Paola Cassone
15-09-2014 11:04:00 | hits: 4223 Tags:

Paola Cassone is performancestrateeg bij Initiative. Gefascineerd door de reclamewereld, besloot ze in 1981 een stage te lopen bij een reclamebureau in Milaan. In 1987 was Cassone onderdeel van het team dat de internationale tak van Initiative in Londen heeft opgezet, waarna ze ook in Brussel en Parijs voor internationale klanten werkte. Sinds 2001 is ze in Nederland voor de liefde, werkte ze als strateeg bij Brand Connection en Kobalt en keerde in 2010 weer terug bij Initiative.  

Cassone gelooft dat het mediavak het meest fascinerend van alle is. Ze maakte de geboorte van zowel commerciële tv als het commerciële internet mee en kan niet wachten op de volgende ontwikkeling. Haar credo: wil je liever je producten verkopen of je potentiele consumenten doodvervelen? De keuze is aan jou.

Publicaties:
- Effective Reach is the name of the game (2004) ISBN 90-809178-1-8 NUR 815
- The message is the medium (2009) ISBN 978-90-814530-1-1

 


www.initiative.nl
@InitiativeNL

 

Mijn Columns:
29-06-2021 | [Column] Paola Cassone: Sportactivisme
01-06-2021 | [Column] Paola Cassone: Open for business
07-05-2021 | [Column] Paola Cassone: Vrouwenspelletjes
31-03-2021 | [Column] Paola Cassone: Het einde van bezit?
24-02-2021 | [Column] Paola Cassone: Wat nemen we mee?
01-02-2021 | [Column] Paola Cassone: De verholen charme van de burgerlijkheid
23-12-2020 | [Column] Paola Cassone: Imagine
25-11-2020 | [Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona
28-10-2020 | [Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis
30-09-2020 | [Column] Paola Cassone: Generatie Alfa, dat zijn wij