[Commercial Review] Marlies Mols: Hornbach, NESCAFÉ Dolce Gusto, Royal Club
19-09-2016 09:23:00 | Hits: 6751 | columnist: Marlies Mols | Tags:

Hoe maak ik geschikte content voor mijn merk? Een consument heeft de volledige keuzevrijheid in alle content die er maar beschikbaar is en jij als merk moet de aandacht gaan opeisen en krijgen. Voor contentmarketing heb je een lange adem nodig. Het moet passen bij de interesses van je publiek en wat is de meerwaarde voor hen? Kunnen we hier content voor produceren die langer duurt dan alleen deze campagne? En denken we nog wel in campagnes of juist always on? Maak in ieder geval content die aansluit bij die interesses van je doelgroep, maar zorg dat die dichtbij de waarden blijven van je merk. Dat laatste wordt nog weleens vergeten.

Hornbach

Hornbach doet het weer goed. Jippie jaja jippie jippie jee. Volledig in lijn met de waarden van het merk. Nu uitgebouwd naar de vrijheid die mensen thuis hebben om te klussen. Handen uit de mouwen, doen waar jij zin in hebt, en wel thuis. Thuis in je eigen vertrouwde en veilige omgeving. Onder het motto: het is jouw project. Maak er wat moois van. Doe het op jouw manier en Hornbach helpt je een handje. Op z’n Hornbachs gefilmd, veel stoerheid, mannen, lekker over de top, maar zoals Hornbach dat altijd doet. Het mag van mij zelfs nog wat stoerder. 
De campagne is ook consistent doorgevoerd naar videocontent op hun eigen kanalen. Op de website zijn video’s te vinden met tips en trics om thuis aan de slag te gaan. Ook in lijn met de TVC uitgevoerd en gefilmd. Goed totaalplaatje aan beleving dus voor een consument.

NESCAFÉ Dolce Gusto  

NESCAFÉ heeft met zijn nieuwe campagne ook nagedacht over hoe ze goed gebruik kunnen maken van contentmarketing. Interesse zoeken bij de consument, maar vooral een haakje vinden om dit te kunnen verbinden met je merk. Dat hebben ze gevonden en als leidraad aangehouden om content te produceren: een klassieker opnieuw uitvinden. Mooi gevonden. Will.i.am doet dat met zijn muziek als music creator en barista Ola Persson als coffee creator. Beiden vinden ze een klassieker opnieuw uit. Will.i.am pakt uiteraard uit met goede muziek. Het blijft lekker hangen in je hoofd. Daarnaast is er videocontent geproduceerd voor op de eigen owned en earned kanalen. De Dolce Gusto-website wordt even overgenomen door deze campagne, ziet er goed kwalitatief uit en de content is nog leuk om naar te kijken ook. Je leert vanuit beide perspectieven hoe er tegen het opnieuw uitvinden van een klassieker aan wordt gekeken. Daarnaast is earned media erbij betrokken, waarbij will.i.am de Facebookpagina overnam en dat maakt het plaatje compleet. Een campagne volledig gebaseerd op een goede insight. Well done.

Royal Club

Royal Club is de laatste jaren zoekende naar de juiste content voor de doelgroep en hoe ze zich moeten positioneren. Dus dachten ze vast bij het maken van deze content: doe maar wat. De TVC van Royal Club draait om de uitspraak doe maar wat, of doe maar een frisje. Oftewel, kies niet zomaar voor een frisje, maar kies voor Royal Club. Fris is een moeilijke markt om je in te onderscheiden. Royal Club positioneert zich in ieder geval met iets spannenders dan gewoon fris, om zich binnen de massa te kunnen onderscheiden. De content op de website is aangepast om synergie te creëren met de TVC en andere middelen. En je kunt zelfs via een koopbutton Royal Club bestellen. Ik ben benieuwd of er ook wat besteld wordt via de site (die wel doorverwijst naar bijvoorbeeld Albert Heijn). In ieder geval maken ze een statement: met alleen doe maar wat, kom je niet ver. En laat dat nou net ook gelden voor content. 

Marlies Mols is Head of Moxie bij Moxie Amsterdam

www.twitter.com/MoxieAmsterdam
www.facebook.com/MoxieAmsterdam
www.moxieamsterdam.nl

 

Lees ook:

22-08-2016 | [Commercial Review] Marlies Mols: Tele2, SEAT, NCOI
04-07-2016 | [Commercial Review] Marlies Mols: Zilveren Kruis, Specsavers, KPN

09-05-2016 | [Commercial Review] Marlies Mols: Tele2, PLUS Supermarkten, HEMA
03-03-2016 | [Commercial Review] Marlies Mols: Under Armour, MasterCard, SPORTLIFE
08-01-2016 | [Commercial Review] Marlies Mols: KLM, Center Parcs, Fit For Free

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie