[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer
19-06-2019 11:12:00 | Hits: 1564 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Het Texaanse bier Lone Star Beer, onderdeel van Anheuser-Busch, heeft recent de campagne Keeps you Texan gelanceerd. Hierin worden Texaanse gebruiken of herkenbare thema’s gebruikt om te vieren dat je Texaan bent, en dat Lone Star Beer hier prefect bij past, zeker gezien het lage alcoholpercentage en het minimale aantal calorieën. Ook in de Verenigde Staten is dit de biercategorie die veruit het meest wordt verkocht.

In de campagne zien we een aantal mooie films:

En een aantal kortere:

Alle vier stippen ze typisch Texaanse items aan: muggen, barbecueën, West-Texaanse zonsondergang en de Alamo. De voice-over is altijd vergelijkbaar. Traag, met een dikke knipoog en het zorgt altijd voor een glimlach. Persoonlijk vind ik de voice-over heerlijk; een Texaans accent, diep stemgeluid en door de herhalingen van accenten (benadrukken of herhalen van een gedeelte van een zin) de aandacht trekken en vasthouden.

Ook aan het visuele aspect is veel aandacht besteed. Met relatief weinig actie, maar juist trage cameravoering, word je helemaal in het beeld gezogen. De voice-over versterkt dit en de kwinkslag zorgt voor een glimlach. De warme, donkere kleuren maken het geheel in mijn beleving ook heet en vochtig, wat weer past bij het Texaanse weer. Dus erg sterk doorvertaald, ook in beeld.

Helaas wordt de campagne op social en de website niet doorgevoerd. Er zijn zeker meer typisch Texaanse inzichten, gezegden of gebruiken te bedenken die je op social mooi kunt doorvertalen. Denk aan olie, ratelslangen, grote auto’s, droogte, et cetera. Dit kan zeker worden opgespeeld.

In Nederland kun je ook erg goed regionale verschillen in een campagne uitvergroten. Ze juist tot je sterkte maken om een breder publiek aan te spreken. Ook het gebruik van humor werkt top. Het is dus zeker een route die bewandeld kan worden. Uiteraard is het wel belangrijk het op verschillende kanalen door te trekken.

 ---

Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina.

www.frieslandcampina.com/nl
@madmen14

 

Laatste 10:

01-04-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
26-01-2019 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
05-11-2018 | [Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
26-04-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
07-02-2018 | [Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
21-12-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple
07-11-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
09-08-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Samsung, KPN, ministerie van Defensie 
13-06-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Specsavers, Fonds Gehandicaptenzorg, Apple
20-04-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Volkwagen, SiSi, BrightPensioen

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie