Lidl: Bioscoop effectief medium voor wervingscampagne
21-02-2018 14:53:59 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1992 | Tags:

Werven via de bioscoop is een trend die steeds vaker voorkomt, volgens Jean Mineur Mediavision. Bioscoopcampagnes, vooral interessant om jongeren tussen vijftien en vijfentwintig jaar te bereiken, zorgen met hun forced exposure-effect voor de zekerheid dat de boodschap aankomt bij de doelgroep. Een groot bereik en idem impact, waardoor het voor bedrijven zoals Lidl interessant is om dit medium in te zetten. 

In december 2017 zette Lidl zijn eerste bioscoopreclame in om personeel te werven. 

Marco Dalmeijer, Senior Employer Brand Specialist bij Lidl: "Wij werven jaarlijks veel hulpkrachten. Tussen de kijkers van RTL4 en zeker bij Goede Tijden Slechte Tijden zit een groot deel van onze directe doelgroep die in onze winkels werkt. Daarnaast was deze campagne een mooie kans om in relatie tot onze consumer brand een sterke samenwerking aan te gaan."

Dalmeijer: "De inzet van bioscopen vinden we eignelijk ook een logische stap. Weinig bedrijven gebruiken dit nog voor werving- en arbeidsmarktcommunicatiedoeleinden, maar als je naar de cijfers kijkt is het bereik enorm." 

www.jeanmineurmediavision.nl
www.lidl.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie