KesselsKramer herpositioneert Cineville
25-08-2021 15:48:00 | Door: David de Jong | hits: 1290 | Tags:

Cineville heeft een andere marktstrategie laten ontwikkelen door KesselsKramer in samenwerking met productiehuis Halal. De centrale vraag die gesteld werd was: hoe spreken we een breder publiek aan zonder identiteit te verliezen. Het antwoord: een beweging van arthouse naar goede films. Cineville bestaat inmiddels 12,5 jaar.

Van lokale club tot landelijk platform

Cineville heeft als core business om filmliefhebbers voor een vast bedrag per maand onbeperkt naar de film te laten gaan. Wat in 2009 begon als een lokale Amsterdamse filmclub – bedacht en gerund door studenten – met als achterliggende gedachte dat de rijke wereld van film voor iedereen binnen handbereik moet zijn is uitgegroeid tot een landelijk opererend platform met 50 aangesloten filmtheaters in 27 steden. 

Rewan Jansen, hoofd marketing van Cineville: “Bioscoopbezoek is onverminderd populair. Door de dagelijkse afleiding van bijvoorbeeld kleine schermen is de behoefte om ongestoord film te kijken groter dan ooit. Ook speelt de opmars van streaming een rol. Het zorgt ervoor dat liefde voor film groeit en ook voor een levendige filmcultuur. Als Cineville willen we daarom alle filmliefhebbers bedienen met goede films. Niet alleen de vaste gasten, maar ook mensen die één keer per maand gaan nodigen we graag uit om met een pas twee keer of meer te gaan en eens een voor hen ongebruikelijke film te kiezen."

Om deze herpositionering, waarbij de Goeie Film centraal staat, in beeld te brengen werd aangeklopt bij Halal die op hun beurt filmmakers Anna van ’t Hek, Thessa Meijer en Hedy Tjin naar voren schoof met als opdracht om hun interpretatie van Goeie Films te maken.  De beelden etaleren een bonte verzameling aan diverse filmgenres met af en toe een flinke knipoog naar een film uit het verleden. De getoonde filmzalen in de campagne zijn even zo divers als de genres, om diversiteit aan filmtheaters die bij Cineville zijn aangesloten tentoon te stellen.

Maartje Slijpen, art director bij KesselsKramer. “De hele campagne moest liefde voor film uitstralen. Daarom gaven we filmmakers de regie, kozen we Nederlandse filmtheaters als decor, en richtten we de camera op de filmkijker zelf. Het resultaat is een verzameling van korte scènes, ieder in een ander genre, die goeie film in al z’n rijkheid viert.”




Credits:

Client: Cineville | Agency: KesselsKramer | Production: HALAL Amsterdam | Director: Thessa Meijer | Director: Anna van 't Hek | Animation: Hedy Tjin | DOP: Tim Kerbosch | Art Director: Floor Knaapen | Editor: Eline Bakker | Sound: Sharkee | Music: Julius Jongma | Online + VFX: The Compound | Grading: Wietse van Bezooijen

www.cineville.nl
www.kesselskramer.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie