Pathé komt met herfstcampagne
09-10-2020 14:26:00 | Door: David de Jong | hits: 578 | Tags:

Bioscoopketen Pathé komt met een campagne om op een creatieve manier in te haken op de maatregelen die op dit moment van toepassing zijn in de Nederlandse bioscopen. Met een kleine knipoog ligt de focus van de campagne op het omdenken van de 1,5 meter-bioscoop.

Sinds de heropening op 1 juni 2020 hebben de Pathé en Euroscoop-bioscopen ruim 2 miljoen bezoekers ontvangen, die aangeven zich veilig te voelen in de bioscopen en de 1,5 meter en hygiënemaatregelen duidelijk te vinden. Uit onderzoek van Pathé dat tussen 26 augustus en 1 september 2020 is uitgevoerd onder 565 bezoekers, blijkt dat de filmfans die nog niet naar de film zijn geweest de regels vervelend vinden en een bioscoopbezoek te veel gedoe vinden. Met deze campagne wil Pathé deze drempels wegnemen en laten zien dat bioscoopbezoek niet alleen veilig is, maar ook nog steeds leuk en ontspannen.

Yvet Berendsen, Brand Manager Pathé: "Bioscoopbezoek is normaliter natuurlijk hét herfstuitje: warm, knus en droog. Maar deze andere herfst vraagt ook om een andere campagne. De corona maatregelen nemen wij uiteraard heel serieus, en met deze campagne geven we daar een creatieve draai aan. Creatief bureau Dept bedacht het concept om de 1,5 meter maatregelen om te buigen naar iets uitnodigends: extra ruimte voor iedereen. Zo hoor je je buurman niet meer smakken en kan je ál je spullen kwijt in de stoelen naast je."

De campagne is doorvertaald naar een actie voor een aantal Pathé Unlimited abonnees. Zij werden deze week tijdens een Unlimited Night verrast in de bioscoop met een gepersonaliseerde stoelhoes.

De campagne heeft de primaire doelstelling om de bezoekersaantallen in de bioscoop te laten stijgen en het maximale uit de beperkte capaciteit te halen. Vanwege deze traffic-doelstelling, wordt de campagne volledig online ingezet: via online video’s (NPO Start, YouTube), social advertenties en display-inzet. De tweede popcorn gratis is te claimen via Pathé All Stars, het loyaltyprogramma van Pathé.

Credits: Strategie: Pathé: Yvet Berendsen en Stef de Reeder) | Creatie: Dept | Mediabureau: Merkle

www.pathe.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie