[MegaTrends in Media] Eerste helft 2016: Nieuwe Namen & Mediabureaus trekken Creatie naar zich toe
03-08-2016 13:38:00 | Hits: 9410 | columnist: Bas Vlugt | Tags:

Het Nederlands MediaNetwerk gaat megatrends in media vaststellen en bespreken. Vandaag kijken we terug op de eerste helft van 2016 en bespreken we twee megatrends:

Nieuwe Namen

Veel bedrijven en organisaties nemen een nieuwe naam. Zij doen dat omdat in een snel veranderende markt hun naam niet meer aansluit bij de activiteiten en doelstellingen. Opkomst van crossmedia is in de meeste gevallen de drijver achter de naamsverandering.

Mediabureaus & Creatie

Vanaf het moment dat ze bestaan, is er discussie over de operatie en het domein van media- en reclamebureaus. Een duidelijk waarneembare beweging is dat mediabureaus creatie steeds meer naar zich toetrekken. Het begon met online creatie, dat wordt nu breder. Een interessante ontwikkeling. Christian van Thillo, CEO van De Persgroep, denkt dat het onderscheid tussen media- en reclamebureaus gaat verdwijnen en dat we naar een overzichtelijke situatie gaan van adverteerder-bureau-exploitant.

Alle in de videocolumn besproken artikelen staan hieronder weergegeven

Groep Publiekstijdschriften wordt Magazine Media Associatie

10 december 2015. De Groep Publiekstijdschriften (GPT) gaat vanaf januari 2016 opereren onder een nieuwe naam: Magazine Media Associatie (MMA). De branchevereniging – opgericht in 1996 - startte in 2015 al met een nieuwe koers om aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden. Bij die aangepaste koers komt nu een nieuwe uitstraling... lees verder

 


Hearst Magazines Netherlands wordt Hearst Netherlands

1 juli 2016. Hearst Magazines Netherlands hanteert vanaf nu de merknaam Hearst Netherlands, met bijbehorend nieuw beeldmerk, om zich nadrukkelijker als 360 graden uitgever te positioneren.... lees verder

SPOT verandert naam in Screenforce

5 juli 2016. SPOT, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders, heeft per 1 juli jongstleden haar naam gewijzigd in Screenforce. Screenforce staat voor de kracht van premium content op alle schermen. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder de naam Screenforce. In meerdere mate zal met hen en ook met andere internationale partijen de samenwerking worden aangegaan... lees verder

 

Christian van Thillo: Media-exploitanten moeten samenwerken als antwoord op Google en Facebook

3 juni 2016. De Persgroep is met adverteerders, media- en reclamebureaus en vakmedia in Manchester voor twee dagen vol netwerken en inspiratie. De Advertiser's Summit kent het jaarlijks hoogtepunt in het optreden van Christian van Thillo, CEO van De Persgroep. Dit jaar opent hij met de vaststelling dat De Persgroep Nederland is geworden zoals hij het heeft bedoeld: "Het is een Nederlandse uitgever, bestuurd door Nederlanders voor Nederland. Het is geen Belgisch bedrijf geworden en niet alleen dat, De Persgroep Nederland heeft succes. Het is inmiddels anderhalf keer zo groot als onze activiteiten in België en drie maal zo groot als onze activiteiten in Denemarken... lees verder

 

Initiative lanceert Initiative Tomorrow

16 juni 2016. Initiative introduceert Initiative Tomorrow. De vernieuwde creatieve hub in het hart van de organisatie moet ervoor zorgen dat de klanten zich in al hun marketing- en communicatie-inspanningen blijven aanpassen aan een veranderende wereld. Nieuw bij Initiative Tomorrow zijn Jasper Admiraal (ex Dentsu Aegis en Kumpany), Arthur Schotsborg (ex TBWA en G-Star) en Chris Römer (ex Dentsu Aegis). Directeur business development Jasper Admiraal runt samen met creatief directeur Joey Hullegie (ex TBWA\Neboko en Selmore) de nieuwe hub... lees verder

 

Robert Hagendoorn Director Strategy & Concept MediaScience

21 juli 2016. Robert Hagendoorn, voormalig partner en creative director van onder meer Red Urban en Etcetera, is aangesteld als Director Strategy & Concept van MediaScience. Hiermee integreert het van oorsprong programmatic advertising gedreven bureau creatie in de dienstverlening. De komst van Hagendoorn betekent dat MediaScience zich voortaan positioneert als data-gedreven digitaal marketingbureau. Met de nieuwe afdeling Strategy & Concept gaat creatie samen met media en data het hart vormen van de dienstverlening van MediaScience... lees verder


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie