[Nederlands MediaNetwerk TV] Jeroen Leinders over de lancering van Shorts for Brands
25-01-2019 12:54:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 5383 | Tags:

Jeroen Leinders werkte onder meer bij Saatchi & Saatchi voor hij de overstap maakte richting een creatief beroep. Als interimmer bij Amnesty International ontdekte hij dat langere films meer impact hebben dan korte spotjes of content. Dat leidde tot de oprichting van zijn nieuwe bedrijf. Nederlands MediaNetwerk spreekt met hem over de lancering en ambities van Shorts for Brands.

Jeroen Leinders: “Shorts for Brands produceert korte speelfilms voor merken. Je kunt korte speelfilms inzetten voor traditionele media, maar je kunt het online ook goed gebruiken. Korte films gaan veel meer in op karakters en verhaallijnen, waardoor de identificatie veel sterker is dan bij andere content.” 

Die kwaliteit wil Short for Brands inzetten voor merken. Via films van 10-12 minuten krijgen merken een podium. Hij benadrukt dat geen lange commercials zijn, maar echt video’s met een verhaal.   

Het nieuwe bedrijf is onder meer in gesprek met een privéschool die in beeld wil brengen hoe een dag eruitziet voor de kinderen. De instelling zocht naar een manier om dit over te brengen en wil bijvoorbeeld een leraar als uitgangspunt. Short for Brands bedenkt daar verhaallijnen bij en brengt alles bij elkaar. Ook maken ze trailers voor onder meer de sociale media van de klant.

Jeroen Leinders: “Waar je uiteindelijk naar kijkt: heeft hetgeen je laat zien een positieve merkwaarde voor de klant. Het vraagt wat bijschakelen van zo’n merk dat ze een echte film kunnen verwachten en geen commercial.”

Kijk het hele interview hier:

www.shortsforbrands.com

 
Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie