[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Drink True van Evian
16-03-2021 09:34:38 | Hits: 7347 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Als je aan flessen water denkt, dan is bij mij Evian wel een merk dat snel in mijn gedachten komt. Nu kwam ik hun meest recente global campagne tegen: Drink True.

Hierin willen ze eigenlijk twee boodschappen overbrengen (als ik het goed begrijp): het beste en schoonste water is van Evian en onze flessen zijn recyclebaar. Om die puurste en authentiekste kant een modern jasje te geven, zijn ze sinds juni 2020 in zee gegaan met Dua Lipa als brand ambassador. Haar eerste commercial is echter pas nu gelanceerd, waarin ze a capella zingt in een verder leeg theater (wellicht te wijten aan corona):

Eenvoudig en recht door zee gefilmd, dus de overdracht van de boodschap om puur en authentiek over te komen (wees jezelf), werkt. De overige boodschap met betrekking tot het de duurzaamheid ontgaat mij een beetje, op kleine disclaimers in de video na.

Verder is het duidelijk dat ze het merk dus willen verjongen. Zie ook de campagnepagina en een behind the scenes-video met Dua Lipa:

Daarnaast is ook min of meer tegelijk een lange merkcommercial met de 15-jarige Manon gelanceerd, die uitlegt waar het water vandaan komt en waarom het zo bijzonder is:

Production value is door het dak en de shots zijn adembenemend. Earth meets Disney een beetje… En ik krijg er dorst van. Tot Manon erin gaat zwemmen…. Het water is zo lekker dat je er in MOET zwemmen? Ik snap het niet helemaal. En de duurzaamheidsboodschap ontbreekt hier ook volledig in.

Als ik hun global sociale kanalen bekijk, dan zie ik de campagnes ook niet echt terugkomen. Op Instagram slechts een aankondiging van iets met Dua Lipa en daarna de commercial met Dua Lipa: en op Facebook dezelfde posts.

In de basis zijn er dus twee sterke campagneonderdelen in handen; Dua Lipa als hippe merkambassadeur en Manon die het verhaal van Evian zelf vertelt. Deze twee komen echter (nog) niet bij elkaar, waardoor de totale boodschap niet uit de verf komt.

Wie weet of in de komende periode deze twee verhaallijnen nog bij elkaar komen en Manon en Dua Lipa samen wat gaan ondernemen… Dan kun je echt verjongen, je duurzaamheidsboodschap en je maatschappelijke boodschap tot  merkverhaal kneden. Houd hun kanalen dus in de gaten.

Wat ze wel is gelukt, is om weer een stukje top of mind awareness te realiseren…

--

Maurice van Susante is manager social media en contentmarketing bij AS Watson voor de merken Kruidvat en Trekpleister

Lees ook:

17-09-2020 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA
19-06-2020 | Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Start Something Priceless van MasterCard
10-03-2020 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: In the Name of Play van Fanta
10-01-2020 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
23-10-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie