Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1397705

Tweede commercial SNS van Alfred on air
16-11-2017 | 10:45:13
Nederlanders zijn dol op extra’s. TN’er Bart, de Typische Nederlander, is er in de tweede commercial uit de nieuwe campagne voor SNS ook gek op
Digitaal label VIVAT officieel van start
06-11-2017 | 11:34:00
NowGo, het digitale label van VIVAT, lanceert eerste commercial. De commercial voor autoverzekeringen is de eerste in een reeks die online te zien is
Natwerk maakt commercial Intertoys
02-11-2017 | 15:19:56
De commercial - met bijbehorende wisselende tag-ons met aanbiedingen – is geproduceerd in samenwerking met Woodwork
[Column] Martin Leeflang: Wie wordt de winnaar van de Gouden Loeki 2017?
01-11-2017 | 12:58:00
De uitreiking van de Gouden Loeki: hét jaarlijkse moment waarop circa 1,5 miljoen mensen vrijwillig een paar uur naar commercials kijken. Natuurlijk is het interessant om erachter te komen naar welke commercial de voorkeur uitgaat van het Nederlandse publiek, maar wij zijn benieuwd naar de effectiviteit van de potentiële Loeki-winnaars
Michael Maaskamp Creative Director bij a friend of mine
19-10-2017 | 10:24:00
Met tien jaar ervaring aan bureauzijde, van boutique design agencies en startups tot netwerkbureaus, is a friend of mine (part of Dept) een ervaren creatieve kracht rijker
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: KLM, Energiedirect.nl, Olvarit
18-10-2017 | 11:00:00
In de energiemarkt zijn er niet zo veel routes naar groei waar je uit kunt kiezen. Een van die routes is die van no frills, met prijs als belangrijkste wapenfeit. Energiedirect heeft in dit kader een campagne gemaakt die bestaat uit maar liefst negen creatieve uitwerkingen, die voor mijn gevoel allemaal wel familie van elkaar zijn
The Wheelhouse curated space voor creatieven opent deuren
18-10-2017 | 09:44:37
Een werkplek voor creatieve zelfstandigen opent haar deuren in Amsterdam: The Wheelhouse. Het historische pand biedt ruimte aan bedrijven en professionals uit de reclame-industrie.
Etcetera en MassiveMusic maken wereldwijde film Leaseplan
16-10-2017 | 12:18:00
MassiveMusic heeft samengewerkt met Etcetera en productiemaatschappij PostPanic aan What’s Next?, een drieminutenfilm voor Leaseplan
Eerste twee genomineerden Radio Advertising Awards Publieksprijs bekend
12-10-2017 | 13:15:24
De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017
Eerste werk Havas Lemz voor Bolletje
26-09-2017 | 14:11:38
Na een bureauoriëntatie is Havas Lemz aan de slag voor Bolletje. Vanuit een vernieuwde strategie is het eerste werk zichtbaar voor de Lichte Crackers
OMX versterkt positie in digital audio advertising
18-09-2017 | 15:02:00
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMX versterkt positie in digital audio advertising
14-09-2017 | 06:47:24
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
[Column] Maarten Ros: Reclamemakers moeten niet mopperen maar innoveren
05-09-2017 | 08:21:00
Er is een digitale revolutie gaande is waarbij de consument een symbiotische verhouding met zijn smartphone heeft ontwikkeld. Reclamemakers moeten hier op inspelen. Reclamemakers moeten hierop inspelen en niet leunen op oude modellen
Regels kinderreclame beter nageleefd
24-08-2017 | 09:57:00
De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) publiceert de jaarlijkse monitoring voor het laatst. De overheid neemt het over
LEWIS, ACHTUNG! en Adobe genomineerd voor Digital Communications Awards
14-08-2017 | 09:45:00
LEWIS en ACHTUNG! mcgarrybowen zijn twee keer genomineerd voor The Hovering Art Director, een campagne voor Adobe
[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld
01-08-2017 | 12:24:05
Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld hun eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners
Eerste commercial De Speld voor Oedipus
20-07-2017 | 15:00:00
In de commercial komen alle bierclichés in sneltreinvaart voorbij en drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden
Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach
20-07-2017 | 14:24:00
De komende maanden verschijnen op tv drie commercials waarin veel te volle auto’s de oorzaak zijn van irritante situaties op de weg en in de wijk
[Column] Arno Peperkoorn: Wit
14-07-2017 | 09:56:00
Wanneer het begon? Ik weet niet precies op welke dag. Ik weet wel in welke periode. En hoe oud ik was. 16 jaar. Net geland op het prachtige Aruba.
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
Commissariaat verduidelijkt samenwerkingsmogelijkheden publieke omroepen met andere partijen
30-06-2017 | 13:50:00
Het Commissariaat voor de Media heeft de uitgave ‘Samenwerking van publieke omroepen met andere partijen’ gemaakt, die de regels voor publiek-private samenwerking verduidelijkt en antwoord geeft op vragen
Philips schakelt VICE in voor online video
27-06-2017 | 11:30:17
In de film laat acteur Achmed Akkabi zien hoe de Philips OneBlade jonge mannen kan helpen de stijl van hun baard af te stemmen op elke situatie
Adobe neemt Mettle’s Skybox Tools over
22-06-2017 | 09:40:00
Adobe heeft alle SkyBox-technologie overgenomen van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software
[Column] Martin Leeflang: Wat is jouw verhaal?
06-06-2017 | 13:03:00
Wat heb je aan dromerige verhalen waarbij de consument niet weet wat hij ernaan heef? Als deze dromerige commercials dan nog een goed gevoel op zouden roepen ok, maar zelfs in Gouden Loeki Aller Tijden komt geen enkele reclame van een bank voor
Team Vier onderzoekt effecten reclamefolder
18-05-2017 | 12:32:42
In opdracht van de landelijke folderverspreider Axender geeft Team Vier retailers inzicht in de effecten van de reclamefolder
Achtung! creëert merkcampagne Monsterboard
01-05-2017 | 12:06:27
Monsterboard start met een merkcampagne gericht op millenials. De campagne is de hele maand mei zichtbaar op alle tv-stations van RTL en BrandDeli
BSUR maakt commercial Specsavers
01-05-2017 | 10:05:13
De nieuwe televisiereclame is de tweede in de serie over de rol van gehoor bij het ervaren van verschillende passies
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
25-04-2017 | 14:40:49
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Lied Paul de Munnik als cadeau van Opel voor alle Feyenoorders
13-04-2017 | 10:13:00
Opel, tot 1 juli hoofdsponsor van Feyenoord, benaderde zanger Paul de Munnik voor een clublied
Reclamecode Social Media verduidelijkt regels over reclame in vlogs
31-03-2017 | 08:34:00
De Code hoopt duidelijk te maken dat je als blogger of vlogger eerlijk moet communiceren als je voordeel hebt ontvangen
HEIMAT maakt voorjaarscampagne Hornbach
16-03-2017 | 14:02:00
Met de campagne Geef nooit op heeft reclamebureau HEIMAT wederom de essentie van Hornbach te pakken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
Artifacts en Denise Weeks brengen single uit voor McDonald's
08-03-2017 | 10:55:00
Vanwege hun gezamenlijke liefde voor New York City, vroeg McDonald’s Nederland de artiesten om samen te werken aan een reclamecampagne
[Column] Roland van Kralingen: Waarom (veel) CEO’s bang zijn voor merken
13-02-2017 | 09:35:00
Als je CEO’s vraag hoe belangrijk merken zijn dan is het antwoord steevast ‘zeer belangrijk’.
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 | 10:11:00
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Eerste tv-commercial Bloomon
30-01-2017 | 14:57:00
In de tv-commercial speelt bloomon in op het geluksgevoel dat bloemen geven
Paul Halbertsma en Willem Hamann richten CREATINQ op
30-01-2017 | 09:41:00
CREATINQ is een creatief premium-agency, gespecialiseerd in het ontwikkelen en leveren van instant loyalty premiums & POS materialen
Mooi Echt! modellenbureau met gewone-mensen-modellen
30-01-2017 | 09:29:00
Irene Overhoff-de Vos heeft modellenbureau Mooi Echt! gelanceerd. Een bureau voor visuele storytelling met gewone-mensen-modellen
Alfred wint met Jumbo Ster Gouden Loeki 2016, Joe Public en DDB runners-up
26-01-2017 | 22:06:00
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2016 is Helemaal Kerst met Jumbo
Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
26-01-2017 | 09:42:43
In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens
Reebok lanceert filmreeks
26-01-2017 | 09:00:00
De reeks is de nieuwste toevoeging van het merk aan haar Be More Human-boodschap, die mensen aanmoedigt om de best mogelijke versie van zichzelf te zijn
Selmore verrijkt Zo Maakt Geld Gelukkig campagne van ASN Bank
26-01-2017 | 08:53:00
Eind vorig jaar is het nieuwe Guiding Idea voor ASN Bank geïntroduceerd: Zo maakt geld gelukkig. Nu is het tijd om meer verdieping te geven binnen dit thema.
Brand New Telly creëert campagne Sourcy
23-01-2017 | 10:53:00
Sourcy. Vol Nederlands Karakter omvat ‒ naast uitingen op de landelijke tv-kanalen ‒ tevens billboards, printadvertenties en een doorvertaling op de winkelvloer
Hersenscans onthullen wat tv-reclame effectief maakt
23-01-2017 | 10:13:46
Linda Couwenberg ontdekte dat de meest effectieve tv-commercials de functionele voordelen van een product belichten en daarnaast de verbeelding prikkelen
Dawn maakt campagne voor Eneco
19-01-2017 | 22:26:00
Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn.
Shell ontwikkelt het meest opbeurende broodje
16-01-2017 | 10:45:00
Speciaal voor Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, heeft Shell een onderzoek uitgevoerd naar de ideale ingrediënten van ‘het meest opbeurende broodje’
[Column] Roland van Kralingen: Is uw product eigenlijk wel gewenst?
16-01-2017 | 10:22:00
Op een vraag van een collega ‘wat me in 2016 het meest was opgevallen’, was het mijn gevoel dat er een massaal verlangen leeft naar integriteit, veiligheid, gelijkheid, menselijkheid en verantwoordelijkheid.
J. Walter Thompson Amsterdam, Darwin BBDO Brussels maken Cycles campagne voor Spa
09-01-2017 | 19:06:00
Het natuurgebied van Spa vormt de bron van inspiratie voor de nieuwe campagne van het mineraalwatermerk. In een epische film over de cyclus van water staat de zorg, liefde en aandacht van Spa voor het natuurgebied centraal
Page lanceert campagne rond billen vegen
09-01-2017 | 13:21:00
Toiletpapiermerk Page lanceert een uitgebreide campagne rondom wat men in het persbericht omschrijft als de Schoonroutine. Page deed onderzoek en wat blijkt? Na elk toiletbezoek blijken we ons steeds minder schoon te voelen.
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
SUPERREBEL presents new international campaign for H.I.S. Jeans
06-01-2017 | 12:08:00
SUPERREBEL is proud to present the new international campaign for H.I.S. Jeans. The brand, founded in New York by Henry I. Siegel in 1923, is famous because of its perfect fit jeans.
T-Mobile kiest voor Anomaly en Initiative
06-01-2017 | 09:27:00
T-Mobile kiest voor Anomaly als nieuw reclamebureau. Het Amsterdam bureau volgt hiermee Etcetera op. Naast de keuze voor een nieuw reclamebureau heeft T-Mobile ook een nieuw mediabureau gevonden in Initiative
Dawnbot: Creëer je eigen reclame zonder tussenkomst van mensen
05-01-2017 | 18:01:00
Reclamebureau Dawn lanceert een chatbot die via vragen een unieke campagne maakt. Dawn wil hiermee laten zien dat ook de creatieve sector niet ontkomt aan de digitalisering en het gebruik van artificial intelligence.
[Column] Sietse Pots: Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?
04-01-2017 | 13:33:00
In de week dat Michael van Gerwen zich kroonde tot wereldkampioen darten, is het vijftig jaar geleden dat de eerste reclame op de Nederlandse televisie te zien was. Via slechts enkele beschikbare zenders wisten merken met televisiereclames destijds een miljoenenpubliek te bereiken
Winnaar Grote Voutjesverkiezing 2016 bekend
04-01-2017 | 11:20:00
Het platform Taalvoutjes riep in december op om te stemmen op de leukste taalfout van 2016
Ster gaat de verkoop van reclame op FunX verzorgen
03-01-2017 | 14:12:00
FunX is hét radiostation voor urban jongeren met een landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities
Specsavers maakt vervolg op succesvolle hoorcampagne
03-01-2017 | 09:59:00
De nieuwe commercial van Specsavers draait om de aandacht die Specsavers-audiciens voor het gehoor van hun klanten hebben. Met passie als metafoor voor het gehoor laten de hoofdpersonen zien met hoeveel zorg en toewijding zij hiermee omgaan.
Hogere ROI met inzet bioscoopreclame
02-01-2017 | 12:43:00
Onderzoek toont aan dat een groot aantal sectoren profiteren van een hogere ROI met een hogere inzet van bioscoopreclame.
JCDecaux verliest rechtszaak: Exterion Media blijft reclamevlakken Rotterdam exploiteren
30-12-2016 | 16:15:00
De rechtbank heeft de RET, het gemeentelijke vervoersbedrijf van Rotterdam, in het gelijk gesteld in het door JCDecaux aangespannen kort geding
[Column] Roland van Kralingen: 2017, het stervensjaar van de reclame?
30-12-2016 | 09:26:00
Velen zelfbenoemde goeroes roepen al zo’n 15 jaar dat reclame aan uitputtingsverschijnselen leidt en spoedig zal overlijden.
Hornbach grootste onlinebouwmarkt, start nieuwe reclamecampagne
28-12-2016 | 10:32:00
Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging
[Interview] Eddy Salfischberger, Alfred: Wij zijn tot meer in staat dan tv-only
21-12-2016 | 09:33:00
Alfred heeft de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Het team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd. Daarnaast gaat Alfred aan de slag met de positionering en campagne van Omoda. We spreken Managing Partner Eddy Salfischberger
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Interview] Margreet van Staalduijnen, Coca-Cola: Onze kerstcampagne wil inspireren een ander blij te maken
14-12-2016 | 13:12:00
Coca-Cola zet alledaagse kersthelden centraal in haar campagne. Tijdens de kerstcampagne Bedank jouw kerstheld roept Coca-Cola iedereen op om zijn of haar kerstheld te bedanken. We spreken brand manager Margreet van Staalduijnen
Ogilvy Amsterdam creëert kerstcommercial Rabobank
14-12-2016 | 11:16:00
De commercial is gefilmd tijdens verbouwingen bij klanten die de afgelopen tijd een hypotheek bij de Rabobank hebben afgesloten
MassiveMusic brengt reclamesingle Charly Luske uit
13-12-2016 | 13:50:02
De commercial van NS wordt begeleid door I Will Wait for You, gezongen door Charly Luske. Muziekbureau MassiveMusic heeft de single nu uitgebracht op Itunes en Spotify
Nederlands Openluchtmuseum kiest TCC
07-12-2016 | 09:15:46
Het Nederlands Openluchtmuseum heeft The Communication Company (TCC) gekozen om haar nieuwe campagne te ontwikkelen. Centraal hierin staat de tentoonstelling de Canon van Nederland
Omoda kiest voor Alfred
30-11-2016 | 09:54:00
Reclamebureau Alfred gaat aan de slag met de positionering en campagne voor een van de grootste schoenenretailers van Nederland
D-reizen start nieuwe multimediale vroegboekcampagne
16-11-2016 | 12:29:07
D-reizen start met een nieuwe multimediale vroegboekcampagne. Met onder meer tv- en radiocommercials en online bannering onderstreept D-reizen haar rol als aanbieder van alle vakanties onder de zon
[Interview] Jessica Kersten over Cloudfactory
10-11-2016 | 12:08:00
Na enkele jaren bewust onder de radar te hebben gebouwd aan hun (internationale) koers, vindt Jessica Kersten het tijd om naar buiten te treden met Cloudfactory. We spreken de mede-eigenaar en Creative Director over het creatieve bureau
Nico Kreis en Ambassadors maken film voor Nissan Global
26-10-2016 | 10:28:00
Regisseur Nico Kreis en Ambassadors maakten in opdracht van CityFilms en TBWA\RAAD Dubai de film Take no sides voor de lancering van de Nissan Patrol 2017
Leaseplan kiest voor Etcetera
12-10-2016 | 09:41:00
Voor de ontwikkeling van een internationale positionering en campagne heeft Leaseplan bureau Etcetera in de arm genomen. De campagne wordt voorjaar 2017 gelanceerd
Porter Novelli ontwikkelt campagne voor Nierdonatie bij leven
10-10-2016 | 08:40:00
Nierdonatie bij leven start campagne Geven bij leven
StukTV trekt in bij producent CCCP
07-10-2016 | 10:25:00
De mannen van StukTV zijn ingetrokken bij televisieproducent CCCP in Amsterdam. Vanuit deze plek maken de twee mediabedrijven samen unieke content voor YouTube en RTL MCN
MailDB en KVGO stellen gemeente Amsterdam aansprakelijk voor schade JA/JA sticker
24-06-2016 | 10:19:00
De Amsterdamse gemeenteraad heeft besloten om het huidige opt-outsysteem (de NEE/NEE- en de NEE/JA-stickers) voor ongeadresseerd reclamedrukwerk te wijzigen in een opt-insysteem (de JA/JA-sticker)
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
Reclamecode Fieldmarketing een feit
04-01-2016 | 17:09:00
De Reclamecode Fieldmarketing is per 1 januari opgenomen in de Nederlandse Reclame Code
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
De Persgroep zet vernieuwing op advertentiemarkt verder door
08-10-2015 | 10:15:00
De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media zal als entiteit ophouden te bestaan.