Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1888484

Daan Versteeg Managing Director DAN DNA
19-09-2018 | 10:44:00
Daan Versteeg is gestart als Managing Director bij DAN DNA, de data-unit van Dentsu Aegis Network. Hij volgt Walter Flaat op
Roorda introduceert Rij MONO, fiets MONO
14-09-2018 | 12:43:16
De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten doorkomen
Mediaxplain* nieuwe mediapartner John West
14-09-2018 | 09:12:20
Visconservenleverancier John West heeft Mediaxplain* verantwoordelijk gesteld voor zijn mediastrategie, -planning en –inkoop
Abovo Media genoemd in RECMA-rapport
14-09-2018 | 08:53:00
Als enig onafhankelijk mediabureau heeft Abovo Media dit jaar voor het eerst een plaats ingenomen in het RECMA-rapport
Wayne Parker Kent verhoogt bureaucommissie naar 20 procent
13-09-2018 | 08:54:00
Het mediabedrijf haakt in op de stap van Ster en RTL om de bureaucommissie van vijftien procent te schrappen
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Campaign Manager Digital & Trading
07-09-2018 | 08:51:00
Abovo Media is op zoek naar een fulltime Campaign Manager die verantwoordelijk is voor het optimaliseren van de advertentieomzet voor onze klanten
[DDA] Digitale industrie groeit hard
03-09-2018 | 10:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro
Ronnie van Briemen head of trading Dentsu Aegis Network
27-08-2018 | 17:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
[Vacatures] Wavemaker zoekt Stagiair Social Media
20-08-2018 | 11:35:00
In ons socialmediateam speel je een belangrijke rol. Je mond dichthouden is er niet bij. Je werkt nauw samen met alle betrokkenen binnen het social en sreatieve team aan contentkalenders en de tofste activaties
[Vacatures] Wavemaker zoekt Stagiair Influencer Marketing
20-08-2018 | 11:20:00
Als stagiair Influencer Marketing speel je samen met de Influencer Marketing managers een belangrijke rol in de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes van A-Z. Dit houdt in dat je nauw betrokken bent bij projecten, creatieve brainstorms en videoshoots
[Vacatures] Wavemaker zoekt Data Analist Media
20-08-2018 | 10:50:00
Als data-analist media verricht je ondersteunende werkzaamheden aan de Client Lead en Client Manager. De Client Lead en de Client Manager staan aan het begin van ieder mediaplan en de bijbehorende mediastrategie
[Vacatures] Abovo Media zoekt Media Planner
20-08-2018 | 08:50:00
Kan jij razendsnel briefings interpreteren? Media data en doelgroepen analyseren? Plannen maken en die naadloos in de algehele aanpak integreren? Campagnes monitoren, optimaliseren en evalueren?
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Digitial Creative/Copywriter
15-08-2018 | 09:46:00
WAVEMAKER zoekt een digital en social savy creative die in staat is om zowel online als offline onderscheidende en spraakmakende campagnes en content te creëren
[Vacatures] MediaCom zoekt een stagiair Social Advertising
15-08-2018 | 09:31:49
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Stagiair Social Advertising. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van social advertisingadvies, -planning en -uitvoer
[Vacatures] MediaCom zoekt een AV Buyer
15-08-2018 | 09:23:00
De AV Buyer is verantwoordelijk voor de inkoop, optimalisatie en evaluatie van tv-, radio- en onlinevideo zendtijd voor campagnes van de klanten van MediaCom
Onlinecampagne voor Randstad door Yune
13-08-2018 | 10:27:49
De onlinecampagne bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube en de socialmediakanalen en website van Randstad
[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op
07-08-2018 | 14:27:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally
03-08-2018 | 08:46:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg vs. Ben, Calvé en Peijnenburg, Adidas e.v.a.
30-07-2018 | 09:39:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
Herstructurering bij Publicis One
25-07-2018 | 11:37:00
Publicis One organiseert zich in België en Nederland steeds nadrukkelijker rond grensoverschrijdende accounts. Deze krachtenbundeling leidt tot meer samenwerking tussen de tien labels en tussen de Belgische en Nederlandse landenvestiging
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Vacature] IPG Mediabrands zoekt recruiter
24-07-2018 | 14:01:35
Als recruiter vervul je een dynamische rol binnen onze organisatie waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan het werven van nieuw talent
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt Trainee Business Analyst, Finance & Controlling
24-07-2018 | 12:37:00
De Trainee Business Analyst, Finance & Controlling is werkzaam binnen het Shared Service Center van Mediabrands Netherlands. De Trainee Business Analyst rapporteert aan de Controller
Ariaen de Jong directeur MWG
24-07-2018 | 10:50:00
Brancheorganisatie MWG heeft vanaf 1 oktober aanstaande een nieuwe directeur: Ariaen de Jong. Na ruim acht jaar bij RTL te hebben gewerkt als communicatiemanager B2B, stapt ze over naar MWG
L’Oréal van Zenith naar OMD
23-07-2018 | 10:54:00
OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online en offline campagnes voor haar rekening nemen
Dentsu Aegis Network Benelux krijgt Melanie Vermolen als Business Development Director
17-07-2018 | 15:27:09
Michael Nederlof volgt Vermolen per direct op als Managing Director van Vizeum Nederland, onderdeel van Dentsu Aegis Network
Mediaxplain* aan de slag voor Vemedia
13-07-2018 | 13:30:02
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* werkt voor consumer healthcare bedrijf Vemedia, producent van merkproducten als Valdispert, Vision en Roter
[Vacatures] Abovo Media zoekt grafisch ontwerper
10-07-2018 | 13:40:00
Als grafisch ontwerper ben je verantwoordelijk voor het vertalen van strategie naar beeld, vorm en concept en werk je samen met onze strategen, designers en copywriter en art director
[Vacatures] Abovo Media zoekt backend developer
10-07-2018 | 12:19:00
Als backend developer ben je verantwoordelijk voor het bouwen en onderhouden van de sites en shops van onze klanten
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Account Director
10-07-2018 | 12:09:00
Als Account Director ben je onder andere verantwoordelijk voor het opbouwen, onderhouden en proactief benaderen van klantrelaties en prospects
[Vacatures] Abovo Media zoekt senior SEA- en PPC-specialist
10-07-2018 | 12:02:00
Heb je kennis van advertentie-optimalisatie? Krijg je energie bij het opzetten van SEA-campagnes? Vind je het leuk om klanten te adviseren? Houd jij de laatste SEA-trends en -ontwikkelingen bij?
Local Planet versterkt internationaal team
10-07-2018 | 10:00:21
Local Planet, een netwerk van mediabureaus, heeft als antwoord op de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers, haar internationale team verder uitgebreid
[Column] Folkert Langeveld: Ben je wel zo goed als je denkt?
09-07-2018 | 09:11:47
Een gebrek aan zelfreflectie is een gapend gat in iemands karakter. Het is een enorm gebrek als je jezelf niet van een afstand kunt bekijken en in die reflectie je eigen zwakheden kunt waarnemen en onder woorden kunt brengen
[Vacatures] Initiative zoekt Digital Campaign Manager
05-07-2018 | 11:31:00
Initiative Nederland is onderdeel van een wereldwijd media- en communicatienetwerk. Voor het digitale team is Initiative op zoek naar een Digital Campaign Manager
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ongeloofwaardig Iglo, dito Côte d’Or en tomatenkunst van Looye
05-07-2018 | 10:05:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
Jos Wolsing van Zenith naar WindShareFund
03-07-2018 | 16:41:57
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications
MediaCom maakt YouTubekanaal voor PlayStation
02-07-2018 | 09:14:00
Met het YouTubekanaal For The Players wil Sony PlayStation het meest relevante platform voor gamers in Nederland worden
Nestlé kiest voor THRIVE van IPG Mediabrands
29-06-2018 | 13:08:00
Nestlé Nederland, met onder meer merken KITKAT, Nescafé en Maggi, en NESPRESSO hebben unaniem gekozen voor THRIVE van IPG Mediabrands als nieuwe mediabureaupartner
[Commercial Review] Alexander de Ruwe: trouwen met Björn Borg, Liptons regendans, DIY met Centraal Beheer
25-06-2018 | 10:36:00
Wauw! Wat een initiatief van Björn Borg. Blockchaintechniek gebruiken zodat mensen, ongeacht hun voorkeur of waar ze wonen, met elkaar kunnen trouwen. Dit initiatief voelt helemaal goed. Het klopt
MediaCom lanceert media first campagne voor Volkswagen up! beats
21-06-2018 | 08:53:00
Met behulp van dynamische digital OOH heeft Volkswagen up! Beats concertgangers op de route naar en vanaf de concertlocatie getarget
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
[Vacatures] MediaCom zoekt Social Creative
14-06-2018 | 10:38:30
MediaCom is voor haar snel groeiende contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Social Creative
[Vacatures] MediaCom zoekt contentstrateeg
14-06-2018 | 08:53:00
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een contentstrateeg
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Strategy Director
07-06-2018 | 11:22:00
WAVEMAKER is een Media- & Creative Content Agency en verzorgt het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en merken
[Vacatures] MediaCom zoekt Social Advertising Specialist
06-06-2018 | 10:53:31
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Social Advertising Specialist
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Sr. Influencer Marketing Manager
06-06-2018 | 08:50:00
WAVEMAKER zoekt een Senior Influencer Marketing Manager die in staat is om creatieve influencer strategieën voor klanten op te zetten en uit te voeren
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 | 11:35:34
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Mindshare wint Value Zipper Cup
04-06-2018 | 09:05:12
11 mannen- en 8 vrouwenteams van mediabureaus als Mindshare, UM, Havas, Abovo Media, iProspect, Mediaxplain* en Mediacom gingen de strijd met elkaar aan
Jack Daniel’s en Storyboard verlengen samenwerking
31-05-2018 | 11:55:00
Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft het contract met mediabedrijf Storyboard verlengd tot 2019. De bedrijven zijn content partners sinds 2011 en gaan met deze verlenging het zevende jaar in
Onno Seelen COO IPG Mediabrands, Aschwin de Bruijn Managing Director Magna
31-05-2018 | 09:41:00
Seelen gaat als COO onderdeel uitmaken van het directieteam van IPG Mediabrands, verder bestaande uit Diederik Breijer (CEO) en Olaf Bal (CFO)
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Media Executive
31-05-2018 | 09:29:19
Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Dan komt dat goed uit!
[Vacature] WAVEMAKER zoekt Media Specialist
30-05-2018 | 12:28:00
WAVEMAKER is het mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en content strategieën
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 11:29:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
Sanoma trots op bijdrage aan AMMA award Beste Mediastrategie
18-05-2018 | 11:03:00
Winst was er voor Menzis met de inzending van Mindshare voor de beste media strategie met de case: 'Mens wat ben je mooi als je probeert'. In het verlengde van de thema campagne, ontwikkelde Sanoma activerende branded content
Abovo ontvangt als eerste fullservice mediabureau het ddma privacy waarborg keurmerk
18-05-2018 | 09:55:00
Abovo Media heeft van DDMA het Privacy Waarborg Keurmerk ontvangen. Organisaties die het keurmerk mogen voeren, respecteren de privacywetgeving en gaan zorgvuldig en transparant om met dataverwerking en persoonsgegevens
Monique Benda HR directeur Dentsu Aegis Network
17-05-2018 | 13:10:01
Monique Benda is gestart als Human Resources Director bij Dentsu Aegis Network Nederland. Benda gaat onderdeel uitmaken van het managementteam en rapporteren aan CEO Julius Minnaar
[Vacatures] Mediacom zoekt Creative Director
16-05-2018 | 21:51:00
MediaCom is voor haar prijzen winnende contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Creative Director. Wij zoeken een senior creatief die enthousiast wordt van social formats, content marketing programma’s en slimme concepten
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB
16-05-2018 | 09:01:00
Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
14-05-2018 | 12:07:38
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States
IPG Mediabrands en The Next Ad gaan langdurige relatie aan
14-05-2018 | 11:42:00
IPG Mediabrands Nederland slaat de handen ineen met The Next Ad op het gebied van social advertising
Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO
08-05-2018 | 09:35:36
De fintech zal te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken
Candid Group en Pervorm bundelen krachten
08-05-2018 | 08:48:36
Candid Group en digitaal marketingspecialist Pervorm gaan een strategische samenwerking aan. Het doel is te profiteren van elkaars specialisaties en expertises
Abovo Media drie keer nummer 1 in Emerce100
07-05-2018 | 11:01:38
Het mediabureau behaalde in de sectoren Mediabureaus, Tradingdesk Bureaus en Tradingdesk de nummer 1-positie
[Column] Folkert Langeveld: De moderne creatief
01-05-2018 | 14:50:22
Een moderne creatief zal meer dan ooit moeten accepteren dat hij of zij in een kader moet werken. Een kader dat beperkingen schept en dat kader heet media. De verregaande versplintering van het medialandschap heeft het uitdagender gemaakt om de verschillende mediatypes te begrijpen
[Interview] Michiel Veugelers over zijn nieuwe rol binnen IPG Mediabrands
01-05-2018 | 10:50:00
Michiel Veugelers, inmiddels 14 jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven
Michiel Veugelers marketingcommunicatiemanager IPG Mediabrands Netherlands
01-05-2018 | 10:33:00
De nieuwe functie is gecreëerd om de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven verder te professionaliseren
[Column] Paola Cassone: Groei ligt op straat
01-05-2018 | 09:31:11
Groeien. Welk merk wil dat niet? Het is mij nog nooit gebeurd dat een marketeer tegen mij zei: “Eigenlijk zijn we al groot genoeg, we gaan nu een paar jaar rustig aan doen.” Nee, er is altijd een niche waarin merken willen groeien. In onze cultuur is het principe geworteld dat stilstaan per definitie achteruitgang is
[Vacatures] MediaCom zoekt Digital Communications Planner
26-04-2018 | 13:30:37
De Digital Communication Planner is primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling van geïntegreerde communicatieplannen, het optimaal verlopen van de processen en voor de klanttevredenheid van een klantenpakket
[Vacatures] MediaCom zoekt Investment Executive
26-04-2018 | 13:21:00
Als Investment Executive werk je in het Investment & Buying team en rapporteer je rechtstreeks aan de Investment Director
Mediaxplain* start influencermarketingbureau XMPLE
26-04-2018 | 12:08:06
Omdat XMPLE onderdeel is van Mediaxplain* ontstaat de mogelijkheid om influencermarketing te integreren in de algehele mediastrategie
[Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
26-04-2018 | 09:43:00
De boodschap dat de Ohra-app handig en snel is, komt goed over en een glimlach helpt daarin ook zeker. Zelf hou ik altijd van de kleine details: de paarse Crocs, Patience op een computer uit 1980, de “et cetera, et cetera” en meer. Wat ik alleen niet begrijp, is dat een groot deel van de oude commercial ook is meegenomen in de nieuwe
[Forum] Branded content: 4 inspirerende branded content cases
20-04-2018 | 10:47:00
Wekenlang hebben we inspiratie mogen ontvangen van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen. Tot slot delen de panelleden hun favoriete branded content cases met ons
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: langetermijnMastercard, campagne Broodnodig? en satire met Amsterdenim
05-04-2018 | 12:48:56
Reclame voor brood. Niet een aanbieding, nieuw product of onderzoeksresultaten, maar een ode aan brood. Is dat nodig zou je denken, zeker wanneer je de cijfers erbij pakt: we eten gemiddeld 4 boterhammen per dag per persoon. Is het werkelijk nodig om een mediacampagne te starten?
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Executive
04-04-2018 | 17:36:09
Als Communications Executive werk je in een Communications Team en werk je samen met de Communications Planner aan de uitvoering van digitale en mediaplannen. Tevens manage en monitor je digitale campagnes
Mediaxplain* werkt voor Baderie
03-04-2018 | 18:20:00
Mediaxplain* gaat vanaf heden aan de slag voor Baderie. Tijdens een bureaupitch wist Mediaxplain* Baderie te overtuigen.
WAVEMAKER werkt voor Louwman Group
03-04-2018 | 12:49:00
WAVEMAKER is het nieuwe mediabureau van de Louwman Group; onder meer Toyota, Suzuki, Lexus
[Column] Folkert Langeveld: Beste Folkert, hoe hebben we u geholpen?
03-04-2018 | 11:11:31
Als Ziggo mij een herinnering stuurt omdat ik hun call center nog niet heb gewaardeerd, is dat nog wel een fijne klantervaring? Als iemand aan mij vraagt: “Vind je me eigenlijk wel aardig?”, vind ik diegene vaak al iets minder aardig
Vincent Siegelaar Head Digital Trading GroupM
03-04-2018 | 09:36:00
Zijn focus komt te liggen op het verder optimaliseren van samenwerking tussen publishers, adverteerders de GroupM mediabureaus
[Forum] Branded content: Van logo tot memory structure
30-03-2018 | 15:49:00
Dat de afzender van branded content te allen tijde bekend moet zijn is een gegeven voor het panel van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen
[Cross Media Adverteerder 2018] Jos van den Bergh over Renault
28-03-2018 | 16:02:00
Renault is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het jaar 2018, voorgedragen door OMD. Aan het woord is Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie bij Renault
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
Tele2 Cross Media Adverteerder van het jaar 2018
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 | 12:14:00
Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content & Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company
[Column] Paola Cassone: De waarde van babbelen
27-03-2018 | 11:08:44
Wat mij opvalt is dat hetzelfde nieuws uiteenlopende reacties kan opwekken bij individuen van dezelfde leeftijd, opleiding, sociale klasse, levensfase en levensstijl. Dit is bepaald niet wat de traditionele segmentatiemodellen voorspellen en dit zou kunnen verklaren waarom de meeste voorspellingen over – om maar iets willekeurigs te benoemen – verkiezingen of referenda er steeds meer naast zitten
[Cross Media Bureau 2018] Thijs Muller over Havas Media
23-03-2018 | 08:52:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO Havas Media Group Netherlands
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Amsterdamse Grolsch, LOTTO slaat de plank mis en KARWEI doet 't anders
22-03-2018 | 16:25:25
Ik moet jullie van tevoren misschien even waarschuwen, want ik werd nogal chagrijnig van de video’s die ik ging bespreken. Misschien heeft het met de snijdende oostenwind te maken, misschien word ik een ouwe zuurpruim. Ik weet het niet, maar pas bij de derde commercial kroop ik weer een beetje uit het dal
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
[Cross Media Vrouw 2018] Nathalie Peters
22-03-2018 | 05:45:00
Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. Wij spreken haar
[Cross Media Bureau 2018] Roland Teerenstra over OMD
22-03-2018 | 04:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. OMD is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Roland Teerenstra Managing Director bij OMD Nederland
[Cross Media Bureau 2018] Rogier Bruggeman over ZIGT
19-03-2018 | 17:18:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. ZIGT is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Rogier Bruggeman, directeur bij ZIGT
Hein van der Wielen Head of Digital Partnerships GroupM
19-03-2018 | 16:13:00
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale- en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team
[Cross Media Case 2018] Sanne Halff over de introductie van nieuwe Kia Picanto
19-03-2018 | 08:35:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media stuurt De nieuwe Kia Picanto; Start je avontuur in als Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Sanne Halff, Communications Director bij Havas Media
Saints & Stars kiest Abovo voor crossmediale campagne
16-03-2018 | 10:14:00
Saints & Stars, een nieuw premium fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Saints & Stars heeft de eerste boutique gym geopend in Amsterdam
Mindshare Cross Media Bureau van het Jaar 2018
13-03-2018 | 16:42:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare is Cross Media Bureau van het Jaar 2018
[Vacatures] MediaCom zoekt Senior AV Planner
13-03-2018 | 14:33:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
Mindshare: DOOH waardevolle toevoeging in de mediamix
08-03-2018 | 12:05:00
Kinetic en Mindshare hebben voor het eerst Digital Out-of-Home van Exterion Media toegevoegd aan de total videostrategie voor MediaMarkt
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ford pakt uit/in, op zoek met Sixt, 999 treden met Range Rover
07-03-2018 | 09:36:00
We trappen af met een grensverleggende uiting, van Ford. Want deze Amerikaanse automobielbouwer heeft een kleine SUV gemaakt die zich met haar gepassioneerde “Go further” weinig schijnt aan te trekken van grenzen
JWT en Opel lanceren wervingscampagne om meer vrouwelijke autoverkopers aan te trekken
05-03-2018 | 11:47:24
Slechts 4 procent van de autoverkopers in het Opel-dealernetwerk is vrouw. Om meer diversiteit op de werkvloer te creëren is Opel, samen met partner Randstad, een experimentele campagne gestart
Pech voor Freek Vonk in commercial Reaal
05-03-2018 | 10:30:00
Freek Vonk speelt weer een opvallende rol in de nieuwe commercials van verzekeraar Reaal, ontwikkeld door reclamebureau Etcetera
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Director
01-03-2018 | 11:05:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Paola Cassone: Het hogere doel
27-02-2018 | 16:23:01
Bekende voorbeelden van purpose-marketing zijn Dove (real beauty), Always (like a girl) en Libresse (not my period). Van deze merken is bekend dat hun purpose-strategie de verkopen goed heeft gedaan, maar die de groei is op een vrij lange termijn gemeten
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
[Interview] Joey Hullegie en Jasper Admiraal over de samenwerking tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars
26-02-2018 | 09:51:00
Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative, heeft een brandedcontentsamenwerking bewerkstelligd tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars. We spreken over het project met creatief directeur Joey Hullegie en directeur business development Jasper Admiraal, beiden werkzaam bij Initaitive Tomorrow
MediaScience door het land met inspiratietour
22-02-2018 | 10:29:00
MediaScience tourde een week lang met een 9 meter lange Airstreamer waarin klanten werden ontvangen door Nederland
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
Mediaxplain* zet in op video met overname Zelfspot
20-02-2018 | 13:36:00
Zelfspot is inmiddels volledig geïntegreerd in de dienstverlening van Mediaxplain*. Daarmee is de doorlooptijd tussen concept, creatie en livegang in media geminimaliseerd
IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam
15-02-2018 | 13:56:01
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam
[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?
15-02-2018 | 09:31:46
Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van marcom- en media-experts
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
14-02-2018 | 13:02:00
De R van relevantie zit hem in de uitroeptekens en de schreeuwerigheid. Zo is de headline van NU.nl, "Voorlopig geen schaatsweer", niet zo sexy als "Schaatsen? Vergeet het maar!" (AD.nl) of "Rijk dankzij de Bitcoin? Kijk uit!"
Helden Media contentpartner van TeamNL tijdens Olympische Spelen
09-02-2018 | 12:16:08
Helden Media, het mediabedrijf van Barbara Barend, is als contentpartner van TeamNL tijdens de Olympische Spelen verantwoordelijk voor de contentstrategie en de creatie en productie van een groot deel van de content van TeamNL
Initiative en Publicis One maken campagne Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar
08-02-2018 | 15:35:19
Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar, is een initiatief van het Ministerie van VWS
[Interview] Marijn Deurloo over automated data en Ortec
07-02-2018 | 12:06:19
Eind vorig jaar kondigde Havas Media een samenwerking aan met Ortec, een aanbieder van optimalisatiesoftware en analyseoplossingen, om real-time automated data te verkrijgen. Wat is Ortec precies voor bedrijf en wat gaan ze voor Havas doen? We vragen het Managing Partner Marijn Deurloo
[Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
07-02-2018 | 11:19:00
In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari was het tijd voor de Superbowl. Niet alleen sportief het hoogtepunt van de VS, maar ook voor Amerikaanse adverteerders het allerbelangrijkste en allerduurste moment. Adverteerders pakken hier dus altijd uit. Wat mij betreft is de winnaar dit jaar Tide
Initiative regelt samenwerking Hans Anders met Johan Nijenhuis' film Mannen van Mars
06-02-2018 | 17:27:57
Initiative Tomorrow ontwikkelde voor Hans Anders een contentsamenwerking met de film Mannen van Mars, waarin ze veertigers uitnodigen om hun dilemma’s te omarmen
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari
02-02-2018 | 11:58:00
SOCIAL.INC, bureau voor social media en content, verwelkomde in januari acht opdrachtgevers. Het bureau ging aan de slag voor onder andere ANWB en Eurosport
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze
01-02-2018 | 16:22:00
Emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media. De vraag is niet: waar bevindt de consument zich - online of offline -, maar: welke beleving ligt ten grondslag aan mediagebruik?
The Oddshop en Initiative creëren campagne Autoriteit Persoonsgegevens
31-01-2018 | 12:27:00
De campagne moet burgers en organisaties aanmoedigen om te achterhalen wat er voor hen verandert door de nieuwe privacywet
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens
30-01-2018 | 15:58:11
We staan nu sterker in onze schoenen dan tien jaar geleden; de economie trekt aan en alle sociale indicatoren staan op groen. Dit is geen tijd voor cynisme, integendeel: durf te dromen! Goede voornemens hebben een belangrijk doel, ook wanneer ze uiteindelijk niet tot daadwerkelijke actie worden omgezet
SBS6 lanceert format Marktplaats: Heel Holland Handelt
29-01-2018 | 14:03:00
SBS6 lanceert programma Marktplaats: Heel Holland Handelt. Vanaf 5 februari licht SBS6 in de vooravond van iedere werkdag advertenties en de verhalen erachter uit
Ambassadors creëert geanimeerde campagne Nationale Postcode Loterij
29-01-2018 | 13:12:00
De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben de handen ineengeslagen voor de geanimeerde korte film Het geluk van Harry en Barry, twee vogelspotters
Irene de Vos Director of Strategy bij OMD
26-01-2018 | 10:01:42
OMD Nederland stelt Irene de Vos aan als Director of Strategy. Irene komt van Air Miles waar zij eindverantwoordelijk was voor de (database) marketing van het Loyalty programma van Air Miles
[Forum] Branded content: 9 voorspellingen voor de toekomst
25-01-2018 | 14:53:00
Wat gaat er de komende jaren gebeuren op het gebied van branded content? Tijdens een panelgesprek blikken marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen vooruit
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: winter met Chocomel, goud met Samsung, luxeproblemen bij Jantje Beton
25-01-2018 | 14:31:00
Chocomel is samen met Unox het enige merk dat de Nederlandse winter kan claimen. Unox doet dat nog steeds consequent, maar Chocomel is er een soort van afgestapt. Omdat ze het idee hadden dat het hen beperkte, waarschijnlijk
16-jarige Illaysja CEO van Zenith
25-01-2018 | 13:00:19
Ruim 200 kinderen nemen vandaag voor één dag de baan over van Nederlandse CEO’s, politici en hoofdredacteuren
[Column] Isabelle Bolluyt: #generatiekloof
17-01-2018 | 12:48:00
De smartphone van mijn dochter, de puberella, plingt zich een glasbreuk. Een snelle blik leerde mij waar de pling-tsunami door veroorzaakt werd: tags. Keiharde tags. Waar ik, van de brave Hyvesgeneratie, nog hele berichten deelde (bronnen, foto’s, updates) zie ik hier de nieuwe OhMyGod-generatie vooral alles taggen
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
[Column] Machiel Verkuyl: Cultureel erfgoed. Top 2000 of Famke Louise?
09-01-2018 | 14:19:59
Je kunt van Famke Louise zeggen wat je wilt, ik heb Google Trends er even op nageslagen en haar populariteit in de zoekmachine vertoont Bitcoin-explosiviteit: ze piekt in Nederland op momenten zelfs boven het zoekvolume van Ed Sheeran. En die man kan zingen, zelfs zonder autotune
Betere aansluiting door strategisch partnerschap ProMille Media en ToLocal  
09-01-2018 | 11:02:03
Het partnerschap zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huiskrantenportfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers, afkomstig uit het ToLocal-netwerk
[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over Fuze Tea
08-01-2018 | 14:54:00
Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden. Toch bleef het nog gissen naar hoe de introductiecampagne wordt ingestoken. Wij vragen het Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland
PSH Media Sales is Dock35 Media
08-01-2018 | 11:24:00
PSH Media Sales is omgedoopt tot Dock35 Media. Binnen dit merk zijn de bedrijven PSH Media Sales en NextGen Publishers, een uitgeverij, samengevoegd
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo en genzies
04-01-2018 | 14:59:00
De markt voor digital advertising is volop in beweging. Het belang van display neemt af, dat van branded content neemt toe, net als het belang van mobiel. Millenials verschillen in hun mediagedrag niet zo veel van hun ouders, maar Generation Z wel. Wij spreken met Marcel Schuyt, eigenaar van Semilo
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
[Forum] Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?
03-01-2018 | 12:45:00
Wie is verantwoordelijk voor de productie van branded content? Marcom- en mediaexperts zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur
28-12-2017 | 10:42:00
Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk
[Forum] Advertentiemarkt 2018
27-12-2017 | 17:43:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 10:58:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
Zes nieuwe klinkende namen op sleutelposities bij Abovo Media
22-12-2017 | 10:23:32
David van Dam, Sake de Lange, Milena Sijs, Jenny van Zwanenburg, Marianne Segeler en Marion van Ham zullen het team van Abovo Media komen versterken
[Commercial Review] Maurice van Susante: samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple
21-12-2017 | 13:33:00
De Efteling komt met een mooie commercial die, in lijn met veel supermarkten, inspeelt op emotie. De Efteling staat centraal, maar tijd voor elkaar (waar je die ook doorbrengt) als emotionele laag. Goed gelukt en goed gecast. Ik ga binnenkort weer eens langs
[Column] Michiel Veugelers: Product placement in films; hoe het niet moet!
21-12-2017 | 11:32:09
Door Johan Nijenhuis en Co werd ik uitgenodigd voor de première van de nieuwste Nederlandse romcom Gek van Geluk (nu in de bioscoop). Door de goede cast en een luchtig verhaal prima vermaak voor de laatste donkere dagen van dit jaar
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
21-12-2017 | 11:30:00
Het lijkt heel menselijk om alles wat niet goed gaat toe te wijzen aan de laatste innovaties: we zijn gewoontedieren en alles wat de status quo verandert, veroorzaakt automatisch verzet. Bovendien, hoe ouder je wordt. hoe minder je ontvankelijk bent voor verandering. Echter, het verzet tegen innovaties lijkt me hier soms echt overdreven
Overname Wisecrackers door Mediaxplain*
20-12-2017 | 10:24:59
Mediaxplain* neemt per januari 2018 het eigendom van mediabureau Wisecrackers over en houdt de merknaam actief in de markt
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter
19-12-2017 | 13:48:00
Waar mensen elke dag mee geconfronteerd worden in het dagelijks leven en zich nooit zorgen over maken, daar leiden dezelfde technieken op internet plotseling tot angst en paranoia. Terwijl zo’n beetje alle marketingtechnologieën die we ontwikkelen, zijn gebaseerd op psychologie en menselijke scenario’s
[Interview] Isabelle Dacz: We aim for the moon
19-12-2017 | 13:04:00
In het najaar van 2017 fuseren MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding
[Interview] René Zeedijk: MediaScience past slecht in lijstjes
19-12-2017 | 11:57:00
De scheidslijn tussen media- en reclamebureaus wordt steeds vager, transparantie steeds belangrijker. Ontwikkelingen die René Zeedijk, Managing Partner bij MediaScience, alleen maar toejuicht
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Fma begeleidt mediapitch L’Oréal
14-12-2017 | 09:03:00
L’Oréal lanceert een pitch voor zijn media-activiteiten in de Benelux. Het huidige mediabureau in beide markten is Zenith
[MediaBelofte 2018] Sophie Benink winnaar MediaBelofte 2018
12-12-2017 | 20:30:00
Sophie Benink is Communication Consultant bij Zenith. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte 2018
Initiative wereldwijd mediabureau Lego Group
12-12-2017 | 12:50:43
Initiative heeft na een intensief pitchproces het wereldwijde media-account van Lego Group gewonnen
[Column] Ruud de Langen: Door het glazen reclameplafond
12-12-2017 | 11:27:00
Ruud de Langen sprak tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december 2017 in Olofs. Dit is zijn voordracht
BOOMERANG ontwikkelt campagne UNICEF
11-12-2017 | 11:44:00
Boomerang heeft voor UNICEF de wintercampagne #MEERDANEENDEKEN ontwikkeld. In een tv-commercial roept de hulporganisatie Nederlanders op om een donatie te doen
[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven
10-12-2017 | 17:23:00
De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Vacatures] Zenith zoekt Operations Manager
04-12-2017 | 13:25:00
Zenith, the ROI Agency, is een internationaal mediabureau en onderdeel van Publicis One. Wij werken voor grote internationale adverteerders als L’Oreal en Nestlé, maar ook voor mooie lokale merken als LOI en Triodos Bank
Media Tornado verzorgt publiciteit De Persgroep
23-11-2017 | 16:46:00
Media Tornado ondersteunt De Persgroep bij de publicitaire activiteiten voor de B2B en B2C media
Dentsu Aegis neemt Oxyma over
23-11-2017 | 11:31:00
Dentsu Aegis Network (DAN) maakt vandaag bekend dat het een overeenkomst heeft getekend voor de overname van de Oxyma groep, het marketing performance bureau
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Den Haag, Red Bull, Jacobs Douwe Egberts
23-11-2017 | 09:42:51
De quote “if your advertising goes unnoticed, everything else is academic” van meer dan 60 jaar geleden (!) is nog steeds actueel en misschien nog wel meer dan toen. Die eerste horde neemt de stad Den Haag met glans met hun video om de stad te promoten als toeristische bestemming. Leuk idee om het gegeven dat Den Haag zo dicht bij zee ligt met onderwaterbeelden te benadrukken. Laten we hopen dat de beelden door global warming geen werkelijkheid worden
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
Verfwinkel.nl kiest TCC & The Fightclub
21-11-2017 | 13:10:00
Na een uitgebreide oriëntatie heeft Verfwinkel.nl zijn communicatiebelangen neergelegd bij The Communication Company en The Fightclub
Mediaxplain* werkt voor Prijsvrij.nl
14-11-2017 | 14:53:00
Online reisorganisatie Prijsvrij.nl brengt haar PR activiteiten onder bij marketing- en mediabureau Mediaxplain*
IPG Mediabrands ontwikkelt slimme geografische tool: Geovision
13-11-2017 | 15:08:00
De juiste advertentie op de juiste plek én het juiste moment, zodat je zeker weet dat je je doelgroep optimaal bereikt
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
09-11-2017 | 15:26:00
Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
De populairste series volgens Clipit
09-11-2017 | 13:57:00
Clipit analyseerde berichten over 35 series. Alle online en social mediavernoemingen van bekende series die nu op TV te zien zijn, werden geanalyseerd
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
09-11-2017 | 11:17:37
Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"
09-11-2017 | 05:54:00
Nederlands MediaNetwerk TV spreekt met Joost Istha, opricher, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT
Nieuwe Digital Development Director en Research Director voor Mediaxplain*
08-11-2017 | 13:27:00
De constante zoektocht van Mediaxplain* naar vakgenoten heeft geresulteerd in het recruiten van twee nieuwe directors: Rolf van Houten en Marloes Rijnders
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
07-11-2017 | 12:54:50
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data
[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
07-11-2017 | 11:34:00
Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, tv, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan
Samenwerking tussen GLOW en blowUP media
06-11-2017 | 12:36:00
GLOW Eindhoven en blowUP media zijn een creatief partnership overeengekomen om het lichtfestival op kunstzinnig vlak en qua bereik verder te laten groeien
Activatie Erdem x H&M-collectie op Rotterdam Centraal
03-11-2017 | 11:24:00
Ter promotie van de designercollectie produceerden Megawatt, Kinetic en MediaCom een opvallende activatie op Rotterdam Centraal
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17
02-11-2017 | 14:37:00
Naast externe sprekers, bood het event ook een podium voor sprekers vanuit de eigen organisatie
Tele2 kiest voor MediaCom
02-11-2017 | 14:07:00
Tele2 kiest voor MediaCom na een mediareview voor haar offline business. De pitch werd begeleid door 3MO onder leiding van Ivonne Boumeester
[Column] Ruud Verheijen: Effie verliest zijn glans
02-11-2017 | 12:11:31
De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger
Brand New Telly en Havas verantwoordelijk voor merkcampagne Lexus
01-11-2017 | 14:04:00
Door de beeldtaal laat het concept zich goed doorvertalen naar verschillende middelen. Van TVC tot 6 seconden pre-roll
Isobar creëert Halloweencampagne Fanta
01-11-2017 | 12:17:55
De campagne wordt uitgerold via Facebook, Snapchat, Instragram en YouTube en bestaat uit onder andere exclusieve Halloween cans, online video, social tutorials, Snapchatlenzen en social activaties
Marion Kuiper commercieel directeur iProspect Nederland
01-11-2017 | 10:55:00
Kuiper is sinds mei van dit jaar werkzaam als Client Director bij het bedrijf. In haar nieuwe rol gaat Kuiper onderdeel uitmaken van het directieteam van iProspect
Gérard Ghazarian, Clement Postmus, Chris van Zanten, Patrick Veldhuis en Youri van der Mijn in directie Candid Group
31-10-2017 | 11:05:00
Om recente en komende groei van Candid Group in goede banen te leiden, is een nieuwe directie aangesteld
Dirk van den Bosch verlaat Publicis One Nederland
30-10-2017 | 08:49:00
De afgelopen anderhalf jaar was Van den Bosch, samen met Cornelie Weller, CEO van Publicis One in Nederland
[Interview] Arne van den Berg en Taco Vinkeles over MediaActivationCo.
24-10-2017 | 11:35:00
Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles nu MediaActivationCo. gestart. We spreken met ze over het nieuwe bedrijf
Eric Kip voorzitter MWG, René Zeedijk vice voorzitter
23-10-2017 | 14:31:00
Eric Kip (Managing Director Exterion Media) neemt het stokje over van Ton Rozenstraten (CCO RTL)
Samenwerking Havas Media en optimizationbedrijf ORTEC
23-10-2017 | 11:57:00
Door samen te werken met ORTEC haalt Havas Media wiskundige optimalisatie- en analyticskennis in huis om aan de slag te gaan met de customer journey, conversie-attributie en crosschanneloptimalisatie
Funkel ontwikkelt campagne voor KVGN ‘Minder CO2. Wij doen mee.’
20-10-2017 | 09:54:00
De Koninklijke Vereniging Gasproductiebedrijven Nederland is een campagne gestart om het belang van de reductie van CO2-uitstoot onder de aandacht te brengen.
Tessa van der Starre Managing Director MediaCom
19-10-2017 | 14:59:00
In deze rol is zij verantwoordelijk voor de aansturing van alle klantenteams, klanten en operations. Daarnaast is Michiel Houben als Managing Director van Fresh Fruit aan het MT van MediaCom toegevoegd
Isabelle Dacz CEO WAVEMAKER Nederland
19-10-2017 | 09:04:00
Tim Castree, Global CEO van WAVEMAKER heeft bekendgemaakt dat Isabelle Dacz CEO wordt van WAVEMAKER Nederland, het nieuwe mediabureau door de fusie van MEC en Maxus+Helder
Arne van den Berg en Taco Vinkeles starten eigen bureau: MediaActivationCo.
18-10-2017 | 12:48:15
Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles MediaActivationCo. gestart
Walter Flaat Chief Data Officer Dentsu Aegis, uitrol M1
16-10-2017 | 09:44:00
M1 is het adresseerbare targetingplatform van het in 2016 door Dentsu Aegis Network geacquireerde Amerikaanse Merkle
Terugblik ADNIGHT 2017
11-10-2017 | 13:09:00
50 bureaus openden hun deuren voor geïnteresseerde marketeers, vakgenoten en jong talent
DeMediabureau50 | De genomineerden
11-10-2017 | 10:08:00
DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.
[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend
10-10-2017 | 11:38:00
Het meest recente en misschien wel meest schrijnende voorbeeld van het effect van een verschuiving binnen de programmering, is de breuk tussen Mattie en Wietze. Na jarenlang consistent beleid bij Qmusic omtrent het duo, zorgde een inmenging van Sky Radio (lees: John de Mol) voor verval bij de ochtendshow
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Lise Donkersloot, Mediaplanner ZIGT
09-10-2017 | 15:20:00
Lise Donkersloot is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach nieuwe directie Stroom
06-10-2017 | 11:25:00
Mackenbach en Zwetsloot hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. Patrick Veldhuis wordt Chief Media Officer van Het Mediakantoor, onderdeel van de Candid Group. Titus Eikelboom wordt directeur frank.news
Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 | 11:04:00
Your Social en MEC Global lanceren de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal
[Vacatures] Abovo Media zoekt Media Inkoper
04-10-2017 | 13:25:53
Als fulltime Media Inkoper bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor de prijsonderhandelingen voor onze klanten.
[Vacatures] Abovo Media zoekt Digital Planner
04-10-2017 | 11:06:00
Als fulltime (Digital) Planner bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het optimale verloop van interne werkprocessen en het inplannen van digital opdrachten.
[Vacatures] Abovo Media zoekt Digital Consultant
04-10-2017 | 10:58:00
Als fulltime Digital Consultant bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het complete digitale media advies.
Babette Bakker Digital Media Consultant bij Mediaxplain*
04-10-2017 | 08:34:00
Strategische marketing- en mediabureau Mediaxplain* mag een nieuw gezicht toevoegen aan het team. Babette Bakker gaat aan de slag als Digital Media Consultant
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
[MediaBelofte 2018] Sharon Goldstoff over mediatalent...
02-10-2017 | 12:37:00
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.
Daan van Kuijeren en Jochem Zwetsloot naar Zenith
29-09-2017 | 12:17:00
Daan van Kuijeren is aangesteld als Head of Strategy bij mediabureau Zenith Nederland. Jochem Zwetsloot is aangesteld als Head of Digital
[Vacatures] Abovo Media zoekt Online mediaplanner
28-09-2017 | 08:34:44
Abovo Media zoekt een fulltime Online mediaplanner die verantwoordelijk is voor online media en middelen campagnes
Schiphol kiest voor mediabureaus M2Media en iProspect
27-09-2017 | 12:16:00
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect
[Vacatures] Abovo Media zoekt Copywriter
27-09-2017 | 10:34:00
Abovo Media zoekt een fulltime Copywriter die verantwoordelijk is voor het schrijven en redigeren van alle creatieve en commerciële teksten
[Vacatures] Abovo Media zoekt Marketingmanager
27-09-2017 | 09:35:00
De fulltime Marketeer is verantwoordelijk voor de verdere professionalisering en zichtbaarheid van Abovo Media
UM Studios en Bloemenbureau Holland creëren The Green Gallery Green Screen adblocker
26-09-2017 | 15:26:00
UM Studios creëert The Green Gallery Green Screen adblocker in samenwerking met IMA (Influencer Marketing Agency) en Superhero Cheesecake
Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau ontwikkelen campagne Zilveren Kruis
26-09-2017 | 10:56:31
De campagne rond de nieuwe dienst Zorgverkenner is te zien en horen op televisie, billboards, online en radio
[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... IPG Mediabrands
22-09-2017 | 13:51:00
IPG Mediabrands heeft het kantoor in Amsterdam Zuidoost verruilt voor een kantoor onder de rook van de Zuidas.
Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung
22-09-2017 | 10:15:14
De Rulebreakers campagne voor de Samsung Galaxy S8 laat zien dat grenzen steeds verlegd kunnen worden, nu met Instagram Stories Canvas
LINDA. doet rondje mediabureaus met Rico Verhoeven
19-09-2017 | 17:00:00
Het LINDA.salesteam is samen met hoofdredacteur Jildou van der Bijl en B2B-directeur Caren Wassink op een Tour de Rumoer langs verschillende mediabureaus gegaan
Jess Gunn & James Crossley winnaar JongeHonden-pitch Booking.com
18-09-2017 | 11:03:00
Stichting JongeHonden verbindt jonge creatieven aan bureaus en merken. Het duo Jess Gunn & James Crossley won de openingspitch voor Booking.com
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
16-09-2017 | 15:02:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
[Column] Paola Cassone: Wat houdt ons tegen?
15-09-2017 | 12:46:00
Onlangs is de nieuwe televisiecampagne van de Nederlandse Spoorwegen gestart. Geconfronteerd met een slappe boterham in hun verzorgingstehuis, beslissen twee vrienden om in Parijs te gaan lunchen
Marc Verschoor Managing Director Zenith Nederland
14-09-2017 | 10:51:00
Na het afgelopen jaar als coo geopereerd te hebben van Zenith is Marc Verschoor per direct benoemd tot Managing Director Zenith Nederland
Abovo Media werkt voor 999 Games
14-09-2017 | 09:35:00
Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
12-09-2017 | 15:45:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Abovo Media werkt voor sfeerlichtspecialist Calex
07-09-2017 | 06:11:00
Abovo Media gaat werken voor sfeerlichtspecialist Calex en is verantwoordelijk voor de mediastrategie en -planning, inkoop, creatie en het monitoren van de effecten van de gehele multi-mediale campagne
Brego Keller ceo UM
06-09-2017 | 11:57:00
IPG Mediabrands Nederland benoemt Brego Keller per 1 november als ceo van UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die mediabureau UM heeft verlaten
Maxus+Helder en MEC worden WAVEMAKER
06-09-2017 | 11:38:00
De naam van het nieuwe media-, content- en technologiebureau, dat wordt gecreëerd door de wereldwijde samenvoeging van Maxus en MEC, is WAVEMAKER
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
04-09-2017 | 22:44:00
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen.
JWT en Mindshare ontwikkelen ING introduceert
28-08-2017 | 11:59:00
Met een aangescherpte media-inzet speelt ING in op het veranderende mediagebruik onder consumenten door minder uit te gaan van campagneperiodes
PHD presenteert publicatie Merge | The closing gap between technology and us
28-08-2017 | 10:09:54
Aan de hand van business leaders, academici en onderzoekers wordt een toekomst verkend waarin consumenten zowel virtueel als biologisch zullen samengaan met technologie
[Column] Niels Bruinsma: De ontwikkelingen van het dagbladenlandschap
25-08-2017 | 11:24:00
Het is al jaren onrustig in de dagbladwereld. De totaal verspreide oplage van alle dagbladen ligt nu nog tegen de 3 miljoen exemplaren. Dat was vóór de eeuwwisseling wel anders, toen De Telegraaf alleen al een oplage van zo’n 800.000 had. Toch zien wij kansen om iets te doen aan de dalende oplagecijfers
Monique Botman vertrekt bij Omnicom Public Relations Group
25-08-2017 | 10:04:00
Monique Botman, Managing Director social impact & creating shared value Omnicom Public Relations Group, verlaat het bureau per 1 september aanstaande
Havas Media en Pointlogic lanceren Commspoint Journey
24-08-2017 | 10:46:29
Met Commspoint Journey breidt Havas Media haar expertise op het gebied van strategische communicatieplanning uit
L’Oréal eerste adverteerder op datingapp Happn
23-08-2017 | 12:28:00
Zenith heeft in samenwerking met McCann Amsterdam een samenwerking opgezet tussen L’Oréal Nederland en datingapp Happn
Lipton Ice Tea stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s
17-08-2017 | 21:02:00
Met een Green Wall van gerecycled plastic op Mupi´s brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen ´Taste green, feel good.’
Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland
17-08-2017 | 15:10:00
Tot voor kort vervulde onze columnist ad interim de directeursfunctie van het IAB en was hij eerder werkzaam bij de Persgroep
Lipton Ice Tea stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s
17-08-2017 | 09:02:00
Met een Green Wall van gerecycled plastic op Mupi´s brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen ´Taste green, feel good’
GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot Managing Director [m]PLATFORM Amsterdam
07-08-2017 | 11:09:00
Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.
ING pakt uit voor Pride Amsterdam
01-08-2017 | 14:50:00
ING geeft vervolg aan de Kleur het leven-campagne tijdens de Pride Amsterdam. ING ontwikkelde onder andere in samenwerking met Snapchat een Pride worldlens en een filter
Sven Huberts Managing Director ad interim Isobar Nederland
01-08-2017 | 11:05:34
Huberts zal met ingang van 1 september het management van Isobar Nederland voeren voor een periode van minimaal 6 maanden
Neneh Verburg consultant Mediaxplain*
01-08-2017 | 10:19:00
Verburg heeft een achtergrond in social media, contentproductie en influencermarketing en was voorheen werkzaam als Social Media Executive bij Moxie Amsterdam
Wordt Ouders van Nu het nieuwe succes van Sanoma?
28-07-2017 | 12:01:00
Ouders van Nu wordt wel eens het nieuwe vtwonen genoemd. En ergens is dat ook wel logisch
[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD
25-07-2017 | 16:55:00
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit
Arnoud van der Valk Head of Sales The Media Exchange
25-07-2017 | 15:57:00
Arnoud van der Valk heeft de leiding over de salesactiviteiten en is verantwoordelijk voor de verkoop van de bij The Media Exchange aangesloten online-audiokanalen
ABN Amro op zoek naar mediabureau
25-07-2017 | 10:13:43
ABN Amro gaat door middel van een pitch op zoek naar een (nieuw) mediabureau. Het huidige bureau, UM, is ook uitgenodigd door de bank
VIVAT kiest voor The online company
21-07-2017 | 11:44:00
VIVAT, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM, heeft gekozen voor The online company als digitaal mediabureau
Tele2 kiest opnieuw voor iProspect
20-07-2017 | 12:05:00
Tele2 werkt al meer dan 10 jaar samen met iProspect in Nederland. Ze gaan ook samenwerken met iProspect Kroatië en Litouwen
Abovo Media werkt voor MultiTankcard
20-07-2017 | 07:50:00
MultiTankcard is in 2017 een nieuwe weg ingeslagen en gaat zich vanwege de snelle groei van het aantal zzp’ers in Nederland nog meer focussen op dit segment.
Weleda en MEC Wavemaker introduceren The Tiny Five
19-07-2017 | 09:58:00
Weleda introduceert The Tiny Five, de kleinste, maar meest belangrijke medewerkers in een reeks van vier video's
Michael Luttik, Daan Vrijsen, Rob de Boer en Sjoerd Wijtzes naar Abovo Media
19-07-2017 | 09:41:00
Digital Brixx, onderdeel van Abovo Media heeft vier nieuwe specialisten aangetrokken
Saskia Wagenmakers Managing Director iProspect
17-07-2017 | 15:51:00
Ze volgt Mark van Dijk op die na 6 jaar het bedrijf verlaat. Wagenmakers werkt sinds december 2016 als commercieel directeur bij iProspect
Erkende Verhuizers kiezen voor M2Media
14-07-2017 | 13:32:00
De Organisatie voor Erkende Verhuizers, met circa 240 aangesloten verhuisbedrijven, heeft na een bureau-oriëntatie gekozen om haar marketing, media en creatie onder te brengen bij M2Media
[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt
13-07-2017 | 12:05:00
We vinden het tegenwoordig helemaal normaal, maar het concept van geluk als levensrecht is vrij recent. Vóór de 18e eeuw was de wereld een pijnlijke plaats en leven een kwestie van uithoudingsvermogen.
Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT
07-07-2017 | 10:59:00
Na een pitchtraject heeft Artsen zonder Grenzen gekozen voor een intensieve samenwerking met RLVNT. Het bureau zal hen als strategische partner ondersteunen op het gebied van mediastrategie en content creatie
BVA en Ebiquity introduceren modelcontract voor mediabureaus
07-07-2017 | 10:05:00
Voor Nederlandse adverteerders is er nu een Modelcontract Mediabureau beschikbaar. Na alle ophef over de ANA Papers vorig jaar heeft Ebiquity Netherlands dit modelcontract geïnitieerd voor de Nederlandse markt
Jolieke Keynes Client Services Director Isobar
06-07-2017 | 15:25:00
Keynes gaat de inhoudelijke dagelijkse leiding van het accountteam op zich nemen en is sinds 2009 werkzaam binnen Dentsu Aegis Network
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith
06-07-2017 | 14:28:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. We spreken met Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland
Roland Teerenstra Managing Director OMD Nederland
03-07-2017 | 23:58:00
De aanstelling is, voorafgegaan door een zorgvuldig searchtraject, verzorgd door Result Recruitment.
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
03-07-2017 | 23:47:00
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen.
MediaScience werkt voor Zonnatura
29-06-2017 | 12:09:00
Zonnatura heeft MediaScience ingeschakeld om aan de juiste doelgroep te vertellen dat Zonnatura op aarde is om op een gemakkelijkere manier gezonder en lekkerder te eten.
Roorda en Mediaxplain* aan de slag voor Superunie
29-06-2017 | 10:56:00
Superunie, inkooporganisatie van dertien onafhankelijke retailorganisaties, lanceert de nieuwe communicatiecampagne van het merk g’woon
MEC lanceert internationale Mondriaancampagne
23-06-2017 | 12:56:00
Samen met mediabureau MEC en Kinetic lanceert het Gemeentemuseum Den Haag een grote campagne rond de tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan
Warsteiner lanceert merkcampagne Het Verschil
22-06-2017 | 11:26:00
Reclamebureau New Normal ontwikkelde de merkcampagne voor Warsteiner. De campagne wordt afgetrapt met een tv-commercial
Rituals laat reizigers ontspannen in hammam-abri
22-06-2017 | 08:44:00
De speciale hammam-abri is het resultaat van een samenwerking tussen Rituals, Vizeum, Posterscope en JCDecaux en is tot 28 juni te zien in de Van Baerlestraat in Amsterdam
Robbert van der Hulst Senior Insights Consultant M2Media
19-06-2017 | 11:32:00
Van der Hulst was Sr. Marketing & Business Intelligence-analist bij RTL en gaat sturing gaat geven aan het Insights-team
Fotografe Robin de Puy speelt hoofdrol in Spa campagne
14-06-2017 | 11:17:00
De film, The Purest Picture. Life through a Spa lens, vormt de basis van de online campagne van Spa waarmee het merk zijn visie in de puurste vorm wil uitdragen
NetBooster en Artefact bundelen krachten
13-06-2017 | 12:30:57
Zij vormen samen een wereldwijd online marketingbureau dat zich focust op strategische digitale marketingconsultancy met data en artificial intelligence als basis
Cas van Andel Managing Director Executive Alerts bij Meltwater
06-06-2017 | 16:05:00
Van Andel wordt in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor het uitbouwen van de Nederlandse Meltwateractiviteiten omtrent AI en machine learning
Mediaxplain* zet DOOH van JCDecaux in voor Aperol Spritz
06-06-2017 | 10:15:53
Mediaxplain* is inmiddels 5 jaar verantwoordelijk voor de optimalisatie van de mediastrategie van Aperol
MEC en Maxus + Helder fuseren tot een nieuw mediabureau met nieuwe naam en propositie
01-06-2017 | 20:12:00
GroupM brengt de wereldwijde operatie en teams van Maxus en MEC samen in een media-, content- en technologiebureau onder de wereldwijde leiding van MEC’s huidige CEO Tim Castree.
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef creatieve directie Publicis One
01-06-2017 | 18:14:00
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One
Gemeente Rotterdam kiest voor VHGK
01-06-2017 | 14:24:12
De opdracht, gegund na een Europese aanbesteding, omvat communicatie- en vormgevingsopdrachten
Omnicom Public Relations Group aan de slag voor overheid
01-06-2017 | 13:30:00
Omnicom Public Relations Group (OPRG) gaat cybersecurity onder de aandacht brengen in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie
[Column] Paola Cassone: We vertrouwen alleen onze drugsdealer
30-05-2017 | 13:16:00
We hebben een nieuw geloof nodig. Iets dat ons troost geeft, hoop en vertrouwen in de toekomst. Het hoeft niet per se wetenschappelijk waterdicht te zijn, maar het moet wel geloofwaardig klinken en vooral geen slecht nieuws bevatten, alleen goede bedoelingen. Een visie, een missie
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith en de toekomst van mediabureaus
18-05-2017 | 13:22:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk.
Initiative Tomorrow ontwikkelt campagne NS
18-05-2017 | 10:44:00
In de campagne van NS International, genaamd Retour, wordt de consument door Susan Smit meegenomen op reis
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
CEO Rik Ruts vertrekt bij UM
18-05-2017 | 09:45:00
Rik Ruts heeft besloten om na ruim vier jaar te vertrekken als CEO van mediabureau UM. Hij vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging
[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen
17-05-2017 | 11:48:29
Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder? Daar moet je bij zijn toch?
[Onderzoek] UM: Merken moeten inspelen op het moment van Nu
12-05-2017 | 13:16:00
In het tijdperk waarin consumenten een on-demand mindset hebben, moeten merken zich hieraan aanpassen om relevantie te bieden in het hier en nu
Wayne Parker Kent en MINI lanceren platform voor outdoor liefhebbers
12-05-2017 | 10:43:00
Het mediabedrijf Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI het online platform outdoor.manners.nl voor outdoor liefhebbers
ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert mondiale visie en merkidentiteit
12-05-2017 | 09:57:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, samen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk
Nivea schakelt FCB Amsterdam in voor moederdagcampagne
08-05-2017 | 11:08:00
Voor Moederdag heeft Nivea meer dan 40.000 van haar Silk Mousse-flessen aangepast tot knutselverpakking
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
SKO komt met verrijkte kijkcijferdataset
02-05-2017 | 16:30:00
Stichting KijkOnderzoek levert een nieuwe dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en tv kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
02-05-2017 | 13:24:00
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Leffe, Pearle, War Child
28-04-2017 | 09:33:00
Omdat veel pilsmerken op smaak nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, is er geen productgroep denkbaar waarin reclames zo onmisbaar zijn om de A status van het merk te bevestigen. Die vlieger gaat niet op voor het abdijbier van Leffe
The Media Exchange lanceert campagne op SoundCloud
25-04-2017 | 16:22:00
The Media Exchange heeft een eerste campagne gelanceerd op SoundCloud Nederland voor Mindshare's FBTO
Mediaxplain* aan de slag voor KWF Kankerbestrijding
24-04-2017 | 11:37:00
De activiteiten die Mediaxplain* gaat vervullen, zijn onder meer strategisch media-advies, mediaplanning en -inkoop
Branded content: het antwoord op adblockers!
14-04-2017 | 10:33:55
Branded content wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt
Pathé Thuis kiest voor MediaScience
12-04-2017 | 15:02:00
MediaScience gaat filmliefhebbers benaderen met korte boodschappen die ervoor zorgen dat meer mensen films gaan bestellen bij Pathé Thuis en huidige klanten vaker gaan bestellen
Sven Huberts Director of Strategic Growth at Isobar EMEA
12-04-2017 | 09:03:00
Huberts will be responsible for driving strategic growth opportunities for the EMEA region by working closely with the Dentsu Aegis Network Global Media Partnerships Team
[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
07-04-2017 | 13:34:00
Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx
Abovo Media twee keer nummer één in Emerce 100
07-04-2017 | 09:06:00
Abovo Media heeft in de categorie Mediabureaus van de Emerce 100 een gedeelde eerste plaats behaald en is in de categorie Tradingdeskbureaus verkozen tot onbetwiste nummer één met een waardering van 5,5 ster.
Wayne Parker Kent en Muriel Oonincx lanceren Famme Baby
06-04-2017 | 13:59:08
Famme Baby is op advies van mediabureau Mindshare gelanceerd in partnership met Unilevers babyverzorgingsmerk Zwitsal
[Column] Niels Langereis: Eén grote familie
06-04-2017 | 10:27:11
Als we kijken naar de Nederlandse media- en creatiebureaus valt me in ieder geval één ding op: hoe vaak er op dit moment gesproken wordt over integratie en specialisatie
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
06-04-2017 | 09:28:56
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
Aart Kok overleden
04-04-2017 | 15:40:00
Kok was, naast Head of Trading bij VivaKi eXchange, sinds 2005 verbonden aan Publicis Groupe/Starcom/ZenithOptimedia