Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1397724

[Column] Marianne van Soomeren: The voice of...
23-10-2017 | 12:29:00
Fresku vertelde er in DWDD van 9 oktober over. Hij was naar een optreden van komiek Chris Rock geweest, die geen mobieltjes duldt in zijn zalen. Rock heeft namelijk geen zin in oplichtende schermpjes tijdens de voorstelling
Marianne van Soomeren naar 3MO
02-10-2017 | 08:50:00
Marianne is een communicatie- en mediastrateeg met veel kennis van zowel digitale als traditionele media.
[Column] Marianne van Soomeren: Valsspelen moet kunnen
25-09-2017 | 09:13:43
In ons vak gaat er nu een gerucht rond dat het bereik van Facebook niet klopt. Eind 2016 was er al ophef over een Nielsenonderzoek dat aantoonde dat de bereikcijfers van Facebookvideo’s flink lager lagen dan dat Facebook zelf beweerde
[Column] Marianne van Soomeren: Friendly fire
23-08-2017 | 11:34:00
Net vóór de presentaties van de nieuwe winterprogrammering van televisie laait de discussie weer op: de afschaffing van de STER. Nu niet geïnitieerd vanuit de commerciële omroepen, maar vanuit de eigen gelederen van de publieke omroep. Friendly fire dus
[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!
19-07-2017 | 13:59:00
Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen
[Column] Marianne van Soomeren: Hulde voor de prijzenfestivals
22-06-2017 | 14:52:26
Traditioneel wordt er veel geklaagd in het vak over deze prijsuitreikingen. Het zijn er teveel, dat horen we al jaren. Maar nu wordt er ook gemord over de relatieve onbekendheid van de winnende campagnes. Reclame is volgens sommigen alleen maar goed als het voor massabereik zorgt. Als iedereen het kent
[Column] Marianne van Soomeren: Influzenden
18-05-2017 | 09:53:00
Het Commissariaat van de Media heeft onderzocht dat 60 procent van de YouTubers merken of producten in beeld brengt en maar liefst 75 procent niet duidelijk vermeldt of daarvoor betaald is. Regelgeving is in de maak om vooral jonge volgers erop te wijzen dat dit toch vooral (sluik)reclame is
[Column] Marianne van Soomeren: Make The Netherlands great again
18-04-2017 | 14:10:11
Sanoma vindt de tv-zenders met de afkalvende kijkcijfers commercieel niet meer interessant. John de Mol wel. Hij wil ze gebruiken om nieuwe tv-formats uit te proberen. Dat wilde hij in 2011 ook al, maar toen was dat nog te hoog gegrepen
[Column] Marianne van Soomeren: Wel willen innoveren, niet willen veranderen
27-03-2017 | 11:19:37
De digitale mediasector gedraagt zich als de traditionele sector, met onduidelijke geldstromen en verdienmodellen. Er zal ook niets veranderen zolang er geen goede, overkoepelende en onafhankelijke controle is
[Column] Marianne van Soomeren: Dansen in de regen
24-10-2016 | 09:26:48
De hamvraag is hoe we op termijn nog steeds de consument kunnen bereiken met onze boodschappen. Het zelf gaan produceren en publiceren van content lijkt hiervoor een oplossing