Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1577649

Nieuw programma op SBS6: pottenbakkende BN'ers
23-01-2018 | 13:50:00
Stelletje Pottenbakkers! is een wedstrijd rond een van de oudste ambachten van Nederland, waarin bekende Nederlanders het tegen elkaar opnemen achter de draaischijf
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Johnny de Mol en elftal kinderen ontwerpen officiële Eredivisiebal 2018/2019
22-01-2018 | 11:03:52
Johnny de Mol ontwerpt de officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2018/2019. Hij doet dat samen met een door hem geselecteerd elftal kinderen. Samen met zijn team wil De Mol de nadruk leggen op spelplezier en de verbindende kracht van voetbal
[Interview] Roel Kooi over het structureren van PilotStudio
22-01-2018 | 10:42:00
PilotStudio heeft zich in vijf jaar tijd ontwikkeld tot een allround mediabedrijf. Roel Kooi komt Ewart van der Horst als zakelijk directeur helpen om de ambitieuze plannen in goede banen te leiden. We spreken Kooi over die plannen
Shelly Sterk maakt overstap naar SBS6
22-01-2018 | 09:46:16
De 26-jarige presentatrice is vanaf begin februari een van de presentatoren van Shownieuws. Ook is ze een van de presentatoren van het nieuwe vooravondprogramma Marktplaats: Heel Holland Handelt
Nieuw programma op Veronica: BN'ers die tattoos laten zetten in het buitenland
18-01-2018 | 13:37:00
Patricia Paay en Christina Curry vormen het eerste duo dat vanaf donderdag 25 januari te zien is in het programma Tattoo Trippers
Roel Kooi zakelijk directeur PilotStudio
17-01-2018 | 13:11:53
Kooi was één van de oprichters van Tuvalu Media in 2006. Eind 2014 nam hij een belang in Formula Once, uitgever van onder andere RTL GP Magazine
UEFA Europa League blijft komende drie jaar bij FOX Sports
17-01-2018 | 11:44:30
De sportzender heeft een overeenkomst gesloten tot en met de zomer van 2021. Het rechtenpakket omvat net als de afgelopen drie jaar de live uitzendrechten van alle 205 wedstrijden
De podiumkunsten-, film- en televisiesector start meldpunt ongewenste omgangsvormen
17-01-2018 | 11:35:00
De sector constateert dat, met name door het grote aantal werkzame zzp’ers, de noodzaak ontstaan is om een overkoepelend meldpunt in het leven te roepen
Screen Force: TV speelt essentiële rol in effectieve marketing
16-01-2018 | 15:01:00
Volgens de meest gelezen artikelen in 2017 op warc.com is effectieve marketing niet het gevolg van de keuze voor één specifiek mediumtype
VICE Money presenteert documentaire over drone racen
15-01-2018 | 16:01:00
Een serie waarin we laten zien hoe jonge mensen op innovatieve manieren geld verdienen die vijf jaar geleden nog niet mogelijk waren
Nicolette van Dam presenteert Net5-programma over expats
11-01-2018 | 15:33:39
In Veel liefs uit Holland gaan vijf Nederlandse expats (vier mannen en een vrouw) op zoek naar een Nederlandse partner
Morgan Freeman start met nieuwe serie op National Geographic
11-01-2018 | 13:50:00
Na de focus op de reden van ons bestaan in The Story of God, staat ditmaal de menselijkheid centraal in The Story of Us
Rafael van der Vaart in eerste aflevering Klasgenoten
11-01-2018 | 09:57:54
Programma Klasgenoten keert vanaf zondag 14 januari terug en wel bij SBS6. Viktor Brand gaat de komende zeven weken met bekende Nederlanders terug naar hun middelbare school tijd
Marktaandeel Viacom groeit met 17 procent
11-01-2018 | 09:07:57
Drie van de Viacom-zenders stonden in 2017 in de top 15 onder jongvolwassenen (leeftijd 18-34 jaar)
Lancering SBS7 blijkt grap Bucket Boys TV
11-01-2018 | 07:00:00
De lancering van online mannenzender SBS7 heeft niet zozeer het publiek maar vooral de media zelf flink bezig gehouden
[Column] Bas Vlugt: Nepnieuws; John de Mol start online mannenzender - dit is wat we tot nu toe weten
10-01-2018 | 15:59:00
Vanmorgen belde onze redacteur Katja: "Bas, ik krijg een persbericht binnen dat zegt dat John de Mol online mannenzender SBS7 lanceert. Maar ik vertrouw het niet. Kijk jij er even naar."
[Column] Frank Waals: Het vlaggenschip Trump is op ramkoers
10-01-2018 | 11:11:44
Niet alleen de mensen die de media te woord staan, maar ook de media zelf liggen al een behoorlijke tijd onder vuur en een vergrootglas, met FOX News voorop. Al hoeven ze daar zelf niet eens veel moeite voor te doen
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
BrandDeli-zenders hebben succesvol jaar achter de rug
09-01-2018 | 11:38:25
BrandDeli realiseerde een groei in marktaandeel van 8 procent in daytime en 12 procent in primetime. Nickelodeon was wederom marktleider
[Kijkcijfers] Kijktijd groeit voor de tweede keer in vier maanden tijd
09-01-2018 | 00:17:00
Kijktijd in december was 199 minuten, 4 minuten (2,1%) hoger dan in december 2016
[KickOff] Zomer in Zeeland, SBS6
08-01-2018 | 20:25:00
Een televisiebedrijf is een mammoettanker, die niet zomaar van koers verandert. In een analyse vorig jaar stelde ik al dat alles erop wijst dat de kans voor Talpa om het meerderheidsaandeel van Sanoma in SBS Broadcasting zich plots voordeed
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
08-01-2018 | 18:07:00
De opdracht van de publieke omroep moet de komende concessieperiode wat de VPRO betreft worden aangescherpt omdat de NPO de slag om de middelmaat nooit kan winnen
United verzorgt gehele postproductie IDTV's Zomer in Zeeland, vanaf 8 januari op SBS6
08-01-2018 | 14:22:00
Beeld, geluid, colorgrading, mastering; het hele proces van postproductie voor de nieuwe tragikomische serie, die draait om een columnist die met zijn gezin naar Zeeland verhuisd, is bedacht en uitgevoerd door United, gevestigd in Hilversum en Amsterdam
Brandpunt verder als Brandpunt+
08-01-2018 | 11:08:41
Brandpunt+ gaat nadrukkelijk op zoek naar het perspectief en mogelijke oplossingen van gesignaleerde problemen
[Kijkcijfers] Reünie Boer Zoekt Vrouw trekt 3 miljoen kijkers
08-01-2018 | 10:26:00
Het nieuwe jaar is begonnen, Boer Zoekt Vrouw is in aantocht en dus organiseer je een reünie met heel wat boeren uit eerdere jaargangen en je laat ze hun 50 kinderen meenemen
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
[Kijkcijfers] Seizoensopening Wie Is De Mol trekt 2,7 miljoen kijkers
07-01-2018 | 12:06:00
Bij AVROTROS klotst het productiebudget blijkbaar tegen de plinten op want de seizoensoping van Wie Is De Mol vindt dit jaar plaats in vijf verschillende landen
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
N=5 ontwikkelt campagne LOI
03-01-2018 | 11:50:00
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
03-01-2018 | 10:46:54
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
TV & Video Directory
01-01-2018 | 22:18:00
[Kijkcijfers] Kjeld Nuis en Koen Verweij trekken 1,3 miljoen kijkers, Michael van Gerwen 1,2 miljoen
31-12-2017 | 11:13:00
De televisiedagen tussen kers en nieuwjaar zijn altijd wat nondiscript. De eerste helft van het televisieseizoen zit erop maar het nieuwe seizoen moet nog een paar dagen wachten
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 16:57:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
27-12-2017 | 11:30:00
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest. Het AD stuurt er jaarlijks een aantal medewerkers op landelijk op uit om de te testen bollen te verzamelen, een panel onderwerpt het spul vervolgens aan een smaaktest en de redactie verzint er tenslotte leuke praatjes bij
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 16:52:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 16:41:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 16:34:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 15:33:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel
22-12-2017 | 10:58:00
Just Games, onderdeel Just Media Group, lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel. Het bordspel, geïnspireerd op het RTL 4-programma All You Need Is Love, wordt in het najaar van 2018 verwacht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 10:43:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Joe Public maakt eindejaarscommercial voor GAMMA
22-12-2017 | 10:03:00
Joe Public Take-Away Advertising maakt voor GAMMA een commercial die inspeelt op een mijlpaal die menig ouder zal herkennen of vrezen; het moment dat je kind het ouderlijk huis verlaat
Sterrencast in nieuwe dramaserie SBS6: Zomer in Zeeland
21-12-2017 | 16:28:00
Zomer in Zeeland is een remake van de succesvolle Australische serie 800 words en wordt geproduceerd door IDTV
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS verliezen marktaandeel aan de niche
21-12-2017 | 11:22:00
Een bijzondere gegeven, dat in de afgelopen vijf jaar slechts één keer eerder voorkwam, dat was in mei 2017
Sterrencast in nieuwe dramaserie SBS6: Zomer in Zeeland
21-12-2017 | 08:48:41
Zomer in Zeeland is een remake van de succesvolle Australische serie 800 words en wordt geproduceerd door IDTV
SBS6 komt met realityserie over vloggers
20-12-2017 | 16:16:00
SBS6 speelt in op de vloghype met een nieuwe dagelijkse realityshow: De Vloggende Hollanders
[Column] Frank Waals: Praatjes voor de bühne
20-12-2017 | 16:14:00
En toen werd hij ineens met 39 procent van de stemmen in het EenVandaag Opiniepanel verkozen tot politicus van het jaar 2017: Thierry Baudet. Amper een half jaar nadat hij door Kamerleden werd weggelachen in praatprogramma’s om zijn onorthodoxe maniertjes
SBS6 komt met realityserie over vloggers
20-12-2017 | 12:19:56
SBS6 speelt in op de vloghype met een nieuwe dagelijkse realityshow: De Vloggende Hollanders
[Column] Frank Waals: Praatjes voor de bühne
20-12-2017 | 11:13:24
En toen werd hij ineens met 39 procent van de stemmen in het EenVandaag Opiniepanel verkozen tot politicus van het jaar 2017: Thierry Baudet. Amper een half jaar nadat hij door Kamerleden werd weggelachen in praatprogramma’s om zijn onorthodoxe maniertjes
Terugblik van BN'ers in Het jaaroverzicht volgens de sterren op SBS6
19-12-2017 | 16:22:40
Op vrijdag 29 december kijkt Kim-Lian van der Meij samen met 35 bekende Nederlanders terug op 2017 en hun voorspellingen voor dit jaar
Primeur: Net5 zendt crimiserie Gone uit nog voor de release in VS en rest Europa
19-12-2017 | 16:11:00
Net5 is de eerste zender die binnen Europa en de VS de serie Gone uitzendt. Op maandag 8 januari gaat de crimeserie in première
Primeur: Net5 zendt crimiserie Gone uit nog voor de release in VS en rest Europa
19-12-2017 | 15:42:00
Net5 is de eerste zender die binnen Europa en de VS de serie Gone uitzendt. Op maandag 8 januari gaat de crimeserie in première
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
18-12-2017 | 13:05:00
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
[Kijkcijfers] Finale Maestro trekt 2,3 miljoen kijkers
18-12-2017 | 08:24:00
Koude, donkere winteravonden, daar moeten de televisie-exploitanten het van hebben. Ook afgelopen weekend werd er flink televisie gekeken
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Katja Schuurman start met nieuw seizoen Memories
15-12-2017 | 16:09:00
Vanaf maandag 12 februari start het nieuwe seizoen van het KRO-NCRV programma Memories met presentatrice Katja Schuurman
Katja Schuurman start met nieuw seizoen Memories
15-12-2017 | 13:33:52
Vanaf maandag 12 februari start het nieuwe seizoen van het KRO-NCRV programma Memories met presentatrice Katja Schuurman. In de zesdelige serie gaat Katja op zoek naar oude liefdes
Veel nieuwe programma's voor NPO
14-12-2017 | 16:05:00
In totaal gaat het om ruim dertig nieuwe programma’s bij de NPO in de eerste drie maanden van het jaar
Veel nieuwe programma's voor NPO
14-12-2017 | 11:50:00
In totaal gaat het om ruim dertig nieuwe programma’s bij de NPO in de eerste drie maanden van het jaar
FremantleMedia Netherlands integreert Tiny Riot, Arthur Clement weg
13-12-2017 | 14:38:00
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig, met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling
FremantleMedia Netherlands integreert Tiny Riot, Arthur Clement weg
13-12-2017 | 11:34:35
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig, met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling
Kinderen maken commercial bij BeyenMeyer
12-12-2017 | 16:52:56
Op de dag dat de leraren van het basisonderwijs voor de tweede keer het werk neerlegden, hebben 14 basisscholieren uit Amsterdam en omgeving een tv-commercial gemaakt om hen te steunen
Fleurop sponsor kerstshow SBS6
11-12-2017 | 11:23:56
Fleurop is als sponsor betrokken bij Zo viert Nederland Kerst, vanaf 18 december te zien op SBS6. Kim-Lian van der Meij, Irene Moors en Kees Tol gaan voor dit programma heel Nederland door
[Kijkcijfers] Winterweer doet wonderen voor de kijkcijfers; 3,1 miljoen mijoen mensen kijken naar Acht Uur Journaal
11-12-2017 | 07:52:00
2,5 miljoen mensen zagen in de samenvatting hoe Ajax met 3-0 won van PSV
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 14:16:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
[DeMedia100 2018] John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in de Nederlandse media
08-12-2017 | 15:05:00
Op 6 december 2017 is tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam de zevende editie van DeMedia100 bekend gemaakt; de jaarlijkse lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media
Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland
07-12-2017 | 14:58:00
RTL Nederland maakt bekend dat het bedrijf zijn directie uitbreidt met een Chief Consumer Officer. Met ingang van 8 januari 2018 wordt Lucien Brouwer in deze nieuwe directiepositie aangesteld
Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland
07-12-2017 | 14:12:00
RTL Nederland maakt bekend dat het bedrijf zijn directie uitbreidt met een Chief Consumer Officer. Met ingang van 8 januari 2018 wordt Lucien Brouwer in deze nieuwe directiepositie aangesteld
Beeld en Geluid en gemeente Hilversum intensiveren samenwerking
06-12-2017 | 14:27:00
De gemeente en Beeld en Geluid ondersteunen de organisatie van programma’s en activiteiten waarmee talent wordt aangetrokken
Beeld en Geluid en gemeente Hilversum intensiveren samenwerking
06-12-2017 | 14:09:00
Start-ups en jonge bedrijven moeten makkelijker hun weg kunnen vinden naar Hilversum, het Media Park en Beeld en Geluid
Ton Rozestraten voorzitter Screenforce
06-12-2017 | 14:05:00
Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Rozestraten volgt Peter Mulder op
Ton Rozestraten voorzitter Screenforce
06-12-2017 | 12:15:49
Ton Rozestraten, CCO van RTL, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Rozestraten volgt Peter Mulder op
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Talkshow Jinek vanaf 4 december terug op NPO1
01-12-2017 | 14:05:32
Vanaf maandag 4 december start een nieuw seizoen Jinek. Aan de bekende talkshowtafel ontvangt Eva Jinek hoofdrolspelers uit de actualiteit: mensen die ons land een gezicht geven, schuiven aan voor het gesprek van de dag
Ziggo zendt concert Guus Meeuwis live uit
01-12-2017 | 13:41:36
Op zaterdag 2 december zendt Ziggo het concert Groots met een zachte G van Guus Meeuwis in de Ziggo Dome live uit in HD op Ziggo tv-kanaal 13
WK handbal dagelijks te volgen via Ziggo Sport
01-12-2017 | 12:41:31
Ziggo Sport besteedt de komende twee weken uitgebreid aandacht aan het WK handbal voor dames in Duitsland. De wedstrijden van de Nederlandse handbalvrouwen zijn live te zien op Ziggo Sport
Steenrijk, Straatarm terug bij SBS6
30-11-2017 | 08:48:05
Hoe is het om als arm gezin in een villa of kasteel te verblijven en geen financiële zorgen te hebben? In nieuwe afleveringen van Steenrijk, Straatarm gaan rijke en arme gezinnen deze confrontatie aan
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 13:48:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 00:28:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
VodafoneZiggo lanceert lesprogramma om digitale vaardigheden te bevorderen
20-11-2017 | 15:51:00
Vier onderwerpen staan centraal: de digitale wereld, creatief en vaardig online, veilig online en bewust online
Thomas Hendriks vertrekt bij Blue Circle en RTL
20-11-2017 | 08:14:00
Thomas Hendriks houdt het na 81 dagen gezien bij Blue Circle, onderdeel van Fremantle Media
NPO en IDFA hernieuwen samenwerking
13-11-2017 | 17:44:00
NPO 2 zal tijdens het Amsterdamse documentairefestival IDFA (15 - 26 november) vier Nederlandse documentaires uitzenden die op het festival in première gaan
BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL
10-11-2017 | 09:44:00
BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram
[Kijkcijfers] Marktaandeel RTL daalt met 10 procent
08-11-2017 | 09:59:00
RTL zit al een tijd lang in de hoek waar de klappen vallen en de kijkcijfers van oktober laten zien, dat dit nog niet is afgelopen.
Het Molboekje 2018 gelanceerd
07-11-2017 | 13:54:32
Wie is de Mol? gaat zijn achtiende seizoen in. Het Molboekje 2018 is een notitieboekje voor molloten waarin ze hun aantekeningen kwijt kunnen
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 15:20:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Net5 komt met nieuw seizoen van De Bachelor
06-11-2017 | 13:21:38
Reality-format De Bachelor gaat binnenkort in Nederland van start met een nieuw seizoen met bachelor Robbert Jonkheer in de hoofdrol
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
06-11-2017 | 10:17:00
Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms; satelliet of internet
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 09:52:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
Dramaserie lanceert online VR interactive: Hollandshoop.nl
31-10-2017 | 13:15:43
De online interactive van de dramaserie Hollands Hoop is een interactieve virtuele wereld, waarin bezoekers geheimen en aanwijzingen kunnen ontdekken
Nicolette van Dam presenteert vtwonen: verbouwen of verhuizen
31-10-2017 | 10:21:00
Vtwonen: verbouwen of verhuizen is vanaf woensdag 8 november om 21.30 uur te zien bij Net5
Rik over de grens start met missverkiezing plussizemodellen
26-10-2017 | 10:23:20
Rik over de grens wordt geproduceerd door TVBV en is vanaf zondag 12 november om 23.30 uur te zien bij SBS6
RTL ondersteunt positionering ..En Ontdek met video
26-10-2017 | 08:57:06
De video is zowel via de online kanalen van RTL als op tv te zien en gemaakt in samenwerking met Natwerk
Vacaturesite Indeed introduceert campagne Ga voor groots
25-10-2017 | 11:34:30
De vacaturesite Indeed introduceert een campagne die een van de laatste taboes rondom recruitment aanpakt – namelijk onbewuste vooroordelen tijdens sollicitaties.
[Column] Reinier Rombouts: Jonge Valken: nieuwe vertellers
24-10-2017 | 11:59:00
Oubollig, appelmoes en belastingfraude. Drie woorden die de beeldvorming rond Van der Valk in de afgelopen decennia kleurden. Iedere Nederlander kent de toekans langs de snelwegen. Een sterk merk in naamsbekendheid, maar de horecahotels verloren veel van hun vroegere glans en grandeur
[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent
24-10-2017 | 11:13:00
De laatste keer hiervoor dat de kijktijd steeg, was maart 2015
SBS6: Primeur duo-presentatie Winston en Renate met Circus Gerschtanowitz
23-10-2017 | 15:59:00
Voor het eerst presenteren Winston en Renate Gerschtanowitz als echtpaar vanaf 28 oktober een avondvullende familieshow
Feyenoord-Ajax zorgt voor record Fox Sports
23-10-2017 | 09:47:00
Feyenoord - Ajax trok een totaal van 986.000 live kijkers op FOX Sports Eredivisie. Het is daarmee de best bekeken wedstrijd ooit op de zender
SBS6 besteedt aandacht aan dementie in Onvergetelijke herinneringen
17-10-2017 | 12:15:00
De dierbare momenten uit het leven van mensen met dementie staan centraal in het SBS6-programma Onvergetelijke herinneringen
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
Gouden Televizier-Ring 2017: Zondag met Lubach
13-10-2017 | 10:00:00
Ruim 2 miljoen mensen keken naar de tv-prijzen die vergeven werden in AFAS Live en zagen dat het programma Zondag met Lubach van de VPRO de Gouden Televizier-Ring 2017 won.
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
12-10-2017 | 15:52:55
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder
12-10-2017 | 13:02:00
Fidder groeit op als onderdeel van een generatie die zijn eigen succes kan creëren door zichzelf niet te laten zien zoals het werkelijk is, maar door op social media een tweede werkelijkheid uit te rollen
BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab
11-10-2017 | 17:26:46
In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken
Eerste aflevering Team Vermissingen in teken van Anne Faber
11-10-2017 | 15:50:41
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren
Gezamenlijke zoektocht Team Vermissingen bij SBS6
04-10-2017 | 13:10:00
Na het stoppen van het programma Vermist, zijn de makers daarvan nu aan de slag gegaan bij Team Vermissingen om achterblijvers te helpen bij het zoeken naar hun dierbaren.
CCO Peter Mulder vertrekt bij SBS Broadcasting
04-10-2017 | 11:51:00
Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie, nu SBS als onderdeel functioneert van Talpa Holding.
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
Ziggo Sport en Remiqz starten samenwerking
28-09-2017 | 11:58:00
Door de samenwerking zal Ziggo Sport de beschikking krijgen over wetenschappelijke inzichten. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI)
Hoofd VPRO Drama Joost de Wolf met pensioen
27-09-2017 | 10:15:00
Joost de Wolf neemt na 21 jaar afscheid van de VPRO. Hij wordt ad interim opgevolgd door Martien Vlietman
JOYNE lanceert prepaid televisie
27-09-2017 | 09:18:00
JOYNE is prepaid televisie kijken met Eredivisievoetbal en nationale en regionale zenders in het basispakket
[Column] Roland Sars: Tv-operators moeten zich snel gaan gedragen als softwarebedrijven
26-09-2017 | 13:30:00
Softwarebedrijven zijn de mediawereld aan het veroveren. Kijk naar Google, Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat, Hulu - en ze hebben allemaal een uniek aanbod. Of het nu gaat om realtime communicatie, het delen van persoonlijke momenten of om continu geïnformeerd te blijven
Special Liliane Fonds met Jaap Jongbloed uitgezonden op NPO 1
26-09-2017 | 12:55:39
In het tv-programma Ik Gun Geluk reizen twee Nederlandse ouderparen samen met Jaap Jongbloed af naar de Filipijnen
NPO 1-programma Het Instituut wint Rose d'Or Award
20-09-2017 | 13:10:14
Het Instituut (NTR/BNNVARA) is in Berlijn uitgeroepen tot beste nieuwe format van Europa
[Liveblog] The Producers' Conference 2017
20-09-2017 | 12:08:00
Het Nederlands MediaNetwerk bericht vandaag de hele middag live vanaf The Producers' Conference op het Nederlands Film Festval in Utrech
Ziggo Zakelijk voegt nieuwe documentaire toe aan Uitblinkers in Zaken
19-09-2017 | 14:59:00
De documentaire-reeks Uitblinkers in Zaken van Ziggo Zakelijk, die ondernemers inspireert met successen van topondernemers, is toe aan een nieuw hoofdstuk.
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
16-09-2017 | 15:02:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Nuon ‘Luisteren geeft energie’
15-09-2017 | 10:07:00
Nuon geeft met klantbeloftes verdere verdieping aan de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’. In deze campagne staat het waarderen van langere relaties centraal
Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 | 09:19:00
Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering
Fitzroy ontwikkelt Europese campagne A. Vogel
14-09-2017 | 13:19:00
Biohorma, producent van zelfzorgmerk A.Vogel, heeft na een pitch Fitzroy de opdracht gegeven een tv-campagne te ontwikkelen
Abovo Media werkt voor 999 Games
14-09-2017 | 09:35:00
Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
Eurosport breekt eigen records in afgelopen sportzomer
13-09-2017 | 06:54:00
De sportzomer van 2017 was met een marktaandeel van 1,4 procent de beste zomer voor Eurosport sinds 2001
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting
12-09-2017 | 15:45:00
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd.
Tim Beudel naar National Geographic
12-09-2017 | 09:02:00
Tim Beudel is inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships. Beudel leidde eerder de TV-zender NostalgieNet en was de afgelopen jaren bij Tuvalu Media verantwoordelijk voor de digitale activiteiten
Veronica komt met Nederlandse realityserie over aanstormend dj-talent
12-09-2017 | 08:10:00
Op 22 september lanceert Veronica de nieuwe Nederlandse realityserie The Next Icons. Hierin worden de vier ambitieuze dj's The Boy Next Door, Justin Mylo, The Him en Dante Klein gevolgd
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Nederlands MediaNetwerk roept studenten op om zich aan te melden voor gratis deelname The Producers' Conference 2017
11-09-2017 | 10:07:00
Het centrale thema van The Producers' Conference is de zoektocht naar nieuwe business modellen
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
08-09-2017 | 10:12:19
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht
08-09-2017 | 09:28:00
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent waren gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Slimme ontduikingstrucks in nieuw programma Jan de Belastingman
07-09-2017 | 09:08:00
In het nieuwe programma Jan de Belastingman zoekt Jan Versteegh tot op de bodem uit hoe multinationals belasting ontwijken en laat hij zien dat dit ook haalbaar is voor de kleine man
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Knab
06-09-2017 | 10:12:00
Fitzroy ontwikkelde voor Knab een campagne waarbij de termen peace of mind en free time centraal staan. De klant moet voelen dat ‘het voor je geregeld wordt’
[Column] Didier Kick: De komkommer-zomer met diepgang
06-09-2017 | 07:32:08
Waar veel mensen het, omdat iedereen op vakantie gaat, hebben over komkommernieuws, heb ik deze zomer een heerlijke media-zomer gehad. Met veel diepgang en beschouwing over het leven
UNITED en Skyhigh TV produceren mixed reality kinderprogramma voor AVROTROS en NPO Zapp
05-09-2017 | 07:04:00
Een 360 graden groene studio, zes camera´s rondom de studiovloer, optische tracking, aangevuld met de nieuwste technologie op het gebied van augmented en virtual reality: dat zijn de ingrediënten voor mixed reality tv-productie Smart&Dart
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
04-09-2017 | 22:44:00
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen.
Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100
04-09-2017 | 15:02:00
Grootste en meest opvallende stijgers deze editie zijn Nielson, Armin van Buuren en André Hazes
BrandDeli weet marktaandeel weer te vergroten
01-09-2017 | 14:17:00
Met 20,6 procent marktaandeel hebben de zenders uit het portfolio van BrandDeli in augustus het hoogste marktaandeel ooit behaald
Willemijn Francissen mediadirecteur NTR
01-09-2017 | 13:52:00
Willemijn Francissen volgt Carel Kuyl op, die dit najaar de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en dan de NTR zal verlaten
NPO zendt Nederlands Film Festival uit
01-09-2017 | 11:14:16
Als onderdeel van de samenwerking rond het Nederlands Film Festival 2017 zendt AVROTROS live vanaf het L'OR Gouden Kalveren Gala in de Stadsschouwburg Utrecht
Kamera Express sponsort Het Perfecte Plaatje
01-09-2017 | 10:39:36
Het Perfecte Plaatje keert komend najaar terug bij RTL 4. Dit tweede seizoen wordt gesponsord door Kamera Express en Canon
Televisieprogramma voor Chantal Janzen op RTL 4
31-08-2017 | 10:11:00
28 oktober begint het nieuwe televisieprogramma van Chantal Janzen op RTL 4: de personalityshow &Chantal
SBS6 brengt tweeluik over Frank Masmeijer
29-08-2017 | 16:40:04
In 2014 werd de oud-presentator aangehouden door de Belgische politie op verdenking van drugsmokkel
Annelies Sitvast zendermanager Net5
29-08-2017 | 14:40:00
Sitvast bekleedde de afgelopen tweeënhalf jaar al de functie van zendercoördinator van Net5
Ster breidt samenwerking met SpotX uit
29-08-2017 | 14:30:36
Ster biedt de verkoop van realtime pre-rolls in de connected tv(CTV)-omgeving van NPO Start aan
These Days ontwikkelt tv-campagne voor Palm bier
29-08-2017 | 08:46:00
In de nieuwe tv-campagne van Palm staat de slogan ‘Tijd voor iets ambers’ centraal. Hiermee wil de brouwer laten zien wat Palm zo bijzonder maakt
SBS6 kondigt lancering Designdroom aan
25-08-2017 | 13:48:00
Zes aspirant interieur designers zetten in het nieuwe SBS6-programma Designdroom werkelijk alles op alles om tot de mooiste en praktische woonoplossingen te komen
10e Open Studio Dagen op 9 en 10 september
24-08-2017 | 08:43:00
In totaal zijn er 50 plekken in Hilversum waar activiteiten van AVROTROS, BNN-VARA, RTL Nederland, NPO, NOS, NTR, EO en Omroep MAX plaatsvinden
Twee internationale festivalnominaties voor KPN-serie Dochters
23-08-2017 | 13:38:04
De docuserie Dochters, ontwikkeld en geproduceerd door Wefilm in opdracht van KPN Presenteert, is genomineerd voor Raindance en Sidewalk
[Column] Marianne van Soomeren: Friendly fire
23-08-2017 | 11:34:00
Net vóór de presentaties van de nieuwe winterprogrammering van televisie laait de discussie weer op: de afschaffing van de STER. Nu niet geïnitieerd vanuit de commerciële omroepen, maar vanuit de eigen gelederen van de publieke omroep. Friendly fire dus
Aantal vrouwelijke kijkers Eredivisie neemt toe
16-08-2017 | 11:02:00
Sponsoren van de Eredivisie lijken zich echter nog voornamelijk te richten op de mannelijke kijker
Re-branding tv-studio's Stichting AKN, NEP verzorgt infrastructuur
10-08-2017 | 09:38:45
Door zich te positioneren als whitelabel-studio kunnen alle programma’s in de tv-studio’s gemaakt worden, ongeacht om welke omroep het gaat
National Geographic zendt veelbesproken tv-experiment The Verdict uit
08-08-2017 | 16:45:29
In het programma beslissen de kijkers live mee over het lot van een gevechtspiloot die een gekaapt passagiersvliegtuig neerschoot
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie
07-08-2017 | 20:53:00
Het is zomer dus gebeurt er niets in de televisiewereld. Ja, op je bolle ogen. De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli, laten verschillende interessante ontwikkelingen zien.
[Kijkcijfers] Nederlands vrouwenelftal Europees Kampioen; 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging
07-08-2017 | 08:08:00
De belangstelling voor het Nederlands vrouwenelftal heeft duizelingwekkende proporties aangenomen.
SBS6 zendt Diana-documentaires Channel 4 en BBC uit
04-08-2017 | 11:50:00
Op donderdag 31 augustus is het twintig jaar geleden dat de ex-vrouw van prins Charles op 36-jarige leeftijd om het leven kwam bij een auto-ongeluk in Parijs
The Producers' Conference | 20 september | Nederlands Film Festival Utrecht
03-08-2017 | 16:22:00
Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren tijdens en in samenwerking met het Nederlands Film Festival een nieuw congres; The Producers' Conference 2017
3Lab op NPO3 weer van start
03-08-2017 | 11:29:00
Van 14 tot en met 16 augustus staat NPO3 's avond weer in het teken van nieuwe en vernieuwende programma’s
Comedy Central beleeft beste maand ooit
02-08-2017 | 13:00:36
De zender steeg in juli naar een marktaandeel van 4 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
N=5 ontwikkelt tv-campagne KPN
01-08-2017 | 16:08:00
KPN lanceert een tv-campagne over een vakantieliefde die opbloeit via een vertaalapp en zet hiermee de Voel je vrij-campagne voort
[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv
31-07-2017 | 09:58:00
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Kijkcijfers] Zomergasten met Eberhard van der Laan trekt 1 mljoen kijkers
31-07-2017 | 09:42:00
Een uiterst boeiende en uiteindelijk zeer emotionele avond met de burgemeester van Amsterdam die afscheid nam van Nederland.
Nederlands MediaNetwerk zoekt columnisten voor de kanalen Radio, Video, Outdoor, Programmatic Advertising en Branded Content
27-07-2017 | 15:23:00
Na de lancering van het Bioscoop Kanaal gaat het Nederlands MediaNetwerk de komende maanden 5 nieuwe kanalen uitrollen.
Cartoon Network introduceert nieuwe serie in OK K.O.! Lakewood Plaza Turbo App
27-07-2017 | 15:22:00
De lancering is een opwarmer voor de nieuwe Cartoon Network Original-serie OK K.O.! Let’s Be Heroes
XITE lanceert gepersonaliseerde muziektelevisiezender
26-07-2017 | 10:00:00
De Personalised Music Television-service van het bedrijf, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo
Beeld en Geluid opent tv-archief voor publiek
26-07-2017 | 09:41:34
Tot nu toe kon de collectie vooral worden doorzocht door programmamakers, die fragmenten uit oude programma’s willen hergebruiken
Wakker Dier start tv-campagne tegen kiloknallers Emté
24-07-2017 | 09:16:00
Emté eindigde afgelopen half jaar hoog in de kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier en is daardoor doelwit van de campagne
Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach
20-07-2017 | 14:24:00
De komende maanden verschijnen op tv drie commercials waarin veel te volle auto’s de oorzaak zijn van irritante situaties op de weg en in de wijk
Kattenspecial in Jinek
20-07-2017 | 12:56:38
We klikken massaal naar kattenfilmpjes en delen ze aan de lopende band, een poes in de hoofdrol maakt van iedere YouTubeclip een gegarandeerde hit. Online. Maar hoe doen katten het op tv?
Vereniging Bartiméus Sonneheerdt wil meer audiodescriptie op tv
19-07-2017 | 15:33:00
Bij audiodescriptie beschrijft een stem alle visuele elementen in de pauzes tussen de dialogen, zoals de personages, gezichtsuitdrukkingen, plaatsbepaling en ontwikkelingen in de verhaallijn
Talpa 100 procent eigenaar SBS Broadcasting, Peter de Mönnink blijft - voorlopig - aan als CEO
19-07-2017 | 14:40:00
Talpa brengt SBS, met de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers onder in het verder te bouwen nieuwe Nederlandse multimediabedrijf
[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!
19-07-2017 | 13:59:00
Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen
VPRO maakt programma's internationaal beschikbaar op YouTube
19-07-2017 | 12:42:27
Sinds begin van het jaar is driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op drie YouTube-kanalen
NPO biedt Penoza en Flikken Rotterdam aan met audiodescriptie
18-07-2017 | 17:51:00
Audiodescriptie biedt de visueel beperkte kijker de kans om tv-programma’s te volgen waar weinig (of niet) wordt gesproken
Onesize creëert visual identity The Strain
18-07-2017 | 15:14:07
Na de teaserpromo voor de cult-serie American Horror Story 6 nam Onesize deel in de pitch voor het vierde en laatste seizoen van FX-serie The Strain
[Column] Rutger Mackenbach: Paniek in medialand
17-07-2017 | 11:30:00
Paniek in medialand: de kijkcijfers van tv in juni gaan hard onderuit! Deze daling is de grootste sinds tijden en ook de kijkcijfers van de Tour de France lopen hard terug. Wat een toestand. Als we iets verder kijken, dan is er een simpele verklaring
[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands vrouwenelftal winnen van Noorwegen op EK in eigen land
17-07-2017 | 10:13:00
Vrouwenvoetbal is al jarenlang de sterkstgroeiende sport in Nederland en nu is er in Nederland de EK Voetbal voor vrouwen. De openingswedstrijd in Utrecht brak natuurlijk alle vrouwenvoetbal kijkcijferrecords.
Jacqueline Kolman zendermanager SBS6
14-07-2017 | 12:47:00
Jacqueline Kolman start als zendermanager van SBS6. In deze functie is zij verantwoordelijk voor onder meer de programmering en programma’s van SBS6. Zij volgt Karin de Groot op
Documentaire Wilders in premiere op Viceland
12-07-2017 | 09:06:00
Viceland zendt de documentaire Wilders dit najaar uit. Het is de eerste keer dat de film te zien is voor het Nederlandse publiek
Nieuw seizoen Law and Order voor het eerst bij SBS6
12-07-2017 | 06:11:00
Het is voor het eerst dat deze wereldwijd succesvolle crimeserie door de familiezender wordt uitgezonden. Het nieuwe seizoen ging in Amerika van start met meer dan acht miljoen kijkers
KRO-NCRV laat ouderen daten in Hotel Romantiek
11-07-2017 | 14:54:00
Twaalf alleenstaande vrouwen en twaalf alleenstaande mannen van boven de zestig op zoek naar een nieuwe relatie reizen in Hotel Romantiek samen af naar Zwitserland
Autoriteit Consument & Markt: Talpa mag SBS overnemen
11-07-2017 | 00:33:00
ACM ziet in de overname geen nadelen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: NPO, KIA, KLM
10-07-2017 | 13:09:00
NPO bewijst: klein budget stimuleert creativiteit, Kia schiet net naast met ode aan het vrouwenvoetbal en de Care Tag commercial van KLM is bij voorbaat al prijswinnend
SBS6 met dagelijks verslag van De Vierdaagse 2017
10-07-2017 | 11:46:00
De 101ste editie van de Vierdaagse is dit jaar dagelijks te volgen bij SBS6. Hart van Nederland-presentatrice Evelien de Bruijn brengt elke dag op locatie verslag uit
[Kijkcijfers] Kijktijd in juni daalt met 8,3 procent, RTL in zwaar weer
10-07-2017 | 08:54:00
De kijktijd is in juni gedaald van 168 minuten in 2016 t0t 154 minuten in 2017.
VICELAND en Cinéart lanceren VICELAND X CINÉART: INDIE FILM NIGHT
07-07-2017 | 18:07:00
VICELAND gaat kijkers onafhankelijk geproduceerde films aanbieden als kwalitatief alternatief op het huidige prime time tv-aanbod.
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.
BNN en VARA vanaf komend seizoen onder één merk
07-07-2017 | 16:10:05
Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer.
Uitzending Gemist wordt NPO Start
05-07-2017 | 11:17:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start
Film1 start Premium on demand tv-kanaal
04-07-2017 | 14:09:00
Het nieuwe kanaal komt op de plaats van de Sundance zender en biedt de nieuwste, grootste blockbusters en beste Nederlandse films
Steven van Dorp naar BrandDeli
04-07-2017 | 07:34:00
Mediabedrijf BrandDeli versterkt haar Strategy & Creative-team met Steven van Dorp als nieuwe Concept Creative Brand Partnerhips. Met zijn stap richting BrandDeli gaat hij voor het eerst aan de slag aan de exploitantzijde
Screenforce lanceert commercial prikbord met beste tv-commercials
04-07-2017 | 07:17:00
Screenforce en Pop the Campaign lanceren Commercial Prikbord. Het Commercial Prikbord laat de beste TV-commercials uit binnen- en buitenland zien
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
03-07-2017 | 23:47:00
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen.
Juni recordmaand voor BrandDeli
03-07-2017 | 13:51:00
BrandDeli heeft de maand juni afgesloten met een recordmarktaandeel van 19,8 procent op doelgroep 20 t/m 49 jaar, een stijging van 27 procent vergeleken met juni vorig jaar
Kanalen Viacom Benelux trekken 76 procent meer millennials op prime time
03-07-2017 | 13:30:00
Viacom Benelux claimt 11,4 procent marktaandeel onder millennials, een groei van 51 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Tijdens primetime groeit het mediabedrijf met 76 procent onder millennials
ORN gaat nauwer samenwerken met STER, heft Raad van Commissarissen op, Frank Eijken directeur in deeltijd, Martijn Boxman leidt sales
30-06-2017 | 17:48:00
De Raad van Commissarissen van ORN heeft na een intensieve periode van het onderzoeken van toekomstopties en in nauw overleg met de RPO’s (Regionale Publieke Omroep) voor ORN en de Ster volgende stappen voor de toekomst gezet.
Eberhard van der Laan aangekondigd als tweede gast VPRO Zomergasten 2017
30-06-2017 | 16:26:19
Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan is op 30 juli te gast in VPRO Zomergasten. Dat maakte presentator Janine Abbring vandaag bekend op de Facebookpagina van het programma
Commissariaat verduidelijkt samenwerkingsmogelijkheden publieke omroepen met andere partijen
30-06-2017 | 13:50:00
Het Commissariaat voor de Media heeft de uitgave ‘Samenwerking van publieke omroepen met andere partijen’ gemaakt, die de regels voor publiek-private samenwerking verduidelijkt en antwoord geeft op vragen
Thomas Hendriks gedelegeerd producent RTL Boulevard en RTL Late Night
29-06-2017 | 11:25:53
De scope van RTL Boulevard en RTL Late Night gaat substantieel verbreden. Om dat te ontwikkelen en aan te sturen is Thomas Hendriks benoemd tot gedelegeerd producent
Kumpany activeert bobsleesponsoring Holland Casino
29-06-2017 | 08:31:00
Holland Casino is de hoofdsponsor van het Nederlands bobsleeteam op weg naar de Olympische Winterspelen van 2018. Kumpany is aangetrokken om deze sponsoring de komende tijd te activeren
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 | 17:21:00
Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet.
Derk Bolt en Eugenio Follender vanavond exclusief bij Jinek
27-06-2017 | 14:04:00
Derk Bolt en Eugenio Follender doen vanavond hun verhaal aan tafel bij Eva Jinek. Bolt en Follender vertellen wat zij in Colombia hebben meegemaakt
KRO-NCRV en Stichting Kikid lanceren online anti-pestgame Milan
27-06-2017 | 12:41:29
Milan reageert via een guided dialog, geschreven met de hulp van kinderen uit de doelgroep en verrijkt met gesproken berichten, Snapchats, video en foto’s
Tour-etappes van start tot en met finish live bij Eurosport
22-06-2017 | 13:43:03
Voorheen waren van dertien etappes geen rechtstreekse beelden beschikbaar van het eerste gedeelte van de Tour de France
Warsteiner lanceert merkcampagne Het Verschil
22-06-2017 | 11:26:00
Reclamebureau New Normal ontwikkelde de merkcampagne voor Warsteiner. De campagne wordt afgetrapt met een tv-commercial
Canal Digital vernieuwd
21-06-2017 | 13:01:00
Canal Digital introduceert een nieuwe huisstijl, TV Gemist, Canal Digitaal Films en een persoonlijke WhatsOnTV-chatservice
Muziekkiosk binnenkort in heel Europa te ontvangen
21-06-2017 | 12:25:10
Muziekkiosk, het televisiepakket dat in mei 2016 van start ging, is binnen enkele weken in heel Europa via de satelliet te ontvangen
Discovery Networks Benelux en M7 Group sluiten meerjarige distributieovereenkomst
20-06-2017 | 12:42:00
Alle zenders van Discovery Networks zullen de komende jaren beschikbaar blijven in het basispakket van CanalDigitaal en Online.nl
Lex Beijersbergen van Henegouwen vertrekt bij ORN
20-06-2017 | 12:05:46
Lex Beijersbergen van Henegouwen zal met ingang van 1 september 2017 zijn functie van adjunct directeur bij Omroep Reclame Nederland Sales CV neerleggen
[Interview] Shula Rijxman over de maatschappelijke waarde van de NPO
20-06-2017 | 11:47:00
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. We spreken met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst
Publieke omroepen en OTP sluiten convenant
20-06-2017 | 10:13:01
Het convenant bevat afspraken over het maken van televisieproducties voor de publieke omroepen door leden van de vereniging van Onafhankelijke Televisieproducenten
Nickelodeon 15 jaar
16-06-2017 | 15:45:00
Voor dit jubileum hebben ze een nieuwe held samengebracht met een Nickelodeon-classic voor een special: Bunsen is een Beest ontmoet Fairly Odd Parents
Bonje met de buren terug op SBS6
15-06-2017 | 09:27:47
Bonje met de buren keert na een afwezigheid van twee jaar terug. Dennis van der Geest en Leontine Borsato vormen het presentatieduo
NPO brengt zijn maatschappelijke waarde in beeld
13-06-2017 | 10:51:00
In de rapportage Maatschappelijke waarde, een voornemen uit het Concessiebeleidsplan 2016-2020, ligt de nadruk op het effect van programma’s en activiteiten op de samenleving
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
13-06-2017 | 10:00:00
RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan
Nickelodeon en Nick Jr. op zwart
12-06-2017 | 11:36:00
Op 14 juni zullen Nickelodeon en Nick Jr. op zwart gaan om kinderen te motiveren deel te nemen aan de jaarlijkse Buitenspeeldag
Sven Sauvé benoemd tot CEO van RTL Nederland
09-06-2017 | 11:51:00
Met ingang van 1 juli is Sven Sauvé benoemd tot Chief Executive Officer van RTL Nederland. Sauvé volgt Bert Habets op die sinds 19 april Co-CEO van RTL Group is
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten
09-06-2017 | 10:56:00
De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in europa op max anerhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest.
Internet, tv en bellen wordt duurder
08-06-2017 | 16:42:00
Zes van de zeven grootste providers verhogen vanaf 1 juli hun tarieven. De meeste Nederlanders gaan daardoor meer betalen voor internet, tv en bellen.
TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Fonds Gehandicaptensport
07-06-2017 | 12:16:00
TBWA\NEBOKO ontwikkelde een commercial voor Fonds Gehandicaptensport waarin een zwemmer wordt geconfronteerd met obstakels in een sportcomplex dat niet ingericht is voor gehandicaptensport
Last Men in Aleppo 14 juni op NPO 2
06-06-2017 | 11:35:00
Last Men in Aleppo werd op Sundance Film Festival 2017 bekroond met de Grand Jury Prize voor Best World Cinema Documentary
[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,4 miljoen kijkers met Nederland - Ivoorkust
05-06-2017 | 12:30:00
Het voorjaar is na een koude start in alle hevigheid losgebarsten en vrijwel avond na avond kan de BBQ in vuur en vlam worden gezet of een traatje worden weggepinkt bij alweer een fantastische zonsondergang aan zee.
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
02-06-2017 | 17:36:00
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
Doutzen Kroes en Rivella in commercial 'weg met de opsmuk op social media'
02-06-2017 | 10:31:00
De tweede Rivella-commercial met Doutzen in de hoofdrol legt wederom de link tussen het drankje zonder pretenties en het nuchtere Friese topmodel
24: Legacy te zien op FOX
01-06-2017 | 18:38:00
Vanaf woensdag 7 juni kunnen de fans op FOX de uren weer aftellen in een spannende race tegen de snel voortschrijdende tijd
SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame met Chio, 24i, Isobar en Carat
01-06-2017 | 16:39:07
SBS Broadcasting zet de eerste stap wat betreft de implementatie van addressable tv. SBS slaat hiervoor de handen ineen met Chio, 24i, Isobar en Carat.
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling
01-06-2017 | 10:38:00
De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. We spreken met zendermanager Gijs Poortman
Samenwerking tussen RTV Arnhem en Ik hou van Arnhem
30-05-2017 | 11:58:00
Lokale omroep RTV Arnhem en nieuwssite Ik hou van Arnhem slaan de handen ineen. Beide media vinden dat ze elkaar kunnen versterken
Zoete Spruiten met Roberta Pagnier en Jochem van Gelder op 24Kitchen
30-05-2017 | 11:41:00
In het tv-programma Zoete Spruiten helpt 24Kitchen-chef Roberta Pagnier ouders met de strijd aan tafel tijdens het avondeten
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
30-05-2017 | 08:38:00
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
Jochem de Jong mediadirecteur KRO-NCRV
30-05-2017 | 06:44:00
De Jong (42) was eerder algemeen directeur van Discovery Networks Benelux (2007-2014) en lid van het managementteam van MTV Networks Benelux (2003-2007).
[Kijkcijfers] Eurosport trekt 1 miljoen kijkers met Giro overwinning Tom Dumoulin
29-05-2017 | 08:38:00
Met het goede rijden van Tom Dumoulin explodeerden de kijkcijfers van dit niche kanaal dat op normale dagen met 50.000 kijkers al een goede dag heeft.
Staatssecretaris kleedt basispakket uit, Vereniging van Commerciële Omroepen luidt de noodklok
26-05-2017 | 22:39:00
De Vereniging van Commerciële Omroepen (VCO) luidt de noodklok nu de staatssecretaris ondanks herhaalde bezwaren en tegen de adviezen in van alle omroepen het brede basispakket toch wenst uit te kleden.
Nieuw seizoen TOON te zien op KPN Presenteert
26-05-2017 | 16:37:19
Vanaf vandaag is de comedyserie TOON, geproduceerd door NewBe, terug bij KPN Presenteert op kanaal 18 en on demand
[Kijkcijfers] Tom Dumoulin doet Eurosport en BrandDeli uit niche exploderen
26-05-2017 | 15:49:00
In een landschap van dalende kijkcijfers, kijken televisieexploitanten steeds meer naar sport in het algemeen en live sport in het bijzonder.
XXS Amsterdam ontwikkelt commercial voor Decatlon
25-05-2017 | 21:06:00
Decathlon gaat voor het eerst in Nederland op TV met een commercial voor de Easybreath, het snorkelmasker waarmee je onder water net zo makkelijk ademt als boven water
Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni
23-05-2017 | 13:53:00
Zwitserleven lanceert de campagne: roadtrip. In de nieuwe campagne staan bereikbaarheid, realisme en beleving centraal
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt
23-05-2017 | 05:57:00
De helft van de Nederlanders weet niet zo goed hoe ze contact kunnen maken met een vreemde. Dat en meer blijkt uit onderzoek dat Mentos liet doen door PanelWizard onder ruim 1000 Nederlanders
Dubbele dosis exen in MTV's Ex on the Beach: Double Dutch
19-05-2017 | 19:54:00
Elke zondag om 22.00 uur zorgt MTV voor je wekelijks dosis guilty pleasure tv, wan tEx on the Beach: Double Dutch is terug en groter dan ooit!
Eurosport kleurt twee weken lang gravel-rood
19-05-2017 | 18:33:23
Eurosport 1 kleurt van zondag 28 mei tot en met zondag 11 juni gravel-rood: de sportzender doet twee weken lang dagelijks live verslag van Roland Garros
Ogilvy Amsterdam ontwikkelt een campagne voor KFC
19-05-2017 | 11:15:00
Ogilvy Amsterdam ontwikkelde 'inspirerende' campagne voor KFC: Good things don’t come easy
Fotobattle tussen Nederland en België in Nickelodeon-show Snap het
17-05-2017 | 12:27:50
Wie hebben de scherpste ogen en snelste hersenen, de Nederlanders of de Belgen? Je ziet het vanaf maandag 22 mei in Snap het op Viacom-zender Nickelodeon
Rijk Hofman en Yade Lauren vaste gezichten MTV naast Kay Nambiar
16-05-2017 | 13:44:00
Het drietal zal onder de naam MTV NOW content gaan maken voor de online MTV-platformen in Nederland en België, maar ook verslaan voor televisie
Henk van der Aa eindredacteur Brandpunt
16-05-2017 | 10:10:38
Mark Schleedoorn, de vorige eindredacteur van Brandpunt, vertrok begin dit jaar bij het programma. Van der Aa volgt hem op en blijft ook reportages maken
Zapp Your Planet brengt 621.780 euro op
15-05-2017 | 09:00:17
Zapp Your Planet is de jaarlijks campagne van NPO Zapp samen met WNF om geld in te zamelen voor een bedreigde diersoort
De wereld rond met 80-jarigen bij SBS6
12-05-2017 | 17:22:00
In het nieuwe feel good-programma De wereld rond met 80-jarigen trekt een groep hoogbejaarden de stoute schoenen aan om samen de reis van hun leven te maken
CapeRock ontwikkelt nieuwe identiteit voor Ziggo Sport
12-05-2017 | 17:03:10
CapeRock heeft de nieuwe identiteit en zendervormgeving ontwikkeld voor Ziggo Sport die op 14 april is gelanceerd
SBS start programma Van onze centen
09-05-2017 | 12:21:32
Meer dan 100 miljoen euro aan verspilling in eerste seizoen SBS-programma Van onze centen
Armin van Buuren is Mr. Perfect dagelijks op RTL 4
08-05-2017 | 12:16:51
In de documentairespecial wordt de kijker, door de stem van de dj zelf, meegenomen in zijn gedachten, onzekerheden en levensbeslissingen
NPO 3 Foodweken gaan van start met social eating ontbijt #Foodbezig
05-05-2017 | 16:39:21
Een week lang wordt Nederland uitgedaagd om samen met BN'ers en bekende foodies interactief en live te ontbijten via de Facebookpagina van NPO 3.
[Column] Didier Kick: Lang leve KPN Presenteert
03-05-2017 | 10:31:47
Tot mijn verbazing hoorde ik onlangs iemand beweren dat de contentkanalen van KPN niet levensvatbaar zijn. Toen heb ik om te counteren mijn loftrompet tevoorschijn gehaald. KPN Presenteert doet het onwijs goed. Ze maken goede content en zetten het op maat weg
SKO komt met verrijkte kijkcijferdataset
02-05-2017 | 16:30:00
Stichting KijkOnderzoek levert een nieuwe dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en tv kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd
Achtung! creëert merkcampagne Monsterboard
01-05-2017 | 12:06:27
Monsterboard start met een merkcampagne gericht op millenials. De campagne is de hele maand mei zichtbaar op alle tv-stations van RTL en BrandDeli
AD en Eurosport verslaan samen Giro d’Italia
01-05-2017 | 10:51:21
Tijdens de komende Giro d’Italia vormen het AD en Eurosport samen een tandem. Beide partijen gaan een grootschalige contentsamenwerking aan
BSUR maakt commercial Specsavers
01-05-2017 | 10:05:13
De nieuwe televisiereclame is de tweede in de serie over de rol van gehoor bij het ervaren van verschillende passies
Vivienne de Leeuw benoemd tot CFO RTL Nederland
28-04-2017 | 14:14:00
Onder leiding van CEO Bert Habets neemt De Leeuw als CFO plaats in de directie van RTL Nederland
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Leffe, Pearle, War Child
28-04-2017 | 09:33:00
Omdat veel pilsmerken op smaak nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, is er geen productgroep denkbaar waarin reclames zo onmisbaar zijn om de A status van het merk te bevestigen. Die vlieger gaat niet op voor het abdijbier van Leffe
Foodweken op NPO 3
26-04-2017 | 13:13:00
Zes weken lang staat de programmering op woensdag en donderdag in het teken van eten met onder andere het nieuwe programma De Nieuwe Garde
Marathonuitzending Chriet Titulaer op NPO Best
26-04-2017 | 11:41:37
De kijker ziet tijdens de Wondere Wereld Marathon twee volledige afleveringen uit 1985 en 1989. Verder treedt Titulaer op als quizmaster in Win de Wondere Wereld (1987)
Nickelodeon-show De Ludwigs krijgt vervolg
26-04-2017 | 11:36:00
De in Nederland geproduceerde komische avonturenserie De Ludwigs krijgt een vervolg, zo maakt Viacom-zender Nickelodeon bekend
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
25-04-2017 | 14:40:49
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Net5 start met Rik over de grens
25-04-2017 | 13:42:00
Rik van de Westelaken reist de wereld over en bezoekt hij groepen mensen die - soms vrijwillig, soms noodgedwongen - een opmerkelijk leven leiden
Adverteren in connected-tv-apps door samenwerking 24i en SpotX
25-04-2017 | 12:00:26
24i en SpotX spelen in op de behoefte van uitgevers en broadcasters om interactieve advertenties, realtime en uniek, voor connected tv beschikbaar te maken
Finale KNVB Beker 30 april live te zien bij SBS6 en NUsport
24-04-2017 | 16:11:00
De KNVB Beker is een van de twee grote prijzen die de Nederlandse voetbalclubs op eigen bodem kunnen winnen
T-Mobile streamt als eerste live commercials via 4G
20-04-2017 | 11:48:53
T-Mobile streamt live commercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond opgenomen en live via een controlekamer op RTL en SBS uitgezonden
Net5 geeft vrouwen een Fashionchick make-over
11-04-2017 | 10:41:00
Zondag start een gloednieuw make-overprogramma met een sprankelend dreamteam bij Net5
Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro
10-04-2017 | 07:55:00
Veronica Uitgeverij naar Sanoma
Televisie marktaandelen maart: NPO (+11,6%) geselt RTL (-6,3%) en SBS (-6,8%)
08-04-2017 | 11:00:00
De ontwikkeling van de televisiemarkt is natuurlijk altijd al interessant maar nu het verhaal gaat dat Sanoma uit SBS stapt en Talpa dus groot instapt in televisie exploitatie, is het zo mogelijk nog interessanter.
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
07-04-2017 | 16:49:00
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.
NPO koopt programma's in Cannes
06-04-2017 | 13:29:16
De NPO heeft in Cannes tijdens de internationale tv-beurs MIP een groot aantal buitenlandse films en tv-series aangekocht
Abdijbier Leffe start eerste Nederlandse campagne
06-04-2017 | 08:59:00
FCB Amsterdam verantwoordelijk voor campagne Vol Leven van Leffe, het Belgische abdijbier
The Oddshop lanceert campagne BrightPensioen
05-04-2017 | 12:34:00
Onder de titel De toekomst is Bright, presenteert de jonge pensioenspeler drie commercials die de belangrijkste USP’s van het merk toelichten
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL
05-04-2017 | 10:40:00
RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met de bumper ad. Deze pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL
NUsport presenteert dagelijks sportprogramma op Veronica en SBS6
05-04-2017 | 08:50:00
De NUsport Minuut is elke werkdag te zien op Veronica TV en SBS6. Mark Leene presenteert een supersnelle update van het actuele sportnieuws
Viacom Benelux groeit in eerste kwartaal 2017
04-04-2017 | 15:03:00
Viacom International Media Networks Benelux laat in het eerste kwartaal van 2017 een groei zien voor haar totale zenderportfolio ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
04-04-2017 | 12:30:31
Het bericht van Adidas heeft mij aan het denken gezet. Wat gaat er in de hoofden van de netwerkbazen om? Gaan er meer adverteerders volledig stoppen met tv? Waar gaat Adidas nu haar bereik halen en tegen welke kosten? Kortom, is het wel zo’n slim besluit om een mediumtype als tv uit je mediamix te verbannen?
Joe Public brengt SiSi Rider terug op tv met Churandy Martina
03-04-2017 | 12:20:03
Na jaren van afwezigheid keert SiSi Rider terug en ook de slogan Take it easy, take a SiSi wordt in ere hersteld
[Kijkcijfers] Ajax-Feyenoord trekt trekt 749.000 kijkers op Fox Sports
03-04-2017 | 11:15:00
Naar de samenvatting bij Studio Sport Eredivisie (NOS, NPO1) keken 2,8 miljoen mensen.
Janine Abbring presentatrice VPRO Zomergasten 2017
03-04-2017 | 10:41:56
Als eindredacteur van het programma Zondag met Lubach is Abbring de belangrijkste vrouw achter de schermen van deze satirische nieuwsshow
De positieve effecten van softe sponsoring in CMC
31-03-2017 | 12:20:00
In de dramaserie CMC van RTL4 kregen zeven gezondheidsfondsen via de VriendenLoterij softe exposure in de serie
Jupiler League lanceert TV commercial
31-03-2017 | 11:57:00
Met de TV commercial toont de Jupiler League hoe talenten moeten knokken voor hun doorbraak
[Cross Media Vrouw 2017] Hilmar Mulder over Libelle
31-03-2017 | 11:24:00
Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV bij Sanoma, is genomineerd voor Cross Media Vrouw het Jaar 2017. Wij spreken haar.
Thijs Boon Cross Media Man 2017
31-03-2017 | 10:47:00
Thijs Boon, oprichter en CEO van VICE Benelux, is Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem.
AVROTROS, NPO en regisseur Pieter Kuijper verbinden zich aan nieuwe tv-serie El Rey over corruptie
31-03-2017 | 10:18:00
De nieuwe op waarheid gebaseerde serie El Rey wil op subtiele wijze laten zien hoe machtsmisbruik een samenleving kan ontwrichten
Wubbe ontwikkelde campagne voor Will-Pharma Nederland
30-03-2017 | 15:49:00
Wubbe ontwikkelde campagne voor Will-Pharma's pillen tegen winderigheid, maag- en darmklachten
Uitreiking TV Beelden: The Amsterdam Project wint in categorie Beste Nieuwe Format
29-03-2017 | 13:18:06
Bij de jaarlijkse uitreiking van de tv-vakprijzen zijn achttien TV Beelden uitgereikt. Elf prijzen waren al in de weken voor de showavond bekendgemaakt, waaronder de oeuvreprijs voor het tv-werk van Linda de Mol
MOSES maakt campagne Viacom's Spike
28-03-2017 | 17:09:00
Spike is de nieuwste zender in het merkenportfolio van Viacom Benelux. In november2015 ging de zender van start met een avond- en nachtblok op de positie van Nickelodeon
[Cross Media Event 2017] Judith Peters over The Roast of Gordon
28-03-2017 | 11:10:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Viacom International Media Networks Benelux stuurt The Roast of Gordon in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Judith Peters, VP en Channel Head Comedy & Entertainment van Viacom Benelux
Intratuin sponsort RTL programma Groene Handen
24-03-2017 | 10:47:00
Vanaf 9 april start RTL 4 met een groen lifestyle programma