Columns

Column

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

30-10-2020 | 08:30:00
In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

29-10-2020 | 11:25:53
Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

Column

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

28-10-2020 | 16:52:00
Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

Branded Content Column

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

26-10-2020 | 17:36:00
Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Column

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

26-10-2020 | 14:09:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

22-10-2020 | 10:30:31
Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

Column

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

22-10-2020 | 09:53:34
Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Column

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

19-10-2020 | 14:51:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

15-10-2020 | 11:02:00
Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Column

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

14-10-2020 | 13:59:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

13-10-2020 | 10:05:00
Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

Nieuwsmedia Column

[Column] Bas Vlugt: DPG Media gaat met de lancering van eigen advertentie-ecosysteem nu écht de strijd met de techgiganten aan

09-10-2020 | 14:25:00
De overname van Sanoma heeft bij DPG Media geleid tot een nieuwe status quo, een nieuw inzicht en een nieuw besluit. Misschien ook wel nieuwe verhoudingen en nieuw zelfbewustzijn. DPG Media ziet zichzelf graag zo: de digitale kampioen met de mentaliteit van een challenger

Column

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

08-10-2020 | 10:01:20
Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Social first

06-10-2020 | 11:54:00
Define the status quo. With social first you take mobile first a step further. Both based on audience first, yet the difference is in the mindset

Column

[Column] Marianne van Soomeren: Inchecken of uitchecken?

06-10-2020 | 10:07:48
Bij de recente DVJ Brand Growth-sessie bleek maar weer hoe belangrijk creativiteit is. In de top 10 van bepalendste zaken voor effectiviteit en groei van Mark Ritson staat creativiteit op nummer 2 (nummer 1 is de grootte van je merk zelf)

Column

Jeroen Verkroost: Nu met Tools!

05-10-2020 | 16:41:00
Als er al geen bloed aan de handen van Google kleeft, dan toch in ieder geval drukinkt. De nieuwsmedia hebben dan ook een lange geschiedenis van verzet en rechtszaken tegen Google, maar nu zegt Google voor de komende drie jaar een bedrag van één miljard dollar toe aan de uitgevers

TV & Video Column

[Commercial review] Arne Kooke: De tweede golf

05-10-2020 | 10:12:00
UM’s Arne Kooke reviewt commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze keer richt hij zijn pijlen op de commercials in de tweede golf van corona-besmettingen

Column

[Column] Paola Cassone: Generatie Alfa, dat zijn wij

30-09-2020 | 15:17:00
Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

29-09-2020 | 10:23:00
No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

Column

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

29-09-2020 | 09:50:31
Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Column

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

28-09-2020 | 17:03:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

28-09-2020 | 11:23:29
Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Column

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

21-09-2020 | 16:03:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

21-09-2020 | 10:34:00
This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

Column

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

17-09-2020 | 15:49:47
Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

Column

[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?

16-09-2020 | 15:02:00
Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield

Column

Jeroen Verkroost: The future is going to be weird. Featuring: Tesla, Neurochips, Robots, Cookies, TikTok, Satelliet

14-09-2020 | 17:32:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Minimal viable content pages

14-09-2020 | 11:27:24
One of the biggest complaints about content is that it is expensive. Expensive to produce and expensive to publish. Aside your ego gets dented when that all that expensiveness isn't doing what it is supposed to do

Bioscoop Column

[Column] Michiel Veugelers: Don’t try to understand it. Feel it.

14-09-2020 | 10:30:00
Toen de bioscopen in Nederland na de lockdown weer open mochten, met beperkingen, was er naast het maximaal aantal bezoekers per zaal en de 1,5 meter afstand-regeling een ander probleem: het aanbod

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Data for content

07-09-2020 | 11:33:25
Time over time again I am shocked by the inside-out content arrogance by brands. It is time to flip and to capture your audience's needs to produce content. And to have your content efforts contribute to your business objectives

Radio Column

[Column] Niels Bruinsma: Radio is de perfecte wingman van televisie

01-09-2020 | 12:11:00
Radio is een fantastisch mediumtype en levert mits goed ingezet mooie resultaten. Het is alleen wel vaak lastig om die resultaten stand alone te bewerkstelligen

Column

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Build a brand before products

31-08-2020 | 15:05:00
'NOBULL is a footwear, apparel and accessory brand for people who train hard and don't believe in excuses. If you think gimmicks in your shoes make you a better athlete, NOBULL is not for you.'

Column

[Column] Paola Cassone: Nieuwe normaal

27-08-2020 | 10:15:23
Ik ben drie weken op vakantie in Italië geweest. Tegenwoordig is dit al niet meer zo vanzelfsprekend, want de meerderheid van ons is blijkbaar in Nederland gebleven of heeft überhaupt geen vakantie gehad

Column

[Column] Bob Goulooze: De Onbetrouwbare Overheid

31-07-2020 | 15:55:13
Het moet maar eens worden gezegd: De overheid is onbetrouwbaarder dan wij allen denken. In Engeland heet een ambtenaar een civil servant. Het is met name het tweede deel van deze omschrijving, dat hier in Nederland niet bestaat

Column

[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles

27-07-2020 | 10:00:00
Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld