Jeroen Verkroost: Waarom tv-tijd stijgt, verzekeren via AI, hoe je méér bezoekers op je nieuwssite krijgt
03-02-2020 15:30:00 | Hits: 1466 | columnist: Jeroen Verkroost | Tags:

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche. 

Het Netflix-effect: we kijken steeds meer on demand, jongere doelgroepen verlaten TV

Waar kijken we naar? De tv-cijfers van 2019 zijn er nu écht en Piet Bakker maakte een mooie analyse. Dat de tv-kijktijd overeind blijft, komt zoals voorspeld inderdaad door veelkijkende ouderen. De toename van het uitgesteld en on demand kijken versnelt. Klik door om te zien hoe hard de kijktijd van de doelgroepen onder 35 jaar daalt…. Link

Sixth Sense: Lemonade's 2019 Product Review

Heel interessante case: Lemonade, verzekeraar, disruptor. Niks tussenpersoon, je sluit je verzekering af bij Maya de AI. Alles is gebaseerd op technologie. Ja, om de kosten te drukken, maar tegelijkertijd vooral om de klanttevredenheid te verhogen. Lees dit verhaal om te zien hoe ze dat aanpakken en hoe open ze zijn over hun problemen en successen daarbij. Was elk bedrijf maar zo transparant. Hulde! Link 

Vogue verdubbelde het aantal bezoekers door te luisteren naar nieuwsbehoeften van lezers

Schrijven voor je lezers. Maar dan echt. Lifestyle-tijdschrift Vogue ontwikkelde een model waarmee de redactie op basis van nieuwsbehoeften van lezers én inspelend op specifieke momenten bepaalt wat ze aanbiedt. Met behoud van eigen insteek en identiteit. Mooie aanpak. Elke uitgever kan hier zijn voordeel mee doen. Link

Deze 28 projecten gaan de onderzoeksjournalistiek in Nederland komend jaar versterken

Nog meer innovatie in media. Heel interessant om te zien waar het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek toekomst in ziet. Ze investeert tussen de 23.000 en 150.000 euro in deze projecten van grote en kleine organisaties. Zitten hele toffe ideeën tussen! Link

How to Show You’re Passionate in a Job Interview

Ik heb het prima naar mijn zin als zelfstandige, maar onlangs werd ik weer eens gevraagd te reageren op een open positie. Deze leek me zo interessant dat ik mijn vrijheid er wel voor op zou willen geven. Vijf minuten nadat ik besloot om te reageren kwam ik dit artikel tegen. Goed verhaal over de rol die cultuur speelt in een gesprek, hoe je passie voor je werk toont en je drijfveren goed over de bühne brengt. Link

Ring Doorbell App Packed with Third-Party Trackers

Lekker dan. Als Ring eigenaar baalde ik echt toen ik dit artikel las. Ik vind de Ring deurbel wel prijzig, maar ook een heel tof ding. En hij bevalt goed. Ik had alleen nooit verwacht dat mijn persoonlijke gebruiksinformatie bij allerlei derde partijen terecht zou komen. Lees hier wat zo'n deurbel allemaal doorgeeft, en aan wie. Link

Uit: de wekelijkse nieuwsbrief van Jeroen Verkroost. Aanmelden kan hier

Jeroen Verkroost is zelfstandig adviseur en interim-manager

www.verkroost.com

 

Lees ook:

27-01-2020 | Jeroen Verkroost: Wie wint social? Amazon Advertising rukt op, Sonos door het stof, trends in media en marketing en de eerste slimme bril is er!
20-01-2020 | Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!
13-01-2020 | Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer
09-12-2019 | Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?
02-12-2019 | Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools
voor journalistiek, Who killed the Torrent?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie