Rens Plandsoen: Data bewust versus data onbewust, er is geen weg meer terug in 2015
02-01-2015 14:07:00 | Hits: 3561 | columnist: Rens Plandsoen | Tags:

De boodschap van de people@RLVNT aan ieder merk die in een beter contact met mensen wil komen in 2015: het internet is geen kanaal, it’s all over the place in ons leven, in ieder huis, in ieder zijn of haar broekzak. In alle levens is technologie een onderdeel geworden  Het mooie van deze technologie is dat iedereen zelf beslist wat de invloed op hun leven is.

Advertisers will become Publishers.

Wij denken dat het anno 2015 nog belangrijker gaat worden om relevant te zijn als merk en als organisatie. Het pushen van een algemene boodschap met een hoge contactfrequentie is echt passé. Mensen sluiten zich af voor boodschappen zonder relevante inhoud en die op het verkeerde moment binnenkomen. Daarom denken de people van RLVNT dat het vertellen van verhalen door merken die authentiek zijn the way to go is in 2015.

Data versus no data

Iedere dag worden (consu)mensen zich meer en meer bewust van de waarde van hun gedrag op alle mogelijke devices. Natuurlijk is er nog een hele grote groep data onbewuste mensen. Het gedrag van mensen dat traceerbaar is d.m.v. data is geld waard en daarom denken wij dat in 2015 het collectieve data bewustzijn van de mensen zal toenemen. Er komen in 2015 meer initiateven die mensen bewust gaan maken van de waarde van hun data. Merken en organisaties die in 2015 respectvol omgaan met gedragsdata van mensen verdienen de positieve stem van de consument.

Data driven campaigning, put the data of the people first.

Sinds haar start in mei 2014 heeft RLVNT al verschillende campagnes ontwikkeld op basis van het gedrag van mensen, deze data geeft slimme informatie om voor (consu)mensen relevantere momenten te creëren en voor merken betere TV, radio, OOH, online campagnes te plannen en efficiënter in te kopen. Voor veel merken de wereld omgedraaid, voor ons onze natuur.

Real time campagne voeren & alles in 1 overzicht

In 2015 zal de wens bij veel merken ontstaan om alle contactmomenten met de (consu)mensen te kunnen volgen.

Het zal het voor veel adverteerders normaal worden dat alle campagne & contact data in 1 overzicht vertoond zal worden. RLVNT heeft sinds mei 2014 voor een aantal opdrachtgevers alle campagne & conversie & contact data off-  en online in 1 dashboard. Het Real time overzicht hebben en op dagelijkse basis schakelen met creatie & media zal een trend zijn die doorzet in 2015.

Magic & Logic makes campaigns rock!

Het dagelijks schakelen tussen creatie & media maakt dat campagnes (paid, owned & earned) de meest optimale resultaten kunnen behalen. Door het gedrag van mensen te volgen kan je op dagelijkse basis de communicatie aanpassen zodat mensen niet vermoeid raken met zinloze boodschappen en merken geen waste hebben van hun campagne inzet.

RLVNT spreekt over deze trends op 5 februari 2015 op het MIE congres in MediaPlaza te Utrecht, je kan je inschrijven voor dit congres via people@RLVNT.nl


Rens Plandsoen
 is Managing Partner van RLVNT, a New Kind of Agency

www.rlvnt.nl
www.twitter.com/rens


Deze bijdrage is onderdeel van ons 
Forum Advertentiemarkt 2015

Klik hier om naar dit forum te gaan