Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1409610

[Forum] Branded content: 4 inspirerende branded content cases
20-04-2018 | 10:47:00
Wekenlang hebben we inspiratie mogen ontvangen van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen. Tot slot delen de panelleden hun favoriete branded content cases met ons
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:25
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: langetermijnMastercard, campagne Broodnodig? en satire met Amsterdenim
05-04-2018 | 12:48:56
Reclame voor brood. Niet een aanbieding, nieuw product of onderzoeksresultaten, maar een ode aan brood. Is dat nodig zou je denken, zeker wanneer je de cijfers erbij pakt: we eten gemiddeld 4 boterhammen per dag per persoon. Is het werkelijk nodig om een mediacampagne te starten?
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Executive
04-04-2018 | 17:36:09
Als Communications Executive werk je in een Communications Team en werk je samen met de Communications Planner aan de uitvoering van digitale en mediaplannen. Tevens manage en monitor je digitale campagnes
Mediaxplain* werkt voor Baderie
03-04-2018 | 18:20:00
Mediaxplain* gaat vanaf heden aan de slag voor Baderie. Tijdens een bureaupitch wist Mediaxplain* Baderie te overtuigen.
WAVEMAKER werkt voor Louwman Group
03-04-2018 | 12:49:00
WAVEMAKER is het nieuwe mediabureau van de Louwman Group; onder meer Toyota, Suzuki, Lexus
[Column] Folkert Langeveld: Beste Folkert, hoe hebben we u geholpen?
03-04-2018 | 11:11:31
Als Ziggo mij een herinnering stuurt omdat ik hun call center nog niet heb gewaardeerd, is dat nog wel een fijne klantervaring? Als iemand aan mij vraagt: “Vind je me eigenlijk wel aardig?”, vind ik diegene vaak al iets minder aardig
Vincent Siegelaar Head Digital Trading GroupM
03-04-2018 | 09:36:00
Zijn focus komt te liggen op het verder optimaliseren van samenwerking tussen publishers, adverteerders de GroupM mediabureaus
[Forum] Branded content: Van logo tot memory structure
30-03-2018 | 15:49:36
Dat de afzender van branded content te allen tijde bekend moet zijn is een gegeven voor het panel van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen
[Cross Media Adverteerder 2018] Jos van den Bergh over Renault
28-03-2018 | 16:02:00
Renault is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het jaar 2018, voorgedragen door OMD. Aan het woord is Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie bij Renault
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
[Cross Media Adverteerder 2018] Denise Noordermeer over Tele2
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 | 12:14:00
Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content & Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company
[Column] Paola Cassone: De waarde van babbelen
27-03-2018 | 11:08:44
Wat mij opvalt is dat hetzelfde nieuws uiteenlopende reacties kan opwekken bij individuen van dezelfde leeftijd, opleiding, sociale klasse, levensfase en levensstijl. Dit is bepaald niet wat de traditionele segmentatiemodellen voorspellen en dit zou kunnen verklaren waarom de meeste voorspellingen over – om maar iets willekeurigs te benoemen – verkiezingen of referenda er steeds meer naast zitten
[Cross Media Bureau 2018] Thijs Muller over Havas Media
23-03-2018 | 08:52:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO Havas Media Group Netherlands
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Amsterdamse Grolsch, LOTTO slaat de plank mis en KARWEI doet 't anders
22-03-2018 | 16:25:25
Ik moet jullie van tevoren misschien even waarschuwen, want ik werd nogal chagrijnig van de video’s die ik ging bespreken. Misschien heeft het met de snijdende oostenwind te maken, misschien word ik een ouwe zuurpruim. Ik weet het niet, maar pas bij de derde commercial kroop ik weer een beetje uit het dal
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
[Cross Media Vrouw 2018] Nathalie Peters
22-03-2018 | 05:45:00
Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. Wij spreken haar
[Cross Media Bureau 2018] Roland Teerenstra over OMD
22-03-2018 | 04:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. OMD is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Roland Teerenstra Managing Director bij OMD Nederland
[Cross Media Bureau 2018] Rogier Bruggeman over ZIGT
19-03-2018 | 17:18:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. ZIGT is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Rogier Bruggeman, directeur bij ZIGT
Hein van der Wielen Head of Digital Partnerships GroupM
19-03-2018 | 16:13:00
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale- en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team
[Cross Media Case 2018] Sanne Halff over de introductie van nieuwe Kia Picanto
19-03-2018 | 08:35:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media stuurt De nieuwe Kia Picanto; Start je avontuur in als Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Sanne Halff, Communications Director bij Havas Media
Saints & Stars kiest Abovo voor crossmediale campagne
16-03-2018 | 10:14:00
Saints & Stars, een nieuw premium fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Saints & Stars heeft de eerste boutique gym geopend in Amsterdam
[Cross Media Bureau 2018] Ruud de Langen over Mindshare
13-03-2018 | 16:42:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord Ruud de Langen, CEO van Mindshare Nederland
[Vacatures] MediaCom zoekt Senior AV Planner
13-03-2018 | 14:33:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
Mindshare: DOOH waardevolle toevoeging in de mediamix
08-03-2018 | 12:05:00
Kinetic en Mindshare hebben voor het eerst Digital Out-of-Home van Exterion Media toegevoegd aan de total videostrategie voor MediaMarkt
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ford pakt uit/in, op zoek met Sixt, 999 treden met Range Rover
07-03-2018 | 09:36:00
We trappen af met een grensverleggende uiting, van Ford. Want deze Amerikaanse automobielbouwer heeft een kleine SUV gemaakt die zich met haar gepassioneerde “Go further” weinig schijnt aan te trekken van grenzen
JWT en Opel lanceren wervingscampagne om meer vrouwelijke autoverkopers aan te trekken
05-03-2018 | 11:47:24
Slechts 4 procent van de autoverkopers in het Opel-dealernetwerk is vrouw. Om meer diversiteit op de werkvloer te creëren is Opel, samen met partner Randstad, een experimentele campagne gestart
Pech voor Freek Vonk in commercial Reaal
05-03-2018 | 10:30:00
Freek Vonk speelt weer een opvallende rol in de nieuwe commercials van verzekeraar Reaal, ontwikkeld door reclamebureau Etcetera
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Director
01-03-2018 | 11:05:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Paola Cassone: Het hogere doel
27-02-2018 | 16:23:01
Bekende voorbeelden van purpose-marketing zijn Dove (real beauty), Always (like a girl) en Libresse (not my period). Van deze merken is bekend dat hun purpose-strategie de verkopen goed heeft gedaan, maar die de groei is op een vrij lange termijn gemeten
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
[Interview] Joey Hullegie en Jasper Admiraal over de samenwerking tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars
26-02-2018 | 09:51:00
Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative, heeft een brandedcontentsamenwerking bewerkstelligd tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars. We spreken over het project met creatief directeur Joey Hullegie en directeur business development Jasper Admiraal, beiden werkzaam bij Initaitive Tomorrow
MediaScience door het land met inspiratietour
22-02-2018 | 10:29:00
MediaScience tourde een week lang met een 9 meter lange Airstreamer waarin klanten werden ontvangen door Nederland
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
Mediaxplain* zet in op video met overname Zelfspot
20-02-2018 | 13:36:00
Zelfspot is inmiddels volledig geïntegreerd in de dienstverlening van Mediaxplain*. Daarmee is de doorlooptijd tussen concept, creatie en livegang in media geminimaliseerd
IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam
15-02-2018 | 13:56:01
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam
[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?
15-02-2018 | 09:31:46
Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van marcom- en media-experts
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
14-02-2018 | 13:02:00
De R van relevantie zit hem in de uitroeptekens en de schreeuwerigheid. Zo is de headline van NU.nl, "Voorlopig geen schaatsweer", niet zo sexy als "Schaatsen? Vergeet het maar!" (AD.nl) of "Rijk dankzij de Bitcoin? Kijk uit!"
Helden Media contentpartner van TeamNL tijdens Olympische Spelen
09-02-2018 | 12:16:08
Helden Media, het mediabedrijf van Barbara Barend, is als contentpartner van TeamNL tijdens de Olympische Spelen verantwoordelijk voor de contentstrategie en de creatie en productie van een groot deel van de content van TeamNL
Initiative en Publicis One maken campagne Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar
08-02-2018 | 15:35:19
Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar, is een initiatief van het Ministerie van VWS
[Interview] Marijn Deurloo over automated data en Ortec
07-02-2018 | 12:06:19
Eind vorig jaar kondigde Havas Media een samenwerking aan met Ortec, een aanbieder van optimalisatiesoftware en analyseoplossingen, om real-time automated data te verkrijgen. Wat is Ortec precies voor bedrijf en wat gaan ze voor Havas doen? We vragen het Managing Partner Marijn Deurloo
[Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
07-02-2018 | 11:19:00
In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari was het tijd voor de Superbowl. Niet alleen sportief het hoogtepunt van de VS, maar ook voor Amerikaanse adverteerders het allerbelangrijkste en allerduurste moment. Adverteerders pakken hier dus altijd uit. Wat mij betreft is de winnaar dit jaar Tide
Initiative regelt samenwerking Hans Anders met Johan Nijenhuis' film Mannen van Mars
06-02-2018 | 17:27:57
Initiative Tomorrow ontwikkelde voor Hans Anders een contentsamenwerking met de film Mannen van Mars, waarin ze veertigers uitnodigen om hun dilemma’s te omarmen
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari
02-02-2018 | 11:58:00
SOCIAL.INC, bureau voor social media en content, verwelkomde in januari acht opdrachtgevers. Het bureau ging aan de slag voor onder andere ANWB en Eurosport
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze
01-02-2018 | 16:22:00
Emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media. De vraag is niet: waar bevindt de consument zich - online of offline -, maar: welke beleving ligt ten grondslag aan mediagebruik?
The Oddshop en Initiative creëren campagne Autoriteit Persoonsgegevens
31-01-2018 | 12:27:00
De campagne moet burgers en organisaties aanmoedigen om te achterhalen wat er voor hen verandert door de nieuwe privacywet
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens
30-01-2018 | 15:58:11
We staan nu sterker in onze schoenen dan tien jaar geleden; de economie trekt aan en alle sociale indicatoren staan op groen. Dit is geen tijd voor cynisme, integendeel: durf te dromen! Goede voornemens hebben een belangrijk doel, ook wanneer ze uiteindelijk niet tot daadwerkelijke actie worden omgezet
SBS6 lanceert format Marktplaats: Heel Holland Handelt
29-01-2018 | 14:03:00
SBS6 lanceert programma Marktplaats: Heel Holland Handelt. Vanaf 5 februari licht SBS6 in de vooravond van iedere werkdag advertenties en de verhalen erachter uit
Ambassadors creëert geanimeerde campagne Nationale Postcode Loterij
29-01-2018 | 13:12:00
De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben de handen ineengeslagen voor de geanimeerde korte film Het geluk van Harry en Barry, twee vogelspotters
Irene de Vos Director of Strategy bij OMD
26-01-2018 | 10:01:42
OMD Nederland stelt Irene de Vos aan als Director of Strategy. Irene komt van Air Miles waar zij eindverantwoordelijk was voor de (database) marketing van het Loyalty programma van Air Miles
[Forum] Branded content: 9 voorspellingen voor de toekomst
25-01-2018 | 14:53:00
Wat gaat er de komende jaren gebeuren op het gebied van branded content? Tijdens een panelgesprek blikken marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen vooruit
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: winter met Chocomel, goud met Samsung, luxeproblemen bij Jantje Beton
25-01-2018 | 14:31:00
Chocomel is samen met Unox het enige merk dat de Nederlandse winter kan claimen. Unox doet dat nog steeds consequent, maar Chocomel is er een soort van afgestapt. Omdat ze het idee hadden dat het hen beperkte, waarschijnlijk
16-jarige Illaysja CEO van Zenith
25-01-2018 | 13:00:19
Ruim 200 kinderen nemen vandaag voor één dag de baan over van Nederlandse CEO’s, politici en hoofdredacteuren
[Column] Isabelle Bolluyt: #generatiekloof
17-01-2018 | 12:48:00
De smartphone van mijn dochter, de puberella, plingt zich een glasbreuk. Een snelle blik leerde mij waar de pling-tsunami door veroorzaakt werd: tags. Keiharde tags. Waar ik, van de brave Hyvesgeneratie, nog hele berichten deelde (bronnen, foto’s, updates) zie ik hier de nieuwe OhMyGod-generatie vooral alles taggen
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
[Column] Machiel Verkuyl: Cultureel erfgoed. Top 2000 of Famke Louise?
09-01-2018 | 14:19:59
Je kunt van Famke Louise zeggen wat je wilt, ik heb Google Trends er even op nageslagen en haar populariteit in de zoekmachine vertoont Bitcoin-explosiviteit: ze piekt in Nederland op momenten zelfs boven het zoekvolume van Ed Sheeran. En die man kan zingen, zelfs zonder autotune
Betere aansluiting door strategisch partnerschap ProMille Media en ToLocal  
09-01-2018 | 11:02:03
Het partnerschap zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huiskrantenportfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers, afkomstig uit het ToLocal-netwerk
[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over Fuze Tea
08-01-2018 | 14:54:00
Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden. Toch bleef het nog gissen naar hoe de introductiecampagne wordt ingestoken. Wij vragen het Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland
PSH Media Sales is Dock35 Media
08-01-2018 | 11:24:00
PSH Media Sales is omgedoopt tot Dock35 Media. Binnen dit merk zijn de bedrijven PSH Media Sales en NextGen Publishers, een uitgeverij, samengevoegd
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo en genzies
04-01-2018 | 14:59:00
De markt voor digital advertising is volop in beweging. Het belang van display neemt af, dat van branded content neemt toe, net als het belang van mobiel. Millenials verschillen in hun mediagedrag niet zo veel van hun ouders, maar Generation Z wel. Wij spreken met Marcel Schuyt, eigenaar van Semilo
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
[Forum] Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?
03-01-2018 | 12:45:00
Wie is verantwoordelijk voor de productie van branded content? Marcom- en mediaexperts zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur
28-12-2017 | 10:42:00
Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk
[Forum] Advertentiemarkt 2018
27-12-2017 | 17:43:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 10:58:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
Zes nieuwe klinkende namen op sleutelposities bij Abovo Media
22-12-2017 | 10:23:32
David van Dam, Sake de Lange, Milena Sijs, Jenny van Zwanenburg, Marianne Segeler en Marion van Ham zullen het team van Abovo Media komen versterken
[Commercial Review] Maurice van Susante: samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple
21-12-2017 | 13:33:00
De Efteling komt met een mooie commercial die, in lijn met veel supermarkten, inspeelt op emotie. De Efteling staat centraal, maar tijd voor elkaar (waar je die ook doorbrengt) als emotionele laag. Goed gelukt en goed gecast. Ik ga binnenkort weer eens langs
[Column] Michiel Veugelers: Product placement in films; hoe het niet moet!
21-12-2017 | 11:32:09
Door Johan Nijenhuis en Co werd ik uitgenodigd voor de première van de nieuwste Nederlandse romcom Gek van Geluk (nu in de bioscoop). Door de goede cast en een luchtig verhaal prima vermaak voor de laatste donkere dagen van dit jaar
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
21-12-2017 | 11:30:00
Het lijkt heel menselijk om alles wat niet goed gaat toe te wijzen aan de laatste innovaties: we zijn gewoontedieren en alles wat de status quo verandert, veroorzaakt automatisch verzet. Bovendien, hoe ouder je wordt. hoe minder je ontvankelijk bent voor verandering. Echter, het verzet tegen innovaties lijkt me hier soms echt overdreven
Overname Wisecrackers door Mediaxplain*
20-12-2017 | 10:24:59
Mediaxplain* neemt per januari 2018 het eigendom van mediabureau Wisecrackers over en houdt de merknaam actief in de markt
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter
19-12-2017 | 13:48:00
Waar mensen elke dag mee geconfronteerd worden in het dagelijks leven en zich nooit zorgen over maken, daar leiden dezelfde technieken op internet plotseling tot angst en paranoia. Terwijl zo’n beetje alle marketingtechnologieën die we ontwikkelen, zijn gebaseerd op psychologie en menselijke scenario’s
[Interview] Isabelle Dacz: We aim for the moon
19-12-2017 | 13:04:00
In het najaar van 2017 fuseren MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding
[Interview] René Zeedijk: MediaScience past slecht in lijstjes
19-12-2017 | 11:57:00
De scheidslijn tussen media- en reclamebureaus wordt steeds vager, transparantie steeds belangrijker. Ontwikkelingen die René Zeedijk, Managing Partner bij MediaScience, alleen maar toejuicht
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Fma begeleidt mediapitch L’Oréal
14-12-2017 | 09:03:00
L’Oréal lanceert een pitch voor zijn media-activiteiten in de Benelux. Het huidige mediabureau in beide markten is Zenith
[MediaBelofte 2018] Sophie Benink winnaar MediaBelofte 2018
12-12-2017 | 20:30:00
Sophie Benink is Communication Consultant bij Zenith. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte 2018
Initiative wereldwijd mediabureau Lego Group
12-12-2017 | 12:50:43
Initiative heeft na een intensief pitchproces het wereldwijde media-account van Lego Group gewonnen
[Column] Ruud de Langen: Door het glazen reclameplafond
12-12-2017 | 11:27:00
Ruud de Langen sprak tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december 2017 in Olofs. Dit is zijn voordracht
BOOMERANG ontwikkelt campagne UNICEF
11-12-2017 | 11:44:00
Boomerang heeft voor UNICEF de wintercampagne #MEERDANEENDEKEN ontwikkeld. In een tv-commercial roept de hulporganisatie Nederlanders op om een donatie te doen
[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven
10-12-2017 | 17:23:00
De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Vacatures] Zenith zoekt Operations Manager
04-12-2017 | 13:25:00
Zenith, the ROI Agency, is een internationaal mediabureau en onderdeel van Publicis One. Wij werken voor grote internationale adverteerders als L’Oreal en Nestlé, maar ook voor mooie lokale merken als LOI en Triodos Bank
Media Tornado verzorgt publiciteit De Persgroep
23-11-2017 | 16:46:00
Media Tornado ondersteunt De Persgroep bij de publicitaire activiteiten voor de B2B en B2C media
Dentsu Aegis neemt Oxyma over
23-11-2017 | 11:31:00
Dentsu Aegis Network (DAN) maakt vandaag bekend dat het een overeenkomst heeft getekend voor de overname van de Oxyma groep, het marketing performance bureau
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Den Haag, Red Bull, Jacobs Douwe Egberts
23-11-2017 | 09:42:51
De quote “if your advertising goes unnoticed, everything else is academic” van meer dan 60 jaar geleden (!) is nog steeds actueel en misschien nog wel meer dan toen. Die eerste horde neemt de stad Den Haag met glans met hun video om de stad te promoten als toeristische bestemming. Leuk idee om het gegeven dat Den Haag zo dicht bij zee ligt met onderwaterbeelden te benadrukken. Laten we hopen dat de beelden door global warming geen werkelijkheid worden
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
Verfwinkel.nl kiest TCC & The Fightclub
21-11-2017 | 13:10:00
Na een uitgebreide oriëntatie heeft Verfwinkel.nl zijn communicatiebelangen neergelegd bij The Communication Company en The Fightclub
Mediaxplain* werkt voor Prijsvrij.nl
14-11-2017 | 14:53:00
Online reisorganisatie Prijsvrij.nl brengt haar PR activiteiten onder bij marketing- en mediabureau Mediaxplain*
IPG Mediabrands ontwikkelt slimme geografische tool: Geovision
13-11-2017 | 15:08:00
De juiste advertentie op de juiste plek én het juiste moment, zodat je zeker weet dat je je doelgroep optimaal bereikt
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
09-11-2017 | 15:26:00
Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
De populairste series volgens Clipit
09-11-2017 | 13:57:00
Clipit analyseerde berichten over 35 series. Alle online en social mediavernoemingen van bekende series die nu op TV te zien zijn, werden geanalyseerd
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
09-11-2017 | 11:17:37
Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"
09-11-2017 | 05:54:00
Nederlands MediaNetwerk TV spreekt met Joost Istha, opricher, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT
Nieuwe Digital Development Director en Research Director voor Mediaxplain*
08-11-2017 | 13:27:00
De constante zoektocht van Mediaxplain* naar vakgenoten heeft geresulteerd in het recruiten van twee nieuwe directors: Rolf van Houten en Marloes Rijnders
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
07-11-2017 | 12:54:50
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data
[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
07-11-2017 | 11:34:00
Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, tv, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan
Samenwerking tussen GLOW en blowUP media
06-11-2017 | 12:36:00
GLOW Eindhoven en blowUP media zijn een creatief partnership overeengekomen om het lichtfestival op kunstzinnig vlak en qua bereik verder te laten groeien
Activatie Erdem x H&M-collectie op Rotterdam Centraal
03-11-2017 | 11:24:00
Ter promotie van de designercollectie produceerden Megawatt, Kinetic en MediaCom een opvallende activatie op Rotterdam Centraal
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17
02-11-2017 | 14:37:00
Naast externe sprekers, bood het event ook een podium voor sprekers vanuit de eigen organisatie
Tele2 kiest voor MediaCom
02-11-2017 | 14:07:00
Tele2 kiest voor MediaCom na een mediareview voor haar offline business. De pitch werd begeleid door 3MO onder leiding van Ivonne Boumeester
[Column] Ruud Verheijen: Effie verliest zijn glans
02-11-2017 | 12:11:31
De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger
Brand New Telly en Havas verantwoordelijk voor merkcampagne Lexus
01-11-2017 | 14:04:00
Door de beeldtaal laat het concept zich goed doorvertalen naar verschillende middelen. Van TVC tot 6 seconden pre-roll
Isobar creëert Halloweencampagne Fanta
01-11-2017 | 12:17:55
De campagne wordt uitgerold via Facebook, Snapchat, Instragram en YouTube en bestaat uit onder andere exclusieve Halloween cans, online video, social tutorials, Snapchatlenzen en social activaties
Marion Kuiper commercieel directeur iProspect Nederland
01-11-2017 | 10:55:00
Kuiper is sinds mei van dit jaar werkzaam als Client Director bij het bedrijf. In haar nieuwe rol gaat Kuiper onderdeel uitmaken van het directieteam van iProspect
Gérard Ghazarian, Clement Postmus, Chris van Zanten, Patrick Veldhuis en Youri van der Mijn in directie Candid Group
31-10-2017 | 11:05:00
Om recente en komende groei van Candid Group in goede banen te leiden, is een nieuwe directie aangesteld
Dirk van den Bosch verlaat Publicis One Nederland
30-10-2017 | 08:49:00
De afgelopen anderhalf jaar was Van den Bosch, samen met Cornelie Weller, CEO van Publicis One in Nederland
[Interview] Arne van den Berg en Taco Vinkeles over MediaActivationCo.
24-10-2017 | 11:35:00
Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles nu MediaActivationCo. gestart. We spreken met ze over het nieuwe bedrijf
Eric Kip voorzitter MWG, René Zeedijk vice voorzitter
23-10-2017 | 14:31:00
Eric Kip (Managing Director Exterion Media) neemt het stokje over van Ton Rozenstraten (CCO RTL)
Samenwerking Havas Media en optimizationbedrijf ORTEC
23-10-2017 | 11:57:00
Door samen te werken met ORTEC haalt Havas Media wiskundige optimalisatie- en analyticskennis in huis om aan de slag te gaan met de customer journey, conversie-attributie en crosschanneloptimalisatie
Funkel ontwikkelt campagne voor KVGN ‘Minder CO2. Wij doen mee.’
20-10-2017 | 09:54:00
De Koninklijke Vereniging Gasproductiebedrijven Nederland is een campagne gestart om het belang van de reductie van CO2-uitstoot onder de aandacht te brengen.
Tessa van der Starre Managing Director MediaCom
19-10-2017 | 14:59:00
In deze rol is zij verantwoordelijk voor de aansturing van alle klantenteams, klanten en operations. Daarnaast is Michiel Houben als Managing Director van Fresh Fruit aan het MT van MediaCom toegevoegd
Isabelle Dacz CEO WAVEMAKER Nederland
19-10-2017 | 09:04:00
Tim Castree, Global CEO van WAVEMAKER heeft bekendgemaakt dat Isabelle Dacz CEO wordt van WAVEMAKER Nederland, het nieuwe mediabureau door de fusie van MEC en Maxus+Helder
Arne van den Berg en Taco Vinkeles starten eigen bureau: MediaActivationCo.
18-10-2017 | 12:48:15
Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles MediaActivationCo. gestart
Walter Flaat Chief Data Officer Dentsu Aegis, uitrol M1
16-10-2017 | 09:44:00
M1 is het adresseerbare targetingplatform van het in 2016 door Dentsu Aegis Network geacquireerde Amerikaanse Merkle
Terugblik ADNIGHT 2017
11-10-2017 | 13:09:00
50 bureaus openden hun deuren voor geïnteresseerde marketeers, vakgenoten en jong talent
DeMediabureau50 | De genomineerden
11-10-2017 | 10:08:00
DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.
[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend
10-10-2017 | 11:38:00
Het meest recente en misschien wel meest schrijnende voorbeeld van het effect van een verschuiving binnen de programmering, is de breuk tussen Mattie en Wietze. Na jarenlang consistent beleid bij Qmusic omtrent het duo, zorgde een inmenging van Sky Radio (lees: John de Mol) voor verval bij de ochtendshow
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Lise Donkersloot, Mediaplanner ZIGT
09-10-2017 | 15:20:00
Lise Donkersloot is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach nieuwe directie Stroom
06-10-2017 | 11:25:00
Mackenbach en Zwetsloot hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. Patrick Veldhuis wordt Chief Media Officer van Het Mediakantoor, onderdeel van de Candid Group. Titus Eikelboom wordt directeur frank.news
Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 | 11:04:00
Your Social en MEC Global lanceren de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal
[Vacatures] Abovo Media zoekt Media Inkoper
04-10-2017 | 13:25:53
Als fulltime Media Inkoper bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor de prijsonderhandelingen voor onze klanten.
[Vacatures] Abovo Media zoekt Digital Planner
04-10-2017 | 11:06:00
Als fulltime (Digital) Planner bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het optimale verloop van interne werkprocessen en het inplannen van digital opdrachten.
[Vacatures] Abovo Media zoekt Digital Consultant
04-10-2017 | 10:58:00
Als fulltime Digital Consultant bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het complete digitale media advies.
Babette Bakker Digital Media Consultant bij Mediaxplain*
04-10-2017 | 08:34:00
Strategische marketing- en mediabureau Mediaxplain* mag een nieuw gezicht toevoegen aan het team. Babette Bakker gaat aan de slag als Digital Media Consultant
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
[MediaBelofte 2018] Sharon Goldstoff over mediatalent...
02-10-2017 | 12:37:00
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.
Daan van Kuijeren en Jochem Zwetsloot naar Zenith
29-09-2017 | 12:17:00
Daan van Kuijeren is aangesteld als Head of Strategy bij mediabureau Zenith Nederland. Jochem Zwetsloot is aangesteld als Head of Digital
[Vacatures] Abovo Media zoekt Online mediaplanner
28-09-2017 | 08:34:44
Abovo Media zoekt een fulltime Online mediaplanner die verantwoordelijk is voor online media en middelen campagnes
Schiphol kiest voor mediabureaus M2Media en iProspect
27-09-2017 | 12:16:00
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect
[Vacatures] Abovo Media zoekt Copywriter
27-09-2017 | 10:34:00
Abovo Media zoekt een fulltime Copywriter die verantwoordelijk is voor het schrijven en redigeren van alle creatieve en commerciële teksten
[Vacatures] Abovo Media zoekt Marketingmanager
27-09-2017 | 09:35:00
De fulltime Marketeer is verantwoordelijk voor de verdere professionalisering en zichtbaarheid van Abovo Media
UM Studios en Bloemenbureau Holland creëren The Green Gallery Green Screen adblocker
26-09-2017 | 15:26:00
UM Studios creëert The Green Gallery Green Screen adblocker in samenwerking met IMA (Influencer Marketing Agency) en Superhero Cheesecake
Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau ontwikkelen campagne Zilveren Kruis
26-09-2017 | 10:56:31
De campagne rond de nieuwe dienst Zorgverkenner is te zien en horen op televisie, billboards, online en radio
[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... IPG Mediabrands
22-09-2017 | 13:51:00
IPG Mediabrands heeft het kantoor in Amsterdam Zuidoost verruilt voor een kantoor onder de rook van de Zuidas.
Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung
22-09-2017 | 10:15:14
De Rulebreakers campagne voor de Samsung Galaxy S8 laat zien dat grenzen steeds verlegd kunnen worden, nu met Instagram Stories Canvas
LINDA. doet rondje mediabureaus met Rico Verhoeven
19-09-2017 | 17:00:00
Het LINDA.salesteam is samen met hoofdredacteur Jildou van der Bijl en B2B-directeur Caren Wassink op een Tour de Rumoer langs verschillende mediabureaus gegaan
Jess Gunn & James Crossley winnaar JongeHonden-pitch Booking.com
18-09-2017 | 11:03:00
Stichting JongeHonden verbindt jonge creatieven aan bureaus en merken. Het duo Jess Gunn & James Crossley won de openingspitch voor Booking.com
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
16-09-2017 | 15:02:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
[Column] Paola Cassone: Wat houdt ons tegen?
15-09-2017 | 12:46:00
Onlangs is de nieuwe televisiecampagne van de Nederlandse Spoorwegen gestart. Geconfronteerd met een slappe boterham in hun verzorgingstehuis, beslissen twee vrienden om in Parijs te gaan lunchen
Marc Verschoor Managing Director Zenith Nederland
14-09-2017 | 10:51:00
Na het afgelopen jaar als coo geopereerd te hebben van Zenith is Marc Verschoor per direct benoemd tot Managing Director Zenith Nederland
Abovo Media werkt voor 999 Games
14-09-2017 | 09:35:00
Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
12-09-2017 | 15:45:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Abovo Media werkt voor sfeerlichtspecialist Calex
07-09-2017 | 06:11:00
Abovo Media gaat werken voor sfeerlichtspecialist Calex en is verantwoordelijk voor de mediastrategie en -planning, inkoop, creatie en het monitoren van de effecten van de gehele multi-mediale campagne
Brego Keller ceo UM
06-09-2017 | 11:57:00
IPG Mediabrands Nederland benoemt Brego Keller per 1 november als ceo van UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die mediabureau UM heeft verlaten
Maxus+Helder en MEC worden WAVEMAKER
06-09-2017 | 11:38:00
De naam van het nieuwe media-, content- en technologiebureau, dat wordt gecreëerd door de wereldwijde samenvoeging van Maxus en MEC, is WAVEMAKER
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
04-09-2017 | 22:44:00
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen.
JWT en Mindshare ontwikkelen ING introduceert
28-08-2017 | 11:59:00
Met een aangescherpte media-inzet speelt ING in op het veranderende mediagebruik onder consumenten door minder uit te gaan van campagneperiodes
PHD presenteert publicatie Merge | The closing gap between technology and us
28-08-2017 | 10:09:54
Aan de hand van business leaders, academici en onderzoekers wordt een toekomst verkend waarin consumenten zowel virtueel als biologisch zullen samengaan met technologie
[Column] Niels Bruinsma: De ontwikkelingen van het dagbladenlandschap
25-08-2017 | 11:24:00
Het is al jaren onrustig in de dagbladwereld. De totaal verspreide oplage van alle dagbladen ligt nu nog tegen de 3 miljoen exemplaren. Dat was vóór de eeuwwisseling wel anders, toen De Telegraaf alleen al een oplage van zo’n 800.000 had. Toch zien wij kansen om iets te doen aan de dalende oplagecijfers
Monique Botman vertrekt bij Omnicom Public Relations Group
25-08-2017 | 10:04:00
Monique Botman, Managing Director social impact & creating shared value Omnicom Public Relations Group, verlaat het bureau per 1 september aanstaande
Havas Media en Pointlogic lanceren Commspoint Journey
24-08-2017 | 10:46:29
Met Commspoint Journey breidt Havas Media haar expertise op het gebied van strategische communicatieplanning uit
L’Oréal eerste adverteerder op datingapp Happn
23-08-2017 | 12:28:00
Zenith heeft in samenwerking met McCann Amsterdam een samenwerking opgezet tussen L’Oréal Nederland en datingapp Happn
Lipton Ice Tea stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s
17-08-2017 | 21:02:00
Met een Green Wall van gerecycled plastic op Mupi´s brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen ´Taste green, feel good.’
Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland
17-08-2017 | 15:10:00
Tot voor kort vervulde onze columnist ad interim de directeursfunctie van het IAB en was hij eerder werkzaam bij de Persgroep
Lipton Ice Tea stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s
17-08-2017 | 09:02:00
Met een Green Wall van gerecycled plastic op Mupi´s brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen ´Taste green, feel good’
GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot Managing Director [m]PLATFORM Amsterdam
07-08-2017 | 11:09:00
Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.
ING pakt uit voor Pride Amsterdam
01-08-2017 | 14:50:00
ING geeft vervolg aan de Kleur het leven-campagne tijdens de Pride Amsterdam. ING ontwikkelde onder andere in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter
Sven Huberts Managing Director ad interim Isobar Nederland
01-08-2017 | 11:05:34
Huberts zal met ingang van 1 september het management van Isobar Nederland voeren voor een periode van minimaal 6 maanden
Neneh Verburg consultant Mediaxplain*
01-08-2017 | 10:19:00
Verburg heeft een achtergrond in social media, contentproductie en influencermarketing en was voorheen werkzaam als Social Media Executive bij Moxie Amsterdam
Wordt Ouders van Nu het nieuwe succes van Sanoma?
28-07-2017 | 12:01:00
Ouders van Nu wordt wel eens het nieuwe vtwonen genoemd. En ergens is dat ook wel logisch
[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD
25-07-2017 | 16:55:00
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit
Arnoud van der Valk Head of Sales The Media Exchange
25-07-2017 | 15:57:00
Arnoud van der Valk heeft de leiding over de salesactiviteiten en is verantwoordelijk voor de verkoop van de bij The Media Exchange aangesloten online-audiokanalen
ABN Amro op zoek naar mediabureau
25-07-2017 | 10:13:43
ABN Amro gaat door middel van een pitch op zoek naar een (nieuw) mediabureau. Het huidige bureau, UM, is ook uitgenodigd door de bank
VIVAT kiest voor The online company
21-07-2017 | 11:44:00
VIVAT, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM, heeft gekozen voor The online company als digitaal mediabureau
Tele2 kiest opnieuw voor iProspect
20-07-2017 | 12:05:00
Tele2 werkt al meer dan 10 jaar samen met iProspect in Nederland. Ze gaan ook samenwerken met iProspect Kroatië en Litouwen
Abovo Media werkt voor MultiTankcard
20-07-2017 | 07:50:00
MultiTankcard is in 2017 een nieuwe weg ingeslagen en gaat zich vanwege de snelle groei van het aantal zzp’ers in Nederland nog meer focussen op dit segment.
Weleda en MEC Wavemaker introduceren The Tiny Five
19-07-2017 | 09:58:00
Weleda introduceert The Tiny Five, de kleinste, maar meest belangrijke medewerkers in een reeks van vier video's
Michael Luttik, Daan Vrijsen, Rob de Boer en Sjoerd Wijtzes naar Abovo Media
19-07-2017 | 09:41:00
Digital Brixx, onderdeel van Abovo Media heeft vier nieuwe specialisten aangetrokken
Saskia Wagenmakers Managing Director iProspect
17-07-2017 | 15:51:00
Ze volgt Mark van Dijk op die na 6 jaar het bedrijf verlaat. Wagenmakers werkt sinds december 2016 als commercieel directeur bij iProspect
Erkende Verhuizers kiezen voor M2Media
14-07-2017 | 13:32:00
De Organisatie voor Erkende Verhuizers, met circa 240 aangesloten verhuisbedrijven, heeft na een bureau-oriëntatie gekozen om haar marketing, media en creatie onder te brengen bij M2Media
[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt
13-07-2017 | 12:05:00
We vinden het tegenwoordig helemaal normaal, maar het concept van geluk als levensrecht is vrij recent. Vóór de 18e eeuw was de wereld een pijnlijke plaats en leven een kwestie van uithoudingsvermogen.
Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT
07-07-2017 | 10:59:00
Na een pitchtraject heeft Artsen zonder Grenzen gekozen voor een intensieve samenwerking met RLVNT. Het bureau zal hen als strategische partner ondersteunen op het gebied van mediastrategie en content creatie
BVA en Ebiquity introduceren modelcontract voor mediabureaus
07-07-2017 | 10:05:00
Voor Nederlandse adverteerders is er nu een Modelcontract Mediabureau beschikbaar. Na alle ophef over de ANA Papers vorig jaar heeft Ebiquity Netherlands dit modelcontract geïnitieerd voor de Nederlandse markt
Jolieke Keynes Client Services Director Isobar
06-07-2017 | 15:25:00
Keynes gaat de inhoudelijke dagelijkse leiding van het accountteam op zich nemen en is sinds 2009 werkzaam binnen Dentsu Aegis Network
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith
06-07-2017 | 14:28:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. We spreken met Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland
Roland Teerenstra Managing Director OMD Nederland
03-07-2017 | 23:58:00
De aanstelling is, voorafgegaan door een zorgvuldig searchtraject, verzorgd door Result Recruitment.
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
03-07-2017 | 23:47:00
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen.
MediaScience werkt voor Zonnatura
29-06-2017 | 12:09:00
Zonnatura heeft MediaScience ingeschakeld om aan de juiste doelgroep te vertellen dat Zonnatura op aarde is om op een gemakkelijkere manier gezonder en lekkerder te eten.
Roorda en Mediaxplain* aan de slag voor Superunie
29-06-2017 | 10:56:00
Superunie, inkooporganisatie van dertien onafhankelijke retailorganisaties, lanceert de nieuwe communicatiecampagne van het merk g’woon
MEC lanceert internationale Mondriaancampagne
23-06-2017 | 12:56:00
Samen met mediabureau MEC en Kinetic lanceert het Gemeentemuseum Den Haag een grote campagne rond de tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan
Warsteiner lanceert merkcampagne Het Verschil
22-06-2017 | 11:26:00
Reclamebureau New Normal ontwikkelde de merkcampagne voor Warsteiner. De campagne wordt afgetrapt met een tv-commercial
Rituals laat reizigers ontspannen in hammam-abri
22-06-2017 | 08:44:00
De speciale hammam-abri is het resultaat van een samenwerking tussen Rituals, Vizeum, Posterscope en JCDecaux en is tot 28 juni te zien in de Van Baerlestraat in Amsterdam
Robbert van der Hulst Senior Insights Consultant M2Media
19-06-2017 | 11:32:00
Van der Hulst was Sr. Marketing & Business Intelligence-analist bij RTL en gaat sturing gaat geven aan het Insights-team
Fotografe Robin de Puy speelt hoofdrol in Spa campagne
14-06-2017 | 11:17:00
De film, The Purest Picture. Life through a Spa lens, vormt de basis van de online campagne van Spa waarmee het merk zijn visie in de puurste vorm wil uitdragen
NetBooster en Artefact bundelen krachten
13-06-2017 | 12:30:57
Zij vormen samen een wereldwijd online marketingbureau dat zich focust op strategische digitale marketingconsultancy met data en artificial intelligence als basis
Cas van Andel Managing Director Executive Alerts bij Meltwater
06-06-2017 | 16:05:00
Van Andel wordt in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor het uitbouwen van de Nederlandse Meltwateractiviteiten omtrent AI en machine learning
Mediaxplain* zet DOOH van JCDecaux in voor Aperol Spritz
06-06-2017 | 10:15:53
Mediaxplain* is inmiddels 5 jaar verantwoordelijk voor de optimalisatie van de mediastrategie van Aperol
MEC en Maxus + Helder fuseren tot een nieuw mediabureau met nieuwe naam en propositie
01-06-2017 | 20:12:00
GroupM brengt de wereldwijde operatie en teams van Maxus en MEC samen in een media-, content- en technologiebureau onder de wereldwijde leiding van MEC’s huidige CEO Tim Castree.
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef creatieve directie Publicis One
01-06-2017 | 18:14:00
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One
Gemeente Rotterdam kiest voor VHGK
01-06-2017 | 14:24:12
De opdracht, gegund na een Europese aanbesteding, omvat communicatie- en vormgevingsopdrachten
Omnicom Public Relations Group aan de slag voor overheid
01-06-2017 | 13:30:00
Omnicom Public Relations Group (OPRG) gaat cybersecurity onder de aandacht brengen in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie
[Column] Paola Cassone: We vertrouwen alleen onze drugsdealer
30-05-2017 | 13:16:00
We hebben een nieuw geloof nodig. Iets dat ons troost geeft, hoop en vertrouwen in de toekomst. Het hoeft niet per se wetenschappelijk waterdicht te zijn, maar het moet wel geloofwaardig klinken en vooral geen slecht nieuws bevatten, alleen goede bedoelingen. Een visie, een missie
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith en de toekomst van mediabureaus
18-05-2017 | 13:22:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk.
Initiative Tomorrow ontwikkelt campagne NS
18-05-2017 | 10:44:00
In de campagne van NS International, genaamd Retour, wordt de consument door Susan Smit meegenomen op reis
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
CEO Rik Ruts vertrekt bij UM
18-05-2017 | 09:45:00
Rik Ruts heeft besloten om na ruim vier jaar te vertrekken als CEO van mediabureau UM. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging
[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen
17-05-2017 | 11:48:29
Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder? Daar moet je bij zijn toch?
[Onderzoek] UM: Merken moeten inspelen op het moment van Nu
12-05-2017 | 13:16:00
In het tijdperk waarin consumenten een on-demand mindset hebben, moeten merken zich hieraan aanpassen om relevantie te bieden in het hier en nu
Wayne Parker Kent en MINI lanceren platform voor outdoor liefhebbers
12-05-2017 | 10:43:00
Het mediabedrijf Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI het online platform outdoor.manners.nl voor outdoor liefhebbers
ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert mondiale visie en merkidentiteit
12-05-2017 | 09:57:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, samen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk
Nivea schakelt FCB Amsterdam in voor moederdagcampagne
08-05-2017 | 11:08:00
Voor Moederdag heeft Nivea meer dan 40.000 van haar Silk Mousse-flessen aangepast tot knutselverpakking
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
SKO komt met verrijkte kijkcijferdataset
02-05-2017 | 16:30:00
Stichting KijkOnderzoek levert een nieuwe dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en tv kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
02-05-2017 | 13:24:00
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Leffe, Pearle, War Child
28-04-2017 | 09:33:00
Omdat veel pilsmerken op smaak nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, is er geen productgroep denkbaar waarin reclames zo onmisbaar zijn om de A status van het merk te bevestigen. Die vlieger gaat niet op voor het abdijbier van Leffe
The Media Exchange lanceert campagne op SoundCloud
25-04-2017 | 16:22:00
The Media Exchange heeft een eerste campagne gelanceerd op SoundCloud Nederland voor Mindshare's FBTO
Mediaxplain* aan de slag voor KWF Kankerbestrijding
24-04-2017 | 11:37:00
De activiteiten die Mediaxplain* gaat vervullen, zijn onder meer strategisch media-advies, mediaplanning en -inkoop
Branded content: het antwoord op adblockers!
14-04-2017 | 10:33:55
Branded content wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt
Pathé Thuis kiest voor MediaScience
12-04-2017 | 15:02:00
MediaScience gaat filmliefhebbers benaderen met korte boodschappen die ervoor zorgen dat meer mensen films gaan bestellen bij Pathé Thuis en huidige klanten vaker gaan bestellen
Sven Huberts Director of Strategic Growth at Isobar EMEA
12-04-2017 | 09:03:00
Huberts will be responsible for driving strategic growth opportunities for the EMEA region by working closely with the Dentsu Aegis Network Global Media Partnerships Team
[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
07-04-2017 | 13:34:00
Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx
Abovo Media twee keer nummer één in Emerce 100
07-04-2017 | 09:06:00
Abovo Media heeft in de categorie Mediabureaus van de Emerce 100 een gedeelde eerste plaats behaald en is in de categorie Tradingdeskbureaus verkozen tot onbetwiste nummer één met een waardering van 5,5 ster.
Wayne Parker Kent en Muriel Oonincx lanceren Famme Baby
06-04-2017 | 13:59:08
Famme Baby is op advies van mediabureau Mindshare gelanceerd in partnership met Unilevers babyverzorgingsmerk Zwitsal
[Column] Niels Langereis: Eén grote familie
06-04-2017 | 10:27:11
Als we kijken naar de Nederlandse media- en creatiebureaus valt me in ieder geval één ding op: hoe vaak er op dit moment gesproken wordt over integratie en specialisatie
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
06-04-2017 | 09:28:56
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
Aart Kok overleden
04-04-2017 | 15:40:00
Kok was, naast Head of Trading bij VivaKi eXchange, sinds 2005 verbonden aan Publicis Groupe/Starcom/ZenithOptimedia
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Centraal Beheer, ING, Nissan
03-04-2017 | 09:49:00
Onlangs lanceerde Centraal Beheer met veel bombarie een nieuwe themacampagne met bijhorende thematische TVC. Voor deze zoveelste (60e) commercial in de Even Apeldoorn bellen-serie werden wederom kosten nog moeite gespaard
[Cross Media Adverteerder 2017] Maarten Post over Hornbach
03-04-2017 | 09:13:00
Hornbach is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017, voorgedragen door ZIGT. Aan het woord is Maarten Post, marketing manager Hornbach Nederland.
Abovo Media lanceert Digital Brixx, bureau voor digital advertising
03-04-2017 | 07:02:00
Het digitale medialandschap heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Meer dan ooit is digital advertising een essentieel onderdeel van de crossmediale marketingmix
MediaScience lanceert internationale tulpencampagne
30-03-2017 | 10:20:00
MediaScience lanceert in samenwerking met Tulpen Promotie Nederland en Royal FloraHolland, een campagne om Hollandse tulpen te promoten, waarin micro-targeting een cruciale rol speelt
[Onderzoek] De jeugd vindt zichzelf een betere premier dan Mark Rutte
29-03-2017 | 12:28:00
Mediabureau Initiative heeft 300 millennials tussen 20 en 30 jaar oud hun opinie over politiek, technologie en media gevraagd en vergeleken met 300 generatie-x’ers tussen 40 en 50 jaar oud
ZIGT Cross Media Bureau 2017
23-03-2017 | 14:32:00
ZIGT heeft data, insights en creatie samengebracht om zo te dienen als uitgangspunt voor de briefing, waardoor er per definitie een crossmediale basis onder elk plan ligt.
EXACT kiest voor UM
23-03-2017 | 10:17:49
UM is zowel nationaal als internationaal verantwoordelijk voor de strategie, planning, inkoop en optimalisatie van de media-inzet
[Cross Media Case 2017] Isabelle Dacz over Appelsientje 100% Pure campaign
23-03-2017 | 09:31:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MEC Nederland is genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar.
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
22-03-2017 | 07:20:00
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
OBILytics en SyncKroon lanceren MediaRate: media-rating-platform op basis van social engagement
21-03-2017 | 15:55:00
Op basis van duizenden online berichten wordt door het systeem realtime een rating gegeven aan alle televisieprogramma’s die worden uitgezonden tussen 18.00 en 24.00 uur
Uitgesteld programma’s kijken: een uitkomst of een probleem?
19-03-2017 | 21:17:00
Wat is er nog fijner dan op een regenachtige zondagmiddag op de bank neer te ploffen en bij te komen van dat gezellige feestje van de avond ervoor?
[Cross Media Bureau 2017] Lodewijk Varossieau over SUPERREBEL
17-03-2017 | 14:17:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. SUPERREBEL is genomineerd voor Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Lodewijk Varossieau Creative Director bij SUPERREBEL.
Chantal Janzen en ZIGT: &C is taking over!
16-03-2017 | 17:23:00
Terwijl de partijen zich nu druk kunnen maken over het te vormen kabinet is op veel verkiezingsborden inmiddels een ander prominent gezicht te zien: Chantal Janzen met haar &C.
OBI4wan opent kantoor in Berlijn
16-03-2017 | 13:32:00
Het regionale kantoor is wereldwijd het tweede kantoor voor OBI4wan, naast het hoofdkantoor in Zaandam
[Cross Media Bureau 2017] Ruud de Langen over Mindshare
16-03-2017 | 11:55:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare is genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Ruud de Langen, CEO van Mindshare Netherlands
AkzoNobel kiest voor The online company
16-03-2017 | 06:38:08
AkzoNobel Decorative Coatings, moederbedrijf van Flexa en Sikkens gaat samenwerken met The online company. The online company gaat het digital team van AkzoNobel zowel strategisch als operationeel ondersteunen
Abovo Media werkt voor Weber
15-03-2017 | 06:22:00
BBQ-specialist Weber kiest Abovo Media voor zijn voorjaarscampagnes.
Reclame is dood, lang leve branded content!
13-03-2017 | 14:58:00
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging.
Ninja Warrior en Pattex bundelen krachten op SBS6
09-03-2017 | 23:29:00
Het internationale format Ninja Warrior waarvan de Nederlandse versie vanaf donderdag 9 maart 20:30 uur op SBS6 wordt uitgezonden, wordt op een creatief verrassende wijze omarmd door Pattex
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
Mud Masters kiest voor RLVNT en Clickdistrict
08-03-2017 | 09:48:00
Zowel op het gebied van media als creatie, kiest Mud Masters voor samenwerking met RLVNT en Clickdistrict
Jesper Schrijen, Amber Verburg en Nivine de Mönnink naar M2Media
28-02-2017 | 19:15:00
M2Media verwelkomt drie nieuwe collega’s. Dit zijn Jesper Schrijen, Amber Verburg en Nivine de Mönnink. Zij komen het MT100 nummer 1 media- en marketingbureau versterken.
[Interview] Pablo van den Berg over Yune en IPG Mediabrands
28-02-2017 | 16:25:00
Begin dit jaar werd Yune overgenomen door IPG Mediabrands. Wij spreken Pablo van den Berg, Managing Director van Yune.
Letgo kiest voor Mindshare
28-02-2017 | 11:16:50
Letgo, een nieuwe app om gebruikte spullen te kopen en verkopen in je eigen buurt, heeft Mindshare gekozen na een bureau-oriëntatie
[Vacatures] Publicis One zoekt Programmatic Consultant
26-02-2017 | 23:24:00
In deze functie werk je met data en techniek, gekoppeld aan content. Je werkt volledig geïntegreerd binnen de verschillende klantenteams.
[Commercial Review] Maurice van Susante: Heineken, Peugeot, Barbie
22-02-2017 | 10:23:00
Het absolute pareltje op videogebied van de afgelopen periode is de laatste commercial van Heineken. Storytelling, detail, humor en een Nederlandse signatuur spatten ervanaf
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
Abovo Media verzorgt mediastrategie Halfords
20-02-2017 | 08:52:05
De eerste stap in de vernieuwde mediastrategie is het toepassen van doelgroepsegmentering voor de folderverspreiding
[Column] Ruud Verheijen: Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer
19-02-2017 | 23:36:00
Toegegeven. Ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik de presentatie van Dick van der Lecq zag op het MWG Congres. En al even hilarisch was de reactie van Diederik Breijer. De vorm is leuk. Maar de inhoud is natuurlijk verschrikkelijk.
H&M kiest wederom voor MediaCom
15-02-2017 | 22:02:39
H&M heeft in Nederland de samenwerking met Mediacom hernieuwt voor de mediastrategie en -inkoop
Bavaria kiest voor MEC Wavemaker als global partner voor social media en digitale activaties
13-02-2017 | 16:49:00
MEC Wavemaker is blij om bekend te kunnen maken dat Bavaria voor hen heeft gekozen als Global partner op het gebied van Social Media en digitale activatie voor hun portfolio van merken.
Milieudefensie kiest Abovo Media
13-02-2017 | 10:31:09
Abovo Media verzorgt de media voor de campagne Bescherm de natuurbeschermer van Milieudefensie
Sandra Hofstede Managing Director MediaScience
10-02-2017 | 16:26:00
Sandra is een ervaren digitale ondernemer met 18 jaar digitale- en 10 jaar ondernemerservaring
Floris Kok Managing Director PHD Nederland
07-02-2017 | 20:26:00
Floris Kok volgt Patrick Molleman op, die eerder deze maand benoemd is tot CEO van OmnicomMediaGroup
Abovo Media werkt voor 7 provincies
05-02-2017 | 22:46:00
Namens zeven provincies organiseerde de provincie Zuid-Holland de Europese aanbesteding voor het inkopen van de benodigde media. Abovo Media won.
Abovo presenteert zich in nieuwe campagne
03-02-2017 | 11:41:00
Het mediabureau Abovo Media lanceert de campagne 'Eigenzinnig'. Met deze campagne wil het bureau in één woord uitstralen waar zij voor staat: onafhankelijk, doordacht en een tikje eigenwijs
Mediaxplain* werkt voor Duits Verkeersbureau
03-02-2017 | 10:47:00
Het Duits Verkeersbureau heeft Mediaxplain* gekozen als PR partner
Turner dendert voetbalmarkt op met investering in COPA90
02-02-2017 | 11:18:00
Turner International's Digital Ventures & Innovation Group kondigt een investering aan in het moederbedrijf van het mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM), COPA90
SpotX: Groeiend aantal private-marketdeals creëert nieuw vak in de ad-techindustrie: de programmatic matchmaker
31-01-2017 | 23:18:00
Naast de aanhoudende groei van programmatic video-advertising neemt ook de vraag naar curated marketplaces binnen private-marketdeals toe
[Interview] Ruud Verheijen en Hidde Zwaagstra over MEC
31-01-2017 | 18:36:00
Hidde Zwaagstra, business development director bij MEC is per 1 januari 2017 met pensioen. We spreken hem en zijn opvolger Ruud Verheijen
Tweede Kamerverkiezingen 2017: de race om aandacht op LijstTracker.nl
31-01-2017 | 17:30:00
LijstTracker meet exact hoe vaak en hoe lang lijsttrekkers in beeld zijn
Nederlands MediaNetwerk bereidt lancering Engelstalige website voor
28-01-2017 | 15:13:00
Nederlands MediaNetwerk heeft de lancering van een Engelstalige website in voorbereiding. Naam van de website wordt Dutch Creative Industry.
Nieuw adviesbureau: PBLCO
26-01-2017 | 09:28:20
Het bureau komt voort uit een fusie tussen Dietz Dröge & van Loo (DDvL), Smeets Stuger & de Vries (SSdV) en voormalig zelfstandig adviseur Taco Juriaanse
Just Entertainment verwerft distributierechten Planet Earth II
24-01-2017 | 13:25:00
Tien jaar na het verschijnen van de bekroonde BBC-natuurdocumentaire Planet Earth, verzorgt Just Entertainment de distributie in de Benelux van de tweede serie
[Column] Roupert Muller: Me(di)a culpa
24-01-2017 | 10:55:50
Wij zijn nog altijd verantwoordelijk voor het onderscheiden van feit en fictie als het gaat om wat wij zien, lezen en horen. Zijn wij in staat om de tijd te nemen om echt aandacht te geven aan wat er om ons heen gebeurt?
Patrick Molleman CEO Omnicom Media Group Netherlands
23-01-2017 | 15:40:00
Effective immediately, Omnicom Media Group EMEA, represented by regional CEO, Colin Gottlieb, has decided to appoint Patrick Molleman as its new CEO to run the Netherlands operation.
[Onderzoek] Slechts helft Nederlanders vertrouwt vergelijkingssites
16-01-2017 | 15:32:00
De bekendste vergelijkingssite is Kieskeurig.nl, bekend bij 84 procent van de Nederlanders
Havas Lemz helpt Longfonds in strijd voor gezonde lucht
16-01-2017 | 12:21:00
Havas Lemz en Partout digital native agency ontwikkelden samen met het Longfonds een geïntegreerde campagne, die het onzichtbare gevaar van vervuilde lucht zichtbaar maakt
Stroom werkt voor De Vakantiediscounter
15-01-2017 | 16:05:00
Online reisaanbieder De VakantieDiscounter schakelt Stroom in voor haar mediastrategie en –inkoop.
Mindshare: Spotify en impact radiocampagnes
12-01-2017 | 12:47:00
Mindshare presenteert de resultaten van een onderzoek naar de toegevoegde waarde van Spotify in de radio-mix.
Candid Group neemt mediabureau Stroom over
10-01-2017 | 12:39:00
Het Rotterdamse Stroom Mediacommunicatie maakt per direct onderdeel uit van de Amsterdamse Candid Group. Met de overname hebben opnieuw twee onafhankelijke mediapartijen zich verenigd.
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
[Column] Harm Jaap Hartmans: Artificial Intelligence - What a Beautiful World!
07-01-2017 | 22:44:00
Zo rond de jaarwisseling is het een mooie tijd om lijstjes op te maken en trends te signaleren. Enkele weken geleden publiceerden onze internationale collega’s een trendrapport over artificial intelligence (AI).
T-Mobile kiest voor Anomaly en Initiative
06-01-2017 | 09:27:00
T-Mobile kiest voor Anomaly als nieuw reclamebureau. Het Amsterdam bureau volgt hiermee Etcetera op. Naast de keuze voor een nieuw reclamebureau heeft T-Mobile ook een nieuw mediabureau gevonden in Initiative
IPG Mediabrands neemt content marketing bureau Yune over
05-01-2017 | 07:50:00
Content Marketing Bureau YUNE sluit zich aan bij IPG Mediabrands Nederland, eigendom van Interpublic Group en de mediaholding van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u. Yune is in 2007 opgericht door Pablo van den Berg en Robert Doggers.
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
03-01-2017 | 11:43:01
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
BBC Worldwide kiest Mediaxplain* voor aftrap nieuw seizoen hitserie Sherlock
30-12-2016 | 14:21:00
Het Britse BBC heeft na een bureau-oriëntatie mediabureau Mediaxplain* voor haar media-activiteiten gekozen
Nieuwsjaar 2016: Mediabureaus
30-12-2016 | 07:56:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een overzicht van het belangrijkste mediabureaunieuws van 2016
Starcom wint Fiat Chrysler account
29-12-2016 | 10:49:00
Fiat Chrysler heeft Starcom aangewezen als mediabureau voor de planning en buying activiteiten, het account komt van Maxus
De 15 grootste mediatransfers van het jaar 2016
22-12-2016 | 19:07:00
Ook in 2016 transfereerden wij ons weer suf in de mediawereld. Deze 15 transfers waren het meest opvallend.
[Vacatures] MediaScience zoekt een social media specialist
21-12-2016 | 11:33:00
Ben jij bezeten van social media en kun je dus geen dag zonder Facebook, Instagram en Snapchat? Heb je ook nog eens ervaring binnen social advertising? Dan zijn we op zoek naar jou!
[Forum] Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
18-12-2016 | 22:35:00
De wereld van media- en reclamebureaus verandert razendsnel. Ze begeven zich op elkaars terrein, schurken tegen elkaar aan en ondertussen dendert innovatie voort. Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
In 5 stappen naar een mobielvriendelijk website design
16-12-2016 | 14:45:00
In de trein check ik Facebook, Instagram en mijn e-mail. Dan schiet mij te binnen dat ik eigenlijk nog een nieuwe sportbroek moet bestellen. Ik begin in mijn browser te Googlen en bekijk de organische en Shopping resultaten.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
Haribo kiest voor Mindshare
14-12-2016 | 09:32:00
Haribo start een samenwerking met mediabureau Mindshare voor de overall mediastrategie, planning en inkoop
Eén salesbedrijf voor CS Digital Media en MMD
13-12-2016 | 14:10:00
De nieuwe salesafdeling is gevestigd in Landsmeer en komt onder leiding te staan van Herman ten Cate en Danny van Beek
[Column] Roupert Muller: Het jaar 2016
13-12-2016 | 13:22:00
De voorspellingen en terugblikken worden weer volop uit de kast getrokken en eerlijk gezegd is dat voor de tijd van het jaar ook gewoon relevant. Ook ik waag me aan een soort terug- en vooruitblik
[Commercial Review] Marlies Mols: Reaal, de Consumentenbond, Ben
12-12-2016 | 13:29:00
De consument centraal. Geef hem het heft in handen, laat hem spreken en voedt hem op, moeten onderstaande merken gedacht hebben
[Interview] Kees Verbeek (Abovo Media): "Wij besteden het geld van onze klanten alsof het ons eigen geld is"
12-12-2016 | 10:37:00
Abovo Media zien de groei op alle offline media tot stilstand komen. Het mediabureau uit Hoorn zet daarom volop in op digitaal. En op creatie natuurlijk. We spreken Kees Verbeek, eigenaar en directeur van Abovo Media
[Forum] Hoeveel creatie kunnen mediabureaus zinvol naar zich toetrekken?
11-12-2016 | 13:10:00
Mediabureaus gaan zich steeds meer op creatie richten. Ze ontwikkelen creatieve concepten, houden zich bezig met online- en steeds vaker ook offline creatie, nemen creatieven in dienst of richten zelfs complete creatieve afdelingen op.
[Interview] René Zeedijk over MediaScience, digital marketing en creativiteit
09-12-2016 | 14:31:00
Wij spreken René Zeedijk, managing partner van MediaScience en nummer 82 in DeMedia100.
[Interview] Martin de Boer over de marketingstrategie van Corendon
09-12-2016 | 13:19:00
Corendon opereert in de zeer competitieve reismarkt. Wij spreken Martin de Boer, Marketing Director bij Corendon
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Initiative: Bereiksonderzoeken groeien langzaam naar elkaar toe
09-12-2016 | 11:48:00
Alle bereiksonderzoeken in kaart gebracht door mediabureau Initiative