Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1397736

Libressecampagne breekt lans voor menstruatie
17-10-2017 | 15:48:46
In een online campagne laat Libresse echt bloed zien. In de campagnevideo #BLOODNORMAL toont Libresse verschillende scenario’s uit het leven van menstruerende meisjes
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Sophie Benink, Communication Consultant Zenith
10-10-2017 | 09:52:00
Sophie Benink is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.
Daan van Kuijeren en Jochem Zwetsloot naar Zenith
29-09-2017 | 12:17:00
Daan van Kuijeren is aangesteld als Head of Strategy bij mediabureau Zenith Nederland. Jochem Zwetsloot is aangesteld als Head of Digital
Marc Verschoor Managing Director Zenith Nederland
14-09-2017 | 10:51:00
Na het afgelopen jaar als coo geopereerd te hebben van Zenith is Marc Verschoor per direct benoemd tot Managing Director Zenith Nederland
L’Oréal eerste adverteerder op datingapp Happn
23-08-2017 | 12:28:00
Zenith heeft in samenwerking met McCann Amsterdam een samenwerking opgezet tussen L’Oréal Nederland en datingapp Happn
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Apple, Philips
17-08-2017 | 12:19:00
Om het tij te keren, of in ieder geval de verkoopcijfers wat op te krikken, doet Apple iets dat ze al héél lang niet meer gedaan hebben; ze voeren een ouderwetse reclamecampagne
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: NPO, KIA, KLM
10-07-2017 | 13:09:00
NPO bewijst: klein budget stimuleert creativiteit, Kia schiet net naast met ode aan het vrouwenvoetbal en de Care Tag commercial van KLM is bij voorbaat al prijswinnend
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith
06-07-2017 | 14:28:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. We spreken met Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith en de toekomst van mediabureaus
18-05-2017 | 13:22:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk.
ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert mondiale visie en merkidentiteit
12-05-2017 | 09:57:00
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, samen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk
Aart Kok overleden
04-04-2017 | 15:40:00
Kok was, naast Head of Trading bij VivaKi eXchange, sinds 2005 verbonden aan Publicis Groupe/Starcom/ZenithOptimedia
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Centraal Beheer, ING, Nissan
03-04-2017 | 09:49:00
Onlangs lanceerde Centraal Beheer met veel bombarie een nieuwe themacampagne met bijhorende thematische TVC. Voor deze zoveelste (60e) commercial in de Even Apeldoorn bellen-serie werden wederom kosten nog moeite gespaard
[Vacatures] Publicis One zoekt Programmatic Consultant
26-02-2017 | 23:24:00
In deze functie werk je met data en techniek, gekoppeld aan content. Je werkt volledig geïntegreerd binnen de verschillende klantenteams.
[Vacatures] Publicis One zoekt Digital Consultant
26-02-2017 | 22:26:00
Publicis One is de overkoepelende organisatie van onder meer Starcom & ZenithOptimedia. Bij beide medialabels zijn we op zoek naar een Digital Consultant
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
[Column] Harm Jaap Hartmans: Artificial Intelligence - What a Beautiful World!
07-01-2017 | 22:44:00
Zo rond de jaarwisseling is het een mooie tijd om lijstjes op te maken en trends te signaleren. Enkele weken geleden publiceerden onze internationale collega’s een trendrapport over artificial intelligence (AI).
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
27-12-2016 | 12:08:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
[Forum] Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
18-12-2016 | 22:35:00
De wereld van media- en reclamebureaus verandert razendsnel. Ze begeven zich op elkaars terrein, schurken tegen elkaar aan en ondertussen dendert innovatie voort. Wat moeten mediabureaus doen om relevant te blijven?
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
[Commercial Review] Marlies Mols: Reaal, de Consumentenbond, Ben
12-12-2016 | 13:29:00
De consument centraal. Geef hem het heft in handen, laat hem spreken en voedt hem op, moeten onderstaande merken gedacht hebben
[Forum] Hoeveel creatie kunnen mediabureaus zinvol naar zich toetrekken?
11-12-2016 | 13:10:00
Mediabureaus gaan zich steeds meer op creatie richten. Ze ontwikkelen creatieve concepten, houden zich bezig met online- en steeds vaker ook offline creatie, nemen creatieven in dienst of richten zelfs complete creatieve afdelingen op.
[Commercial Review] Marlies Mols: Nibud, TomTom Sports, Philips
14-11-2016 | 12:05:00
Onderstaande campagnes proberen gedragsverandering teweeg te brengen en ieder op zijn eigen manier. Of om juist middels data en het duidelijk kennen van je consument relevante producten of diensten aan te bieden
[Commercial Review] Marlies Mols: Hornbach, NESCAFÉ Dolce Gusto, Royal Club
19-09-2016 | 09:23:00
Hoe maak ik geschikte content voor mijn merk? Een consument heeft de volledige keuzevrijheid in alle content die er maar beschikbaar is en jij als merk moet de aandacht gaan opeisen en krijgen. Voor contentmarketing heb je een lange adem nodig
Linda Boks verlaat ZenithOptimedia
15-09-2016 | 16:16:00
De contouren van de nieuwe Publicis One organisatie in Nederland worden steeds duidelijker. De eerste integratiefase om vanuit de verschillende bureaumerken een sterke gezamenlijke propositie te maken, is nu achter de rug.
[Column] Ruud van der Zee: De momentconsument
24-08-2016 | 11:34:00
Consumenten worden steeds minder voorspelbaar en veranderen zo maar van het ene op het andere moment van voorkeuren en gedrag
[Commercial Review] Marlies Mols: Tele2, SEAT, NCOI
22-08-2016 | 10:44:00
Data driven marketing wordt gelukkig steeds meer de toekomst. Langetermijndenken, daar houd ik wel van. Niet alleen nadenken over de huidige campagne, maar juist verder denken.
[Column] Duncan Ward: Digital target audiences: deel je owned data
17-07-2016 | 22:38:00
CRM data, Facebook audiences, web analytics. Hoe maak jij gebruik van de meest waardevolle bron van online informatie: owned data?
[Commercial Review] Marlies Mols: Zilveren Kruis, Specsavers, KPN
04-07-2016 | 10:55:00
Van geïntegreerde campagnes word ik altijd meteen blij. Niet alleen nadenken over de paid media die je gaat inzetten, maar vooral vanuit je eigen owned media denken en deze inzetten als start van een campagne.
[Interview] Linda Boks over data en creativiteit
24-06-2016 | 13:32:00
Linda Boks is CEO van ZenithOptimedia. Zij is naar Cannes gekomen om zich te verdiepen in hoe data kunnen worden aangewend voor creativiteit.
Linda Boks en Wouter Glaser toegetreden tot bestuur GVR
17-06-2016 | 11:35:00
Linda Boks, directeur ZenithOptiMedia en Wouter Glaser, directeur Glasnost, zijn toegetreden tot het bestuur van het Genootschap van Reclame (GVR)
[Column] Anke Kuik: 10 best practices om het beste uit data driven marketing te halen
07-06-2016 | 12:26:00
Steeds meer websites en ad formaten kunnen programmatic worden ingezet. Twee jaar geleden werd er nog gezegd dat een home page take over nóóit via technologie beschikbaar zou komen, vandaag de dag kan dit en breiden mogelijkheden zich verder uit met onder andere native ads en interactieve video
[Column] Marc Verschoor: Algoritmes zijn booming business
24-05-2016 | 13:55:00
Algoritmes zijn booming business. Onlangs is door een aantal grote investeerders een bedrijf opgestart dat 400 prefab algoritmes aanbiedt.
[Commercial Review] Marlies Mols: Tele2, PLUS Supermarkten, HEMA
09-05-2016 | 12:24:00
De juiste doelgroep vinden en targetten is makkelijker gezegd dan gedaan.
[Vacatures] ZenithOptimedia zoekt een Senior AV Planner
25-04-2016 | 09:02:00
Ben je meer dan 3 jaar actief in het werkveld en ben je opzoek naar een nieuwe uitdaging, een volgende stap in je carrière of een werkgever die werkt voor groot aantal A-merken? Dan is de functie van Senior AV Planner echt iets voor jou!
[Vacatures] ZenithOptimedia zoekt een Research Manager
22-04-2016 | 17:14:00
Heb jij een passie voor onderzoek, nieuwsgierig van aard en heb je minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van data-analyse, onderzoek en/of het genereren van insights? Dan is de functie van Research Manager bij ZenithOptimedia echt iets voor jou!
Nomad Foods Europe kiest Zenith als Europees mediabureau
18-04-2016 | 10:28:00
Nomad Foods Europe heeft Zenith aangesteld voor het beheren van haar Europese mediacommunicatie en vervangt hiermee huidige bureaus Havas Media, Initiative, Virta en Mediacom
[Vacatures] ZenithOptimedia zoekt een Research/Data Scientist
08-04-2016 | 14:13:00
Heb jij een passie voor onderzoek en voor data, ben je nieuwsgierig van aard en heb je minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van data-analyse, onderzoek en/of het genereren van insights? Dan is de functie van Research/Data Scientist bij ZenithOptimedia echt iets voor jou!
[Column] Diana Ostermeijer: Kwalitatievere GRP tijdens ‘me time’
24-03-2016 | 16:50:00
Begin deze maand verscheen een nieuwsbericht waarin stond dat mannen en vrouwen evenveel vrije tijd hebben, maar dat mannen makkelijker kunnen ontspannen.
[Commercial Review] Marlies Mols: Under Armour, MasterCard, SPORTLIFE
03-03-2016 | 12:41:00
Creativiteit staat op scherp! Aandacht vragen, maar dat ook daadwerkelijk krijgen is weer een uitdaging tussen alle aanwezige content. De keuze is reuze tenslotte…
Drastische wijziging Google AdWords: geen ads meer aan de rechterzijde
25-02-2016 | 07:53:00
Google bevestigt dat er sinds eind 2015 een nieuwe lay-out van Search Engine Results Pages (SERPs) wordt gehanteerd. Sinds maandag 22 februari 2016 is de nieuwe lay-out ook in Nederland doorgevoerd.
[Column] Tale Meester: Adblockers. Eigen schuld, dikke bult. Maar wat nu?
18-02-2016 | 12:25:00
Laten we even bij het begin beginnen. Wat zijn adblockers precies? Adblock is een gemakkelijk te installeren add-on, voor “een internet zonder vervelende reclames!”
[Column] Diana Ostermeijer: Een nieuw jaar, een nieuwe definitie voor sociale klasse
18-01-2016 | 00:03:00
Dit jaar wordt een belangrijke verbetering doorgevoerd in de diverse bereiksonderzoeken. De beoordeling van wie tot een hoge of lage sociale klasse behoort, wordt een stuk nauwkeuriger.
[Commercial Review] Marlies Mols: KLM, Center Parcs, Fit For Free
08-01-2016 | 15:40:00
Mobile, mobile, mobile… Het device in 2016 wat je niet meer kan en mag ontkennen in je strategie. ‘Mobile first’ graag als dat nog steeds niet gedaan is.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Social Media Executive
07-01-2016 | 14:18:00
Rapporteert aan Head of Moxie. Je bent verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van social media strategieën en je levert nieuwe, creatieve en doeltreffende ideeën die bijdragen aan de social engagementstrategie van onze klanten.
[Forum Advertentiemarkt 2016] Ralph Sluis en Anke Kuik: Adverteerders gaan optimaal gebruik maken van data, ad- en marketingtechnologie
02-01-2016 | 11:18:19
2016 wordt het jaar waar de digitale transitie binnen de advertentiemarkt bij alle adverteerders goed wordt doorgevoerd. Technologie heeft al geruime tijd aangetoond toegevoegde waarde te kunnen leveren.
[Forum] Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?
02-01-2016 | 11:14:00
Met enige regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer is dat: Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?
ZenithOptimedia: Global mobile advertising expenditure to overtake desktop in 2018
09-12-2015 | 09:52:00
In 2018 mobile advertising will overtake desktop and account for 50.2% of all internet advertising, according to ZenithOptimedia’s new Advertising Expenditure Forecasts. Mobile advertising will total US$114bn in 2018, up from US$50bn in 2015
Marc Verschoor Chief Operating Officer bij ZenithOptimedia
07-12-2015 | 12:44:00
Met de komst van Marc Verschoor in de functie van Chief Operating Officer, wordt er binnen de directie van ZenithOptimedia niet langer onderscheid gemaakt in mediumtypen
[Commercial Review] Marlies Mols: Heineken, Tele2, Zalando en Calvin Klein
30-11-2015 | 11:05:00
Millenials blijven trending topic. Merken zijn op zoek naar deze early adaptors, want die zijn experimenteel genoeg om nieuwe producten of diensten te proberen.
[Column] Harm Jaap Hartmans: Trends, Touchpoints en hoe op de feiten vooruit te lopen
14-11-2015 | 12:34:00
We hebben een trendy vak. Uit angst om achter de feiten aan te lopen, lopen we liever op de feiten vooruit. We volgen de trends nauwgezet en zetten die het liefst ook nog even lekker aan.
ZenithOptimedia werkt voor Hästens
05-11-2015 | 10:53:00
Hästens heeft ZenithOptimedia geselecteerd als haar mediabureau om alle activiteiten te verzorgen op het gebied van paid, owned en earned media.
ZenithOptimedia werkt voor Singapore Airlines
02-11-2015 | 20:37:00
Singapore Airlines heeft de ZenithOptimedia Groep geselecteerd als haar mediabureau om de wereldwijde communicatie te verzorgen voor zowel de offline als de online media.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt Medior Media Planner
28-10-2015 | 09:40:00
Als Media Planner ben je verantwoordelijk voor het vervaardigen van print en Out-of-Home mediaplannen, het begeleiden van lopende campagnes en het opstellen van campagne-evaluatierapporten.
[Column] Anke Kuik: Programmatic vormt steeds meer de kern van de marketingstrategie van de adverteerder
01-10-2015 | 16:06:00
Wat betekent de opkomst van automated trading voor de operatie en toekomst van mediabureaus?
[Column] Tijmen van der Meer: Google Trends essentieel voor digitale campagnes
07-09-2015 | 19:33:00
Google biedt een aantal krachtige hulpmiddelen voor marketeers, één daarvan is Google Trends. Google Trends biedt informatie over zoekwoorden op basis van zoekvolume over de hele wereld.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt SEA Consultant / Online Campagnemanager
01-09-2015 | 09:59:00
Performics is één van de toonaangevende online performance bureaus in de wereld, met vestigingen in 40 markten en ruim 1.000 specialisten in zoekmachinemarketing, social media, RTB, affiliate marketing, web analytics en conversieoptimalisatie.
[Vacature] Digital Consultant bij ZenithOptimedia
27-07-2015 | 10:00:00
Als Digital Consultant ben je dé adviseur op het gebied van digitale media. Je levert een bijdrage aan het realiseren van marketing- en
BrandDeli en ZenithOptimedia werken met L'Oréal
19-07-2015 | 22:52:00
Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een concept voor Casting Crème Gloss haarkleuring.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Assistent Financieel Manager
15-07-2015 | 09:40:00
ZenithOptimedia is nationaal en internationaal een toonaangevend mediabureau en werkt voor mooie merken als L’Oréal Paris, Nestlé, Garnier, Mercedes
ZenithOptimedia werkt voor Adidas, Calvin Klein, Chloé, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, Playboy, Rimmel en Sally Hanse
22-06-2015 | 16:08:00
ZenithOptimedia wordt het bureau voor de internationale media van Coty, met name print en tv
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Creative Director
09-04-2015 | 10:11:00
Als Creative Director ben je het gezicht vanuit creatie naar al onze klanten. De Creative Director is in staat om de wens van de klant
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Digital Consultant
25-02-2015 | 09:31:00
Als Digital Consultant ben je dé adviseur op het gebied van digitale media. Je levert een bijdrage aan het realiseren van marketing- en communicatiedoelstellingen
ZenithOptimedia: Insights uit het World Economic Forum 2015
18-02-2015 | 07:26:00
Eind januari vond in Davos het World Economic Forum plaats. Vele global business leaders deelden hun visie over de economische ontwikkelingen voor de komende jaren.
ZenithOptimedia werkt voor Ecover
13-02-2015 | 17:31:00
Ecover heeft ZenithOptimedia Nederland geselecteerd als haar mediabureau. Ecover ontwikkelt en produceert was- en schoonmaakproducten op basis van hernieuwbare, plantaardige grondstoffen en mineralen.
ZenithOptimedia werkt voor Oad
20-01-2015 | 08:53:00
Oad heeft ZenithOptimedia Nederland geselecteerd als haar mediabureau. Na het faillissement van Oad in september 2014 heeft de reisaanbieder een doorstart gemaakt.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Online Executive
29-12-2014 | 10:38:00
ZenithOptimedia is ter vervanging op zoek naar een administratieve kracht (fulltime) met online marketing affiniteit
ZenithOptimedia werkt voor Amsterdam EXPO
05-12-2014 | 15:00:00
Na een bureauoriëntatie is Amsterdam EXPO per oktober klant geworden bij ZenithOptimedia
Forecast ZenithOptimedia: komende jaren stijging netto mediabestedingen
23-09-2014 | 12:46:00
De komende jaren zal het niveau van de netto mediabestedingen met gemiddeld twee procent per jaar stijgen. Gedurende deze periode zal de digitalisering zich als een olievlek verder verspreiden over het gehele medialandschap.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Junior Online Planner
22-07-2014 | 07:17:00
Wij zijn ter uitbreiding op zoek naar een fulltime Junior Online Planner rapporteert aan Onlineplanning Director DE BAAN Als Online Planner ben je, in samenwerking met een senior planner, verantwoordelijk voor het vervaardigen van online mediaplannen, het begeleiden van.....
ZenithOptimedia zoekt een SEA Consultant / Online Campagne Manager
21-04-2014 | 23:00:00
ZenithOptimedia is ter uitbreiding van het team op zoek naar een   SEA CONSULTANT / ONLINE CAMPAGNE MANAGER   (fulltime) rapporteert aan Head of Performics   DE BAAN Als SEA Consultant / Online Campagnemanager adviseer je opdrachtgevers.....
Josh Kröse - Twitter Advertising
13-03-2014 | 11:33:00
“Als je kunt Twitteren, kun je adverteren op Twitter”, zegt Ravi Narsimhan, product manager bij het bedrijf. “Het enige wat je nodig hebt is een Twitter account en een credit card”.
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Online Planner
09-03-2014 | 23:00:00
  ZenithOptimedia is op zoek naar een fulltime   Online Planner   rapporteert aan Onlineplanning Director   DE BAAN Als Online Planner ben je, in samenwerking met een senior planner, verantwoordelijk voor het vervaardigen van mediaplannen, het begeleiden.....
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Research Manager
24-02-2014 | 23:00:00
  ZenithOptimedia is op zoek naar een fulltime   Research Manager   rapporteert aan Research Director   DE BAAN Als Research Manager ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het gehele onderzoekstraject. Dit bestaat uit het schrijven van.....
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Client Executive
19-02-2014 | 23:00:00
  ZenithOptimedia is op zoek naar een fulltime   Client Executive   rapporteert aan Head of Client Management   DE BAAN Als Client Executive ben je verantwoordelijk voor het efficiënt laten verlopen van projecten. Door je goede interne.....
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Client Manager
06-01-2014 | 23:00:00
  ZenithOptimedia is ter vervanging op zoek naar een fulltime   CLIENT MANAGER   rapporteert aan Head of Client Management   DE BAAN Als Client Manager ben je hèt aanspreekpunt van de klant. Je bent verantwoordelijk voor.....
[Vacature] ZenithOptimedia zoekt een Client Executive
27-11-2013 | 23:00:00
ZenithOptimedia is op zoek naar een   CLIENT EXECUTIVE (fulltime) rapporteert aan Head of Client Management     DE BAAN Als Client Executive ben je verantwoordelijk voor het efficiënt laten verlopen van projecten. Door je goede.....
ZenithOptimedia ontwikkelt methode om ROI van PR te meten
23-10-2013 | 23:00:00
Al jarenlang leidt het meten van de daadwerkelijke ROI van PR campagnes van bedrijven tot hoofdbrekens. Om een einde te maken aan de eeuwige discussie over meetmethoden heeft een.....
[ZenithOptimedia case] Radio werkt voor Beaphar
07-10-2013 | 23:00:00
Beaphar, ontwikkelaar van gezondheids- en verzorgingsproducten, medicijnen en voedingsmiddelen voor het welzijn van huisdieren, heeft met de inzet van radioreclame een groei van maar liefst 50% in sales -.....
ZenithOptimedia predicts global ad expenditure will grow 3.5 percent in 2013
03-10-2013 | 13:18:00
  ZenithOptimedia predicts global ad expenditure will grow 3.5% in 2013, reaching US$503bn bythe end of the year. This is the same as the growth rate we forecast back in.....
ZenithOptimedia: Nederlanders zijn klaar voor Video On Demand TV
22-09-2013 | 23:00:00
Met de komst van Netflix en de overname van Videoland door RTL wordt het aanbod van ‘video on demand’-tv (VOD TV) in Nederland steeds groter. Doordat het aanbod van.....