Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1578964

Dagelijks 1 miljoen kijkers voor NPO Start
24-01-2018 | 11:23:13
Elke dag maken 1 miljoen Nederlanders gebruik van NPO Start. Dit maakte NPO-voorzitter Shula Rijxman bekend op de nieuwjaarsborrel van de NPO
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Startpagina.nl, onderdeel Sanoma, viert twintigjarig bestaan
22-01-2018 | 11:57:00
Startpagina.nl viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Inclusief themapagina's bereikt de site van uitgever Sanoma maandelijks bijna vijf miljoen Nederlanders die een veelvoud aan pagina's bekijken
Nieuw kantoor en overname Beast.io. voor Triple
17-01-2018 | 13:36:00
De twee ondernemingen gaan onder de naam Triple verder. Tom Romkes (Beast) wordt Design Director
UEFA Europa League blijft komende drie jaar bij FOX Sports
17-01-2018 | 11:44:30
De sportzender heeft een overeenkomst gesloten tot en met de zomer van 2021. Het rechtenpakket omvat net als de afgelopen drie jaar de live uitzendrechten van alle 205 wedstrijden
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
Talpa Network investeert in DFFRNT Media
11-01-2018 | 11:58:00
DFFRNT Media, gespecialiceerd in technische platforms, kondigt aan dat marketingbureau tcc global en Talpa Network beide een minderheidsbelang hebben genomen in het bedrijf
In NRC: Het online nieuwsarchief zit vol gaten
09-01-2018 | 13:39:00
Nieuwssites worden vaak onzorgvuldig gearchiveerd. "Sommige websites zijn zeldzamer dan middeleeuwse incunabelen"
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
08-01-2018 | 18:07:00
De opdracht van de publieke omroep moet de komende concessieperiode wat de VPRO betreft worden aangescherpt omdat de NPO de slag om de middelmaat nooit kan winnen
Brandpunt verder als Brandpunt+
08-01-2018 | 11:08:41
Brandpunt+ gaat nadrukkelijk op zoek naar het perspectief en mogelijke oplossingen van gesignaleerde problemen
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
Persberichten.nl neemt persberichtenservice Nieuwsbank.nl over
08-01-2018 | 09:50:12
De website Nieuwsbank.nl gaat een nieuw verdienmodel voor journalisten ontwikkelen en stopt met het distribueren van persberichten. De aloude persberichtenservice wordt overgenomen
XITE lanceert Youtubeprogramma Karaoke Box
08-01-2018 | 09:38:22
XITE lanceert Karaoke Box, een Youtubeprogramma waarin artiesten als Supergaande, Kaj van der Voort, PLEUN, Bizzey en F1rstman hun guilty pleasures zingen
GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group
05-01-2018 | 10:37:00
Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group. Niet alleen komt hiermee de ervaring en expertise van de Make Some NOISE Group bureaus per direct beschikbaar voor klanten van GANDA, het betekent ook een fysieke verhuizing
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS
04-01-2018 | 10:35:00
Als algemeen hoofdredacteur gaat ze de uitgever en de hoofdredacties van de print- en online uitgaven begeleiden
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 15:33:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
21-12-2017 | 11:30:00
Het lijkt heel menselijk om alles wat niet goed gaat toe te wijzen aan de laatste innovaties: we zijn gewoontedieren en alles wat de status quo verandert, veroorzaakt automatisch verzet. Bovendien, hoe ouder je wordt. hoe minder je ontvankelijk bent voor verandering. Echter, het verzet tegen innovaties lijkt me hier soms echt overdreven
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
21-12-2017 | 11:04:24
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro
19-12-2017 | 11:52:00
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
18-12-2017 | 13:05:00
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
18-12-2017 | 10:56:00
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
[Column] Erwin Fisser: Talpa en ik tegen Google. Who ya got!?
18-12-2017 | 10:24:00
Het is weer eens voornamelijk de schuld van de overheid. En van de publieke omroep. Want Talpa is het enige relevante echt Nederlandse mediabedrijf en als dat niet ruim baan én alle medewerking krijgt van Den Haag, dan… Ja wat dan eigenlijk?
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
KRO-NCRV zendt fan-made YouTubefilm Scars uit op NPO3.nl
14-12-2017 | 15:54:30
De film Scars is gemaakt door de twee filmmakers Nick Janssen en Wout Kanters, die met hun vrienden films maken voor hun Youtubekanaal Woody Wonder
[Onderzoek] Maandag meest en zaterdag minst lucratief voor e-commerce
14-12-2017 | 14:48:00
In december shoppen mensen wereldwijd vooral op maandagen online, op zaterdag juist amper. In Nederland daarentegen worden webshops deze maand juist het vaakst in het weekend bezocht
Het Financieele Dagblad start project SMART Journalism
13-12-2017 | 12:40:37
Met het project wil het FD gebruikmaken van technologie als artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme gepersonaliseerde nieuwsoverzichten te ontwikkelen
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 14:03:00
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
12-12-2017 | 12:26:00
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 10:18:42
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
Metro lanceert nieuwe metronieuws.nl
11-12-2017 | 14:42:31
Na de lancering van de app en de vernieuwde krant, heeft Metro nu ook een gloednieuwe website. De nieuwe site metronieuws.nl is in lijn gebracht met de andere kanalen van Metro
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Pocket Media en Peaks starten samenwerking
01-12-2017 | 13:32:00
Pocket Media is voorkeurspartner geworden van Peaks. Dit betekent dat twee Amsterdamse startups in AdTech en FinTech de komende tijd intensief gaan samenwerken op het gebied van mobile user acquisition via mobile video en display advertising
WK handbal dagelijks te volgen via Ziggo Sport
01-12-2017 | 12:41:31
Ziggo Sport besteedt de komende twee weken uitgebreid aandacht aan het WK handbal voor dames in Duitsland. De wedstrijden van de Nederlandse handbalvrouwen zijn live te zien op Ziggo Sport
DDB & Tribal lanceert Sinterklaasfilm voor Centraal Beheer
01-12-2017 | 08:55:00
Na de #zininsint-verzekering pakt Centraal Beheer nog een keer uit met een surprise. En wel met een Even Apeldoorn bellen-film op online kanalen die inhaakt op het Sinterklaasfeest
ADchieve trekt Daniëlle Bol aan als CCO
30-11-2017 | 11:39:00
ADchieve heeft per 1 december Daniëlle Bol aangesteld om de directie van het bedrijf te versterken
[Onderzoek] Nederlanders kopen steeds meer online
30-11-2017 | 11:04:41
Het afgelopen jaar kocht maar liefst 88 procent van de Nederlanders minimaal één product of dienst online
Green Monday waait over naar Nederland
30-11-2017 | 09:54:46
Op maandag 11 december profiteren retailers en consumenten samen van de allereerste Nederlandse Green Monday
IMMovator en Beeld en Geluid organiseren Cross Media Café
28-11-2017 | 17:29:25
De muziekindustrie verandert in rap tempo. IMMovator en Beeld en Geluid organiseren daarom een Cross Media Café over muziek en innovatie
Albert Heijn klaar voor feestdagen
28-11-2017 | 14:59:00
Albert Heijn bezorgt dit jaar voor het eerst de boodschappen thuis op 24 en 31 december
Online jobsearch laatste taboe volgens onderzoek Indeed
27-11-2017 | 13:54:00
In een tijdperk van statusupdates en het delen van ons wel en wee op social media valt het zoeken naar een baan nog altijd in de taboesfeer. Dit blijkt uit onderzoek van Indeed
Moederbedrijf Pearle en Eye Wish koopt Zonnebrillen.com
27-11-2017 | 12:49:28
Met deze strategische overname, versterkt GrandVision Benelux de online positie in Nederland en België. De overname draagt bij aan het verstevigen van haar geïntegreerde omnichanneldistributiestrategie en vergroot het online aanbod
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 13:48:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
Nuon lanceert contentformat Energie van waarderen
24-11-2017 | 11:55:00
In de laatste tv-commercial van de Luisteren geeft energie-campagne staat waarderen centraal. Met Energie van waarderen gaat Nuon een stap verder
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 00:28:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
Dentsu Aegis Network: Campagne op Twitter kan 40 procent hogere ROI opleveren
23-11-2017 | 09:58:15
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat marketingcampagnes op Twitter een 40 procent hogere return on investment kan opleveren ten opzichte van andere mediakanalen
1,4 miljoen unieke kijkers TV 538 in oktober
23-11-2017 | 07:55:00
Het cumulatieve bereik van januari tot en met oktober 2017 is 9,3 miljoen
Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van 4 naar 15 mensen
22-11-2017 | 22:45:00
Daan Zoetmulder zal het bureau gaan leiden. De nieuwe creatieve directie van WPK/The Agency wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent
21-11-2017 | 12:26:00
Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen
Exclusiviteit in platform HR-Communicatie.nl
20-11-2017 | 17:39:00
De vernieuwde site biedt HR- en communicatieprofessionals een afgeschermde omgeving om online in gesprek te blijven
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?
15-11-2017 | 17:35:00
Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn
[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?
15-11-2017 | 12:55:00
Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn
De'Longhi kiest voor Stroom
14-11-2017 | 17:30:39
De’Longhi Group, producent van huishoudelijke apparaten, met haar merken Braun, Kenwood en De’Longhi schakelt Stroom in voor de mediastrategie en -inkoop.
NTR komt met webserie Nettiquette
08-11-2017 | 12:15:18
Regisseur Mea Dols de Jong legt samen met pubers hun ongeschreven regels op social media bloot
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
07-11-2017 | 14:13:00
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
FITGIRLS lanceert #LETSGETREAL campagne
06-11-2017 | 11:16:00
FITGIRLS lanceert de campagne #LETSGETREAL, waarin het bespreekbaar wil maken wat er echt door het hoofd van de vrouw gaat, en hoe ze naar zichzelf kijkt
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
06-11-2017 | 10:17:00
Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms; satelliet of internet
Samenwerking tussen Thuisbezorgd.nl en TripAdvisor
06-11-2017 | 09:13:00
De websites werken samen om de voordelen van het netwerk van Thuisbezorgd.nl te combineren met de website en app-ervaringen van TripAdvisor
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 | 14:15:00
Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden in de nieuwe online spelshow Challenges Cup om een hoge geldprijs voor het goede doel
Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl
03-11-2017 | 12:25:00
Fashionchick-oprichters kopen het platform Jurkjes.nl en internationale varianten. De ondernemers zetten voor het eerst sinds 2013 weer stappen in online fashion
DMS: NU.nl het grootste mediamerk in zakelijke markt
02-11-2017 | 10:45:00
NU.nl is wederom het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De resultaten uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn bekendgemaakt.
Thuiswinkel.org en Grey Amsterdam lanceren campagne tegen frauduleuze webshops
01-11-2017 | 11:43:13
Thuiswinkel.org lanceert in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne Voorkom een online shoppingfail, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen
Marc Duijndam CEO Sanoma Media in Nederland en België
27-10-2017 | 08:31:00
Marc Duijndam volgt Peter de Mönnink op die eerder zijn overstap naar Talpa aankondigde
Looye Kwekers zet samen met Burst in op digitalisering
25-10-2017 | 12:05:57
De online strategie en roadmap die door Burst is ontwikkeld, zorgt ervoor dat Looye Kwekers de internationale gebruikers beter kan bedienen.
Libelle grootste online vrouwenplatform
13-10-2017 | 10:54:29
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
13-10-2017 | 10:21:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital.
Jorn Lyseggen (Meltwater) publiceert boek Outside Insight
12-10-2017 | 11:10:00
In het boek Outside insight: Navigating a World Drowning in Data, laat Lyseggen zien dat een focus op externe inzichten organisaties een completer beeld geeft van de kansen en bedreigingen in de markt
About You opent online shop in Nederland
10-10-2017 | 13:49:00
De Duitse webwinkel About You heeft per 10 oktober ook haar deuren geopend voor de online markt in Nederland. Ons land is hiermee de vierde Europese markt waar de online fashion retailer actief is
Uitgaven digital advertising stijgen 13 procent in eerste halfjaar 2017
10-10-2017 | 08:56:00
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt
[Column] Nathalie Peters: How To Make It Work
06-10-2017 | 14:31:00
Is het een gunstige ontwikkeling of juist een dominante waarbij bestaande merk-KPI’s niet langer gelden?
Drukke zomer voor online nieuwsmedia
06-10-2017 | 12:59:00
Komkommertijd? Tussen half juni en half september 2017 hebben 5 op de 6 Nederlanders het online nieuws geraadpleegd.
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
02-10-2017 | 14:56:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital
T-Mobile lanceert Founders: platform voor ondernemers
29-09-2017 | 11:44:00
Het platform Founders richt zich op ondernemers die aan de basis staan van of leiding geven aan de 1,6 miljoen kleine en middelgrote ondernemingen
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
Big Shots Group neemt animatiebedrijf WeExplain over
21-09-2017 | 11:36:00
Explanimationproducent WeExplain wordt na een periode van intensieve samenwerking overgenomen door Big Shots Group
Progress Communications wint Global SABRE PR Award
21-09-2017 | 10:47:00
Progress Communications heeft een Global SABRE PR Award gewonnen voor de Microsoft-campagne met de boyband B-Brave voor veilig internetgebruik
KNLTB lanceert online platform Tennis.nl
21-09-2017 | 10:13:00
De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond wil de komende jaren meer Nederlanders laten kennismaken met de tennissport
[Column] Bob Goulooze: Trollen en dwarsliggers
21-09-2017 | 09:49:00
Trollen zijn de losers van internet. Hun doel is mensen op de kast te jagen, tot razernij te drijven. Elke Facebookgroep heeft er wel een paar. Lieden die er genoegen in scheppen anderen te flamen, door hun onkunde als evangelie te presenteren. Als dit trollinggedrag gekoppeld is aan andere waandenkbeelden, kan zomaar een beweging ontstaan
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland
13-09-2017 | 10:31:00
Op de cover van Vogue Nederland schittert model Imaan Hammam in Chanel Haute Couture, gefotografeerd in Parijs door Alique. Het topmodel is ook geïnterviewd
Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information
13-09-2017 | 09:07:00
Roularta Media Group heeft het voornemen om het maandblad Landleven over te nemen. De integratie zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden
Ilse van den Hoven naar SchaalX en SCHAAL+
12-09-2017 | 09:24:00
Per september 2017 is Ilse van den Hoven aangesteld als communicatie & pr-coördinator bij SchaalX en SCHAAL+ in Utrecht. Ilse wordt onder andere verantwoordelijk voor de coördinatie van de social media kanalen en het contentmanagement van de websites
Tim Beudel naar National Geographic
12-09-2017 | 09:02:00
Tim Beudel is inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships. Beudel leidde eerder de TV-zender NostalgieNet en was de afgelopen jaren bij Tuvalu Media verantwoordelijk voor de digitale activiteiten
Primeur: digitalAudience geïntegreerd met DoubleClick
12-09-2017 | 08:28:00
Adverteerders kunnen nu gebruik maken van hun eigen customer database voor online marketing binnen DBM
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Paul Haenen speelt dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise
12-09-2017 | 07:07:00
Op dinsdag 12 september gaat een serie gloednieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO
Cosmopolitan 35 jaar in Nederland
12-09-2017 | 06:53:00
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt
Youfone verwacht binnen drie jaar 160.000 klanten voor nieuwe dienst YoufoneTV
11-09-2017 | 11:11:00
Maandag 11 september lanceert YoufoneTV, een platform voor OTT-televisie en video on demand. Ceo Valentijn Rensing omschrijft YoufoneTV als een hybride model in de snel veranderende tv-wereld
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
11-09-2017 | 06:44:12
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
TUI, Kras en Vliegwinkel.nl over op conversiepad attributie
07-09-2017 | 09:51:57
TUI, Kras en Vliegwinkel.nl zijn gestart met het gebruik van Real Attribution. Hiermee is het mogelijk publishers eerlijker te belonen en het relevante affiliatebestand uit te breiden
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Knab
06-09-2017 | 10:12:00
Fitzroy ontwikkelde voor Knab een campagne waarbij de termen peace of mind en free time centraal staan. De klant moet voelen dat ‘het voor je geregeld wordt’
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
06-09-2017 | 10:05:00
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Storyboard en De Speld & Partners ontwikkelden satire voor zomercampagne innocent drinks
06-09-2017 | 09:15:00
Storyboard en De Speld & Partners ontwikkelden een minidocu voor innocent drinks. In de video volgen we antiheld Tom die elke kans aangrijpt om de wereld een klein beetje beter te maken
Amsterdam heeft wereldprimeur met culturele chatbot Goochem
06-09-2017 | 06:38:15
Goochem is wereldwijd de eerste geautomatiseerde gesprekspartner die het mogelijk maakt om je gericht te oriënteren in het cultureel aanbod van een stad. Het is de bedoeling Goochem ook Engelstalig uit te brengen
[Column] Maarten Ros: Reclamemakers moeten niet mopperen maar innoveren
05-09-2017 | 08:21:00
Er is een digitale revolutie gaande is waarbij de consument een symbiotische verhouding met zijn smartphone heeft ontwikkeld. Reclamemakers moeten hier op inspelen. Reclamemakers moeten hierop inspelen en niet leunen op oude modellen
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Online bestedingen stijgen met 13 procent
01-09-2017 | 11:43:16
In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met 10,66 miljard euro aan online bestedingen 13 procent meer uitgegeven aan het online aankopen van producten en diensten
BeyenMedia maakt campagne voor Tweakers.net
25-08-2017 | 14:43:58
Zo’n 1,2 miljoen Nederlanders hebben nog nooit internet gebruikt. Deze mensen blijven verstoken van alle informatie die op het wereldwijde web te vinden is
Digital agency Colours neemt Mangrove over
22-08-2017 | 09:41:00
Colours verstevigt haar positie in de digitale branche met de overname van Mangrove. Colours zet hiermee een volgende stap in haar 2020 ambitie, groei naar een van de grotere digital agencies
AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta met Thijs Zonneveld en Edwin Winkels
18-08-2017 | 10:06:00
Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels van AD weer met het online programma In Het Wiel
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 20:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners
17-08-2017 | 14:51:38
Expand Online (part of Dept) lanceert samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo
NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt
17-08-2017 | 14:24:00
Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 08:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Aantal uitgevers niet blij met Vodafone-deal Blendle
10-08-2017 | 15:01:00
Een deal die Blendle sloot met telecomaanbieder Vodafone is bij een aantal uitgevers in het verkeerde keelgat geschoten. Dat melden ze aan Villamedia
Spotify lanceert playlist generator voor jubilerend Lowlands
09-08-2017 | 14:13:13
Lowlandsfans kunnen hun eigen Spotifyplaylist aanmaken met hun favoriete Lowlandsoptredens van de afgelopen 25 jaar
[Interview] Dimitri Heikamp - MPG. - over conversational commerce
08-08-2017 | 21:46:00
Een meer dan boeiend gesprek met Dimitri Heikamp over conversational commerce, chatbots, time-spend, messenger apps en de AH Groenteboost
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
WoodWing Software introduces Elvis DAM 6
20-07-2017 | 11:37:26
The latest version of Elvis DAM - WoodWing’s Digital Asset Management (DAM) solution – helps publishers, brands and advertising agencies to speed up their creation process and publish content faster
Blokker.nl breidt uit met witgoedassortiment AO.nl
20-07-2017 | 10:36:00
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl
Jaarcijfers NRC: Omzet daalt 5,1 procent, winst groeit 6,6 procent, sterke groei digitale abonnementen
14-07-2017 | 07:45:00
De betaalde verkoop van NRC Handelsblad en nrc.next steeg, het aantal leesminuten op de site nrc.nl maakte een grote sprong voorwaarts en de zaterdagverkoop van de papieren krant deed het uitstekend.
Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking
13-07-2017 | 09:17:00
Televisieproducent Warner Bros. en videoplatform Dumpert hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen
Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland
13-07-2017 | 07:12:00
De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en direct af te sluiten vanuit de chatomgeving
Anoma van Eeden, Karim Nadi en Mark van Dijk naar Relay42
12-07-2017 | 12:50:00
Om verdere groei mogelijk te maken heeft Relay42 drie senior managers aangesteld: Mark van Dijk, Anoma van Eeden en Karim Nadi
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
12-07-2017 | 07:10:00
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
Vijf nominaties voor Adwise bij de Google Premier Partner Awards 2017


12-07-2017 | 06:30:00
De premier badge is de hoogste categorie om als partner van Google te ontvangen. Uitreiking is in het Ierse Dublin in september
Tijdschrift VROUW reikt VROUW-awards uit
11-07-2017 | 12:42:00
Voor het eerst kunnen ook merken dit jaar hun product(en) bij VROUW aanmelden om kans te maken genomineerd te worden voor een van de awards
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
NU.nl start met het platform NUwonen.nl
11-07-2017 | 11:16:00
NU.nl lanceert NUwonen.nl. Het nieuwe platform informeert over het laatste woonnieuws en geeft tips en praktische informatie die complexe thema's rondom wonen uitlegt. ING en Samsung partneren in het project
Oprichting Europese technische commissie voor cyber security en gegevensbescherming
11-07-2017 | 10:41:00
Er komt een Europese technische commissie (TC) voor cyber security en gegevensbescherming. De nieuwe TC gaat specifieke normen voor de Europese situatie ontwikkelen
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 | 09:55:27
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
Primeur voor Recruitz.io: inzet Google Display Ads bij recruitment
11-07-2017 | 08:18:00
Recruitz.io gebruikt geautomatiseerde voor het eerst Google Display banners voor wervingscampagnes. Hiermee is het bedrijf de eerste onderneming die Google Display geautomatiseerd inzet voor het vinden en aantrekken van talent
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.
Media Groep Limburg lanceert VIA Limburg: Limburg’s nieuwe weekkrant
03-07-2017 | 13:02:00
Media Groep Limburg komt met een volledig nieuwe weekkrant: VIA Limburg. VIA Limburg is de opvolger van de 1Lokaal weekkrant en wordt in 39 lokale edities gratis bezorgd bij 526.000 huishoudens in heel Limburg
Nieuw: Virtueel advocatenkantoor HelloLaw
03-07-2017 | 12:21:00
Nederland is een nieuwe legaltech-startup rijker. HelloLaw lanceert een virtueel advocatenkantoor waar consumenten en het MKB simpel en efficiënt juridisch advies van de hoogste kwaliteit kunnen krijgen voor een vast, laag bedrag per jaar
Nieuwe campagne De Amersfoortse: Verzekeren als een baas
03-07-2017 | 12:05:59
De Amersfoortse start met een campagne die zich gekscherend richt op de bazen van Nederland én op hun werknemers
Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal met documentaire
03-07-2017 | 10:56:00
Nooit eerder waren er zoveel vrouwe lid van de KNVB. Automerk Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal
MediaScience werkt voor Zonnatura
29-06-2017 | 12:09:00
Zonnatura heeft MediaScience ingeschakeld om aan de juiste doelgroep te vertellen dat Zonnatura op aarde is om op een gemakkelijkere manier gezonder en lekkerder te eten.
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 | 17:21:00
Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet.
Lumière lanceert digitaal platform lumiereseries.com
27-06-2017 | 12:19:00
Lumiereseries.com is een EST-platform waarop je Lumièreseries digitaal kunt aankopen en onmiddellijk kunt bekijken in HD-kwaliteit
SEAT opent interactieve on demand-showroom SEAT Live Studio
20-06-2017 | 11:43:00
Er worden nieuwe modellen gepresenteerd en het is mogelijk om in de uitzending vragen te stellen aan de presentator
Beslist.nl: richt je op niche
15-06-2017 | 16:09:00
Beslist.nl bracht in kaart wat ervoor zorgt dat de groten groter worden, maar ook welke kansen dit creëert voor andere retailers
Nederlandse e-sportsindustrie groeit hard
14-06-2017 | 13:28:00
De populariteit van e-sports in heel Europa wordt gestimuleerd door de gemakkelijke toegang tot internet en vooral tot social media
TV 538 door kijkcijfergrens van 1 miljoen heen
13-06-2017 | 10:51:00
In mei schakelden meer dan 1.149.000 unieke kijkers in op TV 538. Dit blijkt uit de kijkcijfers van SKO Light
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten
09-06-2017 | 10:56:00
De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in europa op max anerhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest.
Het FD benoemt Sanne Walvisch tot adjunct-hoofdredacteur digitaal
07-06-2017 | 10:40:00
Per 1 juli treedt Sanne Walvisch in dienst als adjunct-hoofdredacteur digitaal van Het Financieele Dagblad. De hoofdredactie bestaat dan uit Jan Bonjer, Prisco Battes en Sanne Walvisch
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
02-06-2017 | 17:36:00
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
30-05-2017 | 08:38:00
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
Wayne Parker Kent neemt One More Thing over
23-05-2017 | 14:45:00
Met de overname door Wayne Parker Kent is het Apple-, tech- en innovatieplatform One More Thing het zesde nieuwe merk van 2017. In totaal bestaat het portfolio van het Amsterdamse mediabedrijf nu uit zestien merken
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne
23-05-2017 | 10:44:29
Online platform voor personal fitness training Fitchannel.com, lanceert een nieuwe marketingcampagne om de product-bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven.
Marketing cloud platform censhare opens regional headquarters in Gouda
23-05-2017 | 09:04:00
The new headquarter of censhare will serve the Northern European markets of Benelux and Nordics, in response to the growth in this market
Online tuinbranche groeit en bloeit
18-05-2017 | 19:01:08
Home & Garden was het afgelopen jaar één van snelst groeiende branches online. Voor tuinartikelen is nu het drukste seizoen aangebroken
Steeds meer kleding vanaf mobiele apparaten gekocht
18-05-2017 | 18:37:00
Online kledingshoppers kopen steeds vaker kleding vanaf een mobiel apparaat. Dit blijkt uit analyse van online modeplatform Winkelstraat.nl
Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt campagne De NRC Code
18-05-2017 | 08:45:00
NRC start een campagne waarin de kwaliteitsjournalistiek van NRC centraal staat
Marqeting volledig gericht op lokale online advertising
17-05-2017 | 09:20:00
Digital marketingbureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website. De vernieuwde website vloeit voort uit de nieuwe koers die het bureau uitzet, gericht op lokale online advertising
Rijk Hofman en Yade Lauren vaste gezichten MTV naast Kay Nambiar
16-05-2017 | 13:44:00
Het drietal zal onder de naam MTV NOW content gaan maken voor de online MTV-platformen in Nederland en België, maar ook verslaan voor televisie
Wayne Parker Kent en MINI lanceren platform voor outdoor liefhebbers
12-05-2017 | 10:43:00
Het mediabedrijf Wayne Parker Kent lanceert in samenwerking met MINI het online platform outdoor.manners.nl voor outdoor liefhebbers
AXVECO lanceert online blockchain helpdesk
08-05-2017 | 17:22:00
Blockchain is de datastructuur van onder andere het Bitcoin en Ethereum netwerk
Styletoday van Sanoma bestaat 10 jaar
03-05-2017 | 10:30:00
Eén van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen bestaat 10 jaar. Dit wordt gevierd met een nieuwe huisstijl, een nieuw logo, fashion events en partnerships
AD en Eurosport verslaan samen Giro d’Italia
01-05-2017 | 10:51:21
Tijdens de komende Giro d’Italia vormen het AD en Eurosport samen een tandem. Beide partijen gaan een grootschalige contentsamenwerking aan
[Interview] Willem van Lynden over het recht vergeten te worden
26-04-2017 | 12:55:51
Het vergeetrecht. Mensen hebben sinds drie jaar het recht om vergeten te worden door onder andere zoekmachines. Ter gelegenheid hiervan lanceerde Willem van Lynden een telefonische helpdesk, want er is nog steeds veel onduidelijk. We spreken hem
RTL Ventures investeert 3 miljoen in woonwinkel Flinders
25-04-2017 | 12:19:39
De investeringstak van RTL investeert 3 miljoen euro in ruil voor een minderheidsbelang. De komende periode zet het bedrijf in op de optimalisatie van marketing, personalisatie van zijn aanbod en logistiek
Finale KNVB Beker 30 april live te zien bij SBS6 en NUsport
24-04-2017 | 16:11:00
De KNVB Beker is een van de twee grote prijzen die de Nederlandse voetbalclubs op eigen bodem kunnen winnen
StreamOne en Unified Streaming introduceren Server-Side Ad Insertion voor FashionWeek
21-04-2017 | 11:20:00
StreamOne levert in samenwerking met Improve Digital, Unified Streaming en Amsterdam FashionWeek als eerste een implementatie van Server-Side Ad Insertion (SSAI)
De Telegraaf introduceert online platform Telegraaf VNDG
18-04-2017 | 17:01:23
Op 1 mei gaat Telegraaf VNDG live en het platform wordt vanaf dat moment gaandeweg gevuld met video’s en programma’s
NU.nl met 49,3 procent bereik grootste nieuwsplatform
13-04-2017 | 10:40:00
NOBO is het internetonderzoek dat betrouwbaar het bereik over verschillende devices rapporteert en bezoekvolumes weergeeft
Metro lanceert nieuwe app
11-04-2017 | 10:57:00
Metro lanceert vandaag een testversie van de nieuwe Metro-app
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
10-04-2017 | 21:24:00
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
ADR Nieuwsmedia en 24Kitchen gaan online samenwerking aan
10-04-2017 | 14:36:00
24Kitchen en ADR Nieuwsmedia (AD en de regiotitels) creëren samen het grootste culinaire platform van Nederland
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
07-04-2017 | 16:49:00
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.
[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
07-04-2017 | 13:34:00
Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx
Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle
07-04-2017 | 09:11:00
Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle: "Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws."
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
06-04-2017 | 09:28:56
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
Abdijbier Leffe start eerste Nederlandse campagne
06-04-2017 | 08:59:00
FCB Amsterdam verantwoordelijk voor campagne Vol Leven van Leffe, het Belgische abdijbier
Hammerfest creëert campagne #GEENZIN
05-04-2017 | 13:09:00
Seksueel geweld tegen jongens (13-18 jaar) is het thema van de Amsterdamse bewustzijnscampagne #GEENZIN
The Oddshop lanceert campagne BrightPensioen
05-04-2017 | 12:34:00
Onder de titel De toekomst is Bright, presenteert de jonge pensioenspeler drie commercials die de belangrijkste USP’s van het merk toelichten
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL
05-04-2017 | 10:40:00
RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met de bumper ad. Deze pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL
LINDA.tv en Talpa Fictie presenteren De Vlucht
04-04-2017 | 17:05:00
De Vlucht is een nieuwe mini-crimi (elke aflevering duurt 8 minuten), die vanaf woensdag 19 april te zien is op LINDA.tv
GANDA verzorgt introductiecampagne easyEnergy
04-04-2017 | 15:30:54
EasyEnergy komt op de markt onder de vlag van de easy family of brands, bekend van onder andere easyJet
Crowdmedia aan de slag voor Syntus
04-04-2017 | 14:26:58
De elektrische Syntus-trein die in december gaat rijden, heeft nog bestuurders nodig. Met de slogan Laat je verleiden, gaat Crowdmedia aan de slag voor de vervoersmaatschappij
[Cross Media Man 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep
31-03-2017 | 14:17:00
Willem-Albert Bol, Creative Director bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem.
[Startups] Nimbles introduceert private tutoring voor gezinnen in Utrecht
31-03-2017 | 10:04:00
Online bijlesplatform Nimbles biedt nu online gescreende en beoordeelde private tutors aan in de regio Utrecht
Oproep aan nieuw kabinet: Investeer in positie digitale creatieve industrie
31-03-2017 | 09:23:00
Bedrijven en organisaties die actief zijn in de digitale creatieve industrie doen in een open brief gericht een oproep om de digitalisering van Nederland te stimuleren
[Startups] Barbara van Erp over Snippet Media
30-03-2017 | 12:41:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in Amsterdam. We spreken Barbara van Erp, oprichter en managing partner van Snippet Media.
Uitreiking TV Beelden: The Amsterdam Project wint in categorie Beste Nieuwe Format
29-03-2017 | 13:18:06
Bij de jaarlijkse uitreiking van de tv-vakprijzen zijn achttien TV Beelden uitgereikt. Elf prijzen waren al in de weken voor de showavond bekendgemaakt, waaronder de oeuvreprijs voor het tv-werk van Linda de Mol
SoundCloud introduceert reclameopties
28-03-2017 | 16:03:48
De lancering valt tegelijk met de introductie van nieuwe abonnementen: SoundCloud Go en SoundCloud Go+
Günther Vogelpoel CEO Creative Group
28-03-2017 | 12:36:07
Vogelpoel wordt daarnaast aandeelhouder van het e-commercebedrijf, waar onder andere de labels Beltegoed.nl, Cadeaukaart.nl en Recharge.com onderdeel van zijn
Donald Duck Weekblad lanceert Week van het geld-editie
27-03-2017 | 12:08:00
Voor de Week van het geld brengt Donald Duck Weekblad in samenwerking met Wijzer in geldzaken een speciale editie over geld uit
Continuum bereikt binnen 4 maanden 100.000 abonnees op Youtube
24-03-2017 | 11:45:00
Het muziekformat Continuum is de enige boyband die elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet
Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl
23-03-2017 | 08:16:00
Online woonwarenhuis vtwonen.nl heeft een nieuwe distributiecentrum in Lelystad, met een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en vijf laaddocks.
[Cross Media Merk 2017] Erwin van der Zande over Bright
22-03-2017 | 11:33:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Bright is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright
[Cross Media Merk 2017] Hilmar Mulder over Libelle
22-03-2017 | 10:56:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels
22-03-2017 | 08:54:00
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels. Klanten van het modemerk kunnen uit de Mango-playlist nummers kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
22-03-2017 | 07:20:00
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
Chantal Janzen naakt in eerste editie eigen glossy &C
21-03-2017 | 19:44:00
Niemand die het gelooft maar het zorgt natuurlijk altijd voor buzz. Chantal Janzen naakt. Klinkt goed. En als Chantal het zelf zegt dan klinkt het nog beter.
[Cross Media Merk 2017] Rutger Anema over Allerhande
21-03-2017 | 14:16:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Allerhande is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Rutger Anema, Head of Allerhande
GTST Cross Media Merk 2017
21-03-2017 | 11:49:00
De crossmedialiteit zit echt in de content gebakken en ondersteunt zo het merk op elk medium.
Mirabeau and Transavia launch chatbot
21-03-2017 | 09:08:19
Digital agency Mirabeau and low cost airline Transavia together created a chatbot on Facebook Messenger that smoothly guides customers through their ticket selection and purchasing process 
Ziggo stapt in eSports: eerste officiële Formule 1-eBattle van Nederland
21-03-2017 | 07:46:00
De tijdelijke racewinkel van AKO is het podium voor de eerste officiële Formule 1 eBattle van Nederland. De winkel, de Pitstop Race Experience, opent haar deuren op station Utrecht Centraal
Bitcoin steeds populairder: waarde Bitcoin concurreert met goudprijs
21-03-2017 | 07:23:00
De bekendheid en waarde van cryptocurrencies nemen toe. Onlangs is de koers van de Bitcoin, verreweg de meest bekende cryptocurrency, zelfs boven de goudprijs gestegen
[Interview] Slaven Mandic, CEO Wayne Parker Kent: Zonder techniek is creativiteit alleen maar iets leuks
20-03-2017 | 20:43:00
Wayne Parker Kent is een creative technology company dat op jaarbasis 60 tot 70 procent van de Nederlanders mag verwelkomen op minimaal één van de platformen die door deze online uitgever worden geëxploiteerd.
[Cross Media Exploitant 2017] Ton Rozestraten over RTL
20-03-2017 | 16:21:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. RTL meldt zich als Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer bij RTL
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit
20-03-2017 | 15:12:00
De campagne bestaat uit radio, direct, print en pre-rolls geregisseerd door Max Porcelijn (CZAR). Daarin wordt duidelijk dat de Ford Transit volledig naar eigen voorkeur is in te richten.
Samenwerking Botentekoop.nl en botendeelplatform Barqo.nl
20-03-2017 | 11:19:00
Boten van vraag en aanbodsite Botentekoop.nl kunnen ook worden gehuurd via botendeelplatform Barqo.nl.
[Startups] Studytube haalt twee miljoen euro op bij Vortex Capital Partners en henQ
20-03-2017 | 10:12:00
De Nederlandse scale-up Studytube heeft 2 miljoen euro groeikapitaal opgehaald bij Vortex Capital Partners en zijn bestaande investeerder henQ
Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent
20-03-2017 | 09:09:00
Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels
Adidas stopt met televisie reclame
20-03-2017 | 07:38:00
Sportmerk Adidas zoekt haar nieuwe klanten alleen nog op sociale media. Reden? Jongeren, de belangrijkste doelgroep van fabrikant van sportuitrusting, zijn niet meer te bereiken via televisie
Uitgesteld programma’s kijken: een uitkomst of een probleem?
19-03-2017 | 21:17:00
Wat is er nog fijner dan op een regenachtige zondagmiddag op de bank neer te ploffen en bij te komen van dat gezellige feestje van de avond ervoor?
De smartphone domineert online nieuwsgebruik
19-03-2017 | 13:13:00
Drie Nederlandse nieuwssites bereiken meer dan vijf miljoen Nederlanders per maand in februari 2017: NU.nl, NOS.nl en AD.nl.
[Interview] Madelon Fortuin: Bij NRC is het mobile first; al het andere volgt daaruit
17-03-2017 | 11:15:00
De dynamiek in de wereld van nieuwsmedia is enorm - en niet alleen bij TMG. NRC transformeert razendsnel richting digital en steeds vaker is het zelfs digital only.
Ruim vier miljoen bezoekers op NU.nl tijdens Tweede Kamerverkiezingen
17-03-2017 | 07:12:00
In totaal werden de politieke berichten op 15 maart bijna 40 miljoen keer gelezen, een livestream met de uitslagen is ruim 800 duizend keer bekeken.
[Interview] Jorrit Kuipers: Femmefab denkt steeds vaker creatief mee met merk en bureau
16-03-2017 | 16:06:00
Jorrit Kuipers is oprichter en CCO van EEN MEDIA GROUP en Managing Partner van Femmefab. Maandelijks bereiken de bij Femmefab aangesloten publishers en influencers ruim 6 miljoen vrouwen. Wij spreken hem.
[Cross Media Merk 2017] Suzan Schouten over Donald Duck
16-03-2017 | 12:49:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Donald Duck is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Suzan Schouten, domeindirecteur Kids & Teens bij Sanoma | SBS
De Adidas Superstar Original meest populaire sneaker bij Beslist.nl
16-03-2017 | 07:36:00
Schoenen en personal lifestyle producten hoorden in 2016 bij de grootste stijgers in online bestedingen
AkzoNobel kiest voor The online company
16-03-2017 | 06:38:08
AkzoNobel Decorative Coatings, moederbedrijf van Flexa en Sikkens gaat samenwerken met The online company. The online company gaat het digital team van AkzoNobel zowel strategisch als operationeel ondersteunen
Alexander Klöpping: Dat Blendle niet zou innoveren, is de wereld op z'n kop
15-03-2017 | 13:19:00
NRC trekt zich terug uit Blendle. Gebruikers van Blendle hebben per 1 april geen toegang meer tot NRC content.
Bert Habets: RTL blijft investeren in de groei van veelbelovende activiteiten, zoals Video On Demand, Multi Channel Network en RTL Z
15-03-2017 | 12:06:00
RTL Nederland heeft de omzet in 2016 per 1 procent zien groeien tot 495 miljoen euro. De bruto winst (EBITA) daalde met 15,8 procent tot 85 miljoen euro.
Clipit voorpelt: VVD de grootste, Wilders blijft achter
15-03-2017 | 06:52:00
Geert Wilders' PVV gaat met zestien zetels een tegenvallende uitslag tegemoet en de VVD wint, zegt bureau Clipit
[Cross Media Exploitant 2017] Sifra Soer over Hearst Netherlands
14-03-2017 | 17:50:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Sifra Soer, Manager Online Commercial Content bij Hearst.
SOS Kinderdorpen wil samen met TamTam opbrengst voor 2020 vertwaalfvoudigen
14-03-2017 | 09:24:00
A friend of mine neemt de digitale campagnes voor haar rekening en Expand Online de online marketing
Nieuw seizoen Game of Thrones op 17 juli bij Ziggo NL
10-03-2017 | 06:39:00
Vanaf 17 juli is in Nederland seizoen zeven te zien van Game of Thrones
[Cross Media Case 2017] Caren Wassink over TAART.
09-03-2017 | 11:11:00
Mood for Magazines, XXS Amsterdam en HEMA zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar
Deloitte: fysieke winkels zijn nog steeds concurrerend
09-03-2017 | 09:14:00
Hoewel webshops de markt lijken over te nemen, worstelen fysieke winkels met de aanpak om online en fysieke winkels goed te combineren. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital
Email Benchmark 2017: mobiel wint van desktop
09-03-2017 | 08:01:00
e-Village publiceert de veertiende editie van de Email Benchmark. De cijfers uit de email Benchmark zijn samengesteld uit meer dan 3,5 miljard e-mails en 17.000 e-mailcampagnes
Blendle ingehaald door journalistieke online werkelijkheid: NRC stapt eruit
07-03-2017 | 18:40:00
Per 1 april kunnen de gebruikers van Blendle geen NRC artikelen meer kopen en lezen
Han Snel wint pitch Op=Op Voordeelshop
03-03-2017 | 11:43:00
Op=Op Voordeelshop kiest voor het reclamebureau Han Snel. De samenwerking wordt afgetrapt met een campagne ter ere van het 20-jarig bestaan van de retailer
200 miljoen gebruikers voor PayPal
02-03-2017 | 11:39:38
Ruim 50 miljoen van de 200 miljoen gebruikers (consumenten, webwinkels en goede doelen) gebruiken ook PayPal One Touch
Carola van der Linden en Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company
02-03-2017 | 10:43:00
Carola van der Linden en Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company, een organisatie die bedrijven met een geïntegreerde benadering ondersteunt bij de nieuwste manier van commercie bedrijven
Ondernemers willen hardere aanpak cybercrime van nieuw kabinet
02-03-2017 | 10:13:00
Ondernemers vinden dat strengere veiligheidseisen aan hen mogen worden gesteld om cybercrime te voorkomen. Dat blijkt uit de online MKB Barometer Verkiezingen
Bruto mediabestedingen 2016: Unilever en KPN besteden veel minder, Procter & Gamble en Tele2 juist veel meer
01-03-2017 | 08:29:00
Radio en outdoor deden het goed, dagbladen en bioscoop niet. Een analyse.
[Interview] Jan Lagrouw, E Power Radio & Online: Act local was nog nooit zo dichtbij
28-02-2017 | 23:25:00
Regionale radio doet het goed. ORN en E Power Radiosales zagen in de periode November-December 2016 hun marktaandeel flink oplopen. Wij spreken met Jan Lagrouw, General Manager E Power Radiosales.
DDMA waarschuwt: neem maatregelen Europese privacywet
28-02-2017 | 13:58:00
Er liggen miljoenenboetes te wachten op organisaties die hun bedrijfsvoering niet op korte termijn aanpassen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming
OBI4wan neemt Buzzcapture over
28-02-2017 | 11:01:59
Klanten van beide partijen verkrijgen gecombineerde data-inzichten uit meer dan 20 miljoen online en social databronnen, evenals verschillende offline bronnen
[Column] Jeroen Verkroost: Kamergotchi, whiskyveiling, influencers… Algoritme is king!
26-02-2017 | 13:52:00
Als IAB directeur spreek ik regelmatig consumenten die niet blij zijn met de manier waarop er met ze omgegaan wordt op het internet.
AD sluit reactiemogelijkheid onder artikelen
23-02-2017 | 16:19:00
Het AD heeft de reactiemogelijkheid onder artikelen tijdelijk gesloten. Er is op dit moment te weinig zinvolle interactie, stelt hoofdredacteur Hans Nijenhuis
Etcetera maakt De Telegraaf-campagne Altijd vanuit het hart
23-02-2017 | 11:59:00
De Telegraaf lanceert een commercial binnen de vorig jaar opgestarte campagne Altijd vanuit het hart. Vanaf 24 februari op televisie
Karin Schut directeur VINEX
20-02-2017 | 13:48:00
Als directeur VINEX zal Karin het team aansturen en de voortgang van het onderzoek bewaken
[Column] Erwin Fisser: Op weg naar een inlogloze wereld
20-02-2017 | 09:42:00
Een paar maanden geleden liep ik in de VS in een Microsoft-brandstore langs een scherm waarop mij werd gevraagd even stil te staan en dan zou het scherm mij vertellen hoe oud ik ben. Wetende hoe moeilijk dat is, vond ik dit wel een intrigerende oproep
[Startups] Jeroen Veldman over Bynco
17-02-2017 | 09:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jeroen Veldman, general manager van van Bynco.

Nederlandse hotels en contentmarketing: we willen wel, maar ja tijd, kennis
16-02-2017 | 10:45:00
Nederlandse sterrenhotels maken nog weinig gebruik van contentmarketing. Gebrek aan tijd en kennis zijn veelal het grootste probleem. Dat zijn een paar conclusies uit een door online uitgeverij Ensanne.nl uitgevoerd onderzoek
Albert Heijn introduceert AH to go-app
15-02-2017 | 12:32:14
Per dag krijgen klanten meerdere deals die geactiveerd kunnen worden door de deal-kaart omlaag te slepen en de klantkaart te scannen bij het afrekenen
TamTam, Expand Online en a friend of mine aan de slag voor Gazelle
15-02-2017 | 11:58:13
Gazelle intensiveert de samenwerking met Dept. De fietsfabrikant werkt samen met 3 agencies van het bureaunetwerk aan haar gehele digitale kanaal
[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl
15-02-2017 | 11:31:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april. Vandaag spreken we Nanda Appelman en Leonie Ruhe, oprichters van Foodx.nl
[Interview] Head of Digital Ventures & Innovation Aksel van der Wal over Turner
15-02-2017 | 11:23:00
Internationaal mediabedrijf Turner (onder meer CNN en Cartoon Network) heeft met de nieuw opgezette divisie Digital Ventures & Innovation Group een eerste investering gedaan in Copa90, een digitaal videoplatform voor voetbalcontent. We spreken met Aksel van der Wal die de investeringstak van Turner leidt
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
14-02-2017 | 17:04:30
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
[Interview] Brand Leader Luuk Hoskam over Chocomel
14-02-2017 | 11:45:05
Onder de noemer Lekker Weertje brengt Chocomel tot eind februari het weerbericht op Facebook en Chocomel.nl, met daarbij het advies om de chocolademelk die dag warm of koud te drinken. We spreken met Brand Leader Luuk Hoskam over het weer, het gebruik van online media en de campagne
Stevige digitale stijging van NRC maakt daling papier ruimschoots goed
13-02-2017 | 17:33:00
Papier doet het vooral goed in het weekend.
Keuken Kampioen en FOX Sports lanceren campagne KampioensKoorts
13-02-2017 | 07:53:00
Keuken Kampioen en FOX Sports lanceerden de campagne KampioensKoorts
Sandra Hofstede Managing Director MediaScience
10-02-2017 | 16:26:00
Sandra is een ervaren digitale ondernemer met 18 jaar digitale- en 10 jaar ondernemerservaring
[Startups] Crowded maakt bouwen eigen community platform eenvoudig
10-02-2017 | 15:46:00
Crowded bouwt een plug and play community platform dat simpeler werkt dan WordPress
Mediahuis boekt in 2016 11 procent hogere winst, NRC Media groeit mee
10-02-2017 | 09:28:00
Mediahuis presenteert voor 2016 goede cijfers op zowel de lezers- als de adverteerdersmarkt en ziet onder meer zijn digitale omzet gevoelig stijgen.
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
09-02-2017 | 13:26:00
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Startup TakeDaily introduceert abonnement voor voedingssupplementen
09-02-2017 | 10:29:55
Na een succesvolle lancering in Denemarken, start TakeDaily in Nederland met op maat samengestelde pakketten voedingssupplementen
MediaMonks: Ivyrevel x Google introducing the future of fashion with Coded Couture
08-02-2017 | 22:22:00
The digital fashion house Ivyrevel, supported by the H&M group, is proud to announce that they are partnering with Google to bring couture into the digital age with the Data Dress
[Startups] Mariska van Bohemen over Dime
08-02-2017 | 09:54:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in Amsterdam. Vandaag spreken we Mariska van Bohemen, oprichter van Dime.
Unilever geeft zich, enigzins, bloot
07-02-2017 | 21:39:00
Unilever start een online initiatief om consumenten informatie te bieden over de werking van ingrediënten in producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging
NPO 3, NPO 3FM en NPO FunX lanceren Partijwijzer voor jongeren
07-02-2017 | 21:01:00
De Partijwijzer is een online tool waarmee de 800.000 jongeren die dit jaar voor het eerst mogen stemmen ontdekken welke partijen passen bij hun standpunten
Reyez! verzorgt website JOZO
07-02-2017 | 20:15:04
Reyez! is verantwoordelijk voor de online strategie, concept, ontwerp en technische realisatie van de nieuwe website
Malik Azzouzi Head of Business Development VICE & VICELAND België
07-02-2017 | 15:42:01
Met de komst van Azzouzi zullen, naast VICELAND, ook andere media-activiteiten van VICE uitgerold worden in België
De 5 grootste wettelijke valkuilen voor webshops
07-02-2017 | 15:18:38
Uit een pan-Europees onderzoek blijkt twee derde van de webwinkels zich niet aan de regels houdt. Trusted Shops zette de grootste valkuilen op een rijtje
Alle Film1 kanalen nu bij Online.nl
06-02-2017 | 16:30:00
Online.nl is een merk van de M7 Group, de Europese aanbieder van televisie, internet en beldiensten voor B2C en B2B
Wubbe ontwikkelt valentijnscampagne Fleurop
06-02-2017 | 12:15:00
De campagne bestaat uit tv- en radiocommercials en een online activatie
[Column] Didier Kick: Lineair tv-kijken ook van de toekomst
06-02-2017 | 11:27:00
Sinds een halfjaar heb ik mijn televisie-abonnement opgezegd. Iets waarmee veel kijkers mij zijn voorgegaan. Ik hoef geen programma te missen, want ik kan alles online kijken, uiteindelijk via Chromecast nog steeds op mijn televisie-beeldscherm
Trimble Inc. kiest voor KYP
06-02-2017 | 09:24:00
Het Amerikaanse Trimble Inc. gaat de planning- en communicatietool KYP wereldwijd aan haar klanten aanbieden
[Interview] Slaven Mandic, CEO Wayne Parker Kent: Iedere vorm van creatie zit bij ons inhouse
05-02-2017 | 22:08:00
Slaven Mandic is CEO van Wayne Parker Kent. Hij staat op nummer 13 in DeMedia100. Wij spreken hem
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Bureau True ontwikkelt campagne voor SeniorWeb
03-02-2017 | 09:35:00
Reclamebureau True maakte voor SeniorWeb de campagne Digitaal Fit waarin de positieve kanten van digitaal vaardig-zijn worden onderstreept
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
02-02-2017 | 15:19:00
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
Libelle lanceert kiescoach
02-02-2017 | 14:29:31
Via Libelle.nl/kiescoach komt de lezeres er aan de hand van een vragenlijst achter welke partij het beste bij haar en haar idealen past
Ceci n’est pas un bureau maakt campagne Metakids
02-02-2017 | 11:45:00
Dankzij de medewerking van onder meer JCDecaux en BrandDeli zal de campagne landelijk zichtbaar zijn op tv en in outdoor. Ook online en radio worden ingezet
Turner dendert voetbalmarkt op met investering in COPA90
02-02-2017 | 11:18:00
Turner International's Digital Ventures & Innovation Group kondigt een investering aan in het moederbedrijf van het mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM), COPA90
Nederlands MediaNetwerk lanceert bioscoopkanaal
02-02-2017 | 11:17:00
Het Nederlands MediaNetwerk gaat in 2017 een aantal kanalen bouwen. Het eerste kanaal dat wordt gelanceerd is het bioscoopkanaal.
Conrad verbindt smart devices van verschillende merken
02-02-2017 | 10:10:16
Met Conrad Connect is het mogelijk om smart devices in één overzicht aan te sturen en om apparaten van verschillende merken met elkaar te laten communiceren
Karin Schut directeur VINEX
01-02-2017 | 11:23:00
Karin Schut is de nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO. Zij volgt Bas de Vos op
[Interview] Vivian Opsteegh over Girls in Film
01-02-2017 | 09:58:00
(Vrouwelijke) filmliefhebbers kunnen terecht bij het online filmmagazine Girls in Film. Het platform biedt lezers een blik achter de schermen van film- en tv-producties. We spreken medeoprichter Vivian Opsteegh.
MGL en L1 beëindigen samenwerking 1Limburg
01-02-2017 | 07:39:00
De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg.
Tweede Kamerverkiezingen 2017: de race om aandacht op LijstTracker.nl
31-01-2017 | 17:30:00
LijstTracker meet exact hoe vaak en hoe lang lijsttrekkers in beeld zijn
[Startups] Online marktplaats Saly Shop gelanceerd
31-01-2017 | 10:33:00
Gebruikers die iets willen verkopen, sturen dat op naar Saly Shop en geven aan voor welk bedrag ze het te koop willen zetten
Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan portfolio
31-01-2017 | 10:14:00
Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van sales en development
Kleding.nl expandeert naar 15 landen
31-01-2017 | 00:44:00
De retail omzet steeg in 2016 naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50 procent voort uit de buitenlandse activiteiten.
Cor Molenaar over retail: 2017 wordt een goed jaar, maar wie heeft de regie?
30-01-2017 | 11:50:00
We kijken nog even terug naar 2016 en trekken lering uit de ontwikkelingen. Dit is meteen de basis voor 2017 aangevuld met goede macro-economische verwachtingen
[Column] Dieuwertje de Bruin: Meer doen met nieuwsbriefdata
30-01-2017 | 09:42:41
Data. Wat houden we er toch van. De mogelijkheden zijn eindeloos en constante conversieoptimalisatie ligt voor het grijpen, maar data is een groot begrip. Je kunt er heel veel mee bereiken, maar waar moet je beginnen? En welk doel wil je ermee nastreven?
Nederlands MediaNetwerk bereidt lancering Engelstalige website voor
28-01-2017 | 15:13:00
Nederlands MediaNetwerk heeft de lancering van een Engelstalige website in voorbereiding. Naam van de website wordt Dutch Creative Industry.
RTL en Lenovo brengen Nederlandse YouTube-sterren samen in Project C
28-01-2017 | 12:15:00
Als ode aan deze YouTube-community lanceert RTL’s YouTube-kanaal Concentrate vandaag Project C, waarin een groot aantal social influencers samenkomen
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
26-01-2017 | 10:50:00
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
Architecten ontwerpen huis met big data van funda
25-01-2017 | 08:47:00
Het funda Huis brengt droom, wens en realiteit dichter bij elkaar
Cartoon Network introduceert campagne #Powfactor
24-01-2017 | 13:11:00
Cartoon Network introduceert een multi-platformcampagne gericht op zelfvertrouwen bij kinderen in samenwerking met vlogger Vincent Dik en Stichting De Ster
Desktop meest gebruikt voor Telefoonboek.nl
24-01-2017 | 12:54:48
Ook in 2016 werden er bedrijven en personen gezocht op Telefoonboek.nl. Het bedrijf zocht uit vanaf welk apparaat mensen zoeken
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
Walibi intensiveert samenwerking met Dept-netwerk
23-01-2017 | 12:01:00
Walibi Holland kiest bureaunetwerk Dept als strategisch partner voor hun gehele digitale kanaal. Het attractiepark werkt al 2,5 jaar samen met TamTam (part of Dept)
Gourming kiest voor Webhelp
23-01-2017 | 11:59:20
Webhelp is geselecteerd als businesspartner voor financiële transacties en customer experiences van Gourming, een B2B-verkoopplatform
[Interview] Lauren van der Heijden: Onze huis-aan-huiskranten zijn nog steeds een conversiekanon
21-01-2017 | 10:15:00
De Persgroep gelooft nog steeds in print en innoveert tegelijkertijd.
[Column] Remco Vroom: Facebook introduceert advertising model voor video
19-01-2017 | 18:46:00
Al jaren zegt Mark Zuckerberg dat Facebook een tech bedrijf is en geen media bedrijf maar daar lijkt nu verandering in te komen.
Clear Channel International lanceert out-of-home programmatic buying platform
19-01-2017 | 18:05:00
De eerste versie van Clear Channel International’s programmatic tool focust op geautomatiseerde in- en verkoop van mediaruimte
NOS experimenteert met nieuws via Facebook Messenger
19-01-2017 | 17:10:00
De NOS lanceert NOS update via een chatbot op Facebook Messenger
Divante presenteert e-commercetrends 2017
19-01-2017 | 11:46:00
Naar verwachting zullen het komende jaar e-commercetrends als meer mobile commerce, wearables en virtual reality en gebruik van slimme technologieën de kop opsteken
[Column] Bob Goulooze: Moderne seks is niet ultiem intiem
19-01-2017 | 10:18:40
Onlangs sprak ik met een jongeman. Na enige tijd kwam het gesprek op zijn vriendin. Hij vertelde mij een verhaal waarvan ik me niet kon voorstellen dat het waar was. Ik vond het ongeloofwaardig omdat het indruiste tegen 10.000 jaar evolutie. Maar 10 jaar social media kunnen het menselijk gedrag blijkbaar meer beïnvloeden dan Darwins theorieën
Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
19-01-2017 | 09:03:49
Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads
Roorda lanceert 'Douwe geeft een rondje voor 15 jaar Bob'
18-01-2017 | 11:47:00
Roorda Reclamebureau lanceert de activatie campagne 'Douwe Bob geeft een rondje voor 15 jaar Bob'
Epidemie ontwikkelt zegelserie PostNL
18-01-2017 | 11:12:00
De postzegels Vogels Winter zijn te scannen met de Cee-app, om te luisteren naar het geluid dat de vogel maakt en om meer informatie over de vogels lezen
Zalando breaks one billion euro barrier in Q4 2016
17-01-2017 | 08:49:00
Zalando SE, online platform for fashion, grew revenues in the fourth quarter of 2016 by 25-26% to EUR 1,086-1,094 million
Targetoo koopt belang in Smadex, breidt diensten uit
16-01-2017 | 21:59:00
Targetoo breidt bereik en techniek uit met de participatie in Demand Side Platform Smadex.
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
16-01-2017 | 12:18:00
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
Essent start samenwerking met Blendle Premium
13-01-2017 | 09:40:00
Energieleverancier Essent gaat een samenwerking aan met de online dienst Blendle. Essent klanten kunnen 3 maanden gratis gebruikmaken van het vandaag gelanceerde Blendle Premium
Lennart van der Meulen, VPRO: Toekomstig kabinet moet weer investeren in Publieke Omroep
09-01-2017 | 22:18:00
Een nieuw kabinet moet weer gaan investeren in publieke media en een sterke aanwezigheid van serieuze mediaorganisaties online. Met beleid, subsidies en door geld dat in Nederland wordt verdiend aan media ook in Nederland te investeren.
Glamour start fashion YouTube-serie met influencer Stephanie Broek
09-01-2017 | 21:50:00
Glamour lanceert een eigen YouTube-serie met influencer Stephanie Broek. Vanaf nu kan iedereen de modejournalist van Glamour op de voet volgen via het YouTube kanaal van Glamour Nederland.