Interviews

Branded Content Interview

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

28-12-2020 | 13:10:05
Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

TV & Video Interview

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

24-12-2020 | 11:10:00
Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

Branded Content Interview

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

17-12-2020 | 17:20:00
Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

Bioscoop Interview

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

16-12-2020 | 13:21:00
Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

Magazines Interview

[Interview] Neelie Kroes en Janneke Niessen: Als we onze nek niet uitsteken, gebeurt er niets

15-12-2020 | 10:18:00
Voor het LOF jaarboek 2020 organiseerde Jolanda Holwerda een uniek gesprek tussen Neelie Kroes en Janneke Niessen. Daarin kwam ruim aan bod wat vrouwelijke rolmodellen en minimale (tech-)investeringen in “ondernemers die geen witte mannen in een hoodie zijn” met elkaar te maken hebben

Magazines Interview

[Interview] Eveline Helmink over Happinez

14-12-2020 | 10:46:59
Eveline Helmink is hoofdredacteur van Happinez. We spreken haar over het platform, de samenwerking met adverteerders en het roerige jaar 2020

Bioscoop Interview

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

14-12-2020 | 10:40:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Iris Enthoven: Als iets grappig of interessant genoeg is, bereik je een breed publiek

14-12-2020 | 08:30:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Iris Enthoven

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Thomas Brok: Niemand weet beter wat werkt bij zijn kijkers dan de influencer zelf

14-12-2020 | 08:30:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We praten met Thomas Brok, beter bekend als Korthom

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Diana Leeflang: Mijn ultieme doel is om activisme mainstream te maken

11-12-2020 | 08:30:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken Diana Leeflang, oftewel D is for Dazzle

Magazines Interview

[Interview] Heleen Peverelli over Yoga Magazine

10-12-2020 | 15:04:00
Heleen Peverelli is hoofdredacteur van Yoga Magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020

Branded Content Interview

[Interview] Micha Proper (Digistudies): Met Life lessons leggen we alledaagse struikelblokken op een snappy-manier uit

10-12-2020 | 11:36:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers en creators. Vandaag spreken we met Micha Proper, oprichter van Digistudies

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Rachel van Sas: Ik ben trots op mijn kinderkamercollectie met Deugniet & Co

10-12-2020 | 10:33:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken Rachel van Sas, online ook wel bekend als de Huismuts

Magazines Interview

[Interview] Jolanda Holwerda: Vrouwelijk talent in de spotlight zetten blijft mijn missie

07-12-2020 | 12:08:00
Jolanda Holwerda is hoofdredacteur en oprichter van het platform Lof. Wij spreken haar over de broodnodige cultuurverandering in typische mannenbolwerken als het bedrijfsleven en het openbaar bestuur en dus ook in marketing en media

Magazines Interview

[Interview] Anke Braams over Denksport

17-11-2020 | 09:48:00
Anke Braams is Managing Director Nederland bij Keesing Media Group B.V., uitgever van onder meer Denksport. We spreken haar over puzzelen tijdens en na de lockdown en de stappen richting braintainment

Programmatic Advertising Interview

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

12-11-2020 | 10:27:00
DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

10-11-2020 | 10:34:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

Interview

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

09-11-2020 | 16:27:00
Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

Magazines Interview

[Interview] Alida Dijk over Zin en digitalisering door de coronacrisis

09-11-2020 | 11:12:00
Alida Dijk is hoofdredacteur van Zin magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

09-11-2020 | 09:30:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

Branded Content Interview

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

04-11-2020 | 08:30:00
In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Magazines Interview

[Interview] Peter Contant en Ivo Janssens over de lancering van CLASSY Lifestyle

28-10-2020 | 12:24:00
“Wat veel mensen niet weten is dat we dit project uitgevoerd hebben in een zeer korte tijd. Daar ben ik heel trots op. Ons team werd afgelopen jaar steeds sterker en tijdens zo’n operatie realiseer je je hoe professioneel alles is geworden. Fantastisch om te zien."

Magazines Interview

[Interview] Tom Kellerhuis over HP/De Tijd in 2020

27-10-2020 | 21:59:00
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020: "We zagen het aanvankelijk somber in, maar met het dubbeldikke zomernummer hebben we het hele jaar goedgemaakt."

Interview

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

12-10-2020 | 11:36:00
John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

Bioscoop Interview

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

08-10-2020 | 14:37:00
Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

Bioscoop Interview

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

01-10-2020 | 13:13:00
Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

Branded Content Interview

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

01-10-2020 | 12:24:00
Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

Interview

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

01-10-2020 | 11:07:00
Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Branded Content Interview

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

29-09-2020 | 13:00:00
Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

Interview

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

24-09-2020 | 14:49:00
Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

Branded Content Interview

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

24-09-2020 | 12:10:00
Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

Bioscoop Interview

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

09-09-2020 | 16:37:00
Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

TV & Video Interview

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

08-09-2020 | 12:13:00
Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Magazines Interview

[Interview] Lauren van der Heijden over digitalisering van tijdschriften

08-09-2020 | 11:11:00
Lauren van der Heijden is directeur advertising bij DPG Media. Na de overname van Sanoma heeft het bedrijf grootse plannen met de tijdschriften. “Wij geloven echt dat we tijdschriften kunnen digitaliseren”, vertelt hij bij Nederlands Media Netwerk TV

TV & Video Interview

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

02-09-2020 | 07:48:00
Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk