Ralph Atiya
11-06-2018 10:18:00 | hits: 799 Tags:

Ralph Atiya is medeoprichter en CEO van The Bikevertising Company, een bedrijf dat onder de naam Student-Bike gratis fietsen weggeeft in ruil voor reclame. Het bedrijf is gestart in februari 2016 en heeft vandaag de dag duizend rondrijdende slimme billboardfietsen in de Randstad.

Atiya is tijdens zijn studie Behavioural Economics and Game Theory aan de Universiteit van Amsterdam begonnen met het opstellen van een businessplan waarbij het vestigen in de buitenreclamemarkt, het onderhouden van de fietsen en het ontwikkelen van de software de belangrijkste op te lossen onderwerpen waren. 

Één jaar na de lancering van Student-Bike was het tijd de mogelijkheden van de slimme fiets ook buiten de reclamewereld te pitchen met als resultaat het fietsdeelsysteem Hello-Bike. Hello-Bike is een publieke deelfiets. Onder de naam X.bike is Ralph samen met medeoprichter Thomas de Graaf continu op zoek naar nieuwe fietsconcepten waarbij de synergie tussen reclame en mobiliteit wordt geoptimaliseerd, met als doel: een betaalbare fiets voor iedereen.

www.thebikevertisingcompany.nl
www.hello-bike.net
www.x.bike

Mijn Columns:
11-06-2018 | [Column] Ralph Atiya: De ouderwetse, creatieve, snelle reclamemarkt