Interviews

Luc van Os wint Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines
15-12-2017 | 08:19:00
Wij spreken Luc van Os over Hearst, de overname van G+J Media en de toekomst van tijdschriften
[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer
14-12-2017 | 14:13:29
Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is. “Dé krantenlezer bestaat al lang niet meer. Onze lezers volgen ons via apps, websites, social media en de papieren krant”
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
14-12-2017 | 13:02:00
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media
[Interview] Marlene Wickel: Bioscoop is in your face
14-12-2017 | 11:38:00
Jean Mineur Mediavision is marktleider in bioscoopreclame-exploitatie. Wie kent niet het mannetje met het blauwe hoedje en de bekende jingle? Het gaat Managing Director Marlene Wickel voor de wind, al is het maar omdat het gedoodverfde medium nog steeds leeft. En hoe. Buiten dat heeft de bioscoop een heel groot voordeel: “Het grote doek is niet te negeren, uit te zetten of weg te zappen.”
[MediaBelofte 2018] Sophie Benink winnaar MediaBelofte 2018
12-12-2017 | 20:30:00
Sophie Benink is Communication Consultant bij Zenith. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte 2018
[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven
10-12-2017 | 17:23:00
De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
[Interview] Monique Kemperman over planten als vrouwenmagneet en Maxim Hartman
08-12-2017 | 10:07:00
Bloemenbureau Holland heeft in samenwerking met The Gardeners een onlinevideocampagne opgezet voor Mooiwatplantendoen.nl. Hierin verovert mannenman Maxim Hartman de harten van vrouwen met verschillende planten
[Interview] Jacqueline Smit over de lancering van Rockport Ink
05-12-2017 | 14:01:00
Jacqueline Smit heeft de afgelopen jaren een bovengemiddeld CV opgebouwd. Zij werkte in topfuncties voor Starcom, Microsoft, 538Groep en TMG
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 07:51:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo
04-12-2017 | 11:34:00
Om optimaal in te spelen op het razendsnel veranderende medialandschap en onze klanten op het hoogste niveau te kunnen adviseren, werkt UM volgens de missie Better Science. Better Art. Better Outcomes
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 18:09:00
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Floortje en Clementine van Cooten over je eigen brand zijn
21-11-2017 | 13:26:00
Zijn eigenheid, persoonlijkheid en creativiteit belangrijker dan een perfect gezicht, lange benen en smalle heupen als je succes wilt oogsten met je eigen online brand
[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent
21-11-2017 | 12:26:00
Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt
15-11-2017 | 22:49:00
In de 3,5 jaar dat mediasaleshouse Value Zipper bestaat, is het bedrijf niet alleen in omvang gegroeid, maar ook de omzet en het aantal klanten groeiden mee. We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content
[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep
15-11-2017 | 12:34:00
De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf), Lauren van der Heijden (directeur corporate sales De Persgroep) en Sjors Kroon (oprichter Media Reverse) over de The Pitch-concurrenten en buurten bij de brouwer
[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"
09-11-2017 | 05:54:00
Nederlands MediaNetwerk TV spreekt met Joost Istha, opricher, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT
[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken
03-11-2017 | 10:02:00
Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project
[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital
31-10-2017 | 14:12:00
Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (Reddion, GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie
[Interview] Robert Franke - Marktplaats: Mobiel is nummer 1 onderwerp in onze gesprekken met adverteerders en bureaus
26-10-2017 | 08:04:00
Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders.
[Interview] Arne van den Berg en Taco Vinkeles over MediaActivationCo.
24-10-2017 | 11:35:00
Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles nu MediaActivationCo. gestart. We spreken met ze over het nieuwe bedrijf
[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen
19-10-2017 | 08:50:00
Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
12-10-2017 | 15:52:55
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Hicham Filali | Managing Director Innovo Marketing
10-10-2017 | 10:42:00
Hicham Filali is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Layla Kaspi | Associate Manager Brand Concept Foot Locker
10-10-2017 | 10:05:00
Layla Kaspi is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Ashlee Janelle Danso | Fashion Consultant & Stylist, Blogger
09-10-2017 | 22:39:00
Ashlee Janelle Danso is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Daantje Dammers, Head of Account Natwerk
09-10-2017 | 22:13:00
Daantje Dammers is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Justin Coster, Manager Online Redactie Talpa Radio
09-10-2017 | 16:19:00
Justin Coster een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Deniz Alkaç, Managing Director Bruut Amsterdam
09-10-2017 | 15:56:00
Deniz Alkaç is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Arne Stierman, Distribution Strategist Born05
09-10-2017 | 15:40:00
Arne Stierman is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Lise Donkersloot, Mediaplanner ZIGT
09-10-2017 | 15:20:00
Lise Donkersloot is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar