Jurgen Retra
13-09-2014 09:14:00 | hits: 9610 Tags:
Jurgen is Relevance Director bij het nieuwe bureau RLVNT. Na ruim tien jaar buiten de landsgrenzen gewerkt te hebben heeft hij zich eind 2010 definitief in Nederland gevestigd. Als creatief strateeg werkte Jurgen onder andere bij BBDO Germany en Clemenger BBDO in Melbourne, om daarna bij respectievelijk OMD Australia, MEC Germany en de Omnicom Media Group Germany de kloof tussen creatie en media te dichten als Strategy Director.
 
Bij RLVNT, waar de magic (creatie) en logic (media, data) zij aan zij in het DNA verankerd zijn bouwt hij dagelijks aan relevante oplossingen om mens en merk dichter tot elkaar te brengen. Als trotse vader van drie kinderen houdt hij zich in z'n spaarzame vrije tijd ook nog bezig met het importeren van wijn uit Duitsland en Italië en is hij geregeld voor de klas bij de JUNIOR* Academie voor Advertising te vinden, waar hij zijn strategische kennis probeert over te brengen aan jonge, veelbelovende art-directors en copywriters.
 


Mijn Columns:
19-11-2015 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Replay, John Lewis, Need for Speed
26-10-2015 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Samsung Smart Switch, Nationale Nederlanden, Boerenkool
10-09-2015 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Strato, FNV, Sony
07-05-2015 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Centraal Beheer, Chocomel, NS
11-03-2015 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Florius, Keukenkampioen, McDonald's, Rabobank
19-12-2014 | [Commercial Review] Jurgen Retra: ING, Coca-Cola, Apple
25-09-2014 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Ikea, Sennheiser, Netflix
13-09-2014 | Jurgen Retra - Video en programmatic op DMEXCO
03-07-2014 | [Commercial Review] Jurgen Retra: Staatsloterij, Center Parcs, Calvé Mayo