Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1564115

[Interview] Aimée Kiene aan de slag als chef Volkskrant Magazine
22-06-2018 | 09:48:00
Aimée Kiene heeft sinds begin april het stokje overgenomen van Corinne van Duin als chef van Volkskrant Magazine. Kiene is geen onbekende van de Volkskrant
Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax
01-06-2018 | 09:48:16
De Wind komt van Wayne Parker Kent. Bij Audax wordt De Wind verantwoordelijk voor de online strategie van de titels
WENDY Magazine lanceert een limited edition zomerkledingcollectie
28-05-2018 | 08:31:00
WENDY Magazine komt met een limited zomerkledingcollectie die exclusief te koop zal zijn bij Kruidvat
Cécile Narinx stopt bij Harper’s Bazaar en wordt stijlredacteur van de Volkskrant
22-05-2018 | 15:29:00
Philip Remarque op volkskrant.nl: "Wel chic voor onze Volkskrant: vanaf 1 september hebben we een stijlredacteur. Veel belangrijker: het is Cécile Narinx!
Gaykrant lanceert de Gaykrant 100
18-05-2018 | 10:45:09
De Gaykrant, het onafhankelijke LHBT+ platform van Nederland start de Gaykrant 100. De lijst met de honderd meest inspirerende rolmodellen, actoren en influencers van Nederland van en voor de Regenboogcommunity
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Marieke van Bommel voorzitter Stichting Quiet 500
16-05-2018 | 16:59:00
Per 1 juli 2018 wordt Marieke van Bommel voorzitter van de Stichting Quiet 500. Zij treedt daarmee in de voetsporen van de huidige voorzitter en mede-oprichter Ralf Embrechts, die als ambassadeur aan Quiet verbonden blijft
Rens Muller eindredacteur Runner’s World
25-04-2018 | 18:36:11
Rens Muller wordt per 1 mei de nieuwe coördinerend eindredacteur van Runner’s World. Rens Muller was eerder onder meer werkzaam als hoofdredacteur van Veronica Magazine en content director bij de Nederlandse Top 40
Tina gaat samenwerking aan met online sterren Lisa & Lena
24-04-2018 | 15:22:36
Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers
Kidsweek 15 jaar
18-04-2018 | 11:30:44
Om het 15 jarig-bestaan te vieren is een speciale extra dikke omkeerkrant gemaakt, waarin onder meer wordt teruggeblikt op bijzondere verhalen uit 15 jaar Kidsweek
[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print
17-04-2018 | 14:56:30
Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?
Zomermagazine GTST vanaf juli verkrijgbaar
10-04-2018 | 20:11:00
In navolging van het eerste GTST Magazine in de zomer van 2017 wordt ook dit jaar de zomerstop van de serie gevuld met een tijdschrift van Goede Tijden, Slechte Tijden, gemaakt door de cast
NTB, Runner's World en Bicycling lanceren magazine Triathlon
09-04-2018 | 09:55:00
De sport triatlon wint meer en meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond in samenwerking met Runner's World en Bicycling het magazine Triathlon
Value Zipper: Waarom adverteren in magazines?
30-03-2018 | 12:19:00
Print en online versterken elkaar meer dan ooit, zoals radio en tv elkaar ook altijd hebben aangevuld. Cross-over aanwezigheid, maken beide vormen relevant
National Geographic maakt themanummer over ras
30-03-2018 | 11:09:00
Het aprilnummer van het tijdschrift National Geographic staat vrijwel volledig in het teken van rassendiversiteit. Aanleiding is de vijftigste sterfdag van Martin Luther King
Linda Boks Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
29-03-2018 | 12:11:00
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
Snippet Media geeft meerdere edities SAAR uit na succes eerste uitgave
26-03-2018 | 11:20:00
Dit jaar gaat onlineuitgever Snippet Media drie keer een papieren versie van het tijdschrift SAAR uitgeven. Het eerste nummer verschijnt in mei 2018. In 2017 kreeg SAAR al een try-outummer dat door crowdfunding tot stand is gekomen
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
vtwonen@ajumabeach geopend
16-03-2018 | 16:35:00
Het vtwonen gevoel wordt onderstreept door het gebruik van vtwonen meubels en accessoires. Gasten van Ajuma kunnen zo de vtwonen collectie bewonderen, uitproberen en direct bestellen
Sandera Krol vertrekt als hoofdredacteur Vriendin en Santé
16-03-2018 | 09:44:00
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Het besluit over haar vertrek is gezamenlijk en in goed overleg genomen
[Cross Media Case 2018] Leontine van den Bos over #ikgeefomje
14-03-2018 | 18:19:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #ikgeefomje, ingestuurd door Sanoma, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Leontine van den Bos, Chief Editor bij Margriet
[Cross Media Case 2018] Carola Maassen van den Brink over Maak het met Marit
14-03-2018 | 17:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle/Sanoma sturen Maak het met Marit in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Carola Maassen van den Brink, Marketing Manager bij Libelle
New Skool Media verkoopt Zeilen aan Gottmer Uitgevers Groep
14-03-2018 | 10:46:35
New Skool Media kondigt aan dat Zeilen, verkocht zal worden aan Gottmer Uitgevers Groep. Alle aan de titel verbonden medewerkers zullen meegaan naar de nieuwe eigenaar
The Gardeners, Bloemenbureau Holland en Hearst lanceren ELLE Bloemen
13-03-2018 | 10:24:00
ELLE Bloemen is een speciale uitgave van de tijdschriften ELLE en ELLE Decoration. Het magazine wil consumenten inspireren met interessante content over bloemen
[Cross Media Innovatie 2018] Barbara van Erp over Saar Magazine
12-03-2018 | 12:49:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Snippet Media stuurt Saar Magazine in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Barbara van Erp, oprichter en Managing Partner van Snippet Media
[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA
09-03-2018 | 17:08:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA
[Cross Media Innovatie 2018] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista's
09-03-2018 | 15:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt VIVA400 Visionista's in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Marjolein Verdam, marketing manager van VIVA
[Cross Media Merk 2018] Jannine Berkelaar over Tina
09-03-2018 | 14:22:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Tina is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Jannine Berkelaar, hoofdredacteur en van Tina
[Cross Media Case 2018] Debby Gerritsen over de campagne tegen seksueel geweld #IkOok
09-03-2018 | 11:40:38
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA stuurt de campagne tegen seksueel geweld #IkOok in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA bij Sanoma
Anita Witzier voor een dag gasthoofdredacteur Nouveau
06-03-2018 | 15:34:00
Anita Witzier neemt op 8 maart, in het kader van wereldvrouwendag, de hoofdredactie van Nouveau over. Om de twee uur post zij een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers
Uitgever Boekblad, Livre Magazine en Mediafacts failliet
01-03-2018 | 10:15:01
Op 27 februari 2018 is PubMedia B.V. door de rechtbank in staat van faillissement verklaard. De curator onderzoekt de mogelijkheden van een doorstart
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt administratief medewerker abonnementen
27-02-2018 | 10:30:06
De administratief medewerker abonnementen is verantwoordelijk voor het administratief/technisch ondersteunen van de marketeers binnen Hearst bij het uitvoeren van onder andere abonneewervingscampagnes
Gerestyled Vrij Nederland lanceert WhatsAppdienst
22-02-2018 | 15:34:00
Vrij Nederland-abonnees (compleet en online) ontvangen per e-mail of WhatsApp één verhaal van de dag, geselecteerd door de redactie
Harper's Bazaar organiseert de International Women's Day Summit op 6 maart
21-02-2018 | 09:27:00
Dinsdag 6 maart organiseert Harper’s Bazaar Network Academy in samenwerking met BrandedU de International Women’s Day Summit 2018 in het Amsterdamse DeLaMar Theater
[Column] Femke Leemeijer: Fun in het uitgeefvak
13-02-2018 | 16:02:53
Voor Sanoma-baas Duinhoven kan de fun nu beginnen, kopte het FD onlangs. Ik weet niet zeker of deze formulering van Susan Duinhoven zelf is of van de eindredactie van het FD, maar ik vond de woordkeuze wat ongelukkig
Veronica Magazine brengt na 25 jaar cast Zeg ‘ns Aaa samen
13-02-2018 | 10:47:14
De tv-serie trok geregeld zes miljoen kijkers, twee keer zoveel als De Luizenmoeder nu. En dat zonder uitgesteld kijken
Kampioen naar MPG.
13-02-2018 | 10:16:51
ANWB kiest MPG. als partner voor een vernieuwde bladformule en vormgeving van de Kampioen
MMA publiceert Social Media Monitor: YouTube en Instagram sterkste stijgers
12-02-2018 | 15:47:00
In het vierde kwartaal van 2017 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media met 5 procent gestegen. Vooral het aantal volgers op Youtube en Instagram neemt wederom fors toe
BrandDeli's Kees Wilbrink commercieel directeur Sanoma Media Netherlands
07-02-2018 | 13:23:00
Wilbrink start per 1 april 2018 als commercieel directeur. Hij volgt Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie verliet
Ouders van Nu ontwikkelt onlinevideoserie kinder-EHBO
07-02-2018 | 10:35:00
De 10-delige videoserie is gratis te bekijken en geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis
Wayne Parker Kent neemt titels Mama Media Group over
06-02-2018 | 14:03:00
Wayne Parker Kent neemt zowel de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group als het platform Buskruit met Muisjes over
Viva doet onderzoek naar taboe vaginale klachten
06-02-2018 | 12:49:00
Door een uitgebreide reportage in Viva 6 wil de redactie dit onderwerp op de kaart te zetten en het taboe eromheen doorbreken
[Column] Bart Kleijn: NOM Print Monitor; een dooie mus?
05-02-2018 | 22:24:00
Magazine Media Associatie kwam met de enthousiaste kop: Bereikscijfers print voor vierde keer op rij stabiel
Tatum Dagelet duikt bed weer in voor Viva
23-01-2018 | 11:17:06
Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek (2005 tot 2008) in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer
[Interview] Hilmar Mulder: We leven in een ongelofelijk spannende transitieperiode
22-01-2018 | 09:25:00
Hilmar Mulder mocht de afgelopen Mercurs voor Libelle de prijs Magazinemerk van het jaar in ontvangst nemen. Het tijdschrift bewijst al sinds 1934 tijdloos te zijn en Mulder is niet van plan om hier verandering in te brengen. We spreken haar over het merk, innovatie en diversiteit
Frans Bauer gasthoofdredacteur Story
16-01-2018 | 16:18:00
Tijdens enkele vergaderingen met de redacteuren, vormgevers en fotografen van Story bepaalde Frans Bauer deels zijn eigen journalistieke invulling van het weekblad
Sanoma heeft intentie om Belgisch vrouwen mediamerken portfolio aan Roularta Media Group te verkopen
16-01-2018 | 13:28:00
Hiermee rondt Sanoma de porfolio herziening in de media business in de Nederlandse en Belgische markt af
Fameuze blootrubriek AnyBody van VIVA vernieuwd
04-01-2018 | 11:52:06
In de rubriek, die in 1991 voor het eerst in VIVA stond, tonen vrouwen anoniem hun naakte lichaam en vertellen daarover
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS
04-01-2018 | 10:35:00
Als algemeen hoofdredacteur gaat ze de uitgever en de hoofdredacties van de print- en online uitgaven begeleiden
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
G+J Media onder één dak met Hearst Netherlands
28-12-2017 | 09:01:00
Hearst Netherlands heeft G+J Media Nederland definitief overgenomen. Het managementteam is bekend, het bedrijf zal de naam Hearst Netherlands voeren en opereren vanuit één locatie
[Column] Bas Vlugt: Mercurs 2017; meer nostalgie dan goed is voor tijdschriften
22-12-2017 | 11:12:00
Eerder deze maand vond de twintigste editie van de Mercurs plaats - het jubilerend prijzenfestival voor tijdschriften werd gerganiseerd in een ramvol DeLaMar aan het Leidseplein in Amsterdam (voor de puristen; ja het theater staat aan de Marnixstraat)
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
21-12-2017 | 11:12:23
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur.
Xander de Buisonjé sluit 50 huwelijken van Flair-lezeressen
20-12-2017 | 11:31:44
Flair biedt haar lezeressen de kans om op Valentijnsdag volledig verzorgd in het huwelijksbootje te stappen
F&L maakt doorstart
19-12-2017 | 16:00:07
Investeerder Shatho Beheer heeft het failliet verklaarde F&L Publishing Group overgenomen en zal onder de naam F&L Media een substantieel deel van de magazines doorzetten
Luc van Os wint Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines
15-12-2017 | 10:08:00
De Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ging donderdagavond tijdens de Mercurs-uitreiking naar Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands. Libelle is uitgeroepen tot Magazinemerk van het Jaar
[Interview] Luc van Os over Hearst, de overname van G&J Media en de toekomst van tijdschriften
15-12-2017 | 08:19:00
De gelukkigste tijdschriftenuitgever van het land wint Mercur d’Or/LOF-prijs
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
12-12-2017 | 12:58:00
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur
Machina nieuwe titel MacFan
11-12-2017 | 11:08:00
Na ruim twintig jaar verandert het computerblad MacFan van naam. Machina wordt de nieuwe titel. Het blad dat ooit ontstond als een informatiebron voor Macintosh-gebruikers
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
Boyan Slat door Elsevier gekozen tot Nederlander van het Jaar
07-12-2017 | 10:52:49
Slat is oprichter en CEO van The Ocean Cleanup, een organisatie die op innovatieve wijze de plasticvervuiling op de oceanen te lijf gaat
Winnaar Donald Duckwedstrijd met 65 vrienden naar Disneyland Paris
01-12-2017 | 11:13:49
Dit jaar viert Donald Duck Weekblad haar 65ste verjaardag en staat het hele jaar feest centraal. Samen met Disneyland Paris, dat dit jaar haar 25ste verjaardag viert, organiseerde het op 26 oktober een wedstrijd
Margriet start met campagne #ikgeefomje
30-11-2017 | 11:18:50
Margriet start vandaag met de landelijke actie #IKGEEFOMJE. Met deze campagne wil Margriet het belang van aandacht en erkenning voor elkaar benadrukken
Reorganisatie bij VI, hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt
29-11-2017 | 08:46:00
Voetbal International is een van de grootste mediamerken maar moet in de toekomst over alle mediavormen beter renderen
VDS Publishers neemt JFK over
22-11-2017 | 18:53:00
VDS Publishers, uitgever van TopGear in Nederland en België, versterkt zijn positie aan de bovenkant van het mannensegment met de overname van JFK
Waylon gasthoofdredacteur Veronica Magazine
21-11-2017 | 15:33:00
Deze week is Waylon de gasthoofdredacteur van Veronica Magazine. De zanger neemt voor één week het stokje over van hoofdredacteur Debby Nobel
Johnny de Mol gasthoofdredacteur LINDA.man
16-11-2017 | 10:34:30
Vandaag werd in The Movement Hotel in Amsterdam het eerste exemplaar van LINDA.man 2017 door Linda de Mol overhandigd aan Johnny de Mol
Coen Wulms verlaat Elegance
09-11-2017 | 11:24:00
Coen Wulms heeft zijn functie als hoofdredacteur Elegance neergelegd. "Na ruim drie jaar wordt het tijd voor wat anders"
[Mercurs] Nominaties Magazinemerk van het jaar: Donald Duck, Happinez, Helden Magazine, Libelle en Quest
09-11-2017 | 07:41:00
Uit een recordaantal van 160 inzendingen heeft de vakjury 42 nominaties gekozen. De winnaars worden op 14 december bekendgemaakt
Eigen magazine voor boekhandel Paagman
08-11-2017 | 11:26:00
Present is een feestdagenglossy met interviews en artikelen over onder meer literatuur, muziek en familie, aangevuld met cadeautips
Nostalgische editie Veronica Magazine
07-11-2017 | 13:22:00
De redactie van Veronica Magazine verzamelde de 43 beste jeugdseries en bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar
Margriet Winter Fair vindt plaats in vernieuwde Brabanthallen
07-11-2017 | 12:33:00
Margriet Winter Fair is het eerste grote evenement in de vernieuwde Brabanthallen 's- Hertogenbosch. Op vrijdag 17 november openen daar de deuren voor het grootste winterfeest van Nederland
Gaykrant werkt samen met The Gay Issue
02-11-2017 | 10:26:19
De nieuwe Gaykrant zoekt samenwerking met zoveel mogelijk partijen om zo krachtig mogelijk te kunnen strijden voor emancipatie
100%NL Magazine neemt muziekblad Soundz over
31-10-2017 | 15:41:00
De overname heeft geen gevolgen voor de mensen die werkzaam zijn bij de titel. De eerst uitgave met een nieuw format wordt op 15 december gelanceerd
Marc Duijndam CEO Sanoma Media in Nederland en België
27-10-2017 | 08:31:00
Marc Duijndam volgt Peter de Mönnink op die eerder zijn overstap naar Talpa aankondigde
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
26-10-2017 | 09:08:21
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Paul Emons Managing Director ONE Business en directielid New Skool Media
23-10-2017 | 10:29:00
De laatste jaren was Emons werkzaam als interimmanager bij onder meer ANWB Media, Noordhoff en Vakmedianet
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 15:23:00
We spreken met Katrien Kloos, communicatieadviseur Fair Trade Original over de branded content campagne
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 11:18:00
De Aziatische campagne was voor Fair Trade Original aanleiding om een samenwerking aan te gaan met Makkie Mulder, hoofdredactrice van delicious., en Patrick van Hooy van Value Zipper
Donald Duck bestaat 65 jaar
19-10-2017 | 08:54:00
In week 42, in 1952 viel het weekblad Donald Duck voor het eerst op de mat. Dit jaar is de jubileumeditie extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers
Yara Michels hoofdredacteur Linda.meiden
17-10-2017 | 14:38:00
LINDA. heeft Yara Michels benoemd tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Yara is fashionblogger, vlogger, schrijver en presentatrice
Hearst neemt G+J over
17-10-2017 | 13:48:00
Hearst is overeengekomen Gruner + Jahr Media Nederland over te nemen. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit
DeTijdschriften50 2018 | De genomineerden
17-10-2017 | 07:56:00
De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.
New Scientist organiseert het Gala van de Wetenschap
13-10-2017 | 12:49:08
Tijdschrift New Scientist organiseert voor de vijfde keer het Gala van de Wetenschap. Dit jaar op dinsdag 28 november in de Stadsschouwburg Amsterdam.
Libelle grootste online vrouwenplatform
13-10-2017 | 10:54:29
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
VIVA viert 45e verjaardag met seksspecial
11-10-2017 | 11:47:00
Het jubileumnummer staat geheel in het teken van seks. Met onder andere een interviewserie van Tatum Dagelet die met veertig mannen het bed in dook, De Grote Porno Enquête en een seksspecial
Juist Magazine presenteert Modern Wonen
10-10-2017 | 10:11:00
Van de makers van Juist Magazine verschijnt deze week een nieuwe gids, over stijlvol en innovatief wonen
VIVA, Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld vragen aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen
04-10-2017 | 08:48:00
VIVA besteedt uitgebreid aandacht aan het probleem. Met een uitgebreid dossier met schokkende cijfers, een aangrijpend portret van een slachtoffer en interviews
Vt wonen & design beurs geopend in Amsterdam RAI
03-10-2017 | 14:33:00
Vanochtend is de vt wonen&design beurs bruisend van start gegaan. Nog tot en met 8 oktober staat de RAI Amsterdam in het teken van wonen en design.
Glamour maakt feministisch statement
03-10-2017 | 14:04:00
Glamour lanceert op 3 oktober wereldwijd in zeventien landen haar november-nummer, dat volledig door vrouwen is gemaakt.
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne
02-10-2017 | 17:01:44
De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties
De Telegraaf lanceert JEU Magazine: glossy voor levenslustige 50-plusser
02-10-2017 | 14:02:00
Het magazine richt zich op de levenslustige 50-plusser. Met een landelijk bereik van 1,67 miljoen lezers door verspreiding via De Telegraaf wordt JEU de grootste glossy voor 50-plussers
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl
28-09-2017 | 11:34:08
Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
28-09-2017 | 10:16:45
Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent (2013: 65%). De magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
Dochter Daphne Deckers in derde editie Amayzine
25-09-2017 | 10:35:00
In het derde printnummer van Amayzine veel aandacht voor de nieuwe generatie, zoals Emma Deckers en Bella Hay
Mae Engelgeer wint Eigen Huis & Interieur Pin 2017
22-09-2017 | 11:45:48
De designprijs Eigen Huis & Interieur Pin 2017 wordt sinds 1994 uitgereikt aan Nederlandse ontwerpers, fabrikanten of organisaties die een exceptionele bijdrage hebben geleverd aan het Dutch design
Catherine Keyl freelancet voor Story
19-09-2017 | 17:44:08
Als freelancer zal de voormalige talkshowpresentatrice interviews doen met collega-BN’ers, onder de titel Catherine & Co
Roland Tameling hoofdredacteur Autocar
19-09-2017 | 12:16:00
Autocar komt naar Nederland en journalist, presentator en programmamaker Roland Tameling sluit zich per direct aan bij het redactieteam
Restyling voor magazine de Architect
19-09-2017 | 11:59:00
De omvang is meer dan verdubbeld en het telt ruim 200 pagina’s, met prominente aandacht voor beeld en projecten uit binnen- en buitenland
[Column] Deike Schulz: De R zit in de maand: knuffel een boek, of een blog!
18-09-2017 | 10:18:00
De R zit weer in de maand, dus stond ik onder het motto rust, reinheid en regelmaat voor mijn boekenkast met de oprechte ambitie om mijn boeken te knuffelen. Dit alles was aangewakkerd door een lees/bladersessie in een stapel Duitse tijdschriften, die ik aan het einde van de vakantie had verorberd
Chantal Janzen lanceert &C Me talent stage
15-09-2017 | 09:42:00
&C Me talent stage is onderdeel van Chantals multimediamerk &C
AutoWeek introduceert private-leasevergelijker
14-09-2017 | 10:03:47
AutoWeek heeft de private-leasevergelijker ontwikkeld, waarbij de tarieven van verschillende aanbieders naast elkaar worden gezet. Het autotijdschift hoopt zo orde te scheppen in de, wat ze omschrijft als, “chaos van private-leasetarieven”
Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland
13-09-2017 | 10:31:00
Op de cover van Vogue Nederland schittert model Imaan Hammam in Chanel Haute Couture, gefotografeerd in Parijs door Alique. Het topmodel is ook geïnterviewd
Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information
13-09-2017 | 09:07:00
Roularta Media Group heeft het voornemen om het maandblad Landleven over te nemen. De integratie zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden
Vriendin viert twintig-jarig bestaan met twintig lezeressen als gasthoofdredacteur
13-09-2017 | 06:34:00
Audax-titel Vriendin is twintig jaar en viert haar verjaardag samen met haar lezeressen
Cosmopolitan 35 jaar in Nederland
12-09-2017 | 06:53:00
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt
Salon Residence opent boutique hotel in museum Singer Laren
11-09-2017 | 10:50:00
Van 28 september tot en met 1 oktober opent Salon Residence in museum Singer Laren een boutique hotel. Achttien toonaangevende interior designers richten op geheel eigen wijze een ruimte in
Erwin van Luit per 1 oktober CEO New Skool Media
08-09-2017 | 10:34:00
Cor Jan Willig en Rob Koghee treden terug en blijven aandeelhouder
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
05-09-2017 | 22:14:00
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters.
Stofzuigende mannen door Flairs Hete Huishoudkalender
05-09-2017 | 17:00:00
De kalender wordt gevuld door onder andere Tim Douwsma, Dio, Freek Bartels, Freek van Noortwijk, Jebroer, Frank van der Lende, Dave von Raven en Maurice Lede
AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort
04-09-2017 | 08:37:00
AutoWeek heeft samen met partner Findio voor auto een partnership met Circuit Zandvoort afgesproken en zinspeelt op terugkeer Formule 1
Marilou Snels hoofdredacteur Plus Magazine
31-08-2017 | 09:22:45
Ze is de opvolger van Theo Temmink die wegens privé-omstandigheden op eigen verzoek zijn functie per direct heeft neergelegd
G+J Media brengt spin-off JAN uit: JANtje
31-08-2017 | 09:12:26
JANtje is een glossy voor moeders met kinderen van nul tot twaalf jaar en verschijnt in een oplage van 56.000
Restyling voor HP/De Tijd
29-08-2017 | 17:07:57
HP/De Tijd heeft met het te verschijnen septembernummer een volledig opgefriste vormgeving en een nieuwe kopletter
Tina-dag wordt Tina Festival, Lisa & Lena toegevoegd aan line-up
25-08-2017 | 09:15:00
De eerste internationale act voor Tina Festival wordt Lisa & Lena. De Duitse tweeling heeft 22,8 miljoenen volgers op de populaire app Musical.ly
Samenwerking Nederlandse Ski Vereniging en Wintersporters.nl
22-08-2017 | 14:51:00
De samenwerking zorgt voor een uitbreiding van het redactieteam waardoor er meer kwalitatieve content gemaakt kan worden
NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt
17-08-2017 | 14:24:00
Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen
Hans Prummel en Richard Otto brengen Gaykrant terug
16-08-2017 | 11:20:00
De Gaykrant was sinds 1980 een maandelijks verschijnend Nederlands tijdschrift voor homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen
MEIS & MAAS lanceren Minecraft: het officiële magazine
15-08-2017 | 12:01:55
MEIS & MAAS, uitgeverij achter veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het tijdschrift Minecraft: het officiële magazine. Het magazine verschijnt op 24 augustus 2017
Cécile Narinx op de bres voor diversiteit met septembernummer Harper’s Bazaar
14-08-2017 | 10:19:51
Harper's Bazaar viert verscheidenheid door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten
Linda de Mol als prinses Diana op eigen cover
08-08-2017 | 17:31:00
In augustus is het twintig jaar geleden dat prinses Diana omkwam bij een auto-ongeluk in Parijs. Reden voor een tribute aan dit stijlicoon in LINDA.mode
Glamour verschijnt in XL-formaat
08-08-2017 | 11:21:55
Glamour lanceert het grootste modenummer in de geschiedenis van het blad. Het septembernummer is bijna twee keer zo groot als het reguliere magazine
Lemon Scented Tea ontwikkelt concept Twente-glossy
08-08-2017 | 10:14:32
Het gratis blad Typisch Twente is onderdeel van de overkoepelende merkcampagne Tijd zat, in Twente
Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions
07-08-2017 | 13:37:00
Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencermarketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de sterke merken van Hearst Netherlands centraal staan
[Interview] Barbara Barend over Helden Magazine en Helden Media
01-08-2017 | 22:08:00
In 2019 startte Barbara Barend samen met haar vader Frits Barend het tijdschrift Helden. Aanvankelijk in part-time naast haar andere werk maar toen Sanoma zich in het tijdschrift inkocht, werd het al snel serieuzer
Voetbal Inside Magazine weg bij Pijper Media
01-08-2017 | 17:26:00
Het magazine Voetbal Inside, verbonden aan het gelijknamige tv-programma, is weg bij Pijper Media. Dit meldt Villamedia
Samenwerking Vue en Donald Duck
01-08-2017 | 11:39:00
Alle kinderen die in de maand augustus een Vue-bioscoop bezoeken, krijgen bij aankoop van een kinderfilmticket een Donald Duck Weekblad cadeau
&C snelst groeiende magazine merk op social media
28-07-2017 | 10:03:00
Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd
Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur Quest
20-07-2017 | 17:07:56
G+J Media heeft Sanne Groot Koerkamp benoemd tot hoofdredacteur van braintainment mediamerk Quest. Zij was tot op heden adjunct-hoofdredacteur van LINDA. en hoofdredacteur van LINDA.meiden
Delicous. op zoek naar hoofdredacteur, Makkie Mulder met pensioen
19-07-2017 | 15:10:00
"Ik mocht al eerder, maar ik wilde heel graag dit jaar, waarin we uitgebreid vieren dat delicious. 10 jaar bestaat, helemaal afmaken"
Tina bestaat 50 jaar
18-07-2017 | 10:27:36
In juni 1967 viel het blad voor het eerst bij duizenden Nederlandse meisjes op de mat. Het blad was destijds een vertaling van het Engelse blad Tina
Nikki van der Velden en Bas Gezelle naar digitaal team MPG.
13-07-2017 | 10:31:00
Crossmedia communicatie- en contentmarketingbureau MPG. heeft zich versterkt met Nikki van der Velden, digital content manager en Bas Gezelle, digital creative
G+J Media in de etalage
10-07-2017 | 08:34:00
G+J Media, uitgever van de Nederlandse edities van Vogue en National Geographic en van de tijdschriften Jan en Glamour, is te koop. Het moederbedrijf van G+J Media, Gruner + Jahr, wil zich meer richten op digitale uitgaven
Lancering eerste editie van het GTST Magazine
07-07-2017 | 17:06:38
Met een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd
[Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade
06-07-2017 | 13:27:00
Het Flow Vakantieboek valt zo goed in de smaak dat er regelmatig vraag was naar een boek voor jonge meiden. Daarom is er nu Flow Lemonade, een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met onder andere tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s, verhalen en interviews. We spreken met Astrid van der Hulst, die samen met Irene Smit de rol van Creative Director inneemt
Uitgeefsector in kaart gebracht
06-07-2017 | 08:56:00
Digitaal speelt een steeds grotere rol binnen de uitgeefsector. Zowel de digitale omzet als het gebruik van digitale uitgaven stijgt fors
VOGUE The Book Beach Issue gelanceerd
05-07-2017 | 10:13:49
Deze zomer komt Vogue The Book met een Beach Issue.
National Geographic start fotowedstrijd
29-06-2017 | 11:48:41
Fotografen en fotoliefhebbers kunnen meedoen in drie categorieën: Dier, Landschap en Mens. Inzenden is mogelijk tot en met 20 september 2017
Restyling voor Jamie magazine
28-06-2017 | 12:24:00
De Nederlandse licentietitel volgt hiermee het Engelse voorbeeld dat in nauwe samenwerking met Jamie Oliver opnieuw in de markt is gezet
Daniel Ropers volgt Derk Haank op als topman bij Springer Nature
28-06-2017 | 09:57:00
Daniel Ropers zal bol.com per 1 oktober 2017 verlaten om aan de slag te gaan als CEO bij Springer Nature. Waarom Derk Haank vertrekt is niet bekend
Flow Lemonade: het eerste Flow-vakantieboek voor jonge meiden
27-06-2017 | 08:57:00
Voor het eerst komt er van de makers van Flow Magazine een special gericht op jonge meiden die op de middelbare school zitten: Flow Lemonade.
Jonnie & Thérèse Boer van de Librije onthullen eigen luxe magazine
22-06-2017 | 12:25:00
Jonnie & Thérèse Boer brengen hun eigen glossy uit als gasthoofdredacteuren van LXRY Magazine
Victoria Beckham exclusief in Vogue Nederland
16-06-2017 | 12:00:00
De Britse ontwerpster Victoria Beckham staat voor het eerst op de cover van het juli/augustusnummer van Vogue Nederland
delicious. opent shop-in-shop in warenhuis Hudson’s Bay
14-06-2017 | 22:12:00
Het delicious. assortiment is online al verkrijgbaar en straks ook bij warenhuisketen Hudson’s Bay. delicious is in alle vestigingen met het gehele assortiment te vinden in de eigen shop-in-shop
Quest lanceert Quest Junior
14-06-2017 | 12:56:35
Ter gelegenheid van de lancering worden 500.000 gratis exemplaren uitgedeeld op 5700 scholen aan kinderen uit groep 6, 7 en 8
Vrij Nederland presenteert Detective & Thriller Gids en Thriller van het jaar
09-06-2017 | 12:30:00
Zijn bloedige plan van schrijver Graeme Macrae Burnet is uitgeroepen tot Thriller van het Jaar
MPG. zet met productie Efteling jubileum magazine stap richting consumentenmarkt
02-06-2017 | 14:31:00
Nederlands MediaNetwerk was deze week in de jubilerende Efteling - 65 jaar. Normaal gesproken een leeftijd om ermee te stoppen maar de Efteling heeft er de vaart goed in.
Donald Duck komt met Mondrizwaan-editie
01-06-2017 | 12:21:00
Het weekblad staat deze week geheel in het teken van De Stijl en Piet Mondriaan. Met een cover gemaakt door tekenaar Maarten Gerritsen
VROUW viert 10-jarig bestaan
01-06-2017 | 06:27:04
VROUW transformeerde van een weekendbijlage in De Telegraaf tot een sterk, multimediaal merk
MPG. ontwikkelt jubileumglossy Efteling
31-05-2017 | 14:55:00
Met 100 pagina’s en een oplage van 105.000 stuks is Feest in heel Nederland verkrijgbaar via verschillende verkooppunten
Livre Magazine begin juni gelanceerd
31-05-2017 | 13:31:00
Het tijdschrift voor boekenliefhebbers Livre Magazine wordt gelanceerd van vrijdag 9 tot en met zondag 11 juni in de Gerard Doustraat in Amsterdam
Isa Hoes en Medina Schuurman columnisten Nouveau
29-05-2017 | 11:23:00
Hoes en Schuurman zijn volgens het magazine voorbeelden van een ageless generatie en zullen schrijven over burn-out, rouw, vriendschap en knap oud worden
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print
25-05-2017 | 21:54:00
Head Office NL leverde onlangs GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.
[Interview] Tonie Broekhuijsen over kijken en weten bij New Skool Media
16-05-2017 | 11:02:00
Tonie Broekhuijsen is geen onbekende in de media. Na 30 jaar VNU en Sanoma (vanaf 2003) besluit hij echter in 2015 voor zichzelf te beginnen als onder andere strateeg, columnist en hoofdredacteur. Bijvoorbeeld van KIJK en Know How. We spreken hem over deze twee wetenschappelijke titels
Magazine merken populairst op Facebook
11-05-2017 | 18:50:00
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken op social media met 4% gestegen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016
Astrid Holleeder: “Je had hem bij de geboorte dood moeten bijten”
10-05-2017 | 10:24:00
In het meinummer (familiespecial) van HP/De Tijd doet Astrid Holleeder een aantal opvallende uitspraken over haar broer Willem Holleeder
Douwe Bob uit de kleren voor L’HOMO.
09-05-2017 | 10:06:00
L’HOMO. is het jaarlijkse homotijdschrift van LINDA., van Linda de Mol en hoofdredacteur Iebele van der Meulen
Merel Braakman en Rogier Strietman commerciële team MPG.
19-04-2017 | 15:08:00
Met de focus op groei heeft crossmedia communicatie- en contentmarketingbureau MPG. haar commerciële team uitgebreid
De Persgroep blikt terug op sterk jaar
19-04-2017 | 14:11:00
De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9 procent)
[Interview] Sanne Visser over &C
14-04-2017 | 13:50:00
Na gewerkt te hebben voor onder andere Mood for Magazines en Sanoma is Sanne Visser haar eigen bedrijf Who is the boss Media & Management gestart. Daarnaast is ze Business Director van het spiksplinternieuwe &C Media van Chantal Janzen.
[Interview] Suzanne Pronk over Jamie magazine en het culinaire schap
13-04-2017 | 14:36:00
Jamie magazine heeft met de goedlachse Jamie Oliver als gezicht van de titel de fans al mee, maar het blijft dringen in het culinaire schap. We spreken met hoofdredacteur Suzanne Pronk over de chef himself, fairtradespecials en scheurkalenders
Wendy van Dijk lanceert lente-editie WENDY met fotografie debuut Kim Feenstra
13-04-2017 | 12:28:00
In het nieuwe magazine van WENDY ontketenen Wendy van Dijk en haar team een unieke actie door meer dan 200 prijzen en ervaringen weg te geven
Viggo doet vrouwendingen op Libelle TV
12-04-2017 | 15:28:00
Vanaf 12 april is Viggo Waas met zijn eigen programma te zien op Libelle TV: Viggo doet vrouwendingen
Fashionchick maakt VIVA
11-04-2017 | 09:00:06
Het grote modenummer van VIVA is compleet onder handen genomen door Fashionchick's founder Ellen Snijder.
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
07-04-2017 | 16:49:00
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.
Hans van Brussel neemt Opzij over
03-04-2017 | 16:03:00
Per 1 mei neemt Hans van Brussel vrouwenblad Opzij over van Veen Media
[Cross Media Vrouw 2017] Hilmar Mulder over Libelle
31-03-2017 | 11:24:00
Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV bij Sanoma, is genomineerd voor Cross Media Vrouw het Jaar 2017. Wij spreken haar.
Marianne Timmer en Audax lanceren Vrienden Magazine
30-03-2017 | 10:44:00
Vrienden is het nieuwe magazine van vrienden, door vrienden, voor vrienden, uitgegeven door Audax Publishing
Donald Duck Weekblad lanceert Week van het geld-editie
27-03-2017 | 12:08:00
Voor de Week van het geld brengt Donald Duck Weekblad in samenwerking met Wijzer in geldzaken een speciale editie over geld uit
Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl
23-03-2017 | 08:16:00
Online woonwarenhuis vtwonen.nl heeft een nieuwe distributiecentrum in Lelystad, met een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en vijf laaddocks.
[Cross Media Merk 2017] Erwin van der Zande over Bright
22-03-2017 | 11:33:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Bright is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright
[Cross Media Merk 2017] Hilmar Mulder over Libelle
22-03-2017 | 10:56:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV
Chantal Janzen naakt in eerste editie eigen glossy &C
21-03-2017 | 19:44:00
Niemand die het gelooft maar het zorgt natuurlijk altijd voor buzz. Chantal Janzen naakt. Klinkt goed. En als Chantal het zelf zegt dan klinkt het nog beter.
[Cross Media Merk 2017] Rutger Anema over Allerhande
21-03-2017 | 14:16:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Allerhande is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Rutger Anema, Head of Allerhande
GTST Cross Media Merk 2017
21-03-2017 | 11:49:00
De crossmedialiteit zit echt in de content gebakken en ondersteunt zo het merk op elk medium.
Glamour opent shop-in-shop op National Glamour Day
21-03-2017 | 08:10:00
Op 1 april zal Glamour's hoofdredacteur Anke de Jong deze shop-in-shop in de vernieuwde Levi's store op de Kalverstraat in Amsterdam zelf officieel openen en het landelijke startsein geven voor National Glamour Day 2017
LINDA.lijnt: 89.500 mensen lijnen mee met Linda de Mol
20-03-2017 | 18:05:00
Linda de Mol gaat aan haar lijnperiode beginnen met LINDA.lijnt. Ze probeert in zes weken vijf kilo kwijt te raken.
[Cross Media Merk 2017] Suzan Schouten over Donald Duck
16-03-2017 | 12:49:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Donald Duck is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Suzan Schouten, domeindirecteur Kids & Teens bij Sanoma | SBS
[Interview] Leon Heuts over Filosofie Magazine
15-03-2017 | 11:29:00
Filosofie Magazine is sinds jaar en dag een van de leidende filosofietitels van Nederland. Aan hoofdredacteur Leon Heuts om dit zo te houden. We spreken hem over het tijdschrift, de inzet van branded content en de ontwikkelingen binnen de filosofie
[Cross Media Exploitant 2017] Sifra Soer over Hearst Netherlands
14-03-2017 | 17:50:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Sifra Soer, Manager Online Commercial Content bij Hearst.
Hearst Netherlands lanceert flexibel magazine-abonnement MyMagazines
10-03-2017 | 23:17:00
Hiermee speelt de crossmediale uitgever in op de trend dat consumenten hun aankopen steeds vaker online doen en op de groeiende behoefte aan flexibiliteit, service en gemak.
[Cross Media Case 2017] Caren Wassink over TAART.
09-03-2017 | 11:11:00
Mood for Magazines, XXS Amsterdam en HEMA zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar
Vogue Nederland viert vijf jarig bestaan met naakte Lara Stone en Doutzen Kroes op de cover
09-03-2017 | 06:52:00
Vogue Nederland bestaat vijf jaar en viert dit met een bijna 400 pagina's tellend jubileumnummer: een ode aan Nederland en Nederlandse modellen met op de oranje cover een naakte Lara Stone en Doutzen Kroes in intieme pose
[Interview] Pascal Gerrits over Gardeners’ World
06-03-2017 | 10:54:00
F&L Publishing Group voegt een nieuwe titel toe aan het portfolio: Gardeners’ World, een licentie van de BBC, die het blad in Groot-Brittannië uitgeeft als brand extention van het gelijknamige televisieprogramma. We spreken met hoofdredacteur Pascal Gerrits
[Interview] Floris Wyers over Pure Luxe Magazine
02-03-2017 | 09:39:00
Na een succesvol eerste jaar pureluxe.nl (100.000 uv per maand) lanceerde uitgever Floris Wyers onlangs de papieren versie Pure Luxe Magazine. We spreken hem over zijn niche doelgroep, papier als luxeproduct en de commerciële strategie
G+J Custom Content maakt Msafiri voor Kenya Airways
01-03-2017 | 10:04:17
G+J Custom Content vernieuwt inflight magazine Msafiri van Kenya Airways
Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met chatbot
01-03-2017 | 09:27:00
Om jonge vrouwen wegwijs te maken in de politieke jungle lanceert Cosmopolitan een Verkiezingstoolkit met een chatbot en een videoserie met 6 lijsttrekkers
F&L Publishing Group lanceert Nederlandse uitgave BBC's Gardeners' World
28-02-2017 | 13:25:26
Gardeners’ World verschijnt 10 keer per jaar en is te koop in winkels als Albert Heijn, AKO, Bruna en Jumbo en online. Een losse uitgave kost 5,95 euro
Forse stijging magazinemerken op YouTube en Instagram
22-02-2017 | 11:48:00
De meest populaire magazinemerken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE
Online platform Pure Luxe lanceert magazine
17-02-2017 | 13:57:00
Na het online succes was er een grote vraag naar een fysiek magazine
Arie Boomsma en Women's Health lanceren Stronger than your boyfriend
17-02-2017 | 12:22:00
Arie Boomsma (Vondelgym) en Women’s Health hebben de handen ineengeslagen voor de videocampagne Stronger than your boyfriend
Value Zipper salespartner Veen Media
16-02-2017 | 18:16:00
Veen Media is de uitgever van Jamie magazine, Filosofie Magazine, New Scientist, Maarten! en Historisch Nieuwsblad.
[Column] Femke Leemeijer: De tering naar de nering zetten?
14-02-2017 | 11:14:50
Onbegrijpelijk vind ik de keuze van Vrij Nederland om met een grote vaste redactie het onzekere avontuur van een maandblad in combinatie met een digitaal platform aan te gaan
Exclusieve korting GTST Magazine via Adoptiq
14-02-2017 | 10:21:00
F&L Publishing Group biedt de gebruikers van het Adoptiq print platform een early-birdkorting aan op het nieuw te verschijnen Goede Tijden, Slechte Tijden-Magazine
[Interview] Hoofdredacteur May-Britt Mobach over Amayzine
09-02-2017 | 15:54:22
Het succesvolle online magazine Amayzine.com lanceerde in januari haar eerste printversie. We spreken met hoofdredacteur May-Britt Mobach over de reden, de kwaliteit en haar concurrenten
[Interview] Hoofdredacteur Anne Marije de Vries Lentsch over Cosmopolitan
09-02-2017 | 11:02:00
Onlangs won ze de Mercur Hoofdredacteur van het Jaar. Een mooie aanleiding voor een gesprek met Anne Marije de Vries Lentsch van Cosmopolitan (Hearst Netherlands) over het hoofdredacteurschap, crossmedia en het werken voor een licentie
Sanoma’s 2016 Full-Year Result: Back on Track Faster than Expected
07-02-2017 | 09:07:00
For 2017, Sanoma expects that the Group’s consolidated net sales adjusted for structural changes will be stable and the operational EBIT margin will be around 10%.
Sanoma | SBS boekt 34 procent hogere bruto winst in 2016, autonome omzet stijgt ook
07-02-2017 | 08:29:00
Over 2016 zag Sanoma in Nederland en België haar operationele EBIT (gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) met 34 procent stijgen naar 86 miljoen euro.
F&L Publishing Group maakt Goede Tijden, Slechte Tijden magazine
06-02-2017 | 17:18:00
Het eerste nummer van het GTST Magazine ligt op 7 juli, de dag van de zomercliff, in de winkels
Libelle lanceert kiescoach
02-02-2017 | 14:29:31
Via Libelle.nl/kiescoach komt de lezeres er aan de hand van een vragenlijst achter welke partij het beste bij haar en haar idealen past
[Interview] Femmetje de Wind over Wayne Parker Kent
01-02-2017 | 10:25:00
Femmetje de Wind is auteur en een gevestigde naam in bladenland. Nu werkt ze als Head of Publishing voor Wayne Parker Kent. We spreken haar over dit nieuwe avontuur
MediaTest MediaTaart gaat naar New Skool Media voor overname Elsevier
28-01-2017 | 13:47:00
Met Elsevier heeft New Skool Media een grote vis gevangen. Met deze overname vergroot de uitgeverij aanzienlijk. MediaTest zet New Skool Media daarom in het zonnetje.
Persoonlijke Gezondheidscheck bij Becel
27-01-2017 | 13:29:00
Goud Uberconnected ontwikkelde de radio-, print- en outdoor-campagne ter ondersteuning van de activatie
Renate Gerschtanowitz wint Amayzine Look of the Year Awards
27-01-2017 | 10:57:00
Presentatrice Renate Gerschtanowitz werd bekroond tot best geklede vrouw van het jaar, stylist en ‘mister cool’ Steven Dahlberg kreeg het mannelijke equivalent van de award
Boerderij winnaar LOF Prijs voor Vakinformatie
27-01-2017 | 08:55:00
Boerderij is door het onafhankelijke LOF College voor Vakinformatie tot winnaar 2017 uitgeroepen
Online magazine Amayzine.com kiest voor print
25-01-2017 | 14:42:00
Deze week ligt het allereerste print issue van het online lifestyle magazine Amayzine met een split run cover in de winkels.
François Kroes hoofdredacteur CustomerFirst
19-01-2017 | 10:45:00
Per half februari 2017 neemt François Kroes de functie van Jan Kloeze over, die afgelopen jaar ad interim de redactionele leiding had
Epidemie ontwikkelt zegelserie PostNL
18-01-2017 | 11:12:00
De postzegels Vogels Winter zijn te scannen met de Cee-app, om te luisteren naar het geluid dat de vogel maakt en om meer informatie over de vogels lezen
[Interview] Edwin Alblas over GOLF.NL
18-01-2017 | 10:29:00
GOLF.NL is een mediaplatform bestaande uit een magazine, website, krant, socialmediakanalen en app. Aan hoofdredacteur Edwin Alblas de taak om alles in goede banen te leiden
LINDA. lanceert LINDA.vliegtuig
15-01-2017 | 17:20:00
150 lezeressen worden getrakteerd op een LINDA. trip, in maart, met een eigen LINDA.vliegtuig naar Milaan.
Chantal Janzen start haar eigen mediamerk &C
11-01-2017 | 10:52:00
&C start bij de lancering in maart met een maandelijks magazine, een online-platform, een mobile app met een eigen shop en vanaf najaar 2017 met eigen televisieprogramma's.
Glamour start fashion YouTube-serie met influencer Stephanie Broek
09-01-2017 | 21:50:00
Glamour lanceert een eigen YouTube-serie met influencer Stephanie Broek. Vanaf nu kan iedereen de modejournalist van Glamour op de voet volgen via het YouTube kanaal van Glamour Nederland.
Voetbal International werkt samen met FourFourTwo
02-01-2017 | 13:58:00
Voetbal International start samenwerking met FourFourTwo gaan samenwerken. Het Britse mediamerk is een internationale autoriteit op het gebied van voetbalmedia en verschijnt met een magazine en website in zeventien landen.
Hoofdredacteur Jan Kruithof koopt Promotor van ANWB
28-12-2016 | 11:02:00
Hoofdredacteur Jan Kruithof heeft Promotor overgenomen. Hij zal de titel vanaf 1 januari 2017 buiten ANWB-gelederen voortzetten, namelijk in samenwerking met MotoMe, dat streamingprogramma’s maakt op internet en voor RTL7
De Persgroep lanceert Aandacht!, magazine voor de advertentiemarkt
21-12-2016 | 10:03:00
De Persgroep introduceert een magazine voor de zakelijke markt: ‘Aandacht!’. Een magazine voor relaties, aandachttrekkers in de breedste zin van het woord en iedereen die zich interesseert voor marketing, communicatie, media en reclame
[Interview] Eelco den Boer, (Formule 1): "Max zet zichzelf op de cover"
20-12-2016 | 17:10:00
Hij kwam, zag en overwon… In ieder geval één keer dan. Max Verstappen denderde de Formule 1 in en Eelco den Boer denderde mee. We spreken met de coördinator van het magazine Formule 1 over de invloed die het succes van Verstappen afgelopen jaar had op zijn blad
Check-in PR en dORIZON Media lanceren WINTER magazine
20-12-2016 | 11:35:00
Ook online influencers krijgen ruimte in het blad. "Door een viertal online influencers een plek in ons blad te geven, vervaagt de grens tussen online en offline"
LINDA. grote winnaar Mecurs, Vogue Tijdschrift van het Jaar, Mercur d'Or voor Blendle
16-12-2016 | 11:21:00
In het bomvolle DeLaMar Theater zijn elf Mercurs uitgereikt. Dé vakprijzen in de magazine media branche. LINDA. wint Mercur Mediamerk van het Jaar
[Interview] Rosalie Moorman: "De formule van Vue International is Big Screen Entertainment"
14-12-2016 | 09:34:00
Bioscoopketen Vue en Donald Duck Weekblad slaan de handen ineen. Kinderen die een Vue-bioscoop bezoeken, krijgen een Donald Duck. En Donald Duck-lezers krijgen een derde bioscoopticket voor Vaiana. We spreken hoofd marketing van Vue Rosalie Moorman
Vrij Nederland lanceert eerste maandblad, Ward Wijndelts hoofdredacteur
14-12-2016 | 08:50:00
De eerste maandeditie van Vrij Nederland ligt donderdag 15 december in de winkel
[Column] Femke Leemeijer: Subsidie uit pensioenpotten
13-12-2016 | 10:17:00
Vorige week kwam het nieuws voorbij dat een groep gepensioneerde redacteuren en bladenmakers de tweewekelijkse krant Argus gaat lanceren. Trots wisten ze daarbij te vermelden dat zij in staat zouden zijn dit blad rendabel te maken, omdat alle redacteuren hun bijdragen gratis aanleveren
Uitgeverij Scala neemt Mijn Hobbykaart over
12-12-2016 | 14:48:00
Mijn Hobbykaart is een tijdschrift én knipvellenboek in één. Uitgelichte kaarten beschrijven zes keer per jaar stap-voor-stap uiteenlopende technieken
F&L Publishing Group brengt tijdschrift Science World naar Nederland
07-12-2016 | 16:23:00
Aan de hand van wetenschap toont het maandblad de wondere wereld van technologie, ruimte, natuur en psychologie
Kek Mama helpt bij stress in december
07-12-2016 | 14:50:00
Stress in december? Dat kan beter, daarom start Kek Mama met de actie #DecemberStress Kek Mama helpt
Donald Duck Weekblad viert de decembermaand feest bij Vue
05-12-2016 | 15:50:00
De samenwerking met Donald Duck Weekblad is voor Vue een belangrijke stap in het vergroten van de naamsbekendheid
HP/De Tijd lanceert glossy opiniemagazine ZUS
28-11-2016 | 15:28:00
Op 30 november verschijnt 's werelds eerste glopinie, ZUS by HP/De Tijd
Sabine te Braake hoofdredacteur E52
25-11-2016 | 12:28:00
Sabine te Braake wordt direct verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de redactionele koers, maar zal zich ook actief gaan bemoeien met de uitbreiding van het partnernetwerk
Tina nu ook als musical
24-11-2016 | 16:46:00
Volgend theaterseizoen komen in Tina de musical de karakters uit het blad in het theater tot leven
Toon van Driel tekent cover Voetbal International
23-11-2016 | 11:36:44
Op verzoek maakte Toon Van Driel een cover waarin enkele hoofdpersonen uit VI editie 47 zijn verwerkt
Bastiaan van Schaik adjunct-hoofdredacteur Libelle Daily en Libelle TV
22-11-2016 | 11:59:47
Libelle heeft Bastiaan van Schaik aangesteld als adjunct-hoofdredacteur van Libelle online. Hij wordt verantwoordelijk voor de content van Libelle Daily en Libelle TV
Donald Duck Weekblad lanceert speciaal album tijdens Week van de Mediawijsheid
21-11-2016 | 13:32:00
De Week van de Mediawijsheid vraagt jaarlijks aandacht voor het belang van mediawijsheid voor kinderen en jongeren
Succesvolle eerste editie Breakfast College bij VIVA400
18-11-2016 | 16:45:00
VIVA is van plan dit evenement vaker te organiseren, naast de jaarlijkse award show van VIVA400
Vakmedianet neemt HR- en Overheid-portfolio’s Reed Business Information over
18-11-2016 | 12:29:00
B+B Vakmedianet Groep BV kondigt overname aan van B2B communitytitels en congressen en events op het gebied van HR, Arbo, OR en online kennisbanken voor de gemeentelijke overheid van Reed Business Information
Kersteditie foodies 220 pagina's dik
17-11-2016 | 09:33:02
In aanloop naar deze editie heeft foodies samenwerkingen gezocht met verschillende bloggers, Janny van der Heijden en Patissier Waldo Wijsenfeld
Sander Schimmelpenninck hoofdredacteur Quote, Mirjam van den Broeke blijft bij Hearst
14-11-2016 | 12:26:00
Quote krijgt na vijf jaar een nieuwe hoofdredacteur. Sander Schimmelpenninck, die de afgelopen drie jaar al voor Quote schreef, zal het stokje van Mirjam van den Broeke overnemen
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] Ernst-Jan Pfauth over hoe De Correspondent leden werft
07-11-2016 | 11:09:00
Uitgever Ernst-Jan Pfauth legt 15 november tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag uit hoe De Correspondent succesvol leden werft en een band met hen opbouwt.
[Interview] Franska Stuy over Franska.nl
04-11-2016 | 10:19:00
Franska.nl is live. De website is vernoemd naar oprichter Franska Stuy, die in 2015 na 17 jaar afscheid nam van Libelle. We spreken haar over nieuwe avonturen, gezelligheid en haar vriendinnen
Sanne Groot Koerkamp adjunct-hoofdredacteur LINDA. & hoofdredacteur LINDA.meiden
02-11-2016 | 11:08:00
LINDA. heeft Sanne Groot Koerkamp aangetrokken als adjunct-hoofdredacteur LINDA. en nieuwe hoofdredacteur voor LINDA.meiden.
Katja Schuurman maakt glossy over de dood
02-11-2016 | 09:39:00
Katja Schuurman is hoofdredacteur van de glossy DOOD. Onder andere Youp van 't Hek, Ruud de Wild, Johnny de Mol en Joris Luyendijk leverden een bijdrage aan het blad
Sanne Groot Koerkamp weg bij GLAMOUR, Anke de Jong nieuwe hoofdredacteur
02-11-2016 | 07:30:00
G+J Media heeft Anke de Jong benoemd tot hoofdredacteur van modemediamerk GLAMOUR. Anke was tot heden Brand Manager van GLAMOUR. S
[Mediafacts Nationale Uitgeefdag] Digitale disruptie? We ain’t seen nothing yet!
31-10-2016 | 12:48:00
"We gaan nooit meer terug naar de vliegtuigmodus. Turbulentie is in de mediasector het nieuwe normaal."
Glamour en Clinique organiseren groots beauty-event
31-10-2016 | 09:09:25
Glamour organiseerde in De Hallen Studio's in Amsterdam de 'Clinique & Glamour Beautylovers-dag' die in het teken stond van je mooi voelen – vanbinnen en vanbuiten
Bedrijfsresultaat Sanoma | SBS in Nederland en België groeit in Q3 2016 met 40 procent naar 24 miljoen euro
28-10-2016 | 08:15:00
In het derde kwartaal zag Sanoma haar bedrijfsresultaat - operating profit- in Nederland en België oplopen naar 24,0 miljoen euro als gevolg van kostenbeheersing
Mercurs 2016: Libelle, LINDA., VICE, Vogue en Quest genomineerd voor Mercur Mediamerk van het Jaar
28-10-2016 | 06:30:00
Een vakjury onder leiding van Franska Stuy heeft 44 nominaties geselecteerd voor de Mercurs 2016, de jaarprijzen van de magazine media branche
[Interview] Cor Jan Willig over de lancering van delicious.food
25-10-2016 | 13:11:00
New Skool Media heeft met delicious. een uitstekende titel in huis om de e-commerce mee uit te breiden. We spreken met Cor Jan Willig, zakenpartner bij New Skool Media, over de noodzaak van e-commerce en het belang van trouwe lezers (en dus kopers)
Delicious. lanceert eigen food productlijn
25-10-2016 | 09:04:00
Delicious, onderdeel van de multimediale uitgever New Skool Media, lanceert een eigen food productlijn met zorgvuldig geselecteerde, goede en lekkere food producten.
[Interview] Mark Miedema over de impact van events
18-10-2016 | 10:57:00
Evenementen zijn een effectieve manier om lezers aan je merk te binden, dat weet Sanoma al geruime tijd. Evenementen als Libelle Zomerweek en Margriet Winter Festival zijn immens populair. We spreken Event Director Mark Miedema over effectonderzoeken en de evenementstrategie van Sanoma
XXS Amsterdam en LINDA. maken campagne voor jarige HEMA
18-10-2016 | 10:25:00
Samen met pers, relaties en HEMA-fans werd de 90ste verjaardag van HEMA gevierd met als hoogtepunt de onthulling van het eenmalig magazine TAART.
[Interview] Nathan Vos over storytelling bij Zin
17-10-2016 | 09:28:00
Storytelling en branded content zijn al lang geen vieze woorden meer. We spreken met Nathan Vos, hoofdredacteur van Zin, over hoe hij geloofwaardig blijft, de mogelijkheden die Zin biedt en het speelveld in het algemeen
Quiet 500 verschijnt op Wereldarmoededag
10-10-2016 | 11:23:00
Op Wereldarmoededag wordt de Quiet 500 gepresenteerd, de tegenhanger van de Quote 500. In het honderdvijftig pagina’s tellende magazine is een uitneembare kinderspecial opgenomen, Quiet Kids
Frank Hitzert uitgever New Skool Media
06-10-2016 | 15:16:00
Frank Hitzert gaat naar New Skool Media. Hij is benoemd tot uitgever van de domeinen zelfmaak-mode (Knip), Fietsen, Zeilen, Motoren en Popular-Science (Kijk, Know-How).
Libelle TV lanceert het programma De Boer op met Diane van Zuivelhoeve
07-09-2016 | 08:50:00
Initiative Tomorrow ontwikkelt in opdracht van zuivelproducent ‘Zuivelhoeve’ de eerste commerciële samenwerking voor Libelle TV
Hearst Magazines Netherlands wordt Hearst Netherlands
01-07-2016 | 10:52:00
Hearst Magazines Netherlands hanteert vanaf nu de merknaam Hearst Netherlands, met bijbehorend nieuw beeldmerk, om zich nadrukkelijker als 360 graden uitgever te positioneren
Franska Stuy begint Franska.nl
27-06-2016 | 09:02:00
Franska.nl is een 40+ personalized online magazine. Uitgever is Ewart van der Horst van PilotStudio
Persgroep stopt met glossy Frits
24-11-2015 | 17:28:00
Het magazine bestaat sinds 2008 en verschijnt vier keer per jaar. Het is niet rendabel te krijgen, aldus De Persgroep