Nieuws.
Harper's Bazaar en BrandedUI organiseren International Women's Day Summit
Op woensdag 6 maart organiseren Harper's Bazaar Network Academy en BrandedU de International Women's Day Summit 2019 in De Hallen Studio's in Amsterdam. Twee dagen later is het Internationale Vrouwendag
Gebroken interne links op bijna helft websites
Zo’n 42,5 procent van alle websites heeft interne links die niet werken. Ze verwijzen naar pagina’s die niet te bezoeken zijn. Dat meldt onlinemarketingplatform SEMRush
Clipit doet media-monitoring en intelligence Mercedes-Benz
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
It Takes 2 van RTL4 naar SBS6
Winston Gerschtanowitz neemt voor het eerst, samen met Gordon, de presentatie voor zijn rekening en Edsilia Rombley versterkt de jury, naast Ronnie Flex en Gerard Ekdom
Dancefestival Tomorrowland start Tomorrowland One World Radio
Het Belgische dancefestival Tomorrowland is deze week begonnen met een eigen danceradiozender onder de naam Tomorrowland One World Radio. Tomorrowland is een van de grootste dancefestivals ter wereld en bestaat sinds 2005
TradeCast TV gaat samenwerking aan met CenturyLink
TradeCast TV, het Nederlandse cloud video-technologiebedrijf, en CenturyLink, een Amerikaanse communicatie- en dataprovider, gaan een samenwerking aan om op wereldschaal te voorzien in content delivery voor OTT-platformen
TalkRadio terug in navolging populariteit podcasts
Als opvolger van Veronica Nieuwsradio startte Talk Radio 1395 AM eind jaren 90 als eerste praatzender van Nederland
Clear Channel Nederland sluit partnerships vier goede doelen
Clear Channel Nederland ondersteunt dit jaar vier goede doelen. Het gaat om de Johan Cruyff Foundation, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Alpe d’HuZes en de Esther Vergeer Foundation
[Onderzoek] SKO Mediasurvey: kleine daling tv-bezit
Er is afgelopen jaar een kleine daling waarneembaar geweest in het aantal huishoudens met een televisie. 95,9 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een of meer tv-toestellen in huis
Man uit Dieren raadt Het Geluid en wint 49.700 euro
Het Geluid van Qmusic is geraden. Na bijna 400 foute antwoorden bleek het vastklemmen van een vel papier tussen een klembord het Geluid te zijn. De negentienjarige Rowan uit Dieren gaf maandag 18 februari het goede antwoord
Marketing Report van start op New Business Radio
New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender
BVA: Reclamevrije NPO kost kijker geld en kwaliteit
De Bond van adverteerders BVA ziet niets in de plannen voor een reclamevrije NPO. Volgens de BVA loopt de NPO jaarlijks tot 200 miljoen euro aan inkomsten mis. Daardoor zou de kwaliteit van de radio- en televisieprogramma’s verminderen
[Kijkcijfers] Bijna 4,2 miljoen kijkers voor De Luizenmoeder
De tweede aflevering van De Luizenmoeder trok zondagavond bijna 4,2 miljoen kijkers. Dat is iets meer dan de seizoensopening van vorige week, toen bijna 4 miljoen mensen afstemden op de serie
Finale Wie is de Mol? in 12 Vue-bioscopen
De finale van Wie is de Mol? is ook dit jaar te volgen in de bioscopen van Vue. Deze keer doen twaalf vestigingen mee, laat de bioscoopketen weten
Miljuschka Witzenhausen, RTL en De Persgroep beginnen klusvlog
Miljuschka Witzenhausen is begonnen met een nieuwe vlog: Miljuschka's Droomboerderij. De vlog is een resultaat van een samenwerking met RTL's Eigenhuisentuin.nl, AD en de zeven regiotitels van de Persgroep
Disney+: Netflix straks zonder Disney/20th Century Fox
Nog dit jaar is het de verwachting dat Disney ook in Nederland start met haar eigen streamingdienst onder de naam Disney+. Gevolg is dat Netflix straks geen Disney- en 20th Century Fox-content meer zal kunnen aanbieden
[Onderzoek] Zin: 50+ vrouw voelt zich jonger
Bijna 7 op de 10 vrouwen voelen zich, gemiddeld, 13 jaar jonger dan ze feitelijk zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder vrouwen tussen de 50 en 75 jaar uitgevoerd in opdracht van tijdschrift Zin
[Forum] Wil je opvallen als merk? Gebruik humor in je branded content
Humor blijft hangen. Daar zijn marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom het over eens. Toch zijn veel merken voorzichtig met het gebruik ervan in branded content
Journalist van het jaar 2018: Joop Bouma en Jet Schouten
Journalisten Joop Bouma van Trouw en Jet Schouten van AVROTROS Radar zijn tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Instituut voor Beeld en Geluid door Villamedia uitgeroepen tot Journalist van het Jaar 2018
Bioscoopketen VUE scoort met Ladies Night van Verliefd op Cuba
Vanwege de nieuwe film Verliefd op Cuba, organiseerde bioscoopketen Vue in samenwerking met Qmusic en Tui een bijzondere winactie. Iedereen die een kaartje kocht voor de Ladies Night van de film maakte kans op ‘de date van je leven’
Coiffure Media Group neemt kappersbladen over van Vakbladen.com
De merken die onder het nieuwe uitgeefbedrijf vallen zijn: Coiffure Magazine, Coiffuretv.nl, Coiffure Award, Estetica NL en One Hairdresser
IPG Mediabrands lanceert digitalmarketinglabel Reprise
IPG Mediabrands lanceert het digitalmarketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
[Vacatures] MediaCom zoekt (Digital) Communications Planner
De (Digital) Communication Planner is primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling van geïntegreerde communicatieplannen, het optimaal verlopen van de processen en voor de klanttevredenheid van een klantenpakket
Discovery begint Nederlandse versie videoplatform Dplay
Discovery Benelux is begonnen met de Nederlandse versie van het videoplatform Dplay. Via Dplay kunnen kijkers on demand en live kijken naar het programma-aanbod van de Discovery-zenders. Live kan men kijken naar Discovery Channel, Investigation Discovery en TLC.
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
[Kijkcijfers] 2,6 miljoen mensen zien Ajax net aan verliezen van Real Madrid in Champions League
Naar de voorbeschouwing keken 1,2 miljoen mensen, naar de nabeschouwing keken 891.000 mensen
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine Impact
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord is gestart met een nieuw magazine onder de naam Impact. Daarmee wil het ontwikkelbedrijf het noordelijkste deel van Noord-Holland etaleren
Nieuwe afleveringen Spoorbewakers op Telegraaf.nl
Vanaf deze week is op Telegraaf.nl het 2e seizoen van de serie Spoorbewakers te zien. Iedere dinsdag vanaf 19:00 uur komt er een nieuwe aflevering online met bijzondere verhalen van medewerkers van ProRail
Qmusic: Carnavals Covers met Do, Samantha Steenwijk en Suzan & Freek
Qmusic brengt dit jaar opnieuw de Carnavals Covers. Artiesten als Do, Samantha Steenwijk en Suzan & Freek zingen een gevoelige versie van een bekende carnavalskraker
World Radio Day: dialoog, tolerantie & vrede voor ook in Nederland groeiend medium
Het is vandaag World Radio Day, de dag die de Verenigde Naties sinds 2011 heeft uitgeroepen om het medium radio wereldwijd onder de aandacht te brengen. Dit jaar staat World Radio Day in het teken van dialoog, tolerantie en vrede
Buitenreclame-campagne: 200 ingeleverde Rotterdamse wapens
De politie in Rotterdam wist middels het gebruik van Out of Home-advertising een succesvolle wapeninleveractie te organiseren. Het resultaat: ruim 200 wapens werden ingeleverd
[BoxOffice] De Lego Film 2 komt binnen op eerste positie
Na enkele rustige weken aan de boxoffice was het aan De Lego Film 2 dit weekend om de bezoekers weer in groten getale binnen te halen. Dat lukte, maar wel met mindere aantallen dan was voorspeld
Slager in de diepvries is grappigste taalfout van 2018
De zin De vegetarische slager ligt vanaf nu in de diepvries op de slagerij-afdeling van een Plus-supermarkt is de grappigste taalfout van 2018. Met 15 procent van de stemmen won het de verkiezing van de taalsite Taalvoutjes
Burgemeester Eindhoven namens culturele sector naar SXSW
Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven gaat dit jaar als missieleider van de New Dutch Wave naar het event South by South West, SXSW in Austin. Namens Creative Holland wil hij Nederland internationaal op de kaart zetten
Abovo Media zet partnership met IAB Nederland voort
Abovo Media zet het partnership met IAB Nederland voort onder eigen naam. De samenwerking werd tot nu toe verzorgd door Digital Brixx namens Abovo Media
Peter van der Vorst content- en marketingdirecteur RTL
Peter van der Vorst wordt eindverantwoordelijk voor alle vormen van content op de zenders en digitale consumentenplatformen van RTL, zoals RTL XL en Videoland
Wilfred Genee start online VI Sportquiz
Wilfred Genee lanceert in zijn programma Veronica Inside de online VI Sportquiz. In deze mobiele quiz test Wilfred wekelijks in elf vragen de sportkennis van de kijker. De eerste aflevering is op maandag 11 februari.
Samenwerking broadcasters en distributeurs leidt tot nieuwe tv-standaard
Broadcasters en distributeurs zijn het eens geworden over een nieuwe tv-standaard. Die standaard maakt het onder meer mogelijk om de elektronische programmagids up-to-date te houden met de werkelijke uitzendtijden
Nieuwe talkshow op New Business Radio: De Ondernemer
New Business Radio begint dinsdag 12 februari met de nieuwe wekelijkse talkshow De Ondernemer. Het programma wordt gemaakt samen met de redactie van De Ondernemer
[Kijkcijfers] Seizoensopening Luizenmoeder trekt 4 miljoen kijkers
Het kon voor wat betreft het tweede seizoen van Luizenmoeder natuurlijk alleen maar mis gaan. De lancering van het programma vorig jaar was zo opmerkelijk dat bij een vervolg alleen maar zou kunnen worden verloren