Columns
Column
Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Bob Goulooze: Voorspellen
Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon
TV & Video Column
[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming
YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken
Column
[Column] Paola Cassone: Imagine
Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld
Nieuwsmedia Column
[Column] Wilbert van der Heijden: Journalistiek, corona, ethiek; Doosjes, herpak juist nu!
Ik word steeds gelukkiger. Steeds krijg ik als de deurbel gaat en de postbode weer verpakte doosjes aanreikt, een vreugde-injectie. De inhoud is mij vaak al bekend
Column
Jeroen Verkroost: Fair Play Pays, Search Trends, Engeland 51e staat van Amerika, holografie is hier
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
Jeroen Verkroost: Amazon, Google, Beuker, Schibsted, Microsoft en Siri
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
Jeroen Verkroost: Over D66, de AI Tsunami, het Datagraaien, Love Brands, Disney, Warner Bros en Aston Martin
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Bioscoop Column
[Column] Michiel Veugelers: Oud is Nieuw, Nieuw is Oud
We zitten alweer in de decembermaand, gaan naar Oud & Nieuw toe en kijken met zijn allen terug op een onwerkelijk jaar. Een jaar dat niemand bij het vooruitkijken naar 2020 had durven vermoeden. Opeens zaten we letterlijk midden in de film Contagion uit 2011
Column
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Unlock the three secrets of ecomm success in Asia
Three opportunities with a personal nudge from Jacco ter Schegget. “There are big commercial opportunities for brands in western society”, Jacco ter Schegget [CEO, Publicis Groupe Benelux] explains
Column
Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Bob Goulooze: Fotokracht
“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto
Column
[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona
Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden
Branded Content Column
[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers
Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen
Column
Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets
Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren
Column
Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Joris van Lierop: Go live in lockdown
Een maand geleden ging The Content Exchange (TCE) dan eindelijk live. En hoewel ik al behoorlijk wat dingen live heb gezet, blijft het ritueel hetzelfde. Het nerveuze gedoe over het persbericht, de twijfel komt er iemand ...
Column
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Four common mistakes in content strategy
And how to fix them.. Over the past months and even years, all my conversations about content strategy reveal four common elements that hinder their success. Being aware of these pitfalls is half the solution
Column
Jeroen Verkroost: Amazon, iOS14, Descript, Forrester Marketing & Ratings
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Reinier Rombouts: Afhaken of aanslaan
Waar brainstorms en bijeenkomsten met andere professionals vroeger inspirerend waren, trekken ze sinds corona juist energie weg. De reden? Online is uitputtend. De hele dag tegen een scherm praten, moe word je ervan
Column
Jeroen Verkroost: YouTube en politiek, Facebook rekent Biden een ander tarief dan Trump
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer
In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd
Column
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales
Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader
Column
[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis
Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen
Branded Content Column
[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content
Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media
Column
Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social
Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting
Column
[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?
Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond
Column
Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen
Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt
Column
Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Column
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer
Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market