Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1572940

[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
Kaj Gorgels en RTL tekenen contract
15-06-2018 | 11:12:17
Presentator, contentmaker en online personality Kaj Gorgels en RTL hebben een tweejarig contract met elkaar getekend
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
Diversiteit centraal bij nieuw castingbureau Buddy Film Casting
14-06-2018 | 14:08:37
De professionele acteurs en talenten van Buddy Film Casting komen behalve uit Nederland ook uit landen als Syrië, Irak, Iran, Afghanistan, Armenië, Eritrea en China
Apple TV als alternatief voor traditionele set-top box
14-06-2018 | 11:46:44
Apple TV gaat in Amerika in samenwerking met Charter Communications een alternatief bieden voor de traditionele set-top box, waarbij ze TV in 4K beeldkwaliteit gaan aanbieden
Weer reisprogramma voor NPO: Paulien Cornelisse naar Japan
14-06-2018 | 11:34:00
Met haar gevoel voor humor én voor taal gaat Paulien Cornelisse in de vierdelige VPRO-serie Tokidoki op onderzoek in het land van de rijzende zon
[Column] Ronja Slierendrecht: Tijd versus pageviews
13-06-2018 | 09:24:00
We zijn te veel bezig met pageviews en vergeten waar het echt om draait. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw publiek graag tijd besteedt aan de content die je maakt? Als je deze en andere bijbehorende vragen stelt, kom je al gauw uit op de elementen die jouw platform onderscheiden van andere mediaorganisaties en daar ligt jouw succesformule
Tjibbe Joustra voorzitter Raad van Toezicht NPO
12-06-2018 | 12:29:34
Tjibbe Joustra is vandaag benoemd tot lid en voorzitter van de Raad van Toezicht van de NPO. Joustra zal samen met zijn collega’s uit de Raad van Toezicht toezien op de uitvoering van het beleid door de Raad van Bestuur van de NPO
Vanaf 10 augustus bij Veronica: Veronica Inside
12-06-2018 | 12:00:00
De voetbaltalkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp krijgt na de verhuizing naar Veronica een nieuwe naam: Veronica Inside
[Kijkcijfers] Talpa TV blijft groeien, marktaandeel RTL daalt snel
12-06-2018 | 11:06:00
Marktaandeel NPO daalt ook maar minder snel
[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 11:20:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
Sander Emmering vertrekt bij Warner Bros. International Television Production Netherlands
08-06-2018 | 11:34:20
Sander Emmering, Managing Director van Warner Bros. International Television Production Nederland, zal na bijna 15 jaar bij het bedrijf vertrekken
RTL behoudt rechten UEFA Europa League
07-06-2018 | 09:47:00
Ook de komende jaren zitten voetbalfans goed bij RTL. De UEFA Europa League blijft tot en met 2021 te zien bij RTL 7 en via zijn online platformen
Looye Kwekers lanceert campagne voor Honingtomaten
05-06-2018 | 14:11:46
Looye Kwekers start vanaf deze week een mediacampagne voor hun merk Honingtomaten. Met de campagne wil Looye de consument bekendmaken met het merk Honingtomaten
Discovery werkt samen met PGA TOUR
05-06-2018 | 13:57:00
Discovery en de PGA TOUR hebben vandaag hun plannen bekend gemaakt om een strategische samenwerking te vormen. Hiermee creëren de partners een nieuw mondiaal Home of Golf
Baantjer terug bij Videoland en RTL 4
05-06-2018 | 11:02:59
De Cock, met ceeooceekaa, komt terug, maar dan in een nieuwe jas. In een speelfilm gevolgd door een serie voor Videoland en RTL 4. De kijker maakt kennis met een jonge Jurre de Cock, gespeeld door Waldemar Torenstra
RTL Ventures investeert in travelbags.nl
05-06-2018 | 09:34:00
Travelbags en RTL Ventures maken bekend dat zij een investeringsovereenkomst hebben gesloten. RTL neemt een minderheidsbelang in de online winkel op het gebied van koffers en tassen
Thijs Schreuder Rinnooy Kan Head of Development VICE Studios
30-05-2018 | 11:07:00
Vanuit Amsterdam produceert VICE Studios multiplatformverhalen voor zowel VICELAND als externe partijen
KRO-NCRV lanceert voice-controlled kookassistent
29-05-2018 | 11:14:00
Chef-kok Sharon de Miranda komt binnenkort tot leven via de voice assistant Chef-Kok BinnensteBuiten
Jandino Asporaat krijgt vrijere rol bij RTL
28-05-2018 | 08:54:00
RTL en Jandino Asporaat maken bekend dat zij een nieuwe toekomst inslaan met, maar ook zonder elkaar. Asporaat zal een vrijere rol krijgen om ook te presenteren bij andere zenders
Humberto Tan verlengt contract bij RTL
25-05-2018 | 10:09:00
Humberto Tan verlengt zijn contract bij RTL met drie jaar. De presentator en programmamaker zal zich inzetten voor zowel bestaande producties als voor nieuwe programma’s
VICELAND vanaf 18 juli ook te zien bij KPN
24-05-2018 | 10:36:23
VICELAND, de tv-zender van VICE, breidt haar distributie in Nederland uit en is vanaf 18 juli ook bij KPN te zien op kanaal 37
Yolanthe krijgt hoofdrol in nieuwe SBS6-politieserie DNA
24-05-2018 | 09:38:40
SBS6 komt in 2019 met een spannende, sexy en humorvolle politieserie: DNA. DNA staat voor (Kate) Daans, (Lara) Noort en (Eliz) Alvero; een ijzersterk trio bestaande uit een Officier van Justitie en twee rechercheurs
Canal Digitaal zendt WK voetbal uit in Ultra HD
23-05-2018 | 12:33:24
Canal Digitaal zendt van 14 juni tot 15 juli het WK voetbal live uit in Ultra High Definition. Dit als resultaat van een overeenkomst van M7 Group, eigenaar en operator van Canal Digitaal, met NPO/NOS en satellietbedrijf SES
Nieuw op SBS6: op zoek naar het verhaal achter een uitslag
23-05-2018 | 10:51:00
In het programma Wat is de uitslag? bezoekt presentatrice Leonie ter Braak mensen die op het punt staan om een belangrijke uitslag te ontvangen
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
Jaap Kooij terug bij de EO als adjunct-directeur
22-05-2018 | 15:04:16
Onlangs verliet Kooij de NPO waar hij een jaar eerder in dienst was getreden als bestuurder. Daarvoor was hij al directeur van de EO
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:25:10
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
UEFA Champions League weer te zien bij Veronica
22-05-2018 | 14:11:12
Het is Talpa Network gelukt om de uitzendrechten van de UEFA Champions League met drie jaar te verlengen
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
SBS6 en RedOne presenteren DanceSing
16-05-2018 | 21:10:00
SBS6 presenteert DanceSing, een talentshow voor talenten die alles in huis hebben. Producer RedOne verbindt zijn naam aan deze show, hij zorgt voor de ultieme carrièrestart:
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Winnaar Screentest krijgt presentatiecontract bij RTL
15-05-2018 | 21:22:54
In het komend televisieseizoen gaat RTL 4 op zoek naar nieuw presentatietalent. Twaalf zorgvuldig geselecteerde kandidaten laten Nederland in Screentest kennismaken met hun talent en hopen op dat presentatiecontract bij RTL
[Analyse] Hoe bekend is onbekend schermgebruik?
15-05-2018 | 19:41:00
In een artikel op Marketing Report van Bas Vlugt over de ontwikkeling van de kijkcijfers bleven nogal wat vragen onbeantwoord. Vooral het zogenaamde onbekend schermgebruik van het TV-toestel leverde veel onduidelijkheid op en dat is ook niet zo verwonderlijk
Kritiek op aanpak appen achter het stuur
15-05-2018 | 12:10:57
Met 11 slimme camera’s moeten overtreders in de toekomst opgespoord worden. Volgens hoogleraar Marc Groenhuijsen zijn dit er veel te weinig
BNNVARA zoekt mediatalent voor BNNVARA Academy
14-05-2018 | 09:35:02
BNNVARA is op zoek naar talentvolle makers voor zowel voor als achter de schermen, zoals designers, vloggers, journalisten, creatieve redacteuren, CMD’ers, regisseurs of presentatoren
Nederlandse productiebedrijven lanceren NPA
09-05-2018 | 18:14:59
Nederlandse postproductiebedrijven hebben zich verenigd in Netherlands Post production Alliance (NPA). De NPA vertegenwoordigt het merendeel van de Nederlandse bedrijven die zich bezig houden met hoogwaardige beeld- en geluidsnabewerking
Evers Staat Op elke werkdag live te zien bij SBS6
09-05-2018 | 17:47:13
Vanaf maandag 14 mei is het best beluisterde radioprogramma van Nederland, Evers Staat Op van Radio 538, óók elke werkdag live op tv te zien bij SBS6
Net5 toont tv-première van Harry & Meghan: A Royal Romance
08-05-2018 | 17:08:07
Op donderdag 17 mei, twee dagen voor het koninklijk huwelijk, zendt Net5 de tv-première uit van Harry & Meghan: A Royal Romance. De film uit 2018 gaat over de relatie tussen de Engelse prins Harry en zijn verloofde Meghan Markle
Katja Schuurman tekent bij RTL
07-05-2018 | 09:57:24
Katja Schuurman zal niet alleen acteren en presenteren, maar ook programma’s ontwikkelen voor zowel de tv-zenders als Videoland
[Kijkcijfers] The Wall brengt SBS6 het beoogde succes
07-05-2018 | 09:04:00
Talpa Network heeft goed zondagavond maar zomerweer trekt minder mensen naar televisie
Thomas Loudon directeur corporate communicatie Talpa Network
30-04-2018 | 11:28:00
Thomas Loudon zal het communicatiebeleid van het gehele concern overzien en is woordvoerder van John de Mol
NPO blikt terug op 2017
30-04-2018 | 11:10:00
De NPO zegt onder andere de beloningen te hebben verlaagd naar een "niveau dat past bij de veranderde verwachtingen van de samenleving"
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
30-04-2018 | 10:35:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
[Interview] Margriet van der Linden over M
30-04-2018 | 09:53:00
Margriet van der Linden is het nieuwe gezicht van de vooravond van NPO 1. In M bespreekt ze vanaf 14 mei 2018 met haar gasten het nieuws van de dag. We spreken haar over haar nieuwe dagelijkse talkshow
Nieuw programma Margriet van der Linden heet M
30-04-2018 | 09:08:00
In M bespreekt Margriet van der Linden met haar gasten het nieuws van de dag. Eerder dit jaar werd ze al aangekondigd als de nieuwe Matthijs
538Koningsdag live bij SBS6
24-04-2018 | 10:49:00
Traditiegetrouw viert Radio 538 de verjaardag van de koning met optredens van nationale en internationale artiesten en dit jaar is SBS6 live aanwezig van 12.00 tot 18.00 uur
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
20-04-2018 | 12:01:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
Herstructurering RTL, mogelijk gedwongen ontslagen
19-04-2018 | 12:46:00
Door de herstructurering verdwijnen managementlagen en worden afdelingen samengevoegd. Ook ontstaan nieuwe bedrijfsonderdelen, met name op het vlak van technologie en data
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
Tel Sell terug op tv
19-04-2018 | 10:50:00
Het bekende thuiswinkelbedrijf Tel Sell is overgenomen door MediaShop. Dit internationale homeshoppingbedrijf wil met de inlijving van Tel Sell Nederland veroveren
Diana Matroos presentator Buitenhof
17-04-2018 | 09:32:01
Diana Matroos is de opvolger van Marcia Luyten, die een biografie schrijft over Maxima
OHRA introduceert Paarse Krokodil 2.0
16-04-2018 | 16:23:00
Verzekeraar OHRA komt na veertien jaar met een opvolger van de Paarse Krokodil tv-commercial. De reclame met een tergend bureaucratische zwembadmedewerker
Seizoen 3 SBS6's Naar Bed Met Irene van start
16-04-2018 | 12:33:56
Seizoen 3 van het SBS6-format Naar Bed Met Irene is vanaf zaterdag 21 april acht weken lang op tv. Brigitte Kaandorp trapt het seizoen af. Samen met Irene blikt ze terug
Zomermagazine GTST vanaf juli verkrijgbaar
10-04-2018 | 20:11:00
In navolging van het eerste GTST Magazine in de zomer van 2017 wordt ook dit jaar de zomerstop van de serie gevuld met een tijdschrift van Goede Tijden, Slechte Tijden, gemaakt door de cast
Veronica’s Meimaand Filmmaand in teken van sci-fi
10-04-2018 | 13:48:00
De maand wordt dit jaar afgesloten met de exclusieve première van Jurassic World: Fallen Kingdom, speciaal voor de fans van Veronica
RTL5-format Voor de Rechter vanaf 17 april op tv
09-04-2018 | 10:54:00
RTL5 start met het programma Voor de Rechter, waarin verschillende rechtbanken in Nederland hun deuren openen. Zo wordt de kijker getuige van de confrontaties tussen rechter en burger
[Column] Martijn van Lambalgen: Van customer journey naar sluimerende safari
03-04-2018 | 11:50:00
We kunnen ons maar moeilijk beschermen tegen de impulsen die we passief tot ons nemen. Een korte blik neemt ons al onbewust mee op een of andere customer journey van een merk. Eigenlijk zijn we continu op een sluimerende safari tot het moment van de waarheid: de aankoop
SBS6-format Niets Liever Dan Een Kind vanaf 2019 op tv
30-03-2018 | 10:47:19
In het SBS6-programma Niets Liever Dan Een Kind volgt presentatrice Leonie ter Braak verschillende stellen en singles die er alles voor over hebben om een kindje te krijgen
[MediaWeek] Stoelendans in de radio- en televisiewereld - Talpa Network, RTL en NPO roeren zich op de transfermarkt
30-03-2018 | 08:29:00
De huidige dynamiek vindt zijn oorsprong in 2017, toen John de Mol tevergeefs TMG probeerde over te nemen maar SBS Broadcasting wel in handen kreeg.
Rik van de Westelaken nieuwe presentator Wie is de Mol?
29-03-2018 | 12:19:00
Van de Westelaken wordt de nieuwe presentator van onder andere het succesvolle programma Wie is de Mol? en het nieuws- en actualiteitenprogramma EenVandaag
Coen Swijnenberg en Sander Lantinga naar Meerdijk voor Coen en Sander Bucketlist Show
29-03-2018 | 10:37:00
Radio 538-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga reizen op maandag 9 april af naar de soapstad voor een radio-uitzending
Voetbal Inside van RTL naar Talpa Network
29-03-2018 | 10:09:00
Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen vertrekken deze zomer bij RTL. Het trio verbindt zich voor vier jaar aan Talpa TV
Fashionchick met vernieuwd format op TLC
27-03-2018 | 17:24:00
In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves
[Kijkcijfers] 1,7 miljoen mensen zien Nederlands Elftal met 3-0 winnen van Portugal
27-03-2018 | 11:28:00
Sfeer na verlies tegen Engeland slaat snel om
Ronald ter Voert VP Business Development & Marketing Ex Machina
26-03-2018 | 09:39:00
Per 1 april is Ronald ter Voert aangesteld als VP Business Development & Marketing bij Ex Machina. Het Amsterdamse techbedrijf is wereldwijd actief op het gebied van multiscreen strategieën tot interactieve concepten en toepassingen op het snijvlak van mobiel, online en tv
Art Rooijakkers naar RTL
23-03-2018 | 13:18:00
RTL maakt bekend dat presentator Art Rooijakkers (43) per 1 april aan de slag gaat bij het mediabedrijf. Hij tekent een driejarig contract en wordt ingezet op zowel studioprogramma’s als op locatie
SBS6 brengt Ellen & Naomi: 24 uur mandekking 
22-03-2018 | 10:43:00
Voormalig tophockeysters Ellen Hoog en Naomi van As krijgen hun eigen personalityshow. In Ellen & Naomi: 24 uur mandekking leren ze een aantal bekende Nederlandse mannen kennen. Ze trekken 24 uur lang met ze op
[Vacatures] VICE is looking for an Editor MUNCHIES
22-03-2018 | 06:42:00
Je stuurt de redactie aan, hebt een netwerk van unieke freelancers en weet hoe je een uniek verhaal kan vertellen, zowel in tekst als beeld
[Vacatures] VICE is looking for Senior Strategist VIRTUE
22-03-2018 | 06:29:00
As a Senior Strategist you’re responsible for bringing VICE’s tenacity in storytelling and commitment to commercial impact to local, European and global clients with best-in-class strategic thinking
[Cross Media Case 2018] Casper Sikkema over Kiezen met VICE
21-03-2018 | 15:11:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kiezen met VICE, ingestuurd door Vice Media Benelux, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Casper Sikkema Editor in Chief bij VICE Media Benelux
Max Verstappen: 3 jarig contract met Ziggo
20-03-2018 | 12:34:05
Max Verstappen sluit een nieuwe 3-jarige overeenkomst met Ziggo af. Het partnership tussen Formule 1-rijder en de internet- en content provider gaat per direct in
Turner International lanceert digitale advertentieafdeling T1
20-03-2018 | 11:42:00

De lancering van Turner International Digital Advertising Sales - T1 - brengt de internationale digitale reclamemogelijkheden van Turner samen in een divisie
Hartenhuisje campagne Vergeten Kind Zilveren Cross Media Case 2018
20-03-2018 | 08:18:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. De Hartenhuisje campagne van Stichting het Vergeten kind is Zilveren Cross Media Case van het jaar
VICE Cross Media Exploitant 2018
20-03-2018 | 05:08:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. VICE Cross is Media Exploitant 2018
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
19-03-2018 | 18:06:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
Stan van Engelen, Anouk Kamminga en Willem van Zeeland verantwoordelijk voor nieuwe multimediale koers VPRO
19-03-2018 | 16:52:00
De Hoofdredactie Media wordt verantwoordelijk voor alle programma’s van de VPRO, zowel voor radio, televisie als online
Ilse Openneer adjunct-hoofdredacteur RTL Nieuws
16-03-2018 | 11:58:07
Ilse Openneer is per 1 april adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws. Zij zal in deze functie op dagelijkse basis leiding geven aan de redactie van RTL Nieuws. Zij volgt Pieter Klein op
Discovery in het teken van Stephen Hawking
16-03-2018 | 10:39:00
Discovery brengt aanstaande zaterdag een ode aan het leven van Stephen Hawking, de legendarische Britse kosmoloog en natuurkundige, die afgelopen woensdag op 76-jarige leeftijd is overleden
Cartoon Network verbreedt line-up
15-03-2018 | 11:47:00
Cartoon Network verbreedt de line-up voor komend seizoen aanzienlijk. Dankzij een nieuwe generatie schrijvers, bedenkers en ontwikkelaars staat de grootste en meest diverse line-up gepland
Fitzroy maakt campagne voor Grolsch
13-03-2018 | 18:42:00
Grolsch lanceert een nieuwe tv-commercial. Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten
Karwei lanceert nieuwe commercial en sound
13-03-2018 | 17:43:48
Karwei blijft een stijlstatement maken in haar nieuwe tv-commercial. Vorig jaar koos Karwei ervoor om het roer om te gooien en af te stappen van de seizoenscampagnespots
[Kijkcijfers] Kijktijd stijgt in februari naar 203 minuten per dag
12-03-2018 | 12:53:00
Olympische Winterspelen stuwen kijktijd naar hoogste score in twee jaar tijd
VICE Benelux start met productiehuis VICE Studios
12-03-2018 | 09:20:00
Na de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk, kondigt VICE Benelux de lancering aan van de lokale, onafhankelijke productietak VICE Studios
Arjan Lock voorzitter van College van Omroepen
09-03-2018 | 14:16:00
Arjan Lock (EO) heeft het voorzitterschap van het College van Omroepen overgenomen van Gerard Timmer (BNNVARA), die op 1 mei algemeen directeur wordt van de NOS
Karin de Groot vertrekt bij Talpa TV
09-03-2018 | 09:05:00
Karin de Groot, Directeur Televisie bij Talpa TV, gaat het bedrijf dit najaar verlaten
[Startups] Martijn Broersma over BoekenWurm TV
08-03-2018 | 16:23:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018
Ziggo stopt met analoge televisie
08-03-2018 | 09:47:00
Ziggo stopt met analoge televisie en maakt het tv-aanbod volledig digitaal. Ziggo levert op het moment al standaardtelevisie in digitale kwaliteit aan zijn klanten
Screenforce: tv blijft effectief reclamemedium
07-03-2018 | 16:07:00
Tv blijft het meest effectieve reclamemedium voor het ontdekken van nieuwe merken en producten ondanks veranderingen in het kijkgedrag
Productiehuis Woestijnvis in handen van Telenet
07-03-2018 | 12:34:00
Tot de aandeelhouders die hun belangen nu verkopen, behoort ook Mediahuis. Ook de oprichters van Woestijnvis, Wouter Vandenhaute en Erik Watté, stappen uit
RTL-CEO Sven Sauvé over dalende cijfers
07-03-2018 | 11:05:00
RTL Nederland laat in de jaarcijfers van 2017 een dalende lijn zien ten opzichte van 2016. RTL-CEO Sven Sauvé reageert
Record aantal mensen kijkt televisie online
07-03-2018 | 07:57:00
Tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang bereikten online programma’s in de eerste week 2,5 miljoen kijkers
Martin Garrix wint meerdere Buma Awards
06-03-2018 | 09:01:00
Tijdens de gala-avond van de Buma Awards worden componisten, tekstschrijvers en hun muziekuitgevers geëerd in diverse categorieën
Johnny de Mol terug bij SBS6
06-03-2018 | 08:10:00
Presentator Johnny de Mol keert aankomende zomer terug bij SBS6, waar hij een driejarig contract heeft getekend
[Kijkcijfers] Succes Luizenmoeder houdt aan: 3,3 miljoen kijkers
05-03-2018 | 09:42:00
De Olympische Winterspelen zijn achter de rug maar de NPO blijft de kijkcijfers domineren
SBS6-programma Vet Fit met René Froger, Brace, Anne-Marie Jung en OG3NE vanaf 6 maart
02-03-2018 | 11:21:05
Voor het SBS6-programma Vet Fit gaan René Froger, Brace, Anne-Marie Jung en OG3NE 100 dagen lang werken aan een fittere en strakkere versie van zichzelf
Ellen Danhof contentproductiemanager EO
01-03-2018 | 13:18:24
Danhof wordt samen met collega’s Hans van der Linden en Marianne Brug verantwoordelijk voor alle content binnen de EO: van radio- en tv-programma’s tot online series, communities als BEAM en EVA en documentaires
Nieuw programma op SBS6: André Hazes en flirtende oudjes
01-03-2018 | 12:02:00
Dit najaar presenteert SBS6 Oudje zkt. Vrouwtje, een datingshow voor mensen op leeftijd geproduceerd door Talpa Producties
Chefs Stefan van Sprang, Jonathan Zandbergen en Freek van Noortwijk in jury MasterChef Nederland
01-03-2018 | 11:27:26
De restaurateurs gaan in MasterChef Nederland vanaf 16 april op zoek naar de beste amateur-kok van ons land
Thijs Boon President Digital VICE Media EMEA
01-03-2018 | 10:43:00
Als hoofd van de digitale media tak van deze business unit is Boon in deze regio verantwoordelijk voor digital sales, redactie, marketing, video, creatie en B2B communicatie
Twan Huys volgt Humberto Tan op bij RTL Late Night
01-03-2018 | 06:31:00
Twan Huys wordt met ingang van het nieuwe televisieseizoen in september het gezicht van de late avond bij RTL 4
NPO gaat verder met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden
27-02-2018 | 19:59:00
Ook in 2018 zendt de NPO programma's uit met audiodescriptie voor blinden en slechtzienden. Audiodescriptie biedt de visueel beperkte kijker de kans om tv-programma's te volgen waarin relatief weinig wordt gesproken
Talpa Network presenteert Lucky13
27-02-2018 | 19:01:31
Talpa Network lanceert aankomende zomer Lucky13, de eerste live mobile game show, waarmee iedereen elke dag en elke ronde kan meedoen en geld kan winnen
Veronica toont docuserie over de missie in Mali
27-02-2018 | 16:14:00
De nieuwe documentairereeks Achter de linies: missie Mali geeft een unieke inkijk bij Nederlandse militairen in het door oorlog geteisterde Mali
Finale Wie is de Mol te zien in Vue-bioscopen
27-02-2018 | 10:55:42
Molloten kunnen dit jaar terecht bij een aantal Vue-bioscopen om met elkaar naar de ontknoping te kijken
Raad voor Cultuur: stimuleer Nederlandse culturele audiovisuele producties door quota
22-02-2018 | 15:16:00
De Raad voor Cultuur adviseert verschillende maatregelen in het rapport Zicht op zo veel meer, dat werd aangeboden aan de ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob
[Kijkcijfers] Talpa Network wint marktaandeel, RTL levert in
21-02-2018 | 13:19:00
Even leek het erop alsof er een sensatie in de lucht hing: in september en december ging de kijktijd omhoog na jarenlange dalingen
Viktor Brand presenteert SBS6-programma De wereld volgens 80-jarigen
21-02-2018 | 11:42:00
'Vroeger was alles beter', je hoort het mensen vaak verzuchten. In het programma De wereld volgens 80-jarigen neemt presentator Viktor Brand de proef op de som
FremantleMedia exclusieve productiepartner BBC Worldwide in Nederland en België
21-02-2018 | 11:08:59
BBC Worldwide en FremantleMedia hebben een samenwerking aangekondigd. FremantleMedia wordt de exclusieve producent van de entertainment en non-scripted formats van BBC Worldwide in Nederland en België
RTL4 lanceert Superstar Chef
20-02-2018 | 19:16:00
In het nieuwe RTL 4-programma Superstar Chef worden acht bekende Nederlanders gekoppeld aan acht van de allerbeste chefs van Nederland
[Column] Stefan Bothoff: Blockchain + GDPR = kijkcijferonderzoek 3.0
20-02-2018 | 15:01:00
Het is 2020. SKO heeft een blockchainplatform ontwikkeld dat een kopie van een kijkcijferdatabase zet op alle mediaboxen, Smart-TV’s, apps en browsers waarop televisie wordt gekeken. Elke keer als een gebruiker content kijkt, van zender wisselt of afsluit, wordt als transactie in de deze database geüpload
Peter R. de Vries terug bij SBS6 met talkshowformat De Raadkamer
20-02-2018 | 10:23:00
Vanaf donderdag 1 maart start het nieuwe tv-format Peter R. de Vries: De Raadkamer, waarin Peter R. de Vries met verschillende experts zal discussieren over actuele onderwerpen
[Column] Arno Peperkoorn: Gijp de Trans
16-02-2018 | 22:49:00
Ik deelde mijn mening LinkedIn. Niet in een column, maar gewoon stukkie schrijven en delen. En toen… wauw! Ik was even vergeten dat je op LinkedIn alleen maar mag zeggen hoe geweldig jij bent of hoe geweldig iemand anders is
Wietze de Jager presenteert Je droom achterna: een Frans kasteel bij Net5
16-02-2018 | 12:52:00
Je droom achterna: een Frans kasteel is het eerste programma van Wietze de Jager bij Net5 en gaat in april van start
SBS6 komt met realityserie De Handhavers!
16-02-2018 | 11:12:00
In de realityserie De Handhavers! volgt de camera hun werk op straat en in het openbaar. Het programma is vanaf 23 februari te zien bij SBS6, geproduceerd door Stepping Stone
VICELAND lanceert merkcampagne ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’
16-02-2018 | 09:40:00
VICELAND lanceert haar nieuwste lokale docuserie Boxing ‘82. De 5-delige serie wordt aangejaagd via een bredere hybride merkcampagne met de tagline ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’
Cartoon Network Enterprises viert mijlpalen met vernieuwd assortiment en licentiepartners
15-02-2018 | 11:48:39
Cartoon Network Enterprises biedt in 2018 een vernieuwd assortiment aan voor franchises en series die het hele jaar door mijlpalen vieren. Licentiepartners worden dit jaar geïntroduceerd
Margriet van der Linden op plek van Matthijs op NPO1
14-02-2018 | 12:02:07
De nieuwe talkshow van Van der Linden is vanaf eind april/begin mei te zien op de plek van De Wereld Draait Door van presentator Matthijs van Nieuwkerk
ShortsTV lanceert app voor persoonlijke filmplaylist
13-02-2018 | 14:27:08
ShortsTV zendt 24 uur per dag onafhankelijke, korte films uit. Met een nieuwe app wordt het voor kijkers makkelijker om in het aanbod van meer dan 5000 films een keuze te maken
Comedy Central en Spike helpen Viacom Benelux aan 16 procent groei in januari
13-02-2018 | 12:42:44
Viacom Benelux ziet haar marktaandeel in januari onder volwassenen toenemen met 16 procent, vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder
Nieuw programma op SBS6: Irene Moors helpt Toppers zoeken naar collega
13-02-2018 | 11:43:00
In de talentenjacht Topper Gezocht gaan René Froger, Gerard Joling, Jeroen van der Boom en Jan Smit op zoek naar een nieuwe collega
Veronica Magazine brengt na 25 jaar cast Zeg ‘ns Aaa samen
13-02-2018 | 10:47:14
De tv-serie trok geregeld zes miljoen kijkers, twee keer zoveel als De Luizenmoeder nu. En dat zonder uitgesteld kijken
Pieter Jan Hagens zeilt naar Suriname, Jort Kelder vervanger bij Buitenhof
12-02-2018 | 13:13:00
Het komend seizoen van Buitenhof, dat zondag 26 augustus begint, krijgt een nieuw gezicht: Jort Kelder. De AVROTROS-presentator vervangt een seizoen lang Pieter Jan Hagens
Kees Tol nieuwe presentator 'vtwonen weer verliefd op je huis'
12-02-2018 | 12:25:00
Vanaf zondag 18 februari is Kees Tol te zien als presentator van vtwonen weer verliefd op je huis. In deze reeks gaan Tol en stylisten elke week de uitdaging aan
[Kijkcijfers] 2,2 miljoen mensen zien Sven Kramer voor derde keer goud winnen op 5 kilometer Olympische Spelen
12-02-2018 | 08:41:00
Er werd dit weekend flink televisie gekeken. Op vrijdag kwamen 12 programma's tot een miljoen kijkers of meer. Op zaterdag 13 en op zondag 10
Blendle groeit en breidt uit met Blendle Audio
09-02-2018 | 15:11:00
Blendlelezers lazen in 2017 116 miljoen minuten aan betaalde artikelen, een toename van bijna 800.000 uur. 18.731.777 artikelen werden vorig jaar gelezen
Roos Moggré tijdelijke presentator EenVandaag
08-02-2018 | 13:52:12
Roos Moggré vervangt Jojanneke van den Berge, die in verwachting is, gedurende haar zes maanden van afwezigheid
Tweede seizoen voor De Luizenmoeder
06-02-2018 | 17:41:00
Dit meldt AVROTROS op LinkedIn en Twitter. De laatste aflevering van de populaire serie op NPO3 trok 3,5 miljoen kijkers
Eurosport lanceert ontbijtshow op Facebook rond Olympische Spelen
06-02-2018 | 11:46:00
OS Daily is een ontbijtprogramma dat elke ochtend rond de klok van 08:00 uur live wordt uitgezonden via de Facebook-pagina van Eurosport
TMG-serie Dagboek van een Minnares naar Net5
06-02-2018 | 10:15:10
Dagboek van een Minnares is een verfilming van de gelijknamige column op VROUW.nl. Eerder zond videoplatform Telegraaf VNDG de reeks online uit
[Column] Frank Waals: In de toekomst...
05-02-2018 | 12:55:42
Op de kantinegesprekken zou in de toekomst een camera gezet worden. Jarenlang zou dat goed gaan en zelfs bekroond worden met een tv-onderscheiding, totdat wederom een clubje mierenbevredigers zonder knop op hun afstandsbediening het showtje de nek omdraaiden
Hornbach lanceert drie commercials in reclamecampagne die het begrip ‘project’ claimt
05-02-2018 | 11:47:00
Hornbach heeft een drietal commercials laten ontwikkelen, waarin ze ingrijpen op het gebruik van het woord project
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
[Kijkcijfers] Luizenmoeder trekt 3,5 miljoen kijkers
05-02-2018 | 08:57:00
AVROTROS bezorgt NPO3 onverwachte kijkcijferhit
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
05-02-2018 | 08:54:00
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne
Anna Nooshin op zoek naar curvy supermodel
01-02-2018 | 11:24:00
Vanaf 26 februari is Models On Monday terug bij RTL 5 en start de avond met de zoektocht naar hét nieuwe curvy topmodel van Nederland in Curvy Supermodel
Nieuw programma op SBS6: ouders ruilen van huis en regels
01-02-2018 | 10:38:06
In het nieuwe SBS6-programma Jullie Huis, Onze Regels ruilen twee ouderparen, die een extreem andere manier van opvoeden hebben, van huis, kinderen en huisregels
SBS6 naar Pyeongchang voor de Olympische Spelen
31-01-2018 | 11:51:00
De kijker krijgt van donderdag 8 februari tot en met zondag 25 februari dagelijks een update voor en achter de schermen in het programma Hart van Oranje
Oscars live te zien bij Net5
30-01-2018 | 14:45:52
De hele maand februari staat in het teken van de Oscars bij Net5. Voor het derde jaar op rij zendt Net5 als enige (voor iedereen toegankelijke) televisiezender de uitreiking van The Oscars live uit
Nieuw programma op SBS6: Nick & Simon helpen amateurs zingen in Sing It!
30-01-2018 | 14:25:00
Sing It! is een muzikaal feelgood-programma waarin iedereen zijn gevoel, vraag, spijt of dankbaarheid kan overbrengen met een speciaal geschreven lied
SBS6 lanceert format Marktplaats: Heel Holland Handelt
29-01-2018 | 14:03:00
SBS6 lanceert programma Marktplaats: Heel Holland Handelt. Vanaf 5 februari licht SBS6 in de vooravond van iedere werkdag advertenties en de verhalen erachter uit
Brandpunt+ onderzoekt neergang Facebook
29-01-2018 | 10:07:00
Liesbeth Staat reist voor Brandpunt+ af naar de geboorteplek van Facebook, Silicon Valley, om te zien of en hoe dit online sociaal fenomeen van zijn neergang kan worden gered
Jo Frost terug bij RTL met Jo Frost: Killer Kids
29-01-2018 | 09:31:05
Voor de vierdelige documentaire duikt Jo Frost in het leven van kinderen die een moord hebben gepleegd
Commercial Oikocredit geschoten in India
26-01-2018 | 14:31:00
Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit
Gerard Timmer - BNNVARA - volgt Jan de Jong op als algemeen directeur NOS
25-01-2018 | 18:32:00
Gerard Timmer en zakelijk directeur Geert Hofman vormen samen de directie van de NOS
RTL investeert in zangtalent met The Talent Project
25-01-2018 | 15:59:29
The Talent Project is ontwikkeld en wordt geproduceerd door EndemolShine Nederland en is in het najaar van 2018 te zien bij RTL 4
NPO-fonds sluit 2017 succesvol af en richt zich in 2018 volop op vernieuwing
25-01-2018 | 14:00:00
Het NPO-fonds heeft het eerste jaar succesvol afgesloten. Ruim 14 miljoen euro werd in 2017 toegekend aan hoogwaardige drama- en documentaireprojecten en aan talentontwikkeling
[Interview] Simon Neefjes over Ster Gouden Loeki en de TVC-markt
25-01-2018 | 11:03:37
Simon Neefjes pakte 24 januari in Carré met zijn TBWA\Neboko de nummer één- én tweepositie bij de Ster Gouden Loeki-uitreiking. Daarbij scoorde hun onlinevideoserie voor Appie Today een top 5-plek in de best bekeken video's op YouTube. We spreken Neefjes over het succes en de huidige televisiereclamemarkt
Appie Christmas! van Albert Heijn en TBWA\Neboko wint Ster Gouden Loeki 2017
25-01-2018 | 09:05:00
De winnaars ontvingen de prijs in Koninklijk Theater Carré uit handen van Ster-directeur Frank Volmer
[Column] Martin Leeflang: Jumbo wint de Gouden Loeki 2017
24-01-2018 | 12:11:00
Als we de gekozen finalisten van de Gouden Loeki naast de resultaten van de ValueFlow leggen, dan zijn voor Validators de kanshebbers duidelijk; Jumbo (Kerst) en Volkswagen (Zit) hebben de meeste kans om de felbegeerde Gouden Loeki 2017 te winnen
Dagelijks 1 miljoen kijkers voor NPO Start
24-01-2018 | 11:23:13
Elke dag maken 1 miljoen Nederlanders gebruik van NPO Start. Dit maakte NPO-voorzitter Shula Rijxman bekend op de nieuwjaarsborrel van de NPO
Nieuw programma op SBS6: pottenbakkende BN'ers
23-01-2018 | 13:50:00
Stelletje Pottenbakkers! is een wedstrijd rond een van de oudste ambachten van Nederland, waarin bekende Nederlanders het tegen elkaar opnemen achter de draaischijf
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Johnny de Mol en elftal kinderen ontwerpen officiële Eredivisiebal 2018/2019
22-01-2018 | 11:03:52
Johnny de Mol ontwerpt de officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2018/2019. Hij doet dat samen met een door hem geselecteerd elftal kinderen. Samen met zijn team wil De Mol de nadruk leggen op spelplezier en de verbindende kracht van voetbal
[Interview] Roel Kooi over het structureren van PilotStudio
22-01-2018 | 10:42:00
PilotStudio heeft zich in vijf jaar tijd ontwikkeld tot een allround mediabedrijf. Roel Kooi komt Ewart van der Horst als zakelijk directeur helpen om de ambitieuze plannen in goede banen te leiden. We spreken Kooi over die plannen
Shelly Sterk maakt overstap naar SBS6
22-01-2018 | 09:46:16
De 26-jarige presentatrice is vanaf begin februari een van de presentatoren van Shownieuws. Ook is ze een van de presentatoren van het nieuwe vooravondprogramma Marktplaats: Heel Holland Handelt
Nieuw programma op Veronica: BN'ers die tattoos laten zetten in het buitenland
18-01-2018 | 13:37:00
Patricia Paay en Christina Curry vormen het eerste duo dat vanaf donderdag 25 januari te zien is in het programma Tattoo Trippers
Roel Kooi zakelijk directeur PilotStudio
17-01-2018 | 13:11:53
Kooi was één van de oprichters van Tuvalu Media in 2006. Eind 2014 nam hij een belang in Formula Once, uitgever van onder andere RTL GP Magazine
UEFA Europa League blijft komende drie jaar bij FOX Sports
17-01-2018 | 11:44:30
De sportzender heeft een overeenkomst gesloten tot en met de zomer van 2021. Het rechtenpakket omvat net als de afgelopen drie jaar de live uitzendrechten van alle 205 wedstrijden
De podiumkunsten-, film- en televisiesector start meldpunt ongewenste omgangsvormen
17-01-2018 | 11:35:00
De sector constateert dat, met name door het grote aantal werkzame zzp’ers, de noodzaak ontstaan is om een overkoepelend meldpunt in het leven te roepen
Screen Force: TV speelt essentiële rol in effectieve marketing
16-01-2018 | 15:01:00
Volgens de meest gelezen artikelen in 2017 op warc.com is effectieve marketing niet het gevolg van de keuze voor één specifiek mediumtype
VICE Money presenteert documentaire over drone racen
15-01-2018 | 16:01:00
Een serie waarin we laten zien hoe jonge mensen op innovatieve manieren geld verdienen die vijf jaar geleden nog niet mogelijk waren
Nicolette van Dam presenteert Net5-programma over expats
11-01-2018 | 15:33:39
In Veel liefs uit Holland gaan vijf Nederlandse expats (vier mannen en een vrouw) op zoek naar een Nederlandse partner
Morgan Freeman start met nieuwe serie op National Geographic
11-01-2018 | 13:50:00
Na de focus op de reden van ons bestaan in The Story of God, staat ditmaal de menselijkheid centraal in The Story of Us
Rafael van der Vaart in eerste aflevering Klasgenoten
11-01-2018 | 09:57:54
Programma Klasgenoten keert vanaf zondag 14 januari terug en wel bij SBS6. Viktor Brand gaat de komende zeven weken met bekende Nederlanders terug naar hun middelbare school tijd
Marktaandeel Viacom groeit met 17 procent
11-01-2018 | 09:07:57
Drie van de Viacom-zenders stonden in 2017 in de top 15 onder jongvolwassenen (leeftijd 18-34 jaar)
Lancering SBS7 blijkt grap Bucket Boys TV
11-01-2018 | 07:00:00
De lancering van online mannenzender SBS7 heeft niet zozeer het publiek maar vooral de media zelf flink bezig gehouden
[Column] Bas Vlugt: Nepnieuws; John de Mol start online mannenzender - dit is wat we tot nu toe weten
10-01-2018 | 15:59:00
Vanmorgen belde onze redacteur Katja: "Bas, ik krijg een persbericht binnen dat zegt dat John de Mol online mannenzender SBS7 lanceert. Maar ik vertrouw het niet. Kijk jij er even naar."
[Column] Frank Waals: Het vlaggenschip Trump is op ramkoers
10-01-2018 | 11:11:44
Niet alleen de mensen die de media te woord staan, maar ook de media zelf liggen al een behoorlijke tijd onder vuur en een vergrootglas, met FOX News voorop. Al hoeven ze daar zelf niet eens veel moeite voor te doen
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
BrandDeli-zenders hebben succesvol jaar achter de rug
09-01-2018 | 11:38:25
BrandDeli realiseerde een groei in marktaandeel van 8 procent in daytime en 12 procent in primetime. Nickelodeon was wederom marktleider
[Kijkcijfers] Kijktijd groeit voor de tweede keer in vier maanden tijd
09-01-2018 | 00:17:00
Kijktijd in december was 199 minuten, 4 minuten (2,1%) hoger dan in december 2016
[KickOff] Zomer in Zeeland, SBS6
08-01-2018 | 20:25:00
Een televisiebedrijf is een mammoettanker, die niet zomaar van koers verandert. In een analyse vorig jaar stelde ik al dat alles erop wijst dat de kans voor Talpa om het meerderheidsaandeel van Sanoma in SBS Broadcasting zich plots voordeed
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
08-01-2018 | 18:07:00
De opdracht van de publieke omroep moet de komende concessieperiode wat de VPRO betreft worden aangescherpt omdat de NPO de slag om de middelmaat nooit kan winnen
United verzorgt gehele postproductie IDTV's Zomer in Zeeland, vanaf 8 januari op SBS6
08-01-2018 | 14:22:00
Beeld, geluid, colorgrading, mastering; het hele proces van postproductie voor de nieuwe tragikomische serie, die draait om een columnist die met zijn gezin naar Zeeland verhuisd, is bedacht en uitgevoerd door United, gevestigd in Hilversum en Amsterdam
Brandpunt verder als Brandpunt+
08-01-2018 | 11:08:41
Brandpunt+ gaat nadrukkelijk op zoek naar het perspectief en mogelijke oplossingen van gesignaleerde problemen
[Kijkcijfers] Reünie Boer Zoekt Vrouw trekt 3 miljoen kijkers
08-01-2018 | 10:26:00
Het nieuwe jaar is begonnen, Boer Zoekt Vrouw is in aantocht en dus organiseer je een reünie met heel wat boeren uit eerdere jaargangen en je laat ze hun 50 kinderen meenemen
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
[Kijkcijfers] Seizoensopening Wie Is De Mol trekt 2,7 miljoen kijkers
07-01-2018 | 12:06:00
Bij AVROTROS klotst het productiebudget blijkbaar tegen de plinten op want de seizoensoping van Wie Is De Mol vindt dit jaar plaats in vijf verschillende landen
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
N=5 ontwikkelt campagne LOI
03-01-2018 | 11:50:00
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
03-01-2018 | 10:46:54
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
TV & Video Directory
01-01-2018 | 22:18:00
[Kijkcijfers] Kjeld Nuis en Koen Verweij trekken 1,3 miljoen kijkers, Michael van Gerwen 1,2 miljoen
31-12-2017 | 11:13:00
De televisiedagen tussen kers en nieuwjaar zijn altijd wat nondiscript. De eerste helft van het televisieseizoen zit erop maar het nieuwe seizoen moet nog een paar dagen wachten
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 16:57:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 11:30:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest. Het AD stuurt er jaarlijks een aantal medewerkers op landelijk op uit om de te testen bollen te verzamelen, een panel onderwerpt het spul vervolgens aan een smaaktest en de redactie verzint er tenslotte leuke praatjes bij
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 16:52:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 16:41:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 16:34:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 15:33:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 10:58:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 10:43:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Joe Public maakt eindejaarscommercial voor GAMMA
22-12-2017 | 10:03:00
Joe Public Take-Away Advertising maakt voor GAMMA een commercial die inspeelt op een mijlpaal die menig ouder zal herkennen of vrezen; het moment dat je kind het ouderlijk huis verlaat
Sterrencast in nieuwe dramaserie SBS6: Zomer in Zeeland
21-12-2017 | 16:28:00
Zomer in Zeeland is een remake van de succesvolle Australische serie 800 words en wordt geproduceerd door IDTV
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS verliezen marktaandeel aan de niche
21-12-2017 | 11:22:00
Een bijzondere gegeven, dat in de afgelopen vijf jaar slechts één keer eerder voorkwam, dat was in mei 2017
Sterrencast in nieuwe dramaserie SBS6: Zomer in Zeeland
21-12-2017 | 08:48:41
Zomer in Zeeland is een remake van de succesvolle Australische serie 800 words en wordt geproduceerd door IDTV
SBS6 komt met realityserie over vloggers
20-12-2017 | 16:16:00
SBS6 speelt in op de vloghype met een nieuwe dagelijkse realityshow: De Vloggende Hollanders
[Column] Frank Waals: Praatjes voor de bühne
20-12-2017 | 16:14:00
En toen werd hij ineens met 39 procent van de stemmen in het EenVandaag Opiniepanel verkozen tot politicus van het jaar 2017: Thierry Baudet. Amper een half jaar nadat hij door Kamerleden werd weggelachen in praatprogramma’s om zijn onorthodoxe maniertjes
SBS6 komt met realityserie over vloggers
20-12-2017 | 12:19:56
SBS6 speelt in op de vloghype met een nieuwe dagelijkse realityshow: De Vloggende Hollanders
[Column] Frank Waals: Praatjes voor de bühne
20-12-2017 | 11:13:24
En toen werd hij ineens met 39 procent van de stemmen in het EenVandaag Opiniepanel verkozen tot politicus van het jaar 2017: Thierry Baudet. Amper een half jaar nadat hij door Kamerleden werd weggelachen in praatprogramma’s om zijn onorthodoxe maniertjes
Terugblik van BN'ers in Het jaaroverzicht volgens de sterren op SBS6
19-12-2017 | 16:22:40
Op vrijdag 29 december kijkt Kim-Lian van der Meij samen met 35 bekende Nederlanders terug op 2017 en hun voorspellingen voor dit jaar
Primeur: Net5 zendt crimiserie Gone uit nog voor de release in VS en rest Europa
19-12-2017 | 16:11:00
Net5 is de eerste zender die binnen Europa en de VS de serie Gone uitzendt. Op maandag 8 januari gaat de crimeserie in première
Primeur: Net5 zendt crimiserie Gone uit nog voor de release in VS en rest Europa
19-12-2017 | 15:42:00
Net5 is de eerste zender die binnen Europa en de VS de serie Gone uitzendt. Op maandag 8 januari gaat de crimeserie in première
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
18-12-2017 | 13:05:00
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
[Kijkcijfers] Finale Maestro trekt 2,3 miljoen kijkers
18-12-2017 | 08:24:00
Koude, donkere winteravonden, daar moeten de televisie-exploitanten het van hebben. Ook afgelopen weekend werd er flink televisie gekeken
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Katja Schuurman start met nieuw seizoen Memories
15-12-2017 | 16:09:00
Vanaf maandag 12 februari start het nieuwe seizoen van het KRO-NCRV programma Memories met presentatrice Katja Schuurman
Katja Schuurman start met nieuw seizoen Memories
15-12-2017 | 13:33:52
Vanaf maandag 12 februari start het nieuwe seizoen van het KRO-NCRV programma Memories met presentatrice Katja Schuurman. In de zesdelige serie gaat Katja op zoek naar oude liefdes
Veel nieuwe programma's voor NPO
14-12-2017 | 16:05:00
In totaal gaat het om ruim dertig nieuwe programma’s bij de NPO in de eerste drie maanden van het jaar
Veel nieuwe programma's voor NPO
14-12-2017 | 11:50:00
In totaal gaat het om ruim dertig nieuwe programma’s bij de NPO in de eerste drie maanden van het jaar
FremantleMedia Netherlands integreert Tiny Riot, Arthur Clement weg
13-12-2017 | 14:38:00
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig, met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling
FremantleMedia Netherlands integreert Tiny Riot, Arthur Clement weg
13-12-2017 | 11:34:35
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig, met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling
Kinderen maken commercial bij BeyenMeyer
12-12-2017 | 16:52:56
Op de dag dat de leraren van het basisonderwijs voor de tweede keer het werk neerlegden, hebben 14 basisscholieren uit Amsterdam en omgeving een tv-commercial gemaakt om hen te steunen
Fleurop sponsor kerstshow SBS6
11-12-2017 | 11:23:56
Fleurop is als sponsor betrokken bij Zo viert Nederland Kerst, vanaf 18 december te zien op SBS6. Kim-Lian van der Meij, Irene Moors en Kees Tol gaan voor dit programma heel Nederland door
[Kijkcijfers] Winterweer doet wonderen voor de kijkcijfers; 3,1 miljoen mijoen mensen kijken naar Acht Uur Journaal
11-12-2017 | 07:52:00
2,5 miljoen mensen zagen in de samenvatting hoe Ajax met 3-0 won van PSV
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
[DeMedia100 2018] John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in de Nederlandse media
08-12-2017 | 15:05:00
Op 6 december 2017 is tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam de zevende editie van DeMedia100 bekend gemaakt; de jaarlijkse lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media
Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland
07-12-2017 | 14:58:00
RTL Nederland maakt bekend dat het bedrijf zijn directie uitbreidt met een Chief Consumer Officer. Met ingang van 8 januari 2018 wordt Lucien Brouwer in deze nieuwe directiepositie aangesteld
Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland
07-12-2017 | 14:12:00
RTL Nederland maakt bekend dat het bedrijf zijn directie uitbreidt met een Chief Consumer Officer. Met ingang van 8 januari 2018 wordt Lucien Brouwer in deze nieuwe directiepositie aangesteld
Beeld en Geluid en gemeente Hilversum intensiveren samenwerking
06-12-2017 | 14:27:00
De gemeente en Beeld en Geluid ondersteunen de organisatie van programma’s en activiteiten waarmee talent wordt aangetrokken
Beeld en Geluid en gemeente Hilversum intensiveren samenwerking
06-12-2017 | 14:09:00
Start-ups en jonge bedrijven moeten makkelijker hun weg kunnen vinden naar Hilversum, het Media Park en Beeld en Geluid
Ton Rozestraten voorzitter Screenforce
06-12-2017 | 14:05:00
Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Rozestraten volgt Peter Mulder op
Ton Rozestraten voorzitter Screenforce
06-12-2017 | 12:15:49
Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Rozestraten volgt Peter Mulder op
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Talkshow Jinek vanaf 4 december terug op NPO1
01-12-2017 | 14:05:32
Vanaf maandag 4 december start een nieuw seizoen Jinek. Aan de bekende talkshowtafel ontvangt Eva Jinek hoofdrolspelers uit de actualiteit: mensen die ons land een gezicht geven, schuiven aan voor het gesprek van de dag
Ziggo zendt concert Guus Meeuwis live uit
01-12-2017 | 13:41:36
Op zaterdag 2 december zendt Ziggo het concert Groots met een zachte G van Guus Meeuwis in de Ziggo Dome live uit in HD op Ziggo tv-kanaal 13
WK handbal dagelijks te volgen via Ziggo Sport
01-12-2017 | 12:41:31
Ziggo Sport besteedt de komende twee weken uitgebreid aandacht aan het WK handbal voor dames in Duitsland. De wedstrijden van de Nederlandse handbalvrouwen zijn live te zien op Ziggo Sport
Steenrijk, Straatarm terug bij SBS6
30-11-2017 | 08:48:05
Hoe is het om als arm gezin in een villa of kasteel te verblijven en geen financiële zorgen te hebben? In nieuwe afleveringen van Steenrijk, Straatarm gaan rijke en arme gezinnen deze confrontatie aan
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 00:28:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
VodafoneZiggo lanceert lesprogramma om digitale vaardigheden te bevorderen
20-11-2017 | 15:51:00
Vier onderwerpen staan centraal: de digitale wereld, creatief en vaardig online, veilig online en bewust online
Thomas Hendriks vertrekt bij Blue Circle en RTL
20-11-2017 | 08:14:00
Thomas Hendriks houdt het na 81 dagen gezien bij Blue Circle, onderdeel van Fremantle Media
NPO en IDFA hernieuwen samenwerking
13-11-2017 | 17:44:00
NPO 2 zal tijdens het Amsterdamse documentairefestival IDFA (15 - 26 november) vier Nederlandse documentaires uitzenden die op het festival in première gaan
BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL
10-11-2017 | 09:44:00
BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram
[Kijkcijfers] Marktaandeel RTL daalt met 10 procent
08-11-2017 | 09:59:00
RTL zit al een tijd lang in de hoek waar de klappen vallen en de kijkcijfers van oktober laten zien, dat dit nog niet is afgelopen.
Het Molboekje 2018 gelanceerd
07-11-2017 | 13:54:32
Wie is de Mol? gaat zijn achtiende seizoen in. Het Molboekje 2018 is een notitieboekje voor molloten waarin ze hun aantekeningen kwijt kunnen
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 15:20:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Net5 komt met nieuw seizoen van De Bachelor
06-11-2017 | 13:21:38
Reality-format De Bachelor gaat binnenkort in Nederland van start met een nieuw seizoen met bachelor Robbert Jonkheer in de hoofdrol
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
06-11-2017 | 10:17:00
Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms; satelliet of internet
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 09:52:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
Dramaserie lanceert online VR interactive: Hollandshoop.nl
31-10-2017 | 13:15:43
De online interactive van de dramaserie Hollands Hoop is een interactieve virtuele wereld, waarin bezoekers geheimen en aanwijzingen kunnen ontdekken
Nicolette van Dam presenteert vtwonen: verbouwen of verhuizen
31-10-2017 | 10:21:00
Vtwonen: verbouwen of verhuizen is vanaf woensdag 8 november om 21.30 uur te zien bij Net5
Rik over de grens start met missverkiezing plussizemodellen
26-10-2017 | 10:23:20
Rik over de grens wordt geproduceerd door TVBV en is vanaf zondag 12 november om 23.30 uur te zien bij SBS6
RTL ondersteunt positionering ..En Ontdek met video
26-10-2017 | 08:57:06
De video is zowel via de online kanalen van RTL als op tv te zien en gemaakt in samenwerking met Natwerk
Vacaturesite Indeed introduceert campagne Ga voor groots
25-10-2017 | 11:34:30
De vacaturesite Indeed introduceert een campagne die een van de laatste taboes rondom recruitment aanpakt – namelijk onbewuste vooroordelen tijdens sollicitaties.
[Column] Reinier Rombouts: Jonge Valken: nieuwe vertellers
24-10-2017 | 11:59:00
Oubollig, appelmoes en belastingfraude. Drie woorden die de beeldvorming rond Van der Valk in de afgelopen decennia kleurden. Iedere Nederlander kent de toekans langs de snelwegen. Een sterk merk in naamsbekendheid, maar de horecahotels verloren veel van hun vroegere glans en grandeur
[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent
24-10-2017 | 11:13:00
De laatste keer hiervoor dat de kijktijd steeg, was maart 2015
SBS6: Primeur duo-presentatie Winston en Renate met Circus Gerschtanowitz
23-10-2017 | 15:59:00
Voor het eerst presenteren Winston en Renate Gerschtanowitz als echtpaar vanaf 28 oktober een avondvullende familieshow
Feyenoord-Ajax zorgt voor record Fox Sports
23-10-2017 | 09:47:00
Feyenoord - Ajax trok een totaal van 986.000 live kijkers op FOX Sports Eredivisie. Het is daarmee de best bekeken wedstrijd ooit op de zender
SBS6 besteedt aandacht aan dementie in Onvergetelijke herinneringen
17-10-2017 | 12:15:00
De dierbare momenten uit het leven van mensen met dementie staan centraal in het SBS6-programma Onvergetelijke herinneringen
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
Gouden Televizier-Ring 2017: Zondag met Lubach
13-10-2017 | 10:00:00
Ruim 2 miljoen mensen keken naar de tv-prijzen die vergeven werden in AFAS Live en zagen dat het programma Zondag met Lubach van de VPRO de Gouden Televizier-Ring 2017 won.
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
12-10-2017 | 15:52:55
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder
12-10-2017 | 13:02:00
Fidder groeit op als onderdeel van een generatie die zijn eigen succes kan creëren door zichzelf niet te laten zien zoals het werkelijk is, maar door op social media een tweede werkelijkheid uit te rollen
BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab
11-10-2017 | 17:26:46
In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken
Eerste aflevering Team Vermissingen in teken van Anne Faber
11-10-2017 | 15:50:41
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren
Gezamenlijke zoektocht Team Vermissingen bij SBS6
04-10-2017 | 13:10:00
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan nu aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren.
CCO Peter Mulder vertrekt bij SBS Broadcasting
04-10-2017 | 11:51:00
Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie, nu SBS als onderdeel functioneert van Talpa Holding.
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
Ziggo Sport en Remiqz starten samenwerking
28-09-2017 | 11:58:00
Door de samenwerking zal Ziggo Sport de beschikking krijgen over wetenschappelijke inzichten. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI)
Hoofd VPRO Drama Joost de Wolf met pensioen
27-09-2017 | 10:15:00
Joost de Wolf neemt na 21 jaar afscheid van de VPRO. Hij wordt ad interim opgevolgd door Martien Vlietman
JOYNE lanceert prepaid televisie
27-09-2017 | 09:18:00
JOYNE is prepaid televisie kijken met Eredivisievoetbal en nationale en regionale zenders in het basispakket
[Column] Roland Sars: Tv-operators moeten zich snel gaan gedragen als softwarebedrijven
26-09-2017 | 13:30:00
Softwarebedrijven zijn de mediawereld aan het veroveren. Kijk naar Google, Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat, Hulu - en ze hebben allemaal een uniek aanbod. Of het nu gaat om realtime communicatie, het delen van persoonlijke momenten of om continu geïnformeerd te blijven
Special Liliane Fonds met Jaap Jongbloed uitgezonden op NPO 1
26-09-2017 | 12:55:39
In het tv-programma Ik Gun Geluk reizen twee Nederlandse ouderparen samen met Jaap Jongbloed af naar de Filipijnen
NPO 1-programma Het Instituut wint Rose d'Or Award
20-09-2017 | 13:10:14
Het Instituut (NTR/BNNVARA) is in Berlijn uitgeroepen tot beste nieuwe format van Europa
[Liveblog] The Producers' Conference 2017
20-09-2017 | 12:08:00
Het Nederlands MediaNetwerk bericht vandaag de hele middag live vanaf The Producers' Conference op het Nederlands Film Festval in Utrech
Ziggo Zakelijk voegt nieuwe documentaire toe aan Uitblinkers in Zaken
19-09-2017 | 14:59:00
De documentaire-reeks Uitblinkers in Zaken van Ziggo Zakelijk, die ondernemers inspireert met successen van topondernemers, is toe aan een nieuw hoofdstuk.
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
16-09-2017 | 15:02:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Nuon ‘Luisteren geeft energie’
15-09-2017 | 10:07:00
Nuon geeft met klantbeloftes verdere verdieping aan de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’. In deze campagne staat het waarderen van langere relaties centraal
Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 | 09:19:00
Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering
Fitzroy ontwikkelt Europese campagne A. Vogel
14-09-2017 | 13:19:00
Biohorma, producent van zelfzorgmerk A.Vogel, heeft na een pitch Fitzroy de opdracht gegeven een tv-campagne te ontwikkelen
Abovo Media werkt voor 999 Games
14-09-2017 | 09:35:00
Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
Eurosport breekt eigen records in afgelopen sportzomer
13-09-2017 | 06:54:00
De sportzomer van 2017 was met een marktaandeel van 1,4 procent de beste zomer voor Eurosport sinds 2001
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
12-09-2017 | 15:45:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Tim Beudel naar National Geographic
12-09-2017 | 09:02:00
Tim Beudel is inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships. Beudel leidde eerder de TV-zender NostalgieNet en was de afgelopen jaren bij Tuvalu Media verantwoordelijk voor de digitale activiteiten
Veronica komt met Nederlandse realityserie over aanstormend dj-talent
12-09-2017 | 08:10:00
Op 22 september lanceert Veronica de nieuwe Nederlandse realityserie The Next Icons. Hierin worden de vier ambitieuze dj's The Boy Next Door, Justin Mylo, The Him en Dante Klein gevolgd
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Nederlands MediaNetwerk roept studenten op om zich aan te melden voor gratis deelname The Producers' Conference 2017
11-09-2017 | 10:07:00
Het centrale thema van The Producers' Conference is de zoektocht naar nieuwe business modellen
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
08-09-2017 | 10:12:19
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht
08-09-2017 | 09:28:00
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent waren gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Slimme ontduikingstrucks in nieuw programma Jan de Belastingman
07-09-2017 | 09:08:00
In het nieuwe programma Jan de Belastingman zoekt Jan Versteegh tot op de bodem uit hoe multinationals belasting ontwijken en laat hij zien dat dit ook haalbaar is voor de kleine man
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Knab
06-09-2017 | 10:12:00
Fitzroy ontwikkelde voor Knab een campagne waarbij de termen peace of mind en free time centraal staan. De klant moet voelen dat ‘het voor je geregeld wordt’
[Column] Didier Kick: De komkommer-zomer met diepgang
06-09-2017 | 07:32:08
Waar veel mensen het, omdat iedereen op vakantie gaat, hebben over komkommernieuws, heb ik deze zomer een heerlijke media-zomer gehad. Met veel diepgang en beschouwing over het leven
UNITED en Skyhigh TV produceren mixed reality kinderprogramma voor AVROTROS en NPO Zapp
05-09-2017 | 07:04:00
Een 360 graden groene studio, zes camera´s rondom de studiovloer, optische tracking, aangevuld met de nieuwste technologie op het gebied van augmented en virtual reality: dat zijn de ingrediënten voor mixed reality tv-productie Smart&Dart
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
04-09-2017 | 22:44:00
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
04-09-2017 | 15:02:00
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
BrandDeli weet marktaandeel weer te vergroten
01-09-2017 | 14:17:00
Met 20,6 procent marktaandeel hebben de zenders uit het portfolio van BrandDeli in augustus het hoogste marktaandeel ooit behaald