[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Tim Claassen (Havas Lemz) over emotie in content
23-07-2018 11:35:00 | Hits: 2218 | columnist: Deike Schulz & Didier Kick | Tags:

In deze aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Tim Claassen, Strategy Director bij Havas Lemz, een marketingbureau dat klanten helpt groei te creëren door het toevoegen van sociale waarden. We gaan met Claassen in gesprek over de vraag welke rol content en dialoog spelen bij het creëren van betekenisvolle communicatie.

Volgens Claassen is emotionele relevantie belangrijk voor het creëren van betekenisvolle content. Onlinevideo’s zijn een goed voorbeeld van content, wat mensen kan interesseren of inspireren. Denk bijvoorbeeld aan how to-video’s die gedeeld worden via socialmediakanalen. Of geef consumenten een actieve rol. Tenslotte is het belangrijk voor elk merk om goed te kijken waar en hoe men een sociale bijdrage kan en wil leveren. Centrale boodschap van Claassen is dan ook: als je betrokken mensen wil, moet je mensen betrekken.

Dit is onze laatste aflevering voor de zomer. In het najaar starten wij met een nieuwe reeks interviews over betekenisvolle communicatie.

Deze podcast kwam tot stand met behulp van de opnamefaciliteiten van omroep LEO.

---

Deike Schulz is Research Lecturer en Associate Lector aan de NHL-Stenden hogeschool. 
Didier Kick is consultant bij digitaal bureau TRES.

Portretfoto: Henk Postma.

www.stenden.com

@DeikeSchulz

@didierkick

 

Luister ook:

13-06-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
09-05-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Liselot Jaspers Focks (NDC) over het succes van hyperlokaliteit
21-03-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Professor Mirko Schäfer over data en de AVG. Wat moeten we ermee?
14-02-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers
24-01-2018 | [Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?