Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1400830

VodafoneZiggo lanceert lesprogramma om digitale vaardigheden te bevorderen
20-11-2017 | 15:51:00
Vier onderwerpen staan centraal: de digitale wereld, creatief en vaardig online, veilig online en bewust online
Thomas Hendriks vertrekt bij Blue Circle en RTL
20-11-2017 | 08:14:00
Thomas Hendriks houdt het na 81 dagen gezien bij Blue Circle, onderdeel van Fremantle Media
NPO en IDFA hernieuwen samenwerking
13-11-2017 | 17:44:00
NPO 2 zal tijdens het Amsterdamse documentairefestival IDFA (15 - 26 november) vier Nederlandse documentaires uitzenden die op het festival in première gaan
BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL
10-11-2017 | 09:44:00
BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram
[Kijkcijfers] Marktaandeel RTL daalt met 10 procent
08-11-2017 | 09:59:00
RTL zit al een tijd lang in de hoek waar de klappen vallen en de kijkcijfers van oktober laten zien, dat dit nog niet is afgelopen.
Het Molboekje 2018 gelanceerd
07-11-2017 | 13:54:32
Wie is de Mol? gaat zijn achtiende seizoen in. Het Molboekje 2018 is een notitieboekje voor molloten waarin ze hun aantekeningen kwijt kunnen
Net5 komt met nieuw seizoen van De Bachelor
06-11-2017 | 13:21:38
Reality-format De Bachelor gaat binnenkort in Nederland van start met een nieuw seizoen met bachelor Robbert Jonkheer in de hoofdrol
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
06-11-2017 | 10:17:00
Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms; satelliet of internet
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 09:52:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
Dramaserie lanceert online VR interactive: Hollandshoop.nl
31-10-2017 | 13:15:43
De online interactive van de dramaserie Hollands Hoop is een interactieve virtuele wereld, waarin bezoekers geheimen en aanwijzingen kunnen ontdekken
Nicolette van Dam presenteert vtwonen: verbouwen of verhuizen
31-10-2017 | 10:21:00
Vtwonen: verbouwen of verhuizen is vanaf woensdag 8 november om 21.30 uur te zien bij Net5
Rik over de grens start met missverkiezing plussizemodellen
26-10-2017 | 10:23:20
Rik over de grens wordt geproduceerd door TVBV en is vanaf zondag 12 november om 23.30 uur te zien bij SBS6
RTL ondersteunt positionering ..En Ontdek met video
26-10-2017 | 08:57:06
De video is zowel via de online kanalen van RTL als op tv te zien en gemaakt in samenwerking met Natwerk
Vacaturesite Indeed introduceert campagne Ga voor groots
25-10-2017 | 11:34:30
De vacaturesite Indeed introduceert een campagne die een van de laatste taboes rondom recruitment aanpakt – namelijk onbewuste vooroordelen tijdens sollicitaties.
[Column] Reinier Rombouts: Jonge Valken: nieuwe vertellers
24-10-2017 | 11:59:00
Oubollig, appelmoes en belastingfraude. Drie woorden die de beeldvorming rond Van der Valk in de afgelopen decennia kleurden. Iedere Nederlander kent de toekans langs de snelwegen. Een sterk merk in naamsbekendheid, maar de horecahotels verloren veel van hun vroegere glans en grandeur
[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent
24-10-2017 | 11:13:00
De laatste keer hiervoor dat de kijktijd steeg, was maart 2015
SBS6: Primeur duo-presentatie Winston en Renate met Circus Gerschtanowitz
23-10-2017 | 15:59:00
Voor het eerst presenteren Winston en Renate Gerschtanowitz als echtpaar vanaf 28 oktober een avondvullende familieshow
Feyenoord-Ajax zorgt voor record Fox Sports
23-10-2017 | 09:47:00
Feyenoord - Ajax trok een totaal van 986.000 live kijkers op FOX Sports Eredivisie. Het is daarmee de best bekeken wedstrijd ooit op de zender
SBS6 besteedt aandacht aan dementie in Onvergetelijke herinneringen
17-10-2017 | 12:15:00
De dierbare momenten uit het leven van mensen met dementie staan centraal in het SBS6-programma Onvergetelijke herinneringen
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
Gouden Televizier-Ring 2017: Zondag met Lubach
13-10-2017 | 10:00:00
Ruim 2 miljoen mensen keken naar de tv-prijzen die vergeven werden in AFAS Live en zagen dat het programma Zondag met Lubach van de VPRO de Gouden Televizier-Ring 2017 won.
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
12-10-2017 | 15:52:55
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder
12-10-2017 | 13:02:00
Fidder groeit op als onderdeel van een generatie die zijn eigen succes kan creëren door zichzelf niet te laten zien zoals het werkelijk is, maar door op social media een tweede werkelijkheid uit te rollen
BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab
11-10-2017 | 17:26:46
In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken
Eerste aflevering Team Vermissingen in teken van Anne Faber
11-10-2017 | 15:50:41
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren
Gezamenlijke zoektocht Team Vermissingen bij SBS6
04-10-2017 | 13:10:00
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan nu aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren.
CCO Peter Mulder vertrekt bij SBS Broadcasting
04-10-2017 | 11:51:00
Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie, nu SBS als onderdeel functioneert van Talpa Holding.
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
Ziggo Sport en Remiqz starten samenwerking
28-09-2017 | 11:58:00
Door de samenwerking zal Ziggo Sport de beschikking krijgen over wetenschappelijke inzichten. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI)
Hoofd VPRO Drama Joost de Wolf met pensioen
27-09-2017 | 10:15:00
Joost de Wolf neemt na 21 jaar afscheid van de VPRO. Hij wordt ad interim opgevolgd door Martien Vlietman
JOYNE lanceert prepaid televisie
27-09-2017 | 09:18:00
JOYNE is prepaid televisie kijken met Eredivisievoetbal en nationale en regionale zenders in het basispakket
[Column] Roland Sars: Tv-operators moeten zich snel gaan gedragen als softwarebedrijven
26-09-2017 | 13:30:00
Softwarebedrijven zijn de mediawereld aan het veroveren. Kijk naar Google, Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat, Hulu - en ze hebben allemaal een uniek aanbod. Of het nu gaat om realtime communicatie, het delen van persoonlijke momenten of om continu geïnformeerd te blijven
Special Liliane Fonds met Jaap Jongbloed uitgezonden op NPO 1
26-09-2017 | 12:55:39
In het tv-programma Ik Gun Geluk reizen twee Nederlandse ouderparen samen met Jaap Jongbloed af naar de Filipijnen
NPO 1-programma Het Instituut wint Rose d'Or Award
20-09-2017 | 13:10:14
Het Instituut (NTR/BNNVARA) is in Berlijn uitgeroepen tot beste nieuwe format van Europa
[Liveblog] The Producers' Conference 2017
20-09-2017 | 12:08:00
Het Nederlands MediaNetwerk bericht vandaag de hele middag live vanaf The Producers' Conference op het Nederlands Film Festval in Utrech
Ziggo Zakelijk voegt nieuwe documentaire toe aan Uitblinkers in Zaken
19-09-2017 | 14:59:00
De documentaire-reeks Uitblinkers in Zaken van Ziggo Zakelijk, die ondernemers inspireert met successen van topondernemers, is toe aan een nieuw hoofdstuk.
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
16-09-2017 | 15:02:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Nuon ‘Luisteren geeft energie’
15-09-2017 | 10:07:00
Nuon geeft met klantbeloftes verdere verdieping aan de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’. In deze campagne staat het waarderen van langere relaties centraal
Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 | 09:19:00
Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering
Fitzroy ontwikkelt Europese campagne A. Vogel
14-09-2017 | 13:19:00
Biohorma, producent van zelfzorgmerk A.Vogel, heeft na een pitch Fitzroy de opdracht gegeven een tv-campagne te ontwikkelen
Abovo Media werkt voor 999 Games
14-09-2017 | 09:35:00
Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
Eurosport breekt eigen records in afgelopen sportzomer
13-09-2017 | 06:54:00
De sportzomer van 2017 was met een marktaandeel van 1,4 procent de beste zomer voor Eurosport sinds 2001
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
12-09-2017 | 15:45:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Tim Beudel naar National Geographic
12-09-2017 | 09:02:00
Tim Beudel is inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships. Beudel leidde eerder de TV-zender NostalgieNet en was de afgelopen jaren bij Tuvalu Media verantwoordelijk voor de digitale activiteiten
Veronica komt met Nederlandse realityserie over aanstormend dj-talent
12-09-2017 | 08:10:00
Op 22 september lanceert Veronica de nieuwe Nederlandse realityserie The Next Icons. Hierin worden de vier ambitieuze dj's The Boy Next Door, Justin Mylo, The Him en Dante Klein gevolgd
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Nederlands MediaNetwerk roept studenten op om zich aan te melden voor gratis deelname The Producers' Conference 2017
11-09-2017 | 10:07:00
Het centrale thema van The Producers' Conference is de zoektocht naar nieuwe business modellen
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
08-09-2017 | 10:12:19
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht
08-09-2017 | 09:28:00
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent waren gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Slimme ontduikingstrucks in nieuw programma Jan de Belastingman
07-09-2017 | 09:08:00
In het nieuwe programma Jan de Belastingman zoekt Jan Versteegh tot op de bodem uit hoe multinationals belasting ontwijken en laat hij zien dat dit ook haalbaar is voor de kleine man
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Knab
06-09-2017 | 10:12:00
Fitzroy ontwikkelde voor Knab een campagne waarbij de termen peace of mind en free time centraal staan. De klant moet voelen dat ‘het voor je geregeld wordt’
[Column] Didier Kick: De komkommer-zomer met diepgang
06-09-2017 | 07:32:08
Waar veel mensen het, omdat iedereen op vakantie gaat, hebben over komkommernieuws, heb ik deze zomer een heerlijke media-zomer gehad. Met veel diepgang en beschouwing over het leven
UNITED en Skyhigh TV produceren mixed reality kinderprogramma voor AVROTROS en NPO Zapp
05-09-2017 | 07:04:00
Een 360 graden groene studio, zes camera´s rondom de studiovloer, optische tracking, aangevuld met de nieuwste technologie op het gebied van augmented en virtual reality: dat zijn de ingrediënten voor mixed reality tv-productie Smart&Dart
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
04-09-2017 | 22:44:00
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
04-09-2017 | 15:02:00
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
BrandDeli weet marktaandeel weer te vergroten
01-09-2017 | 14:17:00
Met 20,6 procent marktaandeel hebben de zenders uit het portfolio van BrandDeli in augustus het hoogste marktaandeel ooit behaald
Willemijn Francissen mediadirecteur NTR
01-09-2017 | 13:52:00
Willemijn Francissen volgt Carel Kuyl op, die dit najaar de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en dan de NTR zal verlaten
NPO zendt Nederlands Film Festival uit
01-09-2017 | 11:14:16
Als onderdeel van de samenwerking rond het Nederlands Film Festival 2017 zendt AVROTROS live vanaf het L'OR Gouden Kalveren Gala in de Stadsschouwburg Utrecht
Kamera Express sponsort Het Perfecte Plaatje
01-09-2017 | 10:39:36
Het Perfecte Plaatje keert komend najaar terug bij RTL 4. Dit tweede seizoen wordt gesponsord door Kamera Express en Canon
Televisieprogramma voor Chantal Janzen op RTL 4
31-08-2017 | 10:11:00
28 oktober begint het nieuwe televisieprogramma van Chantal Janzen op RTL 4: de personalityshow &Chantal
SBS6 brengt tweeluik over Frank Masmeijer
29-08-2017 | 16:40:04
In 2014 werd de oud-presentator aangehouden door de Belgische politie op verdenking van drugsmokkel
Annelies Sitvast zendermanager Net5
29-08-2017 | 14:40:00
Sitvast bekleedde de afgelopen tweeënhalf jaar al de functie van zendercoördinator van Net5
Ster breidt samenwerking met SpotX uit
29-08-2017 | 14:30:36
Ster biedt de verkoop van realtime pre-rolls in de connected tv(CTV)-omgeving van NPO Start aan
These Days ontwikkelt tv-campagne voor Palm bier
29-08-2017 | 08:46:00
In de nieuwe tv-campagne van Palm staat de slogan ‘Tijd voor iets ambers’ centraal. Hiermee wil de brouwer laten zien wat Palm zo bijzonder maakt
SBS6 kondigt lancering Designdroom aan
25-08-2017 | 13:48:00
Zes aspirant interieur designers zetten in het nieuwe SBS6-programma Designdroom werkelijk alles op alles om tot de mooiste en praktische woonoplossingen te komen
10e Open Studio Dagen op 9 en 10 september
24-08-2017 | 08:43:00
In totaal zijn er 50 plekken in Hilversum waar activiteiten van AVROTROS, BNN-VARA, RTL Nederland, NPO, NOS, NTR, EO en Omroep MAX plaatsvinden
Twee internationale festivalnominaties voor KPN-serie Dochters
23-08-2017 | 13:38:04
De docuserie Dochters, ontwikkeld en geproduceerd door Wefilm in opdracht van KPN Presenteert, is genomineerd voor Raindance en Sidewalk
[Column] Marianne van Soomeren: Friendly fire
23-08-2017 | 11:34:00
Net vóór de presentaties van de nieuwe winterprogrammering van televisie laait de discussie weer op: de afschaffing van de STER. Nu niet geïnitieerd vanuit de commerciële omroepen, maar vanuit de eigen gelederen van de publieke omroep. Friendly fire dus
Aantal vrouwelijke kijkers Eredivisie neemt toe
16-08-2017 | 11:02:00
Sponsoren van de Eredivisie lijken zich echter nog voornamelijk te richten op de mannelijke kijker
Re-branding tv-studio's Stichting AKN, NEP verzorgt infrastructuur
10-08-2017 | 09:38:45
Door zich te positioneren als whitelabel-studio kunnen alle programma’s in de tv-studio’s gemaakt worden, ongeacht om welke omroep het gaat
National Geographic zendt veelbesproken tv-experiment The Verdict uit
08-08-2017 | 16:45:29
In het programma beslissen de kijkers live mee over het lot van een gevechtspiloot die een gekaapt passagiersvliegtuig neerschoot
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie
07-08-2017 | 20:53:00
Het is zomer dus gebeurt er niets in de televisiewereld. Ja, op je bolle ogen. De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli, laten verschillende interessante ontwikkelingen zien.
[Kijkcijfers] Nederlands vrouwenelftal Europees Kampioen; 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging
07-08-2017 | 08:08:00
De belangstelling voor het Nederlands vrouwenelftal heeft duizelingwekkende proporties aangenomen.
SBS6 zendt Diana-documentaires Channel 4 en BBC uit
04-08-2017 | 11:50:00
Op donderdag 31 augustus is het twintig jaar geleden dat de ex-vrouw van prins Charles op 36-jarige leeftijd om het leven kwam bij een auto-ongeluk in Parijs
The Producers' Conference | 20 september | Nederlands Film Festival Utrecht
03-08-2017 | 16:22:00
Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren tijdens en in samenwerking met het Nederlands Film Festival een nieuw congres; The Producers' Conference 2017
3Lab op NPO3 weer van start
03-08-2017 | 11:29:00
Van 14 tot en met 16 augustus staat NPO3 's avond weer in het teken van nieuwe en vernieuwende programma’s
Comedy Central beleeft beste maand ooit
02-08-2017 | 13:00:36
De zender steeg in juli naar een marktaandeel van 4 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
N=5 ontwikkelt tv-campagne KPN
01-08-2017 | 16:08:00
KPN lanceert een tv-campagne over een vakantieliefde die opbloeit via een vertaalapp en zet hiermee de Voel je vrij-campagne voort
[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv
31-07-2017 | 09:58:00
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Kijkcijfers] Zomergasten met Eberhard van der Laan trekt 1 mljoen kijkers
31-07-2017 | 09:42:00
Een uiterst boeiende en uiteindelijk zeer emotionele avond met de burgemeester van Amsterdam die afscheid nam van Nederland.
Nederlands MediaNetwerk zoekt columnisten voor de kanalen Radio, Video, Outdoor, Programmatic Advertising en Branded Content
27-07-2017 | 15:23:00
Na de lancering van het Bioscoop Kanaal gaat het Nederlands MediaNetwerk de komende maanden 5 nieuwe kanalen uitrollen.
Cartoon Network introduceert nieuwe serie in OK K.O.! Lakewood Plaza Turbo App
27-07-2017 | 15:22:00
De lancering is een opwarmer voor de nieuwe Cartoon Network Original-serie OK K.O.! Let’s Be Heroes
XITE lanceert gepersonaliseerde muziektelevisiezender
26-07-2017 | 10:00:00
De Personalised Music Television-service van het bedrijf, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo
Beeld en Geluid opent tv-archief voor publiek
26-07-2017 | 09:41:34
Tot nu toe kon de collectie vooral worden doorzocht door programmamakers, die fragmenten uit oude programma’s willen hergebruiken
Wakker Dier start tv-campagne tegen kiloknallers Emté
24-07-2017 | 09:16:00
Emté eindigde afgelopen half jaar hoog in de kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier en is daardoor doelwit van de campagne
Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach
20-07-2017 | 14:24:00
De komende maanden verschijnen op tv drie commercials waarin veel te volle auto’s de oorzaak zijn van irritante situaties op de weg en in de wijk
Kattenspecial in Jinek
20-07-2017 | 12:56:38
We klikken massaal naar kattenfilmpjes en delen ze aan de lopende band, een poes in de hoofdrol maakt van iedere YouTubeclip een gegarandeerde hit. Online. Maar hoe doen katten het op tv?
Vereniging Bartiméus Sonneheerdt wil meer audiodescriptie op tv
19-07-2017 | 15:33:00
Bij audiodescriptie beschrijft een stem alle visuele elementen in de pauzes tussen de dialogen, zoals de personages, gezichtsuitdrukkingen, plaatsbepaling en ontwikkelingen in de verhaallijn
Talpa 100 procent eigenaar SBS Broadcasting, Peter de Mönnink blijft - voorlopig - aan als CEO
19-07-2017 | 14:40:00
Talpa brengt SBS, met de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers onder in het verder te bouwen nieuwe Nederlandse multimediabedrijf
[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!
19-07-2017 | 13:59:00
Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen
VPRO maakt programma's internationaal beschikbaar op YouTube
19-07-2017 | 12:42:27
Sinds begin van het jaar is driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op drie YouTube-kanalen
NPO biedt Penoza en Flikken Rotterdam aan met audiodescriptie
18-07-2017 | 17:51:00
Audiodescriptie biedt de visueel beperkte kijker de kans om tv-programma’s te volgen waar weinig (of niet) wordt gesproken
Onesize creëert visual identity The Strain
18-07-2017 | 15:14:07
Na de teaserpromo voor de cult-serie American Horror Story 6 nam Onesize deel in de pitch voor het vierde en laatste seizoen van FX-serie The Strain
[Column] Rutger Mackenbach: Paniek in medialand
17-07-2017 | 11:30:00
Paniek in medialand: de kijkcijfers van tv in juni gaan hard onderuit! Deze daling is de grootste sinds tijden en ook de kijkcijfers van de Tour de France lopen hard terug. Wat een toestand. Als we iets verder kijken, dan is er een simpele verklaring