
Slaven Mandic is oprichter van online uitgever Wayne Parker Kent. “Rechtstreeks vanuit de hoofdstad slingeren onze redacties het web vol met awesomeness. Must-read artikelen, oogstrelende videoproducties en iedere andere denkbare vorm van hoogwaardige content”. Wij spreken hem.
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
Digitaal advertentie account UNICEF naar MediaScience
UNICEF Nederland heeft besloten om het volledige digitale advertising account onder te brengen bij digitaal marketingbureau MediaScience.
Boudewijn van Ewijk verlaat MediaScience
Oprichter van digitaal marketingbureau MediaScience, Boudewijn van Ewijk, zal terugtreden als partner van het Amsterdamse bureau. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten samen het management voort.
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
MediaScience werkt voor Elke Plek
Het bureau verzorgt in 2015 en 2016 de ontwikkeling en uitvoering van de volledige mediastrategie voor Elke Plek
[Column] Camiel Verhey: Adblocken is OK
Als je adblockers als onderwerp voorbij ziet komen bij De Wereld Draait Door, dan weet je dat het gemeengoed is geworden.