[Column] Guy Grimmelt: Steeds meer merken zullen weer expertise in huis gaan nemen en willen zelf in control zijn
24-12-2014 13:08:00 | Hits: 4298 | columnist: Guy Grimmelt | Tags:

Advertentiemarkt 2015. It's all in the details. Ik denk dat de veranderingen qua budgetten en verdeling ten opzichte van 2014 niet substantieel zullen zijn maar dat op detail niveau in 2015 wijzigingen gaan ontstaan die op langere termijn serieuze veranderingen gaan opleveren.

Power to the brands: ik denk dat steeds meer merken weer expertise in huis gaan nemen en meer zelf in control willen zijn en dus ook vrijer zullen worden in hun keuzes op zowel creatief als media niveau.

Eén currency: meer en meer transparantie over wat een medium bereikt en liefst terug te vertalen naar één currency. De ene partij kiest voor een TV model op seasonality en GRP’s, de ander - zoals wij - kiezen voor CPM. Ik denk dat we steeds meer eenheid gaan krijgen maar stapje voor stapje - terwijl ik stiekem hoop dat het sneller gaat.

Meer gecentraliseerde verkoop: we zien het al met merken als BrandDeli, One Media Sales maar ik denk dat dit ook in andere takken meer gaat gebeuren

Durf: er komt weer meer lef terug bij de adverteerder om nieuwe dingen te doen, dingen anders te doen, de kop boven het maaiveld... zalig! Een paar merken waar je het wellicht niet van verwacht zie ik gave dingen bedenken die we de afgelopen jaren hebben gemist. 

Nog meer en beter onderzoek op mediumtype niveau en de combinaties op mediatypes zal blijven doorgaan en verder verwacht ik gewoon een heel leuk en dynamisch jaar!

Guy Grimmelt is Marketing & Business Development Director bij Exterion Media
www.exterionmedia.nl
www.twitter.com/exterionmedianl

 

Deze bijdrage is onderdeel van ons Forum Advertentiemarkt 2015
Klik hier om naar dit forum te gaan

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie