[Commercial Review] Maurice van Susante: The North Face, Inferno/Pathé, Nissan
02-11-2016 10:59:42 | Hits: 5280 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Allereerst The North Face. Voor het 50-jarig bestaan heeft The North Face een wereldwijde campagne opgetuigd met grote atleten waaronder de gerespecteerde atleet en regisseur/campagnedirecteur Stacy Peralta (bekend van Dogtown & Z-boys). Met #questionmadness willen ze consumenten oproepen hun ervaringen te delen die worden geïllustreerd aan de hand van portretten en een merkfilm. De executie van de films en de content is mooi en aansprekend. De doorvertaling naar social is in mijn ogen nog niet goed zichtbaar en zal zich de komende tijd moeten bewijzen. De locale microsite met tijdslijn van 50 jaar is mooi, maar niet heel erg gebruiksvriendelijk. Benieuwd hoeveel mensen daar lang blijven hangen. Kortom, esthetisch mooie grote campagne waar hopelijk de komende periode in social nog goed gebruik van wordt gemaakt om het meer te verrijken.

Inferno/Pathé

Een lokale activatie met bekende Nederlanders die een speurtocht doen in de geest van de film Inferno. Een goede manier om de doelgroep millenials te bereiken. Niet te ingewikkeld en het lijkt me zeer doeltreffend. Had nog wel iets in kunnen zitten om de consument/doelgroep directer aan te spreken, door bijvoorbeeld nog een speurtocht te doen met ook een Pathé Unlimited Pass als beloning. Maar ik krijg wel zin in om de film te gaan kijken!

Nissan Global

Nissan is de bedenker van het crossover-segment en ook nu gaan ze op die dubbele voet verder. Weer twee kampen die tegen elkaar strijden; nu stad versus woestijn. De kwaliteit en het budget druipen er vanaf. De boodschap is echter niet duidelijk en of het grote publiek zich hierin herkent, vraag ik me af. Waarom moet ik deze auto hebben en wat is hier aspiratief aan? Het verhaal is mij ook onduidelijk. Al met al dus een dure productie met een indrukwekkende video, maar boodschapoverdracht lijkt vergeten te zijn.

Maurice van Susante is Content Director bij MEC Wavemaker.

@madmen14