Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1896207

MWG: zetten adverteerders en consultants de bureauwereld onder druk?
19-09-2018 | 12:14:00
Twee grote trends in de branche werden bediscussieerd tijdens de Algemene Mediabeschouwingen van MWG: lokale mediapartijen versus techreuzen en bureaus versus consultants
Roorda introduceert Rij MONO, fiets MONO
14-09-2018 | 12:43:16
De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten doorkomen
[Vacatures] Marketing Sciences zoekt een Developer
07-09-2018 | 13:09:00
Marketing Sciences, onderdeel van IPG Mediabrands, zoekt wegens uitbreiding een Developer
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEA-Consultant
07-09-2018 | 08:34:00
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performance bureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Voor onze klant Dienst Publiek en Communicatie zijn wij op zoek naar een SEA-Consultant
[Onderzoek] Adverteer op vertrouwd advertentieplatform
06-09-2018 | 14:02:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEO-Consultant
06-09-2018 | 13:09:00
Traffic4u is een jonge ambitieuze organisatie die gespecialiseerd is in Strategic Digital Marketing. Om onze groeiambitie waar te kunnen maken, zijn wij in Amsterdam of Groningen op zoek naar een SEO consultant
David Vink leidt jury Mercurs 2018
05-09-2018 | 16:27:00
Acht juryleden gaan begin november de nominaties en winnaars vaststellen in negen categorieën
IPG Mediabrands organiseert Redefine Retail Congres 2018
05-09-2018 | 10:28:00
Onderwerpen als voice, customer obsession, mimetische begeerte, de retailer als publisher, het bouwen van een sterk retailmerk in tijden van digitale transformatie en robotica komen aan bod
[Vacatures] UM zoekt consultant
17-08-2018 | 13:41:00
Als Consultant weet jij precies wat onze klanten nodig hebben, zelfs als ze er niet expliciet om vragen. Je bent goed in het vertalen debriefings naar vlijmscherpe mediastrategieën, en zorgt ervoor dat onze specialisten precies weten wat ze moeten doen
Onlinecampagne voor Randstad door Yune
13-08-2018 | 10:27:49
De onlinecampagne bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube en de socialmediakanalen en website van Randstad
[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op
07-08-2018 | 14:27:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally
03-08-2018 | 08:46:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
Jasper Admiraal managing director MAKE van J. Walter Thompson Amsterdam
02-08-2018 | 15:28:00
Jasper Admiraal vertrekt bij Initiative Tomorrow om leiding te gaan geven aan MAKE, een unit van J. Walter Thompson Amsterdam
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg vs. Ben, Calvé en Peijnenburg, Adidas e.v.a.
30-07-2018 | 09:39:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Vacature] IPG Mediabrands zoekt recruiter
24-07-2018 | 14:01:35
Als recruiter vervul je een dynamische rol binnen onze organisatie waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan het werven van nieuw talent
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt Trainee Business Analyst, Finance & Controlling
24-07-2018 | 12:37:00
De Trainee Business Analyst, Finance & Controlling is werkzaam binnen het Shared Service Center van Mediabrands Netherlands. De Trainee Business Analyst rapporteert aan de Controller
[Vacatures] Traffic4u zoekt digital campaign manager
24-07-2018 | 11:41:53
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performancebureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Wij willen talent kennen en binden aan onze organisatie met groeikansen
UM en Rapport presenteren eerste dynamic campagne op Schiphol
19-07-2018 | 10:38:00
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
13-07-2018 | 15:11:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt
[Vacatures] Marketing Sciences zoekt Developer
12-07-2018 | 10:02:00
Marketing Sciences bestaat uit 12 professionals: data analisten, media- en reclameonderzoekers, programmeurs en econometristen. Wegens uitbreiding zoekt Marketing Sciences een Developer
[Vacatures] Initiative zoekt Digital Campaign Manager
05-07-2018 | 11:31:00
Initiative Nederland is onderdeel van een wereldwijd media- en communicatienetwerk. Voor het digitale team is Initiative op zoek naar een Digital Campaign Manager
Nestlé kiest voor THRIVE van IPG Mediabrands
29-06-2018 | 13:08:00
Nestlé Nederland, met onder meer merken KITKAT, Nescafé en Maggi, en NESPRESSO hebben unaniem gekozen voor THRIVE van IPG Mediabrands als nieuwe mediabureaupartner
[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award
15-06-2018 | 10:36:00
Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen
Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards
15-06-2018 | 10:17:00
Annemarie Brouwer van Traffic4u wint Talent Award voor Campaign Manager. Traffic4u wint IAB Programmatic Award in de categorie Data-driven Creative
Sander Koning Managing Director bGenius
12-06-2018 | 09:43:37
Sander Koning is per april 2018 aangesteld als Managing Director van bGenius. Koning volgt Richard Smoorenburg op, die is aangesteld als Chief Digital Officer van moederbedrijf IPG Mediabrands
Stijn Fien Managing Director Traffic4u
12-06-2018 | 09:34:06
Met ingang van april dit jaar is Stijn Fien aangesteld als nieuwe Managing Director van Traffic4u. Hij neemt hiermee de rol over van Richard Smoorenburg die reeds was benoemd als Chief Digital Officer van moederbedrijf IPG Mediabrands
[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 11:20:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
Onno Seelen COO IPG Mediabrands, Aschwin de Bruijn Managing Director Magna
31-05-2018 | 09:41:00
Seelen gaat als COO onderdeel uitmaken van het directieteam van IPG Mediabrands, verder bestaande uit Diederik Breijer (CEO) en Olaf Bal (CFO)
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB
16-05-2018 | 09:01:00
Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken
Een Data Management Platform, hoe begin je er mee?
15-05-2018 | 20:57:00
Bijna iedereen ziet het belang van gepersonaliseerde marketing en content, afgestemd op de behoeftes van (potentiële) klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
IPG Mediabrands en The Next Ad gaan langdurige relatie aan
14-05-2018 | 11:42:00
IPG Mediabrands Nederland slaat de handen ineen met The Next Ad op het gebied van social advertising
[Interview] Michiel Veugelers over zijn nieuwe rol binnen IPG Mediabrands
01-05-2018 | 10:50:00
Michiel Veugelers, inmiddels 14 jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven
Michiel Veugelers marketingcommunicatiemanager IPG Mediabrands Netherlands
01-05-2018 | 10:33:00
De nieuwe functie is gecreëerd om de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven verder te professionaliseren
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
[Cross Media Vrouw 2018] Nathalie Peters
22-03-2018 | 05:45:00
Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. Wij spreken haar
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur
28-12-2017 | 10:42:00
Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk
Initiative wereldwijd mediabureau Lego Group
12-12-2017 | 12:50:43
Initiative heeft na een intensief pitchproces het wereldwijde media-account van Lego Group gewonnen
IPG Mediabrands ontwikkelt slimme geografische tool: Geovision
13-11-2017 | 15:08:00
De juiste advertentie op de juiste plek én het juiste moment, zodat je zeker weet dat je je doelgroep optimaal bereikt
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17
02-11-2017 | 14:37:00
Naast externe sprekers, bood het event ook een podium voor sprekers vanuit de eigen organisatie
[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... IPG Mediabrands
22-09-2017 | 13:51:00
IPG Mediabrands heeft het kantoor in Amsterdam Zuidoost verruilt voor een kantoor onder de rook van de Zuidas.
Brego Keller ceo UM
06-09-2017 | 11:57:00
IPG Mediabrands Nederland benoemt Brego Keller per 1 november als ceo van UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die mediabureau UM heeft verlaten
IPG Mediabrands lanceert Super Digital
04-09-2017 | 10:47:00
IPG Mediabrands Nederland lanceert Super Digital, een full service digital agency met innovatie en digitale transformatie in de kern. IPG wil zo haar positie in de online adverteerdersmarkt versterken
CEO Rik Ruts vertrekt bij UM
18-05-2017 | 09:45:00
Rik Ruts heeft besloten om na ruim vier jaar te vertrekken als CEO van mediabureau UM. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging
[Onderzoek] De jeugd vindt zichzelf een betere premier dan Mark Rutte
29-03-2017 | 12:28:00
Mediabureau Initiative heeft 300 millennials tussen 20 en 30 jaar oud hun opinie over politiek, technologie en media gevraagd en vergeleken met 300 generatie-x’ers tussen 40 en 50 jaar oud
EXACT kiest voor UM
23-03-2017 | 10:17:49
UM is zowel nationaal als internationaal verantwoordelijk voor de strategie, planning, inkoop en optimalisatie van de media-inzet
Uitgesteld programma’s kijken: een uitkomst of een probleem?
19-03-2017 | 21:17:00
Wat is er nog fijner dan op een regenachtige zondagmiddag op de bank neer te ploffen en bij te komen van dat gezellige feestje van de avond ervoor?
[Interview] Pablo van den Berg over Yune en IPG Mediabrands
28-02-2017 | 16:25:00
Begin dit jaar werd Yune overgenomen door IPG Mediabrands. Wij spreken Pablo van den Berg, Managing Director van Yune.
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
Tweede Kamerverkiezingen 2017: de race om aandacht op LijstTracker.nl
31-01-2017 | 17:30:00
LijstTracker meet exact hoe vaak en hoe lang lijsttrekkers in beeld zijn
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
T-Mobile kiest voor Anomaly en Initiative
06-01-2017 | 09:27:00
T-Mobile kiest voor Anomaly als nieuw reclamebureau. Het Amsterdam bureau volgt hiermee Etcetera op. Naast de keuze voor een nieuw reclamebureau heeft T-Mobile ook een nieuw mediabureau gevonden in Initiative
IPG Mediabrands neemt content marketing bureau Yune over
05-01-2017 | 07:50:00
Content Marketing Bureau YUNE sluit zich aan bij IPG Mediabrands Nederland, eigendom van Interpublic Group en de mediaholding van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u. Yune is in 2007 opgericht door Pablo van den Berg en Robert Doggers.
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
03-01-2017 | 11:43:01
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
[Forum] Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
18-12-2016 | 22:35:00
De wereld van media- en reclamebureaus verandert razendsnel. Ze begeven zich op elkaars terrein, schurken tegen elkaar aan en ondertussen dendert innovatie voort. Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
[Forum] Hoeveel creatie kunnen mediabureaus zinvol naar zich toetrekken?
11-12-2016 | 13:10:00
Mediabureaus gaan zich steeds meer op creatie richten. Ze ontwikkelen creatieve concepten, houden zich bezig met online- en steeds vaker ook offline creatie, nemen creatieven in dienst of richten zelfs complete creatieve afdelingen op.
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Initiative: Bereiksonderzoeken groeien langzaam naar elkaar toe
09-12-2016 | 11:48:00
Alle bereiksonderzoeken in kaart gebracht door mediabureau Initiative
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
09-12-2016 | 11:43:00
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
[Interview] Diederik Breijer: "Creatie is een onlosmakelijk deel van de activiteiten van IPG Mediabrands geworden"
26-11-2016 | 11:44:00
Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
[De MediaBelofte 2017] Genomineerd: Chris Römer | Concepter Initiative Tomorrow
27-10-2016 | 11:25:00
Chris Römer is Concepter bij Initiative en mede-eigenaar van Flexkamer.nl. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017 en wij spreken hem over zijn werk en ambitie
[Interview] Léonie Koning over de lancering van Initiative Tomorrow
07-09-2016 | 10:41:00
Initiative lanceert Initiative Tomorrow, een vernieuwde creatieve hub in het hart van de organisatie. Wij spreken Managing Director Léonie Koning over de laatste ontwikkelingen
MAGNA brengt update van Outlook 2016
29-08-2016 | 11:03:00
MAGNA Outlook 2016 Update is een 52 pagina’s dik magazine waarin de inkoopspecialisten van MAGNA vanuit buying perspectief bekijken wat er gebeurt binnen verschillende mediatypen
[MegaTrends in Media] Eerste helft 2016: Nieuwe Namen & Mediabureaus trekken Creatie naar zich toe
03-08-2016 | 13:38:00
Het Nederlands MediaNetwerk gaat megatrends in media bespreken. Vandaag kijken we terug op de eerste helft van 2016 en bespreken we twee megatrends.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Aegon, NIVEA SUN, Clearasil
05-07-2016 | 13:17:00
In mijn vorige review had ik het ook al over Aegon. Ik ben namelijk enthousiast over hun aanpak. Samen met ING is Aegon wat mij betreft hét voorbeeld van de vermenselijking van financiële dienstverlening.
Coca-Cola en Wayne Parker Kent introduceren nieuwe mobile first video positie
30-06-2016 | 16:43:00
De Cover Video is voor iedere bezoeker minimaal 7 seconden bovenaan hun mobiele venster te zien
Magna Global: We juichen voor België maar ze winnen niet
10-06-2016 | 15:23:00
De helft van Nederland heeft een ander land gekozen als favoriet. België is de grote favoriet bij 35 procent van de Nederlanders
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Blokker, Nationale-Nederlanden, Specsavers
04-05-2016 | 12:18:00
Retail in Nederland staat zwaar onder druk. Dat is geen geheim. Blokker wil daar aan ontsnappen door een sprong voorwaarts te maken: wég uit het anonieme midden. Want stuck in the middle is de dood in de pot. Dus...winkels opfrissen en een nieuwe campagne.
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Trouw, Libresse, Mercedes-Benz
10-03-2016 | 13:34:00
Als er één ding is dat je kunt leren van de race naar het Amerikaanse presidentschap, is hoe belangrijk beeldvorming is. De lens waardoor je naar de wereld kijkt, bepaalt voor een groot deel hoe je het interpreteert.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Superbowl 50 – Budweiser USA, SoFi, GoDaddy
11-02-2016 | 14:10:00
De commercial is beter dan het eigenlijke product. Maar hey, smaken verschillen.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heineken, Zillertal Arena, KFC
14-01-2016 | 14:27:00
Maar wacht eens even… als Milli voeger niet real was en nu wel, geldt dat dan ook voor de kip van KFC? Ik bel de Keuringsdienst van Waarde even.
Mindshare werkt voor Center Parcs
14-01-2016 | 10:43:00
Center Parcs heef Mindshare als mediabureau gekozen om vanaf 1 januari de mediastrategie, -planning en inkoop voor de nieuwe campagne te gaan verzorgen in Nederland, België en Duitsland
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: GAMMA, 3FM Serious Request, Dance4life
24-12-2015 | 10:59:00
En voor mensen die discussie voeren over zin en onzin van branded content: dit is de beste case die bewijst dat inhoud en promotie soms prima samengaan.
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers