[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Professor Mirko Schäfer over data en de AVG. Wat moeten we ermee?
21-03-2018 11:44:00 | Hits: 1425 | columnist: Deike Schulz & Didier Kick | Tags:

In deze derde aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Mirko Schäfer, Assistant Professor voor Nieuwe Media & Digitale Cultuur aan de Universiteit van Utrecht en projectleider aan de Utrecht Data School. We vragen hem welke invloed data, datamanagement en alle nieuwe wet- en regelgeving rondom data hebben op betekenisvolle content, dialoog en engagement.

Schäfer gaat met ons in gesprek met over recente ontwikkeling rondom het de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel bekend als de General Data Protection Regulation (GDPR). Hoe gaan (media)bedrijven hier mee om en waar lopen ze tegenaan? Waar is de grens met betrekking tot transparantie over het verzamelen van data? Afsluitend praten wij over de invloed van fake news en Google als betaalmodel met meer privacy als winstfactor.

Normaalgesproken spreken wij onze gasten in onze studio. Door omstandigheden hebben wij dit gesprek moeten voeren via de computer, hierdoor is de geluidskwaliteit minder goed dan je van ons gewend bent.

Dit gesprek is een dag voor het raadgevend referendum op 21 maart opgenomen.

---

Deike Schulz is Research Lecturer en Associate Lector aan de NHL-Stenden hogeschool. 
Didier Kick is permission marketeer (gespecialiseerd in conceptontwikkeling en growth hacking).

www.stenden.com

@DeikeSchulz

@didierkick

Portretfoto door Henk Postma.

 

Luister ook:

14-02-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers
24-01-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie