Dutch FilmWorks' Bankier van Verzet wint prijs beste filmcampagne
11-01-2019 12:22:50 | Door: David de Jong | hits: 1276 | Tags:

Dutch FilmWorks heeft met de bioscoopcampagne voor de film Bankier van Verzet de prijs voor de beste filmcampagne, De Loftrompet, gewonnen. Het is de tweede keer dat de bioscoopbranche deze prijs uitrijkt.

Voormalig bioscoopondernemer Gerben Kuiper die initiator is van De Loftrompet, wil met deze prijs duidelijk maken hoe belangrijk een goede promotiecampagne is voor het succes van een film in de bioscoop.

Gerben Kuiper: "Het kan helemaal geen kwaad wat meer waardering uit te spreken voor de cruciale, maar onderbelichte onderdelen van het filmvak. Er zijn afgelopen jaar opvallend veel goede campagnes geweest voor films die hun doelgroepen goed hebben weten te bereiken. Zowel grote als kleine distributeurs hebben originele en doeltreffende publicitaire activiteiten georganiseerd. Met de campagne voor Bankier van het verzet heeft Dutch FilmWorks heel Nederland weten te triggeren. Alle nieuwsmedia werden bediend door cast, crew en historici. Onverwachts bezocht het koninklijk huis de galapremière in Amsterdam in bijzijn van nazaten van de familie Van Hall. Vooral in de maanden mei en juni was de film volop beschikbaar voor scholen en geïnteresseerde doelgroepen. Het heeft geleid tot meer dan 400.000 bezoekers voor de film."

De prijs bestaat uit een oorkonde en een speciaal beeldje. Daarnaast mag de distributeur een gratis advertentie in Holland Film Nieuws plaatsen. De Loftrompet wordt uitgevoerd in samenwerking met Holland Film Nieuws, het vakblad voor het film- en bioscoopbedrijf.

www.hollandfilmnieuws.nl
www.dfw.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie