[Column] Remco Vroom: Nike trapt af met een Virtual Reality commercial op Youtube
01-07-2015 09:37:00 | Hits: 5993 | columnist: Remco Vroom | Tags:

Dat Nike altijd voorop wil lopen in alles wat zij doen zit waarschijnlijk in hun merk DNA. Ook met de nieuwe campagne voor hun Nike Hypervenom II voetbalschoen kijken ze niet alleen maar heel goed waar, maar vooral hoe ze hun doelgroep het beste kunnen bereiken.

Natuurlijk kun je de jongens voor wie deze schoenen zijn bedoeld bereiken via tv commercials, youtube video’s, games en heel pakket aan social en digitale media. Maar Nike tilt de digitale merkbeleving net weer een stapje hoger door de kijker de kans te geven om in de film te stappen als sterspeler Neymar Jr.

Door je telefoon in een Google Cardboard VR bril te plaatsen ben je geen toeschouwer maar word je deelnemer van de brand experience die Nike wil uitdragen. Zodra je de VR bril en hoofdtelefoon opzet kijk je letterlijk door de ogen van Neymar en zie je dat jij in zijn schoenen staat (Heel toevallig de Hypervenom II). Je staat midden in een voetbal stadion, je hoort de mensen juichen, je hebt de bal, je geeft een pass, neemt hem aan, rent, springt, ontwijkt en scoort!

Virtual Reality brengt Digital Brand Experience op een heel hoog niveau. Voor de traditionele mediadenkers onder ons. Zie dit als de ultieme kwalitatieve GRP Plus propositie waarbij de impact van de beleving en daarmee de effectieve waarde per bereikte persoon in de doelgroep enorm hoog is. Ik weet het, je vraag je misschien af waar ik dit op baseer en daarbij moet ik zeggen op basis van ervaring. Maar ik zal op zoek gaan naar onderzoek waarbij deze stelling zal worden onderbouwd met cijfers... wordt vervolgd.

Hier onder de video. Als je geen VR bril hebt of Android telefoon dan kun je hem ook op de desktop bekijken maar alleen via een Google Chrome browser.



Cijfers: Youtube 1.000.000 views in 4 dagen tijd.

 

Remco Vroom is Creative Managing Director at TABWORLD Mobile Agency


www.twitter.com/remcovrOOm
TABWORLD.co

 

Lees van Remco ook:

15-06-2015 | Remco Vroom over de lancering van virtual reality bril The Rift

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media en marketingcommunicatie