Onno Aerden: Klantcontact
03-07-2014 06:52:00 | Hits: 6466 | columnist: Onno Aerden | Tags:

Klantcontact (1)

 

“Hallo met Cynthia. Van KPN.”

“Eh, met Onno Aerden. Waarvoor…”

“Ik mag u een aanbod doen, spreek ik met de heer Erden?”

“Nou, mijn naam is Aerden, dat spreek je uit als Aarden, en…”

“Meneer Eerden, ik mag u een aanbod doen van een korting tot wel vijftien procent.”

“Waarop?”

“Op uw vaste lijn, meneer Eerden. Uw zakelijke vaste lijn. Wat is uw nummer?”

“Eh, er staat hier nog wel een toestel, maar dat is onderdeel van een UPC alles-in-een abonnement. We gebruiken de vaste…”

“Wat is uw nummer? Zakelijk?”

“Eerlijk gezegd weet ik dat niet eens. Ik denk ook dat we het niet zake…”

“Kunt u uw nummer nu opzoeken? Uw KPN-nummer?”

“Ik zeg net, dat we via UPC aangesloten zijn. Ik heb van mijn vriendin wel eens een factuurtje van Tele2 zien langskomen, ik denk dat ze…”

“Tele2 GEBRUIKT de KPN-lijnen, meneer Van Eerden. Zoekt u uw KPN zakelijke rekening op?”

“Ik heb nog nooit een zakelijke rekening zien langs komen eerlijk gezegd, maar mijn vriendin…”

“Wat is uw NUMMER, meneer. Dat heb ik nodig voor de korting! Want u moet zeggen dat het nummer van u is, anders kan ik het niet activeren!!!”

“Tja, ik kan geen nummer vinden. We gebruiken de vaste lijn niet of nauwelijks. Zakelijk betalen we een bedrag via UPC, verstopt in ons tv- en internetabonnement en ook een bedrag via Tele2, maar dat gaat om dubbeltjes per maand.”

“Nu kan ik dus helemaal niks doen.”

“Tja, jammer.”

“Goedemorgen meneer Van Erden.”

“Dag Cynthia.”

 

Klantcontact (2)

 

“Meneer Aerden?”

“Dat ben ik.”

“Ik bel namens KPN. Dat beheert de telefoonlijn waarover uw zakelijke bel- en internetverkeer loopt, hebben we gezien. Ik mag u een korting geven op het gebruik van die lijn, omdat u al lang klant bent.”

“Dat is fijn. Maar ik gebruik die lijn nooit om te bellen.”

“Dat maakt niet uit. We zien dat uw nummer 1234567 is, mag ik u vragen of ik de korting per onmiddellijk mag activeren?”

“Je hoeft eigenlijk niet te vragen of ik korting wil hoor, uiteraard wil ik dat - maar ik begrijp het, regeltjes.”

“[Charmante lach.] Klopt meneer Aerden. Nu alleen nog wat controlevragen, dan kan ik aan de slag.”

 

Je mag raden welk scenario mij zojuist overkwam. Way to go, @KPN.

 

 

Onno Aerden

www.inhoudelijkezaken.nl voor communicatie-advies en mediaproductie

www.betterlifepublishers.nl voor boeken die de wereld een beetje beter maken

Mediaproductie | Communicatieadvies | Mediamanagement

 

oaerden@gmail.com
www.twitter.com/onno_aerden

 

Onno schreef ook de boeken Succesvol samenwonenNeem op als je moeder belt en Altijd Buiten Eten - online te bestellen, mèt persoonlijke boodschap.

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie