Joost van Liemt
09-09-2014 08:37:00 | hits: 8464 Tags:

Joost van Liemt is merkstrateeg.

"Laat ik beginnen bij het oprichten van een ontwerpbureau in Rotterdam: mijn eerste ervaring met het ondernemerschap. Het bureau groeide en werd al vrij snel opgenomen in de Bikker Communicatie Groep, waar ik als Creative Director en partner op vele nationale klanten werkte. Het oprichten van Bikker Interactieve Media in 1995 was m’n eerste stap in de digitale wereld, een wereld die daarna altijd deel van mijn werk en hart heeft uitgemaakt. Eind jaren 90 was ik één van de twee founding fathers van de social media experience avant la lettre: Nokia Game. Het leverde naast nationale en internationale prijzen ook tijdelijke roem op. Bikker Communicatie Groep werd Bikker Euro RSCG en Bikker Interactieve Media werd Human-i Euro RSCG (later Euro RSCG 4D), waar ik samen met Sicco Beerda de creatieve directie voerde. Een tijd met prachtige internationale klanten en gegrepen kansen.

Toch was het tijd voor iets anders. Geen bureaunetwerk meer, maar slechts één bureautje. Freelancen. Een hernieuwde kennismaking met het ondernemerschap van klanten. Maar al snel kwam .bone voorbij. Een top vijf digital agency. Een jonge hondenclub, waar ik mijn ervaring met veel plezier aan toe heb gevoegd en waar ik samen met Koen Verhagen als creatieve directie weer vernieuwend werk mocht maken. Na een korte freelance periode ben ik nu verbonden aan Energize als strategy director, werk ik daarnaast samen met een aantal ervaren mensen onder de noemer NoordZuid, en werk ik privé aan een mooi initiatief dat hopelijk ergens in het najaar tot leven wordt gebracht.

Communicatie. Ik kan me geen beter vak wensen. Ik houd van communicatie die mensen in beweging brengt. Ik voel geen enkele behoefte om mensen te veranderen, maar ik ontwikkel wel graag concepten die mensen aanzetten tot denken. Kleine gedachten, grote gedachten. Ik ben, uiteindelijk, geen reclamemaker. Ik ben probeer merken en mensen met elkaar te laten communiceren. Met respect voor beiden."

www.joostvanliemt.nl
@joostvanliemt

 

Mijn Columns:
20-10-2016 | [Column] Joost van Liemt: horrorsint
23-06-2016 | [Column] Joost van Liemt: De spruitjeslucht van Klaverblad
20-05-2016 | [Column] Joost van Liemt: Kattenbakvulling bij het tuincentrum
24-03-2016 | [Column] Joost van Liempt: Lachebekjes en treurwilgjes: emojis vervangen het alfabet
11-02-2016 | [Column] Joost van Liemt: Twitter heeft die tijdlijn al lang aangepast
12-11-2015 | [Column] Joost van Liemt: DWDD schuift Opium opzij
17-09-2015 | [Column] Joost van Liemt: Lenen te duur? Huur!
26-08-2015 | [Column] Joost van Liemt: Teveel Ikea inspiratie
22-07-2015 | [Column] Joost van Liemt: Zomer, snelwegen en openingstijden
25-06-2015 | [Column] Joost van Liemt: Pedigree = zwak tandvlees