Diederik Veelo
03-09-2015 13:09:00 | hits: 3524 Tags:

Diederik Veelo is de oprichter van The Ambassadors LAB, de innovatietak van het in Amsterdam gebaseerde en door artiesten gedreven The Ambassadors. Hij is tevens de bedenker van de Cube, een nieuw cloud-based archief en platform dat door de creatieve industrie veelvuldig gebruikt wordt.

Zijn flair voor creatieve innovaties en die van het LAB team zijn recent op de proef gesteld toen ze, in navolging van de Sweetie campagne in 2014, de Terres de Hommes campagne lanceerden. De campagne, die afgelopen zomer is gelanceerd, is een VR-ervaring waarin het verhaal van een kindslaaf uit Kenia verteld wordt. Door Virtual Reality te gebruiken om het verhaal te vertellen, wordt de kijker op een manier in het leven van deze kinderen betrokken die met een traditionele film nooit mogelijk zou zijn. Het resultaat is een impactvolle ervaring die de grenzen van storytelling opzoekt. De campagne is mede mogelijk gemaakt door 3D geprinte cinematische toolset om de 360-graden omgeving te maken, door Diederik Veelo gecreeërd.

Diederiks talent voor creatieve technologie is het gevolg van de jarenlange ervaring die hij heeft opgedaan in de commerciële en speelfilmindustrie. Hij was voorheen Visual Effects Editor bij Valkieser Capital Images en is werkzaam geweest op projecten als Deuce Bigalow en documentaires van Kees de Jongen. Hij is bij The Ambassadors aan de slag gegaan als VFX producer en is heeft vanuit daar het idee voor Cube ontwikkeld. Dit is ontstaan vanuit de behoefte om op een veiligere en efficiëntere manier TV-commercials te kunnen opslaan, delen en afleveren.

www.theambassadors.nl/lab
www.cube-cloud.com
@Diederikveelo
@theAMChannel
@theCubeTeam

 

Mijn Columns:
03-09-2015 | [Column] Diederik Veelo: Multi Sensorische Marketing