Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1406135

De Persgroep heeft 2017 financieel goed afgesloten
18-04-2018 | 21:12:00
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten. De bedrijfsopbrengsten van de mediaonderneming, actief in Nederland, België en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro
Persgroep: 1,8 miljoen raadplegingen gemeentelijke Kieswijzer
26-03-2018 | 09:22:53
De Kieswijzer van de regionale titels van de Persgroep Nederland is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen ruim 1,8 miljoen keer geraadpleegd. Met een totaal van 220 gemeenten was de Kieswijzer de grootste regionale stemhulp ooit
[Cross Media Man 2018] Lauren van der Heijden
21-03-2018 | 17:21:00
Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales bij De Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens over Kijkje in de Keten
21-03-2018 | 14:02:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep & McDonald’s: Kijkje in de Keten, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord: Dominique Henskens, manager Corporate Marketing bij de Persgroep Nederland
[Cross Media Man 2018] Willem-Albert Bol
21-03-2018 | 13:15:00
Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.
[Cross Media Exploitant 2018] Lauren van der Heijden over De Persgroep
21-03-2018 | 11:28:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep is genomineerd voor de titel Cross Media Exploitant van het jaar. Aan het woord is Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales bij de Persgroep Nederland
AD.nl start wielerpodcast In het Wiel
21-03-2018 | 10:40:00
Luisteren naar wielrennen. Dat kan bij het AD tegenwoordig. Het merk verwacht de komende maanden het aantal podcasts uit te breiden.
Ebiquity: nieuwsmedia in top drie beste advertentiedragers
15-03-2018 | 10:59:00
De geschiktheid van nieuwsmedia voor reclamecampagnes wordt door de huidige generatie marketeers onderschat. Nieuwsmedia blijken in tegenstelling tot de heersende perceptie te behoren tot de top drie
Qmusic introduceert Programmatic FM
09-03-2018 | 08:56:07
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Qmusic introduceert Programmatic FM
08-03-2018 | 09:25:00
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep
Regionale kranten Persgroep lanceren Gemeentekieswijzer
20-02-2018 | 15:58:00
De regionale titels van de Persgroep komen op 24 februari met een gezamenlijke Kieswijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen
De Persgroep daagt EU voor de rechter
20-02-2018 | 15:28:00
De Persgroep spant een kort geding aan tegen de Europese Unie. De uitgever neemt die stap vanwege beschuldigingen over nepnieuws
AD mediapartner van KNLTB
20-02-2018 | 14:00:00
AD wordt de mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis
[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter
16-02-2018 | 10:29:00
Een Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving
De Persgroep sluit strategische samenwerking met NOC*NSF
10-02-2018 | 11:47:00
Doelstelling is om gemeenschappelijk unieke content te maken en te verspreiden
Mattie Valk naar de Olympische Spelen voor Qmusic
09-02-2018 | 12:32:00
Mattie Valk reist voor Qmusic af naar de Olympische Spelen in Zuid-Korea om dagelijks verslag te doen. Onder de noemer van Keeping Up With Korea doet Valk radio- en videoverslag van de gebeurtenissen
De Persgroep lanceert onlinevideoformat Studio Korea
08-02-2018 | 08:40:00
Studio Korea is te volgen via de sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia) en Qmusic
[Onderzoek] GfK: nieuwsconsumptie stijgt door groei smartphonebezit
02-02-2018 | 11:21:00
Bijna de helft van smartphonebezitters gebruikt het device om het nieuws te volgen. Door de groei van het smartphonebezit is aantal nieuwsvolgers via mobiel in 2017 gestegen tot 42 procent
Tweede seizoen voor AD.nl-serie Roel in de Regio
24-01-2018 | 11:42:13
In de zesdelige serie gaat televisiemaker en verslaggever Roel Maalderink het land in op zoek naar bijzondere verhalen van doorsnee Nederlanders
AD Utrechts Nieuwsblad start politieke podcast
17-01-2018 | 11:12:12
Het AD Utrechts Nieuwsblad is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart gestart met de politieke podcast #UtrechtKiest
Dave Minneboo zendermanager Qmusic
11-01-2018 | 15:16:00
Minneboo zal vanaf het najaar als zendermanager verantwoordelijk worden voor de dagelijkse leiding van het programmateam en neemt vanuit die rol zitting in de directie
Qmusic's Mattie, Fien en Igmar delen geheimen en geld uit
02-01-2018 | 12:02:00
Elke dag trekt het ochtendshow-trio een geheim uit De Doofpot en luisteraars hebben vanaf dat moment tot de volgende ochtend om in de app te raden van wie het geheim is
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Forum] Advertentiemarkt 2018
27-12-2017 | 17:43:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 16:57:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest
[Visie] Willem-Albert Bol, de Persgroep: Ga voor aandacht
27-12-2017 | 12:27:00
De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Willem-Albert Bol, creatief directeur van de Persgroep
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 11:30:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest. Het AD stuurt er jaarlijks een aantal medewerkers op landelijk op uit om de te testen bollen te verzamelen, een panel onderwerpt het spul vervolgens aan een smaaktest en de redactie verzint er tenslotte leuke praatjes bij
[Column] Bob Goulooze: AD, stop ermee
21-12-2017 | 10:02:00
Wat moet je met iemand die de reputatie van een bedrijf willens en wetens in gevaar brengt, persisteert in corrupte testen, hardwerkende middenstanders schoffeert en niet openstaat, zelfs niet na harde statistische bewijzen, voor opbouwende kritiek? Zo iemand brengt het vertrouwen van het publiek in het medium in gevaar
[Luistercijfers] Radio 10 groeit met 30 procent en realiseert record marktaandeel
19-12-2017 | 12:31:00
3FM daalt met 41 procent, Giel kan Radio Veronica nog niet doen groeien
[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer
14-12-2017 | 14:13:29
Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. “Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant”
Qmusic start pre-testen radiocommercials
23-11-2017 | 18:01:00
Reclames worden gratis getest op verschillende criteria en de resultaten worden teruggekoppeld aan de adverteerders
Media Tornado verzorgt publiciteit De Persgroep
23-11-2017 | 16:46:00
Media Tornado ondersteunt De Persgroep bij de publicitaire activiteiten voor de B2B en B2C media
Strategische samenwerking VICE Benelux en De Persgroep Nederland
21-11-2017 | 13:21:00
Vanaf heden zal videocontent van VICE en VICELAND Benelux beschikbaar zijn op AD.nl. Dit betreft een selectie van series, documentaires en films van VICELAND en online videocontent
Strategische samenwerking VICE Benelux en De Persgroep Nederland
21-11-2017 | 10:31:00
Vanaf heden zal videocontent van VICE en VICELAND Benelux beschikbaar zijn op AD.nl. Dit betreft een selectie van series, documentaires en films van VICELAND en online videocontent
[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep
15-11-2017 | 12:34:00
De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf), Lauren van der Heijden (directeur corporate sales De Persgroep) en Sjors Kroon (oprichter Media Reverse) over de The Pitch-concurrenten en buurten bij de brouwer
Bert Willemsen marketingdirecteur de Persgroep Nederland
13-11-2017 | 14:31:00
De huidige marketingdirecteur, Harry de Haas, heeft zijn vertrek naar KPN aangekondigd. Bert Willemsen zal De Haas per direct opvolgen
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
03-11-2017 | 17:26:00
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
03-11-2017 | 10:02:00
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project
AD en 24Kitchen lanceren Koken&Eten
31-10-2017 | 17:30:00
AD en de regionale titels van de Persgroep lanceren Koken&Eten op alle AD-sites en -apps
Dennis van Allemeersch directeur Persgroep Employment Solutions
26-10-2017 | 15:01:00
Van Allemeersch wordt in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de Persgroep Employment Solutions in de recruitmentmarkt
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
[Interview] Lauren van der Heijden over The Pitch van de Persgroep
27-09-2017 | 11:03:00
De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van de Persgroep
Persgroep sluit Doetinchem aan op indebuurt.nl
19-09-2017 | 11:44:00
Indebuurt.nl informeert inwoners van een stad via nieuws, artikelen, aanbiedingen en tips over wat er allemaal in hun buurt gebeurt en begon in 2016 als test in Delft
Katja Schuurman lanceert via het AD videoplatform haar videoserie Return to Sender
08-09-2017 | 13:44:00
Vanaf medio september verschijnen de video’s van Katja wekelijks op AD.nl en de regiosites van ADR Nieuwsmedia
Qmusic start met nieuwe ochtendshow
05-09-2017 | 12:03:00
Maandag start de nieuwe ochtendshow bij Qmusic. In de eerste uitzending is Humberto Tan te gast om te praten over het nieuwe seizoen van RTL Late Night.
De Persgroep neemt Reclamefolder.nl over
04-09-2017 | 11:30:00
Nederlands grootste aanbiedingenplatform Reclamefolder.nl is overgenomen door de Persgroep Nederland. Huidige eigenaren, waaronder RTL Ventures en H2 Equity partners, verkopen hun aandelen
Qmusic start met nieuwe ochtendshow
01-09-2017 | 15:02:00
Maandag start de nieuwe ochtendshow bij Qmusic. In de eerste uitzending is Humberto Tan te gast om te praten over het nieuwe seizoen van RTL Late Night.
[Onderzoek] Online zorgt voor groei landelijke dagbladmerken
23-08-2017 | 08:41:00
Het printbereik van de landelijke dagbladmerken bleef stabiel, terwijl de digitale nieuwsconsumptie bij deze merken voor groei zorgde
[Vacatures] De Persgroep zoekt Account Manager Amsterdam
18-08-2017 | 11:37:00
De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie en ontspanning; een moderne, professionele uitgever met passie voor media, zowel print als online, voor lezers, website bezoekers en adverteerders
AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta met Thijs Zonneveld en Edwin Winkels
18-08-2017 | 10:06:00
Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels van AD weer met het online programma In Het Wiel
Sander van Veen marketingmanager AutoTrack.nl
09-08-2017 | 10:15:00
Van Veen wordt verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie. AutoTrack.nl is onderdeel van De Persgroep
[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid
08-08-2017 | 15:04:00
Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche.
[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid
08-08-2017 | 14:10:00
Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche
Nieuwe opzet Het Geluid van Qmusic
01-08-2017 | 10:31:48
Het radiospel heeft een extra element, waarbij niet alleen de kandidaat op de radio Het Geluid kan raden, maar ook alle spelers via de Qmusic-app
Stichting Klassieke Concerten en de Persgroep verdiepen samenwerking
25-07-2017 | 11:46:01
Dit najaar zal ADR (AD en de regiotitels) toegevoegd worden als onderdeel van de partnership
Qmusic start Top 500 van het Foute Uur
16-06-2017 | 14:38:00
Qmusic staat een week lang in het teken van het Foute Uur. Luisteraars hebben de Top 500 van het Foute Uur samengesteld met een recordaantal stemmen op hun favoriete nummers
Gerard van Driesten naar NDC Brand Concepts
14-06-2017 | 09:37:26
Gerard van Driesten, voorheen strategie & concept manager bij Sanoma Marketing Partnerships, gaat leiding geven aan het NDC Brand Concepts team in Amsterdam. Het creatieve team is onderdeel van de NDC mediagroep
De Persgroep kiest Energize voor Nationale Vacaturebank
13-06-2017 | 10:24:00
Nationale Vacaturebank kiest voor Energize op basis van strategie en persoonlijke klik. In de ontwikkelde campagne spelen ze in op de onzekerheden van de sollicitanten
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten
09-06-2017 | 10:56:00
De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in europa op max anerhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest.
[Liveblog] Advertiser's Summit 2017 | De Persgroep | Boedapest
08-06-2017 | 12:02:00
De Persgroep organiseert ook dit jaar weer de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus dat inmiddels een bijkans mythische uitstraling heeft verkregen.
De Persgroep en BrandDeli intensiveren samenwerking
01-06-2017 | 09:58:00
Beide partijen kondigen aan samen de exploitatie van videocontent verder te combineren
Commercieel partnership De Persgroep en Stage Entertainment
24-05-2017 | 13:40:00
De Persgroep en Stage Entertainment Nederland sluiten een overeenkomst om te gaan samenwerken op gebied van ticketing, communicatie en een online video webserie.
DDB & Tribal en de Persgroep lanceren campagne voor Topics
19-05-2017 | 13:09:06
DDB & Tribal en de Persgroep hebben een campagne ontwikkeld voor Topics, de app die de content van alle 13 kwaliteitskranten van de Persgroep toegankelijk maakt voor alle abonnees
De Persgroep neemt nationale advertentieverkoop NDC mediagroep over
18-05-2017 | 12:20:00
De Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van de dagbladen, weekbladen en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen
AD en Eurosport verslaan samen Giro d’Italia
01-05-2017 | 10:51:21
Tijdens de komende Giro d’Italia vormen het AD en Eurosport samen een tandem. Beide partijen gaan een grootschalige contentsamenwerking aan
MyChannels start academy voor creatieve filmmakers
28-04-2017 | 10:25:52
Dit jaar start MyChannels, onderdeel van de Persgroep Nederland, met een kersverse academy gericht op jonge creatieve filmmakers
Het Parool uitgeroepen tot World's Best Designed Newspaper
25-04-2017 | 10:29:00
Afgelopen weekend werd de prijs uitgereikt tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Society for News Design, een internationale koepelorganisatie van vormgevers en journalisten
De Persgroep blikt terug op sterk jaar
19-04-2017 | 14:11:00
De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9 procent)
ADR Nieuwsmedia en 24Kitchen gaan online samenwerking aan
10-04-2017 | 14:36:00
24Kitchen en ADR Nieuwsmedia (AD en de regiotitels) creëren samen het grootste culinaire platform van Nederland
Algemeen Dagblad partner van VEED
06-04-2017 | 11:39:00
VEED festival is een YouTube-event. Op het festival komen de sterren van YouTube samen met bedrijven, media en hun fans. Het AD is mediapartner van het event
[Cross Media Man 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep
31-03-2017 | 14:17:00
Willem-Albert Bol, Creative Director bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem.
Verkiezingen leiden tot topdrukte op online nieuwsmedia
29-03-2017 | 09:04:00
Op de dag van de verkiezingsuitslagen was het online bereik 30 procent hoger dan op een gemiddelde dag.
Mattie & Wietze geboeid voor Qmusic
28-03-2017 | 16:38:59
Mattie en Wietze maakten in hun ochtendshow bekend dat ze vanaf 10 april vijf dagen lang onlosmakelijk verbonden zullen zijn. Dit is de dag waarop hun ochtendshow precies vijf jaar bestaat
KOKORO Amsterdam maakt campagne Trouw
23-03-2017 | 12:02:47
De merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial
[Cross Media Case 2017] Petra de Munck over de Verkiezing Clubhelden van de Amateursport
15-03-2017 | 13:56:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep stuurt de Verkiezing Clubhelden van de Amateursport in voor Cross Media Case van het Jaar
[Cross Media Exploitant 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep
09-03-2017 | 13:25:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Willem-Albert Bol, creatief directeur van de Persgroep
De Persgroep lanceert vernieuwde website De Ondernemer
28-02-2017 | 17:23:00
Het nieuwe digitale platform focust zich nog meer op de MKB-ondernemer met veel dossiers en interviews over de thema's strategie, marketing, team, technologie en finance
AD sluit reactiemogelijkheid onder artikelen
23-02-2017 | 16:19:00
Het AD heeft de reactiemogelijkheid onder artikelen tijdelijk gesloten. Er is op dit moment te weinig zinvolle interactie, stelt hoofdredacteur Hans Nijenhuis
Persgroep lanceert grootste campagne ooit met 44 verkiezings-cartoons
14-02-2017 | 22:46:00
In aanloop naar de verkiezingen gidsen de kranten van de Persgroep de lezer door het politieke nieuws.
De Persgroep krimpt arbeidsplaatsen bij huis-aan-huis bladen met 70 procent in
03-02-2017 | 18:06:00
De Persgroep Nederland gaat herstructureren bij de huis-aan-huisbladen. Het doel is de productiekosten van de weekkranten te verlagen.
DDB & Tribal Amsterdam ontwikkelt campagne Volkskrant
24-01-2017 | 13:44:44
DDB & Tribal Amsterdam maakt voor de Volkskrant een nieuwe campagne waarin ze de campagne Lees je de Koppen of Lees je de Krant doortrekken
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
[Interview] Lauren van der Heijden: Onze huis-aan-huiskranten zijn nog steeds een conversiekanon
21-01-2017 | 10:15:00
De Persgroep gelooft nog steeds in print en innoveert tegelijkertijd.
[Interview] Erik Roddenhof, CEO Persgroep: Ons verdienmodel is gebaseerd op betrouwbaarheid
07-01-2017 | 14:33:00
Huize Roddenhof is een huis van contrasten. Op het ene moment gaat het er aan de keukentafel over miljoenenorders en dan weer moet elke euro worden omgedraaid.
De Persgroep lanceert Aandacht!, magazine voor de advertentiemarkt
21-12-2016 | 10:03:00
De Persgroep introduceert een magazine voor de zakelijke markt: ‘Aandacht!’. Een magazine voor relaties, aandachttrekkers in de breedste zin van het woord en iedereen die zich interesseert voor marketing, communicatie, media en reclame
[Interview] Eddy Salfischberger, Alfred: Wij zijn tot meer in staat dan tv-only
21-12-2016 | 09:33:00
Alfred heeft de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Het team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd. Daarnaast gaat Alfred aan de slag met de positionering en campagne van Omoda. We spreken Managing Partner Eddy Salfischberger
[Column] Herman Spinhof: Meer onafhankelijke media in 2017
20-12-2016 | 12:32:00
De terugblikken op 2016 komen eraan. Berg je dan maar. De ene treurigheid na de andere zal passeren met hier en daar een lichtpuntje, want de economie trekt tenslotte aan, toch? Het voorspelbare rijtje omspant de aanslagen in Brussel, Nice, Berlijn en Istanbul, de Brexit, Trump en Wilders
Alfred International wint opnieuw de Creative Press Challenge
02-12-2016 | 10:56:00
Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International hebben de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door de Persgroep
Live beelden als advertenties bij de Persgroep
30-11-2016 | 12:52:00
Tijdens de Formule 1-race in Abu Dhabi werden gedurende 30 seconden live beelden van de zender Ziggo Sport ingezet als advertentie op onder andere AD.nl
Harry de Haas marketing directeur de Persgroep Nederland
24-11-2016 | 14:21:00
Hij is in deze rol verantwoordelijk voor Business-to-Consumer marketing van alle nieuwsmerken van de Persgroep
BrandDeli gaat online video samenwerking aan met de Persgroep en Makers Channel
18-11-2016 | 09:32:00
Vandaag maken de Persgroep en BrandDeli een exclusieve samenwerking bekend waarin BrandDeli de salespartner blijft van het online video platform van Makers Channel
Intermediair inspireert hoogopgeleiden met online videoseries
17-11-2016 | 13:01:00
Intermediair start naast haar tweewekelijks online magazine met videocontent
Het Parool is European Newspaper of the Year
16-11-2016 | 10:05:00
Het Parool mag zich een jaar lang European Newspaper of the Year noemen
De Persgroep gaat dagbladen publiceren in Virtual Reality - einde van de papieren krant
12-11-2016 | 09:28:00
Nieuws krijgt in welke vorm dan ook de aandacht en merken die tussen het nieuws staan, profiteren hiervan
Vote Company organiseert verkiezing Clubhelden voor de Persgroep
10-11-2016 | 10:54:00
De Persgroep lanceert vanuit het AD en haar regiotitels de 2e editie van de Verkiezing Clubhelden van de amateursport
Philippe Remarque maakt top-3 Creative Press Challenge bekend
09-11-2016 | 10:18:00
De top 3 teams: Joost van der Schoot & Renske Perdon van The Oddshop, Luuk van de Put & Jurre van de Ven van Alfred International en Cynthia Trinocque & Long Woo van SuperHeroes
De Persgroep neemt Makers Channel over
08-11-2016 | 11:54:51
Zowel onder lezers als adverteerders neemt het gebruik van online video sterk toe. Daarmee is het een logische uitbreiding van het portfolio van de Persgroep
Creative Press Challenge: 126 creatieven zetten hun talent in voor Plastic Soup Foundation
12-10-2016 | 16:23:00
De Persgroep heeft gisteravond de vierde editie van de Creative Press Challenge gelanceerd
[MediaWeek] PostNL neemt digitale marketingbureaus Yourzine en Searchresult over | Kingsday opent Kingsday Parijs | VI in zwaar weer
05-10-2016 | 11:47:00
Nieuwsoverzicht media en marketingcommunicatie | donderdag 29 september - woensdag 5 oktober 2016
De Persgroep neemt Synpact over
03-10-2016 | 12:54:00
Synpact, de grootste speler van ondernemersmarketing en onder meer eigenaar van de Week van de Ondernemer, wordt overgenomen door de Persgroep Nederland
[Interview] Lauren van der Heijden over de salesambities van de Persgroep
03-10-2016 | 09:52:00
Sinds januari is directeur Corporate Sales Lauren van der Heijden verantwoordelijk voor de aansturing van alle nationale sales voor de landelijke en regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten van de Persgroep Nederland
Qmusic DJ's Mattie & Wietze starten de dag bij McDonald’s
30-09-2016 | 13:30:00
Ontbijtshows week lang vanuit vijf verschillende restaurants in Nederland
Erik Roddenhof nieuwe CEO de Persgroep Nederland
29-09-2016 | 12:18:00
De huidige CEO Frits Campagne blijft actief als voorzitter van de raad van bestuur. Erik Roddenhof neemt alle dagelijkse operationele verantwoordelijkheden van het bedrijf op zich
[MediaWeek] Erik Roddenhof nieuwe CEO De Persgroep | SNS Bank wordt Volksbank | HBO verdwijnt uit Nederland
27-09-2016 | 10:54:00
Woensdag werd bekend dat SBS Bank de naam verandert in Volksbank. Kweenie hoor, maar er zullen in Nederland toch met mij vele duizenden mensen een ietwat rare associatie hebben met die naam.
Persgroep en ANP sluiten langjarig contract
16-09-2016 | 12:25:00
De uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken en onder meer Q-music bestendigt de relatie met het ANP vanaf 1 januari 2017 met vier jaar
Persgroep neemt Hardware.Info over
08-09-2016 | 15:53:00
Hardware.Info wordt binnen het technologiecluster van de Persgroep Online Services naast Tweakers gepositioneerd
AD/de Persgroep sluit partnership met Ziggo Sport
05-09-2016 | 09:41:00
Ziggo Sport en AD gaan een partnership aan rond digitale sport video's. Ziggo Sport en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een overeenkomst
AD/de Persgroep mediapartner van de KNVB
01-09-2016 | 12:08:00
De KNVB en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten een meerjarige overeenkomst. Doel van de samenwerking is aandacht voor voetbal
[Interview] Hans Nijenhuis over zijn koers bij de Persgroep
31-08-2016 | 10:20:00
Hans Nijenhuis werkt per 1 mei voor de Persgroep als algemeen hoofdredacteur van ADR Nieuwsmedia (het AD en de regiotitels). Bij elkaar werken er bijna 900 journalisten die samen de grootste nieuwsorganisatie van Nederland vormen. Ik spreek hem over zijn overstap, de toegevoegde waarde van de regiotitels en vrolijke krantenberichten
Qmusic lanceert Het Geluid met grootste microfoon van Nederland
26-08-2016 | 15:40:00
De komende dagen tourt Qmusic rond met een 8-meter lange microfoon langs grote steden om Nederland op te warmen voor Het Geluid
Persgroep presenteert onderzoek naar Live Adblocking
29-07-2016 | 11:03:00
Persgroep en TBWA\ komen met een grootschalige test, genaamd Live Adblocking
De Persgroep lanceert Topics: Spotify voor journalistiek
20-07-2016 | 10:42:00
De Persgroep lanceert Topics, een dienst waarbij abonnees toegang krijgen tot alle stukken uit de kranten van de uitgever. Onderwerpen staan centraal, niet de afzender van de artikelen
Cannes 2016: Creative Battle De Persgroep
23-06-2016 | 06:27:00
Persgroep en ADCN organiseren Creative Battle Nederland-België in Cannes. Nederlands MediaNetwerk is erbij
Persgroep en ADCN organiseren Creative Battle Nederland-België in Cannes
20-06-2016 | 12:14:00
ADCN en De Persgroep Nederland houden samen met hun Belgische collega’s Creative Belgium en De Persgroep Advertising een tweede ‘Creative Battle’ op woensdag 22 juni tijdens het International Cannes Lions Festival.
Mike Hoorman vlogmeister Qmusic
09-06-2016 | 15:48:00
Q-dj Kai Merckx maakte in zijn programma bekend dat Mike Hoorman de winnaar van Vlogmeister is
Christian van Thillo: Media-exploitanten moeten samenwerken als antwoord op Google en Facebook
03-06-2016 | 11:42:00
De Advertiser's Summit kent het jaarlijks hoogtepunt in het optreden van Christian van Thillo, CEO van De Persgroep.
Christel van den Hazel Directeur Business Development De Persgroep, Kees Reinders Directeur Regional Sales
03-06-2016 | 07:31:00
Christel van den Hazel, nu nog Commercieel Directeur bij De Persgroep, krijgt een andere functie. Zij zal innovatie gaan aanjagen in de functie van Directeur Development.
Qmusic lanceert het vijfde digitale radiostation: Qmusic Hot Now
01-06-2016 | 12:07:00
Het nieuwe kanaal Qmusic Hot Now is een extra station waarop je alleen maar de hits van nu hoort
[Luistercijfers] Qmusic evenaart all time high en Radio Veronica laat herstel zien
24-05-2016 | 10:19:00
Qmusic heeft een prima periode MrtApr16 neergezet. De zender behaalde een marktaandeel van 10,1 procent, dat is een evenaring van het all time high van AugSep15.
Qmusic zet jong videotalent centraal in landelijke campagne
19-05-2016 | 16:13:00
In samenwerking met het content marketing bureau Yune ontwikkelde Qmusic een actie die volledig is gericht op videocontent
De Persgroep: Start bèta-versie vernieuwde AD.nl
10-05-2016 | 13:05:00
Vanaf vandaag wordt regionaal nieuws gebracht vanuit 28 regio’s. Dit aantal zal gedurende het jaar worden uitgebreid
Qmusic start online zoektocht naar fulltime Vlogmeister
26-04-2016 | 15:47:00
De Vlogmeister ontvangt een jaarcontract en zal daarmee bijdragen aan de uitbreiding van online videocontent van Qmusic
Persgroep protesteert tegen Talpa-deal TMG
25-04-2016 | 15:27:00
Nu ook De Persgroep zich mengt in de discussie over de Talpa-deal, wordt het steeds heter onder de voeten van TMG-topman Geert-Jan van der Snoek
[Cross Media Man 2016] Genomineerd: Willem-Albert Bol
10-04-2016 | 07:30:00
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem.
Q-djs Mattie en Wietze behalen recordmarktaandeel sinds bestaan ochtendshow
23-03-2016 | 11:54:00
Sinds de start van hun ochtendshow op 10 april 2012 steeg het marktaandeel aanzienlijk, tot een hoogte van 20 procent (doelgroep 20-34 jaar).
[Cross Media Merk 2016] Willem-Albert Bol over Het Parool
17-03-2016 | 15:01:00
Op 20 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Het Parool dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Willem Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland.
[Cross Media Exploitant 2016] Willem-Albert Bol over de Persgroep
15-03-2016 | 16:14:00
Op 20 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep dingt mee naar de award voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Willem Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland.
[Interview] Ronald Ockhuysen over Het Parool
02-03-2016 | 13:58:00
April 2015 werd Ronald Ockhuysen aangesteld als hoofdredacteur van Het Parool. Nu is er een ingrijpende restyling. Wij spreken hem.
J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelt nieuwe positionering en campagne voor Het Parool
10-02-2016 | 10:00:00
Nieuwe positionering en campagne van J. Walter Thompson Amsterdam zet de volledig vernieuwde krant neer als ‘hoofdkrant van Nederland’
Persgroep: Restyling en vernieuwing Het Parool
09-02-2016 | 23:24:00
Een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's
Persgroep ontslaat ICT-directie in België
27-01-2016 | 15:57:00
De Persgroep ontslaat vier van zijn vijf ICT-directieleden en gaat een nieuw team samenstellen, geleid door Roel Buyzen
Johan Spaander nieuwe Sales Manager bij Qmusic
22-12-2015 | 15:49:00
Johan Spaander start vanaf vandaag als Sales Manager bij Qmusic. Hiermee volgt hij Mouringh den Dunnen die na ruim 4 jaar Qmusic verlaat.
Mouringh den Dunnen van Qmusic naar Abovo Media
22-12-2015 | 15:26:00
Vanaf 1 februari zal Mouringh den Dunnen (40) verantwoordelijk worden voor de dagelijkse aansturing van het salesteam bij Abovo Media
[Interview] Christel van den Hazel over De Persgroep en de integratie van Wegener
15-12-2015 | 16:57:00
Christel van den Hazel is Commercieel Directeur Persgroep Advertising. Wij spreken haar.
De Persgroep kiest Vote Company voor organisatie Musical Awards
11-12-2015 | 15:25:00
Van 2 januari tot in de live-uitzending op 6 januari kan er gestemd worden om de winnende musical te bepalen
Qmusic lanceert digitaal radio station Qmusic Christmas
04-12-2015 | 12:03:00
Qmusic open voor een maand het digitale radio station Qmusic Christmas. Van 4 tot en met 26 december biedt de zender 24/7 de beste Kersthits.
De Persgroep: J. Walter Thompson Amsterdam winnaar Creative Press Challenge 2015
02-12-2015 | 13:14:00
Volgens de jury heeft dit creatieve team op intelligente wijze het rebelse karakter van Fight cancer overgebracht en goed ingespeeld op het mediumtype krant
Persgroep stopt met glossy Frits
24-11-2015 | 17:28:00
Het magazine bestaat sinds 2008 en verschijnt vier keer per jaar. Het is niet rendabel te krijgen, aldus De Persgroep
Michiel Kwaaitaal Chief Ditigal Officer bij de Persgroep
23-11-2015 | 14:25:00
Kwaaitaal (41) komt van ING, waar hij als directeur product management een leidende rol speelde in de digitale transformatie van de bank.
De Persgroep lancert MKB platform De Ondernemer
18-11-2015 | 18:26:00
Met dit crossmediale platform wil de Persgroep MKB’ers en ZZP’ers informeren, inspireren en met elkaar in contact brengen
TamTam werkt voor De Persgroep
17-11-2015 | 14:38:00
Na een strategische pitch tussen drie bureaus heeft de Persgroep gekozen voor full service digital agency TamTam.
Lauren van der Heijden Directeur Corporate Sales De Persgroep
12-11-2015 | 16:38:00
Naar aanleiding van het vertrek van Irene ten Dam zal 11 januari 2016 Lauren van der Heijden starten als Directeur Corporate Sales.
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] De Persgroep geeft update over sales-strategie
27-10-2015 | 18:32:00
De sales-strategie van de Persgroep en de belangrijke rol die digitale branded content daarin speelt wordt 24 november toegelicht in een presentatie tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag.
De Persgroep lanceert derde editie van Creative Press Challenge
21-10-2015 | 12:29:00
De Persgroep heeft de derde editie van Creative Press Challenge gelanceerd. Een recordaantal deelnemers kwam bij Club ADCN bij elkaar voor de briefing
[Luistercijfers] Qmusic haalt voor het eerst een marktaandeel van boven 10 procent
20-10-2015 | 12:08:00
[Luistercijfers] Qmusic haalt voor het eerst een marktaandeel van boven 10 procent
De Persgroep reikt recordaantal Effies uit
14-10-2015 | 19:06:00
Tijdens de jaarlijkse Effie uitreiking heeft de Persgroep alvast een voorsprong genomen op volgend jaar en 500 gouden Effies voor 2016 uitgereikt.
DDB & Tribal Amsterdam maakt Meer-weten-is-wel-zo-leuk campagne voor de Volkskrant
13-10-2015 | 08:52:00
DDB & Tribal Amsterdam heeft samen met marketing en de hoofdredactie van de Volkskrant een nieuwe campagne voor de grootste kwaliteitskrant van Nederland ontwikkeld.
De Persgroep zet vernieuwing op advertentiemarkt verder door
08-10-2015 | 10:15:00
De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media zal als entiteit ophouden te bestaan.
IAB Nederland organiseert samen met BVA collegedag programmatic advertising bij De Persgroep
16-09-2015 | 11:12:00
Ruim 40 adverteerders zaten 8 uur lang aan de collegebanken gekluisterd bij De Persgroep om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic
[Luistercijfers] Q-music tweede radiozender van Nederland, record scores voor Radio 538 en Radio 10
01-09-2015 | 11:35:00
Het is feest bij drie radiostations. Q-music is voor de tweede keer de tweede radiozender van Nederland.
[Interview] Jeroen Swiers en Irene ten Dam over de digitale ambities van de Persgroep
09-07-2015 | 17:36:00
De Persgroep investeert volop in digitale innovatie. Jaarlijks gaat er zo’n 19 miljoen euro in om.
Christian van Thillo: Persgroep gaat investeren in huis-aan-huis media
05-06-2015 | 09:52:00
Persgroep verblijft met adverteerders, mediabureaus de fine fleur van de Nederlandse vakmedia twee dagen in Kopenhagen voor de Advertisers Summit. Vanmorgen was het optreden van Christian van Thillo het afgetekend hoogtepunt van het event.
Christian van Thillo spreekt uitgeefwereld toe op Mediafacts Uitgeverscongres
28-04-2015 | 15:45:00
Christian van Thillo spreekt uitgeefwereld toe op Mediafacts Uitgeverscongres
Ronald Ockhuysen nieuwe hoofdredacteur van Het Parool
02-04-2015 | 08:08:00
Ronald Ockhuysen (48) wordt de nieuwe hoofdredacteur van Het Parool. Ockhuysen was sinds 2011 adjunct-hoofdredacteur van de krant