Interviews

Magazines Interview

[Interview] Peter Contant en Ivo Janssens over de lancering van CLASSY Lifestyle

28-10-2020 | 12:24:00
“Wat veel mensen niet weten is dat we dit project uitgevoerd hebben in een zeer korte tijd. Daar ben ik heel trots op. Ons team werd afgelopen jaar steeds sterker en tijdens zo’n operatie realiseer je je hoe professioneel alles is geworden. Fantastisch om te zien."

Magazines Interview

[Interview] Tom Kellerhuis over HP/De Tijd in 2020

27-10-2020 | 21:59:00
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020: "We zagen het aanvankelijk somber in, maar met het dubbeldikke zomernummer hebben we het hele jaar goedgemaakt."

Interview

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

12-10-2020 | 11:36:00
John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

Bioscoop Interview

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

08-10-2020 | 14:37:00
Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

Bioscoop Interview

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

01-10-2020 | 13:13:00
Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

Branded Content Interview

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

01-10-2020 | 12:24:00
Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

Interview

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

01-10-2020 | 11:07:00
Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Branded Content Interview

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

29-09-2020 | 13:00:00
Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

Interview

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

24-09-2020 | 14:49:00
Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

Branded Content Interview

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

24-09-2020 | 12:10:00
Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

Bioscoop Interview

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

09-09-2020 | 16:37:00
Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

TV & Video Interview

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

08-09-2020 | 12:13:00
Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Magazines Interview

[Interview] Lauren van der Heijden over digitalisering van tijdschriften

08-09-2020 | 11:11:00
Lauren van der Heijden is directeur advertising bij DPG Media. Na de overname van Sanoma heeft het bedrijf grootse plannen met de tijdschriften. “Wij geloven echt dat we tijdschriften kunnen digitaliseren”, vertelt hij bij Nederlands Media Netwerk TV

TV & Video Interview

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

02-09-2020 | 07:48:00
Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Radio Interview

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

24-08-2020 | 13:21:09
Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

Magazines Interview

[Interview] Koen Dittmar over de conversational lead banners van Mannenmedia

14-08-2020 | 15:52:00
Sinds kort biedt Mannenmedia adverteerders de mogelijkheid zogeheten conversational banners in te zetten op websites. Koen Dittmar is Head of Sales bij Mannenmedia. We vragen hem naar deze ontwikkeling

TV & Video Interview

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

28-07-2020 | 10:20:39
Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Branded Content Interview

[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"

24-07-2020 | 18:23:00
Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.

Radio Interview

[Interview] Lars Schotanus en Jaco Bal: "Wij denken dat internet straks de standaard wordt voor radioluisteren"

24-07-2020 | 17:38:00
De Radiofabriek maakt online radio. Hiermee spelen ze in op de versnippering van het medialandschap en de exponentiële stijging van luisteren via internet. We spreken met Lars Schotanus en Jaco Bal

Radio Interview

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

08-07-2020 | 08:30:00
Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

Nieuwsmedia Interview

[Interview] Madelon Fortuin over NRC B2B-campagne 2020

03-07-2020 | 14:26:00
NRC Media komt met een nieuwe B2B campagnevideo, waarin de missie van NRC duidelijk de hoofdrol speelt: journalistiek die dieper graaft dan het snelle citaat, in een wereld waarin steeds meer (mis) informatie maar steeds minder journalistiek is. We spraken met Madelon Fortuin

Interview

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

01-07-2020 | 14:35:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Magazines Interview

Kek Mama Cross Media Merk van het Jaar 2020

01-07-2020 | 11:11:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama

Branded Content Interview

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

01-07-2020 | 10:53:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Interview

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

01-07-2020 | 09:19:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

TV & Video Interview

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

04-06-2020 | 11:26:00
Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Bioscoop Interview

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

28-05-2020 | 12:05:27
Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Magazines Interview

[Cross Media Merk 2020] Nieke Mulder over Vogue

26-05-2020 | 10:20:57
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue

Bioscoop Interview

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

25-05-2020 | 10:22:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

Interview

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

15-05-2020 | 10:33:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Interview

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

14-05-2020 | 10:45:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Interview

[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker vertelt over MPG.

12-05-2020 | 10:01:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar

Interview

[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker (MPG) over Iedereen een Rembrandt

11-05-2020 | 11:09:02
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case

Programmatic Advertising Interview

[Nederlands MediaNetwerk TV] Nick Kalse (Outbrain) over het verrijken van websitebezoek via aanbevelingen

01-05-2020 | 10:11:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain Netherlands. Het bedrijf brengt adverteerders in verbinding met meer dan een miljard mensen op het open web

Interview

[Interview] Raymond Bresching: Onze focus ligt altijd op toegevoegde waarde bieden, dat is nu niet anders

23-04-2020 | 10:21:42
Raymond Bresching is content- en communicatiestrateeg bij communicatiebureau Counter Content, waarvan hij ook partner is. Het bedrijf is volop in beweging, letterlijk en figuurlijk