[Column] Lodewijk van der Peet: Dikke tieten
30-12-2015 11:20:00 | Hits: 6289 | columnist: Lodewijk van der Peet | Tags:

Heel 2015 mocht ik op deze plek mijn hart luchten. Als direct marketeer in hart en nieren vind ik het geweldig dat er precies bijstaat hoeveel lezers de column heeft. Ondubbelzinnig krijg ik de neiging het aantal lezers van de vorige column te willen verslaan bij het bedenken va een nieuwe. Sommige columns gaan over de 20.000 lezers heen op Marketingtribune. Op Nederlands MediaNetwerk kom ik rond de 5000 gemiddeld. Als de column wordt doorgeplaatst, op Quotenet bijvoorbeeld, dan haal ik de 100.000 met gemak.

Een grof woord in de headline werkt als een booster. De best scorende column van het afgelopen jaar heette ‘Kuttekoppen’, gevolgd voor ‘De Telegraaf gaat dood’ en op nummer drie staat ‘Karretje in de poep’. Ik verwacht dat ik met bovenstaande kop ook goed ga scoren. Als je nog steeds aan het lezen bent en zoekt naar het stukje over die tieten, hou er dan maar weer mee op, dat stukje komt niet.

Ik krijg weleens te horen dat het ‘soms zo negatief’ is. Daar zit ik mee. Mijn moppercolumns worden namelijk veel beter gelezen dan de positieve. En ik ga, zoals je begrepen hebt voor aantallen. Kijkcijfers zijn uiteindelijk belangrijker dan waarderingscijfers.

Is het leuk dat ik onze burgemeester een compliment wil geven, omdat ik nooit meer een zwerver op straat zie slapen of is het leuker om te lezen hoe Loek Hermans in Zutphen als kandidaat–burgemeester keihard wordt afgeserveerd?

Is het leuk om te lezen dat ik er blij van word dat (het lijkt wel afgesproken werk) Sunweb én Neckermann én D-reizen ineens leuke, warme commercials uitzenden? Of is het leuker om de nieuwe, ridicule campagne van KPN te fileren waarin mensen hun verzonden appjes aan elkaar voorlezen?

Voor 2016 heb ik grote plannen. De meest gelezen columnist van allemaal worden is er één van. Zal ik in mijn volgende column de loftrompet of de azijnpisser van stal halen? Zeg het maar! Reageer hieronder, ik beloof je dat ik de uitslag zal respecteren.

Lodewijk van der Peet is Managing Director bij BeyenMeyer.

Lees van Lodewijk ook:

01-12-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Astrid en Sjuul, doe het niet!
06-11-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Ik heb niets meer te vertellen
26-10-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Idioter kunnen we het niet maken
14-10-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Kuttekoppen

08-10-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: De jokkebrokken van Volkswagen (en al die anderen)
29-09-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Karretje in de poep
14-09-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Pissen in je eigen broek
04-09-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: De Telegraaf gaat dood | Deel 2 - De moordenaars lopen nog vrij rond
20-08-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: De Telegraaf gaat dood
29-07-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: WC-Eend jury
03-07-2015 | [Column] Lodewijk van der Peet: Een nieuwe traditie?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie